داغ ترین ها :
مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

مقایسه ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی

چرا ساعت‌های هوشمند انقدر در دل مردم جا باز کردند؟ قطعا این گجت‌های جذاب جزو لوکس‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل روزمره ما به‌شمار‌می‌روند، مانند یک دستیار مفید عمل می‌کنند و می‌توانیم به کمک آن‌ها بسیاری از کارها را بدون گوشی انجام دهیم. برند شیائومی یکی از برندها نوظهور در میان ساعت‌های هوشمند است که به علت قیمت ارزان و کیفیت نسبتا مناسب مورد توجه قرار گرفته‌ است. اما سامسونگ یک برند قدیمی است که سال‌هاست کیفیت محصولات آن برای طرفدارانش به اثبات رسیده است. با این وجود ساعت‌های شیائومی بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و به نوعی رقیب سرسخت ساعت‌های گلکسی به شمار می‌آیند. اگر شما در حال تحقیق بین برندهای ساعت‌های هوشمند هستید و در این مرحله نمی‌دانید بین ساعت‌های سامسونگ و شیائومی کدام را انتخاب کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما در این مطلب ویژگی‌های دقیق دو برند را بررسی کرده‌ایم تا بررسی کنیم ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا شیائومی!؟

 

فروشگاه تکنولایف انواع گلکسی واچ و همچنین ساعت های هوشمند شیائومی را به شما عرضه می‌کند. 

 

ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا شیائومی

طراحی ظاهری و کیفیت ساخت

کیفیت ساخت محصولات سامسونگ بر کسی پوشیده نیست. جنس اغلب ساعت‌های سامسونگ از استیل ضد‌زنگ یا آلومینیوم است و در دو اندازه برای مچ کوچک و بزرگتر عرضه می‌شود. جدیدترین مدل ساعت سامسونگ از جنس آلومینیوم ساخته شده است. طراحی گلکسی 4 متشکل از یک صفحه گرد، باز و ساده است و هیچ نشانی از تاج بزرگ در کنار ساعت، دیده نمی‌شود به جای آن دکمه‌های تختی در دور قاب قرار گفته‌اند. و در دوسایز 40 و 44 میلی متری موجود است. به طور کلی بدنه ساعت‌های شیائومی بیشتر از جنس پلاستیک و با‌دوام هستند. و برای مچ بزرگ و کوچک طراحی شده‌اند.

کیفیت تصاویر در کدام نمایشگر بهتر است؟

گوشی‌های شیائومی اغلب از فناوری آمولد و ips پوشیده شده‌اند. آمولد، زاویه دید عالی و وضوح تصاویر فوق العاده‌ای را نمایش می‌دهد. فناوری Super Amoled ساخت اختصاصی صفحه نمایشگرهای سامسونگ است که نسخه پیشرفته تر فناوری Amoled است. این فناوری طیف رنگی گسترده‌تر با وضوح فوق العاده‌ای را به تصویر می‌کشد و یک تجربه تماشای استثنایی برای کار به وجود می‌آورد. از طرف دیگر گوشی را در برابر ضربه و خراش در امان نگه می‌دارد. به علاوه اینکه نمایشگرسوپر آمولد انرژی کمتری را نسبت به آمولد صرف می‌کند و پاسخ‌دهی حرکات روان‌تری را ایجاد می‌کنند.

ساعت هوشمند سامسونگ بهتر است یا شیائومی

 

چگونه ساعت آیفون را تنظیم کنیم؟
تنظیم ساعت ایفون

 

تعداد تمرین‌ها و فعالیت‌های ورزشی

ساعت‌های هوشمند سامسونگ و شیائومی قابلیت‌های تناسب اندام و سلامتی را پشتیبانی می‌کنند. در برخی مدل‌ها قابلیت‌ها تفاوت پیدا می‌کنند. ساعت‌های سامسونگ به حداقل 39 نوع حالت ورزشی مجهز هستند و دقت زیادی در گزارش آمار جزییات ورزشی ارایه می‌دهند. مثلا آمار حداکثر مسافت طی شده، کالری سوزانده شده را می‌توانید دریافت کنید. به طور کلی دقت گزارش ردیاب تناسب اندام در ساعت‌های شیائومی قابل اعتماد نیست. اما شیائومی این نقطه ضعف را در نسخه‌های جدید بهبود داده است. با این اوصاف اگر به دنبال یک ردیاب تناسب اندام اختصاصی هستید، مچ‌بند هوشمند گزینه بهتری نسبت به ساعت هوشمند است. اما اگر تصمیم دارید بین دو ساعت شیائومی و سامسونگ انتخاب کنید. سامسونگ یک ساعت فوق‌العاده و همه‌چیز‌تمام به نام گلکسی 4 به بازار عرضه کرده است که می‌توانید به عنوان یک ردیاب تناسب اندام و آنالیزگر حرفه‌ای بدن از آن استفاده کنید.

تراشه‌ها در کدام یک اختصاصی است؟

اگر به ساعت‌های شیائومی نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که بیشتر آن‌ها به تراشه قدرتمند اسنپدراگون مجهز هستند. اما در سال 2021 شیائومی رسما تراشه اختصاصی S1 را رونمایی کرد. تراشه در ساعت‌های سامسونگ اگزینوس است که در گلکسی واچ 4 نیز تعبیه شده است.

ویژگی‌ های سلامت در کدام یک عملکرد بهتری دارد؟

هر دو ساعت قابلیت‌های متنوعی در زمینه سلامتی و پزشکی ارایه می‌دهند. ساعت‌های سامسونگ و شیائومی ویژگی‌هایی شامل ردیابی ضربان قلب، اکسیژن خون، تنظیم تنفس، ردیابی خواب و استرس را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اما در این زمینه قابلیت‌های ویژه‌‌تری مثل ردیابی وضعیت خروپف در ساعت‌هایی مثل گلکسی 4 مشاهده می‌کنیم. این ویژگی در ساعت‌های شیائومی وجود ندارد. این ساعت ضمن اینکه میزان اکسیژن خون را بررسی می‌کند، این قابلیت را دارد که در طول شب وضعیت خروپف را نیز گزارش دهد. و به طور شگفت‌انگیزی به جای هر 30 دقیقه، به صورت دقیقه‌ای اطلاعات را ثبت می‌کند.

قابلیت gps در کدام مدل بیشتر است؟

بیشتر ساعت‌های سامسونگ به gps مجهز هستند در حالی‌که همه ساعت‌های شیائومی قابلیت gps را پشتیبانی نمی‌کنند. ساعت Amazfit Bip lite با وجود اینکه دارای ردیاب تناسب اندام است اما gps ندارد و باید مسیر دویدن را با گوشی رصد کنید.

 

بهترین ساعت آمازفیت و دیگر زیر مجموعه های شیائومی:
بهترین ساعت هوشمند شیائومی

 

رابط کاربری‌ها تفاوت دارند

سیستم عامل‌ها در دو ساعت متفاوت است. سامسونگ مدت‌ها است که سیستم عامل Tizen را کنار گذاشته و با سیستم عامل Wear‌OS کار می‌کند که این سیستم‌عامل نتیجه همکاری مشترک بین گوگل و سامسونگ است. ساعت‌های گلکسی نیز با آخرین سیستم‌عامل اندرویدی یعنی Wear OS3 کار می‌کنند. و به شدت مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفت. از طرف دیگر ساعت‌های شیائومی به سیستم عامل انحصاری شیائومی به نام MIUI مجهز هستند. که آخرین نسخه آن MIUI13 است. این سیستم عامل پوسته ظاهری شبیه اندروید دارد و برمبنای wear os ساخته شده است.در این نسخه بسیاری از ویژگی‌های بصری و عملکردی مانند حرکات واکنشی‌تر و مدیریت بهتر را مشاهده می‌کنیم. مهم‌ترین نکته اینکه در MIUI13 قابلیت‌های امنیتی بیشتری به کار گرفته شده است.

بیشتر ساعت‌های سامسونگ با سیستم عامل تایزن کار می‌کنند. اما جدیدترین ساعت سامسونگ یعنی گلکسی واچ4 به سیستم عامل wear Os مجهز شده است. Wear os رابط کاربر روان و راحتی دارد و در سریع‌ترین زمان می‌توانید به قسمت‌های مختلف گوشی دسترسی داشته باشید. اما برعکس کاربران شیائومی از رابط کاربران miui شکایت دارند، زیرا جابه‌جایی بین بخش‌های مختلف سیستم عامل اصلا روان نیست. هر دو سیستم عامل، برنامه‌های سلامتی مانند ردیابی ضربان قلب، اکسیژن، خواب و استرس را پوشش می‌دهند و با اندروید و ios سازگاری دارد. اما تغییر رویه شیائومی و استفاده از wear os یک پرش جدید در ساعت‌های شیائومی ایجاد کرد. طبق بررسی‌های انجام شده سیستم عامل wear os تغییرات قابل توجهی در زمینه ردیابی خواب، سلامت و تناسب اندام پیدا کرده است.

 کدام برند گران‌تر است؟

ساعت‌های هوشمند گلکسی از کیفیت مرغوب‌تری ساخته شده‌اند در نتیجه گران‌تر از ساعت‌های شیائومی هستند. به طور کلی شیائومی محصولات مطلوبی را با قیمت مناسب ارایه می‌دهد. اگر به کیفیت بیشتر از قیمت اهمیت می‌دهید، ساعت‌های سامسونگ مخصوصا جدیدترین آن یعنی گلکسی واچ 6 گزینه بهتری هستند.

پرفروش‌ترین ساعت‌های شیائومی

در ادامه این قسمت 5 عنوان از پرفروش‌ترین ساعت‌های شیائومی اشاره خواهیم کرد.

  1. Redmiwatch 2 Lite
  2. MiWatch 2 lite 2022
  3. MiWatch XMWTCL02
  4. Mibro Lite
  5. Miwatch Lite

یکی از جدیدترین محصولات این شرکت اسمارت بند 7 پرو شیائومی است که می توانید از تکنولایف آن را خریداری کنید.

پرفروش‌ترین ساعت‌های سامسونگ

در ادامه این مطلب، لیستی از بهترین و پرفروش‌ترین ساعت‌های سامسونگ آورده شده است.

  1. Galaxy watch 4
  2. Galaxy Watch4 classic
  3. Galaxy watch active 2
  4. Galaxy watch 3
  5. Galaxy fit 3

 

راهنمای باز کردن قفل ساعت:
چگونه رمز ساعت هوشمند را باز کنیم

 

 تفاوت‌های کلی ساعت‌های سامسونگ و شیائومی

  • کیفیت ساخت در ساعت‌های سامسونگ بهتر است.
  • ساعت‌های شیائومی ارزان‌تر از سامسونگ عرضه می‌شوند.
  • دوام باتری در گوشی‌های سامسونگ بالاتر است.
  • طراحی در ساعت‌های سامسونگ ظریف‌تر است.

کدام گزینه بهترین انتخاب است؟

محصولات سامسونگ از گذشته به کیفیت برتر معروف بوده است و این قابلیت را به مشتریان خود ثابت کرده است. البته استراتژِی شیائومی ترکیب کیفیت مطلوب در کنار قیمت مناسب است که در این راه موفق بوده است. به خصوص با وضعیت اقتصادی نابه سامان بیشتر مردم به محصولات شیائومی گرایش پیدا کرده اند. در نهایت تصمیم‌گیری یک انتخاب فردی است. برای اینکه بتوانید انتخاب درستی داشته باشید باید هدف از خرید ساعت هوشمند را بررسی کنید و در نهایت از میان انبوه برندها با قابلیت‌های مختلف، براساس آن، انتخاب کنید.

اگر در بودجه محدودیت دارید می توانید از مطلب ساعت هوشمند زیر یک میلیون استفاده کنید که محصولاتی مانند می بند 6 در ان معرفی شده است.

سوالات متداول

  1. ساعت سامسونگ گران‌تر از شیائومی است؟ بله سامسونگ در ساخت ساعت‌های هوشمند خود از مواد اولیه مقاوم‌تر و باکیفیت‌تری استفاده می‌کند. بنابراین نسبت به شیائومی گران‌تر است. از طرف دیگر سامسونگ یک برند قدیمی و خوش‌نام بین برندهای دیگر است.
  2. ساعت‌های سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟ ساعت‌های سامسونگ و شیائومی نقاط و ضعفی دارند. اما انتخاب نهایی هر کدام به سلیقه شخصی هر فرد مرتبط است. به طور کلی اگر کیفیت در اولویت انتخاب شما است، ساعت‌های سامسونگ، کیفیت بهتری نسبت به شیائومی دارد.
  3. دوام باتری در کدام مدل بیشتر است؟ دوام باتری در ساعت‌های سامسونگ مبتنی بر سیستم عامل تایزن زیاد است. و می‌تواند تا سه روز بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد. به طور کلی دوام عمر باتری در ساعت‌های سامسونگ نسبت به دیگر ساعت های اندرویدی بیشتر است.
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. فرشید

    در زمینه باتری اصلا قبول ندارم ساعت سامسونگ باتری بیشتر نگه میداره . اتفاقا در بهترین حالت ممکن ساعت سامسونگ ۱ روز باتری نگهداره در صورتی که ساعت های شیائومی راحت ۳ روز باتری نگه میدارن . سوای اینکه در زمانیم که از ساعت استفاده نکنید ساعت سامسونگ بازهم حرفی برای گفتن در زمینه باتری در مقابل شیائومی نداره

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d9%88-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads