داغ ترین ها :
معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

یکی از محبوب‌ترین سبک در بازی‌های ویدیویی از دیرباز تا کنون ژانر شبیه‌سازی پرواز بوده است. نسل بشر همیشه سعی داشته پرواز را تجربه کند و کمتر کسی است که تماشای سطح زمین از روی آسمان را دوست نداشته باشد. اگر می‌خواهید پرواز در آسمان را به صورت مجاری تجربه کنید، این مطلب را با دقت بخواهید تا بتوانید آثار خوبی در این سبک و سیاق را بیابید. در واقع ما قصد داریم در این مقاله به معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC بپردازیم. پس در ادامه این مطلب با تکنولایف همراه باشید.

ممکن است در دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا نتوانسته باشید سفر کنید و نقاط مختلف را ببینید و شاید هم با توجه به شرایط اقتصادی کشور این امر برای‌تان ناممکن باشد. در هر حال آثاری وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با هواپیما به نقاط مختلف جهان سفر کنید و مکان‌های شناخته شده زیادی را ببینید. همچنین اگر به طور کلی به پرواز علاقه دارید و به تجربه آثار جنگی نیز علاقه‌مند هستید، این مقاله را دست خالی ترک نخواهید کرد.

می‌توان گفت اولین بازی شبیه‌ساز پرواز شناخته شده در تاریخ بازی Sublogic FS1 است که حدودا در سال 1979 برای Apple II و TSR-80 عرضه شده بود. اما سال‌ها بعد اوضاع تغییر کرد و آثار زیادی در دسترس قرار گرفتند. حال میلیون‌ها نفر از افرادی که دوست دارند روی خلبان شوند، می‌توانند کامپیوتر خود را روشن کرده و از همین حالا کنجکاوی‌شان را درباره پرواز برطرف کنند. آثار اولیه در این سبک نسبت به بازی‌های جدید قطعا استانداردهای پایین‌تری داشتند و گیمرها همیشه خواهان آثاری واقع‌گرایانه بودند تا بتوانند تجربه بهتری از این سبک بازی‌ها داشته باشند. حالا در دوره‌ای قرار داریم که این خواسته از سوی گیمرها تا حد زیادی به انجام شده است.

از آن جایی که تکنولوژی کامپیوترها به سرعت پیشرفت کرد، سیستم کنترل بازی‌های ویدیویی نیز به مرور واقع‌گرایانه‌تر شد. تا حدی که حالا بسیاری از آثار می‌توانند حسابی گیمرها را راضی کنند و یکی از این سبک‌های جذاب برای بسیاری از کاربران پی سی و اندروید نیز چیزی نیست جز شبیه‌ساز پرواز. در دهه 90 میلادی بود که رشد به نقطه چشم‌گیری رسید، اما به لطف تلاش‌های استودیوهای بازی‌سازی و مادسازهای (Mod) مختلف، این سبک توانست پیشرفت‌های بیشتری نیز به خود ببیند. همیشه هدف اصلی استودیوها در ارائه شبیه‌ساز پرواز واقع‌گرایانه‌تر کردن اثر هم از نظر گرافیکی و هم از نظر سیستم کنترل هواپیماها بوده است.

ما در ابتدا خیلی درباره واقع‌گرایانه بودن آثار سبک شبیه‌ساز پرواز و بازی های هواپیمایی اندروید و PC صحبت کردیم، اما باید بدانید که شاید برخی از آن‌ها آن چنان واقعی به نظر نرسند، اما می‌توانند مخاطب را سرگرم کنند. زیرا همه‌ی گیمرها علاقه‌ای به دیدن محیط‌های واقعی ندارند و صرفا می‌خواهندخود را با یک بازی هواپیما جنگی سرگرم کنند. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم همه مخاطب‌ها را با هر سلیقه‌ای که دارند، راضی نگه داریم. پس اگر به دنبال تجربه بهترین بازی های هواپیمایی اندروید و PC هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بازی War Thunder

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی | ایکس باکس سری ایکس و اس | ایکس باکس وان | پلی استیشن 4 | پلی استیشن 5
  • سبک: اکشن | جنگی | شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2012

بازی War Thunder شاید در حال حاضر با نبردهای تانک‌ها و ناوهای جنگی شناخته شود، اما سال‌ها از آن به عنوان یک بازی هواپیمای جنگی رایگان جذاب یاد می‌شد. فیزیک پرواز و تنوع هواپیما در کنار طراحی واقع‌گرایانه بالستیک‌ها موجب شده بود که نام این اثر در دهه قبل میلادی بر سر زبان‌ها بیفتد.

این بازی توسط استودیو Gaijin Entertainment ساخته و در سال 2012 بتای باز آن در دسترس قرار گرفت. عرضه جهانی بازی  War Thunder در سال 2013 اتفاق افتاد، ولی عرضه رسمی آن به سال 2016 برمی‌گردد. در حال حاضر حدود 10 سال از اولین باری که این اثر در دسترس قرار گرفت می‌گذرد و سازندگان در این سال‌ها بارها روی بازی کار کرده‌اند و با انتشار به روز رسانی‌ها مختلف، به خوبی بازی را توسعه داده‌اند. به لطف این آپدیت‌ها حالا بازی دارای هواپیماهایی از هشت کشور است و آن‌ها در 6 کلاس مختلف دسته‌بندی می‌شوند. این بازی هم به صورت تک نفره و هم به شکل چند نفره قابل تجربه است. گیمرها برای در امان ماندن از آسیب در بخش چند نفره باید روی مهارت‌های جاخالی دادن و مانورهای خود کار کنند تا سریعا از بین نروند.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

این اثر اولین بار با نام World of Planes عرضه شد، اما به دلیل شباهت نام با Wargaming’s World of Warplanes، نام‌اش در سال 2012 به War Thunder تغییر پیدا کرد. بازی War Thunder پس از عرضه چندین جایزه را به دست آورد. این اثر توانست در بخش بهترین بازی شبیه‌سازی در مراسم Gamescom 2013 Awards برنده شود و جایزه بهترین بازی، بهترین استودیو بازی‌سازی، بهترین تکنولوژی و بهترین صدا را در KRI 2013 Awards کسب کرد. در سال 2019 بازی War Thunder اثری بود که روی استیم (Steam) با داشتن 25 هزار گیمر هم‌زمان بیش از هر اثر دیگری تجربه شده بود.

شاید این بازی هواپیما برای کامپیوتر جزو واقع‌گرایانه‌ترین آثار این سبک نباشد، اما فیزیک خوبی دارد و می‌تواند گیمرها را راضی کند. بازی War Thunder بیش از 100 نقشه دارد که نبردهای تاریخی در آن به تصویر کشیده می‌شوند و می‌توانید در این اثر جنگ‌های تمام عیاری را تجربه کنید.

بازی Microsoft Flight Simulator 2020

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی | ایکس باکس سری ایکس و اس
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2020

یکی از مورد انتظارترین آثار سال‌های اخیر شبیه‌ساز پرواز شرکت مایکروسافت (Microsoft) بود که در نهایت در سال 2020 راهی بازار شد. این اثر پس از عرضه شدیدا مورد استقبال قرار گرفت و منتقدها نقدهای مثبت زیادی درباره آن نوشتند. این بازی بدون شک پادشاه تمام آثار سبک شبیه‌ساز پرواز است و هیچ اثری را نمی‌توان حتی نزدیک با آن دانست. آخرین نسخه از فرنچایز شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت بازی FSX بود که بالغ بر 16 سال قبل منتشر شده است. اما بازی Microsoft Flight Simulator که پس از وقفه‌ای 14 ساله در سال 2020 عرضه شد، توانست با ارائه یک تجربه خیره‌کننده و درخشان و البته واقع‌گرایانه، نظرات همه مخاطبان صنعت بازی‌های ویدیویی را به سمت خود جلب کند. همیشه در آثار این مجموعه هواپیماها و طراحی‌شان واقع‌گرایانه بودند و حس خوبی به گیمر القا می‌کردند؛ این مورد هنوز هم در نسخه‌های جدید صدق می‌کند. اما حتی طرفداران پر و پا قرص این مجموعه هم باید اذعان کنند که در نسخه پیشین تجربه پرواز کمی ساده‌تر بود و آن چنان نمی‌توانست حس خوبی به گیمر بدهد.

اما در بازی Microsoft Flight Simulator 2020 اوضاع تغییر کرده است و مایکروسافت مخاطب‌ها را با یک اثر جذاب‌تر رو به رو کرده که می‌تواند تا مدت‌ها سرگرم‌شان کند. دو مورد از نکاتی که به پیشرفت نسخه جدید کمک کرده‌اند، هوش مصنوعی Azure و قابلیت‌های نقشه Bing هستند. در واقع به لطف این ویژگی‌ها شما می‌توانید اکثر نقاط کره زمین را با جزئیات فوق‌العاده تماشا کنید. بنابراین بازیکنان می‌توانند بر فراز نقاط مختلف و بزرگترین شهرهای جهان پرواز کنند و مکان‌های گوناگون را ببینند. شما حتی می‌توانید به سراغ شهری که در آن هستید بروید و خانه‌تان را از بالا تماشا کنید و از این که جزئیات چه قدر خوب پیاده شده‌اند، شگفت‌زده خواهید شد. قابلیت‌های بازی Microsoft Flight Simulator 2020 فوق‌العاده است و تجربه آن حسابی به کارت گرافیک‌تان فشار می‌آورد. در این بازی هواپیما برای کامپیوتر بیش از 37 هزار فرودگاه واقعی طراحی شده و تنوع هواپیماها نیز بسیار زیاد است.

اولین نسخه از فرنچایز Microsoft Flight Simulator در سال 1982، یعنی 40 سال پیش منتشر شد و حالا با گذشته این زمان طولانی ما در جدید‌ترین نسخه‌اش شاهد یک تکامل ستودنی هستیم. این اثر اولین نسخه‌ای از این مجموعه است که برای کنسول‌های خانگی نیز منتشر شده و در مجموع باید عملکرد استودیو Asobo Studio را در ساخت آن مورد تعریف و تمجید قرار داد. باید قبول کنیم که زمان‌بندی مایکروسافت برای عرضه این بازی نیز بسیار خوب بوده است. زیرا بازی Microsoft Flight Simulator 2020 در بحبوحه همه‌گیری ویروس کوید-19 منتشر شد و در این زمان اکثر افراد در قرنطینه به سر می‌بردند. از آن جایی که مسافرت به شدت کم شده بود، گیمرها و افراد عادی می‌توانستند به لطف این بازی نقاط مورد علاقه‌شان را به صورت مجازی ببینند. از دیگر ویژگی‌های این بازی باید به داشتن آب و هوای پویا، گرافیک فوق‌العاده و … اشاره کرد. این اثر توانست در مراسم The Game Awards 2020 به عنوان بهترین بازی شبیه‌سازی/استراتژیکی انتخاب شود. پس اگر می‌خواهید به نقاط مختلف دنیا مثل اهرام مصر و مکان‌های تاریخی ایتالیا و دیگر شهرهای جهان سر بزنید، حتما به اسراغ این مورد از بازی های هواپیمایی پی سی بروید.

خرید انواع لپ تاپ های گیمینگ در فروشگاه تکنولایف

بازی IL-2 Sturmovik

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز جنگی پرواز
  • سال انتشار: 2013

اگر از طرفداران بازی‌های مرتبط با جنگ جهانی دوم باشید، بازی IL-2 Sturmovik که یک اثر شبیه‌ساز پرواز است می‌تواند نظرتان را جلب کند. این اثر در واقع یک بازی هواپیما جنگی  جذاب و واقع‌گرایانه است که افراد تازه‌وارد نیز به خوبی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و در تجربه‌اش اذیت نخواهند شد. گرافیک بسیار خوب بازی IL-2 Sturmovik قطعا می‌تواند شما را جذب کند و نحوه آسیب دیدن در این اثر قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

جزئیات ریز مثل جاری شدن آب از روی کانوپی (شیشه شفاف روی محل نشستن خلبان در هواپیمای جنگی) در حین پرواز در میان ابرها به خوبی در این بازی پیاده‌سازی شده‌اند. همچنین هوش مصنوعی دشمنان نیز بسیار خوب است و گاهی کار می‌کنند مجبور شوید به سمت نور خورشید پرواز کنید تا به دلیل مشکلاتی که به وجود می‌آید، ردشان را گم کنید. در نتیجه این اثر به شما حسی را می‌دهد که شاید خلبان‌های هواپیماهای جنگی در دوران جنگ جهانی دوم تجربه کرده‌اند.  بخش چند نفره بازی IL-2 Sturmovik نیز جذابیت‌های زیادی دارد و می‌تواند گیمرها را راضی کند.

خرید لوازم گیمینگ و کنسول

این اثر یکی از معدود بازی‌هایی است که روی جنگ افزارهای هوایی روسیه یا شوروی سابق تمرکز دارد. این مورد را مطمئنا می‌توان از جمله بازی های هواپیمایی پی سی قلمداد کرد. در سال 2006 بازی IL-2 Sturmovik: 1946 که در دسترس قرار داشت، یکی از مثال‌های خوب برای آثار واقع‌گرایانه بود و در واقع این بازی می‌توانست به خوبی یک تجربه خوب از نبردهای هوایی جنگ جهانی دوم را برای گیمرها به ارمغان آورد. بد نیست اشاره کنیم که جدیدترین نسخه از مجموعه IL-2 Sturmivik بازی IL-2 Sturmovik: Great Battles است که نسل سوم از این فرنچایز به حساب می‌آید.

بازی Arma 3

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شوتر تکنیکی
  • سال انتشار: 2013

با این که اکثر بازی های شبیه‌ساز پرواز با محوریت نبردهای بزرگ روی داگ‌فایت (Dogfight) تمرکز دارند، شما در بازی Arma 3 می‌توانید سوار یک جت جنگی شده و با انجام حملات هوایی و نابود کردن تانک‌های سنگین، به نیروی زمینی کمک کنید. فیزیک پرواز و عمیق بودن مکانیک‌های این بازی هواپیما جنگی با سایر آثار شبیه‌ساز پرواز که تخصصی‌تر هستند، قابل مقایسه نیست، اما باز هم آن قدر جذابیت دارد که بخواهیم آن را به شما پیشنهاد کنیم.

در بازی Arma 3 شما باید در موقعیت‌هایی که برای حمله انتخاب می‌کنید، هوشمندانه عمل کنید و موشک‌های گوناگون را برای هدف قرار دادن نیروهای دشمن به کار ببرید. گیمرها در این اثر می‌توانند شاهد تکنولوژی‌های پیشرفته مثل موشک‌های دارای جهت‌یابی لیزری و توپ‌ها ضد زره باشند. در این بازی برای موفقیت باید حسابی روی مهارت‌های پرواز‌تان کار کنید تا به دردسر نیفتید. حتی اگر از هواپیماهای بازی Arma 3 خسته شدید، می‌توانید به سراغ هلیکوپترها نیز بروید و پرواز با آن‌ها را تجربه کنید.

این بازی به طور کلی یک اثر جهان‌باز و شوتر است که در سال 2013 توسط Bohemia Interactive به صورت انحصاری برای پی سی عرضه شد. وقایع این اثر در دهه 2030 میلادی جریان دارد و جزیره‌های خیالی Altis و Stratis در دریای مدیترانه در آن محوریت دارند. یکی دیگر از مکان‌های مهم بازی Tanoa است که جزیره‌ای محسوب می‌شود که در اقیانوس آرام جنوبی قرار دارد. جزیره Malden، منطقه تاریخی لیوونی در شکاف سووالکی، بین لهستان و لیتوانی، دیگر مناطق بازی Arma 3 هستند. قابل ذکر است که این بازی به دلیل واقع‌گرایانه بودن‌اش شهرت دارد و اجازه می‌دهد گیمرها نبرد در شرایط گوناگون را تجربه کنند.

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی | پلی استیشن 4 | ایکس باکس وان
  • سبک: شبیه‌ساز نبرد هوایی
  • سال انتشار: 2019

با این که بازی Ace Combat 7: Skies Unknown در ظاهر فوق‌العاده به نظر می‌رسد، گیم‌پلی و داستان آن چیز زیادی برای گفتن ندارد. داستان در کل گیج‌کننده است و فقط اگر از طرفداران قدیمی مجموعه باشید و نسخه‌های پیشین را تجربه کرده باشید می‌توانید با روایت آن کنار بیایید. در نتیجه باید بگوییم که مهم‌ترین بخش در این اثر قطعا جلوه‌های بصری آن و داگ فایت‌های‌اش است.

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown در واقع اثری با استایل آرکیدی (Arcade) است که بندای نامکو (Bandai Namco) آن را ساخته و در سال 2019 آن را در دسترس کاربران قرار داد. این شرکت از تمامی قابلیت‌های خود استفاده کرده تا در نهایت یک تجربه دراماتیک و خیره‌کننده را از ماموریت‌های بخش کمپین برای گیمرها  به ارمغان آورد. شما در این بازی می‌توانید داگ فایت‌های جذاب، نبردهایی در حین طوفان و رعد و برق و پرواز بین ساختمان‌ها در حال فروپاشی را تجربه کنید. اگر به دنبال یک بازی آرکیدی هستید که در آن بتوانید آزادی عمل زیادی داشته باشید، پیشنهاد ما این مورد از لیست بازی های هواپیمایی PC است.

بازی Ace Combat 7: Skies Unknown دارای گرافیک واقع‌گرایانه و حرکت سه بعدی و 360 درجه است و گیمرها جزئیات باورنکردنی و بسیار ریزبینانه‌ای را می‌توانند در آن ببینند. بد نیست اشاره کنیم که شما هم می‌توانید این اثر را به صورت تک نفره و هم به شکل چند نفره تجربه کنید.

بازی X-Plane 11

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی | اندروید | iOS
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2016

بازی X-Plane 11 نسبت به FSX اثر جدیدتری است و گرافیک بهتری دارد. مدل‌های کابین خلبان و سیستم منوهای این اثر به قدری خوب هستند که در همان نگاه اول می‌توانند نظر گیمرها را به سمت خود جلب کنند. Laminar Research نسخه بتای عمومی این بازی را در سال 2016 راهی بازار کرد آپدیت 11.50 آن در سال 2020 و به روز رسانی 11.55 این اثر در سال 2021 عرضه شدند. بد نیست اشاره کنیم که تاریخ عرضه رسمی بازی X-Plane 11 سال 2017 است.

این بازی ویژگی‌های زیادی دارد که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند و بحث صرفا به قابلیت پرواز خلاصه نمی‌شود. اگر در بین بازی های هواپیمایی اندروید و PC به دنبال یک اثر فوق واقع‌گرایانه و مدرن هستید، بازی X-Plane 11 می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. بازی رابط کاربری خوبی دارد و مدل‌های آن نیز بسیار خوب ساخته شده‌اند. محیط سه بعدی این اثر طراحی جالب توجهی دارد و این بازی دارای بیش از 30 فرودگاه واقعی از سراسر دنیا است. در این فرودگاه‌ها شما می‌توانید یدک‌کش‌ها، کامیون‌های حمل سوخت و … را مشاهده کنید که در آن جا برای ارائه خدمات به شما حضور دارند. آب و هوا نیز از بخش‌های قابل ستایش بازی است که روی سیستم پرواز نیز تاثیر می‌گذارد. شاید در ابتدا تجربه بازی X-Plane 11 کمی برای‌تان سخت باشد، اما با گذراندن مدت زمانی در گیم‌پلی آن می‌توانید به شرایط عادت کرده و از آن لذت ببرید.

دانلود بازی X-Plane 11 برای اندروید

بازی Sky Rogue

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شوتر | شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2015

بازی Sky Rogue را می‌توان یکی از معدود آثاری در نظر گرفت که واقع‌گرایانه بودن را نادیده گرفته‌اند رویکردی بی‌پرواتر داشته‌اند. این بازی گرافیک ساده‌ای دارد و به نظر پیچیده به نظر نمی‌رسد، اما اگر بخواهیم با جدیت بیشتری به آن نگاه کنیم، به عمق اثر پی خواهیم برد. در این اثر شما پیش از هر مرحله باید جت خود را انتخاب کرده و سیستم سلاح‌های‌تان را شخصی‌سازی کنید.

بازی Sky Rogue بیش از 12 جت و بالغ بر 30 سلاح دارد که می‌توانید هر یک را که دوست داشتید، انتخاب کنید. باید به این نکته اشاره کنیم که به این زودی‌ها این بازی حوصله‌تان را سر نمی‌برد و می‌توانید ساعت‌ها خود را با از تکه تکه کردن نیروهای دشمن، کشتی‌های جنگی و تانک‌ها سرگرم کنید.

قیمت و خرید انواع گوشی های گیمینگ

بازی Microsoft Flight Simulator X

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2006

بازی Microsoft Flight Simulator X که با نام FSX نیز شناخته می‌شود، یک شبیه‌ساز پرواز است که Aces Game Studio آن را ساخته و مایکروسافت آن را در سال 2006 راهی بازار کرد. این اثر 2 سال پس از بازی Microsoft Flight Simulator 2004 عرضه شد و دهمین نسخه از این مجموعه محسوب می‌شود. در این نسخه موتور رندر گرافیکی بازی بهبود یافته و DirectX 10 به عنوان نقطه عطف در پیشرفت تکنولوژی آن مورد توجه قرار گرفته بود.

بازی Microsoft Flight Simulator X توانست پس از انتشار جوایز مختلفی را به دست آورد و گیمرها در آن می‌توانند به بیش از 24 هزار مقصد گوناگون در نقاط مختلف جهان پرواز کنند. این اثر بدون شک یکی از بهترین بازی های هواپیمایی پی سی به حساب می‌آید. این بازی مراحل جذاب زیادی دارد و می‌تواند یک تجربه سندباکس (Sandbox) عالی را برای‌تان به ارمغان آورد.

بازی Microsoft Flight Simulator X دارای 18 هواپیمای مختلف و 28 شهر است که با جزئیات بسیار خوب ساخته شده‌اند. اگر به دنبال ماجراجویی‌های مختلف با هواپیما هستید، این اثر حسابی به مذاق‌تان خوش خواهد آمد. این بازی تا حدود 15 سال عنوان واقع‌گرایانه‌ترین شبیه‌ساز پرواز را یدک می‌کشید. تا این که نسخه جدید توسط مایکروسافت منتشر شد و توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد. با وجود محدودیت‌های تکنولوژی در اواسط دهه 2010، بازی Microsoft Flight Simulator X از نظر مدل‌هایی که در آن وجود داشت فوق‌العاده بود و سازندگان توانسته بودند به واقع‌گرایانه‌ترین شکل ممکن همه چیز را طراحی کنند.

بازی Rise of Flight: The First Great Air War

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2009

بازی Rise of Flight: The First Great Air War یک بازی جذاب از استودیو روسی 777 Studios است که در سال 2009 در دسترس گیمرها قرار گرفت و در آن سال‌ها یکی از بهترین بازی های هواپیمایی پی سی محسوب می‌شد. البته هنوز هم می‌توان آن را اثر قابل احترامی قلمداد کرد. این بازی در دوران جنگ جهانی اول جریان دارد و ما شاهد برخی از اولین نبردهای هوایی بین ارتش‌های مختلف هستیم. در این اثر شما باید یکی از اولین مدل‌های هواپیماهای جنگی را کنترل کنید و به دل نیروهای قدرت‌های مرکزی هجوم ببرید. بازی Rise of Flight: The First Great Air War که در استیم نیز در دسترس قرار دارد، اجازه می‌دهد حس اولین خلبان‌های هواپیماهای جنگی دنیا را تجربه کنید.

این اثر مدل‌هایی از هواپیماها که بسیار پیشرفته‌اند را دارد و درجه سختی آن نیز متنوع است. فیزیک واقع‌گرایانه، سیستم آسیب تصاعدی، جلوه‌های ویژه تاثیر برانگیز و مدل‌های سه بعدی پر جزئیات نیز از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند. بازی Rise of Flight: The First Great Air War پس از عرضه توانست توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند و دارای حالت‌های گیم‌پلی گوناگونی بود؛ از جمله آن‌ها می‌توان به سناریوهای سفارشی، نبردهای چند نفره و کمپین که چندین نبرد تاریخی را بازسازی کرده، اشاره کرد.

خرید هارد اکسترنال

بازی Infinite Flight

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: اندروید | iOS
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2011

اگر به بازی‌های موبایلی علاقه دارید، باید بگوییم که در سبک شبیه‌ساز پرواز نیز می‌توانید یک اثر باکیفیت را تجربه کنید. این بازی هواپیما فارسروید Infinite Flight نام دارد و توسط Infinite Flight LLC ساخته شده و در سال 2011 منتشر شده است. گرافیک بازی Infinite Flight بسیار چشم‌نواز است و این اثر گیم‌پلی خیره‌کننده‌ای نیز دارد. علاوه بر این، این بازی دارای هواپیماهای متنوعی بوده، مکان‌های گوناگونی دارد و شرایط پویایی را ارائه می‌دهد. این اثر از جمله بازی‌های جهان‌باز شبیه‌ساز پرواز است و شما می‌توانید به راحتی به دانلود رایگان بازی هواپیما مورد بحث بپردازید. اگر فکر می‌کنید قابلیت خلبان شدن دارید، حتما دانلود بازی هواپیما Infinite Flight را در برنامه‌تان قرار دهید تا بتوانید مهارت‌های‌تان را به چالش بکشید. این بازی روی اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و شما می‌توانید آن را در هر زمان از شبانه روز تجربه کنید.

دانلود بازی Infinite Flight برای اندروید

بازی FlyInside

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2018

VR پلتفرم ایده‌آلی برای تجربه بازی‌هایی در سبک شبیه‌ساز پرواز است و بازی FlyInside نیز یکی از آثار پیشرو در این سبک و سیاق به حساب می‌آید. کافی است هدست خود را استفاده کرده و هواپیمای‌تان را انتخاب کنید تا بتوانید پرواز بر فراز آمریکا را تجربه کنید. موتور فیزیکی این بازی فوق‌العاده است و سازندگان به خوبی توانسته‌اند شرایط واقع‌گرایانه را در اثر پیاده کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های این اثر گرافیک و مدل‌سازی‌های سه بعدی بسیار خوب‌اش است. چه یک فرد حرفه‌ای باشید و چه یک تازه‌کار، بازی FlyInside که از جمله بازی های هواپیمایی بسیار خوب است، می‌تواند راضی‌تان کند. پس منتظر نمانید و به سراغ دانلود بازی هواپیما FlyInside بروید.

بازی Aerofly FS

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2014

سوار هواپیمای‌تان شوید و در شرایط بسیار خوب، در نقاط مختلف جهان به گشت و گذار بپردازید. بازی Aerofly FS محیط جذابی را به نمایش می‌گذارد و در آن بیش از 200 فرودگاه وجود دارد و حتی شما می‌توانید در بخش زیادی از آمریکا به صورت جهان‌باز کاوش کنید. گیمرها می‌توانند در این بازی حرکات نمایشی را به تصویر بکشند، در خطوط هوایی تجاری پرواز کنند و از بالا نقاط مورد علاقه‌شان از ایالت‌های آمریکا را ببینند. موتور بازی‌سازی خوب بازی Aerofly FS موجب شده که فیزیک پرواز واقع‌گرایانه باشد و محیط سه بعدی پر جزئیات آن نیز تماشایی است. شما در این اثر می‌توانید هواپیمای Robin DR-400 را برای گشت و گذار، Extra 330 را برای انجام حرکات خاص و F-18 را برای پرواز با سرعت بالا انتخاب کنید.

شما می‌تونید نسخه 2021 این بازی هواپیما فارسروید را دانلود کرده و از آن لذت ببرید. به طور کلی اگر می‌خواهید روی پی سی، موبایل یا هدست واقعیت مجازی یک شبیه‌ساز پرواز را تجربه کنید، توصیه می‌کنیم دانلود رایگان بازی هواپیما Aerofly FS را فراموش نکنید.

بازی GeoFS

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: اندروید | iOS
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2011

بازی GeoFS یک شبیه‌ساز پرواز با محیطی وسیع را ارائه می‌دهد که فضای آن از تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های جغرافیایی دیجیتالی Google Earth ساخته شده‌اند. گرافیک این بازی در سطح سایر آثار معرفی شده در لیست بازی های هواپیمایی نیست، اما خبر خوب این است که شما نیازی به دانلود کامل آن نخواهید داشت، زیرا می‌توانید از طریق مرورگرتان آن را تجربه کنید.

در این بازی شما می‌توانید 20 هواپیمای مختلف را انتخاب کنید و به تجربه پرواز با شرایط واقع‌گرایانه بپردازید و حضور در بیش از 30 هزار فرودگاه را تجربه کنید. اگر این ویژگی‌ها برای‌تان کافی نیست، باید بگوییم که به دانلود رایگان بازی هواپیما GeoFS پرداخته و حالت چند نفره آن را بازی کنید. در نتیجه اگر می‌خواهید در کنار دوستان‌تان سرگرم شوید، می‌توانید زمانی را با هم هماهنگ کرده و در نقشه‌های زنده به وقت گذراندن با هم مشغول شوید.

در بازی GeoFS حتی شما می‌توانید پرواز در فضا را نیز تجربه کنید. در حقیقت علاوه بر این که می‌توانید پرواز بر فراز آسمان‌های کره زمین را تجربه کنید، می‌توانید در جایی که ماه و مریخ را در کنار خود می‌بینید نیز به پرواز مشغول شوید. نقشه در این حالت به صورت مستقیم از طریق ناسا ارائه شده است. نسخه پولی بازی GeoFS رزولوشن بالاتری دارد و کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد. اما نسخه رایگان آن هم می‌تواند نیازهای‌تان را برطرف کند و می‌توان آن را یکی از نمونه‌های خوب در لیست بازی های هواپیمایی دانست.

دانلود بازی GeoFS برای اندروید

بازی FlightGear

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 1997

بازی FlightGear یک اثر متن باز (Open-Source) و رایگان در سبک شبیه‌ساز پرواز است. در این اثر بیش از 20 هزار فرودگاه شبیه‌سازی شده‌اند و هواپیماهای زیادی در دسترس گیمرها قرار دارند. این بازی بیشتر به خاطر واقع‌گرایانه بودن، سیستم کنترل بسیار خوب‌اش و توجه سازندگان به جزئیات و نورپردازی‌اش مورد تعریف و تمجید قرار گرفته است.

در بازی FlightGear ما شاهد چرخه شبانه روزی کاملا دقیق هستیم و محل قرارگیری خورشید، ماه، ستاره‌ها و سیارات نیز کاملا صحیح است. شما در هر زمان که بخواهید، می‌توانید صحت این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. این اثر در واقع ساعت کامپیوتر شما را مورد استفاده قرار می‌دهد تا بتوانید زمان را تنظیم کرده و به همان نسبت سایر المان‌ها را دست‌خوش تغییر کند.

همان‌طور که گفتیم بازی FlightGear یک اثر متن باز است و گیمرها در طول این سال‌ها به شکل‌های خاصی آن را شخصی‌سازی کرده‌اند. ساخت این بازی در سال 1996 شروع شد و در سال 1997 در دسترس کاربران قرار گرفت. اما تاکنون تغییرات زیادی روی این اثر اعمال شده و شکل و شمایل آن تغییر پیدا کرده است.

بازی YSFlight

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 1999

اگر کامپیوتری ندارید که بتواند برخی از آثار سنگین و پیچیده لیست بهترین بازی های هواپیمایی را اجرا کند یا دوست دارید یک اثر ساده‌تر را تجربه کنید،‌ می‌توانید به سراغ بازی YSFlight بروید. این بازی رایگان یک انتخاب عالی برای بسیاری از گیمرها است.

گرافیک این اثر در حد و اندازه‌های سایر آثار غیر رایگانی که معرفی کرده‌ایم، نیست. با این حال باید بگوییم که در آن می‌توانید شاهد بیش از 70 فرودگاه باشید و نقاط مختلف را ببینید. همچنین امکان دیدن مناطق شناخته شده زیادی نیز در بازی YSFlight وجود دارد. این بازی دارای یک HUB است که مواردی مثل سرعت، ارتفاع، مسیر و دیگر اطلاعات حیاتی را نمایش می‌دهد.

بازی World of Warplanes

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: اکشن | MMO
  • سال انتشار: 2013

بازی World of Warplanes یک بازی هواپیمای جنگی رایگان است که گیمرها را در یک نبرد بزرگ، در برابر یکدیگر قرار می‌دهد. شما در این اثر می‌توانید هواپیماهای مختلفی را کنترل کنید؛ از هواپیماهای دوباله جنگ جهانی دوم گرفته تا جت‌های مدرن.

سیستم کنترل این بازی نسبت به موارد دیگر لیست بازی های هواپیمایی ضعیف‌تر است، اما اگر صرفا به دنبال اثری هستید که با آن یک تجربه هیجان‌انگیز و اکشن را داشته باشید، توصیه می‌کنیم به سراغ این بازی هواپیمای جنگی رایگان بروید.

بازی World of Warplanes توسط Persha Studia  ساخته شد و Wargaming  آن را در سال 2013 راهی بازار کرد. این بازی با نام World of Warplanes 2.0 در سال 2017 مجددا عرضه شد و نسبت به نسخه پیشین بازخوردهای بهتری دریافت کرد.

در این اثر بیش از 100 هواپیما وجود دارد؛ از انواع خاص گرفته تا هواپیماهای جنگی. این هواپیماها از کشورهای آلمان، انتحاد جماهیر شوروی، آمریکا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه و چین هستند.

خرید هندزفری

بازی Prepar3D

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2010

بازی Prepar3D برعکس بازی War Thunder است. در واقع این اثر بیش از این که یک بازی ویدیویی باشد، اثری شبیه‌سازی است و می‌تواند یکی از واقع‌گرایانه‌ترین تجربه‌های ممکن را در بین بازی های هواپیمایی به شما ارائه دهد. شاید یکی از تنها نکات منفی در رابطه با این اثر، قیمت بالای آن است. شاید پس از دیدن برچسب قیمتی بازی Prepar3D شوکه شوید. در واقع می‌توان گفت که این بازی از نظر قیمت و کیفیت Adobe Photoshop دنیای بازی‌های شبیه‌ساز پرواز است.

بازی DCS World

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2008

به جز تجربه بازی DCS World، بهترین گزینه برای تجربه خلبانی کردن در یک جت جنگی واقعی ملحق شدن به نیروهای ارتش است. در این اثر شما شاهد حضور بیش از 30 هواپیمای جنگی خواهید بود و سازندگان Digital Combat Simulator World توانسته‌اند با تلاش زیاد و طاقت‌فرسا مراحل و کمپین خوبی را با توجه به آن‌ها طراحی کنند.

علاوه بر این باید بگوییم که بازی DCS World صرفا از نظر بصری زیبا نیست، بلکه این اثر سه بعدی فوق‌العاده واقع‌گرایانه ساخته شده است؛ در حدی که حتی بلند شدن از باند پرواز هم باید برای‌تان یک موفقیت بزرگ محسوب شود. در دنیای بازی‌های ویدیوی هیچ نبرد هوایی واقع‌گرایانه‌تر از آن چه در این بازی تجربه‌اش می‌کنید، وجود ندارد. بد نیست اشاره کنیم که استودیو Eagle Dynamics بازی DCS World را ساخت و The Fighter Collection آن را در سال 2008 عرضه کرد.

بازی Battle of Britain 2: Wings Of Victory

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: پی سی
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2005

برای بسیاری از دوست‌داران بازی های هواپیمایی، داگ فایتینگ بهترین فرم نبردهای هوایی است. علاوه بر این‌، اگر هم چنین طرز فکری دارد و هم عاشق تجربه فضای پرتنش جنگ جهانی دوم هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بازی Battle of Britain 2: Wings Of Victory بروید. این اثر بهترین شبیه‌سازی از نبرد جانانه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا با لوفت‌وافه (عنوان اطلاقی به نیروی هوایی آلمان در دوره رایش سوم) است. پاداش نبرد همه جانبه این نیروها سر پا ماندن بریتانیا بود و حالا شما می‌توانید بار دیگر این اتفاق شیرین را تجربه کنید.

بازی دارای یک بخش کمپین پویا است که هیجان زیادی را ایجاد می‌کند و سناریوی همیشه در حال تغییر نبرد جنگ جهانی را به تصویر می‌کند. بازی Battle of Britain 2: Wings of Victory توسط استودیو A2A Simulations که پیش‌تر با نام Shockwave Productions, Inc شناخته می‌شد، ساخته شد و در سال 2005 در دسترس گیمرها قرار گرفت.

بازی Kids Plane Racers

معرفی بازی های هواپیمایی اندروید و PC

  • پلتفرم‌ها: اندروید
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2014

اگر به دنبال یک بازی هواپیما کودکانه هستید، این مورد از لیست بازی های هواپیمایی مناسب شما خواهد بود. بازی Kids Plane Racers به افراد کم سن و سال اجازه می‌دهد یک هواپیما را کنترل کنند. آن‌ها در این اثر یاد می‌گیرند چطور از برخورد با سایر هواپیماها اجتناب کنند تا بتوانند بیشتر به پیش‌روی ادامه دهند. بازی Kids Plane Racers به بازیکنان 12 هواپیما ارائه می‌دهد که می‌توانند هر یک را که دوست داشتند، انتخاب کنند و در چهار محیط متفاوت به پرواز بپردازند. این اثر برای بچه‌هایی با سن بسیار کم نیز می‌تواند جالب باشد، زیرا چالش زیادی را برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. بازی Kids Plane Racers از استودیو 3583 Bytes تاکنون بیش از 100 هزار بار از گوگل پلی دانلود شده و حدود 2 هزار نفر به آن نمره داده‌اند که میانگین امتیازات عدد 2.6 از 5 را نشان می‌دهد. اگر به دنبال یک بازی هواپیما کودکانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بازی Kids Plane Racers بروید.

دانلود بازی Kids Plane Racers برای اندروید

بازی Infinite Flight Simulator

بهترین بازی های هواپیمایی

  • پلتفرم‌ها: اندروید | iOS
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2011

شاید بازی Infinite Flight Simulator به اندازه آثاری نظیر X-Plane شبیه‌سازی دقیق نباشد، اما می‌تواند در نوع خودش تجربه‌ای سرگرم‌کننده را به گیمرها ارائه دهد. شما در این اثر با تعداد زیادی هواپیما طرف هستید که می‌توانید هر کدام که دوست داشتید را انتخاب کرده و در آسمان به پرواز درآورید.

در واقع گیمرها می‌توانند در بازی Infinite Flight Simulator به سراغ بیش از 50 هواپیمای مختلف بروند. درست است که این اثر بهترین گزینه در بین بازی های هواپیمایی اندروید نیست، اما برای گذراندن وقت کاملا مناسب است.

بازی Flight Sim 2018

بهترین بازی های هواپیمایی

  • پلتفرم: اندروید
  • سبک: شبیه‌ساز پرواز
  • سال انتشار: 2018

آیا به دنبال یک بازی شبیه‌ساز پرواز می‌گردید که قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی را در اختیارتان قرار دهد؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال مثبت است، باید به سراغ بازی Flight Sim 2018 بروید. این اثر بدون شک یکی از بهترین بازی‌های رایگان در این سبک به حساب می‌آید.

اگر عاشق چالش هستید، این بازی می‌تواند حسابی جذب‌تان کند. برای مثال یکی از چالش‌برانگیزترین کارها در بازی Flight Sim 2018، فرود آمدن است که اصلا ساده نیست و باید با تلاش کردن نحوه صحیح این کار را یاد بگیرید.

شما می‌توانید در این بازی به نقاط مختلف پرواز کنید و از گرافیک اثر لذت ببرید. وجود آب و هوای پویا که فرود را برای‌تان دشوار می‌کند نیز یکی از بخش‌های جالب بازی به حساب می‌آید.

این بود لیست بهترین بازی های هواپیمایی اندروید و PC. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره آثار معرفی شده در این لیست چیست؟ فکر می‌کنید اثری وجود دارد که ما به آن اشاره نکرده باشیم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین بازی های هواپیمایی کدام هستند؟

بازی‌های زیادی در لیست ما معرفی شده‌اند که ما از آن بین می‌توانیم به آثاری نظیر IL-2 Sturmovik ،Sky Rogue ،Microsoft Flight Simulator 2020 و FSX اشاره کنیم.

بهترین بازی هواپیما جنگی کدام است؟

در بین آثار جنگی نیز گزینه‌های زیادی را می‌توان نام برد؛ مثلا War Thunder ،Ace Combat 7: Skies Unknown و Arma 3 گزینه‌هایی هستند که لایق این هستند که به آن‌ها اشاره کنیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. الیاس

    عالی

  2. سلیمان

    سلام، من یه بازی جنگی هوایی میکردم که توی محله اول بصورت تمرینی باید به بالن شلیک میکردی که فقط جنبه دست گرمی بود، ولی در ادامه ماموریت های خفنی داشتی. شروع بازی هم با اف ۱۴ بود که بعد از چندین مرحله اف ۱۶ رو آزاد میکردی، بازی قدیمیه ولی خیلی خفنه
    شدیدا دلم میخواد دوباره بازی کنم، کسی اسمشو میدونه؟

  3. محمد ماهیچی

    من دنبال یک بازی بنام strock commander هستم که یک بازی چند مرحله ای مربوط به سال‌های 1997یا1998میباشه وبسیار جذابیت داره داستان بازی بدین صورت هست که شما خلبان یک هواپیمای f16هستین مورد بصورت مرحله ای باید ماموران انجام بدین وحتی برای خرید اسلحه برای هواپیما پول پرداخت کنی در کل بازی جذابی هست

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d9%88-pc/
ads
ads