داغ ترین ها :
مشکلات گوشی های شیائومی

مشکلات گوشی های شیائومی

آیا زمان آن رسیده است که ضرب‌المثل «هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست» را فراموش کنیم؟
این روزها، با بالارفتن بی‌سابقه قیمت گوشی‌های هوشمند، بازار گوشی‌های هوشمند چینی رونق خوبی پیدا کرده‌اند. اما آیا باید به قیمت پایین و امکانات بالای این گوشی‌ها اعتماد کنیم؟ اگر قصد خرید گوشی هوشمند دارید بد نیست به این مقاله در مجله تکنولایف نگاهی داشته باشید.

دلیل خرید گوشی های شیائومی

این روزها برند شیائومی، تبدیل به رقیبی سرسخت برای برند هوآوی میان خریداران و کاربران تلفن همراه شده است. اما آیا صرف قیمت پایین این برند چینی، دلیل محبوبیت آن میان کاربران شده است؟ دلایل کاربران و کارشناسان برای خرید گوشی‌های این برند چیست؟ آیا گوشی های شیائومی خوب و کاربردی هستند؟ در ادامه، ما به دلایل محبوبیت و کارآمدی گوشی‎‌های شیائومی اشاره کرده‌ایم.
فناوری و سخت‌افزار پیشرفته
شاید فکر کنید که چون شیائومی شرکتی چینی است، پس قطعات و تکنولوژی ساخت ضعیف و بی‌کیفیتی دارد؛ درصورتی‌که این‌طور نیست؛ کمپانی شیائومی با استفاده از متریال ساخت قدرتمند باعث شده گوشی‌های زیبا با سخت‌افزار بسیار قوی تولید کند.
همکاری روزافزون شیائومی با گوگل اندروید و شرکت‌های ساخت تراشه مانند کوالکام، همکاری با سامسونگ برای تولید نمایشگرهای AMOLED و همچنین فناوری شارژ سریع (در‌حال‌حاضر، شیائومی صاحب‌سبک در این عرصه صاحب‌سبک و پیشتار است)، باعث شده گوشی‌های شیائومی به رقیب اصلی شرکت هواوی و سامسونگ تبدیل شود. اما شاید برایتان این سؤال هم پیش بیاید که آیا واقعاً شیائومی از سامسونگ بهتر است؟ پاسخ این سؤال بستگی به سلیقه شما دارد؛ اگر هوادار پروپاقرص سامسونگ باشید، برای انتخاب‌های بعدی نیز به سامسونگ فکر کنید. اما اگر علاقه‌مند به تجربه جدید در خرید هستید، به شیائومی میدان بدهید تا خودی نشان بدهد.

آیا گوشی های شیائومی خوب است؟

توجه به خواسته‌های کاربران

 

شاید در گذشته دلیل اصلی محبوبیت شیائومی قیمت پایین محصولاتش بود، اما در دو سال اخیر شیائومی با تولید گوشی‌های قدرتمند و پرچمدار در یک حوزه خاص، باعث نگرانی سامسونگ و هواوی شده است. شیائومی با نگاه دقیق به خواسته کاربران، توانسته تمام خلأهای موجود در بازار را پر کند.
باتری‌های قوی با سرعت شارژ فوق‌العاده، استفاده از دوربین‌های غول‌پیکر با مگاپیکسل بالا، پردازنده به‌روز و قدرتمند اسنپ دراگون و… جزو امکانات خاصی است که در بعضی گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود. شیائومی در بعضی موارد، همه این قابلیت‌ها را در یک دستگاه جمع کرده است. به همین خاطر، می‌توان شیائومی را پرچمدار و پیشتاز در حوزه‌های خاص فناوری تلفن همراه دانست که به تمام نیازهای کاربران مختلف پاسخ می‌دهد. شاید دانستن این نکته هم برایتان جالب باشد که که شیائومی در سال 2020، رتبه سوم فروش بازار را از آن خود کرد.

 

مشکلات گوشی های شیائومی چیست؟

با‌ وجود قابلیت‌ها و کارآمدی گوشی‌های شیائومی، آن‌ها نیز مثل هر وسیله الکترونیکی خالی از عیب‌ و ایراد نیستند. ما در ادامه به برخی از مشکلات مهم گوشی‌های شیائومی برای کاربران ایرانی پرداخته‌ایم.

 

نمایندگی رسمی شیائومی در ایران

اگر زمانی لازم باشد که گوشی خود را تعمیر کنید، احتمالاً تعمیر گوشی‌های سایر برندها ساده‌تر و راحت‌تر از شیائومی انجام شود. البته تعدادی شرکت وجود دارد که خودشان را نماینده‌ی رسمی شیائومی در ایران معرفی می‌کنند، اما توقع نداشته باشید که آن‌ها شبیه رقبای کره‌ای و حتی آمریکایی خود در ایران خدمات و پشتیبانی ارائه کنند.

نمایندگی رسمی شیائومی در ایران
عمر کوتاه گوشی های شیائومی

معمولاً کاربران علاقه دارند که به‌محض خرید محصولات مختلف، تجربه کوتاه خود در استفاده از این محصولات را در اختیار دیگران قرار دهند. درحالی‌که ارزش مقاومت و کیفیت محصولات، مخصوصاً محصولات دیجیتال و برقی، به‌مرور و طی استفاده مداوم مشخص می‌شود.
با آنکه درصد بالایی از کاربران از گوشی‌های شیائومی ابراز رضایت کرده‌اند، با بررسی دقیق‌تر نظرات تخصصی، به این مسئله رسیده‌ایم که درصد قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان، پس از استفاده بیش از چند ماه از گوشی‌های شیائومی، از کار افتادن بسیاری از قسمت‌های این گوشی‌ها را گزارش کرده‌اند. دوربین، دکمه ولوم و حسگر اثر انگشت، بیشترین فراوانی را میان خرابی‌های گزارش‌شده داشته‌اند.

راه حل افزایش عمر گوشی های شیائومی:

 

  • استفاده از قاب های محافظ برای محافظت از دکمه های میزان صدا و پاور.
  • استفاده صحیح از دوربین، یعنی در برنامه دوربین بیش از حد بیکار نمانیم و وقت زیادی در این برنامه تلف نکنیم.
  • اگر حسگر اثرانگشت گوشی شیائومی شما فیزیکی است، سعی کنید دست خیستان را به آن نزنید و با دست روغنی یا گلی با آن کار نکنید.
  • هنگام شارژ شدن با گوشی شیائومی خود کار نکنید.

 

 

عمر کوتاه گوشی های شیائومی

لوازم و قطعات سخت افزار گوشی های شیائومی

اگر گوشی شیائومی شما دچار مشکلات سخت‌افزاری خاصی شود، پیدا کردن قطعات و تعمیرکار حرفه‌ای این گوشی، برایتان سخت خواهد بود. شما که دوست ندارید فاتحه گوشی‌تان را با یک مشکل سخت‌افزاری کوچک بخوانید؟

عمر کوتاه گوشی های شیائومی

عدم ارائه آپدیت مناسب برای گوشی های شیائومی

محصولات شیائومی سیستم‌عامل اندروید دارند. شرکت‌هایی مانند گوگل، سامسونگ و هواوی سال‌هاست که در ساخت رابط کاربری تجربه دارند اما شیائومی این تجربه طولانی‌مدت را ندارد. محیط کاربری شیائومی سنگین است و شباهت زیادی به iOS دارد؛ درواقع، محیط کاربری شیائومی به‌طور عمده برای بازار چین طراحی شده و این ایرادات موجب شد تا رابط کاربری شیائومی یا MIUI از همان ابتدا منتقدان بسیاری داشته باشد که با وجود به‌روزرسانی‌های مختلف و عرضه نسخه‌های جدیدی از MIUI این موارد تاکنون رفع نشده است.
یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های شیائومی، زمان عرضه طولانی‌مدت آپدیت‌های اندروید، برای گوشی‌های این شرکت است. دارندگان گوشی‌های شیائومی باید بیش از دیگر برندها به انتظار عرضه آپدیت جدید اندروید برای محصول خود باشند. زمان طولانی عرضه به‌روزرسانی اندروید برای محصولات شیائومی دلیل مشخصی ندارد، اما این مورد برای خریداران شیائومی خوشایند نیست.

 

عدم ارائه آپدیت مناسب برای گوشی های شیائومی

رفع مشکل آپدیت نشدن گوشی های شیائومی

 

ابتدا گوشی را یکبار ری استارت کنید، اگر مشکل حل نشد ابتدا از متصل بودن اینترنت مطمئن شوید و فضای ذخیره سازی یا همان مقدار باقیمانده از حافظه گوشی را چک کنید که پر نباشد و حداقل 6 گیگ از آن خالی باشد. اگر تمام این موارد را کنترل کردید و باز هم مشکل رفع نشد، باید از طریق حالت Safe Mode به حافظه پنهان گوشی بروید و آن را پاک کنید.

برای پاک کردن حافظه نهان از این راه اقدام کنید:

  • اولین کار، گوشی شیائومی خود را خاموش کنید.
  • سپس دکمه روشن و خاموش + تغییر حجم صدا را فشار داده و نگه دارید تا صفحه welcome با لوگو Mi ظاهر شود. دکمه روشن یا خاموش را رها کرده و دکمه افزایش صدا را نگه دارید.
  • به محض اینکه به Recovery mode وارد شدید، از دکمه‌های تغییر میزان صدا استفاده کنید تا به گزینه Wipe Cache Partition بروید. برای انتخاب، دکمه روشن یا خاموش را فشار دهید.
  • در آخر دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

 

هنگ کردن گوشی های شیائومی

 

باید گفت که غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشیم دستگاهی در بازه قیمت 4 میلیون بتواند کارهای سنگینی انجام دهد. گوشی ردمی 8 گوشی ارزان‌قیمتی است؛ اما با این حال به‌خوبی می‌تواند از پس نیازهای روزانه افراد برآید و بازی‌های ساده را اجرا کند. اما استفاده از برنامه‌های سنگین و فشار به پردازنده گوشی باعث می‌شود تا دستگاه لگ پیدا کرده یا هنگ کند.
وب‌گردی و چک کردن شبکه‌های اجتماعی حتی در مدل سه گیگابایت رم ردمی 8 نیز نباید مشکلی ایجاد کند.

 

رفع مشکل هنگ کردن گوشی های شیائومی

 

اما با توجه به موارد ذکرشده اگر شاهد کندی و لگ در گوشی خود هستید، مراحل زیر را انجام دهید.

  • در بخش تنظیمات به قسمت به‌روزرسانی‌ها رفته و مطمئن شوید که نرم‌افزار گوشی شما کاملاً به‌روز باشد.
  • در بخش تنظیمات به قسمت About phone بروید و سپس 7 بار بر روی شماره ساخت (Build number) لمس کنید تا گزینه‌های برنامه‌نویس برای شما فعال شود. سپس در قسمت تنظیمات بیشتر (Additional Settings) روی گزینه‌های برنامه‌نویس کلیک کنید و در پایین صفحه، بهینه‌سازی MIUI یا MIUI Optimization را غیرفعال کنید.
  • در بخش گزینه‌های برنامه‌نویس، انیمیشن را نیز به‌جای 1 بر روی 0.5 قرار دهید.

 

عملکرد ضعیف نمایشگر

یکی از رایج‌ترین مشکلات شیائومی مشکل عملکرد نمایشگر است. ممکن است فضای ذخیره‌سازی تلفن شما پر شده باشد و شما با چنین مشکلی مواجه شده باشید. در ادامه، چند مورد از راه‌حل‌ها و پیشنهادهای رفع مشکل نمایشگر گوشی‌های شیائومی را ارائه کرده‌ایم.

 

رفع مشکل نمایشگر گوشی های شیائومی

 

  • مطمئن شوید که حسگرهای صفحه‌نمایش به‌درستی کار می‌کنند و باعث بروز این مشکل نشده‌اند.
  • ممکن است چیزهایی مثل آب، عرق بدن یا چربی حاصل از پوست ما روی نمایشگر گوشی موجب بروز این مشکل شده باشد. پس بهتر است صفحه‌نمایش گوشی خود را به‌آرامی و با دقت تمیز کنید.
  • برای این مشکل می‌توانید چند برنامه را که اخیراً روی گوشی خود نصب کرده‌اید، حذف کنید.
  • یکی از دلایل دیگر مواجهه با این مشکل شارژ کردن بیش از حد دستگاه است.
  • اگر گوشی شما از نظر جسمی آسیب‌دیده باشد و یا مایعی روی نمایشگر آن ریخته باشد، چنین مشکلاتی رخ خواهند داد.
  • به‌آرامی محافظ شیشه‌ای روی نمایشگر گوشی را جدا کنید. زیرا ممکن است این محافظ باعث بروز مشکل شده باشد.
  • احتمالاً ری استارت کردن گوشی به رفع این مسئله کمک خواهد کرد.
  • برنامه‌ها و داده‌های بلااستفاده و غیرضروری را از گوشی خود پاک کنید. ممکن است این کار به حل مشکل شما کمک کند.
  • اگر هنگام استفاده از گوشی دستکش به دست دارید، بهتر است که برای عملکرد بهتر نمایشگر گوشی دستکش‌ها را از دست‌های خود خارج کنید.
  • دلیل رخ‌دادن این مشکل، گاهی می‌تواند به علت وجود یک ویروس در دستگاه شما باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که بروز این مشکل به دلیل وجود ایراد در درایور‌های صفحه‌نمایش نباشد.

 

استفاده ضعیف از RAM

این گوشی‌ها رم زیادی دارند؛ اما نحوه مدیریت RAM گوشی‌های شیائومی بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد، به‌خصوص اگر از گوشی‌ای با رم 4 گیگابایت یا کمتر استفاده می‌کنید. اساساً، این تلفن‌ها کمی بیش ‌از حد حافظه RAM را درگیر می‌کنند و نتیجه این است که وقتی برای مدتی از برنامه‌ها خارج می‌شوید، برنامه‌ها به‌کلی بسته می‌شوند.
با تغییر دادن تنظیمات می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. اما در اصل هیچ‌کس نباید خودش مجبور به این کار باشد. تلفن باید برای مدیریت RAM به روشی کارآمد تنظیم شود که استفاده از تلفن را با مشکل روبه‌رو نکند.

 

رفع مشکل رم گوشی شیائومی

 

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید
  • گزینه برنامه ها را انتخاب کنید
  • برنامه هایی که استفاده ندارید را Disable یا غیرفعال کنید.

 

اگر قادر به انجام این کار نیستید یا اینکار را هم انجام داده اید اما هنوز مشکل درگیری بیش از حد رم دارید، روش دوم را امتحان کنید.

 

  • ابتدا به تنظیمات بروید و About Phone یا درباره تلفن را انتخاب کنید.
  • سپس روی MiUi Version هفت مرتبه بزنید تا دولوپر آپشن فعال شود.
  • سپس گزینه Background Process Limit را جست و جو کنید.
  • برای هرچه روان تر شدن گوشی می توانید این گزینه را روی No Background Process تنظیم کنید.

 

هنگ کردن گوشی های شیائومی

فریز شدن گوشی شیائومی

 

یکی از عادت‌های بد گوشی‌های شیائومی، گیرکردن طولانی‌مدت و آزاردهنده است که می‌توان گفت باز هم به رم گوشی مربوط می‌شود. اگر هنگام کارکردن، بازی یا برقراری تماس صوتی، تلفن‌تان روی یک صفحه گیر کرد، اقدامات زیر را انجام دهید:

 

رفع مشکل فریز شدن یا هنگ کردن گوشی شیائومی

 

  • اگر فقط هنگام اجرای یک برنامه خاص مثل اینستاگرام با این مشکل مواجه شدید، جای نگرانی نیست. برای حل این موضوع باید برنامه را به‌روز‌رسانی و یا بهینه‌سازی کنید.
  • اگر در برنامه‌های پیش‌فرض گوشی نظیر تلفن، پیام‌رسانی یا دوربین با این مشکل روبه‌رو شدید، باید به‌ترتیب وارد Setting> apps> default apps شوید، سپس برنامه‌ی موردنظر خود را انتخاب کرده و حافظه‌ی نهان آن را پاک کنید.
  • در نهایت، تنظیم مجدد کارخانه یا فرمت تلفن می‌تواند در حل این مسئله به شما کمک کند.

 

مشکل سایه انداختن صفحه گوشی ها

 

هنگامی که روی نمایشگر گوشی، تصویر سایه‌مانند و محو از برنامه اجراشده قبلی دیده می‌شود به این وضعیت Burn-in یا سایه افتادن می‌گویند. البته ناگفته نماند که این مشکل بیشتر در پنل‌های OLED اتفاق می‌افتد و مختص گوشی‌های شیائومی نیست؛ بلکه در تمام گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها دیده می‌شود. برای جلوگیری از به‌وجودآمدن این مشکل راه‌حل‌های که در ادامه گفته می‌شود، کارساز است.

 

رفع مشکل سایه انداختن گوشی های شیائومی یا Burn-in

 

  • اسکرین لاک را زیر 30 ثانیه قرار دهید.
  • روشنایی نمایشگر و زمان روشن بودن آن را به حداقل برسانید.
  • از یک حالت تمام‌صفحه استفاده کنید.
  • تصویر پس‌زمینه را تیره انتخاب کنید.
  • لانچر خود را تغییر دهید.
  • آیکون‌های تیره سازگار با پنل‌های OLED انتخاب کنید.
  • از کیبورد‌های سازگار با پنل‌های OLED استفاده کنید.

 

مشکلات اتصال Wi-Fi و بلوتوث

 

مشکلات اتصال wi Fi جزو نگرانی‌های عمده اکثر کاربران شیائومی است. یکی از راه‌حل‌های احتمالی برای رفع این مشکل در گوشی شیائومی این است که سعی کنید به شبکه موردنظر متصل شوید، دستگاه خود را دوباره راه‌اندازی کنید و در نهایت، مجدد به شبکه متصل شوید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، روتر را مجدداً راه‌اندازی کرده و دوباره به شبکه متصل شوید.
برای حل مشکل بلوتوث هم، تمام دستگاه‌های جفت‌شده را از تلفن خود بردارید و سپس سعی کنید با دستگاه جفت شوید.

 

حل مشکل بلوتوث یا وای فای گوشی شیائومی

 

  • ابتدا گوشی را خاموش و روشن کنید شاید مشکل نرم افزاری باشد و حل شود.
  • منبع بلوتوث یا Wifi را چک کنید که بدون مشکل باشند.
  • اگر با این روش های ابتدایی مشکل حل نشد، باید گوشی را Full Flash کنید. این روش برای زمانی است که یکی از این موارد کار نکند، بلوتوث یا وای فای. اگر هر دو با هم کار نکنند مشکل سخت افزاری است و باید به تعمیرگاه های معتبر مراجعه کنید.

 

مشکلات اتصال Wi-Fi و بلوتوث

مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی های شیائومی

 

گوشی‌های شیائومی خصوصاً مدل‌های جدید قادر هستند با باتری 5020 میلی‌آمپری حداکثر میزان روشن‌بودن نمایشگر را فراهم کند؛ اما ازآنجایی‌که در رابط کاربری شیائومی از نظر بهینه‌سازی باتری دارای اشکلاتی است، ممکن است در برخی‌موارد باتری زودتر خالی شود.
اختلال در خواب باتری یکی از نامطلوب‌ترین مشکلاتِ مربوط به خالی‌شدن باطری است. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که حتی شما از دستگاه استفاده‌ای هم نمی‌کنید، اما باتری تخلیه می‌شود.

 

حل مشکل خالی شدن باتری گوشی شیائومی

 

برای رفع این مشکل، پیشنهاد می‌شود که دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید.

یک بار باتری گوشی را کالیبره کنید، برای این کار بگذارید شارژ دستگاهتان تمام شود و خاموش شود، به شارژ بزنید و به هیچ عنوان با آن کار نکنید تا 100 درصد پر شود؛ این کار را دو بار پشت سر هم تکرار کنید.

حذف برنامه های بدون استفاده

خاموش کردن قابلیت های غیر ضروری مانند NFC، لوکیشن، Auto Sync، بلوتوث، دیتا و وای فای در صورت عدم استفاده.

 

مشکل خالی شدن سریع باتری گوشی های شیائومی

مشکل صدای کم هدفون در گوشی های شیائومی

 

شاید هنگام گوش‌دادن موسیقی با هدفون، متوجه شده باشید که حجم صدا کمتر از انتظار شماست. این یکی از راهکارهای شیائومی برای محافظت از سطح شنوایی کاربران است. برای رفع این مشکل ابتدا برخی از تنظیمات گوشی شیائومی را از قسمت «دولوپر آپشن» فعال کنید.

 

حل مشکل صدای کم هدفون گوشی شیائومی

 

  • Settings را باز کنید.
  • System را انتخاب کنید.
  • About phone را باز کنید.
  • Build number را پیدا کرده و 7 مرتبه به آن ضربه بزنید.
  • در این مرحله شما می‌توانید از قسمت Settings > System گزینه دولوپر آپشن را مشاهده کنید.
  • قسمت Networking را پیدا کرده و از این قسمت گزینه «Disable absolute volume» را فعال کنید.
  • در مرحله آخر، شما می‌توانید گوشی موبایل خود را ری‌استارت کرده تا کنترل بهتری بر صدای هدفون‌های بی‌سیم داشته باشید.

 

عدم نمایش پیام ها و نوتیفیکیشن ها در گوشی های شیائومی

 

مشکل عدم دریافت اعلان‌ها فقط مشکل گوشی‌های شیائومی و رابط کاربری MiUi نیست. برای مثال درگوشی سامسونگ هم وجود یک باگ در Gmail باعث شد تا کاربرانش نتوانند نوتیفیکیشن ایمیل‌ها را دریافت نکنند.
به‌طورکلی اگر در گوشی‌های شیائومی به این مشکل برخورد کردید می‌توانید از طریق مداحل زیر مشکل را حل کنید:

  • به تنظیمات بروید.
  • گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Manage apps را انتخاب کنید.
  • برنامه‌ای را که نوتیفیکشن آن را دریافت نمی‌کنید، انتخاب کنید.
  • Notification را انتخاب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که همه اعلان‌ها برای بخش‌های مختلف برنامه فعال هستند. همچنین می‌توانید تنظیمات را تغییر دهید (صدا یا ویبره را غیرفعال کنید، میزان حجم صدا و … را تنظیم کنید).
  • سپس به قسمت تنظیمات رفته و نوار Display and Status را باز کنید.
  • مطمئن شوید که گزینه «Show notification icons» فعال است.

 

دیبلوت کردن گوشی های شیائومی

اگر احساس کردید که رابط کاربری گوشی شیائومی بیش از حد سنگین شده، می‌توانید آن را دیبلوت کنید. دیبلوت کردن گوشی، علاوه بر اینکه رابط کاربری سریع و مرتب‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد، به طول عمر باتری هم کمک زیادی خواهد کرد. برای آشنایی با دیبلوت کردن گوشی‌های شیائومی می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • Developer options را فعال کنید.
  • قسمت USB debugging را انتخاب کنید.
  • قسمت‌های مربوط به USB debugging را فعال کنید.
  • گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.
  • و دستور Command Prompt را در کامپیوتر اجرا کنید.

 

مشکل وصل نشدن گوشی های شیائومی به کامپیوتر و لپ‌تاپ

برای رفع این مشکل می‌توانید:

  • بعد از فعال‌کردن گزینه دولوپر آپشن از مسیر settings>additional settings>Developer options گزینه USB debugging را فعال کنید.
  • کابل موبایل را به کامپیوتر وصل کرده و گزینه transfer file را انتخاب کنید.
  • سپس در کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود فایل wpdmtp.inf را از مسیر C:\window\INF پیدا کرده و نصب کنید.

 

برای عیب‌یابی گوشی شیائومی و رفع مشکلات آن می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به قسمت Settings بروید.
  • My device را انتخاب کنید.
  • بر All specs ضربه زده و 7 مرتبه روی Build number ضربه بزنید.
  • سپس به Additional Settings > Developer options بروید.

 

دستگاه را در حالت Safe Mode بوت کنید

 

  • دستگاه را خاموش کنید
  • دکمه پاور را گرفته و فشار دهید. پس از ظاهرشدن آرم شیائومی، دکمه روشن / خاموش را رها کرده و دکمه کاهش صدا را فشار داده و نگه دارید
  • برای خارج شدن از حالت Safe Mode کافی است که گوشی خود را دوباره ریبوت کنید

 

پارتیشن حافظه نهان را پاک کنید

 

  • ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید
  • دکمه روشن / خاموش + میزان صدا را فشار داده و نگه دارید تا صفحه خوش آمدید با لوگو Mi ظاهر شود. دکمه روشن / خاموش را رها کرده و دکمه افزایش صدا را نگه دارید
  • به‌محض اینکه به Recovery mode وارد شدید، از دکمه‌های Volume استفاده کنید تا به گزینه Wipe Cache Partition بروید. برای تأیید انتخاب، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید
  • دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید

نتیجه‌گیری؛ آیا می‌توان روی گوشی‌های شیائومی حساب باز کرد؟

همان‌طور که در بالا مطالعه کردید، ممکن است یک مدل از برندی خاص مشکلاتی داشته باشد، اما نمی‌توان گفت که تمام گوشی‌های این برند مشکل‌دار است. هر گوشی‌ای از هر برندی (سامسونگ، هواوی، آیفون و…) نیز مشکلات و معایب خود را دارند.
رابط کاربری در گوشی‌ها اهمیت بسیاری دارد؛ به همین دلیل در حال حاضر، آیفون‌ها بدون مشکل‌ترین گوشی‌های بازار هستند. چون آیفون با رابط کاربری و سیستم‌عامل اختصاصی خود، بسیار روان و متمرکز کار می‌کند. اما گوشی‌های اندروید به دلیل گستردگی دسته‌های پوشش‌دهنده دستگاه‌ها، با مشکلات بیشتری مواجه هستند.
البته ناگفته نماند که برند شیائومی، فعالیت‌های زیادی در جهت توسعه و بهبود انجام داده و تا حدودی مکلات رایج را برطرف کرده ‌است. به همین دلیل، ذهنیت کاربران از شیائومی نیز بهتر از قبل شده است. به‌تازگی، کاربران به گوشی‌های پرچمدار و گران‌قیمت شیائومی به‌راحتی اعتماد می‌کنند و به‌جای آیفون و سامسونگ، از محصولات شیائومی استفاده می‌کنند.

آیا می‌توان روی گوشی‌های شیائومی حساب باز کرد؟
اگر قصد یکی خرید یکی از گوشی‌های برند شیائومی را دارید تا تجربه جدیدی در استفاده از محصولات یک برند داشته باشید، پیشنهاد ما خرید گوشی‌های جدید شیائومی است. با وجود قیمت معقول‌تر و تنوع در مدل‌ها، در ساخت این گوشی‌های جدید از نوآوری و فناوری‌های جدیدی استفاده شده است که می‌تواند توجه هر کاربری را جلب کند.
اگر به‌تازگی گوی شیائومی خریده‌اید و یا تصمیم به خرید این گوشی دارید، این مطلب به شما برای تصمیم درست و بهبود بعضی قابلیت‌های گوشی تازه شما کمک می‌کند. اگر هم مدت‌هاست از گوشی شیائومی استفاده می‌کنید، تجربیات خودتان را برای ما بنویسید. اگر تا به حال با یکی از مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، دس و پنجه نرم کرده‌اید، چطور مشکل را رفع کردید؟ تجربیات شما به کابران دیگر، کمک بسیاری می‌کند.

نظر شما راجع به گوشی های شیائومی چیست؟ نظرات و تجربیات خود در رابطه با کار کردن با گوشی های شیائومی را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

157 نظر

  1. حسام

    زمانیکه گوشی های نوکیا بودن من 6600 رو خریدم تمام رفقا نوکیا داشتن 3230داشتن 7610 داشتن یکسری هم سونی اریکسون دستشون بود اینوسط سامسونگ تازه گوشی هاش اومده بود به طرز وحشتناکی بی کیفت و مسخره بود جوریکه دست هرکس میدیدی میزدی زیر خنده نسبت به کیفیت نوکیا و سونی اریکسون حالا اون نوکیا و سونی اریکسون دیگه نیستن و سامسونگ خودشو خیلی بالا کشید الان وقتی سامسونگ دستم میگیرم با شیائومی همون حس رو دارم که انگار شیائومی مسخرس این توهین به کسی نیست همون زمانم اگر کسی سامسونگ رو دست مینداخت بخاطر کیفیت فوق العاده پایینترش نسبت به رقبا بود شخصا برای من یک صفحه نمایش با کیفیت خیلی مهمه رابط کاربری خیلی مهمه لگ و باگ نداشتن مهمه و از همه مهمتر اصالت کالا یه ضرب المثل انگلیسی ها دارن که میگن ما اونقدر پولدار نیستیم جنس بی کیفیت بخریم و دائم بخواییم عوضش کنیم همون اول باکیفیت میخریم تجربه ثابت کرده چین جز کپی کاری و زرنگ بازی هنر دیگه ای نداره بدنه ی بسیار با کیفیت میسازه عین ایفون فیک 5 تومنی که یک عده میرن میخرن حس ایفون میگیرن اما داخل گوشی یک مشت جنس بی کیفت درجه دو و سه داره شیائومی اگر خیلی به محصولاتش اطمینان میداشت حداقل تو یکی از گوشی هاش گواهی ip67 رو میذاشت به نظرم اگر میخوایید شیائومی بخرید به موتورولا اطمینان کنید قطعات جفتشون گیر نمیاد تعمیرات جفتشون سخته نمایندگی زیادی ام ندارن اما موتورولا که زیر نظر شرکت لنوو تولید میشه کجا و شیائومی بی در و پیکر پر از باگ و لگ کجا حداقل اینکه یکی گوشی رو دستتون ببینه میگه این موتورولاس و گوشی با اصالتیه

  2. اشکان

    سلام موبایل من فایل منیجرش باگ خورده و توی برنامه ای مثلا میخوام چیزی انتخواب کنم انتخواب نمیکنه
    مثلا توی اسپلیت هیت من اهنگمو از فایل منیجر باید انتخواب کنم
    انتخواب میکنم سلکتو میزنم میره تو برنامه و هیچی نمیشه
    تو همه ی برنامه ها همینه
    گوشیم ردمی نوت ۹ پرو

    1. هوشنگ منافی

      پاسخ به اشکان

      مزخرف ترین گوشی شیائومی هستش
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اشکان

      سلام یه فایل منیجر دیگه دانلود کنید احتمالا درست میشه
  3. مهدی

    سلام خسته نباشید مرسی بخاطر مقاله خوبتون
    مشکل من خیلی عجیبه تابحال تو عمرم ندیدم
    من کالاف بازی میکنم بخاطر لگ مجبور شدم گوشیم(poco x3 nfc) رو عوض کنم بجاش(poco x5 pro) بازی هیچ لگی نداره ولی یه تیکی یا باگیه که نمی‌ذاره به خوبی بازی کنم چطور بهتون توضیح بدم 😅 انگار بیشتر از دو انگشت پشتیبانی نمیکنه ، وقتی نشونه یا شلیک و اینور و اونور میکنم و با این یکی انگشتم راه میرم تیک میندازه مثلا نشونه رو اهنگام راه رفتن بالا پایین و چپ و راست میکنم بصورت پیکسلی و مکعبی اینور و اونور میشه

    اول فکر کردم فقط کالاف اینطوریه ولی بازی های مثل پابجی رو نصب کردم همین مشکل رو داشت تو گوشی قبلیم که پایینتر بود این مشکل رو نداشت خیلی عجیبه گوشی رفیقمم که A53s هست همین مشکل رو داره

  4. مهردادعسگری

    سلام بنده گوشی برج 6/9/1402خریدم فروشنده استان اصفهان تنظیم کرد به من داد حالا گوشی نوت دوازده هست به مشکل مواجه شدم کسی خونه بلد نیست منم حدود 55سال دارم الان بجه هایم ایفون دوازده دارن ولی بلد نیستن به من یاد بدن بنده جکار کنم کسی نیست به داد من برسد الان گوشی در نوشتن کند شده بجه ها به دادم نمی رسند میگفتن این گوشی نمی خریدی ساموسونگ داشتم خورد زمین نابود شد ااین گوشی این مشکل نداشت راهنمایی کنید ممنون میشم یاحق

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهردادعسگری

      سلام مشکلتون چیه با گوشی؟ بفرمایید من راهنمایی می‌کنم
  5. امیرمهدی

    سلام وقتتون بخیر ببخشید خواستم بپرسم گوشی های شیائومی با برنامه های مود شده مثل اینشات و الایت موشن و بازی های مثل کالاف و اینا مشکل داره؟
    اگه داره راه حلی برای حل این مشکل هست؟
    من خودم گرافیست هستم. میشه چند تا گوشی که برای کارهای گرافیکی خوبه معرفی کنید؟
    ممنون میشم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیرمهدی

      سلام نه مشکلی ندارن چقدر بودجه دارید؟
  6. مهتاب

    من ی مدته سر ساعت ۳ ظهر گوشیم یهو میگه بسم الله الرحمن الرحیم و من خیلی میترسم-_- این صدا از چی میاد اخه هر چی سرچ میکنم هیچکس هیچی نذاشته

    1. زهرا

      پاسخ به مهتاب

      وای دقیقااااا مال منم ساعت ۳ بسم الله میگه ... بار اول چسبیدن به سقف😥😂
      1. محسن

        پاسخ به زهرا

        گوشی منم ناتینگ فونه دقیقا ساعت ۳ بسم الله میگه بنظرم ربطی به گوشی نداره واسه ی اپ مشترکه
    1. نسیم

      پاسخ به مهتاب

      نترس برای بیشترین همینجوریه
    1. محمد

      پاسخ به مهتاب

      منم همین مشکلو دارم چیزی فهمیدی به منم بگو
    1. سحر

      پاسخ به مهتاب

      منم همینطور ، بخدا دارم فیلم میبینم یا خوابم یهو خیلی رندوم بسم الله الرحمن الرحیم میگه و من چک کردم هیچ اپلیکیشن مربوط بهشم ندارم ولی بازم صدا میده، به نظرتون از شاده؟😂🙂
    1. علی

      پاسخ به مهتاب

      منم این مشکلو دارم چیزی فهمیدی ب منم بگو
      1. برایان شیراز

        پاسخ به علی

        اگه فهمیدی به منم بگو برا منم اینجوره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads