داغ ترین ها :
روش های حل متداول ترین مشکلات هارد اکسترنال

روش های حل متداول ترین مشکلات هارد اکسترنال

هارد اکسترنال یکی از ضروری‌ترین وسیله‌های جانبی است که باید هر کاربر تکنولوژی یکی از آن‌ها را داشته باشد و حتی برای برخی از کارها چندین هارد مورد نیاز است. البته که اگر برای کارتان نیاز به هارد ندارید، ممکن است برای نگهداری فایل‌های فیلم و عکس و یا بازی‌ها، به یک یا چند هارد نیاز داشته باشید؛ اما از آن‌جایی که هارداکسترنال هم یک وسیله الکترونیکی است و باید بسیار مواظب آن‌ها باشیم، گاهی اوقات ممکن است مشکلی برای این دستگاه‌های دوست داشتنی و ضروری پیش بیاید و توسط کامپیوتر و یا تلویزیون خوانده نشود. در این مواقع اولین سوالی که در ذهنمان پیش می‌آید این است که چگونه هارد اکسترنال را تست کنیم؟ اصلا آیا هارد اکسترنال میسوزد؟ در ادامه به تمام سوال‌های شما در مورد مشکلات متداول هاردهای اکسترنال پاسخ می‌دهیم.

 

انواع لپ تاپ های تخصصی را می توانید از فروشگاه اینترنتی تکنولایف خریداری کنید: قیمت لپ تاپ

 

هارد اکسترنال چیست و چه کاربردی دارد؟

تمام اطلاعات و فایل ها دارای وزن و یا حجم معینی هستند که با توجه به جزئیاتی که دارند حجم آن ها متفاوت است؛ برای مثال یک فایل ویدئو با کیفیت 4K می تواند تا 150 گیگابایت حجم داشته باشد که بستگی به تایم ویدئو هم دارد، اگر یک دقیقه باشد برای مثال 1 گیگابایت می شود و با بیشتر شدن زمان آن حجم هم بیشتر می شود.
تصور کنید این فایل ها کجا باید ذخیره و نگه داری شوند، به همین خاطر درایو ها دارای فضاهای اختصاصی هستند که می توانید اطلاعاتتان را در آن ها نگه دارید کنید.

هر دستگاه الکترونیکی در دنیا دارای حافظه ذخیره سازی است، کامپیوتر، کنسول بازی، گوشی، اسپیکر، تلویزیون و بسیاری از لوازم های الکترونیکی هوشمند و غیر هوشمند دیگر. این فضای ذخیره سازی در اکثر مواقع کم است و مجبور به ارتقای حافظه می شوید، یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای حل مشکل کمبود فضای ذخیره سازی، استفاده از هارد اکسترنال است.

هارد اکسترنال در فضاهای ذخیره سازی مختلف ارائه شده، از 250 گیگابایت تا 25 ترابایت و حتی بیشتر که استفاده صنعتی دارند و به راحتی یافت نمی شوند. قیمت هارد اکسترنال بستگی به حجمی که ارائه می دهد دارد و می توانید به کمک آن ها تمام اطلاعات خود را ذخیره داشته باشید. متصل کردن هارد اکسترنال بسیار راحت است و توسط یک کابل مخصوص به تمام دستگاه های USB دار وصل می شوند.
به راحتی می توانید اطلاعات خود را در هر حجمی در هارد اکسترنال خود نگه داری کنید، فقط باید مراقب باشید که ضربه و آب به هارد نرسد؛ البته برخی هاردها هستند که به هارد اکسترنال ضد آب و ضد ضربه معروف هستند و با پرداخت مبلغ بیشتر می توانید آن ها را تهیه کنید تا نگران از دست دادن اطلاعاتتان نباشید.

 

 

آیا هارد اکسترنال ویروسی میشود؟

ویروس شاید ترسناک ترین کلمه در دنیای تکنولوژی باشد، بدافزارهای مخربی که باعث از بین رفتن یک سیستم و اطلاعات آن می شود. هر دستگاه الکترونیکی که حافظه ذخیره سازی دارد، می تواند ویروسی شود و بدافزار وارد شده به آن عملکردش را جزئی یا کلی با مشکل رو به رو کند.

ویروس گرفتن هارد اکسترنال

پس وسیله الکترونیکی ای مانند هارد اکسترنال هم ویروس می گیرد و ویروسی شدن هارد یکی از اتفاقات ناگواری است که باعث می شود تمام اطلاعاتتان را از دست بدهید. البته برخی مواقع اطلاعات قابل بازیابی هستند و اگر از نمایندگی های معتبر خرید هارد اکسترنال را انجام دهید، این امکان را برای شما به وجود می آورند که حتی اطلاعات پاک شده شما را بازیابی کنند.

آیا هارد اکسترنال میسوزد؟

بله، هر دستگاه الکترونیکی که با برق سر و کار دارد امکان دارد بسوزد؛ سوختن هارد اکسترنال می تواند در اثر ضربه یا آب خوردگی پیش بیاید.البته فقط این دو مورد نیست و نوسان برقی که وارد هارد می شود امکان دارد باعث شود خازن های روی برد هارد بسوزد و به برد صدمه وارد شود.

چرا هارد اکسترنال خوانده نمی شود؟

زمانی که هارد اکسترنال را به کامپیوتر یا تلویزیون متصل کنید، اگر هارد چراغ داشته باشد شروع به چشمک زدن می کند و اگر نداشته باشد، دیسک درون هارد اکسترنال شروع به چرخیدن درون قاب هارد می کند که باعث به وجود آمدن صدای بسیار کمی می شود که اگر دقت کنید می توانید آن را بشنوید.

گاهی اوقات است که نه دیسک درایو درون هارد می چرخد و نه چشمک می زند، در این مواقع باید چک کنید که آیا کابلی که متصل کرده اید، سالم است و اتصال به درستی ایجاد شده یا خیر؛ اگر مشکل از کابل و پورت کامپیوتر نبود، یعنی مشکل از هارد است و باید آن را تعمیر و یا در صورت تعمیر پذیر نبودن باید آن را تعویض کنید.

یکی از پاسخ های سوال چرا هارد اکسترنال باز نمیشه، این است که هارد اکسترنال ها ممکن است دچار سوختگی هارد درایو شده باشند، در این صورت باید یک هارد دیگر تهیه کنید و احتمال برگرداندن اطلاعات کم است و همچنین مراکز کمی هستند که دستگاه مخصوص برگرداندن اطلاعات هارد سوخته را دارند.

خوانده نشدن هارد اکسترنال

اما باز نشدن هارد اکسترنال فقط یک دلیل ندارد و باید به دلایل زیر با مشکل مواجه شده باشد:

  • خراب بودن پورت USB لپ تاپ و یا پورت مخصوص هارد اکسترنال
  • غیر اصل بودن و یا خرابی کابل رابط
  • دستکاری بی مورد و غیر حرفه ای هارد
  • ویروس گرفتن
  • به مشکل خوردن هد هارد
  • ضربه به هارد
  • نچرخیدن دیسک هارد
  • قدیمی بودن یا مشکل داشتن فریمور هارد
  • خراب شدن موتور درایور هارد
  • بدسکتور شدن هارد

 

با بهترین هارد اکسترنال بازار آشنا شوید.

بهترین هارد اکسترنال بازار

 

 

چگونه هارد اکسترنال را تست کنیم؟

برای تست این که بدانید هارد اکسترنال سوخته است یا خیر، باید ابتدا با کابل های مختلف آن را تست کنید، سپس هارد را روی یک دستگاه دیگر مانند لپ تاپ، تلویزیون و یا گوشی تست کنید. اگر باز هم هارد شناسایی نشد، درایورهای مختلف را روی دستگاه تست کنید و سپس هارد را متصل کنید. برای نصب درایور هارد باید به بخش Device Management بروید وUniversal Serial Bus Controllers را باز کنید، سپس درایور مورد نظر را دانلود و نصب کنید. از دیگر روش هایی که می توانیم بفهمیم هارد چه مشکلی دارد، فرمت کردن هارد اکسترنال است که در ادامه آموزش می دهیم چطور هارد را فرمت کنیم.

آپدیت درایورر

چگونه هارد اکسترنال را فرمت کنیم؟

برای فرمت هارد اکسترنال، باید ابتدا کامپیوتر هارد را شناسایی کند؛ اگر سیستم هارد را باز نکند نمی توانید آن را فرمت کنید. پس از شناسایی هارد توسط کامپیوتر، روی درایو هارد کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید. در این بخش می توانید تعیین کنید که فرمت هارد شما چه باشد، FAT32 یا NTFS که پر کاربرد ترین فرمت های هارد اکسترنال برای خوانده شدن توسط وسایل الکترونیکی هستند.

 

راه حل مشکل زیر را در مجله تکنولایف بخوانید:
زمانی که دستگاه با کابل usb به رایانه متصل است، شناسایی نمیشود

 

چگونه هارد اکسترنال را جدا کنیم؟

یکی از دلایلی که باعث می شود هارد اکسترنال شما آسیب ببیند، جدا کردن هارد بدون اجکت کردن است. اجکت کردن هارد اکسترنال بسیار کار راحتی است و یک ثانیه بیشتر طول نمی کشد؛ فقط کافیست بعد از اتمام کارتان، روی نوار پایین صفحه ویندوز گزینه فلش رو به بالا را بزنید، در بین آن ها هارد اکسترنال خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید، حالا گزینه Eject را بزنید و منتظر بمانید تا پیام دستگاه شما آماده جدا شدن است را مشاهده کنید. حالا با خیال راحت هارد را جدا کنید و ترسی از پریدن اطلاعات هارد اکسترنال نداشه باشید. اما گاهی اوقات عمل اجکت کردن هارد انجام نمی شود و این سوال پیش می آید که چرا هارد اکسترنال اجکت نمیشه؟

روش صحیح جدا کردن هارد اکسترنال
دلیل اصلی این که هارد شما اجکت نمی شود، باز بودن برنامه مربوط به درایور است؛ مثلا اگر یک برنامه یا محتوای مربوط به هارد در حال اجرا باشد، نمی توانید آن را اجکت کنید و باید ابتدا آن برنامه ها را متوقف کنید. این برنامه ها ممکن است در بک گراند در حال اجرا باشند و نتوانید آن را ببینید، پس برای متوقف کردن آن ها باید دکمه های Ctrl+Alt+Delete را همزمان فشار دهید.
حالا یک پنجره باز می شود که در آن باید گزینه Task Manager را انتخاب کرده و در آن به دنبال برنامه هایی باشید که ممکن است از هارد اکسترنال شما دیتا دریافت کنند. اگر نتوانستید، تمام برنامه ها را انتخاب و سپس End Task را بزنید تا همه برنامه ها بسته شوند. در نهایت دوباره اجکت کردن را تست کنید و مطمئن شوید که USB آماده جدا شدن است.

مشکلات متداول هاردهای اکسترنال و روش های رفع آن

اگر باز هم مشکل Eject کردن هارد را داشتید و با ارور Problemet Ejecting USB Mass Storage Device رو به رو شدید، باید از حساب کاربری ویندوز خود خارج و دوباره وارد شوید. برای Sign Out کردن از ویندوز 10 باید دوباره دکمه های Ctrl+Alt+Delete را همزمان فشار دهید و در این صفحه گزینه Sign Out را انتخاب کنید.

مشکلات متداول هاردهای اکسترنال و روش های رفع آن

اگر باز هم با این روش مشکل حل نشد، کامپیوتر را ری استارت یا خاموش روشن کنید، اگر باز هم نتوانستید هارد را اجکت کنید باید از طریق رفع مشکل ویندوز اقدام کنید. برای این کار روش زیر را طی کنید:

ابتدا وارد All Settings شوید.
حالا Update & Security را انتخاب کنید.
سپس Troubleshooting را بزنید.
در نهایت روی Hardware and Devices کلیک کنید.
حالا گزینه Run the troubleshooter را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا ویندوز شروع به حل مشکل کند. توجه کنید برای این روش باید به اینترنت متصل باشید تا ویندوز بتواند از طریق جست و جو در اینترنت حلال مشکل را پیدا کند و اگر راهی هست آن را در اختیارتان قرار دهد.

چگونه هارد اکسترنال را جدا کنیم؟

آیا هارد اکسترنال به تلویزیون وصل میشود؟

هارد اکسترنال حافظه جانبی ای است که می تواند به اکثر وسایل الکترونیکی هوشمند متصل شود؛ یکی از وسایلی که می توانید به آن هارد اکسترنال وصل کنید تلویزیون است. اما سوال بسیاری از کاربران این است که چرا هارد اکسترنال در تلویزیون بالا نمیاد؟ دلیل اصلی اینکه چرا هارد اکسترنال به تلویزیون وصل نمیشه، فرمت هارد است؛ هارد اکسترنال ها به صورت پیش فرض اکثرا روی فرمت FAT32 تنظیم شده اند تا تمام کامپیوتر و لپ تاپ ها بتوانند آن را به راحتی شناسایی کنند.

حالا برای پاسخ به سوال چرا هارد اکسترنال در تلویزیون بالا نمیاد باید گفت که تنها کافیست ابتدا کابل رابط را تست کنید که ابتدایی ترین روش است، اگر روی کامپیوتر و دیگر دستگاه ها به راحتی هارد شناخته و باز می شود، یعنی کابل و هارد سالم است. در مرحله بعدی باید یک فلش و یا گوشی به همان پورت USB تلویزیون متصل کنید و ببنید که آیا پورت USB کار می کند یا خیر.

اگر این روش هم به درستی پشت سر گذاشتید و مشکل از USB نبود، وقت عوض کردن فرمت هارد اکسترنال است؛ برای این کار باید:

  • ابتدا هارد را به کامپیوتر یا لپ تاپ متصل کنید.
  • سپس روی درایو هارد اکسترنال که در This PC اضافه شده کلیک راست کید تا منو باز شود.
  • حالا گزینه Format را بزنید.
  • در پنجره باز شده File System را روی exFAT یا NTFS بگذارید و سپس گزینه Format پایین پنجره را انتخاب کنید.

فرمت کردن هارد اکسترنال پیش از اتصال به تلویزیون

اگر مشکل با یکی از این دو فرمت حل شود به راحتی تلویزیون هارد شما را شناسایی می کند، اما اگر شناخته نشود یعنی تلویزیون شما قابلیت اتصال هارد اکسترنال را ندارد.

توجه داشته باشید که فرمت کردن هارد اکسترنال باعث پاک شدن تمام اطلاعات روی هارد می شود، پس بهتر است قبل از ریختن اطلاعات روی هارد فرمت آن را تغییر دهید و یا اگر اطلاعات روی آن دارید، همه آن ها را روی یک درایو کپی کنید و پس از تغییر فرمت دوباره به هارد برگردانید.

 

بیشتر بخوانید:
حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی

 

آیا هارد اکسترنال به ps4 وصل می شود؟

همانطور که گفتیم تمام دستگاه های الکترونیکی چه هومشند و چه غیر هوشمند، قابلیت اتصال به هارد را دارندف اما نباید دستگاه برق ضعیفی داشته باشد و همچنین خیلی قدیمی نباشد، زیرا درایورهای دستگاه های قدیمی توانایی خواندن دستورهای هارد اکسترنال را ندارند.
در مورد کنسول PS4 هم باید بگوییم که توانایی خواندن هارد اکسترنال را دارد و می توانید به راحتی هارد خود را به کنسول ps4 متصل کنید. اما اگر نتوانست هارد را شناسایی کند، یعنی فرمت هارد را پشتیبانی نمی کند و باید مانند تلویزیون ها فرمت آن را عوض کنید. برای عوض کردن فرمت هارد اکسترنال روشی که در بالاتر آموزش دادیم را اجرایی کنید و فرمت را روی exFAT یا NTFS تنظیم کنید.

آیا هارد اکسترنال به ps4 وصل می شود؟
برخی از کاربران سوال دارند که آیا هارد اکسترنال به ps5 وصل میشود؟ باید بگوییم که بله کنسول PS5 هم که به تازگی وارد بازار شده قابلیت پشتیبانی از هارد اکسترنال را دارد، فقط کافیست در صورت خوانده نشدن هارد، فرمت آن را عوض کنید تا کنسول بتواند هارد اکسترنال را شناسایی کند.

چرا هارد اکسترنال به گوشی وصل نمیشود؟

هارد اکسترنال برای خوانده شدن علاوه بر درایور های مخصوصی که باید روی دستگاه نصب باشد، نیاز به برق قدرتمند هم دارد که باعث می شود هارد اکسترنال را روشن و دیسک آن را به چرخش بی اندازد. پس طبیعتا گوشی شما نمی تواند به اندازه یک لپ تاپ یا کامپیوتر و تلویزیون برق انتقال دهد تا هارد را راه بی اندازد؛ لازم است یک رابط در این بین قرار بگیرد تا بتواند برق مورد نیاز را برای روشن کردن هارد تامین کند.

همچنین علاوه بر نیرو، سیستم عامل اندروید قابلیت خواندن فرمت NTFS را ندارد، پس اگر هاردی که می خواهید متصل کنید از فرمت NTFS استفاده می کند، آن را به FAT32، Ext3، Ext4 یا exFAT تغییر دهید. پیشنهاد می کنیم آن را روی exFAT بگذارید زیرا فرمت جدیدتری است و تمام دستگاه های اندرویدی آن را پشتیبانی می کنند.

حالا بعد از این که فرمت را تغییر دادید، باید نیروی هارد اکسترنال را تامین کنید؛ برای تامین کردن این نیروی زیاد باید دو وسیله تهیه کنید، یکی رابط سه سر با قابلیت اتصال دو درگاه USB به تایپ C و یک پاوربانک به عنوان تامین کننده نیرو.

مشکلات متداول هاردهای اکسترنال و روش های رفع آن
به راحتی سر تایپ C تبدیل را به گوشی بزنید و توجه کنید که ابتدا پاوربانک را از طریق یکی از درگاه های USB تبدیل به گوشی وصل کنید و سپس هارد را به سر دیگر USB تبدیل متصل نمایید. حالا به راحتی نیروی راه انداز هارد اکسترنال تامین شده و گوشی شما می تواند هارد را شناسایی کند تا بتوانید فایل های درون آن را ببینید.
البته اکثر هارد های بالای 500 گیگابایت نیاز به تامین نیرو دارند اما هارد های کم مصرف زیر 500 گیگابایت که خیلی کم پیدا می شوند، بدون نیاز به پاور بانک و تبدیل سه سر به گوشی متصل و خوانده می شوند؛ اما توصیه می کنیم خیلی هارد را به گوشی متصل نکنید تا ریسک خرابی هارد اکسترنال و افت عملکرد باتری گوشی وجود نداشته باشد.

 

ریست فکتوری شیائومی و ریست تنظیمات گوشی بدون پاک شدن اطلاعات را در مطلب زیر بررسی کردیم:
ریکاوری گوشی شیائومی

 

چرا هارد اکسترنال صدا میدهد؟

برخی مواقع شاید برایتان پیش آمده باشد که هارد اکسترنال صدای خش خش، وز وز و یا کشیده شدن چیزی به قاب هارد را بدهد؛ این مشکل تنها زمانی پیش می آید که به هارد ضربه خورده و یا از ارتفاعی هرچند کم و کوتاه افتاده باشد. در اثر ضربه به هارد، دیسک درایو درون هارد اکسترنال جا به جا می شود و باعث شکستن پایه های آن و سابیده شدن به قاب هارد می شود. در این مواقع گاهی اوقات هارد سالم می ماند و کار می کند، اما گاهی اوقات یا اطلاعات پاک می شود و یا کلا می سوزد و نمی توانید از آن استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم هنگام خرید هارد اکسترنال، هارد هایی مانند Adata و Western Digital مدل های ضد ضربه و ضد آب دارند که در برابر این اتفاقات مقاوم اند و حداقل تا چند بار اول جون سالم به در می برند. همچنین سعی کنید اگر هارد ضد ضربه ندارید و معمولی است، یک کیف مخصوص هارد برای آن تهیه کنید و سعی کنید خیلی هارد اکسترنال را جا به جا نکنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

40 نظر

  1. پرسشگر

    سلام و روزتون خوش.
    من یک هارد توشیبای یک گیگ دارم که همش فیلمه. جدیدا تعداد زیادی از فیلمها رو پاک کردم ولی فضای خالی ایجاد نشده در هارد و ظرفیتش مثل زمانیه که فیلمها رو پاک نکرده بودم! (در حالیکه فیلمها حذف شدند و دیگه در هارد نیستن)
    بعد از این اتفاق ویروس یابی کردم و چند تا ویروس پیدا شدن که پاکشون کردن ولی همچنان مشکل به قوت خودش باقیه و هر فایلی رو پاک میکنم، حذف میشه ولی در هارد فضای خالی ایجاد نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پرسشگر

      سلام هارد ویروسیه کلش ویروس داره بهترین راه پاک کردن کل هارد هست و ریست کردن
  2. مهتی

    سلام وقت به خیر وقتی لپتاپ رو خریدم یه هارد داخلش بود از همون استفاده میکردم تا همین اواخر که تصمیم گرفتم اس اس دی و بیارم جای هارو و هارد اکسترنال شد ، از اون موقع به بعد تقریبا چند ماه کار کرد و دیگه بعد از اون وقتی هارو رو وصل میکنم چراغش روشن میشه حتی شروع به چرخش هم میکنه ولی یهو چرخشش قطع میشه و اصلا لپتاپ اونو نمیخونه خواستم بدونم مشکلش چیه با تشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهتی

      سلام وقت بخیر ممکن سوکت اتصال شل شده باشه
  3. الهه

    سلام من یک هارد ۵۰۰ گیگ دارم
    گوشیم آیفون هست و اصلا نمیخونه
    فرمتش هم عوض کردم و exFAT کردم ولی باز هم اصلا نمیاره و اینکه رابطی که هم باهاش هم برق هارد رو تامین میکنه و هم باهاش به هارد وصل میشه سالم سالم هست
    مشکل کجاست؟

  4. مهدی

    سلام وقت بخیر
    من یه هارد یک ترا adata دارم و الان بعد از مدتی خواستم ازش استفاده کنم و الان به کل خالیه و هیچی توش نیست ولی در صورتی ک اخرین بار فقط به تلویزیون وصل شده و یه فیلم دیده شده باهاش همین نه دست کاری شده و هیچی میشه کمکم کنین بفهمم مشکل چیه چون خیلی فایل های مهمی توش دارم

  5. رامین طاهری رز

    درود وقتتان به شادی … هارد سالم و چراغ آبی روشن می‌شود کار می‌کند وصل میشود فایل میریزم ، ولی وقتی میخوام فایل یا فیلم رو پاک کنم پاک نمیشه….؟ علتش چیه و آیا راهی هست تا بدونه فرمت کردن این مشکل رو حل کرد.
    ( البته دسترسی به کامپیوتر ندارم و از طریق گوشی انتقال میدم اما از طریق همین گوشی و تلویزیون نتونستم پاک کنم)
    و سوال دیگه ام اینکه رابطی هست که هارد رو مستقیم به پورت یواس پی تلویزیون وصل نکنیم

    1. حامی کیائی

      پاسخ به رامین طاهری رز

      سلام وقت بخیر من یک هارد اکسترنال 1ترابایت دارم که به گوشی وصلش کردم و گوشیم گفت قاب گیری کنید منم اصلا هیچی نزدم توی همان صفحه هارد اکسترنال را کندم از اون وقت دیگه نه میشود چیزی از توش پاک کرد نه میشود چیزی ریخت اما هم دیسکش می‌چرخه هم چراغش روشنه یکی بهم یک راه حل بگه چون خیلی اطلاعات مهمی دارم داخلش لطفا با کامپیوتر هم امتحان کردم
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به حامی کیائی

        سلام احتمالا به خاطر اتصال به گوشی مشکلی در فرمت هارد ایجاد شده به خود گوشی وصل کنید چیزی نمیاره؟ و این که روی کامپیوتر نشون میده چقدر از هارد پره؟
        1. حامی

          پاسخ به احسان نیک پی

          وقتی به گوشی وصل میکنم میگه از چه حالت می‌خواین از هارد اکسترنال استفاده کنید اره وقتی که به کامپیوتر متصل میکنم نشون میده
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رامین طاهری رز

      سلام وقت خوش با کامپیوتر امتحان کنید حتما
  6. فاطمه شاکویی

    سلام وقت بخیر… هارد من سالمه و چراغش ابیه ولی وثتی من میخوام فایلی رو به داخل هاردم انتقال بدم چراغش قرمز میشه و اون صفحه در حال انتقال ثابت میمونه و کامل نمیشه… میشه کمکم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فاطمه شاکویی

      سلام وقت خوش در صورت امکان با سیستم دیگه ای هم امتحان کنید همچنین فقط وقتی میخواید به روی هارد دیتا بریزید این مشکل هست یا برای انتقال دیتا از هارد به سیستم هم مشکل وجود داره؟
  7. مهرداد

    سلام سال نو مبارک
    من هارد اکسترنال رو به تلویزیون اندرویدی وصل کردم ولی بعد از چند وقت استفاده حالا که به لپ تاپ وصل می کنم بعضی از فایلها رو باز نمیکنه و پیام میده refers to a location that is unavailable در صورتیکه وقتی به رسیور وصل می کنم فابلها رو نشون میده
    میشه راهنمایی کنید برای بازگردانی این فایلها باید چکار کنم؟ ممنونم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهرداد

      سلام وقت شما بخیر چه فایل هایی رو باز نمیکنه؟ اونهایی که ضبط شده با تلویزیون؟
  8. ترانه

    سلام. من مدتی هست وقتی فایلی رو از هارد اکسترنال حذف میکنم، از مقدلر فضای خالی اصلا کم نمیشه. مثلا ۷۰۰ گیگ فضای خالی دارم، بعد از حذف ۱۰ گیگ هنوز همون ۷۰۰ گیگ فضا خالی هست. ممنون میشم راهنمایی کنین
    در ضمن همیشه هم با safely remove جداش میکنم.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ترانه

      سلام وقت خوش احتمال داره ویروسی شده باشه هاردتون سرعتش کم نشده؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84/
ads
ads