داغ ترین ها :
مشکل از کار افتادن کیبورد گوشی‌های اندرویدی و آیفون

مشکل از کار افتادن کیبورد گوشی‌های اندرویدی و آیفون

قفل شدن گوشی و بالا نیامدن کیبورد یکی از مشکلات کلافه‌کننده‌ای است که کاربران تلفن همراه با آن مواجه می‌شوند. به خصوص افرادی که با گوشی کار می‌کنند و بیشتر وقت خود را با گوشی و ارتباط با مشتری یا کارفرما می‌گذرانند بی‌شک با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. اما برای حل آن  راهکارهایی نیز وجود دارد که در ادامه قصد دارم به مشکلات احتمالی و راهکارهای کاربردی هر کدام اشاره کنم.

 

لیست امروز قیمت گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف بررسی کرده و از آفرهای ویژه استفاده کنید: قیمت گوشی

 

مشکل از کار افتادن کیبورد گوشی‌های اندرویدی و آیفون

چرا صفحه کلید سامسونگ متوقف شده است

قطعا صفحه کلید اصلی‌ترین قطعه یک گوشی به شمار می رود. زیرا کارهای مهم زیادی بدون صفحه کلید متوقف خواهد شد یا با به سختی انجام می شود. یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی‌های هوشمند، هنگ کردن صفحه کلید است. برای حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد اندروید باید موارد زیر را آزمایش کنید تا مشکل برطرف شود.

چگونه کیبورد گوشی را ریست کنیم

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا کیبورد گوشی را به حالت اول بازگردانید، ریست کردن کیبورد است. به این صورت که تمام اطلاعات ذخیره شده در صفحه کلید شامل متن پیش بینی شده، امکان تصحیح خودکار املا، بزرگ نویسی حرف اول کلمات و غیره پاک می‌شود و صفحه کلید به  حالت اولیه خود باز می گردد. اگر از گوشی شما سامسونگ است به این صورت عمل کنید. از قسمت Settings، Language&input را انتخاب کنید. سپس روی Samsung keyboard ضربه بزنید، و صفحه را اسکرول کنید و روی Reset Settings کلیک کرده، Reset Keyboard Settings را انتخاب کنید و درنهایت گزینه Reset را ضربه بزنید.

خرید مک بوک

صفحه کلید پیش فرض سامسونگ

پیشنهاد می‌کنم از صفحه کلید پیش فرض سامسونگ استفاده کنید. زیرا ممکن است کار کردن با برنامه‌های صفحه کلید، گوشی را مشکل‌ساز کند. برای اینکه صفحه کلید پیش فرض سامسونگ را فعال کنید به قسمت تنظیمات کیبورد گوشی سامسونگ وارد شوید، روی قسمت General Management ضربه بزنید، بخش Keyboard list را انتخاب کنید، روی صفحه کلید پیش فرض کلیک کرده، صفحه کلید سامسونگ را انتخاب کنید.

باتری را در حالت بهینه قرار دهید

بهینه کردن باتری یکی از راه حل‌های پیشنهادی برای برطرف کردن مشکل صفحه کلید است. همه برنامه‌ها را ببندید و به قسمت تنظیمات وارد شوید، از بخش Device care گزینه Optimize now را انتخاب کنید.

 

 

مشکل از کار افتادن کیبورد گوشی‌های اندرویدی و آیفون

گوشی را ریستارت کنید

ریستارت کردن بسیاری از مشکلات جزئی و کلی دستگاه را حل می‌کند. چگونه کیبورد گوشی را ریستارت کنیم ؟ برای ریستارت کردن، دکمه power را برای چند لحظه فشار دهید، حال دو گزینه در مقابل ظاهر می‌شود. گزینه Restart را انتخاب کنید. این روش را تست کنید شاید مشکل برطرف شد. یکی از سوالات متداول کاربران تلفن های هوشمند این است چرا کیبورد گوشی فارسی نمیشود ؟ شما به راحتی می توانید از طریق ریستارت کردن گوشی این مساله را حل کنید.

حافظه پنهان صفحه کلید را پاک کنید

برای اینکه حافظه پنهان (کش) صفحه کلید را پاک کنید به قسمت تنظیمات وارد شوید، سپس روی App ضربه بزنید، آیکون مرتب سازی را انتخاب کرده  و بعد روی گزینه کناری Show System apps ضربه بزنید. صفحه کلید سامسونگ را جست‌وجو کرده و بعد روی آن کلیک کنید. سپس روی توقف اجبار ضربه بزنید. بعد Storage را انتخاب کنید و بعد Clear Data را لمس کنید. حالا تمام تنظیمات صفحه کلید گوشی پاک خواهد شد. علت فارسی نشدن کیبورد گوشی سامسونگ نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد اما گاهی با پاک کردن حافظه پنهان صفحه کلید می توانید این مساله را حل کنید. البته همیشه می‌توانید از کیبوردهای دیگر مانند G Board استفاده کنید تا فارسی تایپ کنید.

در حالت Safe mode برنامه‌ها را حذف کنید

گاهی برنامه‌های شخص ثالث مشکل آفرین می‌شوند. اگر صفحه کلید کار نمی کند از حالت ایمن استفاده کرده و  مشکل را بررسی کنید. وقتی حالت Safe mode فعال می‌شود فقط برنامه‌های سامسونگ را اجرا می‌کند. اگر با فعال بودن حالت Safe mode صفحه کلید مشکلی ندارد، پس این اطمینان را داشته باشید که مساله از برنامه‌های شخص ثالث است. پس باید آخرین برنامه شخص ثالث را حذف کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر

دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید

Reset factory یکی از راهکارهای حل این مشکل است. با این کار دستگاه به روز اول باز می گردد به این معنی که اطلاعات گوشی کاملا پاک می‌شود. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید پیشنهاد می‌کنم که حتما از اطلاعات مهم بک آپ بگیرید. سپس به بخش تنظیمات وارد شوید و روی گزینه  factory data reset ضربه بزنید، سپس Reset را انتخاب کرده و ادامه مراحل را طی کنید. ممکن است نیاز باشد که رمز عبور گوشی سامسونگ را وارد کنید.

روش‌های کاربردی برای حل مشکل صفحه کلید Gboard در اندروید

Gboard صفحه کلید مجازی گوگل است که برای گوشی‌های اندرویدی و iOS کاربرد دارد. این صفحه کلید جایگزین کیبورد پیش فرض می شود، و از این طریق می توانید به امکانات بیشتر از یک صفحه کلید معمولی دست پیدا کنید. اما گاهی اتفاق می افتد که صفحه کلید Gboard کار نمی کند، راهکار چیست؟ برای حل آن باید تمام مسیرهای بالا را مجددا طی کنید.

 

اگر به آموزش تغییر زبان گوشی نیاز دارید، مطلب زیر را بخوانید:
چگونه کیبورد گوشی را فارسی کنیم

 

گوشی را یکبار خاموش و روشن کنید

همیشه ریستارت کردن اولین راهکاری است که می تواند مشکل را حل کند زیرا برخی اوقات، برنامه‌های پس زمینه اجرا می شود و تاثیر منفی بر روی روند عملکرد صفحه کلید Gboard خواهد گذاشت. بنابراین با ریستارت کردن، فعالیت برنامه‌های پس زمینه متوقف می شود در نتیجه  گوشی از این فرصت استفاده می کند و می تواند مشکل را برطرف کند.

صفحه کلیدهای دیگر را غیرفعال کنید

همانطور که می دانید گوشی‌های هوشمند این قابلیت را به شما می دهند که چندین صفحه کلید را اضافه کنید. اما همین موضوع می تواند مشکل را ایجاد کند. زیرا در عملکرد صفحه کلیدها تداخل به وجود می آید. بنابراین ممکن است این مشکل را کاربران گوشی های هوشمند داشته باشند و این شکایت را زیاد بشنوید که ” کیبوردم هنگ میکنه ” برای اینکه این مساله حل شود پس اگر صفحه کلید Gboard بیشترین کارکرد را برای شما دارد بهتر است که صفحه کلیدهای دیگر را غیرفعال کنید. برای انجام این کار به قسمت Setting وارد شوید، سپس Languages&input را کلیک کنید و بعد از آن Virtual Keyboard را ضربه بزنید. بعد از آن قسمت Manage Keyboard را انتخاب کنید سپس همه صفحه کلیدها را به جز Gboard را غیرفعال کنید.

 

 

کیبورد Gboard

حافظه پنهان صفحه کلید Gboard را پاک کنید

حافظه پنهان (کش) به سرعت عمل بیشتر صفحه کلید کمک می کند، اما فایل‌های کش ممکن است مشکلاتی به وجود آورند و صفحه کلید Gboard مختل شود. برای اینکه حافظه پنهان صفحه کلید را پاک کنید . از قسمت Setting  به بخش Apps& notification وارد شوید و روی Gboard ضربه بزنید. سپس Storage را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Clear cache را پیدا کرده روی آن کلیک کنید تا اطلاعات کش کاملا پاک شود.

برنامه Gboard را مجددا نصب کنید

اگر تمام مراحل را تا این قسمت آزمایش کردید و مشکل صفحه کلید برطرف نشد، در نهایت برنامه Gboard را پاک کرده و از گوگل پلی مجددا دانلود و نصب کنید.

راهکارهای کلیدی برای حل مشکل صفحه کلید Gboard در ios

برنامه Gboard نیز برای کاربران ios دردسترس است و طبیعتا ممکن است کاربران ios را با مشکلاتی مواجه کند. برای از بین بردن مشکلات صفحه کلید Gboard راهکارهای زیر را آزمایش کنید.

گزینه Allow Full Access را متوقف کنید

گاهی دسترسی به همه ویژگی های صفحه کلید، مشکلاتی را ایجاد می کند، بنابراین بهتر است که گزینه دسترسی کامل را غیرفعال کنید. برای این کار از قسمت Setting به General وارد شوید و از قسمت Keyboard صفحه کلید Gboard را انتخاب کرده سپس گزینه Allow Full Access را غیرفعال کنید. با این کار به صفحه کلید Gboard دسترسی دارید اما همه ویژگی فعال نخواهد بود.

صفحه کلید Gboard را به حالت پیش فرض تغییر دهید

اگر با صفحه کلید Gboard راحت کار می کنید بهتر است به حالت پیش فرض تغییر دهید. شاید اگر از حالت ثانویه خارج کنید مشکل برطرف شود. به قسمت Setting بروید از بخش General ، Keyboard وارد شوید و در گوشه سمت راست گزینه Edit را انتخاب کنید. حال صفحه کلید Gboard را به اولین گزینه صفحه کلیدها تغییر وضعیت دهید.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

برنامه Gboard را پاک و مجددا نصب کنید.

همانطور که در بخش اندروید اشاره کردم در مرحله آخر بهتر است که برنامه Gboard را از گوشی پاک کرده و مجددا از اپل استور نصب کنید. برای این کار به قسمت Setting وارد شوید و از بخش General به Keyboard بروید و از گوشه راست صفحه Edit را ضربه بزنید. حالا می توانید صفحه کلید Gboard را پاک کنید. و بعد به صفحه اصلی گوشی بروید و آیکون Gboard را فشار دهید سپس X را انتخاب کرده و آیکون برنامه را پاک کنید.

دلایل کار نکردن صفحه کلید گوشی ال جی

اگر با خطای صفحه کلید ال جی متوقف شده است مواجه شده اید، نگران نباشید زیرا این شکایت را از بسیاری از کاربران گوشی‌های ال جی می شنویم. راه حل این مساله چیست؟ در ادامه قصد دارم به راهکارهای کاربردی رفع مشکل صفحه کلید الجی بپردازم. پس اگر شما هم این دغدغه را دارید با من همراه شوید.

صفحه کلید را تغییر دهید

برای این کار به قسمت Setting مراجعه کنید و روی بخش Language&input ضربه بزنید (دقت کنید ممکن است در نسخه‌های مختلف مکان گزینه‌ها متفاوت باشد) حالا مشاهده می کنید که گزینه LG Keyboard تیک خورده است زیرا این صفحه کلید پیش فرض گوشی های ال جی است.حالا گزینه Android keyboards را انتخاب کنید . با این جابه جایی شاید مشکل صفحه کلید برطرف می شود. فقط این احتمال وجود دارد که  برخی کاربران، صفحه کلید اندروید را نداشته باشند، اما می توانند از صفحه کلیدهای جایگزین استفاده کنند. خوشبختانه برنامه‌های متعدد صفحه کلید شخص ثالث مانند Swift Keyboard در بازار اپلیکیشن‌ها وارد شده است که به راحتی می توانید با آن کار کنید.

 کش صفحه کلید ال جی را پاک کنید

همانطور که می بینید این گزینه در تمام مشکلات صفحه کلیدها کارساز است. برای این کار به بخش تنظیمات وارد شوید به General بروید و سپس قسمت Apps را ضربه بزنید.  صفحه کلید الجی را پیدا کنید . حالا گزینه Stop و Clear data را ضربه بزنید تا تمام اطلاعات صفحه کلید پاک شود. تمام مراحل بالا را امتحان کنید تا خطای صفحه کلید متوقف شده است، برطرف شود.

 

اگر کاربر آیفون هستید، برنامه های زیر را حتما امتحان کنید:
اپلیکیشن های کاربردی آیفون

 

 کش صفحه کلید ال جی را پاک کنید

چگونه مشکل صفحه کلید را در گوشی‌های هواوی  برطرف کنیم

صفحه کلید هواوی نیز مانند برندهای دیگر از این مشکلات مستثنی نیست. فرقی نمی کند برند گوشی شما چه مدلی باشد، مشکل صفحه کلید یک مساله نرمال است. علت بالا نیامدن کیبورد گوشی هواوی به عوامل مختلفی بستگی دارد. با اجرای مراحل زیر می توانید مساله را ردیابی کنید. حالا مراحل زیر را امتحان کنید.

اپلیکیشن ها و سیستم عامل را آپدیت کنید

این کار شاید به نظر مهم نباشد اما می تواند بسیاری از مشکلات گوشی را برطرف کند. برای این منظور به قسمت Setting دستگاه هواوی وارد شوید، سپس از بخش System، Update the system را ضربه بزنید.

در مرحله دوم باید از به رورزسانی برنامه صفحه کلید مطمئن شوید. به گوگل پلی بروید، منو را ضربه بزنید سپس my application را بررسی کنید . اگر به آپدیت  نیاز دارند، آن ها را به روزرسانی کنید.

تغییر صفحه کلید هواوی

برای این کار باید صفحه کلید دیگری را جایگزین کنید. پیشنهاد می کنم از صفحه کلید گوگل Gboard استفاه کنید. برای اینکه به صفحه کلید گوگل دسترسی داشته باشید باید  از وبسایت گوگل پلی برنامه Gboard را دانلود کنید.

دستگاه را به حالت کارخانه تغییر دهید

اگر مراحل بالا فایده نداشت از Reset factory استفاده کنید. برای این منظور باید از تمامی فایل‌ها و عکس ها بک آپ بگیرید، سپس این کار را انجام دهید. از قسمت تنظیمات به بخش System&Updates وارد شوید. و گزینه Reset و درنهایت Factory Data reset را ضربه بزنید.

بهترین کیبورد برای تایپیست‌ها

صفحه کلید ضروری‌ترین ابزار در گوشی‌های هوشمند به شمار می رود. اما قطعا برای تایپیست‌ها قضیه فرق می کند زیرا بدون صفحه کلید مناسب نمی توانند کار کنند. در ادامه قصد دارم چند نمونه صفحه کلید کاربردی را به شما معرفی کنم تا بتوانید سریع‌تر تایپ کنید.

  1. صفحه کلید هوشمند و متحرک Swift key Microsoft

یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های ترجمه است که برای تبلت و گوشی‌های اندرویدی در دسترس است. و ویژگی خاص این صفحه کلید تشخیص کلمه بعدی حین تایپ کردن است. شما می توانید بسیاری از  ایموجی‌ها و تم های متنوع را استفاده کنید. سیستم تصحیح خودکار Swift key، عملکرد بهتری نسبت به صفحه کلید داخلی گوشی دارد. فرقی نمی کند که شما چگونه می نویسید، صفحه کلید Swiftkey طرز نوشتن شما را تشخیص می دهد و کلمه بعدی را طبق آن تایپ می کند.

ویژگی‌های خاص صفحه کلید هوشمند Microsoft Key

  • پشتیبانی بیش از 400 زبان
  • سازگاری با انواع سبک های تایپ
  • تصحیح خودکار متن
  • تایپ سریع
  • تنوع طرح‌ها ، تم ها و ایموجی

دانلود برنامه Microsoft Key برای اندروید

 

دانلود برنامه Microsoft key برای ios

2. صفحه کلید Flesky

با این برنامه می توانید تایپ کردن را با روشی متفاوت و روان تر تجربه کنید. مثلا برای اینکه یک کلمه را حذف کنید باید انگشت خود را به سمت چپ بکشید یا برای فاصله انداختن بین کلمات، انگشت را به سمت راست متمایل کنید. این برنامه زمان را برای شما می خرد زیرا اشتباهات تایپی را به طور خودکار اصلاح می کند.

ویژگی‌های صفحه کلید Flesky

  • پشتیبانی بیش از 80 زبان
  • تصحیح خودکار اشتباهات
  • تنوع ایموجی های جدید
  • بیش از 100 میلیون طرح گیف
  • سفارشی کردن صفحه کلید
  • دسترسی به بیش از 100 تم

 دانلود برنامه Flesky برای اندروید

 

دانلود برنامه Flesky  برای ios

 

3.صفحه کلید phraseboard keyboard

ویژگی منحصر به فرد صفحه کلید phraseboard keyboard به حافظه سپردن عبارت‌ها از متن های مشابه است. این صفحه کلید مناسب برای سیستم های ios طراحی شده است. و به راحتی می توانید برای آیپد و آیفون از آن استفاده کنید.

 

دانلود برنامه phraseboard برای ios

 

نقاط قوت صفحه کلید phraseboard keyboard

  • پشتیبانی بیش از 50 زبان
  • سفارشی‌سازی رنگ و تصویر
  • جستجوی ایموجی
  • قابلیت پیش بینی متن
  • سفارشی‌سازی عبارت‌ها

سوالات متداول

چگونه مشکل هنگ کردن صفحه کلید هواوی را برطرف کنم؟ با استفاده از روش‌هایی مثل آپدیت کردن سیستم عامل و برنامه ها و تغییر صفحه کلید می توانید مشکل را رفع کنید.

آیا صفحه کلید پیش فرض الجی مشکل دارد؟ بله کاربران الجی از مشکل صفحه کلید آن بسیار شکایت می کنند. بهتر است ترجیحا از صفحه کلید اندروید به جای الجی استفاده کنید.

چگونه حافظه کش صفحه کلید گوگل را پاک کنم؟ از قسمت تنظیمات این کیبود باید  Gboard Storage را انتخاب کرده و در نهایت گزینه Clear cache را پیدا کرده و آن را لمس کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

12 نظر

  1. امین میرزاده

    سلام
    من در زمان اجرای کد های ussd یا همون کد های دستوری، صفحه کد های اجرا شده زیر کیبورد مخفی میشه و قابل خواندن نیست و کیبورد هم هر دکمه ای که بزنم عمل نمیکنه!!! یعنی اصلا هیچ کاری نمیتونم انجام بدم لطفا راهنمایی کنید!!!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امین میرزاده

      سلام گوشیتون چیه؟
  2. ooo

    من پسوورد گوشیم به کیبورد نیاز داره الان نمیتونم قفل گوشیمو باز کنم چند بار ریستارت کردم و یه بارم از حالت سیف مود وارد شدم ولی بازم کیبورد رو نیورد و وقتی وارد اپ دوربین شدم میزد کیبورد سامسونگ متوقف شده است
    چیکار باید بکنم نمیتونم ریست فکتوری کنم ;کلی فایل مهم دارم که نمیتونم ازشون بکاپ بگیرم چون گوشی قفله

  3. صفایی

    سلام من خواستم تمام مراحل انجام شده رو انجام بدم ولی اصلا روی سامسونگ کیبورد ک میزنم کلا از صفحه خارج میشه و ورود نمیکنه ک بخوام ریست انجام بدم اصلا کیبوردش حتی برای تایید کردن هم کار نمیکنه چیکار کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به صفایی

      سلام وقت خوش گوشی رو ری استارت کردید؟
  4. Hadi

    مرسی
    مشکلم اوکی شد
    عالی بود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Hadi

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
      1. بیتا

        پاسخ به احسان نیک پی

        ممنون .با استفاده از راهنمایی شما مشکل کیبوردم حل شد🙏🙏
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به بیتا

          خوشحالم که مشکلتون حل شده🌱
  5. مرجان

    سلام من راه های دیگه رو رفته بودم اما ریست جواب داد

    1. حبیب

      پاسخ به مرجان

      سلام گوشی من قفل شده برای باز شدن رمز میخواد ولی کیبرد کار نمیکنه ذخیره نیرو فعال است.با ریستارت وخاموش کردن وکیبرد های جدا هم کار نمیکنه لطفاً راهنمایی کنید نمی‌خوام فکتوری ریست کنم
  6. مصطفی

    ممنونم با ریست مشکل حل شد. کیبرد فارسی از کار افتاده بود و حروف انگلیسی را نشان می‌داد.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%86-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads