داغ ترین ها :
معرفی مشخصات گوشی Nova 5 همراه با Nova 5 Pro و Nova 5i

معرفی مشخصات گوشی Nova 5 همراه با Nova 5 Pro و Nova 5i

در هیاهوی مشکلات به وجود آمده برای کمپانی هواوی، این برند چینی امروز نسل جدید خانواده Nova را معرفی کرد. سری جدید پنجمین نسل گوشی های این خانواده بوده و شامل سه گوشی می شود. این خبر در رابطه با توضیح مشخصات گوشی Nova 5 بوده که به همراه دو گوشی Nova 5 Pro و Nova 5i معرفی شده است.

مشخصات گوشی Nova 5

با نگاه به مشخصات این گوشی‌ها در می‌یابیم که در بخش های مهمی تفاوت هایی دارند که اختلاف قیمت قابل توجهی را رقم میزند. حال از دو عضو اصلی این خانواده شروع می‌کنیم. مشخصات گوشی هوشمند Nova 5 در مقایسه با نسخه pro خود تفاوت هایی دارد اما در برخی مشخصات شباهت های فراوانی دارند.

صفحه نمایش هر دو گوشی در سایز 6.39 اینچ و درصد صفحه نمایش به بدنه آن ها 85.1 اینچ است و هر دو پارامتر، اعداد بالای خود را مدیون صفحه نمایش ناچ طرح U هستند. روزولوشن هر دو مدل با 2340×1080 پیکسل همراه با تراکم 403 پیکسل بر اینچی کیفیت بالائی را ارئه می دهند. کمپانی هر دو مدل را با سیستم عامل اندروید 9.0 معرفی کرده است.

مهمترین تفاوت این دو گوشی در بخش پردازنده است درست در جایی که هواوی Nova 5 Pro از چیپست پرچمدار kirin 980 قدرت می گیرد ولی هواوی Nova 5 از چیپست Kirin 810 که به تازگی معرفی شده بهره مند شده است. گوشی هواوی Nova 5 اولین میزبان این چیپست بوده و مطمئنا در آینده از این چیپست بیشتر خواهیم شنید.

مشخصات گوشی Nova 5

هر دو مدل رم 8 گیگابایتی خواهند داشت اما نسخه Pro در کنار حافظه 128 گیگابایتی مشترک با هواوی Nova 5، حافظه 256 گیگابایتی نیز خواهد داشت. دیگر وجه تشابه این دو گوشی دوربین آن ها می‌باشد. دوربین پشتی این گوشی ها در قسمت پشتی قاب میزبان چهار سنسور است.

سنسور اول این گوشی ها 48 مگاپیکسلی است و مخصوص عکسبرداری عریض است. در کنار سنسور اصلی، دو سنسور دیگر نیز با قدرت های 16 و 2 مگاپیکسل مخصوص عکسبرداری عریض هستند اما چهارمین سنسور depght بوده و 2 مگاپیکسلی است. سنسور سلفی هر دو گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است و با توجه به قدرتی که دارد کیفیت عکسبرداری بالائی را ثبت می کند.

مشخصات گوشی Nova 5

کمپانی باتری 3500 میلی آمپری را برای هر دو مدل انتخاب کرده است که با کمک فناوری شارژ سریع 40W در مدت زمان کوتاهی گوشی را فول شارژ خواهد کرد. سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بکار گرفته شده است که این روز ها طرفدار زیادی دارد.

Huawei nova 5i

بعد از بازگو کردن مشخصات گوشی Nova 5 و نسخه Pro آن، حال نوبت هواوی Nova 5i کوچکترین عضو این خانواده رسیده است و این گوشی در بین هم رده های خود، به خوبی عرض اندام می‌کند. این گوشی هوشمند صفحه نمایشی در سایز 6.4 اینچ دارد که از جنس IPS LCD است. رزولوشن صفحه نمایش این تصویر 2310×1080 پیکسل و تراکم آن 398 پیکسل در هر اینچ می باشد.

 

مشخصات گوشی Nova 5

این گوشی هوشمند از چیپست kirin 710 قدرت می گیرد که پیشتر در گوشی های میان‌رده این برند دیده شده است. در کنار این چیپست، هشت هسته با قدرت های 2.2 و 1.7 گیگاهرتز وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارند. کمپانی رم های 6 و 8 گیگابایتی را در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایتی برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است.

دوربین اصلی این گوشی چهارگانه می‌باشد و سنسور های آن به ترتیب 24 و 8 و 2 و 2 مگاپیکسلی می‌باشند. سنسور اصلی این گوشی مخصوص عکسبرداری عریض، دومین سنسور مخصوص عکسبرداری فوق عریض و دیگر سنسور 2 مگاپیکسلی این گوشی مخصوص عکسبرداری عمیق است. کمپانی سنسور 24 مگاپیکسلی را برای عکسبرداری سلفی در نظر گرفته است.

هواوی اسکنر اثر انگشت در این گوشی را در قسمت پشتی قاب بکار گرفته است. اما نقطه قوت این گوشی هوشمند باتری آن است درست در جایی که هواوی باتری 4000 میلی آمپری را در این گوشی بکار گرفته است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-nova-5-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-nova-5-pro-%d9%88-nova-5i/
ads
ads