داغ ترین ها :
مشکلات برنامه Waze و راه حل‌های قطعی ویز

مشکلات برنامه Waze و راه حل‌های قطعی ویز

یکی از اولین اپلیکیشن‌هایی که بعد از خرید گوشی نصب می‌کنیم ویز است، مشکلات برنامه Waze به یک چالش بزرگ برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ تبدیل شده. برای هر کدام از ما به دفعات پیش آمده که در یک مکان جدید، مسیر خود را گم کنیم اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی فقط کافیست یکی از نرم افزار های نقشه یابی را در گوشی هوشمند خود نصب کنید و کابوس گم شدن در مکان‌های جدید را به فراموشی بسپارید.

راه حل مشکل Waze

در این بین نرم‌افزارهای زیادی در این حوزه تولید شده‌اند و هر روز به تعداد آن‌ها افزوده می ‌شود. یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن در این حوزه Waze می‌باشد. این نرم‌افزار بر مبنای سامانه موقعیت‌یابی عمل کرده و با کمک سیستم ناوبری گوشی‌های هوشمند کاربران فعالیت می‌کند. در حال حاضر مالک این نرم افزار کمپانی گوگل بوده و قدمت آن به 14 سال می‌رسد.

برای رفع محدودیت اینستاگرام این مطلب را بخوانید:
we restrict certain activity to protect our community حل مشکل در اینستاگرام

کاربران دو سیستم عامل پرطرفدارد iOS و Android می‌توانند با استفاده از فروشگاه‌های App Store و Google Play این نرم‌افزار را دانلود کنند و کابوس گم شدن در مکان‌های جدید را به فراموشی بسپارند. اما فرقی ندارد قیمت روز گوشی شما چقدر است آیفون است یا اندروید ممکن است ویز روی گوشی شما به درستی کار نکند.

نقشه ویز

اما مدتی است که گزارشاتی مبنی بر بروز مشکل در این نرم افزار از جانب کاربران منتشر شده است. بروز مشکل در نرم افزار ها امری طبیعی بوده و گاه مالکین نرم افزار ها با انتشار آپدیت های متنوع مشکل را برطرف می‌کنند. اما در برخی موارد مشکل از جانب گوشی های کاربران است ‌و کاربران با رعایت برخی نکات می‌توانند این مشکلات را به راحتی حل کنند.

اصلی‌ترین مشکل به هنگام استفاده از نرم افزار Waze، مربوط به GPS است که کاربران را با اخطار های متفاوتی مواجه می‌کند. اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا تمامی این اخطار‌ها راه حل خاص خود را دارند و به راحتی رفع می‌شوند. البته این نکته را نیز باید ذکر کنیم که راه حل مشکل Waze در دو سیستم عامل iOS و اندروید کاملا متفاوت بوده که ما به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد.

راه حل مشکل Waze

یکی از مواردی که کاربران با آن مواجه می‌شوند خطاء NO GPS showing approximate location یا پیام هایی از این قبیل است. این خطا زمانی نمایان می‌شود که نرم افزار قادر نیست GPS شما را پیدا کند.

راه حل مشکل Waze در آیفون

1- برای حل این مشکل ابتدا به بخش تنظیمات گوشی اپل خود مراجعه کنید، سپس از بخش Privacy گزینه Location Services را فعال کنید.

حل مشکلات ویز در iOS

2- حال باید گوشی خود را Force Reboot کنید که مراحل انجام آن در آیفون ها متفاوت می‌باشد. با کمک جدول زیر گوشی خود را Force Reboot کنید.

بعد از انجام تمامی موارد در جدول بالا دوباره به بخش تنظیمات مراجعه کرده و از بخش Privacy، گزینه Location Service خود را در حالت روشن قرار دهید.

در صفحه “گوشی آیفون” لیست قیمت انواع گوشی آیفون را ببینید و آنلاین بخرید.

در بعضی از موارد مشاهده شده ه با انجام امور بالا مشکل کاربر به صورت کامل رفع می شود اما اگر راه حل بالا کارساز نبود، از حساب کاربری نرم افزار خارج شده و دوباره وارد شوید.

حل مشکلات Waze

راه حل مشکل Waze در سیستم عامل اندروید

حل این خطا در گوشی‌های اندرویدی به ورژن سیستم عامل شما بستگی دارد. کاربرانی که از نسخه‌های اندروید 7 یا پایین‌تر استفاده می کنند طبق مراحل زیر باید عمل کنند.

1 – در بخش تنظیمات به سراغ گزینه Location رفته و گزینه High accuracy انتخاب کنید. برای اندروید 8.0 به بالا نیز باید این عمل را از منوی Security & location و سپس Location انجام دهید.

در مرحله بعدی کاربران اندرویدی باید دسترسی اپلیکیشن به GPS را بررسی کنند. برای انجام این عمل باید در بخش تنظیمات گوشی خود برنامه مربوطه را پیدا کنید. سپس از بخش Permissions دسترسی Waze به Location را فعال کنید.

حل مشکلات برنامه waze

در صورتی که کماکان مشکل شما پا برجا بود می توانید از نرم افزار های گوگل پلی و اپ استور برنامه های مربوط به تست GPS را دانلود کنید.

مشکل no connection در ویز

رفع مشکل no network connection در waze

یکی از پر تکرارترین سوالاتی که اخیرا توسط کاربران مطرح می‌شود این است که “چرا ویز به اینترنت وصل نمیشه” اما راه حل چیست؟ این خطا معمولا با سه عنوان unable to connect to a network ،waze no connection try again ،No Network Connection و Searching Network نمایش داده می‌شود، برای رفع این خطا ابتدا لازم است تا از وب‌سایت Downdetector.com سرورهای ویز را بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل از طرف برنامه ویز نیست. چنانچه در این وب‌سایت پیام No problems at Waze را مشاهده کردید به این معنا است که سرورهای ویز در حال کار هستند و مشکل از طرف شماست. در این صورت کافی است مراحل زیر را طی کنید تا مشکل برطرف شود. توجه داشته باشید که مراحل زیر به ترتیب اولیت بندی شده‌اند و اگر مشکل حل نشد از راه حل بعدی استفاده کنید. همچنین لازم است بدانید این مراحل برای رفع مشکل no network connection ویز در ایفون نیز کارآمد است.

1- گاهی اوقات پیش پا افتاده ترین کار از چشم پنهان می‌ماند. از این رو بهتر است قبل از استفاده از نرم افزار، چک شود که اینترنت Wi-Fi یا اینترنت همراه فعال باشند.

2- چک کنید که نرم افزار آخرین بروز رسانی ها را دریافت کرده باشد.

3- در بعضی موارد نحوه نصب نرم افزار مشکل دارد، پس نرم افزار پاک و دوباره نصب کنید.

4- مطمئن شوید که منبع تغذیه اینترنت (اینترنت همراه یا Wi-Fi) شما، سرعت مناسبی داشته باشد.

5- دیگر راهی که می‌تواند حلال مشکل شما باشد پاک کردن Data یا Cache است. برای انجام این کار در ابتدا به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و از بخش برنامه‌ها، صفحه مربوط به اپلیکیشن Waze را باز کنید. سپس از بخش Storage می‌توانید Data و Cache را پاک کنید.

با طی کردن مراحل ذکر شده در بالا به احتمال  95درصد  مشکل عدم دسترسی به شبکه در ویز رفع شود.

حل مشکلات waze

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ چطوری می‌توان در Clubhouse عضو شد؟

حل مشکل نصب ویز

” چرا ویز نصب نمیشه” یکی دیگر از سؤالات پر تکراری است که عمدتاً توسط کاربران در بستر وب مطرح می‌شود اما راه‌حل چیست؟ راه‌حل بسیار ساده است.

برای نصب اپلیکیشن ویز حتماً باید از طریق اپ‌استور یا گوگل‌پلی اقدام کنید. پس از دانلود و نصب، برنامه ویز را اجرا کرده و گزینه Get Started را لمس کنید. در صفحه جدید بر روی گزینه Accept ضربه بزنید و منتظر بمانید تا نقشه و وضعیت ترافیک آپدیت شود.

در پرسش‌های مطرح شده توسط کاربران “علت بسته شدن خودکار نرم افزار ویز چیست؟” به کرات مشاهده می‌شد اما راه حل چیست؟ نصب ناقص می‌تواند یکی از دلایل اصلی این مشکل باشید، بنابراین کافی است تا نرم‌افزار ویز را یکبار حذف و سپس نصب کنید تا این مشکل نیز برطرف شود.

در این مطلب سعی کردیم تا به تمام سوالاتی و مشکلاتی که کاربران در استفاده از برنامه ویز دارند پاسخ دهیم، با این وجود ممکن است راهکارهای دیگر نیز وجود داشته باشد که ما به آن اشاره‌ای نکردیم و یا از آن‌ها اطلاعی نداریم. پس اگر شما راه حل‌های بهتری سراغ دارید حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

چرا برنامه ویز کار نمی‌کند؟

بروز مشکل در نرم‌افزارها امری طبیعی بوده و معمولاً توسعه دهندگان با انتشار آپدیت این مشکلات را برطرف می‌کنند. اما در برخی موارد مشکل از جانب گوشی کاربران است و کاربران با رعایت برخی نکات می‌توانند این مشکلات را به راحتی حل کنند. اصلی‌ترین مشکل به هنگام استفاده از نرم‌افزار Waze، مربوط به GPS است که کاربران را با اخطارهای متفاوتی مواجه می‌کند.

چگونه اخطار no network connection را در ویز برطرف کنیم؟

1. چک کنید که نرم‌افزار آخرین بروز رسانی‌ها را دریافت کرده باشد.

2. نرم‌افزار را پاک کرده و دوباره نصب کنید.

3. مطمئن شوید که اینترنت همراه یا Wi-Fi شما، سرعت مناسبی داشته باشد.

4. دیگر راهی که می‌تواند حلال مشکل شما باشد پاک کردن Data یا Cache است.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

22 نظر

  1. مهرداد ایمانیان

    با درود و احترام و تقدیم یک سبد گل محبت به شما
    دوستان ، مشکل من اینه که ویزمن جهت برعکس نشون میده سپاسگزارم میشم راهنمایی بفرمایید

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-waze-%d9%88-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%ad%d9%84%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/
ads
ads