داغ ترین ها :
لپ تاپ asus بهتر است یا acer ؛ جنگ لپ‌تاپی برندها

لپ تاپ asus بهتر است یا acer ؛ جنگ لپ‌تاپی برندها

پیدا کردن بهترین لپ‌تاپ کار آسانی نیست و شاید خیلی وقت‌گیر هم باشد. زمانی که به خرید لپ‌تاپ فکر می‌کنید با کلی برند مواجه می‌شوید که هر کدام آن‌ها محصولات متعددی را راهی بازار کرده‌اند. هر برندی هم سعی کرده با استفاده از تکنولوژی‌های خاص خود لپ‌تاپ‌های جدیدی راهی بازار کند. به همین دلیل خیلی‌ها در زمان خرید لپ‌تاپ ابتدا به برند آن توجه می‌کنند. مثلا این سوال پیش می‌آید که لپ تاپ asus بهتر است یا acer ؟ البته این سوال برای هر برند دیگری هم پیش می‌آید. البته دو برند ایسوس و ایسر در کشور ما برندهای شناخته شده‌ای هستند و به همین دلیل بیشتر کاربران در زمان خرید لپ‌ تاپ به این دو برند بیشتر توجه می‌کنند. هر دو شرکت ایسوس و ایسر نام‌های بزرگی در این حوزه به حساب می‌آیند و محصولاتی راهی بازار می‌کنند که از نظر قیمت و حتی سخت افزاری به هم نزدیک هستند.

همین شباهت باعث شده که خیلی‌ها گیج شوند و در انتخاب میان این دو برند به دردسر بیافتند. پس به چه صورت باید به این سوال که لپ تاپ asus بهتر است یا acer پاسخ داد؟ همان طور که گفتیم خرید لپ‌تاپ می‌تواند کار دشواری باشد؛ اما ما در این مطلب قصد داریم به شکلی بسیار راحت به شما بگوییم که کدام محصول برای خرید ارزش بیشتری دارد و چطور می‌توانید یک محصول باکیفیت را بین لپ‌تاپ‌های ایسوس یا ایسر انتخاب کنید.

برای اینکه بتوانیم به شکل مناسبی به سوال لپ تاپ asus بهتر است یا acer پاسخ دهیم، محصولات این شرکت را از نظر قابل اطمینان بودن، دوام، عملکرد کلی، ویژگی‌های خاص، خلاقیت و طراحی مورد بررسی قرار دادیم و در آخر برنده را اعلام کردیم. البته در این انتخاب به نظر کاربران هم توجه ویژه‌ای داشتیم. پس با ما همراه باشید تا به سوال لپ تاپ asus بهتر است یا acer پاسخ دهیم.

ایسوس در برابر ایسر، کدام شرکت بهتر لپ‌تاپ و دسکتاپ تولید می‌کند؟

هر دوی این شرکت‌ها لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ متعددی را با قیمت‌های مختلف راهی بازار می‌کنند. حتی می‌توانیم بگوییم که این دو برند بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند. ایسوس در مقایسه با ایسر محصولات گران قیمت‌تر بیشتری راهی بازار می‌کند. محصولات ایسوس و ایسر شامل لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، کروم بوک‌های مختلف و لپ‌تاپ‌های مناسب کسب‌وکارهای گوناگون می‌شوند. در حالی که احساس می‌شود محصولات ایسر کیفیت بهتری در مقایسه با ایسوس داشته باشند، اما محصولات ایسوس نه تنها کیفیت بهتری دارند، بلکه از ظاهر زیباتری برخوردارند.

تنها قسمتی که ایسر در آن بهتر از ایسوس عمل کرده، قیمت و پشتیبانی از مشتریان است. شاید ایسر از نظر میزان خلاقیت و نوآوری پشت سر ایسوس قرار داشته باشد، اما محصولاتی راهی بازار کرده که قابل اعتمادتر هستند. در واقع می‌توان گفت که ایسوس به شکل هوشمندانه‌ای سعی کرده تعادل خوبی میان محصولاتش داشته باشد، اما ایسر روی موضوع جذب اعتماد مردم تمرکز بیشتری دارد.

دیدگاه کلی نسبت به ایسر

لپ تاپ asus بهتر است یا acer

ایسر یک شرکت سخت افزاری و الکترونیکی است که در کشور تایوان واقع شده. این شرکت محصولات بسیار زیادی در حوزه تکنولوژی ساخته و تمرکز خاصی هم روی ساخت لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای ارزان قیمت دارد.

آیا ایسر لپ‌تاپ‌های خوبی راهی بازار می‌کند؟

در طول سال‌های گشته ایسر توانسته لپ‌تاپ‌های خوش قیمت و قدرتمندی راهی بازار کند که ویژگی‌های بسیار جذابی هم دارند. در حالی که این شرکت محصولات ارزان قیمت راهی بازار کرده، در طول سال‌های گذشته شاهد بودیم که لپ‌تاپ‌های رده بالا هم برای بازی و فعالیت‌های تجاری ساخته است.

نقاط قوت:

محدوده قیمت: شرکت ایسر همیشه قیمت مناسب‌تری روی محصولات خودش قرار می‌دهد و استراتژی جالبی را هم در حوزه قیمت دنبال خواهد کرد. با خرید لپ‌تاپ‌های ایسر احساس نمی‌کنید که بیش از اندازه هزینه کرده‌اید.

تنوع محصولات: آن‌ها محصولات متعددی راهی بازار کرده‌اند. از کروم‌بوک گرفته تا نوت‌بوک و لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و حتی لپ‌تاپ‌های شخصی و حرفه‌ای. همین موضوع باعث شده که حق انتخاب بالایی داشته باشید.

مدل‌های خلاقانه: ایسر هیچ وقت در استفاده از تکنولوژی‌های جدید کاربران خود را ناامید نکرده است و همیشه از تکنولوژی‌های باکیفیتی روی محصولات خود استفاده می‌کند.

وزن: حتی زمانی که از متریال‌های بسیار باکیفیتی در ساخت لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود، محصولات ایسوس همچنان وزن کمی دارند.

پشتیبانی از مشتری: ایسر از جمله شرکت‌هایی است که به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته پشتیبانی از محصولات خودش را ادامه می‌دهد.

نقاط منفی:

طراحی: طراحی اکثر محصولات ایسر جذاب نیست.

کیفیت ساخت: در حالی که اکثر محصولات ایسر دوام خوبی دارند، برخی از محصولات ارزان قیمت این شرکت کیفیت خیلی بالایی ندارند.

دیدگاه کلی به ایسوس

لپ تاپ asus بهتر است یا acer

شرکت ایسوس هم در کشور تایوان فعالیت می‌کند و کلی کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ ساخته است. این شرکت از سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و تا امروز به فعالیت خود ادامه داده است. ایسوس از جمله شرکت‌هایی است که نقش مهمی در حوزه ساخت لپ‌تاپ ایفا می‌کند. ایسوس توانسته لپ‌تاپ‌های رده بالا، کامپیوترهای شخصی، پردازنده، پردازنده گرافیکی، روتر، هدفون، گوشی و کلی محصول دیگر راهی بازار کند.

 

مقایسه برندهای لپ تاپ را در بلاگ تکنولایف دنبال کنید:
مقایسه لپ تاپ اپل با ایسوس

 

آیا ایسوس لپ‌تاپ‌های خوبی تولید می‌کند؟

ایسوس لپ‌تاپ‌های مختلفی برای حوزه‌های کاری متفاوت راهی بازار کرده است. از بین محصولات این شرکت می‌توانیم به لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، لپ‌تاپ‌های مخصوص طراحان و لپ‌تاپ‌هایی برای کارهای روزانه اشاره کرد. محصولات این شرکت همیشه با بررسی‌های بسیار خوبی موجه می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد که کیفیت محصولات ایسوس بالاست. خریداران لپ‌تاپ‌های ایسوس هم همیشه از محصولی که خریداری کرده‌اند راضی هستند و نظر مثبتی نسبت به این محصولات دارند.

نقاط قوت:

قیمت: ایسوس سعی کرده بهترین ترکیب سخت‌افزاری را با قیمت پایین در اختیار کاربران قرار دهد.

عملکرد: از نظر عملکرد بسیاری از لپ‌تاپ‌های ایسوس به راحتی دیگر محصولات موجود در بازار را از دور خارج می‌کنند.

صفحه نمایش لمسی: بسیاری از لپ‌تاپ‌های ایسوس از صفحه نمایش لمسی برخوردارند.

طول عمر: با توجه به کیفیت ساخت بالای محصولات ایسوس، طول عمر محصولات این شرکت هم بالا خواهد بود و به راحتی چند سالی کار می‌کنند.

قابل حمل بودن: ایسوس از جمله سازنده‌هایی به حساب می‌آید که اکثر محصولاتش سبک هستند و به راحتی می‌توان آنها را حمل کرد.

نقاط منفی:

دوام: اکثر لپ‌تاپ‌های ایسوس محصولات بسیار زیبا و شیکی هستند اما از نظر دوام و کیفیت ساخت جزو بهترین محصولات قرار نمی‌گیرند.

پشتیبانی از مشتری: ایسوس همچنان در بسیاری از کشورها از مشکل پشتیبانی رنج می‌برد و ارتباط برقرار کردن با پشتیبانی این شرکت می‌تواند دردسرساز باشد.

 

بین این دو محصول فناوری کدام بیشتر به کار شما می‌آید:
لپ تاپ بخرم یا تبلت

 

لپ تاپ asus بهتر است یا acer؟

هر دو شرکت ایسوس و ایسر در سرتاسر دنیا توانسته اعتماد افراد زیادی را به خود جلب کنند؛ اما کدام یک از این دو برند محصول بهتری راهی بازار می‌کند. با یک بررسی دیگر به این موضوع می‌پردازیم که چرا مردم فکر می‌کنند ایسوس محصول بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لپ‌تاپ قابل اطمینان؛ ایسوس یا یاسر

قابل اعتماد بودن یک دلیل بزرگ برای خرید از یک برند به حساب می‌آید. این موضوع بیش از هر زمان دیگری در لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. چرا که مردم هر روز از لپ تاپ استفاده می‌کنند و به آن نیاز دارند. مردم به لپ‌تاپی نیاز دارند که بتوانند چند سال با آن به راحتی کار کنند. البته این موضوع به سخت افزار به کار رفته روی لپ‌تاپ هم بستگی دارد.

از آنجایی که هر دو برند از یک مدل سخت افزار و تنظیمات سخت افزاری برای محصولات خود استفاده می‌کنند، باید بگوییم که هر دو شرکت محصولات قابل اعتمادی راهی بازار می‌کنند.

در این قسمت دو شرکت ایسوس و ایسر با هم مساوی خواهند بود.

کیفیت ساخت و دوام

زمانی که صحبت از کیفیت ساخت و دوام می‌شود، به نظر می‌رسد که محصولات ایسوس اندکی عملکرد بهتری نسبت به محصولات ایسر دارند. از طرف دیگر ایسر توانسته لپ‌تاپ سرسخت و مقاوم هم تولید کند که کیفیت ساخت و دوام فوق‌العاده‌ای دارند. اگر از جمله کاربرانی هستید که همیشه با لپ‌تاپ خود در حال حرکت هستید و آن همیشه به همراه دارید، خرید لپ‌تاپ ایسر می‌تواند نجات بخش شما باشد.

در این قسمت می‌توانیم بگوییم که با اختلاف کم شرکت ایسر برنده می‌شود.

قطعات تشکیل دهنده

در این قسمت ایسوس کمی بهتر از ایسر عمل کرده و سعی کرده از قطعات بهتری در ساخت محصولات خود استفاده کند. به طور مثال استفاده از پردازنده بهتر یا رم بهتر در محصولاتش.

اکثر لپ‌تاپ‌های ایسر با قیمت پایینی راهی بازار می‌شوند. می‌توانید محصولات زیادی از ایسر را پیدا کنید که با پردازنده Dual-Core راهی بازار می‌شود. اکثر لپ‌تاپ‌های ایسوس در این بازه قیمتی با پردازنده چهار هسته‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در حالی که استفاده از پردازنده‌های دو هسته‌ای هزینه کمتری به همراه دارند، توان پردازشی کمی دارند و از پس بسیاری از کارها بر نمی‌آیند.

در این قسمت می‌توانیم بگوییم که ایسوس برنده است.

خلاقیت: ایسوس در حوزه خلاقیت عملکرد بسیار خوبی دارد و به همین دلیل اکثر محصولات ایسر را زیر سایه خودش قرار می‌دهد. به طور مثال می‌توانیم بگوییم که لپ‌تاپ ROG Zephyrus در حالی که یک محصول مناسب بازی به حساب می‌آید بسیار سبک و باریک طراحی شده است.

در حالی که محصولات ایسر از نظر خلاقیت نمی‌توانند با ایسوس رقابت کنند، باز هم لپ‌تاپ‌های منحصر به فردی را از این برند مشاهده می‌کنیم. به عنوان مثال می‌توانیم از لپ‌تاپ Predator در اندازه ۲۱ اینچ اشاره کنیم.

هر دو شرکت تصمیم گرفته‌اند که خلاقیت خاص خود را در اختیار مشتری‌هایشان قرار دهند. با این حال در زمانی که پای مقایسه این دو برند به میان می‌آید، ایسوس عملکرد بهتر خود را نشان می‌دهد.

در این قسمت ایسوس برنده خواهد بود.

عملکرد: موضوع دیگری که باعث می‌شود مردم به خرید یک لپ‌تاپ تشویق شوند، طراحی آن محصول خواهد بود. در حالی که هر دو برند ایسوس و ایسر لپ‌تاپ‌های زیبایی راهی بازار می‌کنند، لپ‌تاپ‌های ایسوس در این قسمت هم برگ برنده را در اختیار دارند. تعداد لپ‌تاپ‌های زیبا ایسر زیا نیست، اما از بین محصولات زیبایی که راهی بازار کرده می‌توانیم به کروم‌بوک ۱۳ اشاره کنیم. اکثر محصولات ایسر خیلی کسل کننده به نظر می‌رسند.

از طرف دیگر ایسوس همیشه لپ‌تاپ‌های زیبا و شیکی را راهی بازار می‌کند. حتی اکثر این زیبایی مدیون چند خط و رنگ‌های جذاب و توجه به یکسری جزئیات کوچک باشد.

ایسوس در این قسمت هم برنده خواهد بود.

وارانتی: هر دو شرکت ایسوس و ایسر یک شرایط استاندارد وارانتی را پیش روی مشتری قرار می‌دهند. وارانتی محصولات ایسوس بین ۶ تا ۱۲ ماه خواهد بود که البته این موضوع نسبت به مدل متفاوت است. ایسر هم بین ۱ تا ۲ سال محصولات خود را وارانتی می‌کند که البته این موضوع هم به محصولی خریداری شده ربط دارد.

به نظر می‌رسد که شرایط استفاده از وارانتی محصولات ایسر سرراست‌تر است و کاربران راحت‌تر می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. شرایط استفاده از ورانتی ایسوس کمی پیچیده به نظر می‌رسد و قبل از خرید محصولات ایسوس حتما باید از فروشنده درباره این موضوع سوال کنید. البته که این موضوع در ایران کاربرد خاصی ندارد و شرایط گارانتی به شرایط شرکت گارانتی کننده مربوط می‌شود.

 

نوت بوک گیمینگ ارزان چی بخریم؟
لپ تاپ گیمینگ ارزان

 

بیشترین سوالاتی که مردم درباره لپ‌تاپ‌های ایسر و ایسوس می‌پرسند

در چه زمانی لپ‌تاپ ایسر بهترین انتخاب خواهد بود؟

اگر به دنبال لپ‌تاپی می‌گردید که دوام مناسبی داشته باشد و با قیمت مناسبی راهی بازار شود، ایسر انتخاب مناسبی خواهد بود. اکثر لپ‌تاپ‌های ایسر چه محصولات ارزان قیمت و چه محصولات گران آن عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. با خرید لپ تاپ ایسر می‌تواند کمی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

در چه زمانی لپ‌تاپ ایسوس بهترین انتخاب خواهد بود؟

همانند ایسر، ایسوس هم محصولات متفاوتی با قیمت‌های مختلف راهی بازار کرده تا همه بتوانند محصولی برای خرید در اختیار داشته باشند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که سری ROG از جمله قوی‌ترین محصولات این شرکت به حساب می‌آیند. اگر به دنبال محصولی سبک می‌گردید که عملکرد خوبی هم داشته باشد، محصولات ایسوس اولین انتخاب شما خواهند بود.

کدام برای بازی کردن مناسب خواهند بود و کدام برای کسب و کارها بهتر است؟

ایسر برای گیمرها سری لپ‌تاپ‌های Predator را راهی بازار کرده است. لپ‌تاپ‌هایی که هم قدرت مناسبی دارند و هم با قیمت بهتری نسبت به لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگر راهی بازار شده‌اند. این لپ‌تاپ‌ها از پس فعالیت‌های سنگین به راحتی بر می‌آیند و به همین دلیل برای هر کاری مناسب خواهند بود.

اگر به دنبال لپ‌تاپی می‌گردید که در کار کردن عملکرد خوبی داشته باشد و بتوانید آن را راحت‌تر حمل کنید، می‌توانید یکی از لپ‌تاپ‌های ایسوس را خریداری کنید که در این میان شاید ایسوس ویووبوک 15 انتخاب بهتری باشد.

لپ تاپ asus بهتر است یا acer ؟ در حالت کلی عملکرد این دو شرکت نزدیک به هم است، اما با بررسی المان‌های مختلف متوجه می‌شوید که ایسوس عملکرد بهتری دارد.

قیمت لپ‌تاپ ایسوس بهتر است یا ایسر؟ ایسر بخش زیادی از شهرت خودش را مدیون عرضه محصولات باکیفیت با قیمت مناسب است. محصولات ایسر در مقایسه ایسوس از قیمت بهتری برخوردارند.

 

پیشنهادات عالی برای آهنگسازها:
بهترین لپ تاپ برای آهنگسازی

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. رومن

    سلام من اولین لپ تاپی که خریدم ایسوس سری K551 coi 5بود و متاسفانه عملکرد ضعیف آن باعث شد که به لپ تاپ های ایسوس به چشم یک وسیله زیبا از ظاهر که در باطنش خیلی ضعیف بود نگاه کنم. به حدی به درد نخور بود که سیستم کامپیوتر Dual core که داشتم به مراتب از آن بهتر بود.
    ایسوس فقط یک مارک هست وگر نه خیلی ظزیف و حساس و به درد نخور است.
    برای همین تصمیم گرفتم یک لپ تاپ ایسر بخرم که فوق العاده است. اگر با همین مشخصات ایسوس میخریدم باید دوبرابر هزینه می کردم.

  2. متخصص

    سلام ممنون از مطالب خوبتون من الان ۱۰ ساله از لپ تاب ایسر استفاده می کنم برای طراحی و گرافیک بیشتر استفاده کردم خدایی به انصاف میگم کم نیاورده و کیفیت قطعاتش عالی هست فقط دیویدی رایتر تعویض شده واقعا لپ تاب های شرکت ایسر حرف ندارند .
    نقطه ضعفش طراحی ساده ایسر هست که برام مهم نیست 😉
    ایسوس هم زیباست و هم با کیفیت ولی گران تر در کل هر دو برند بهترین هستند .
    درضمن به اطلاع شما مدیرسایت برسونم که کارکنان شرکت ایسر که چهار مهندس بودند شرکت ایسوس رو تاسیس کردند بنابراین هر دو تو خیلی جاها مثل هم هستن

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به متخصص

      سلام وقت بخیر مرسی از همراهی شما
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-asus-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%db%8c%d8%a7-acer/
ads
ads