داغ ترین ها :
مقایسه ایفون 13 با شیائومی 12 پرو؛ تقابل دو پرچمدار

مقایسه ایفون 13 با شیائومی 12 پرو؛ تقابل دو پرچمدار

انتخاب گوشی در دنیای پرچمداران شاید سخت‌تر از میانرده‌ها باشد؛ چرا که شما مبلغ به مراتب بیشتری پرداخت می‌کنید و به طبع آن انتظار بالاتری دارید و همچنین متمایز کردن گوشی‌ها از هم در دسته‌بندی پرچمدار کمی دشوار است.

گوشی‌های پرچمدار همه از جدیدترین و بهترین فناوری‌های موجود استفاده می‌کنند ولی این به معنای برابر بودن ویژگی‌های آن‌ها با یکدیگر است؟ طبیعتا خیر! سیاست‌های هر برند و شرکتی متفاوت است و به همین دلیل تفاوت‌هایی بین پرچمداران برندهای مختلف وجود خواهد داشت.

در این مطلب قصد داریم به سراغ مقایسه دو گوشی پرچمدار از اپل و شیائومی یعنی ایفون 13 و شیائومی 12 پرو برویم و این دو محصول را به طور کامل از جنبه‌های دیگر با هم مقایسه کرده و در نهایت برنده هر بخش را مشخص کنیم.

 

لیست قیمت و تخفیف های امروز تکنولایف روی گوشی های موبایل: گوشی

 

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت آیفون 13 با شیائومی 12 پرو

این بخش را با ایفون 13 آغاز می‌کنیم، محصولی که بسیار شبیه به ایفون 12 است و همچنان هم از لبه‌های تخت در طراحی بهره می‌برد. قاب پشتی این پرچمدار از جنس شیشه است و طراحی براقی نیز دارد. لوگوی اپل در میانه‌ی این قاب به چشم می‌خورد و دوربین با چینش مورب در بالا سمت چپ درون یک فریم مربعی جای گرفته است.

در طرف دیگر شیائومی 12 پرو هم قابی شیشه‌ای از نوع مات دارد و از لوگوی شیائومی در پایین سمت چپ و از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ میزبانی می‌کند. فریم مستطیلی دوربین‌های این گوشی کاملا همرنگ با بدنه طراحی شده تا هماهنگی بیشتری در طراحی این محصول ایجاد کند. این فریم همچنین کمی بالاتر از بدنه قرار گرفته است تا دوربین‌ها کمترین بیرون‌زدگی ممکن را داشته باشند.مقایسه آیفون 13 با شیائومی 12 پرو

فریم اطراف ایفون 13 آلومینیومی است و طراحی ماتی هم دارد. این فریم در سمت راست دکمه پاور، در سمت چپ دکمه‌های ولوم، دکمه بی‌صدا کردن و خشاب سیم کارت و در پایین اسپیکر، میکروفون و درگاه لایتنینگ را شامل می‌شود.

فریم شیائومی 12 پرو نیز جنسی مشابه دارد و در سمت راست میزان دکمه‌های ولوم و پاور است. در بالای این گوشی لوگوی هارمن کاردن، اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد و در پایین خشاب سیم کارت، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type C به چشم می‌آید.

کیفیت ساخت هر دو محصول بسیار خوب است و با در دست گرفتن این گوشی قطعا حس یک گوشی باکیفیت و خوش‌ساخت به شما منتقل می‌شود و این دو دستگاه کاملا می‌توانند حس و حال پرچمدار بودن را به شما منتقل کنند.

مقایسه ایفون 13 با شیائومی 12 پرو

اما یکی از تفاوت‌های عمده این دو پرچمدار در ابعاد و وزن و ضخامت آن‌ها و به طور خلاصه‌تر ارگونومی آن‌ها است. ایفون 13 وزنی 174 گرمی و ضخامتی 7.7 میلی‌متری دارد در صورتی که این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب 204 گرم و 8.2 میلی‌متر هستند. به علاوه پرچمدار اپل حدود 17 میلی متر کوتاه‌تر است که همه این‌ها باعث می‌شود این گوشی بسیار خوش دست‌تر باشد و در بخش ارگونومی برنده شود.

البته لبه‌های خمیده شیائومی 12 پرو باعث می‌شود این گوشی در مقایسه با ایفون 13 با لبه‌های تخت بهتر در دست قرار بگیرد اما باز هم به دلیل اختلاف زیاد در ابعاد و وزن می‌توانیم پرچمدار اپل را محصول برتر از نظر ارگونومی بدانیم.

نوبت به قاب جلویی دو گوشی می‌رسد، جایی که ایفون 13 همچنان از ناچ نسبتا بزرگی میزبانی می‌کند، هرچند که اپل این ناچ را کوچک‌تر کرده ولی همچنان بزرگ است و در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند. نمایشگر ایفون 13 توانسته حدود 86 درصد از پنل روبرویی را به خود اختصاص دهد که عدد قابل قبولی است اما عالی نیست.عکس ایفون 13 صورتی

در طرف دیگر یکپارچگی پنل شیائومی 12 پرو با وجود پانچ هول کوچک از بین رفته که در بالا مرکز صفحه قرار گرفته است. پنل این محصول شیائومی توانسته حدود 90 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد که این موضوع نشان می‌دهد که با حاشیه‌های بسیار باریک‌تری به نسبت رقیب مواجه هستیم. نمایشگر این گوشی در لبه‌ها خمیدگی بسیار کمی نیز دارد که باعث می‌شود نمایشگر کم حاشیه‌تر به نظر برسد.

نمایشگر پرچمدار شیائومی به لطف گوریلاگلس ویکتوس مراقبت می‌شود در حالی که ایفون 13 از فناوری سرامیک شیلد بهره می‌برد. هر دو گوشی نمایشگر‌های مقاومی در برابر ضربه و خط و خش دارند.

در نهایت ایفون 13 از گواهی IP68 هم پشتیبانی می‌کند و از این طریق می‌تواند به مدت 30 دقیقه تا عمق 6 متری آب دوام بیاورد. در طرف مقابل پرچمدار شیائومی گواهی رسمی ضد آب ندارد و در این زمینه هم محصول برتر نماینده آمریکایی‌ها است.شیائومی 12 پرو

ایفون 13 در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، صورتی و قرمز به بازار عرضه شد و اپل مجدد مدتی بعد نسخه سبز را نیز روانه‌ی بازار کرد تا در حال حاضر این پرچمدار 6 رنگ مختلف داشته باشد. شیائومی 12 پرو نیز در چهار رنگ آبی، خاکستری، بنفش و سبز در دسترس قرار دارد.

در نهایت برای جمع بندی باید بگوییم هر دو گوشی بسیار خوب ساخت و باکیفیت هستند اما به دلیل ارگونومی بهتر ایفون 13 و همچنین پشتیبانی این گوشی از گواهی IP68 می‌توانیم این محصول را برنده بخش طراحی بدانیم، هرچند که اگر به گوشی‌های بزرگ‌تر علاقه دارید باید به سراغ شیائومی 12 پرو بروید.

 

خرید آیفون 13 نات اکتیو 128 گیگابایت

 

تفاوت صفحه نمایش شیائومی 12 پرو با iPhone 13

نمایشگر ایفون 13 دقیقا همان نمایشگر ایفون 12 است و همچنان هم خبری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیست و شما باید با نرخ ۶۰ هرتز معمول کنار بیایید. این گوشی پنلی از نوع Super Retina XDR OLED با اندازه‌ی ۶.۱ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد و تراکم عالی ۴۶۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

کیفیت این نمایشگر واقعا عالی است و شما از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد. همچنین قابلیت‌های HDR10، Dolby Vision، Wide Color Gamut و True-Tone هم وجود دارند تا تجربه‌ای عالی را از مشاهده‌ی محتوا برای شما رقم بزنند. تنها ایراد اساسی این پنل نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی آن است که باید با این موضوع کنار بیایید و در حالی که میانرده‌های اندروید نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارند شما از نرخ ۶۰ هرتز استفاده کنید.تفاوت صفحه نمایش شیائومی 12 پرو با iPhone 13

در طرف مقابل نماینده شیائومی در بخش نمایشگر پا را از عالی هم فراتر گذاشته و پنلی به روی شیائومی 12 پرو قرار داده که کمتر گوشی بتواند آن را در زمینه امکانات و کیفیت شکست دهد.

این محصول پنلی 6.73 اینچی از نوع LTPO AMOLED با رزولوشن QHD دارد و در نتیجه تراکم بسیار عالی 521 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند تا هیچ حرف و حدیثی در مورد صفحه نمایش باقی نماند. بد نیست بدانید که نرخ لمس این پنل برابر با 480 هرتز است که باعث می‌شود هنگام بازی کردن دستورات بسیار سریع‌تر اجرا شوند.

کیفیت صفحه نمایش شیائومی 12 پرو بی نظیر است و به راحتی می‌تواند در بین بهترین‌های موجود در جهان قرار بگیرد. محتوای نمایش داده شده در این پنل بسیار زنده و شارپ هستند و کنتراست عالی را مشاهده خواهید کرد. این موارد در کنار حاشیه‌های کم باعث می‌شوند که به معنای واقعی از نگاه کردن به پنل روبرویی این گوشی لذت ببرید.صفحه نمایش شیائومی 12 پرو

در کنار این که به دلیل رزولوشن نمایشگر شارپ‌تر از رقیب است نرخ نوسازی نیز باعث می‌شود محتوا بسیار سریع‌تر به نمایش دربیاید و شما هنگام کار کردن با گوشی حس بهتر و سریع‌تری داشته باشید و همچنین نرخ لمس باعث می‌شود نمایشگر را بیشتر از همیشه در اختیار خود بدانید.

هر دو صفحه نمایش می‌توانند رنگ مشکی با عمق بینهایت تولید کنند که به دلیل فناوری ساخت آن‌ها است و باعث می‌شود استفاده از قابلیت دارک مود جذابیت دو برابری داشته باشد و در مصرف باتری نیز صرفه جویی شود.

همچنین نرخ نوسازی صفحه نمایش شیائومی 12 پرو از نوع تطبیقی بوده و پنل می‌توانید بین اعداد 10 تا 120 جابجا شود. البته که می‌توانید به صورت دستی این نرخ را به روی 60، 90 یا 120 قرار دهید.

شما می‌توانید رنگ بندی صفحه نمایش نماینده شیائومی را نیز از طریق تنظیمات تغییر دهید. حالت پیش فرض و پیشنهاد شده Vivid است که بسته به محتوای در حال پخش رنگ‌ها را تنظیم می‌کند. حالت Saturated به صورت دائمی غلظت رنگ‌ها را افزایش می‌دهد و حالت Original color نیز برای زمانی است که می‌خواهید رنگ‌ها دقیق‌ترین حالت خود را داشته باشند. در نهایت حالت Advanced settings نیز برای تنظیم کردن نمایشگر به صورت دستی است.مقایسه شیائومی 12 پرو با ایفون 13

صفحه نمایش ایفون 13 می‌توانید در حالت حداکثری حدود 800 نیت روشنایی تولید کند که این عدد در صورت مشاهده محتوای HDR تا 1200 نیت قابل افزایش است. در طرف دیگر شیائومی 12 پرو نمایشگری با روشنایی حدود 500 نیت دارد که این عدد به محض قرار گرفتن در معرض نور زیاد و مثلا نور خورشید تا حدود 1050 نیت افزایش می‌یابد و در صورت تماشای محتوای HDR به حدود 1500 نیت می‌رسد.

بنابراین از نظر روشنایی نیز پنل نماینده چینی‌ها وضعیت بهتری دارد هرچند که روشنایی هر دو صفحه نمایش به حدی زیاد است که شما را با مشکل مواجه نکند. در نهایت به طور حتم برنده این بخش را شیائومی 12 پرو می‌دانیم؛ چرا که هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و هم رزولوشن بیشتری دارد و در نهایت حاشیه‌های نمایشگر آن بسیار کمتر از نماینده اپل است.

 

خرید گوشی شیائومی 12 پرو با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

اسپیکر

شیائومی اسپیکرهای نماینده خود را به شرکت بزرگ و مشهور Harman Kardon سپرده است. این گوشی یک اسپیکر در بالا و یکی در پایین دارد و طبیعتا می‌تواند صدای استریو تولید کند.

در عمل اما حقیقتاً بلندی و کیفیت صدای اسپیکرهای شیائومی 12 پرو به آن صورتی نیست که شاید انتظارش را از یک پرچمدار تمام و کمال داشته باشید. در واقع بلندی صدا قابل قبول و مناسب است اما عالی نیست و همین حرف را می‌توانیم در مورد کیفیت صدا نیز بیان کنیم.

اسپیکرهای شیائومی 12 پرو به احتمال زیاد شما را راضی خواهند کرد اما راستش را بخواهید از Harman Kardon و اسپیکرهای دوتایی انتظار بیشتر از این داشتیم. در طرف مقابل اما شرایط به چه صورت است؟اسپیکر شیائومی 12 پرو

ایفون 13 یک اسپیکر در پایین و یک اسپیکر نیز برای مکالمه درون ناچ دارد که می‌تواند نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را نیز بازی کند. این اسپیکر از قابلیت‌های spatial audio و Dolby Atmos هم پشتیبانی می‌کند.

بلندی و کیفیت صدای اسپیکرهای ایفون 13 بسیار خوب است و به طور حتم برنده این بخش خواهد بود. صدای تولید شده توسط این گوشی تن‌های بالا و میانی را بسیار خوب پخش می‌کند و همچنین باس رضایت بخشی نیز دارد. درست است که کیفیت و بلندی این گوشی به پای ایفون 13 پرو مکس نمی‌رسد ولی به طور کلی اسپیکرهای ایفون 13 را می‌توانیم یکی از بهترین‌های موجود در جهان بدانیم.

پس برنده این بخش پرچمدار اپل یعنی ایفون 13 است و اگر اسپیکر برای شما اهمیت زیادی دارد به سراغ این گوشی بروید.

 

قیمت آیفون 13 نات اکتیو CH/A با حافظه 128 گیگابایت

 

نرم افزار و رابط کاربری شیائومی 12 پرو با ایفون 13

در بخش نرم افزاری شیائومی 12 پرو از MIUI 13 بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کند که این جدیدترین سیستم عامل موجود برای گوشی‌های شیائومی در جهان است. در طرف دیگر ایفون 13  از سیستم عامل IOS نسخه 15 بهره می‌برد  و بروزرسانی 15.4.1 نیز برای این گوشی در دسترس قرار دارد.

از آنجایی که این دو گوشی سیستم عامل یکسانی ندارند مقایسه کردن آن‌ها با هم کمی دشوار بوده و از حوصله این مطلب خارج است اما به طور کلی برای این که بهتر بدانید به سراغ کدام پرچمدار بروید شما را راهنمایی خواهیم کرد.

اگر از دسته افرادی هستید که می‌خواهید بازی‌ها و برنامه‌های مود شده را به روی گوشی خود نصب کنید و آزادی عمل بیشتری در نصب کردن برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشید و به طور کلی بتوانید آزادانه بخش‌های مختلف را ویرایش کرده و به سلیقه خود دربیاورید اندروید و به طور خاص در این مطلب شیائومی 12 پرو گزینه مناسب‌تری برای شما است.نرم افزار و رابط کاربری شیائومی 12 پرو با ایفون 13

اگر به دنبال گوشی با سیستم عامل بسیار پایدار هستید که کمترین لگ و باگ در آن وجود داشته باشد و سخت افزار و نرم افزار گوشی بیشترین هماهنگی را با هم داشته باشند و در کنار این موارد تا چندین سال آپدیت‌های جدید را دریافت کنید قطعا ایفون 13 می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد.

در نهایت هر سیستم عامل در بخش‌هایی نسبت به دیگری برتری دارد و در این هیچ شکی نیست ولی این شما هستید که بسته به استفاده و نیازهای خود باید یکی را انتخاب کنید و به همین دلیل نیز در این بخش نمی‌توانیم دستگاهی را به عنوان برنده اعلام کنیم و این به سلیقه شخصی شما بازمی‌گردد.

 

آیفون گم شده یا سرقت شده خود را چطور پیدا کنیم؟
ردیابی گوشی اپل با شماره سریال

 

عملکرد سخت افزاری و امنیت

گوشی‌های اپل هیچ گاه نیازی به تعریف و تمجید در زمینه سخت افزاری ندارند و همواره بهترین گوشی‌های موجود در جهان از این نظر به حساب می‌آیند و امسال هم دقیقا قضیه به همین منوال است.

ایفون 13 از تراشه‌ی جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد.

در مورد قدرت سخت افزاری این گوشی هیچ حرفی نمی‌توان زد و به همین بسنده می‌کنیم که شما می‌توانید با آسودگی خاطر تا چند سال در بالاترین سطح گرافیکی و سرعت از این گوشی بهره ببرید و سخت افزار این محصول هیچ گاه شما را نا امید نخواهد کرد.

در کنار این تراشه 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم قرار گرفته تا شما بدون مشکل بتوانید از این محصول بهره ببرید. در این گوشی خبری از کارت حافظه جانبی نیست و باید از ابتدا حافظه مورد نیاز خود را خریداری کنید تا با کمبود فضا مواجه نشوید.عملکرد سخت افزاری و امنیت

شیائومی 12 پرو نیز در طرف دیگر چیزی کم از ایفون 13 ندارد و از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه فناوری 4 نانومتری دارد و هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه کوالکام نیز واقعا عالی و تحسین برانگیز است. درست است که در پردازش‌های پردازنده مرکزی تراشه اپل کمی بهتر عمل می‌کند اما اسنپدراگون 8 نسل 1 با اختلاف کم پشت سر تراشه پرچمدار اپل قرار می‌گیرد.

این تراشه هم مانند A15 می‌تواند تمام برنامه‌ها و بازی‌های حال حاضر را در بالاترین سطح ممکن اجرا کند و همچنین شما می‌توانید تا چند سال با خیال راحت به روی عملکرد خوب این تراشه حساب باز کنید.

شیائومی 12 پرو را در بخش سخت افزاری 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا این بخش تکمیل شود. این پرچمدار نیز مانند ایفون 13 از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

این دو گوشی و در واقع این دو تراشه را می‌توانیم بهترین در دنیای خود یعنی IOS و اندروید بدانیم و در مقایسه با یکدیگر نیز تفاوت خیلی زیادی بین آن‌ها وجود ندارد و تراشه A15 Bionic مقداری بهتر عمل می‌کند. در واقع شاید بتوانیم تراشه اپل را از نظر پایداری کمی بهتر در نظر بگیریم ولی در کل از نظر سخت افزاری شاید دشوار باشد که یکی را برنده بدانیم.اجرای بازی اسفالت در شیائومی 12 پرو

با این حال با اختلاف کم باید ایفون 13 را برنده بخش سخت افزاری در نظر بگیریم، اما فراموش نکنید و این گفته اصلا و ابدا به معنای ضعیف بودن شیائومی 12 پرو نیست و این گوشی نیز عملکرد تحسین برانگیزی از نظر سخت افزاری دارد.

در بخش امنیتی شیائومی 12 پرو از دو روش مرسوم تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند. تشخیص چهره سرعت و دقت مناسبی دارد ولی نمی‌توانید به طور 100 درصدی به روی امنیت آن حساب باز کنید.

حسگر اثر انگشت این گوشی نیز زیر نمایشگر قرار گرفته و به صورت اپتیکال است. سرعت و دقت این حسگر را نیز می‌توانیم خوب و مناسب ارزیابی کنیم و پیشنهاد می‌کنیم از این روش برای باز کردن قفل صفحه گوشی بهره ببرید.

ایفون 13 اپل اما از روشن تشخیص چهره سه بعدی یا همان فیس آیدی استفاده می‌کند و می‌تواند با اسکن سه بعدی چهره شما اقدام به باز کردن قفل صفحه کند. سرعت، دقت و امنیت این روش عالی است و نقطه ضعف آن را می‌توانیم ناکارآمد بودن هنگام ماسک زدن در نظر بگیریم.فیس ایدی با ماسک

البته که در آپدیت‌های جدید اپل قابلیتی اضافه کرده که فیس آیدی با وجو ماسک نیز بتواند چهره شما را تشخیص دهید ولی طبیعتا در این حالت امنیت کمی کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی اما Face ID را بهتر از حسگر اثر انگشت می‌دانیم؛ چرا که در هر شرایطی حتی تاریکی مطلق نیز کار می‌کند در حالی که حسگر اثر انگشت در صورت خیس بودن یا چرب بودن دست شما نمی‌تواند به درستی فرآیند تشخیص را پشت سر بگذارد.

 

راه حل مشکلات ویندوزی شما در بلاگ تکنولایف:
حل مشکل نصب ویندوز روی لپ تاپ ایسوس

 

مقایسه باتری شیائومی 12 پرو با ایفون 13

اپل ظرفیت باتری ایفون 13 را نسبت به نسل قبل مقداری افزایش داده و به عدد 3240 میلی آمپر ساعت رسانده است. در طرف دیگر شیائومی برای پرچمدار خود از یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. اعداد و ارقام از برتری شیائومی 12 پرو خبر می‌دهد اما در عمل نیز شرایط به همین صورت است؟

خیر، در عمل باتری ایفون 13 با وجود ظرفیتی حدود 40 درصد کمتر، می‌تواند شارژ دهی بهتری را ارائه دهد که این موضوع به دلیل نمایشگر کوچک‌تر، رزولوشن کمتر، نرخ نوسازی 60 هرتزی، هماهنگی نرم افزار و سخت افزار و کم مصرف بودن تراشه A15 رخ می‌دهد.

ایفون 13 می‌تواند با استفاده معمولی و حتی کمی سنگین‌تر یک روز کامل دوام بیاورد که عملکرد رضایت بخش و خوبی است و این در حالی اتفاق افتاده که شیائومی 12 پرو در صورت داشتن استفاده معمولی و مخصوصا نسبتا سنگین شما را مجبور می‌کند حدود غروب یا عصر به سراغ شارژر بروید.

به عنوان مثال در تست‌های انجام شده ایفون 13 به مدت 16 ساعت در تست وبگردی دوام می‌آورد در صورتی که این عدد برای پرچمدار شیائومی کمتر از 11 ساعت است. در زمینه سرعت شارژ اما قضیه کاملا برعکس می‌شود.شارژر شیائومی 12 پرو

ایفون 13 از شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند و درون جعبه آن هم خبری از آداپتور نیست در حالی که شیائومی 12 پرو از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند و یک آداپتور 120 واتی نیز درون جعبه آن قرار گرفته است.

نماینده شیائومی در زمینه سرعت شارژ فوق العاده است و در مدت 7 دقیقه تا 50 درصد و در مدت 20 دقیقه 100 درصد شارژ می‌شود. ایفون 13 را به کمک آداپتور 20 واتی می‌توانید در مدت 30 دقیقه تا 55 درصد و در مدت 1 ساعت و 45 دقیقه تا 100 درصد شارژ کنید که قابل مقایسه با رقیب نیست.

ایفون 13 از مگ سیف پشتیبانی می‌کند که قابلیت شارژ بی سیم سریع 15 واتی را دارد و گوشی رقیب از شارژ سریع بی سیم 50 واتی بهره می‌برد. در نهایت اگر شارژ دهی برای شما اهمیت دارد به سراغ نماینده اپل بروید و در غیر این صورت شیائومی 12 پرو را انتخاب کنید. البته برای ایفون 13، شما به یک شارژر آیفون 13 نیاز خواهید داشت، چون درون جعبه گوشی شارژری وجود ندارد.

در کل با توجه به سرعت شارژر بسیار بیشتر نماینده چینی‌ها می‌توانیم شیائومی 12 پرو را برنده این بخش در نظر بگیریم؛ چرا که با 7 دقیقه شارژ می‌توانید نیمی از روز خود را بگذرانید.

دوربین

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی هوشمندی دوربین آن است به خصوص اگر در قرار باشد دو پرچمدار را با هم مقایسه کنیم. در ادامه به سراغ تک تک لنزهای این دو گوشی و سنسورهای آن‌ها و کیفیت نهایی می‌رویم.

دوربین اصلی

ایفون 13 از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX 603 برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کند. این سنسور اندازه‌ی پیکسل 1.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند.آیفون 13 آبی

دوربین اصلی شیائومی 12 پرو سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX707 با اندازه پیکسل 1.22 میکرون و اندازه سنسور 1/1.28 اینچی دارد و در پس لنزی 24 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی نیز پشتیبانی می‌کند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین ایفون 13 جزئیات بسیار زیاد و نویز بسیار کمی دارند و کنتراست این تصاویر در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرد. وایت بالانس تصاویر عالی است و رنج دینامیکی نیز در سطح خوب و قابل قبولی قرار می‌گیرد.

در طرف دیگر دوربین اصلی شیائومی 12 پرو تصاویری با رنج دینامیکی عالی و شارپنس مناسب به ثبت می‌رساند. جزئیات این عکس‌ها نیز زیاد است و نویز کمی در تصاویر دیده می‌شود. مانند نماینده اپل این گوشی نیز رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رساند.شیائومی 12 پرو

در کل عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی هر دو گوشی واقعا خوب است و نمی‌توانیم یکی را برتر از دیگری بدانیم. در واقع با خرید هر یک از این پرچمدارهای می‌توانید از داشتن کیفیت عالی عکس و فیلم آسوده خاطر باشید. اگر بخواهیم خیلی دقیق دو دوربین را مقایسه کنیم نماینده شیائومی مقدار بسیار جزئی در ثبت تصاویر بهتر است و نماینده اپل در ضبط ویدئوها بهتر عمل می‌کند. در نهایت اما این بخش برنده‌ای ندارد.

 

تفاوت نسخه S21 Fe با S20 Fe در چیست؟
مقایسه S21 fe با S20 fe

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض ایفون 13 سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد در حالی که سنسور لنز فوق عریض شیائومی 12 پرو 50 مگاپیکسلی است. همان طور که می‌دانید کیفیت عکس‌های ثبت شده با لنز فوق عریض همواره کیفیت کمتری به نسبت لنز اصلی دارد و در اینجا هم همین اتفاق رخ می‌دهد.

عکس‌های فوق عریض رنج دینامیکی و شارپنس کمتری دارند ولی همچنان به قدری خوب هستند که شما به روی عملکرد آن‌ها حساب باز کنید. ایفون 13 عکس‌هایی عریض‌تر و با زاویه بیشتر به ثبت می‌رساند و جرئیات به حد کافی در عکس‌های فوق عریض هر دو پرچمدار دیده می‌شود. در این بخش نیز در نهایت برنده‌ای نداریم

دوربین تله فوتو

ایفون 13 برخلاف برادران بزرگ‌تر خود یعنی 13 پرو و 13 پرو مکس از داشتن دوربین تله فوتو بی بهره مانده است. شیائومی 12 پرو از طرفی دوربین تله فوتو با سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا 2 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کند.

کیفیت عکس‌های تله فوتو نماینده شیائومی واقعا خوب است. این تصاویر شارپنس و جزئیات ایده‌آلی دارند و رنگ‌ها کمی گرم‌تر و غلیظ‌تر از دوربین اصلی است. رنج دینامیکی و کنتراست این عکس‌ها نیز قابل قبول و رضایت بخش است.

به طور حتم وجود این دوربین یک برتری برای پرچمدار شیائومی خواهد بود و اگر قدرت زوم گوشی برای شما اهمیت داشته باشد به طور حتم شیائومی 12 پرو شرایط بهتری در این زمینه دارد.

دوربین سلفی

شیائومی 12 پرو سنسوری 32 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی دارد و ایفون 13 از سنسوری 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سلفی‌های ثبت شده با ایفون 13 را عالی می‌دانیم و به طور حتم می‌توانیم تصاویر سلفی این گوشی را در میان بهترین‌های موجود در جهان قرار دهیم.

از طرفی سلفی‌های نماینده چینی‌ها نیز کیفیت خوب و رضایت بخشی دارد اما در مقابل سلفی‌های ایفون 13 قطعا مغلوب خواهد بود. بنابراین برنده بخش سلفی ایفون 13 است و اگر این بخش برای شما اولویت بالایی دارد به سراغ این پرچمدار بروید.

پرتره

عکس‌های پرتره شیائومی 12 پرو به صورت پیش فرض با دوربین تله فوتو به ثبت می‌رسد و این موضوع باعث می‌شود کیفیت و جزئیات این تصاویر مقداری کمتر از دوربین اصلی باشد. این گوشی به خوبی می‌تواند سوژه را از پس زمینه برش دهد و سپس پس زمینه را به حالت مات در بیاورد.

پرتره‌های ایفون 13 اما به دلیل جزئیات بیشتر سوژه شرایط بهتری دارند و سوژه شارپ‌تر و با کنتراست بهتری به ثبت می‌رسد. برش در ایفون 13 با دقت قابل قبولی انجام می‌شود، هرچند که حین ثبت پرتره از سوژه‌های پیچیده مانند موهای به هم ریخته ممکن است دوربین کمی اشتباه کند.

در حالت کلی اما برنده این بخش را نیز ایفون 13 می‌دانیم و پرتره‌های این گوشی جزئیات و کیفیت بهتری دارند.

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا بخش‌های مختلف این دو پرچمدار را با هم مقایسه کرده و در هر قسمت گوشی برنده را معرفی کنیم این که در نهایت کدام گوشی مناسب شما است را خودتان قطعا بهتر می‌توانید پاسخ بدهید.

ولی به طور خلاصه اگر برای شما صفحه نمایش، سرعت شارژ شدن و وجود دوربین تله فوتو امکان زوم بیشتر و بهتر اهمیت دارد به سراغ شیائومی 12 پرو بروید اما اگر گوشی خوش دست‌تر با سیستم‌ عامل پایدارتر می‌خواهید که باتری قوی‌تری داشته باشد و بتواند فیلم‌ها، پرتره‌ها و سلفی‌های بهتری از شما به ثبت برساند و تا چندین سال بروزرسانی شود به سراغ ایفون 13 بروید. برای جمع بندی مجدد سریع جدول مقایسه مشخصات آیفون 13 با شیائومی 12 پرو را در سایت تکنولایف ببنید.

سوالات متداول

بین گوشی ایفون ۱۳ و شیائومی ۱۲ پرو کدام پرچمدار نمایشگر بهتری دارد؟ در نهایت به طور حتم برنده بخش نمایشگر را شیائومی 12 پرو می‌دانیم؛ چرا که هم از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و هم رزولوشن بیشتری دارد و در نهایت حاشیه‌های نمایشگر آن بسیار کمتر از نماینده اپل است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ این دو گوشی و در واقع این دو تراشه را می‌توانیم بهترین در دنیای خود یعنی IOS و اندروید بدانیم و در مقایسه با یکدیگر نیز تفاوت خیلی زیادی بین آن‌ها وجود ندارد و تراشه A15 Bionic مقداری بهتر عمل می‌کند. در واقع شاید بتوانیم تراشه اپل را از نظر پایداری کمی بهتر در نظر بگیریم ولی در کل از نظر سخت افزاری شاید دشوار باشد که یکی را برنده بدانیم.

دوربین ایفون ۱۳ بهتر است یا شیائومی ۱۲ پرو ؟ ایفون 13 در زمینه فیلم برداری، عکس‌های سلفی و پرتره‌ها عملکرد بهتری دارد در حالی که شیائومی 12 پرو از دوربین تله فوتو بهره می‌برد می‌تواند تصاویری با زوم بیشتر به ثبت برساند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d8%a8%d8%a7-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-12-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads