داغ ترین ها :
انواع لوازم جانبی موبایل؛ معرفی جذاب ترین مدل ها برای خرید

انواع لوازم جانبی موبایل؛ معرفی جذاب ترین مدل ها برای خرید

لوازم جانبی یکی از ضروری‌ترین وسایلی است که بعد از خرید گوشی جدید سراغ آن می‌روید یا حتی ممکن است به فکر تعویض یا خرید مدل جدیدتری از آن باشید. لوازم جانبی مدل‌ها و انواع مختلفی دارد که بسته به نیاز و مدل گوشی که دارید باید آن را خریداری کنید. در ادامه درباره انواع لوازم جانبی موبایل صحبت خواهیم کرد.

لیست لوازم جانبی موبایل

لوازم جانبی موبایل تنوع زیادی دارد و در انواع مختلفی به فروش می‌رسد. قبل از خرید لوازم جانبی به این نکته توجه کنید که برخی از آن‌ها تنها برای مدل‌هایی خاص طراحی شده‌اند؛ بنابراین ابتدا نوع و مدل گوشی را به خاطر داشته باشید سپس اقدام به خرید کنید.

 

برای خرید انواع قاب و کاور گوشی از تکنولایف روی لینک بزنید: قاب گوشی

 

1:قاب یا کاور (گارد) موبایل

لوازم جانبی موبایل قاب سیلیکونی

شاید اولین و مهم‌ترین چیزی که هنگام خرید موبایل به آن نیاز دارید قاب گوشی است. قاب یا کاور علاوه بر زیبایی می‌تواند از آسیب به گوشیتان جلوگیری کند. قاب‌ها در جنس‌های متنوعی به فروش می‌رسند و از قیمت‌های متنوعی نیز برخوردار شده‌اند. درباره جنس قاب در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

جنس قاب یا کاور

قاب گوشی با توجه به کارایی جنس‌های متنوعی نیز دارد. برای مثال برخی فقط جنبه زیبایی دارند و برخی دیگر علاوه بر زیبایی از گوشی نیز محافظت می‌کنند.

کاور سیلیکونی:

این جنس از قاب موبایل بسیار نرم و انعطاف پذیر است، دوام زیادی دارد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار شده است. قاب سیلیکونی بسیار سبک است و وزن گوشی را زیاد نمی‌کند. قیمت مناسب نیز ویژگی دیگری است که به محبوبیت قاب سیلیکونی در بین کاربران افزوده است.

قاب ژله‌ ای:

قاب‌های ژله‌ای معمولا شفاف هستند و در مدل‌های متنوعی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. این مدل قاب محافظت زیادی ندارد و تنها می‌تواند از گوشی در برابر خط و خش محافظت کند.

قاب چرم:

قیمت کاور چرمی به نسبت مدل‌های دیگر کمی بیشتر است؛ اما نسبتا دوام کمتری دارد و به علت رطوبت دست ممکن است زود خراب یا پاره شود. این مدل قاب هم جنبه زیبایی دارد و هم جنبه محافظتی.

کاور چوبی:

قاب چوبی معمولا سفارشی است و بسته به سلیقه مشتری ساخته می‌شود؛ همچنین امکان حکاکی روی آن نیز وجود دارد و انتخاب مناسبی برای هدیه دادن است.

2:گلس گوشی یا محافظ صفحه

گلس صفحه نمایش

دومین موردی که بعد از خرید قاب گوشی باید حتما به آن فکر کنید خرید گلس گوشی یا محافظ صفحه است. محافظ صفحه از صفحه‌نمایش گوشی در برابر ضربه و خط و خش محافظت می‌کند و از آسیب‌های احتمالی به آن جلوگیری می‌کند. شکستن یا آسیب دیدن صفحه‌نمایش ممکن است باعث شود تا هزینه زیادی بپردازید؛ بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این موضوع از گلس استفاده کنید. محافظ صفحه نمایش انواع مختلفی اعم از نانو، شیشه‌ای، پلاستیکی و ضربه گیر دارد و بر حسب نیاز باید یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. 

 

شارژ اولیه پاور بانک:
نحوه شارژ پاور بانک شیائومی 20000

 

3: شارژر سریع یا فست شارژ

شارژر گوشی

گوشی‌های جدید و امروزی شارژری درون جعبه ندارند و باید به صورت جداگانه این وسیله را تهیه کنید. معمولا داخل جعبه تنها کابل قرار گرفته و آداپتور آن را باید جداگانه خریداری کنید. برخی مدل‌ها نیز درون جعبه شارژر دارند و ممکن است در صورت خرابی یا گم شدن به این لوازم جانبی احتیاج پیدا کنید. قبل از خرید شارژر باید به نوع درگاه شارژ توجه کنید. درگاه‌های شارژ معمولا USB Type-A، USB Type-C یا Micro USB هستند. گوشی‌های اپل نیز نیاز به شارژر لایتنینگ دارد که البته مدل‌های جدید آن مجهز به درگاه تایپ سی هستند. کابل‌های شارژ هم جنس و قیمت‌های مختلفی دارند توجه داشته باشید که برای آسیب ندیدن باتری و طول عمر بیشتر کابل بهتر است بهترین شارژر گوشی را بخرید و از شارژرها و کابل‌های اورجینال استفاده کنید.

4: پاور بانک

شما با پاور بانک می‌تونید در هر جا و زمانی گوشی همراه خودتان را شارژ کنید اما توجه داشته باشید باید پاور بانک شما از قبل با پریز برق و کابل شارژر شده باشد. پاور بانک‌ها مدل‌های مختفی دارند و بعضی از آن‌ها قدرت شارژ متفاوتی دارند و می‌توانند تعداد دفعات بیشتری موبایل شما شارژ کنند. 

 

5:هندزفری یا هدفون

خرید هدفون

هدفون یا هندزفری یکی دیگر از لوازم‌های ضروری است که در کنار گوشی خریداری می‌شود. هندزفری‌ها در دو مدل بی‌سیم و باسیم هستند که بستگی به کارکردی که برای شما دارند می‌توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که عادت دارید طی روز به گوش دادن موسیقی یا پادکست بپردازید؛ همچنین تمایل دارید بدون استفاده از گوشی مکالمه کنید هندزفری لوازم جانبی پرکاربردی برای شما محسوب می‌شود.

6:کارت حافظه

کارت حافظه نیز لوازم جانبی بسیار مفیدی برای شما خواهد بود؛ با استفاده از آن می‌توانید حافظه‌ دستگاه خود را ارتقا دهید و داده‌های بیشتری را در گوشی موبایل خود ذخیره کنید. البته باید در هنگام خرید دقت کنید تا یک حافظه یا اس دی مناسبی به شما بدهند که موبایل شما از آن پشتیبانی کند.

 

مقایسه دو برند پرفروش این روزهای تلویزیون در ایران:
تلویزیون دوو بهتره یا اسنوا

 

7: مونوپاد

مونوپاد

در صورتی که علاقه زیادی به ثبت تصاویر دارید و نیاز به وسیله‌ای دارید که بدون نیاز به کمک بتوانید از خودتان یا محیط عکاسی کنید مونوپاد لوازم جانبی کاربردی برایتان محسوب می‌شود. موناپاد قابل حمل است و به راحتی در کیف شما جا می‌شود. برای استفاده از این دستگاه کافی است که بلوتوث دوربین خود را روشن کنید و موبایل را در جای مشخص شده قرار دهید و با یک دست چوب موناپاد را بگیرید و دکمه را فشار دهید. اندازه‌ی موناپاد قابل تغییر است.

 

حل یک مشکل متداول مربوط به کارت حافظه گوشی:
نوشتن در کارت حافظه ممکن نیست

 

خاص‌ ترین لوازم جانبی موبایل

 

هولدر موبایل

هولدر

 

هولدر موبایل در مدل‌های شارژی، معمولی و رینگی موجود هستند. با استفاده از این وسیله کابردی می‌توانید گوشی را به صورت ثابت در یک مکان قرار دهید و  از آن استفاده کنید؛ همچنین هنگام رانندگی و مسیریابی نیز وسیله‌ای کاربردی خواهد بود.

کاور و محافظ ضد آب گوشی

همهٔ گوشی‌ها ضد آب نیستند و اگر هم باشند تمام گوشی‌ها نمی‌توانند فشار بالای آب را تحمل کنند. با کیسه ضد آب می‌توانید در هنگام غواصی، شنا، قایق سواری و …گوشی خود را به همراه داشته باشید.

 رینگ لایت

رینگ لایت ابزاری است که برای عکسی در استودیو و تأمین کمبود نور استفاده می‌کنند؛ اما برخی رینگ لایت‌ها هستند که تنها برای گوشی طراحی شده‌اند و قابل حمل هستند. محل قرار گیری آن‌ها نیز روی گوشی است و نور مورد نیازتان را کاملا تامین می‌کند. 

جمع‌بندی

در این مقاله عکس لوازم جانبی موبایل را قرار دادیم و درباره هرکدام به طور کامل توضیحات لازم را دادیم. در صورتی که گوشی جدیدی خریداری کردید و نیاز دارید درباره لوازم جانبی ضروری آن اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید مقاله فوق می‌تواند برایتان کاربردی باشد.

سؤالات متداول

کدام نوع از محافظ صفحه برای گوشی شما مناسب است؟

انواع محافظ صفحه شیشه‌ای که با نام گلس در بازار وجود دارند، این نوع از محافظ صفحه در برخورد با ضربه می‌شکند ولی از انتقال ضربه به صفحه نمایش گوشی جلوگیری می‌کند. مدل‌های چندلایه مقاومت بیشتری برابر ضربه دارند.

چه لوازم جانبی برای موبایل بخرم؟

این مسئله به نیازهای شما بستگی دارد اما اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است که اولویت‌بندی کنید، مثلا برخی از لوازم جانبی مثل قاب و گلس برای محافظت از موبایل شما ضروری است. بعد از آن می‌توانید به خرید هدفون و پاور بانک و … فکر کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%ac%d8%a7%d9%86%d8%a8%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d8%b5/
ads
ads