داغ ترین ها :
معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

در اوایل سال 2021 کمپانی سامسونگ گلکسی S21 را در معرفی آنلاین، به همراه یک رونمایی شکوهمندانه از پرچمدارانش به نمایش گذاشت و علاقه‌مندان به تکنولوژی را شگفت‌زده کرد. 3 گوشی زیبا و فوق‌العاده قدرتمند که مستحق نام پرچمدار هستند. این غول تولیدکننده گوشی یعنی سامسونگ یک‌بار دیگر به جهانیان نشان داد که پای تمام قواعد و قوانین خود مانده و با تولید قطعات شخصی خود به رتبه بالای بازار گوشی‌های هوشمند رسیده است. در این مطلب به بررسی گلکسی S21 Ultra یکی از سه پرچمدار خانواده S21 می‌پردازیم. اگر قصد خرید و یا آشنایی بیشتر با گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا را دارید، در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

طراحی پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی S21 Ultra

کمپانی سامسونگ در طراحی این گوشی به بالا رفتن وزن اهمیت نداده و تا جای ممکن از سخت افزار قوی و به روز استفاده کرده است. پیوستگی فریم اصلی و دوربین چیزی است که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. گوشی گلکسی S21 اولترا بزرگ‌ترین عضو خانواده گلکسی S21 به‌حساب می‌آید که در ابعاد 8.9×75.6×165.1 میلی‌متر و وزن 227 گرم طراحی شده است.
در لبه سمت راست پرچمدار جدید سامسونگ به ترتیب از بالا به پایین کلید کنترل حجم صدا و پاور قرار گرفته که دسترسی به آن‌ها به راحتی ممکن است. در قسمت پایینی دستگاه نیز به ترتیب از سمت چپ خشاب سیم‌کارت، میکروفون، درگاه Type C و اسپیکر مشاهده می‌شود.
قاب پشتی گلکسی S21 اولترا از جنس شیشه است که حس خوب داشتن یک کالا لوکس یا گوشی پرچمدار را به شما می‌دهد. همچنین ماژول دوربین چهارگانه با چینش خطی به همراه فلش در سمت چپ قاب پشتی قرار گرفته که جلوه خاصی را در این تلفن همراه به وجود آورده است.
پنل جلویی Galaxy S21 Ultra محل قرارگیری نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X است که دو برابر نسبت به نسل قبلی بهبود داشته؛ از اطراف حاشیه‌های بسیاری کمی دارد و توانسته بیش از 89 درصد از پنل جلویی را به خودش اختصاص بدهد.
بدنه تماماً شیشه‌ای گلکسی S21 اولترا توسط گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود که از آن به‌عنوان گوریلاگلس 7 نیز یاد می‌کنند. گوریلاگلس ویکتوس در برابر ضربه و خط و خش مقاومت بالایی دارد و سخت‌ترین شیشه‌ای است که تاکنون سامسونگ در ساختار یک گلکسی به کار گرفته است.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

صفحه نمایش برتر در گلکسی S21 Ultra

سامسونگ بهترین و به‌روزترین نمایشگر را در پرچمدار جدید خود به کار گرفته است که از رزولوشن 3200×1440 بهره می‌برد و تنها مدل در خانواده S21 به‌حساب می‌آید که صفحه‌ای با وضوح 1440p را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین کمپانی سامسونگ برای گلکسی S21 اولترا نرخ تراکم پیکسلی 515 پیکسل در هر اینچ را در نظر گرفته که نسبت به نسل قبلی خود یعنی گلکسی S20 اولترا با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

حداکثر روشنایی در نمایشگر سامسونگ S21 اولترا به 1500 نیت می‌رسد که به شما اجازه می‌دهد تا حتی در زیر تابش مستقیم نور هم بتوانید با این دستگاه کار کنید. نمایشگر گلکسی S21 اولترا نیز همانند نسل قبلی خود به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز مجهز شده است با این تفاوت که استفاده از هوش مصنوعی و پشتیبانی از Adaptive Refresh Rate سبب شده تا این نمایشگر تا نرخ 120 هرتز بالا برود و یا تا 10 هرتز کاهش یابد.

رفتار هوشمندانه نمایشگر سامسونگ سبب می‌شود تا مصرف انرژی در این گوشی هوشمند در سطح پایین‌تری قرار بگیرد و باتری آن شارژدهی بیشتری داشته باشد. تنظیم و کاهش نور آبی مضر، تا حد زیادی خستگی چشم را کاهش می‌دهد و شما می‌توانید زمان بیشتری را صرف دیدن فیلم مورد علاقه‌تان کنید.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

دوربین حرفه‌ای S21 Ultra

دوربین گلکسی S21 Ultra یک شاهکار است؛ حتی در بعضی از منابع ذکر شده که بهترین دوربین میان گوشی‌های جهان را داراست. این گوشی دارای یک ماژول دوربین چهارگانه به همراه یک لیزر برای تشخیص عمق میدان و فوکوس خودکار است.

دوربین اصلی از لنزهای زیر تشکیل شده است:

– لنز واید 108 مگاپیکسل (26 میلی‌متری با پوشش 83 درجه، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز لیزر، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.8)

– لنز پریسکوپی 10 مگاپیکسل (240 میلی‌متری تله‌فوتو با پوشش 10 درجه، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.24 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، f/4.9، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 10 برابر)،

– لنز 10 مگاپیکسل تله‌فوتو (70 میلی‌متری  با پوشش 35 درجه، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.24 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، f/2.4، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 3 برابر)

– لنز 12 مگاپیکسل اولتراواید (13 میلی‌متری با پوشش 120 درجه، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدیو)

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

ویژگی‌های بهبود یافته

ثبت تصاویر با وضوح بالا یا همان High Resolution مدت‌هاست که در گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود، اما نکته قابل توجه اینجاست که در گلکسی اس 21 اولترا این کار را با دوربین 108 مگاپیکسلی انجام خواهید داد.

این دوربین به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر ثبت شده با کیفیتی را در گوشی ذخیره کنید و هنگام مشاهده آن، قادر باشید تا با زوم کردن داخل تصویر از عکس خود مجددا عکس بگیرید! البته این ویژگی پیش‌تر نیز در گوشی‌های هوشمند دیده شده بود، اما این ویژگی شروع برتری دوربین Galaxy S21 Ultra نسبت به گوشی‌های دیگر است و در ادامه به بعضی دیگر از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

عکسبرداری در تاریکی

تا پیش از معرفی گلکسی اس 21 اولترا، گلکسی اس 20 اولترا بود که در صدر برترین‌های عکسبرداری در تاریکی قرار داشت؛ با ورود نسخه جدیدتر آن پیشرفت چشمگیری در این ویژگی دوربین صورت گرفته است.

با وجود سنسورهای تشخیص نور خودکار، به راحتی می‌توانید تصاویر با کیفیت استودیو را با گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا ثبت کنید. برای مثال بهتر است به نمونه مقایسه آن با گلکسی اس 20 اولترا دقت کنید.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

به هر حال قابلیت کاهش نویز پیشرفته و همچنین ثبت تصاویر در کمترین نور و حتی در تاریکی، ممکن است دوربین سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا را به بهترین دوربین گوشی هوشمند در سال 2021 تبدیل کند.

حالت بهبود یافته Single Take

از ویژگی‌های بی‌نظیر گوشی Galaxy S21 Ultra بدون شک حالت ارتقا یافته Single Take خواهد بود که حال می‌تواند با سیستم هوش مصنوعی خود تا 5 برابر قدرت پردازش بیشتری را ارائه دهد.

با انتخاب این حالت در برنامه دوربین، می‌توانید طی 5 تا 15 ثانیه با تمامی لنزها تصاویر و ویدیوهای مختلفی را ثبت کنید که همگی پس از اتمام زمان گفته شده در اختیار شما قرار داده خواهند شد. همچنین در آخر تمامی تصاویر ثبت شده، یک ویدیو را پیدا خواهید کرد که با استفاده از هوش مصنوعی دقایقی از آن به صورت صحنه آهسته درآمده و خودکار تنظیم شده است!

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

فیلم برداری سینمایی

گلکسی اس 21 اولترا اولین گوشی هوشمندی است که قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K  با تمام لنزها را در دسترس کاربران قرار می‌دهد‌. این امر باعث می‌شود تا در مقایسه با گلکسی اس 20 اولترا، پرچمدار جدید سامسونگ بتواند نرخ فریم طبیعی‌تر و بهتری را ارائه دهد که به صورت خودکار تنظیم می‌شود.

همچنین قابلیتی به نام Super Steady به شما کمک می‌کند تا حتی در بدترین شرایط و لرزش مداوم دست، ویدیوهای خود را روان و با کمترین میزان لرزش ثبت کنید.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

قابلیت جالب ZOOM LOCK

یکی از نکات بسیار جالب درباره بزرگ‌ترین عضو پرچمداران سری اس 21 داشتن دو لنز تله‌فوتو و پریسکوپ است که قاعدتا اجازه ثبت تصاویر با کیفیت در حالت زوم را به شما می‌دهند؛ اما قابلیت جدید Zoom Lock به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر را با کمترین لرزش و وضوح بالا ثبت کنید.

هنگامی که بیشتر از 30 برابر روی یک تصویر زوم کنید، نقشه کوچکی بالای صفحه نمایان خواهد شد که با زدن روی آن می‌توانید تمرکز دوربین‌ها را روی جسم مورد نظر قفل کرده و سپس تصویری بدون لرزش از آن را ثبت کنید.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

دوربین سلفی گلکسی S21 Ultra

گلکسی اس 21 اولترا دارای یکی از برترین دوربین سلفی گوشی های هوشمند است که با وضوح و شفافیت بسیار بالایی که دارد می توانید عکس های فوق العاده ای را در هر محیط و شرایط نوری مختلف ثبت کنید.

این دوربین دارای یک لنز 40 مگاپیکسل واید (26 میلی‌متری با پوشش 80 درجه، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2) است.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

جدیدترین پردازنده‌های حال حاضر جهان

و اما پردازنده، تراشه جدید و بهینه اگزینوس و جدیدترین ساخته اسنپدراگون در ساختار گوشی گلکسی S21 اولترا همانند سایر اعضا خانواده گلکسی S21 استفاده شده که توسط معماری 5 نانومتری ساخته شده اند. پردازنده‌ها در تراشه اگزینوس 2100 دارای آرایش سه خوشه‌ای هستند و 1 هسته 2.9 گیگاهرتزی قدرتمند آن که گفته می‌شود کوالکام آن را اصلاح‌کرده است Cortex-X1 نام دارد.

پردازنده دیگر از 3 هسته 2.8 گیگاهرتزی Cortex-A78 بهره گرفته است که در انجام پردازش‌های سنگین‌تر به کار گرفته می‌شود. 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A55 نیز وجود دارد که تعداد هسته‌ها را به 8 هسته می‌رساند و در انجام کارهای معمولی‌تر مورداستفاده قرار می‌گیرد. تراشه اگزینوس 2100 از یک پردازنده گرافیکی Mali-G78 MP14 با 14 هسته بهره می‌برد که نسبت به نسل گذشته خود 46 درصد پیشرفت داشته است.

پردازنده Mali-G78 انجام پردازش گرافیکی را در Galaxy S21 Ultra برعهده دارد تا این دستگاه بتواند به راحتی از پس انجام کارهای سنگین برآید و بازی‌های گرافیکی را اجرا کند. در سخت‌افزار Galaxy S21 Ultra از 16/12 گیگابایت رم استفاده شده است که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برنامه‌های بیشتری را به صورت هم‌زمان در حالت اجرا داشته باشید بدون آنکه با افت سرعت و کندی همراه شوید. گوشی گلکسی S21 اولترا در سه نسخه متفاوت با حافظه‌های 512/256/128 گیگابایت عرضه شده است و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل‌های مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید و آن ها را همیشه همراه خود داشته باشید.

به‌کارگیری حافظه از نوع UFS 3.1 نیز سبب شده است تا نرخ خواندن و نوشتن اطلاعات در گلکسی S21 Ultra با افزایش چشمگیری همراه باشد. پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی S21 اولترا قدرت پردازشی مناسبی دارد و می‌تواند بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را به راحتی اجرا کند اما نمی‌توان این ادعا را کرد که یکی از بهترین پردازنده‌های موجود در دنیای تلفن های هوشمند است. پشتیانی از باند 5G را می‌توان از دیگر نقاط قوت گلکسی S21 اولترا نام برد.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

رابط کاربری و اندروید

سامسونگ گلکسی S21 اولترا به صورت پیش‌فرض با اندروید 10 عرضه شده است و قابلیت ارتقاء به نسخه های بالاتر را دارد. سامسونگ ادعا کرده است که پرچمدار جدیدش 3 به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد و این یعنی گلکسی S21 اولترا احتمالاً واجد شرایط دریافت اندروید 14 نیز خواهد بود و تا سال 2023 آپدیت‌های ارائه شده توسط کمپانی سامسونگ را دریافت خواهد کرد. گلکسی S21 اولترا به رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 3.1 مجهز شده است که تغییرات چشمگیری نسبت به ورژن‌های قبلی خود داشته است. رابط کاربری هم در صورت ارائه نسخه های جدیدتر در این گوشی قابل به روز رسانی است و به سرعت این آپدیت را دریافت خواهد کرد.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

باتری قدرتمند S21 Ultra

انرژی مورد نیاز پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی S21 اولترا توسط یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم پلیمری تأمین می‌شود که توسط کاربر غیر قابل تعویض است. ظرفیت باتری گلکسی S21 اولترا نسبت به نسل قبلی خود گلکسی S20 اولترا با تغییری با تغییری همراه نبوده است؛ اما استفاده از هوش مصنوعی و به‌کارگیری سخت‌افزار جدیدتر و کارآمدتر سبب شده تا مصرف انرژی در گلکسی S21 Ultra بهینه‌تر باشد و این گوشی هوشمند شارژدهی بیشتری داشته باشد.

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی Galaxy S21 Ultra به شما این امکان را می‌دهد تا 15 ساعت به گشت‌وگذار در وب بپردازید و یا 18 ساعت به تماشا فیلم مشغول باشید. گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra از فست شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند که قادر است در مدت 30 دقیقه میزان شارژ گوشی شما را به %54 افزایش دهد. همچنین در مدت‌زمان یک ساعت می‌تواند میزان شارژ گوشی شما را به %95 برساند و زمان لازم برای شارژ کامل آن حدود 1 ساعت و 11 دقیقه است.

گوشی گلکسی S21 Ultra به تکنولوژی شارژ معکوس بی‌سیم نیز مجهز شده که قادر است گلکسی واچ، گلکسی بادز و دیگر دستگاه‌های هوشمند شما را که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند با توان 4.5 وات شارژ کند. گوشی سامسونگ Galaxy S21 اولترا از فست شارژ بی‌سیم 15 واتی و قابلیت Power Delivery 3.0 بهره گرفته است که از دیگر ویژگی‌های آن برشمرده می‌شود.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

دیگر امکانات گلکسی اس 21 اولترا

سامسونگ گلکسی S21 اولترا از بلندگوهایی با قابلیت پخش صدا استریو بهره گرفته که توسط AKG تنظیم شده است. همان‌طور که در قسمت طراحی اشاره کردیم بلندگو اصلی در لبه پایینی دستگاه قرار دارد و بلندگو دوم همان اسپیکر مکالمات است که به بلندگو اصلی متصل می‌شود. در بررسی‌های صورت گرفته، اسپیکر گلکسی S21 اولترا از بلندی بسیار خوبی برخوردار است که به راحتی فضا اطراف شما را پوشش می‌دهد. کیفیت پخش صدا نیز در آن خوب است و نت‌ها به‌خوبی پخش می‌شوند، اگرچه بیس زیادی در آن وجود ندارد اما در حالت کلی عملکرد آن رضایت‌بخش است.

سامسونگ گلکسی S21 اولترا برای قفل گشایی از دو قابلیت حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند. حسگر اثر انگشت در گلکسی S21 اولترا مانند گلکسی S20 اولترا در زیر نمایشگر قرار گرفته است با این تفاوت که سنسور به کار گرفته شده در ساختار گلکسی S21 اولترا از نوع اولتراسونیک نسل دوم است که 1.77 درصد منطقه اسکن بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. حسگر اثر انگشت گلکسی S21 اولترا علاوه برداشتن سرعت فوق‌العاده در شناسایی اثر انگشت، از دقت بالایی نیز برخوردار است. همچنین سامسونگ از سیستم تشخیص چهره 2 بعدی نیز بهره گرفته است که می‌تواند با سرعت بالایی چهره شما را شناسایی کند و عملیات قفل گشایی را انجام دهد.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

گلکسی S21 Ultra یا Iphone 12 Pro Max؟

استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار اختصاصی سامسونگ برای ساخت Galaxy S21 Ultra سبب شده تا این گوشی هوشمند عملکرد بهینه‌تری داشته باشد. همچنین بهره‌گیری از دوربین چهارگانه بی‌عیب‌ونقص، نمایشگر با کیفیت فوق‌العاده و پردازنده قدرتمند سبب شده تا گلکسی S21 اولترا به‌عنوان یک گوشی پرچمدار عملکرد مطلوبی داشته باشد و گزینه مناسبی برای خرید بسیاری از افراد باشد.

بنظر شما گلکسی S21 Ultra می تواند رقیبان جدی خود مانند iPhone 12 Pro Max و Huawei P40 Pro را شکست دهد؟ کدام یک از گوشی های هوشمند دیگر می توانند S21 Ultra را شکست دهند؟ اگر تجربه کار و استفاده از این محصول را دارید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 اگر هم قصد خرید این گوشی محبوب و پرقدرت را دارید به صفحه فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید.

معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی S21 Ultra

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s21-ultra/
ads
ads