داغ ترین ها :
مقایسه نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو

مقایسه نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو

گوشی‌های سری نوت شیائومی همیشه ارزش خرید بسیار بالایی داشته‌اند و حالا دیگر ردمی نوت 10 پرو به نسبت همه‌ی گوشی‌های قبلی ارزش خرید بیشتری را ارائه می‌کند و مشخصاتی عالی دارد. از طرفی نوا 8i هواوی هم برادر کوچک‌تر نوا 8 است و مشخصات جذابی دارد. در این مطلب به مقایسه نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو می‌پردازیم و این دو گوشی را به طور کامل با هم مقایسه می‌کنیم تا محصول بهتر و برتر مشخص شود و شما بهتر بتوانید تصمیم به خرید بگیرید.

 

لیست جدیدترین گوشی های بازار موبایل را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

قبل از مقایسه نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو بد نیست با مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی آشنا شوید:

گوشی ردمی نوت 10 پرو نوا 8i
تاریخ معرفی اسفند ۹۹ تیر ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴ در ۷۶.۵ در ۸.۱ میلی‌متر ۱۶۱.۹ در ۷۴.۷ در ۸.۶ میلی‌متر
وزن ۱۹۳ گرم ۱۹۰ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ سوپر امولد – ۱۲۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ IPS با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری

Miui 12.5

اندروید ۱۰ و رابط کاربری

EMUI 11 (بدون سرویس‌های گوگل)

تراشه اسنپ‌دراگون 732G اسنپ‌دراگون 662
کارت حافظه بله خیر
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات ۶۶ وات
رنگ آبی، خاکستری و برنزی آبی، نقره‌ای و مشکی

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی برای ردمی نوت 10 پرو یک قاب شیشه‌ای با طراحی مات در نظر گرفته که با وجود مات بودن باز هم نور را به حالت جذابی پخش کرده و بازتاب می‌دهد. در بالای این قاب و سمت چپ فریم مستطیل شکل دوربین‌ها با طراحی دو تکه قرار گرفته که بخش سمت راست به رنگ قاب پشتی و بخش دیگر همواره مشکی است.مقایسه نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو

در پایین این قاب شیشه‌ای لوگوی ردمی دیده می‌شود و این قاب با لبه‌های انحنا دار به فریم پلاستیکی و براق کناری متصل شده است. در طرف مقابل نوا 8 آی قاب پشتی پلاستیکی دارد اما طراحی این قاب مات است و مانند رقیب نور را پخش کرده و بازتاب می‌دهد.

در بالای این قاب فریم دایره‌ای و بزرگ دوربین‌ها دیده می‌شود که با نواری براق میزبانی می‌شود. در پایین این قاب لوگوی هواوی قرار گرفته و لبه‌های قاب پشتی با انحنای بیشتری نسبت به رقیب به فریم کناری متصل می‌شوند.

 

 

مقایسه نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو

ردمی نوت 10 پرو وزنی ۱۹۰ گرمی و ضخامتی ۸.۱ میلی متری دارد و این اعداد برای نوا 8 آی به ترتیب ۱۹۰ و ۸.۶ میلی متر هستند و به این ترتیب می‌توانیم ارگونومی دو گوشی را در یک سطح و قابل قبول در نظر بگیریم.

به روی فریم سمت راست هر دو گوشی دکمه‌های پاور و ولوم دیده می‌شود و در بالا برای نوا 8 میکروفون دوم، اسپیکر مکالمه و جک ۳.۵ میلی متری صدا و برای ردمی نوت 10 پرو جک ۳.۵ میلی متری صدا، میکروفون دوم، اسپیکر دوم و اینفرارد قرار گرفته است.

ردمی نوت 10 پرو در سمت چپ خشاب سیم کارت را دارد و در نهایت فریم پایینی دو گوشی اسپیکر، درگاه Type C و میکروفون و برای نوا 8i خشاب سیم کارت را شامل می‌شود.

فضای جلویی جایی است که هواوی برای یک گوشی در این بازه‌ی قیمتی غوغا کرده و حاشیه‌های بسیار کمی را برای آن در نظر گرفته است تا فضای روبرویی این گوشی به واقع تحسین برانگیز باشد.عکس گوشی هواوی نوا 8i

نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ردمی نوت 10 پرو حدود ۴ درصد کمتر از رقیب است و از نظر حاشیه‌های کم نوا 8i خود را به دنیای پرچمداران نزدیک کرده است. این حاشیه‌ها به قدری کم شده‌اند که هواوی مجبور شده اسپیکر مکالمه را به روی لبه‌ی فریم بالایی منتقل کند.

ردمی نوت 10 پرو از گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب بهره می‌برد و این محصول در سه رنگ آبی، خاکستری و برنزی در دسترس قرار دارد. برای نوا 8i هم رنگ‌های نقره‌ای، آبی و مشکی در نظر گرفته شده است.

در نهایت اگر گوشی با کیفیت ساخت بهتر می‌خواهید ردمی نوت 10 پرو شیائومی را انتخاب کنید و اگر نمایشگری با حاشیه‌های بسیار کم می‌خواهید که جلوه‌ی بسیار جذابی داشته باشد به سراغ نوا 8 آی بروید.

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو با نوا 8i

درست است که هواوی با کم کردن حاشیه‌های نمایشگر نماینده خود باعث جذاب شدن آن شده است اما در زمینه مشخصات پنل به نوعی کم لطفی کرده و نمایشگر این گوشی از نظر مشخصات در مقابل رقیب حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

نوا 8i از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ و تراکم ۳۹۱ پیکسل بر هر اینچ استفاده می‌کند. این پنل نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و معمول دارد و حتی خبری از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم نیست.مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو با نوا 8i

کیفیت نمایشگر در حالت کلی خوب و مناسب است اما در این بازه‌ی قیمتی انتظار داریم یا با پنل امولد مواجه باشیم یا حداقل با نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز و در واقع هواوی هیچ کدام از این دو کار را برای پنل این گوشی انجام نداده است.

در طرف مقابل ردمی نوت 10 پرو یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ دارد و از نسبت ۲۰ به ۹ بهره می‌برد. این پنل از محتوای HDR10 و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این نمایشگر بسیار عالی است و به راحتی و با اختلاف می‌تواند رقیب را پشت سر بگذارد؛ چرا که اولا خود نمایشگر به دلیل نوع پنل جذابیت بیشتری دارد و رنگ‌ها را زنده‌تر و پویاتر به نمایش می‌گذارد و کنتراست بهتری دارد و ثانیا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باعث می‌شود محتوا بسیار روان‌تر و جذاب‌تر به نمایش دربیاید.

 

 

مقایسه صفحه نمایش ردمی نوت 10 پرو با نوا 8i

هر دو گوشی برای محیط‌های بسته روشنایی کافی و مناسبی دارند اما در محیط‌های باز با اختلاف ردمی نوت 10 پرو نمایشگر روشن‌تری دارد و محتوا را به صورت واضح‌تری به نمایش درمی‌آورد.

در آخر با اختلاف زیاد در بخش نمایشگر ردمی نوت 10 پرو بهتر از رقیب است.

 

خرید گوشی ردمی نوت 10 پرو شیائومی با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه اسپیکر نوا 8i با Redmi note 10 pro شیائومی

نوا 8i از اسپیکر مونو استفاده می‌کند و این در حالیست که ردمی نوت 10 پرو به اسپیکرهای دوگانه و استریو مجهز شده است. اسپیکرهای ردمی نوت 10 صدای بلندتر، فراگیرتر و شفاف‌تری دارند و قطعا برنده‌ی این بخش خواهند بود.مقایسه اسپیکر نوا 8i با Redmi note 10 pro شیائومی

صدای تولید شده توسط اسپیکر نوا 8 آی حالت مونو دارد و نمی‌تواند با رقیب رقابت کند.

نرم افزار و رابط کاربری

نرم افزار بخشی است که باعث شد هواوی بعد از تحریم‌ها کاهش فروش شدیدی را تجربه کند. طبق تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هواوی دیگر حق ندارد از سرویس‌های گوگل از جمله گوگل پلی، گوگل کروم، جیمیل، یوتیوب و دیگر موارد استفاده کند و از آنجایی که اندروید با سرویس‌های گوگل زنده است این مشکلات زیادی را برای این برند به وجود آورد.

نوا i8 هم از سرویس‌های گوگلی بی بهره مانده و شما نمی‌توانید برنامه‌های خود را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. این موضوع بسته به نوع استفاده کابر می‌تواند مشکل بزرگی باشد یا حتی مشکلی به حساب نیاید و این به خود شما بستگی دارد.

از طرفی ردمی نوت 10 پرو از Miui 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و از سرویس‌های گوگل هم بهره مند است. در نهایت به دلایل گفته شده در بالا و همچنین بی بهره ماندن نوا 8i از سرویس‌های گوگل نماینده شیائومی را برنده این بخش می‌دانیم.

مقایسه عملکرد سخت افزاری هواوی نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو

ردمی نوت 10 پرو در بخش سخت افزاری از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G استفاده می‌کند که از پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kyro 470 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 برخوردار است.

از طرف دیگر برای نوا 8i تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون 662 مناسب دیده شده که پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kyro 260 Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 260 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.مقایسه عملکرد سخت افزاری هواوی نوا 8i با ردمی نوت 10 پرو

قدرت سخت افزاری نوا 8i برای انجام کارهای روزمره و عادی کاملا کافی به نظر می‌رسد و حتی می‌توانید بازی‌های سنگین و گرافیکی را بدون افت فریم در حالت گرافیکی پایین اجرا کند. ردمی نوت 10 پرو اما وضعیت بسیار بهتری دارد و قدرت سخت افزاری آن تقریبا دو برابر گوشی رقیب است.

ردمی نوت 10 پرو به خوبی می‌تواند بازی‌های سنگین را در حالت گرافیکی متوسط یا حتی بالا بدون مشکل اجرا کند و قدرت سخت افزاری آن مناسب و رضایت بخش ارزیابی می‌شود.

ردمی نوت 10 پرو از دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند و برای گوشی رقیب یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و دو نسخه ۶ و ۸ گیگابایتی حافظه رم در نظر گرفته شده است. نماینده شیائومی از کارت حافظه جانبی بهره می‌برد اما گوشی رقیب از داشتن این درگاه بی بهره مانده است.

در نهایت برنده‌ی این بخش به طور حتم ردمی نوت 10 پرو خواهد بود و در حالی که قدرت سخت افزاری نوا 8 آی تنها برای انجام کارهای روزمره کافی است این نماینده شیائومی می‌تواند از پس کارهای سنگین‌تر هم بربیاید و اگر بخش سخت افزار گوشی برای شما اهمیت دارد به سراغ ردمی نوت 10 پرو بروید.

 

معرفی بهترین برنامه ها برای کسب درآمد دلاری:
بهترین اپلیکیشن کسب درآمد

 

مقایسه باتری ردمی نوت 10 پرو با نوا 8i

شیائومی برای ردمی نوت 10 پرو یک باتری با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت در نظر گرفته و هواوی به سراغ یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی برای نماینده‌ی خود یعنی نوا 8i رفته است.

هر دو گوشی می‌توانند در صورت داشتن استفاده متوسط و نرمال یک روز کامل دوام بیاورند ولی ردمی نوت 10 پرو کمی وضعیت بهتری دارد و می‌تواند حتی تا ۱.۵ روز هم شارژ نگه دارد و به این ترتیب برنده‌ی بخش شارژ دهی خواهد بود.

هواوی در بخش سرعت شارژ بالاخره خودی نشان می‌دهد و نوا 8i از شارژ سریع ۶۶ واتی استفاده می‌کند. به لطف این فناوری نماینده هواوی می‌تواند تنها در مدت ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شود. ردمی نوت 10 پرو در طرف دیگر شارژ سریع ۳۳ واتی دارد و در مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه فول شارژ می‌شود که زمانی دو برابر طولانی‌تر از رقیب است.

پس اگر شارژ دهی برایتان اهمیت بیشتری دارد به سراغ ردمی نوت 10 پرو بروید و اگر به سرعت شارژ بیشتر اهمیت می‌دهید نوا 8 آی هواوی را برگزینید.

 

خرید گوشی هواوی نوا 8i با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه دوربین ردمی نوت 10 پرو شیائومی با هواوی نوا 8i

در این بخش دوربین دو گوشی را مقایسه خواهیم کرد تا مشخص شود کدام گوشی دوربین‌های بهتری دارد و می‌تواند عکس‌های با کیفیت‌تری به ثبت برساند.دوربین Redmi note 10 pro

دوربین اصلی

ردمی نوت 10 پرو سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

نوا 8i از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که سازنده‌ی آن توسط هواوی مشخص نشده است و تنها می‌دانیم که این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های گرفته شده با نماینده هواوی برای این بازه‌ی قیمتی خوب و رضایت بخش هستند و می‌توانند رضایت شما را جلب کنند اما در مورد ردمی نوت 10 پرو موضوع کمی متفاوت است.دوربین هواوی نوا 8i

ردمی نوت 10 پرو بهترین دوربین اصلی در این بازه‌ی قیمتی را دارد و کمتر گوشی می‌تواند با آن رقابت کند. عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی به معنای واقعی عالی هستند. شما جرئیات بسیار زیاد و رنج دینامیکی وسیعی را در تصاویر مشاهده می‌کنید و نویز در حد بسیار پایینی قرار دارد.

این عکس‌ها شارپنس و کنتراست خوبی دارند و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند و در نهایت به طور حتم برنده‌ی این بخش ردمی نوت 10 پرو است و نه تنها گوشی رقیب بلکه تمامی رقبا در این بازه‌ی قیمتی را پشت سر می‌گذارد.

 

 

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی دارند. کیفیت این دوربین خوب است اما عالی نیست و نمی‌توان آن را با دوربین اصلی مقایسه کرد. به نسبت دوربین اصلی نویز افزایش یافته و از میزان جزئیات کاسته می‌شود. در نهایت اما عملکرد دوربین فوق عریض هر دو گوشی را مناسب می‌دانیم.

 

عکس اولتراواید هواوی نوا 8i

عکس اولتراواید با ردمی نوت ۱۰ پرو

 

دوربین سلفی

هر دو گوشی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارند. عکس‌های سلفی هر دو گوشی کیفیت قابل قبول و رضایت بخشی دارد اما در این میان ردمی نوت 10 پرو مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کند و سلفی‌های این گوشی کنتراست بهتری به نسبت رقیب دارند.

 

ماکرو

دوربین ماکرو نوا 8i سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد و در طرف دیگر ردمی نوت 10 پرو از سنسوری ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و از فوکوس خودکار هم بهره می‌برد تا شما بسیار ساده‌تر و بهتر بتوانید به روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید.

عکس‌های ماکرو گرفته شده با نوا 8 آی چندان کیفیت جالبی ندارند و خیلی نمی‌توانید به روی این تصاویر حساب باز کنید. ماکروهای ردمی نوت 10 پرو اما جزئیات بیشتری دارند و رنگ‌ها را زنده‌تر به ثبت می‌رسانند و به همین دلیل هم در این بخش هم نماینده شیائومی را برتر می‌دانیم.

نمونه عکس ماکرو هواوی نوا 8i

عکس ماکرو با هواوی نوا 8i

نمونه عکس ماکرو ردمی نوت 10 پرو

عکس ماکرو با ردمی نوت ۱۰ پرو

 

پرتره

پرتره‌های این دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان برای برش سوژه از پس‌زمینه انجام می‌شود. این پرتره‌ها در هر دو گوشی کیفیت و برش خوبی دارند اما از آنجایی که دوربین اصلی ردمی نوت 10 پرو بهتر از رقیب است پس طبیعتا پرتره‌های این گوشی هم جزئیات بهتر و رنگ بندی جذاب‌تری دارند.

عکس پرتره با هواوی Nova 8i

عکس پرتره با هواوی Nova 8i

 

جمع بندی

این دو گوشی در بازار کشور ما تقریبا قیمت مشابهی دارند اما جالب است که نوا 8i به جزو سرعت شارژ بیشتر و داشتن نمایشگر با حاشیه‌های کمتر در هیچ بخش دیگری نمی‌تواند ردمی نوت 10 پرو را شکست دهد و این نشان دهنده‌ی ارزش خرید بسیار بالای نماینده‌ی شیائومی است.

پس اگر گوشی با نمایشگر بهتر، کیفیت ساخت بهتر، اسپیکر بهتر، دوربین‌های بهتر و شارژ دهی بهتر می‌خواهید که از سرویس‌های گوگل هم بهره مند باشد قطعا ردمی نوت 10 پرو شیائومی را انتخاب کنید.مقایسه ردمی نوت 10 پرو با نوا 8i

از طرفی اگر گوشی می‌خواهید که نمایشگر آن حاشیه‌های بسیار باریک و نزدیک به گوشی‌های پرچمدار داشته باشد و در مدت زمان بسیار کمی هم فول شارژ شود بد نیست نگاهی جدی به نماینده هواوی داشته باشید.

 

مقایسه های ما را دنبال کنید:

مقایسه پوکو F3 با گوشی M52 سامسونگ

 

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ به طور حتم ردمی نوت 10 پرو نمایشگر بهتری به نسبت رقیب دارد؛ چرا که این گوشی پنل امولد دارد و همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و همچنین از نظر روشنایی هم وضعیت بهتری به نسبت نوا 8i دارد و با اختلاف زیاد برنده‌ی این بخش است.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ از نظر شارژ دهی ردمی نوت 10 پرو مدت زمان بیشتری را دوام می‌آورد که این مهم به لطف باتری پر ظرفیت‌تر این گوشی به دست آمده است. از نظر سرعت شارژ اما نوا 8i تقریبا در مدت زمان ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود و برتر از ردمی نوت 10 پرو با زمان شارژ ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد و برای بازی مناسب‌تر است؟ به طور حتم ردمی نوت 10 پرو گوشی بهتری برای بازی کردن است؛ زیرا اولا قدرت سخت افزاری تقریبا دو برابر به نسبت رقیب دارد و ثانیا هم نمایشگر امولد و ۱۲۰ هرتز آن لذت بازی کردن را دو چندان می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%86%d9%88%d8%a7-8i-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-10-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads