داغ ترین ها :
مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A53 و شیائومی Note 11 Pro Plus

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A53 و شیائومی Note 11 Pro Plus

در گوشی‌های سری A سامسونگ همیشه سری A50 در بین گوشی‌های میان‌رده بسیار مورد توجه بوده‌اند. مثلا A51 توانست فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کند و این اتفاق تا حد زیادی برای A52 نیز اتفاق افتاد. دلیل این موضوع خوش قیمت بودن این سری در عین داشتن امکانات لازم و کافی برای کاربران است. جدیدترین عضو از این خانواده گلکسی A53 است که مدتی قبل وارد بازار کشور شده است.

در طرف دیگر سری ردمی نوت نیز در بین گوشی‌های شیائومی محبوبیت زیادی دارد و امسال شاهد اعضای بیشتری از این سری هستیم. ردمی نوت 11 نسخه پایه‌ای و ردمی نوت 11 اس، ردمی نوت 11 پرو، ردمی نوت 11 پرو 5G و ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G دیگر گوشی‌های این سری هستند. این گوشی‌های جدید باعث می‌شوند که شما به‌سادگی نتوانید محصول مناسب نیازهای خود را خریداری کنید و به همین جهت در ادامه این مطلب دو گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G و گلکسی A53 سامسونگ را با هم مقایسه کرده و به برتری‌های هر گوشی اشاره خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی A53

شیائومی Note 11 Pro Plus

سامسونگ گلکسی A53

امتیاز

7
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
8
اسپیکر :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7
دوربین :
7

نقاط قوت

  • باتری قدرتمند
  • توانایی پخش ویدیو به مدت ۱۲ ساعت
  • عملکرد مناسب دوربین گوشی

نقاط ضعف

  • سرعت شارژ پایین
  • عملکرد معمولی پردازنده

شیائومی Note 11 Pro Plus

امتیاز

7.5
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7
باتری :
7.5
اسپیکر :
8
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
7

نقاط قوت

  • محافظت شده توسط گوریلا گلس 5
  • دوربین باکیفیت
  • نمایشگر 120 هرتز سوپرامولد
  • فناوری شارژ سریع فوق‌العاده

نقاط ضعف

  • نسخه رابط کاربری و سیستم عامل پیش فرض قدیمی است
  • طراحی تکراری

 

 

برای انجام مقایسه فوری بین مشخصات دو گوشی روی لینک روبرو بزنید: مقایسه گوشی

 

مقایسه طراحی

یکی از ایراداتی که مخصوصا در طول دو سال گذشته به گوشی‌های میان‌رده سامسونگ وارد بوده متریال استفاده شده برای این کهکشانی‌ها است. در نسل جدید سری A نیز همین موضوع تکرار شده و شاهد استفاده از پلاستیک برای قاب پشتی این گوشی‌ها هستیم. این اتفاق برای گوشی به قیمت A53 چندان جالب و جذاب نیست و قطعا یک ضعف به حساب می‌آید.

گلکسی A53 از نظر طراحی بسیار شبیه به نسل قبل است و شاهد یک فریم مستطیل شکل یکپارچه با قاب پشتی در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین هستیم. سامسونگ طراحی فریم دوربین‌ها مقدار خیلی کمی تغییر داده و حالا این فریم با شیب ملایم‌تری به قاب پشتی متصل می‌شود.عکس گوشی A53

ردمی نوت 11 پرو پلاس اما از قاب پشتی شیشه‌ای با طراحی مات بهره می‌برد. این قاب کیفیت بسیار بهتری به نسبت پلاستیک استفاده شده در A53 دارد و حس مرغوبیت را به خوبی انتقال می‌دهد. در پایین این قاب لوگوی ردمی قرار گرفته و در بالا فریم دوربین‌ها به چشم می‌آید.

این فریم دوربین مقداری بیرون زدگی دارد که البته خیلی زیاد نیست و با استفاده از یک قاب برطرف می‌شود. فریم دوربین‌ها در تمامی سه رنگ طراحی یکسانی دارد و به صورت دو تکه به رنگ‌های نقره‌ای و مشکی درآمده تا دوربین اصلی بیشتر خودنمایی کند.

شیائومی انحنای قاب پشتی را کاهش داده تا نوت 11 پرو پلاس بسیار تخت‌تر از نسل قبل باشد و خود را شبیه به ایفون‌های سری 12 و 13 اپل کند. این طراحی باعث زیباتر شدن گوشی شده ولی به همان اندازه ارگونومی را تحت تأثیر قرار داده و گرفتن گوشی با یک دست سخت‌تر از نسل قبل شده است.ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G

البته طراحی A53 نیز به همین صورت است و لبه‌های قاب پشتی این کهکشانی نیز تقریبا به طور کامل حالت تخت دارد. حال که بحث ارگونومی پیش آمد عنوان کنیم که گلکسی A53 وزنی 189 گرمی و نوت 11 پرو پلاس وزن 204 گرمی دارد. ضخامت این دو گوشی نیز به ترتیب 8.1 و 8.3 میلی متر است و در نهایت مقداری کهکشانی کره‌ای‌ها طول و عرض کمتری دارد. ارگونومی هر دو دستگاه نسبتا خوب است ولی مقدار خیلی کمی A53 شرایط بهتری دارد، هرچند که اختلاف موجود به حدی نیست که متوجه آن شوید.

به سراغ فریم اطراف دو رقیب برویم، جایی که فریم براق گلکسی A53 مانند قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم و در بالا از میکروفون دوم و خشاب سیم‌کارت میزبانی می‌کند. فریم پایینی این کهکشانی نیز میکروفون اصلی، اسپیکر و درگاه Type C را شامل می‌شود.


فریم کناری نوت 11 پرو پلاس هم مانند رقیب کره‌ای پلاستیکی بوده ولی برعکس آن طراحی مات دارد و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا اینفرارد، اسپیکر دوم، میکروفون دوم، جک 3.5 میلی متری صدا و نوشته JBL و در پایین اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه سیم‌کارت و درگاه Type C را میزبانی می‌کند.

در زمینه مقاومت در برابر آب و گواهی‌های مربوط به آن کره‌ای‌ها برای گوشی محبوب سری A خود گواهی IP67 نیز در نظر گرفته‌اند تا این کهکشانی بتواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد. در طرف دیگر ردمی نوت 11 پرو پلاس گواهی IP53 دارد و تنها می‌تواند در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت کند.ردمی نوت 11 پرو پلاس

اما از همه این بخش‌ها که بگذریم قاب روبرویی بخشی است که به صورت دائمی با آن سر و کار خواهید داشت و مهم است که طراحی آن به چه صورت باشد. هر دو میان‌رده نمایشگرهایی دارند که حدود 86 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و یکپارچگی آن‌ها توسط پانچ هول بالای صفحه نمایش از بین رفته است. این یعنی دو گوشی بسیار شبیه هم هستند و تقریبا حاشیه‌های سیاه رنگ مشابه و البته رضایت بخشی دارند و این نکته لذت مشاهده محتوا را افزایش خواهد داد. به غیر از دوربین سلفی در حاشیه سیاه رنگ بالایی دو گوشی و چسبیده به لبه بالای اسپیکر مکالمه با طراحی کشده دیده می‌شود.

سازنده کره‌ای چهار رنگ سفید، مشکی، آبی و نارنجی را برای میان‌رده خود مناسب دیده و شرکت چینی از سه رنگ سبز، مشکی و بنفش استفاده کرده است. به عنوان جمع بندی این بخش باید بگوییم انتخاب برنده را برعهده شما می‌گذاریم؛ چرا که از نظر کیفیت ساخت نوت 11 پرو پلاس وضعیت بهتری دارد و در عوض A53 از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند.

 

خرید گوشی A53 حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

 

خرید شیائومی نوت 11 پرو پلاس 5G حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

 

مقایسه صفحه نمایش

نمایشگر یک گوشی هوشمند را اگر مهم‌ترین بخش ندانیم به طور حتم می‌توانیم آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به حساب بیاوریم؛ زیرا شما هر کاری بخواهید انجام دهید این صفحه نمایش است که باید محتوا را خوانا، با کنتراست بالا و شارپی مناسب به اجرا دربیاورد. ردمی نوت 11 پرو پلاس از پنلی سوپر امولد با اندازه 6.67 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش در هر اینچ از 395 پیکسل میزبانی می‌کند و پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی، محتوای HDR10 و نرخ لمس 360 هرتزی از دیگر مشخصات این نمایشگر جذاب است.جعبه گوشی ردمی نوت 11 پرو پلاس 5g

از نظر کیفیت هیچ ایرادی نمی‌توان به این پنل وارد کرد و نمایشگر 11 پرو پلاس همه محتوا را با کیفیت بسیار عالی به نمایش درمی‌آورد. رنگ‌ها در این صفحه نمایش کنتراست بسیار خوبی دارند و محتوا و متون مختلف با شارپی بی‌نقص قابل مشاهده است. این پنل باعث می‌شود از مشاهده هر نوع محتوای در ردمی نوت 11 پرو پلاس لذت ببرید.

در کنار این موارد نرخ نوسازی 120 هرتزی باعث اجرای روان برنامه‌ها و وب‌گردی شده و نرخ لمس 360 هرتز تأخیر اجرای دستورات را به حداقل می‌رساند و برای افراد گیمر این نکته می‌توان اهمیت دو چندانی پیدا کند.

گلکسی A53 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 405 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ لمس 240 هرتزی دارد تا بتواند محتوای را روان‌تر به نمایش دربیاورد و سریع به لمس‌های مختلف پاسخ دهد. کیفیت نمایشگر A53 طبق انتظار خوب است و محتوا به شکلی جذاب و چشم‌نواز به نمایش درمی‌آید. رنگ مشکی مانند پنل رقیب عمق بی‌نهایت دارد و پیکسل‌های صفحه نمایش برای نمایش رنگ مشکی به طور کامل به حالت خاموش درمی‌آیند.

از نظر کیفیت نمی‌توان وجه تمایزی بین دو گوشی قائل شد و هر دو نمایشگرهای بسیار خوب و باکیفیتی دارند. البته نوت 11 پرو پلاس از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند که به طور حتم یک مزیت است و همچنین نرخ لمس 360 هرتزی در مقایسه با 240 هرتز کهکشانی سامسونگ برتری دیگری به خصوص برای گیمرها به حساب می‌آید.Redmi note 11 pro plus 5g display on

پنل‌های سوپر امولد از نظر روشنایی همواره جزو بهترین‌ها هستند و A53 و ردمی نوت 11 پرو پلاس هم می‌توانند در حالت حداکثری به ترتیب حدود 820 و 770 نیت روشنایی تولید کنند که عددی کاملا کافی برای محیط‌های باز است و برتری جزئی کهکشانی سامسونگ را نشان می‌دهد. مسئله اما اینجا به پایان نمی‌رسد و نماینده چینی‌ها در صورت نمایش محتوای HDR می‌تواند تا حدود 1200 نیت روشنایی تولید کند که عددی بسیار عالی است.

برنده بخش نمایشگر ردمی نوت 11 پرو پلاس است و این موضوع چند دلیل دارد. اول این که نرخ لمس پنل این گوشی 360 هرتز بوده و بیشتر از 240 هرتز رقیب است و دوم این که پرو پلاس شیائومی از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند و در صورت نمایش این نوع محتوا می‌تواند روشنایی 1200 نیتی را در اختیار قرار دهد.

 

قیمت گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 256 گیگابایت با رم 8

 

مقایسه اسپیکر

عادت داشتیم که به روی گوشی‌های شیائومی و بخش اسپیکر نام Harman Kardon  را مشاهده کنیم اما این بار اتفاق دیگری رخ داده و اسپیکرهای ردمی نوت 11 پرو پلاس به شرکت بسیار مشهور و محبوب JBL سپرده شده است. این محصول یک اسپیکر در بالا و یک اسپیکر دیگر در پایین دارد و اسپیکر مکالمه نیز در نقش اسپیکر سوم از روبرو صدا تولید می‌کند. این موضوع باعث می‌شود این گوشی بتواند از سه جهت صدا تولید کند و بسیار حالت فراگیری داشته باشد.

اسپیکرهای این گوشی بسیار بالانس هستند و کیفیت صدای آن‌ها نیز بسیار خوب است. صدای استریو با بلندی رضایت بخش به گوش می‌رسد و شما می‌توانید صدای وکال و آهنگ را به صورت جدا و تفکیک شده بشنوید.اسپیکر ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G

گلکسی A53 یک اسپیکر تکی در لبه پایینی دارد و اسپیکر مکالمه کمک می‌کند تا صدای استریو تولید شود. از نظر بلندی به دلیل تعداد اسپیکر کمتر قطعا این کهکشانی در سطح پایین‌تری از رقیب قرار می‌گیرد. از نظر کیفیت هم این گوشی عملکرد رضایت بخشی دارد ولی باز هم تفکیک عالی مثل نوت 11 پرو پلاس به گوش نمی‌رسد. پس در نهایت از نظر اسپیکر برنده نماینده شیائومی است و هم از نظر بلندی صدا و هم از نظر کیفیت می‌تواند بهتر از رقیب سامسونگی خود عمل کند.

نرم افزار و رابط کاربری

همان طور که می‌دانید گلکسی A53 بسیار جدید است و طبیعتا از آخرین نسخه نرم افزاری سامسونگ استفاده می‌کند. این محصول از رابط One UI 4 بر پایه اندروید 12 بهره می‌برد و به گفته سامسونگ قرار است تا سه سال آپدیت دریافت کند.

رابط کاربری One UI 4 تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی است و سامسونگ تلاش کرده تا ظاهر این رابط کاربری را جذاب‌تر کند و قابلیت‌های شخصی‌ سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. به عنوان مثال Colour palette  یکی از قابلیت‌های جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده است. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر و بخش‌های دیگر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

این کار باعث می‌شود که تنوع بیشتری در گوشی ایجاد شود و شما بتوانید سلیقه خود را بیشتر از قبل به روی گوشی اعمال کنید. این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.


در طرف دیگر ردمی نوت 11 پرو پلاس به صورت پیش فرض از MIUI 12.5 بر مبنای اندروید 11 بهره می‌برد و به‌زودی این گوشی آپدیت MIUI 13 بر پایه اندروید 12 را نیز دریافت خواهد کرد. رابط کاربری شیائومی در MIUI 13 از همیشه جذاب‌تر شده و شیائومی تلاش کرده تا ظاهر بخش‌های مختلف را چشم‌نوازتر کند و حالا به واقع با گشتن در قسمت‌های مختلف تنظیمات و رابط کاربری حس بهتری خواهید داشت.

رابط کاربری MIUI همیشه از IOS اپل ایده گرفته و در این نسخه جدید نیز قابلیت ویجت‌ها دقیقا شبیه به ایفون‌ها به این رابط کاربری اضافه شده است که آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند. به گفته شیائومی این رابط کاربری بین 15 تا 50 درصد از نظر عملکرد نسبت به نسل قبلی بهبود داشته و حالا سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.نرم افزار و رابط کاربری Miui 13

رابط کاربری MIUI 13 از نظر حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا به دسترسی‌های مختلف نظارت داشته باشید و برنامه‌ها را بهتر از قبل کنترل کنید. به طور کلی MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

پس انتخاب رابط کاربری برتر را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از نظر نرم افزاری بسیار خوب و سریع هستند و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شوید. البته ممکن است هم One UI هم MIUI در برخی از آپدیت‌ها مقداری پایداری کمتری داشته باشد ولی در کل این موضوع در بروزرسانی‌های بعدی برطرف خواهد شد.

 

تغییرات جدید رابط کاربری سامسونگ:
10 امکان شخصی سازی اضافه شده به وان یو ای 4.1

 

عملکرد سخت افزاری

گلکسی A51 از تراشه اگزینوس خود سامسونگ استفاده می‌کرد و این سازنده کره‌ای نظر خود را در A52 تغییر داد و بخش سخت افزاری این گوشی را به کوالکام و اسنپدراگون 720G سپرد. در گلکسی A53 مجدد سامسونگ ترجیح داده که تراشه این محصول اگزینوس ساخت خودش باشد و این بار شاهد حضور اگزینوس 1280 هستیم. این چیپست با معماری 5 نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 میزبانی می‌کند.

این چیپست در انجام کارهای روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و می‌تواند بازی‌های جدید را نیز بدون مشکل با گرافیک و فریم ریت مناسب به اجرا دربیاورد. این تراشه در بنچمارک‌ها و تست‌های مختلف نسبت به تراشه اسنپدراگون 720G گلکسی A52 در زمینه پردازشی و گرافیکی 30 درصد بهتر عمل می‌کند که پیشرفت خوبی به حساب می‌آید و شاید ضعف A51 در بخش سخت افزاری در A53 دیگر تکرار نشود.

این کهکشانی از 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند تا مجموعه سخت افزاری تکمیل شود. اگر این دستگاه را برای انجام کارهای سنگین‌تر خریداری می‌کنید یا عملکرد بهتری را انتظار داریم حتما رم 6 یا 8 خریداری کنید.

ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G نیز برخلاف ردمی نوت 10 پرو سال قبل که تراشه اسنپدراگون 732G ساخت کوالکام داشت حالا از چیپست 6 نانومتری Dimensity 920 مدیاتک بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این گوشی هم خوب است و در استفاده روزمره که به طور حتم مشکلی نخواهید داشت و در اجرای بازی‌ها هم قطعا می‌توانید به روی عملکرد این گوشی از شیائومی حساب باز کنید. این گوشی نیز در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم در دسترس است.اجرای بازی در redmi note 11 pro plus 5g

برای درک بهتر تفاوت قدرت سخت افزار دو گوشی بهتر است به سراغ اعداد و ارقام و تست‌ها برویم. در زمینه پردازنده مرکزی ردمی نوت 11 پرو پلاس حدود 15 درصد بهتر از A53 است و این اختلاف در زمینه گیمینگ و پردازنده گرافیکی به حدود 12 درصد می‌رسد. در بنچمارک مشهور Antutu نماینده شیائومی حدود 14 درصد نمره بیشتری کسب کرده و در بنچمارک GeekBench 5 و عملکرد چند هسته‌ای این اختلاف و برتری نوت 11 پرو پلاس به حدود 37 درصد رسیده است.

ناگفته نماند که هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانند به کمک کارت حافظه به میزان حافظه داخلی بیفزایید. به علاوه هر دو میان‌رده از 5G نیز پشتیبانی می‌کنند تا آينده اینترنت همراه برای آن‌ها در دسترس باشد و بتوانید در آینده نزدیک از سریع‌ترین اینترنت همراه ممکن برخوردار شوید.

برنده این بخش در نهایت ردمی نوت 11 پرو پلاس است. این گوشی در تست‌های مختلف حداقل 10 درصد بهتر از رقیب عمل کرده و در برخی از آزمون‌ها این اختلاف به 30 یا حتی بالاتر هم رسیده است. پس با وجود قدرت سخت افزاری مناسب A53 اگر قدرت سخت افزاری برایتان مهم است و به خصوص برای بازی می‌خواهید یکی از این دو میان‌رده را خریداری کنید ردمی نوت 11 پرو پلاس به دلیل کمی قدرت بیشتر و نرخ لمس 360 هرتزی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

مقایسه باتری گلکسی A53 با شیائومی نوت 11 پرو پلاس

سامسونگ در گلکسی A52 از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده بود و حالا نسل جدید به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. در طرف دیگر ردمی نوت 11 پرو پلاس باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت دارد. اما در دنیای واقعی و در عمل شارژ دهی این گوشی‌ها به چه صورت است؟

گلکسی A53 با یک بار شارژ کامل می‌تواند 12 ساعت و 45 دقیقه وب‌گردی مداوم یا حدود 20 ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد. این اعداد برای ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G به ترتیب حدود 12 ساعت و حدود 15 ساعت است. این یعنی گلکسی A53 به طور کلی مقدار کمی بهتر از نماینده شیائومی عمل می‌کند. در صورت داشتن استفاده متوسط و نرمال می‌توانید از هر دو گوشی یک روز کامل استفاده کنید و احتمالا A53 شما را در ابتدای روز دوم نیز همراهی کند.

در زمینه شارژ سریع و فناوری مرتبط با آن شیائومی به طور حتم یکی از بهترین‌های موجود در جهان یا حتی بهترین است و یک بار دیگر این موضوع را با یک کار بسیار عجیب ثابت کرده است. ردمی نوت 11 پرو پلاس از فناوری باورنکردنی شارژ سریع 120 واتی برخوردار است و این در حالی اتفاق افتاده که با یک میان‌رده مواجه هستیم. پرچمداران سامسونگ و اپل هنوز از شارژ سریع 25 یا نهایت 45 واتی استفاده می‌کنند و شیائومی برای میان‌رده‌های خود به سراغ شارژ سریع 120 واتی می‌رود.شارژر 120 وات ردمی نوت 11 پرو پلاس 5g

به لطف این فناوری عجیب و غریب نوت 11 پرو پلاس تنها 15 دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. شاید اگر چند سال قبل کسی پیش بینی می‌کرد که گوشی با این حجم باتری در مدت 15 دقیقه خواهد شد او را مسخره می‌کردیم ولی شیائومی به این رویا جامع عمل پوشانده است.

در طرف دیگر A53 مانند A73 و برداران نسل قبل خود از شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند و خبر بدتر این که آداپتور هم داخل جعبه نیست! این یعنی باید هزینه جداگانه‌ای را برای تهیه آداپتور صرف کنید. با خرید آداپتور 25 واتی می‌توانید کهکشانی خود را در مدت 1 ساعت و 25 دقیقه شارژ کنید و این یعنی ردمی نوت 11 پرو پلاس 5.5 برابر سریع‌تر از رقیب خود شارژ می‌شود.

واقعا در زمینه شارژ سریع تنها می‌توان شیائومی را تحسین کرد و قطعا با اختلاف بسیار زیاد ردمی نوت 11 پرو پلاس به لطف فناوری شارژ سریع بی‌نظیر و بی‌رقیب خود و همچنین وجود آداپتور درون جعبه برنده است.

 

در رنج قیمت بالاتر چه رقابتی را دنبال کنیم؟
مقایسه گوشی A73 سامسونگ با شیائومی 11T پرو

 

دوربین

سامسونگ برای گلکسی A53 چهار دوربین در نظر گرفته و این در صورتی است که ردمی نوت 11 پرو پلاس سه دوربین دارد. در ادامه این بخش دوربین‌های هر دو گوشی را بررسی و با هم مقایسه کرده و در هر بخش محصول برتر را معرفی می‌کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی نوت 11 پرو پلاس سنسوری 108 مگاپیکسلی مدلSamsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض به دلیل ترکیب 9 پیکسل تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های گرفته شده با ردمی نوت 11 پرو پلاس به معنای واقعی عالی هستند. شما جرئیات بسیار زیاد و رنج دینامیکی وسیعی را در تصاویر مشاهده می‌کنید و نویز در حد بسیار پایینی قرار دارد. این عکس‌ها شارپنس و کنتراست خوبی دارند و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند. تصاویر این گوشی کاملا از نظر جذب نور نیز بالانس هستند و پردازش عکس‌ها به خوبی انجام شده و کمتر مشکلی در عکس‌ها دیده می‌شود و این برای یک میان‌رده به طور حتم نکته جذابی است.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A53 مانند نسل قبل به سراغ سنسور 64 مگاپیکسلی مدل  IMX682 Exmor RSساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور اندازه‌‌ 1/1.7 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرون است. این سنسور در پس لنزی 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی A53 در نور روز جزئیات کاملا مناسبی دارند و رنج دینامیکی آن‌ها هم در سطح وسیعی قرار می‌گیرد. این تصاویر از نظر کنتراست مناسب بوده و از شارپنس خوبی بهره می‌برند. از نظر دقت رنگ هم این کهکشانی عملکرد رضایت بخشی دارد و مانند اکثر میانرده‌های سامسونگ غلظت رنگ‌ها را به صورت غیرطبیعی افزایش نمی‌دهد.

در عکس‌های روز این کهکشانی مقدار کمی نویز به چشم می‌آید ولی از آنجایی که با یک میانرده مواجه هستیم شاید بتوان از این موضوع چشم‌ پوشی کرد، هرچند که ردمی نوت 11 پرو پلاس تقریبا عکس‌هایی بدون نویز به ثبت می‌رساند. به طور کلی می‌توان گفت کیفیت نهایی عکس‌ها خوب است و عملکرد دوربین اصلی این محصول شما را راضی خواهد کرد.

در نهایت اما برنده دوربین اصلی بین این دو میان‌رده ردمی نوت 11 پرو پلاس است؛ چرا عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و رنج دینامیکی گسترده‌تر به ثبت می‌رساند و همچنین رنگ‌ها دقت بیشتری دارند. تصاویر این گوشی نویز کمتری نیز دارند و همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود نماینده شیائومی عکس‌های بهتری را تحویل بدهد.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A53 سنسوری 12 مگاپیکسلی و نوت 11 پرو پلاس سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های فوق عریض نماینده شیائومی به نسبت سنسور جزئیات بسیار خوبی دارد و نویز نیز در حد پایین در تصاویر دیده می‌شود. رنج دینامیکی عکس‌های فوق عریض رضایت بخش بوده و اعوجاج موجود در لبه‌ها به کمک قابلیت‌های نرم افزاری به خوبی تصحیح می‌شود.

در طرف دیگر عکس‌های فوق عریض A53 نیز جزئیات مناسب دارند و البته رنگ‌ها کمی سردتر از دوربین اصلی به ثبت می‌رسند. این تصاویر رنج دینامیکی نسبتا عریضی دارند ولی به طور کلی اعوجاج کنارهای تصویر به خوبی رقیب تصحیح نمی‌شود و به همین دلیل گاهی جزئیات در کنارها از بین می‌رود یا به صورت نرم به ثبت می‌رسد.

در نهایت باید گفت هر دو گوشی عملکرد خوبی به نسبت ماهیت دوربین فوق عریض دارند ولی باز هم با اختلافی جزئی می‌توانیم Redmi Note 11 Pro+ را با وجود سنسوری با رزولوشن کمتر برنده بدانیم.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ردمی Note 11 pro plus سنسوری 16 مگاپیکسلی و سلفی A53 سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد. در عمل عکس‌های سلفی هر دو گوشی کیفیت رضایت بخشی دارند ولی A53 کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند. جزئیات تصاویر سلفی کهکشانی سامسونگ عالی است و نویز کمی هم شاهد هستیم، به‌علاوه رنج دینامیکی نیز به لطف HDR رضایت بخش است.

در نهایت در این بخش با اختلاف کم گلکسی A53 را برنده می‌دانیم و سلفی‌های این گوشی بهتر نماینده شیائومی هستند هرچند سلفی‌های 11 پرو پلاس هم کیفیت مناسبی دارند و شما را ناامید نخواهند کرد.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو نوت 11 پرو پلاس سنسوری 2 مگاپیکسلی دارد که در مقایسه با سنسور 5 مگاپیکسلی نسل قبل به نوعی پسرفت به حساب می‌آید، اما خوشبختانه در عمل عکس‌های این دوربین جزئیات مناسب و رنج دینامیکی نسبتا رضایت بخشی دارد و می‌توانید ماکروهای مناسبی به ثبت برسانید. البته که به دلیل فوکوس ثابت باید حتما گوشی را در فاصله صحیح از سوژه قرار دهید.

ماکرو گلکسی A53 رزولوشن بیشتر 5 مگاپیکسلی دارد و می‌تواند جزئیات بیشتری را به ثبت برساند. رنگ‌ها در این دوربین غلیظ‌تر هستند و این باعث می‌شود سوژه‌هایی مانند گل و گیاه جذاب‌تر به ثبت برسند. این دوربین هم فوکوس خودکار ندارد و باید با صبر و حوصله فاصله کانونی صحیح را بیابید.

پرتره

هر دو گوشی پرتره‌های خود را با دوربین اصلی به ثبت می‌رسانند اما وظیفه تشخیص سوژه از پس‌زمینه در A53 به عهده دوربین تشخیص عمق میدان و در ردمی نوت 11 پرو پلاس به عهده نرم افزار این گوشی است. پرتره‌های هر دو گوشی کیفیت خوبی دارند؛ چرا که سوژه با دقت مناسبی از پس‌زمینه برش می‌خورد و پس‌زمینه نیز به خوبی مات می‌شود. البته برش سوژه از پس‌زمینه همیشه ایده‌آل نیست و گاهی قسمتی از یک سوژه پیچیده مثل موهای نامرتب ممکن است به عنوان پس‌زمینه در نظر گرفته شده و مات شود.

برنده این بخش نیز ردمی نوت 11 پرو پلاس است و این برتری به داشتن دوربین اصلی بهتر برمی‌گردد و تصاویر پرتره رنج دینامیکی و کنتراست بهتری دارند و شارپنس هم در سطح مناسب‌تری قرار می‌گیرد.

 

طرفداران فوتبال از دست ندهند:
سایت پخش زنده فوتبال از اینترنت

 

جمع بندی

قبل از این که بخواهیم بحث ارزش خرید را مطرح کنیم بگذارید کمی در مورد قیمت دو گوشی صحبت کنیم. گلکسی A53 در نسخه 128 رم 8 تقریبا قیمتی برابر با نسخه 256 رم 8 ردمی نوت 11 پرو پلاس دارد و این یعنی عملا کهکشانی سامسونگ گران‌تر است. به علاوه این موضوع شما باید آداپتور A53 را به صورت جداگانه خریداری کنید که این موضوع هم هزینه به همراه دارد و باعث می‌شود قطعا کهکشانی کره‌ای‌ها میان‌رده گران قیمت‌تری باشد.

حال که بحث قیمت مشخص شد باید بگوییم که به طور حتم ارزش خرید ردمی نوت 11 پرو پلاس بسیار بیشتر از رقیب است؛ چرا که شما با قیمت کمتر حافظه دو برابری دریافت می‌کنید و جالب‌تر این که کیفیت ساخت این محصول بیشتر است، نرخ لمس 360 هرتزی دارد، اسپیکرهای بهتری دارد، سخت افزار آن قوی‌تر است، شارژ سریع باورنکردنی دارد و در 15 دقیقه شارژ می‌شود، دوربین اصلی آن بهتر است و فوق عریض آن هم تصاویر بهتری به ثبت می‌رساند.

چه چیز بیشتری از یک میان‌رده انتظار دارید؟ در طرف دیگر برتری‌های گلکسی A53 به مقداری شارژ دهی بهتر، گواهی IP67 و دوربین سلفی بهتر محدود می‌شود. تازه این شارژ دهی مقداری بهتر هم در برابر شارژ سریع 120 واتی عملا حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

تصمیم نهایی مانند همیشه با شما خواهد بود و ما تلاش کردیم تا به جنبه‌های مختلف دو گوشی بپردازیم، ولی در این که ارزش خرید نماینده چینی‌ها بیشتر است و شیائومی امکانات بسیار بیشتری را با قیمت کمتر در اختیار قرار می‌دهد هیچ شکی نیست.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ برنده بخش نمایشگر ردمی نوت 11 پرو پلاس است و این موضوع چند دلیل دارد. اول این که نرخ لمس پنل این گوشی 360 هرتز بوده و بیشتر از 240 هرتز رقیب است و دوم این که پرو پلاس شیائومی از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند و در صورت نمایش این نوع محتوا می‌تواند روشنایی 1200 نیتی را در اختیار قرار دهد.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ ردمی نوت 11 پرو پلاس از فناوری باورنکردنی شارژ سریع 120 واتی برخوردار است و این در حالی اتفاق افتاده که با یک میان‌رده مواجه هستیم. به لطف این فناوری عجیب و غریب نوت 11 پرو پلاس تنها 15 دقیقه زمان برای شارژ شدن نیاز دارد. در طرف دیگر A53 مانند A73 و برداران نسل قبل خود از شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند و خبر بدتر این که آداپتور هم داخل جعبه نیست! در نهایت قطعا با اختلاف بسیار زیاد ردمی نوت 11 پرو پلاس به لطف فناوری شارژ سریع بی‌نظیر و بی‌رقیب خود و همچنین وجود آداپتور درون جعبه برنده است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ برنده این بخش در نهایت ردمی نوت 11 پرو پلاس است. این گوشی در تست‌های مختلف حداقل 10 درصد بهتر از رقیب عمل کرده و در برخی از آزمون‌ها این اختلاف به 30 یا حتی بالاتر هم رسیده است. پس با وجود قدرت سخت افزاری مناسب A53 اگر قدرت سخت افزاری برایتان مهم است و به خصوص برای بازی می‌خواهید یکی از این دو میان‌رده را خریداری کنید ردمی نوت 11 پرو پلاس به دلیل کمی قدرت بیشتر و نرخ لمس 360 هرتزی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

25 نظر

  1. ابوالفضل

    پس شیاموئی بهتره ولی سامسونگ یه چیز دیگه است از نظر من

  2. حسن هادی

    سلام یک سوال آیا به نظر شما note 11 pro plus 5g نسخه ۲۵۶ گیگ با قیمت ۱۱میلیون و خورده ای بهترین گوشی بازار نسبت به بازه قیمتی خودش هست? نسبت به بازه قیمتی خودش با این قیمت گوشی بهتر هست ?
    من خیلی تحقیق کردم با این قیمت این همه امکانات بهتر ندیدم شما بهترین میدونید این گوشی رو تو بازه قیمتیش؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسن هادی

      سلام وقت بخیر بسته به نیازتون داره کدوم بخش اولویت هست براتون؟
  3. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده
    به شخصه A52s رو ترجیح میدم
    پاینده باشید

  4. امیرحسین

    سلام مچکرم از سایت عالی شما.
    شما اگه خودتون تو ۱۰ تومن تا ۱۱ تومن بخواین گوشی بخرین کدوم رو انتخاب می‌کنید؟
    Redmi note 11 pro plus 5g
    یا
    Samsung galaxy A53 5g

  5. Afideh

    سلام خسته نباشین
    خاستم ببینم گوشی نوت ۱۱ پرو پلاس نسخه هند و اصلیش فرقی دارن؟
    من خاستم این گوشی رو بخرم گفتم بپرسم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Afideh

      سلام وقت بخیر منظورتون نسخه جهانی تولید شده در هند یا نسخه مخصوص هند؟
      1. alireze

        پاسخ به احسان نیک پی

        همش سوالو با سوال جواب میدی این دیگه چجورشه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به alireze

          سلام وقت بخیر شما چه سوالی پرسیدید که جواب داده نشده؟
  6. سمیرا

    سلام مجدد جناب نیک پی عزیز.
    من شنیدم ۳۰ درصد حافظه گوشی redmi note 11pro plus رم ۸,حافظه ۲۵۶ پر بسه گوشی هنگ میکنه.
    چنین چیزی هست؟
    چون اولین باره گوشی شیائومی میخرم و هنوز استفاده زیادی ازش نکردم.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سمیرا

      سلام وقت شما بخیر باشه خیر چنین چیزی نیست و این گونه حرف ها عموما پایه و اساس نداره ممکن در یک آپدیت مشکل نرم افزاری بوجود بیاد و گوشی مثلا کمی کند بشه که اون هم در آپدیت بعدی برطرف میشه پاینده باشید
  7. سمیرا

    ممنون از پاسخگوییتون.
    پس با توجه به اینکه بروز رسانیش قطع شد (وقتی شارژر رو وصل کردم) مشکلی پیش نیومده؟
    نیازی به مراجعه به شرکت گارانتیش نیست.
    چون ظاهرا مشکلی هم نداره.
    از این بابت یکم نگران بودم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سمیرا

      سلام وقت بخیر خیر مشکلی نداره اگه در استفاده مشکلی ندارید پاینده باشید
      1. سجاد

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام خسته نباشید با نظر شما من الان میخام گوشی بگیرم یا سامسونگ یا شیامی وچه مارکی باشه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سجاد

          سلام وقت بخیر چقدر بودجه دارید؟ اولویت هاتون چیه؟
  8. سمیرا

    با سلام.
    من گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس خریدم.
    به روز رسانی نرم افزار زدم.داشت مرحله نهایی رو انجام میداد که برای اطمینان گوشی رو به شارژ زدم.
    بعد از اون دیگه به روز رسانی انجام نشد.اندروید همون ۱۱ و رابط کاربری ۱۲.۵.۷ هست.
    درست فکتوری هم کردم ,متاسفانه میزنه به روز رسانی موجود نیست.
    آخرین به روز رسانی آوریل و فوریه بوده.
    چیکار میتونم کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سمیرا

      سلام وقت بخیر منطقه گوشی رو به روی هند قرار بدید و با فیلترشکن روشن امتحان کنید عرضه میشه قطعا، نگران نباشید و به طور کلی Miui 13 باگ زیاد داره فعلا، چندان عجله‌ای برای بروزرسانی نداشته باشید موفق باشید
  9. محمد منصوری

    با سلام
    برادر بسیار واضح و مشخصه که شما که دارین مقایسه و البته قضاوت میکنید عملاً طرفدار شیائومی هستین . من خودم طرفدار گوشی های شیائومی هستم اما توی قضاوت سعی میکنم بی طرف باشم. جاهایی که گوشی سامسونگ ممتاز تره شما از واژه “یک کمی ” استفاده میکنید توی نتیجه گیری هاتون که اصلا قشنگ نیست. درسته یا نه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد منصوری

      سلام وقت بخیر دوست خوبم، برای منه نویسنده هیچ فرقی نمی‌کنه که شما کدوم گوشی رو خریداری کنید و من فقط تلاش می‌کنم از هر جنبه دو گوشی رو با هم مقایسه کنم همان طوری که آخر مطالبم عنوان می‌کنم انتخاب نهایی به عهده کاربر خواهد بود پاینده باشید
  10. شایان

    سلام یه سوال داشتم اونم اینکه الان حسگر گوشی شیائومی جای دکمه روشن خاموشه درسته؟خب الان اگه صفحه گوشی خاموش باشه و انگشت آدم به حسگر بخوره صفحه باز میشه.میخواستم بدونم آیا می یو آی یه قابلیت داره که وقتی آدم دکمه روشن خاموش رو فشار میده اول صفحه به صورت قفل روشن بشه بعد که برای بار دوم انگشتمون رو زدیم قفل صفحه باز بشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به شایان

      سلام وقت بخیر قابلیتی در تنظیمات هست که اگر اون رو روشن کنید تا زمانی که دکمه پاور رو فشار ندید حسگر عمل نمیکنه قسمت لاک اسکرین میتونید پیدا کنید پیروز باشید
      1. شایان

        پاسخ به احسان نیک پی

        ببخشید منظورتون اینه که اول دکمه رو فشار بدیم صفحه گوشی روشن میشه بعد که دوباره دکمه رو لمس کردیم قفل باز میشه ؟ واقعا همچین قابلیتی هست؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به شایان

          سلام وقت بخیر خیر قابلیت به این شکل هست که با قرارگیری دست روی سنسور گوشی باز نمیشه و باید حتما فشار بدید دکمه رو موفق باشید
          1. شایان

            پاسخ به احسان نیک پی

            خیلی ممنونم از اطلاعاتتون
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به شایان

              سلام وقت بخیر پاینده باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-redmi-note-11-pro-plus-5g-%d8%a8%d8%a7-galaxy-a53/
ads
ads