داغ ترین ها :
مقایسه تلویزیون جی پلاس و ایکس ویژن؛ کدام برند محصولات بهتری دارد؟

مقایسه تلویزیون جی پلاس و ایکس ویژن؛ کدام برند محصولات بهتری دارد؟

از زمانی که تحریم شدیم، بسیاری از برندهای معروف تلویزیون جهان هم دیگر در ایران نماینده نداشتند. این اتفاق باعث شد که در داخل کشور کمی بیشتر از گذشته به فکر تولید لوازم خانگی باشند تا شاید بتوانند نبود کالاهای خارجی را جبران کنند. ایکس ویژن و جی پلاس دو برند ایرانی هستند که تلویزیون‌های متنوعی را با قیمت مناسب برای ما تولید می‌کنند، البته باید بگویم قطعات این دو محصول از کشور چین وارد می‌شود اما به یک نکته‌ای اشاره کنم، در حال حاضر پرفروش‌ترین تلویزیون‌های ایرانی ایکس ویزن و جی پلاس است، با تکنولایف همراه باشید تا به مزایا و معایب این دو برند بپردازیم تا اگر قصد خرید داشتید نمی‌دانستید ایکس ویژن بخرید یا جی پلاس مقاله‌ی ما شما را راهنمایی کند.

در هنگام خرید تلویزیون فاکتورهای مهمی از جمله کیفیت تصویر، کیفیت صدا، مقاومت و قیمت برای شما خریداران مطرح است، در ادامه به هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

 

برای خرید تلویزیون های ایکس ویژن و انواع تلویزیون جی پلاس از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

 

ایکس ویژن

در ابتدا باید گفت تلویزیون ایکس ویژن متعلق به کمپانی مادیران است که توانست تلویزیون‌های با کیفیتی را تولید کند. چند سالی است که تلویزیون‌هایی در مدل‌های مختلف تولید می‌کند.

جی پلاس

تلویزیون جی پلاس متعلق به شرکت معتبر گلدیران است و این برند هم نمایندگی ال جی در ایران بوده است، از سال 1397 تلویزیون خود را به بازار عرضه کرد و توانست فروش خوبی به دست بیاورد.

 

تلویزیون اسنوا بهتر است یا ایکس ویژن؟

تلویزیون اسنوا یا ایکس ویژن

 

مقایسه تلویزیون ایکس ویژن با جی پلاس

کیفیت تصویر تلویزیون Gplus و X-vision

اغلب تلویزیون‌های ایکس ویژن کیفیت تصویر آن فول اچ دی است. با آمدن تلویزیون هوشمند و مدرن مردم هم توقع دارند سریال یا فوتبال را وقتی از تلویزیون خود می‌بینند، شفاف و طبیعی باشد. این سیاستی است که ایکس ویژن هم آن را دنبال می‌کند و سعی می‌کند تصویر با کیفیت و طبیعی را به مردم ارائه بدهد. به همین دلیل در ساخت صفحهٔ نمایش از فناوری HDR استفاده کرده است و از سوی دیگر صفحهٔ LED آن‌ها طیف رنگی گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند و همهٔ این موارد کیفیت بهتری را به ارمغان می‌آورد.

جی‌پلاس در زمینهٔ تولید تلویزویون‌های Full HD و 4 K از بهترین تولیدکننده‌های داخل ایران به حساب می‌آید که رقیب سر سختی برای ایکس ویژن است. جی پلاس هم تجهیز به فناوری HDR است. تلویزیون‌هایی با قابلیت  HDR (High Dynamic Range) این امکان را دارند که محتوایی که به شکل HDR تصویر برداری شده است را نمایش دهند. در این نوع تصاویر جزئیات به شکل واضح‌تری پخش می‌شود و بخش‌های از دست رفتهٔ تصویر می‌توانند بازیابی شوند و همه‌چیز واقعی‌تر به نظر می‌رسد. در حقیقت کیفیت تصویر برای هر خریداری بسیار مهم است. پنل‌های A+ در تلویزیون‌های GPlus به کار رفته است و به این معنی است که درصد پیکسل‌های معیوب آن تقریباً صفر است.

 

دیگر مقایسه‌های برند تلویزیون:

تلویزیون دوو یا ایکس ویژن

 

سیستم صوتی

یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب خرید تلویزیون کیفیت صدا است و تلویزیونی که کیفیت صدای خوبی داشته باشد، مردم را به سمت برند خود ترغیب می‌کند، ایکس ویژن هم از این قافله عقب نمانده است و به این ویژگی توجه داشته است. البته سیستم صوتی در مدل‌های مختلف این تلویزیون با هم متفاوت است؛ اما اکثراً مدل‌های این تلویزیون دارای دو بلندگو هستند که روی هم رفته 20 وات خروجی صدا دارد. اما مشکل اینجاست که بلندگوها در پایین صفحهٔ نمایش است و این مسئله در کیفیت صدا تأثیر گذاشته است و شاید آن صدایی که مد نظر شما است را نداشته باشد. ایکس ویژن در بعضی از مدل‌های شاخص از سیستم صوتی pure sound استفاده کرده اما در بعضی از مدل‌ها هم از سیستم صوتی Harman Kardon بهره برده است، در هنگام خرید حتماً به این موارد توجه کنید و دربارهٔ آن مطالعه کنید.

اما در ساخت سیستم صوتی در تلویزیون‌ GPlus عمدتاً از سیستم دو کاناله با توان خروجی 16 وات استفاده شده. در واقع هر کانال توان پخش 8 واتی صوت را دارد. با این وجود صدای خروجی صدایی شفاف و واضح است اما مقدار خروجی آن از تلویزیون ایکس ویژن کمتر است. در تلویزیون جی پلاس می‌توانید صدای خروجی را با توجه به نوع برنامه ( فیلم، مستند، موسیقی و…) تنظیم کنید و با این امکانات شما می‌توانید صدای بهتری از گیرنده دریافت کنید.

سیستم صوتیدرگاه‌های ارتباطی

درگاه‌های USB، HDMI، کامپوزیت و کامپوننت به علاوهٔ پشتیبانی از درگاه‌های ارتباطی چون MHL، CEC و HDMIARC در ایکس‌ویژن راه اندازی شده است و همپچنین امکان اتصال به آنتن خارجی در کنار دریافت‌کنندهٔ داخلی و اتصال به هدفون دارد. در واقع هر دو تلویزیون دارای پورت‌های ورودی و خروجی معمولی هستند و هیچکدام از فناوری HDMI2 پشتیبانی نمی‌کنند.

تلویزیون‌های جی‌پلاس هم درگاه ارتباطی مشابهی دارند و هیپکدام از این برند در این موضوع بهم برتری ندارد. پورت‌های USB، HDMI، کامپوزیت و کامپوننت در تمامی مدل‌ها وجود دارند، همچنین تلویزیون‌های جی‌پلاس از طریق WiFi می‌توانند به خروجی هدفون و بلوتوث نیز به دستگاه‌های دیگر متصل شوند.

 

توضیح کاربرد تمام دکمه های کنترل تلویزیون Daewoo در مطلب زیر:
آموزش کار با کنترل تلویزیون دوو

 

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا دو تا از پرفروش‌ترین برندهای ایرانی را به شما معرفی کنیم، اینکه از کدام برند استفاده کنید کامالا به استفاده شما از تلویزیون ربط دارد و با توجه به انتظارات خود تلویزیون مناسب را پیدا کنید. توجه داشته باشید برندهای ایرانی قیمت مناسبی دارند و با توجه به قیمت آنها کیفیت خوبی دارند اما طبیعتا با برندهای خارجی 50 میلیونی تفاوت دارند، پس بودجه شما در خرید تلویزیون بسیار مهم است.

چند نکته دربارهٔ ایکس ویژن برای خریداران

1: سیستم عامل این دو برند تلویزیون هوشمند اندروید است. می‌توان اپلیکشن‌های مورد نیاز و کاربردی را روی آن نصب کرد.

2: سخت افزار تلویزیون ایکس ویژن ضعیف است.

3: درگاه‌های ارتباطی بسیار محدودی دارد و دسترسی به آنها سخت است.

4: مجهز به اتصال به اینترنت

5: محدود به نرخ نوسازی 60 هرتزی

6: زاویه دید 178 درجه

7: کنتراست پایین

8: ضخامت پهن ضلع پایین تلویزیون توی ذوق می‌زند.

9: قیمت مناسب

چند نکته دربارهٔ جی پلاس برای خریداران:

1: حاشیه دور تلویزیون بسیار ظریف و زیبا است.

2: دارای سیستم عامل اندورید

3: مجهز به TIME SHIFT است و شما می‌توانید برنامه مورد نظر خود را ضبط کنید.

4: قدرت پردازندهٔ پایین

5: زاویه دید 178 درجه

6: محدود به نرخ نوسازی 60 هرتزی

7: قیمت مناسب

 

بررسی قابلیتی که در تلویزیون جی پلاس وجود دارد:
تایم شیفت چیست و چگونه کار میکند

 

سوالات متداول

آیا تلویزیون ایکس ویژن و جی پلاس گارانتی دارند؟

بله هر دو برند گارانتی 24 ماه دارند و حتی این امکان را دارید، گارانتی خود را تمدید کنید.

آیا قطعات تلویزیون این دو برند در ایران تولید می‌شود؟

خیر، قطعات تلویزیون این دو برند از چین وارد می‌شود.

انتخاب تلویزیون ایرانی و خارجی تا حد زیادی به مقدار بودجه‌ شما بستگی دارد. اگر بودجه کمی دارید، تلویزیون ایرانی برای شما مناسب‌تر است و در عین حال کیفیت مناسبی هم دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. احمد

    سلام
    من ۲ سال قبل جی پلاس خریدم. متاسفانه از روزهای اولیه استفاده گاهی اوقات هنگ میکرد و شرکت گفت اینطور مواقع فقط از برق درش بیارید و مجددا وصل کنید.
    این مشکل درست بعد گارانتی به حدی رسید که دیگه روزی چند بار باید تکرار میشد و رسید به جایی که دیگه میگن مینش پریده و حالا باید ۵ میلیون هزینه کنم.
    وقتی داخل سایت گلدیزان رفتم دیدم مثل من خیلی ها هستند و ظاهراً درست بعد اتمام گارانتی نود درصدشان باید این راه رو طی کنند و کسی هم جوابگو نیست.

  2. محمد

    تبلیغات جی پلاس

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر دوست خوبم، برای ما تفاوتی نداره شما چه برندی رو خریداری کنید مطالب در جهت راهنمایی فقط نوشته میشن موفق باشید
      1. رامین

        پاسخ به احسان نیک پی

        خیر کاملاً تبلیغات جی پلاس تابلو هست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%aa%d9%84%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%ac%db%8c-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%88-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-%d9%88%db%8c%da%98%d9%86%d8%9b-%da%a9%d8%af/
ads
ads