داغ ترین ها :
مشکل کم و زیاد نشدن نور لپ تاپ

مشکل کم و زیاد نشدن نور لپ تاپ

نمایشگرهای مختلف همگی قابلیت تنظیم میزان روشنایی دارند و شما می‌توانید میزان نور گوشی، تلویزیون و لپ تاپ خود را به نسبت شدن نور موجود در محیط تنظیم کنید. در لپ تاپ‌ها کم و زیاد کردن میزان روشنایی صفحه نمایش با دکمه‌های مخصوص یا از طریق تنظیمات انجام می‌شود، اما گاهی این بخش به درستی کار نمی‌کند.

در واقع شما با کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز 10 با مشکل مواجه خواهید شد و دیگر نمی‌توانید میزان روشنایی را تنظیم کنید یا حتی با یک صفحه آبی یا مشکی رنگ مواجه می‌شوید. در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه مشکل کم و زیاد نشدن نور صفحه نمایش لپ تاپ در برندهای مختلف را حل کنید.

 

فروشگاه اینترنتی تکنولایف با بهترین قیمت لپ تاپ در بازار میزبان شما هم وطنان است.

 

کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ایسوس

گاهی ممکن است تنظیم نور صفحه لپ تاپ Lenovo یا ایسوس و یا هر برند دیگری با مشکل مواجه شود و شما قادر نباشید تا نور نمایشگر را تنظیم کنید. این مشکل معمولا به دلیل نصب نبودن و یا قدیمی شدن درایورهای شما رخ می‌دهد.

اما برای دانلود درایور تنظیم نور صفحه لپ تاپ باید چه کاری انجام دهیم؟ این درایور را باید از کجا دانلود کنیم؟ پیشنهاد می‌کنیم برنامه Driver Reviver را دانلود و نصب کنید؛ چرا که این برنامه به صورت خودکار به دانلود درایور تنظیم نور صفحه لپ تاپ پرداخته و مشکل را حل می‌کند.

کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ایسوس

اگر به کمک این برنامه مشکل حل نشد احتمالا درایور اصلی کارت گرافیک شما به درستی نصب نشده است و باید بسته به مدل لپ تاپ خود به دنبال درایور گرافیک کارت خود باشید. برای این کار مدل لپ تاپ را به اضافه عبارت ‘’ graphic driver’’ در گوگل جستجو کرده و درایور را دانلود و نصب کنید.

اما اگر کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز 7 با انجام این کارها حل نشد شاید بتوانید به صورت دستی درایورهای دلخواه را آپدیت کنید. برای انجام این کار در سرچ پایین ویندوز عبارت Device manager را جستجو کرده و وارد این بخش شوید. در ادامه به سراغ بخش‌هایی همچون Display و Graphic card بروید و با کلیک راست کردن به روی گزینه مورد نظر Update driver را انتخاب کرده و به روی گزینه Search automatically for drivers کلیک کنید.

تنظیم نور لپ تاپ hp

تنظیم نور لپ تاپ hp مانند برندهای دیگر از طریق دو روش امکان‌پذیر است و برای انجام این کار باید درایورهای لازم به درستی نصب باشد. راه اول این است که از دکمه‌های تعبیه شده لپ تاپ خود کمک بگیرید، مثلا در بسیاری از لپ تاپ‌های لنوو با فشردن دکمه‌های F11 و F12 نور کم و زیاد می‌شود. در لپ تاپ‌های ایسوس معمولا باید FN را به علاوه دکمه‌های مخصوص فشار دهید تا نور کم و زیاد شود.

برای تنظیم نور لپ تاپ hp از روش دوم باید به روی علامت پیام موجود در پایین سمت راست کلیک کنید و سپس از طریق نوار موجود روشنایی نمایشگر لپ تاپ خود را تغییر دهید. برای تنظیم نور صفحه لپ تاپ Lenovo نیز می‌توانید از همین دو روش بهره ببرید.

 

مقایسه کنسول های بازی با لپ تاپ گیمینگ در مطلب زیر:
کنسول بخرم یا لپ تاپ گیمینگ

 

کم و زیاد نشدن نور صفحه لپ تاپ Lenovo

فرقی نمی‌کند که به دنبال حل مشکل کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ایسوس باشید یا به دنبال کم و زیاد نشدن نور صفحه لپ تاپ Lenovo در هر صورت این مشکل را باید با نصب درایور حل کنید. برای این کار بسته به برند کارت گرافیک خود به سایت Nvidia، سایت Intel یا سایت AMD مراجعه کرده و درایور متناسب با مدل کارت گرافیک خود را دانلود و نصب کنید.

البته به طور کلی دلیل کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز 10 عموما همین نصب نبودن درایور یا قدیمی بودن نسخه درایور است و تفاوتی ندارد که شما از چه برند لپ تاپی استفاده می‌کنید.

چرا نور لپ تاپ کم شده؟

اگر برای شما سوال شده که چرا نور لپ تاپ کم شده یا غیرفعال شدن نور صفحه لپ تاپ به چه دلیل است باید بگوییم که این موضوع هم به دلیل نصب نبودن درایور مربوطه است؛ زیرا زمانی که درایور نصب نباشد شما امکان نخواهید داشت تا میزان روشنایی را تنظیم کنید و همین باعث می‌شود نتوانید به نهایت روشنایی لپ تاپ خود دسترسی پیدا کنید.

دانلود درایور تنظیم نور صفحه لپ تاپ

همچنین اگر نور لپ تاپ کم شده مطمئن شوید که حالت ذخیره نیرو فعال نشده باشد؛ چرا که فعال شدن این قابلیت باعث می‌شود نهایت روشنایی نمایشگر مقداری کاهش پیدا کند تا باتری مدت زمان طولانی‌تری دوام بیاورد و شارژ دهی افزایش پیدا کند.

 

مشاوره قبل از انتخاب و خرید نوت بوک مناسب شما:
راهنمای خرید لپ تاپ

 

سیاه شدن صفحه نمایش

یکی از مشکلات نسبتا متداول بخش نمایشگر لپ تاپ‌ها که ممکن است شما هم با آن مواجه شوید همین سیاه شدن صفحه نمایش است. اگر این اتفاق در حالتی برای لپ تاپ شما رخ می‌دهد که دستگاه روشن است صفحه همچنان سیاه مانده است این بخش می‌تواند به شما کمک کند. موارد زیر می‌تواند دلیل این اتفاق باشد.

  • مشکلات سخت افزاری: ممکن است نمایشگر به هر دلیلی واقعا آسیب دیده باشد یا اتصال آن قطع شده باشد. همچنین ممکن است خرابی قطعات داخلی دیگر باعث سیاه شدن صفحه نمایش شده باشد.
  • شارژ کم یا باتری خراب شده: اگر باتری لپ تاپ شما شارژ کافی نداشته باشد یا خراب شده باشد ممکن است باعث شود که صفحه نمایش روشن نشود و شما با صفحه سیاه گفته شده مواجه شوید.
  • مشکلات نرم افزاری: مشکلی در ویندوز یا برنامه‌های دیگر می‌تواند باعث سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ شما شود. در واقع در بسیاری از موارد مشکل مربوط به همین بخش است و با چند راه کار ساده می‌توانید مشکل را حل کنید.

اما حالا که با دلایل این مشکل آشنا شدیم وقت آن است که به راه حل‌های موجود برای حل این مشکل بپردازیم. راه‌های زیر را امتحان کنید.

  • لپ تاپ را ری استارت کنید. شاید این ساده‌ترین راه حل موجود باشد ولی در بسیاری از موارد همین ری استارت کردن لپ تاپ باعث حل شدن مشکل موجود می‌شود. البته توجه داشته باشید که قبل از ری استارت کردن لپ تاپ تمام دستگاه‌های جانبی متصل به آن را از آن جدا کنید و سپس اقدام به ری استارت کردن لپ تاپ کنید.
  • حالت صفحه نمایش را ریست کنید. برای انجام این کار دکمه‌های Win به علاوه Ctrl به علاوه Shift به علاوه B را به صورت همزمان فشار داده و بلافاصله رها کنید. این کار باعث می‌شود اتصال نمایشگر شما رفرش شود و این موضوع می‌تواند به حل مشکل موجود بینجامد.
  • هارد ریست انجام دهید. لپ تاپ خود را خاموش کرده و شارژر را از آن جدا کنید. حال باتری را از لپ تاپ جدا کرده و تمام لوازم جانبی متصل به لپ تاپ را جدا کنید. حال 30 ثانیه الی 1 دقیق منتظر بمانید. در این مرحله دکمه پاور را برای 60 ثانیه نگه داشته و سپس باتری را در جایگاه خود قرار دهید و شارژر را به لپ تاپ متصل کنید. حال لپ تاپ را به حالت عادی روشن کرده و چک کنید که مشکل حل شده یا خیر.
  • لپ تاپ را به یک مانیتور یا تلویزیون متصل کنید. با انجام این کار و ری استارت کردن لپ تاپ متوجه خواهید شد که مشکل از سیستم عامل و نرم افزارها است که نمایشگر به درستی کار نمی‌کند یا نمایشگر خود لپ تاپ مشکل پیدا کرده است.
  • درایور گرافیک کارت خود را آپدیت کنید؛ چرا که گاهی اوقات مشکل نمایشگر به دلیل نصب نشدن صحیح درایور نمایشگر و یا قدیمی شدن نسخه آن است. برای انجام این کار Device Manager را در سرچ پایین صفحه جستجو کرده و به روی گزینه Display adapters کلیک کنید. حال به روی زیربخش‌های باز شده کلیک راست کرده و Update drivers را انتخاب کنید. حال Search Automatically را بزنید تا خود سیستم به صورت خودکار به دنبال نسخه جدیدتر درایور بگردد.
  • پردازش exe را ری استارت کنید. برای انجام این کار دکمه‌های Ctrl به علاوه Shift به علاوه Esc را فشار دهید تا Task Manager باز شود. حال به روی گزینه Details کلیک کرده و پس از یافتن exporer.exe به روی گزینه End Task کلیک کنید. حال لپ تاپ را ری استارت کنید.

 

مشخصات باتری لپ تاپ را از کجا بفهمیم؟ باتری لپ تاپ من چند سلولی است؟
سلول باتری لپ تاپ

 

مشکل صفحه سیاه قبل از لاگین

اگر این صفحه سیاه زمانی ظاهر شد که شما هنوز لاگین نکرده‌اید و ویندوز 10 هنوز بوت نشده است باید اتصال اینترنت خود را بررسی کرده و سپس سیستم خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. برای انجام این کار کافیست زمانی که سیستم در حال بوت شدن است کلید Shift را نگه دارید.

کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز 7

اگر بعد از لاگین کردن این صفحه سیاه رخ می‌دهید باید در اولین اقدام تمام دستگاه‌های خارجی متصل مانند هارد دیسک را از سیستم جدا کرده و سپس مانند بالا کامپیوتر خود را در حالت Safe mode بوت کنید.

ارور صفحه آبی رنگ

صفحه آبی رنگ ارور ویندوز 10 که به صفحه مرگ هم معروف است به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد شما دیگر هیچ کاری غیر از ری استارت کردن سیستم خود نمی‌توانید انجام دهید.

یکی از ساده‌ترین دلایل این اتفاق فضای کم باقی مانده به روی سیستم و هارد شما است. این کمبود فضا می‌تواند به بروز این مشکل منجر شود و برای جلوگیری از این موضوع حتما برخی از فایل‌های سنگین خود را حذف کرده یا به یک هارد دیسک اکسترنال منتقل کنید.

دومین دلیل بروز این مشکل این است که برای مدت زمان زیادی از سیستم خود و سخت افزار آن در حالت حداکثری استفاده کرده‌اید. مثلا تصویر کنید که ۲ ساعت تمام با لپ تاپ بازی سنگین انجام داده‌اید بدون این که سیستم خنک کننده مناسبی برای پردازنده در دسترس باشد.

احتمالا پس از مدتی با این ارور مواجه می‌شوید و برای جلوگیری از این مشکل باید سیستم خود را همواره خنک نگه دارید و در حین انجام کارهای خیلی سنگین که تمام قدرت آن را به کار می‌گیرد کمی به سیستم استراحت بدهید.

 

برای ترید چه نوت بوک مناسب است؟
لپ تاپ مناسب ترید

 

سوالات متداول

چرا نور لپ تاپ کم شده؟ این موضوع هم به دلیل نصب نبودن درایور مربوطه است؛ زیرا زمانی که درایور نصب نباشد شما امکان نخواهید داشت تا میزان روشنایی را تنظیم کنید و همین باعث می‌شود نتوانید به نهایت روشنایی لپ تاپ خود دسترسی پیدا کنید. همچنین اگر نور لپ تاپ کم شده مطمئن شوید که حالت ذخیره نیرو فعال نشده باشد؛ چرا که فعال شدن این قابلیت باعث می‌شود نهایت روشنایی نمایشگر مقداری کاهش پیدا کند تا باتری مدت زمان طولانی‌تری دوام بیاورد و شارژ دهی افزایش پیدا کند.

کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز 7 چه دلیلی دارد؟ این مشکل را باید با نصب درایور حل کنید. برای این کار بسته به برند کارت گرافیک خود به سایت Nvidia، سایت Intel یا سایت AMD مراجعه کرده و درایور متناسب با مدل کارت گرافیک خود را دانلود و نصب کنید. البته به طور کلی دلیل کم و زیاد شدن نور صفحه لپ تاپ ویندوز 7 و 10 عموما همین نصب نبودن درایور یا قدیمی بودن نسخه درایور است و تفاوتی ندارد که شما از چه برند لپ تاپی استفاده می‌کنید.

تنظیم نور نمایشگر لپ تاپ چگونه است؟ در بسیاری از لپ تاپ‌های لنوو با فشردن دکمه‌های F11 و F12 نور کم و زیاد می‌شود. در لپ تاپ‌های ایسوس معمولا باید FN را به علاوه دکمه‌های مخصوص فشار دهید تا نور کم و زیاد شود. برای تنظیم نور لپ تاپ hp از روش دوم باید به روی علامت پیام موجود در پایین سمت راست کلیک کنید و سپس از طریق نوار موجود روشنایی نمایشگر لپ تاپ خود را تغییر دهید. البته در صورت غیرفعال شدن نور صفحه لپ تاپ ابتدا باید درایورهای مربوطه را نصب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. امیر

    سلام من لپ تاپم کارت گرافیک مجزا نداره Lenovo Ideapad 3 هستش اون موقع باید چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام متوجه سوالتون نشدم؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84-%da%a9%d9%85-%d9%88-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%b1-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/
ads
ads