داغ ترین ها :
مشخصات دوربین گوشی S22 و S22 پلاس فاش شد

مشخصات دوربین گوشی S22 و S22 پلاس فاش شد

برای مدتی می‌شود که پرچم‌داران نسل بعدی سامسونگ به سرتیتر رسانه‌های معتبر جهان تبدیل شده‌اند و شاهد انتشار گزارش‌های متعدد در مورد مولفه‌های مختلف سری گلکسی S22 هستم. حال، گزارشی منتشر شده که اطلاعاتی از مشخصات دوربین گوشی S22 و S22 پلاس را در اختیارمان قرار می‌دهد.

البته بیشتر اطلاعات منتشر شده از سری گلکسی S22 به مدل اولترا اختصاص داشت، اما افشاگری با حساب کاربری Ice Universe در توییتر به انتشار اطلاعات جالبی در مورد دوربین دو مدل دیگر سری پرداخته که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. گویا هر دو مدل استاندارد و گلکسی S22 پلاس دارای ماژول دوربین اصلی با مشخصات کاملا یکسان هستند.

 

لیست امروز قیمت گوشی های سامسونگ را در سایت تکنولایف بررسی کنید: گوشی سامسونگ

 

در ماژول دوربین محصولات نسل بعدی سامسونگ، دوربین اصلی استفاده شده که از وضوح تصویر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و از مشخصاتی مانند سایز حسگر ۱/۱.۵۷ اینچی، سایز پیکسل ۱ میکرومتری و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 برخوردار است. با بررسی این مشخصات می‌توان گفت که شرکت کره‌ای به سراغ استفاده از یکی از دو حسگر ایزوسل GN5 یا IMX766 سونی رفته است.

در مقایسه با نسل گذشته باید گفت که گوشی S21 و S21 پلاس دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بودند که از سایز سنسور ۱/۱.۷۶ اینچی با سایز پیکسل ۱.۸ میکرومتری استفاده می‌کرد. باید در نظر داشته باشید که سری اس ۲۲ احتمالا از فناوری ادغام پیکسل‌ها استفاده خواهند کرد تا وضوح تصویر ثبت شده به ۱۲.۵ مگاپیکسل برسد. چنین اتفاقی سبب خواهد شد که سایز پیکسل به ۲ میکرومتر برسد.

در کنار دوربین اصلی، دوربینی با لنز تله‌فوتو قرار دارد که به جای فناوری زوم دیجیتالی بی‌اتلاف از زوم اپتیکال با امکان بزرگ‌نمایی یا زوم ۳ برابر استفاده خواهد کرد؛ حسگری که از گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند. دوربین تله‌فوتوی گوشی S22 و S22 پلاس از وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که سایز حسگر آن به ۱/۳.۹۴ اینچ و سایز پیکسل نیز به ۱ میکرومتر می‌رسد.

دوربین سومی که روی ماژول قرار می‌گیرد، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید است. از مشخصات دوربین اولتراواید می‌توان به حسگر ۱/۲.۵۵ اینچی با سایز پیکسل ۱.۴ میکرومتر و گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 اشاره کرد. چنین دوربینی با مشخصات مشابه در گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس نیز استفاده شده بود.

جالب است بدانید که دوربین سلفی نیز تغییری در خود نخواهد دید. درواقع برای گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس نیز از دوربینی ۱۰ مگاپیکسلی استفاده می‌شود که از مشخصاتی مانند سایز حسگر ۱/۳.۲۴ اینچی، سایز پیکسل ۱.۲۲ میکرومتری و گشودگی دریچه دیافرگام f/2.2 استفاده خواهد کرد.

مشخصات دوربین گوشی S22 اولترا

در طرف دیگر گلکسی اس ۲۲ اولترا قرار دارد؛ محصولی بالارده که نه‌تنها از ویژگی‌های سری گلکسی S برخوردار خواهد بود، بلکه برخی از ویژگی‌های سری گلکسی نوت ازجمله طراحی ظاهری و قلم استایلوس را وام خواهد گرفت.

درپنل پشتی پرچم‌دار نسل بعدی سامسونگ به ماژولی برخورد خواهیم کرد که دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با حسگر ایزوسل HM3 دارد. در کنار دوربین اصلی، کاربر به دوربین‌هایی ازجمله دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ (امکان ارائه‌ی بزرگ‌نمایی یا زوم ۱۰ برابر) و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی دیگر با لنز تله‌فوتو (امکان ارائه‌ی بزرگ‌نمایی یا زوم ۳ برابر) دسترسی خواهد داشت.

باید گفت که مشخصات دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا کاملا متفاوت با دو مدل دیگر سری است. در دوربین سلفی نیز به حسگری برخورد خواهیم کرد که از وضوح تصویر ۴۰ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. شاید چنین وضوح تصویری را بتوان در مدل‌های دو نسل پیش نیز مشاهده کرد، اما باید گفت که از نظر دوربین‌ها و امکاناتی که دارند، همچنان فاصله‌ی بسیاری میان مدل اولترا و دو مدل دیگر وجود خواهد داشت.

انتظار می‌رود سامسونگ به زودی از پرچم‌داران خود رونمایی کند. گفته شده که مدل گلکسی اس ۲۲ از صفحه‌نمایشی ۶.۰۶ اینچی استفاده می‌کند و برای گوشی S22 پلاس نیز صفحه‌نمایشی ۶.۵۵ اینچی انتخاب شده است. با این حال، ابعاد صفحه‌نمایش مدل اولترا هنوز مشخص نیست.

 

آخرین اخبار از محصولات سامسونگ:
تولید تبلت های سامسونگ در سال 2022 افزایش می‌یابد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-s22-%d9%88-s22-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%81%d8%a7%d8%b4-%d8%b4%d8%af/
ads
ads