داغ ترین ها :
مقایسه لپ تاپ های لنوو در مدل های مختلف

مقایسه لپ تاپ های لنوو در مدل های مختلف

یکی از برندهایی که به طور حتم هنگام خرید لپ تاپ به سراغ آن می‌روید لنوو است؛ چرا که این برند هم لپ تاپ‌های بسیار متنوعی تولید می‌کند که نیازهای مختلف را در برمی‌گیرد و هم این که محصولات آن ارزش خرید بالایی دارند.

اما این تنوع زیاد لپ تاپ‌های لنوو گاهی باعث می‌شود انتخاب برای شما سخت شود و به خوبی نتوانید دسته بندی مناسب خود را پیدا کنید. به همین جهت در این مطلب در تکنولایف به سراغ دسته بندی‌های مختلف لپ تاپ‌های لنوو می‌رویم و شما را با سری‌های مختلف این لپ تاپ‌ها آشنا می‌کنیم.

 

جدیدترین لپ تاپ های برند Lenovo را با آفرهای ویژه تکنولایف خریداری کنید: قیمت لپ تاپ لنوو

 

لپ تاپ‌های لنوو در حال حاضر چند دسته هستند؟

لنوو همان طور که در بالا هم گفتیم تنوع بسیار زیادی در ساخت لپ تاپ‌های خود دارد و هم لپ تاپ‌های مدرن و جدید با طراحی 2 در 1 تولید می‌کند و هم می‌توانید لپ تاپ‌هایی با طراحی آشناتر از این برند خریداری کنید. در حال حاضر لنوو لپ تاپ‌های خود را در این 6 دسته بندی تولید می‌کند.

  • Yoga
  • ThinkPad
  • IdeaPad
  • Legion
  • Lenovo ThinkBook
  • ThinkStation

تفاوت سری های مختلف لپ تاپ لنوو چیست؟

هر دسته بندی برای کاربران مخصوص به خود ساخته شده و هر دسته بندی در انجام کاری به خصوص بهتر عمل می‌کند. یعنی شما باید در ابتدا بدانید که قرار است با لپ تاپ خود چه کارهایی انجام دهید و سپس تصمیم بگیرید که با توجه به نیاز شما کدام دسته بندی مناسب‌تر است.

دسته بندی ThinkPad لپ تاپ‌های مدرنی را شامل می‌شود که کیفیت ساخت خوب و قدرت سخت افزاری بالایی دارند. این دستگاه‌های جذاب را می‌توانید در خانه یا محل کار استفاده کنید و قطعا از کیفیت این محصولات رضایت خواهید داشت.

همچنین دسته بندی ThinkBook نیز وجود دارد که برای کارهای سبک‌تر و کسب و کارهای کوچک‌تر طراحی شده است. در واقع شاید بتوانیم ThinkBook را سری ضعیف‌تر ThinkPad در نظر بگیریم و از این رو اگر از این دسته لپ تاپ می‌خواهید و بودجه کمتری دارید باید به سراغ ThinkBook بروید.

سری بعدی IdeaPad است که لپ تاپ‌های اقتصادی و میانرده و خوش قیمت لنوو را تشکیل می‌دهد. در واقع این سری شبیه به ThinkPad است اما با این تفاوت که در برخی از بخش‌ها مشخصات ضعیف‌تری دارد و به همین جهت قیمت آن نیز کمتر است.

این دسته بندی لپ تاپ‌هایی بسیار متنوع را در بر می‌گیرد که قیمت این محصولات نیز بسیار متنوع است، اما به طور کلی اگر یک لپ تاپ از لنوو می‌خواهید که با آن امور روزمره را انجام دهید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید بهترین انتخاب همین سری IdeaPad است.

دسته بندی بعدی Yoga است که لپ تاپ‌های دو کاره لنوو را در برمی‌گیرد و اکثر این محصولات هم می‌توانند در نقش لپ تاپ ایفای نقش کنند و هم در نقش یک تبلت قدرتمند و مناسب.

این محصولات نمایشگرهای لمسی و قلم دارند و به شما اجازه می‌دهند تا در صورت نیاز با چرخش نمایشگر لپ تاپ خود را به یک تبلت تبدیل کنید و با این تبلت طرح مورد نظر خود را بکشید.

این سری از لپ تاپ‌ها عموما وزن و ضخامت کمی دارند و به همین جهت برای حمل و نقل نیز مناسب به نظر می‌رسد و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت دائمی همراه خود داشته باشید. به طور کلی اگر طراح هستید و یا می‌خواهید یک محصول دوکاره داشته باشید که قدرت مناسبی داشته باشد سری Yoga می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

سری بعدی نیز Legion است که لپ تاپ‌های گیمینگ و مخصوص بازی لنوو را در بر می‌گیرد. این لپ تاپ‌های برای بازی طراحی شده‌اند و از این جهت از نظر طراحی با مدل‌های دیگر متفاوت هستند و معمولا از کیبورد RGB پشتیبانی می‌کنند و وزن و ضخامت بیشتری هم دارند. لنوو این محصولات را نیز در بازه‌های قیمتی متفاوت تولید می‌کند تا کاربران با بودجه مختلف بتوانند از لنوو لپ تاپ گیمینگ خریداری کنند.

 

تفاوت های کاربردی که قبل از انتخاب باید بدانید:
مقایسه لپ تاپ لنوو و اچ پی

 

دسته بندی Yoga

همان طور که در بالا هم گفتیم این سری لپ تاپ‌هایی را شامل می‌شود که اکثر آن‌ها لولاهایی 360 درجه‌ای برای نمایشگر دارند و صفحه نمایش این لپ تاپ‌ها می‌تواند به پشت لپ تاپ قرار بگیرد و تبدیل به تبلت شود.لنوو یوگا

این لپ تاپ‌ها در برخی نسخه‌ها با قلم نیز به بازار عرضه می‌شوند و به دلیل ویژگی‌های مختلفی که دارند برای تولید کنندگان محتوا و به خصوص طراحان بهترین انتخاب است و می‌تواند محصولی دوکاره و پرکاربرد باشد.

خود این لپ تاپ‌ها در قیمت‌های مختلف تولید می‌شوند که در ادامه آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم:

  • سری Yoga 900: قوی‌ترین لپ تاپ‌های این سری در این دسته قرار می‌گیرند و طبیعتا هم قیمت بالایی دارند. به عنوان مثال Yoga 920 قیمت پایه‌ای حدود 1600 دلاری دارد و مشخصات آن نیز بسیار جذاب است. لپ تاپ Yoga 910 با قیمت پایه‌ای مناسب‌تری آغاز می‌شود و حدود 900 دلار به بالا برای خرید این لپ تاپ باید پرداخت کنید.
  • سری Yoga 700: در حال حاضر در این دسته بندی دو لپ تاپ با نام‌های 720 و 730 وجود دارد. هر دو مدل با نمایشگرهای 13 یا 15 اینچی به فروش می‌رسند و نسخه با نمایشگر بزرگ‌تر طبیعتا قیمت بیشتری نیز دارد.
  • سری Yoga 500: لپ تاپ‌های Yoga 530 و Yoga 510 با پردازنده‌های AMD و Intel به فروش می‌رسند و شما می‌توانید هر دوی این پردازنده‌های را برای این سری انتخاب کنید.
  • سری Yoga 300: اگر ارزان‌ترین لپ تاپ‌ها از این سری را می‌خواهید باید به سراغ سری Yoga 300 بروید. این محصولات نمایشگر 11 اینچی دارند و با داشتن وزن و ضخامت کم برای حمل و نقل بسیار مناسب هستند. قیمت پایه‌ای این سری از حدود 240 دلار شروع می‌شود.

از طرفی اگر مدل‌های 2 در 1 یا دوکاره را از سری Yoga می‌خواهید و دوست دارید که همزمان این محصول هم لپ تاپ و هم تبلت شما باید باید به سراغ مدل‌های زیر از این سری بروید.

  • Yoga 9i (14-inch)
  • Yoga 9i (15-inch)
  • Yoga 7i (14-inches)
  • Yoga Duet 7i
  • Yoga 740
  • Yoga C640

شما در این سری می‌توانید تا پردازنده اینتل نسل 11 Core i7 را انتخاب کنید که این موضوع باعث می‌شود لپ تاپ شما قدرت بسیار خوب و زیادی داشته باشد و به راحتی بتواند از پس کارهای مختلف بربیاید.

 

رقابت در قیمت پایین:
مقایسه لپ تاپ لنوو و ایسر

 

دسته بندی ThinkPad

لپ تاپ‌های این دسته بندی خود سری‌های مختلف را شامل می‌شوند که در ادامه هر کدام از این سری‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهیم.لپ تاپ لنوو تینک پد

  • سری ThinkPad X: اگر بهترین و باکیفیت‌ترین لپ تاپ‌ها از این دسته بندی را می‌خواهید باید به سراغ ThinkPad X بروید. در این سری شما لپ تاپ‌هایی سبک و قابل حمل را پیدا می‌کنید که قدرت سخت افزاری بسیار خوبی دارند و همچنین در مدل‌هایی از نمایشگر 4K استفاده می‌کنند. این لپ تاپ‌ها بسیار خوش ساخت هستند و قطعا در اولین تماس متوجه این موضوع خواهید شد.
  • سری ThinkPad T: این سری از لپ تاپ‌ها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و برای استفاده در محیط‌های سخت طراحی شده‌اند و به همین جهت از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این لپ تاپ‌ها کارآمد عموما شارژ دهی باتری خوبی نیز دارند و در نسخه‌هایی شما می‌توانید به روی دوام 27 ساعته آن‌ها حساب باز کنید.
  • سری ThinkPad P: این سری شباهت بسیار زیادی با سری T دارد که در بالا توصیف کردیم اما با این تفاوت که قدرت لپ تاپ‌های این سری بیشتر و قیمت آن‌ها نیز بالاتر است.
  • سری ThinkPad E: در این سری شما محصولات مقرون به صرف و میانرده‌ای را پیدا می‌کنید که قیمت آن‌ها از بالای 500 دلار شروع می‌شود برای استفاده روزمره و کارهای تجاری کوچک ساخته شده‌اند. این لپ تاپ‌ها با وجود این که قیمت بالایی ندارند اما مشخصات و امکانات خوبی را به کاربران ارائه می‌کنند.
  • سری ThinkPad L: این سری نیز لپ تاپ‌های خوش قیمتی دارد و در دو نسخه 13 و 15 اینچی به بازار عرضه می‌شود و برای کاربری روزمره و عادی مناسب است.
  • سری ThinkPad A: این سری برای کاربرانی ساخته شده است که هم می‌خواهند لپ تاپی از این سری با قدرت خوب داشته باشند و هم هزینه زیادی صرف نکنند. در واقع این سری کاملا میانی و میانرده است ولی در عین حال قدرت مناسبی دارد و برای افرادی که برنامه نویس هستند یا می‌خواهند ویرایش ویدئو انجام دهند هم مناسب است. این سری از لپ تاپ‌ها از پردازنده AMD Ryzen استفاده می‌کنند.
  • سری ThinkPad 13: این سری برای دانشجویان و دانش آموزان ساخته شده و اندازه 13 اینچی دارد. این لپ تاپ‌ها قیمت مناسبی نیز دارند و اگر برای شرکت در جلسات مجازی و درس خواندن نیاز به لپ تاپ دارید این سری می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
  • سری ThinkPad 11e: این سری ارزان‌ترین لپ تاپ‌های این دسته بندی است و شما با کمترین هزینه‌ای می‌توانید این لپ تاپ‌ها را خریداری کنید. البته باید توجه داشته باشید که قدرت سخت افزاری این سری زیاد نیست و نباید انتظار انجام کارهای سنگین را داشته باشید.

سری ایدیاپد لنوو IdeaPad

به طور کلی دسته بندی لپ تاپ‌های IdeaPad را می‌توان لپ تاپ‌های ارزان قیمت‌تر و مقرون به صرفه‌تر ThinkPad دانست و از این رو مشخصات و ظاهر این دو سری و این دو دسته بندی تا حد زیادی به هم شباهت دارد.لپ تاپ ایدیاپد لنوو

لپ تاپ‌های این دسته بندی عمدتا مناسب حمل و نقل هستند و وزن و ضخامت مناسبی دارند و از طرفی قدرت سخت افزار مناسب نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، مگر لپ تاپ‌های ارزان قیمت این دسته بندی که طبیعتا چندان قدرت سخت افزاری زیادی ندارند.

در ادامه به سری مختلف این دسته بندی می‌پردازیم تا در صورتی که قصد خرید لپ تاپ IdeaPad دارید بهتر بدانید که به سراغ کدام سری بروید.

  • سری IdeaPad 700: این سری لپ تاپ‌های 13 و 15 اینچی را شامل می‌شود. این محصولات عموما گران‌ترین سری این دسته بندی هستند و قدرت سخت افزاری مناسب و خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.
  • سری IdeaPad 500: این سری تنها از نظر قیمتی یک پله پایین‌تر از سری 700 قرار می‌گیرد و به تناسب نیز مشخصات و امکان کمتری نیز به نسبت این سری دارد.
  • سری IdeaPad 300: این سری لپ تاپ‌های اقتصادی IdeaPad است و دستگاه‌هایی 14، 15 و 17 اینچی را در برمی‌گیرد. این لپ تاپ‌ها بهترین از نظر سخت افزاری یا دیگر زمینه‌ها نیستند اما اگر بودجه محدودی دارید این سری می‌تواند لپ تاپ‌هایی با ارزش خرید بالا به شما ارائه کند و بد نیست توجه ویژه‌ای به این سری داشته باشید.
  • سری IdeaPad 100: این سری لپ تاپ‌های بسیار ارزان قیمت Ideapad و لنوو هستند و قیمت آن‌ها از حدود 250 دلار شروع می‌شود. اولویت اصلی شرکت در ساخت این محصولات قیمت بوده است و از این جهت نباید انتظار خیلی بالایی از این مدل‌ها داشته باشید اما اگر لپ تاپی برای مشاهده محتوا و کارهای سبک می‌خواهید این سری می‌تواند به کارتان بیاید.

 

خرید ideapad 3 از تکنولایف: لپ تاپ ideapad 3

 

گیمینگ ها و تجاری های کدام برند برتر هستند؟
مقایسه لپ لنوو و ایسوس

 

سری لژیون لنوو Legion

این دسته بندی لپ تاپ‌های گیمینگ و مخصوص بازی لنوو را شامل می‌شود. این محصولات برای بازی طراحی و ساخته شده‌اند و لنوو تلاش کرده تا تمرکز ویژه‌ای به روی قابلیت‌های با اهمیت برای بازی کردن داشته باشد.

ظاهر این لپ تاپ‌ها با نور پردازی‌های مختلف چشم نواز است و معمولا این دسته بندی لپ تاپ‌هایی سنگینی را در برمی‌گیرد. این لپ تاپ‌ها قیمت بسیار متنوع و متفاوتی دارند و بسته به بودجه و نیاز باید به سراغ یکی از این محصولات بروید.لپ تاپ لنوو لژیون

این دسته بندی به پیچیدگی‌ دسته بندی‌های بالا نیست و به سادگی می‌توانید برای خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو به سری Legion مراجعه کنید.

 

خرید لپ تاپ های لیجن 5 از تکنولایف: لپ تاپ legion 5

دسته بندی ThinkBook

لپ تاپ‌های این دسته بندی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بهترین تعادل و بالانس کلی را بین طراحی، وزن و ابعاد، قدرت سخت افزاری، شارژ دهی باتری و قیمت برقرار کنند. لنوو این دسته بندی را در اندازه‌های مختلف تولید می‌کند.

شاید بتوانیم این دسته را به نوعی چیزی بین مک بوک اپل و خود ThinkPad لنوو بدانیم، گویی که این محصول حاصل ترکیب مک بوک و تینک پد لنوو است و ویژگی‌هایی را از هر دو به ارث برده است.سری تینک بوک لنوو

اگر لپ تاپی می‌خواهید که زیبا و چشم نواز باشد و در عین حال بتواند قدرت مناسبی را برای انجام کارهای مختلف به شما ارائه دهد و عملکرد خوب خود را نیز در طی سالیان حفظ کند این سری می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

شاید نیاز داشته باشید!
چگونه لپ تاپ را ریستارت کنیم

 

کدام سری و دسته بندی را برای خرید انتخاب کنم؟

پیش از هر چیزی اگر قصد خرید لپ تاپ دارید باید نوع استفاده و نیاز خود را از خرید لپ تاپ مشخص کنید. تنها با انجام این کار است که می‌توانید به سراغ دسته بندی صحیح و سری مناسبی از لپ تاپ‌های لنوو یا هر برند دیگری بروید.

در این مطلب به طور کامل سری مختلف لپ تاپ‌های لنوو را شرح دادیم و به این ترتیب می‌توانید بسته به بودجه و نیاز خود به سراغ یکی از این گزینه‌ها بروید.

سوالات متداول

برای تولید کنندگان محتوا و طراحان کدام سری مناسب‌تر است؟ همان طور که در بالا هم توضیح دادیم سری Yoga لپ تاپ‌هایی را شامل می‌شود که اکثر آن‌ها لولاهایی 360 درجه‌ای برای نمایشگر دارند و صفحه نمایش این لپ تاپ‌ها می‌تواند به پشت لپ تاپ قرار بگیرد و تبدیل به تبلت شود. این لپ تاپ‌ها در برخی نسخه‌ها با قلم نیز به بازار عرضه می‌شوند و به دلیل ویژگی‌های مختلفی که دارند برای تولید کنندگان محتوا و به خصوص طراحان بهترین انتخاب است و می‌تواند محصولی دوکاره و پرکاربرد باشد.

بهترین گزینه برای کاربران در استفاده روزمره کدام است؟ دسته بندی ThinkPad لپ تاپ‌های مدرنی را شامل می‌شود که کیفیت ساخت خوب و قدرت سخت افزاری بالایی دارند. این دستگاه‌های جذاب را می‌توانید در خانه یا محل کار استفاده کنید و قطعا از کیفیت این محصولات رضایت خواهید داشت. سری IdeaPad نیز در واقع این شبیه به ThinkPad است اما با این تفاوت که در برخی از بخش‌ها مشخصات ضعیف‌تری دارد و به همین جهت قیمت آن کمتر است.

لپ تاپ‌های مخصوص بازی لنوو کدام سری است؟ دسته بندی Legion لپ تاپ‌ های گیمینگ و مخصوص بازی لنوو را شامل می‌شود. این محصولات برای بازی طراحی و ساخته شده‌اند و لنوو تلاش کرده تا تمرکز ویژه‌ای به روی قابلیت‌های با اهمیت برای بازی کردن داشته باشد. ظاهر این لپ تاپ‌ها با نور پردازی‌های مختلف چشم نواز است و معمولا این دسته بندی لپ تاپ‌هایی سنگینی را در برمی‌گیرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. Negin

    سلام
    من یه لپ‌تاپ ۳۶۰ برای کار های گرافیکی و دانشگاهی نیاز دارم، رشته‌ام هم علوم پایه‌اس و آن چنان از برنامه های حجیمی استفاده نمیکنم
    چه پیشنهادی دارید؟!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Negin

      سلام وقت بخیر با چه بودجه ای؟
  2. مهراد

    سلام برای ادیت فیلم با نرم افزار های ادوبی در رنج قیمت تا 80 میلیون چه پیشنهادی دارید چیزی که تا چند سال باش مشکل نخورم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهراد

  3. لیلا

    سلام و احترام
    متشکر میشم اگر راهنمایی کنید
    من یک لپ تاپ سبک میخوام که بتونم کارهای روزمره و اداری سبک مثل کار با word و exel رو انجام بدم . همینطور یک شرکت بازرگانی خیلی کوچیک دارم که میخوام حساب کتابش دستم باشه .حدود قیمت هم بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو
    ارادتمند

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به لیلا

      سلام وقت خوش مک بوک ایر M1 لپ تاپ ایسوس 14 اینچی مدل ExpertBook B1400CB i7 1255U 32GB 1TB 256GB هم خوبه اگه ویندوزی میخواید
  4. سلام من بین idiapad و ThinkPad و legion گیر کردم
    من یه تایپیستم و بعضی وقتا بازی سنگین هم انجام میدم
    کارهای روزانه معمولی هم دارم بودجه ام هم ۲۰ میلیونه چیکار باید بکنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ...

      سلام وقت بخیر لپ تاپ ۲۰ میلیونی خیلی برای بازی مناسب نیست
      1. کیمیا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام من یه لپتاپ برای دیدن ویدیو های آموزشی و درسی و شرکت کلاس و آزمون انلاین وبینار و تست زدن پی دی اف خوانی آرشیو کردن و تماشای فیلم نیاز دارم. با حداکثر مبلغ ۲۵ تومن میتونم دستگاه مناسبی پیدا کنم؟ سرعت و کیفیت صفحه برام مهمه سوال دومم اینه که به نظرتون thinkbook مناسب تره یا نه؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به کیمیا

  5. محسن

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    من به یه لپتاپ برای شرکت در کلاس و آزمون انلاین وبینار تست زدن پی دی اف خوانی آرشیو کردن و تماشای فیلم نیاز دارم. با حداکثر مبلغ 14 تومن میتونم دستگاه مناسبی پیدا کنم؟
    منظورم دستگاهی هست که رم بالاتر از چهار و اس اس دی داشته باشه تا کند و کلافه کننده نباشه
    سوال دومم هم اینه که توی سایت مثن یه مدل لنوو هست با رم 12 ssd528 و hdd1 با قیمت بر فرض 13 میلیون اما مدل دیگه لنوو با رم 8 و ssd و hdd کمتر قیمت بیشتری داره. دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محسن

      سلام وقت بخیر ممنون از همراهی شما قیمت تنها به حافظه و رم نیست و به صفحه نمایش، cpu، gpu و موارد دیگه بستگی داره لپ تاب 15.6 اینچی ایسوس مدل R1502ZA-BQ762 رو پیشنهاد میکنم
  6. علیرضا

    سلام
    می خواستم بدونم لپ تاپ IdeaPad gaming 3با این مشخصات ارزش خرید داره؟ در مقایسه با سایر برند ها مثل ایسوس در این رنج قیمت (تاریخ 22 آبان 1401 قیمت 39 میلیون)
    Cpu Intel core i7 12650H
    Ram 16 gb ddr4
    گرافیک Rtx 3060 6g
    Ssd 512 gb

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      سلام وقت بخیر بله مناسب هست مشخصات
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%d9%86%d9%88%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81/
ads
ads