داغ ترین ها :
مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3

شیائومی به حدی در بخش گوشی‌های میانرده تنوع دارد که گاهی بین محصولات این برند سردرگم می‌مانیم و نمی‌توانیم خیلی دقیق تفاوت‌های موجود بین دو محصول را متوجه شویم. درواقع جدیدا نامگذاری گوشی‌های این برند چینی کمی گیج کننده شده است و شاید برای همه تشخیص تفاوت میان آن‌ها ساده نباشد. در این مطلب مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 پرداختیم و این دو گوشی شیائومی را از جهات مختلف با هم مقایسه کردیم. قبل از شروع این مقایسه بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی هوشمند.

گوشی ردمی نوت 10 پوکو X3 NFC
تاریخ معرفی اسفند ۹۹ شهریور ۹۹
ابعاد ۱۶۰.۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ میلی‌متر ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر
وزن ۱۷۹ گرم ۲۱۵ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل  MIUI 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  MIUI 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 678 اسنپدراگون 732G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۳ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات ۳۳ وات
رنگ مشکی، سفید و سبز خاکستری و آبی

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

ردمی نوت 10 قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و از طراحی ساده‌ای بهره می‌برد. این قاب براق در بالا سمت چپ از فریم دوربین و در پایین از لوگوی ردمی میزبانی می‌کند. فریم دوربین‌ها در این گوشی طراحی دو تکه دارد و بخش سمت راست به رنگ قاب پشتی درمی‌آید و بخش سمت چپ همواره مشکی است.

از طرفی پوکو ایکس 3 از طراحی دو تکه یا شاید بهتر است بگوییم سه تکه استفاده می‌کند. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک بوده و با یک نوار براق به سه قسمت تقسیم شده است که بخش‌های کناری طراحی ماتی دارند.

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3

جالب است که استفاده از پلاستیک در پوکو ایکس 3 باعث سبک‌تر شدن این محصول نشده است و این گوشی همچنان ۲۱۵ گرم وزن و ۹.۴ میلی متر ضخامت دارد در حالی که این اعداد برای ردمی نوت 10 به ترتیب ۱۷۸.۸ گرم و ۸.۳ میلی متر هستند.

به این ترتیب به آسانی می‌توانیم ردمی نوت 10 را گوشی بهتری از نظر ارگونومی به حساب بیاوریم و شما این کهکشانی را راحت‌تر از رقیب می‌توانید با یک دست کنترل کنید.مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3

پوکو ایکس 3 از فریم آلومینیومی بهره می‌برد و در طرف دیگر ردمی نوت 10 فریم پلاستیکی دارد. بنابراین طبیعتا کیفیت ساخت پوکو X3 را می‌توانیم بالاتر بدانیم. هر دو گوشی در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را دارند و در بالا اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد را شامل می‌شوند.

در سمت چپ هم خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی قرار گرفته و در نهایت بخش زیرین دو گوشی میزبان اسپیکر اصلی، جک ۳.۵ میلی متری صدا، میکروفون اصلی و درگاه Type C است.مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3

در نهایت نوبت به فریم جلویی دو گوشی می‌رسد، جایی که دو گوشی از نظر چیدمان دوربین سلفی شباهت بسیار زیادی به هم دارند و هر دو از پانچ هولی کوچک در بالا میانه‌ی نمایشگر بهره می‌برند. البته که نسبت نمایشگر به بدنه در پوکو X3 مقداری بیشتر از گوشی رقیب است و این محصول حاشیه‌های کمتری دارد.

هر دو گوشی گواهی IP53 دارند و این یعنی می‌توانند در برابر پاشش آب مقاومت کنند. پوکو ایکس 3 در دو رنگ خاکستری و آبی تولید شده و ردمی نوت 10 در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز امکان انتخاب دارد.

 

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3

در نهایت باید بگوییم اگر ارگونومی برای شما اهمیت دارد و گوشی خوش دست‌تری می‌خواهید که طراحی مدرن‌تر و ساده‌تری داشته باشد به نظر انتخاب ردمی نوت 10 منطقی‌تر است. اما اگر داشتن فریم آلومینیومی و داشتن گوریلاگلس نسخه ۵ به جای ۳ در ردمی نوت 10 برایتان اهمیت دارد (درواقع کیفیت ساخت کمی بهتر) به سراغ پوکو X3 بروید.

 

خرید گوشی Poco X3 NFC با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر صفحه نمایش

ردمی نوت 10 پنلی سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۴۳ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد که در نتیجه در هر اینچ از نمایشگر تراکم ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. برای این صفحه نمایش نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی در نظر گرفته شده و از نسبت ۲۰ به ۹ استفاده می‌کند.

از طرف دیگر پوکو ایکس 3 نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD دارد و از رزولوشن FHD+  و تراکم پیکسلی ۳۹۵ بهره می‌برد. این پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و از محتوای HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر صفحه نمایش

از نظر کیفیت پنل به طور حتم گلکسی ردمی نوت 10 را محصول برتری می‌دانیم؛ چرا که رنگ مشکی عمقی بینهایت داشته و رنگ‌ها به صورت زنده‌تر و شاداب‌تر در این پنل به نمایش گذاشته می‌شوند و محتوا حالت شارپ‌تری دارد. این محصول از AOD هم پشتیبانی می‌کند.

از نظر نرخ نوسازی اما قطعا نگاه کردن به نمایشگر پوکو X3 لذت دو چندانی دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این گوشی باعث می‌شود تا محتوا به صورتی بسیار روان و جذاب به نمایش دربیاید و شما در هنگام کار کردن با گوشی حس بسیار روان و لذت بخشی داشته باشید.

 

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3

از نظر روشنایی هر دو پنل هر در حالت دستی می‌توانند حدود ۴۷۰ نیت نور از خود ساطع کنند که برای محیط‌های بسته عدد بسیار خوب و کافی به نظر می‌رسد. در محیط‌های باز و زیر نور مستقیم خورشید روشنایی خودکار فعال شده و این عدد برای پوکو ایکس 3 تا حدود ۶۳۰ و برای ردمی نوت 10 تا حدود ۶۸۰ نیت افزایش پیدا می‌کند. این یعنی در محیط باز روشنایی نمایشگر ردمی نوت 10 مقداری بیشتر است.مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر صفحه نمایش

انتخاب برنده در این بخش کار دشواری است؛ زیرا از نظر کیفیت و مقداری هم میزبان روشنایی ردمی نوت 10 برتری دارد، اما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتری پوکو X3 باعث می‌شود محتوا به صورت بسیار روان‌تری به نمایش گذاشته شود.

پس اگر کیفیت نمایشگر برایتان مهم است به سراغ ردمی نوت 10 بروید ولی اگر می‌خواهید با گوشی بازی کنید و محتوا را روان مشاهده کنید به سراغ پوکو X3 بروید.

 

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر اسپیکر

شیائومی برای هر دو گوشی اسپیکرهایی با توانایی صدای استریو در نظر گرفته است. این موضوع باعث می‌شود صدایی فراگیر به گوش شما برسد و دیگر موزیک حالت مونو نداشته باشد.

هر دو اسپیکر برای بازه‌ی قیمتی خود کیفیت خوب و رضایت بخشی دارند اما از نظر بلندی اسپیکرهای پوکو ایکس 3 مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کند و می‌توانیم این محصول را در این بخش برنده در نظر بگیریم.

 

قیمت پوکو X3 NFC با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی در حال حاضر از جدیدترین نسخه رابط کاربری گوشی‌های شیائومی یعنی Miui 12.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند و بین این دو هیچ تفاوتی وجود ندارد. البته چون پوکو ایکس 3 از رابط کاربری Miui for poco استفاده می‌کند ظاهر آیکون‌ها کمی متفاوت است و به صورت پیش فرض منو در دسترس قرار دارد.

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

 

خرید گوشی Redmi note 10 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر عملکرد سخت افزاری

ردمی نوت 10 از تراشه‌ای ۱۱ نانومتری به نام اسنپدراگون 678 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kryo 460 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 460 Silver با فرکانس 1.7 گیگاهرتز  و پردازنده گرافیکی Adreno 612 استفاده می‌کند.

قدرت سخت افزاری ردمی نوت 10 مناسب است اما نه برای بازی کردن. در اجزای بازی‌ها این تراشه می‌تواند در گرافیک پایین و بدون افت فریم عنوان‌های مختلف را اجرا کند اما اگر گرافیک را به حالت متوسط تغییر دهید قطعا افت فریم مشاهده می‌شود. در انجام امور کلی شامل وبگردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی اما این گوشی عملکرد خوب و رضایت بخشی دارد.

در طرف دیگر پوکو X3 از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G استفاده می‌کند که از پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kyro 470 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 470 Silver  با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 برخوردار است.

قدرت سخت افزاری پوکو X3 برای انجام کارهای مختلف و روزمره و حتی اجرای بازی‌های سنگین در تنظیمات متوسط کاملا کافی است. این قدرت سخت افزاری به حدی هست که شما را در این زمینه آزار ندهد و بتوانید کارهای مختلف خود را بدون مشکل با این گوشی انجام دهید.

در واقع می‌توان تراشه‌ی پوکو ایکس 3 را برای بازی حدود دو برابر بهتر از ردمی نوت 10 بدانیم. اما در حالت کلی تراشه‌ی پوکو ایکس 3 بین ۲۰ تا ۴۰ درصد نسبت به رقیب بهتر عمل می‌کند و پردازش‌ها را سریع‌تر انجام می‌دهد.

هر دو گوشی دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارند و ردمی نوت 10 از نسخه‌های ۴ و ۶ گیگابایتی رم و پوکو X3 از نسخه‌های ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. هر دو میانرده خوشبختانه از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت برنده‌ی بخش سخت افزار پوکو ایکس 3 است و این گوشی قدرت سخت افزاری بیشتری دارد. اگر برای شما این بخش اولویت است حتما این محصول از پوکو را به ردمی نوت 10 ترجیح بدهید.

 

 

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر باتری

ردمی نوت 10 باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و پوکو X3‌ به باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. هر دو گوشی به خوبی یک روز کامل دوام می‌آورند و شارژ دهی خوبی دارند با این تفاوت که پوکو ایکس 3 مقداری بهتر عمل کرده و می‌تواند بعضا تا ۱.۵ روز شارژ دهی کند.مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر باتری

هر دو گوشی از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنند و از آنجایی که تقریبا ظرفیت باتری مشابهی هم دارند می‌توانند در مدت زمان حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ شوند که عدد بسیار خوبی برای این حجم باتری به حساب می‌آید.

در نهایت برنده‌ی بخش باتری پوکو ایکس 3 است؛ چرا که حدود ۲۰ درصد در این زمینه بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

 

 

مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر دوربین

در این بخش دوربین‌های این دو محصول را به طور کامل با هم مقایسه می‌کنیم تا گوشی بهتر مشخص شود.مقایسه ردمی نوت 10 با پوکو X3 از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی نوت 10 از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین از قابلیت Quad bayer استفاده کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه دوربین پوکو x3 با ردمی نوت 10

شیائومی برای دوربین اصلی پوکو X3 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS  ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور اندازه‌‌ی 1/1.73 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های پیش فرض این میانرده ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

در حالی که دوربین ردمی نوت 10 عکس‌های قابل قبول و مناسب برای این بازه‌ی قیمتی به ثبت می‌رساند کیفیت عکس‌های دوربین اصلی پوکو ایکس 3 به نسبت قیمت بسیار مناسب ارزیابی می‌شود و رضایت شما را جلب خواهد کرد.

در عکس‌های پوکو X3 جزئیات کافی دیده می‌شود و کنتراست خوب و رنج دینامیکی گسترده از دیگر مشخصات این تصاویر هستند. رنگ‌ها کمی گرم‌تر از حالت طبیعتی به ثبت می‌رسند اما در کل حالت شارپ و زنده دارند.

برنده‌ی این بخش یعنی دوربین اصلی پوکو ایکس 3 خواهد بود.

دوربین فوق عریض

ردمی نوت 10 دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی دارد و پوکو ایکس 3 از یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. عکس‌های فوق عریض پوکو X3 برای این بازه‌ی قیمتی خوب و رضایت بخش هستند در صورتی که این تصاویر در ردمی نوت 10 کمی نرم و کم جزئیات به ثبت می‌رسند. بنابراین در این بخش هم پوکو ایکس 3 رقیب خود را پشت سر گذاشته و برنده می‌شود.

دوربین سلفی

سنسور در نظر گرفته شده برای دوربین سلفی پوکو ایکس 3 برابر با ۲۰ مگاپیکسل است در حالی که گوشی رقیب از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سلفی‌های هر دو گوشی کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند و سوژه با جزئیات کافی و دقت‌ رنگ تقریبا نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسد.

ماکرو

هر دو گوشی دوربین ماکرو با سنسور ۲ مگاپیکسلی دارند و خبری هم از فوکوس خودکار نیست. عکس‌های ماکرو هر دو گوشی کاملا معمولی هستند و طبیعتا نباید انتظار خیلی زیادی از آن‌ها داشته باشید. اگر شرایط نوری ایده‌آل باشد تصاویر جزئیات کافی خواهند داشت اما دقت رنگ و همچنین شارژپنس چندان عالی نیست.

پرتره

هر دو گوشی یک دوربین تشخیص عمق میدان ۲ مگاپیکسلی برای جدا کردن سوژه از پس‌زمینه دارند و خود تصاویر با دوربین اصلی گرفته می‌شوند. پرتره‌های هر دو گوشی برای این کلاس قیمتی بسیار خوب است و شما از عملکرد رضایت خواهید داشت.

برش سوژه از پس‌زمینه در هر دو محصول با دقت خوبی انجام می‌شود و در نهایت سوژه جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب  دارد.

 

مقایسه نسخه پرو این دو گوشی را هم در بلاگ تکنولایف بخوانید:
مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با پوکو x3 پرو

 

جمع بندی

بگذارید تمام گفته‌های بالا را خیلی خلاصه کنیم تا شما بتوانید تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید. ردمی نوت 10 نسبت به رقیب کیفیت نمایشگر بهتری دارد و مقداری هم روشنایی بیشتری دارد. این گوشی ارگونومی بهتری دارد و بسیار خوش دست‌تر و سبک‌تر است.مقایسه ردمی نوت 10 با Poco X3

در طرف دیگر پوکو ایکس 3 به دلیل فریم آلومینیومی و استفاده از گوریلاگلس ۵ کیفیت ساخت بهتری دارد و نمایشگر آن از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و قدرت سخت افزاری بیشتری هم دارد. این محصول در زمینه شارژ دهی باتری و کیفیت دوربین‌ها هم بهتر از رقیب خود عمل می‌کند.

در نهایت به نظر می‌رسد ارزش خرید پوکو ایکس 3 بیشتر باشد، اما در آخر تصمیم مانند همیشه با شماست.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ از نظر کیفیت ردمی نوت 10 نسبت به رقیب کیفیت بیشتر و رنگ‌هایی جذاب‌تر را ارائه می‌کند و اما نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پوکو ایکس در هنگام استفاده حس سریع‌تر و خوشایندتری را انتقال می‌دهد.

کدام گوشی دوربین‌های بهتری دارد؟ دوربین‌های پوکو ایکس 3 نسبت به رقیب برتری دارند و کیفیت بهتری را ارائه می‌کنند.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد و برای بازی کردن مناسب‌تر است؟ پوکو X3 قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و طبیعتا برای بازی کردن مناسب‌تر است. به علاوه این گوشی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند که نکته‌ی مهمی برای اجزای بهتر و لذت‌ بخش‌تر بازی‌ها به شمار می‌آید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-x3/
ads
ads