داغ ترین ها :
مقایسه وان پلاس 9 پرو با آیفون 12 پرو | آیا وان پلاس یک غول دیگر را شکست می‌دهد؟

مقایسه وان پلاس 9 پرو با آیفون 12 پرو | آیا وان پلاس یک غول دیگر را شکست می‌دهد؟

تاکنون سال 2021 پر از خبرهای بزرگ و هیجان‌انگیز برای دوستداران تکنولوژی بوده است، اما بحث اصلی ما در این مطلب مقایسه گوشی پرطرفدار آیفون 12 پرو و وان پلاس 9 پرو است؛ دو گوشی که یکی در اواخر 2020 و دیگری در سال 2021 به بازار عرضه شده‌اند و به‌خوبی توانسته‌اند قدرت خود را به رخ یکدیگر بکشند. همراه مجله تکنولایف باشید تا با یکدیگر، دو گوشی قدرتمند و جذاب آیفون 12 پرو و وان پلاس 9 پرو را در قسمت‌های مختلف طراحی، نمایشگر، پردازنده، دوربین و باتری مقایسه کنیم. به تازگی امکان خرید گوشی وان پلاس از فروشگاه تکنولایف فراهم شده است.

 

مقایسه طراحی iPhone 12 Pro و One Plus 9 Pro

طراحی هر دو گوشی مثل همیشه فوق‌العاده است. آیفون 12 با برگشت به طراحی گذشته خود، توانست بسیاری از هواداران خود را خوشحال و شگفت‌زده کند. هر دو گوشی فریم فلزی و پشت‌شیشه‌ای دارند و دارای دکمه سایلنت مکانیکی هستند؛ با این تفاوت که در وان پلاس 9 پرو، قابلیت بی‌صدا کردن، صدادار کردن و ویبره وجود دارد و آیفون فقط حالت ویبره و صدادار کردن را پوشش می‌دهد.
هر دو گوشی جک 3.5 میلی‌متری ندارند و نحوه جای‌گذاری دکمه پاور و حجم صدا مثل یکدیگر تعبیه شده‌اند. در آیفون 12 پرو 3 لنز دوربین و یک حسگر LiDAR وجود دارد. در آن طرف مقایسه، وان پلاس 9 پرو دارای 4 دوربین با طراحی متفاوت نسبت به نسل قبلی خود ظاهر شده است.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
وزن آیفون 12 پرو 189 گرم و وان پلاس 9 پرو 197 گرم است که می‌توان گفت از این نظر، آیفون خوش‌دست و سبک‌تر است، اما نمایشگر وان پلاس 9 پرو حاشیه کم‌تری نسبت به آیفون 12 دارد. در مجموع، می‌توان گفت که طراحی آیفون 12 پرو بسیار خوش‌دست و کاربرپسندتر است.

 

خرید آیفون 12 پرو

 

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو

مقایسه نمایشگر iPhone 12 pro و One Plus 9 pro

داشتن یک نمایشگر خوب و باکیفیت، نکته کلیدی در زمان خرید گوشی‌های هوشمند است که هر دو گوشی وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو از این نظر شما را ناامید نخواهند کرد. هر دو گوشی دارای پنل‌های OLED هستند که به‌معنی وجود رنگ‌های زنده و نشان‌دهنده رنگ مشکی عمیق هستند.
وان پلاس 9 پرو دارای یک نمایشگر زیبای 6.7 اینچی AMOLED با دو حالت رنگ است: زنده و طبیعی. در حالت رنگی زنده، وان پلاس 9 پرو دارای 208.1% از طیف sRGB و 147.4% از طیف چالش‌برانگیزتر DCI- P3 است. در حالت طبیعی، این گوشی دارای 119.9% از طیف sRGB و 84.9% از طیف رنگی DCI-P3 است. درنهایت، سرعت تازه‌سازی 120 هرتزی وان پلاس 9 پرو در صورت لزوم تا 1 هرتز پایین می‌آید و این می‌تواند به‌جرئت یک امتیاز بزرگ در برابر آیفون 12 پرو باشد.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
در همین حال، آیفون 12 دارای یک نمایه رنگی است که 115.6% از طیف sRGB و 81.9% از DCI-P3 تولید می‎کند. سرعت تازه‌سازی آن روی 60 هرتز قفل شده است و در این گوشی، خبری از سرعت نمایشگر و روانی بسیار دل‌نشین که در وان پلاس 9 پرو وجود دارد، نیست. صفحه نمایشگر آیفون در مقایسه با نمایشگر 722 نیتی OnePlus 9 Proکمی روشن‌تر و 740 نیت است.
از آزمایش‌های انجام‌شده در آزمایشگاه و تجربه شخصی استفاده از دو گوشی مشخص است که وان پلاس 9 پرو برنده این دسته‌بندی است. سرعت تازه‌سازی 120 هرتزی تأثیر زیادی درنتیجه این رقابت داشت.
اگر هم دغدغه مقاومت و سختی نمایشگرها را دارید، خیال‌تان کاملاً راحت باشد؛ وان پلاس 9 پرو دارای گوریلاگلس 5 و آیفون 12 پرو دارای سختی سرامیک ضدخش اولفوبیک است که گوشی را کاملاً ضدضربه می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که وان پلاس 9 پرو می‌تواند در این قسمت یعنی صفحه‌نمایش، بهتر از آیفون 12 پرو عمل کند.

 

آخرین مقایسه های مجله تکنولایف:

مقایسه آیفون 13 با گلکسی S21 ultra

 

مقایسه دوربین آیفون 12 پرو و وان پلاس 9 پرو

و اما مقایسه جذاب و سخت دوربین دو گوشی وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو؛ امسال کمپانی وان پلاس به‌دلیل قرارداد و همکاری با شرکت معروف هاسلبلاد برای ساخت دوربین‌های هرچه بهتر درگوشی‌های خود، توانسته یکی از بهترین دوربین‌های حال حاضر گوشی‌های هوشمند را روانه بازار کند. اما هیچ‌وقت فکر نکنید که آیفون کم می‌آورد و عقب‌نشینی می‌کند؛ آیفون همچنان یکی از اصلی‌ترین رقیبان گوشی‌های هوشمند دوربین‌محور است که هرسال رقابت را برای کمپانی‌ها سخت‌تر می‌کند.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
وان پلاس 9 پرو دارای یک سنسور 48 مگاپیکسلی عریض، یک لنز اولتراواید 50 مگاپیکسلی، یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی نوری 3.3 برابری و یک لنز سیاه‌سفید 2 مگاپیکسلی است. در مقابل، آیفون 12 پرو دارای یک لنز عریض 12 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی نوری 2 برابری است.
در عکس‌های گرفته‌شده، هر دو گوشی رنگ‌های فوق‌العاده‌ای ثبت کرده‌اند. وان پلاس 9 پرو درعین‌حال که رنگ‌ها را زنده نگه‌داشته، تصویر را هم به‌اندازه کافی روشن کرده است. درحالی‌که نمونه عکس‌های آیفون عالی است اما حاشیه‌های، آن زیادی در معرض دید قرار گرفته‌اند.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
در مقایسه وان پلاس 9 پرو با آیفون 12 پرو، مشخص شد که هر دو گوشی پرتره‌های خوبی می‌گیرند، اگرچه تفاوت آشکاری هم بین آن‌ها وجود دارد. تصویر وان پلاس 9 پرو، کم‌نور و ملایم است، درحالی‌که تصویر آیفون 12 پرو بسیار زنده و روشن است. اگر در زمان عکس گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باشید، کار وان پلاس در تنظیم نور بهتر است.
حالت شب Nightscape وان پلاس در طول سال‌ها بسیار بهبود یافته است، اما حالت شب آیفون خیلی بهتر و سازگارتر است. در مقایسه وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو، متوجه شدیم زمانی که حالت Nightscape وان پلاس روشن باشد، تصاویر مقبول‌تر هستند، اما ممکن است عکس‌های عجیبی بگیرد. اما آیفون می‎تواند جزئیات پس‌زمینه را به‌خوبی به‌تصویر بکشد و در نورپردازی عالی عمل کند، ولی عکس وان پلاس ممکن است زرد به‌نظر برسد.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی وان پلاس 9 پرو عملکرد خوبی دارد، با این‌حال ممکن است در موقعیت‌هایی که نور محیط کم یا متوسط است، با مشکل مواجه شود. در آیفون 12 پرو چنین مشکلی وجود ندارد؛ دوربین سلفی این گوشی نور مستقیم خورشید را بهتر کنترل می‌کند و خیلی دقیق‌تر از وان پلاس جزئیات صورت را نشان می‌دهد.
به دلیل حالت شب مناسب و عملکرد بهتر دوربین سلفی، آیفون 12 پرو برنده رقابت دوربین‌هاست. وان پلاس 9 پرو هم بسیار خوب مبارزه کرد و پیشرفت چشمگیری را نسبت به گوشی‌های قبلی وان پلاس نشان داد، اما مسیر زیادی تا رسیدن به آیفون پیش رو دارد و ممکن است به‌زودی این فاصله را طی کند.

 

بهترین نوع فناوری صفحه نمایش موبایل کدام است؟ مطلب زیر را بخوانید:

بهترین صفحه نمایش گوشی

 

مقایسه پردازنده و عملکرد آیفون 12 پرو و وان پلاس 9 پرو

هر دو گوشی وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو از جدیدترین پردازنده‌های حال بازار استفاده می‌کنند که نماینده اندروید دارای اسنپدراگون 888 و آیفون دارای A14 Bionic است. اما امسال هم طبق معمول پردازنده آیفون، برتری خود را نسبت به اسنپدراگون حفظ کرده است؛ البته نمی‌توان گفت که اسنپدراگون بد عمل کرده است، اما در برابر A14 نتوانسته خودی نشان دهد و باز هم عقب ‌مانده است.
این دو گوشی برای اجرای بازی‌هایی مانند Genshin Impact، Asphalt 9 و Call of Duty عالی هستند. این دو گوشی می‌توانند هر چیزی را به‌راحتی اجرا کنند. فرقی ندارد از مدل 9 Pro با رم 8 یا 12 گیگابایتی استفاده کنید یا آیفون 12 پرو رم 6، این دو گوشی در زمان خواندن و اجرای برنامه‌ها بسیار سریع هستند.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
در Geekbench 5 وان پلاس 9 پرو در آزمون چندهسته‎ای امتیاز 3.685 را کسب کرد، درحالی‌که آیفون 12 پرو در همین آزمایش امتیاز 1078 را به‌دست آورد. بااین‌حال، در تست چالش‌برانگیز 3DMark به نام Wild Life Unlimited، وان پلاس 9 پرو 34.5 فریم در ثانیه را مدیریت کرد و آیفون امتیاز عالی 51 فریم در ثانیه را گرفت.
درهرصورت باید برنده این بخش را مشخص کنیم و این آیفون 12 پرو است که گوشی وان پلاس 9 پرو را در این بخش شکست می‌دهد.

 

مقایسه باتری آیفون 12 پرو و وان پلاس 9 پرو

گوشی هوشمند وان پلاس 9 پرو دارای یک باتری 4500 میلی‌آمپری است که به دو قسمت 2250 میلی‌آمپری تقسیم‌شده است. با این کار امکان شارژ سریع 65 وات آن فراهم می‌شود. آیفون 12 پرو دارای یک باتری 2815 میلی‌آمپری است که عمر باتری خیلی بالایی ندارد، اما به‌دلیل بهینه‌بودن سیستم‌عامل، این گوشی دوام خوبی دارد.
در تست باتری Tom Guide، OnePlus 9 Pro عملکرد خوبی نشان داد؛ در این تست وان پلاس 9 پرو را در حالت 5G و سرعت تازه‌سازی 120 هرتزی امتحان کردیم و به میانگین عمر باتری 10 ساعت و 40 دقیقه رسیدیم. این میزان را با 9 ساعت و 6 دقیقه آیفون 12 پرو مقایسه کنید و متوجه می‌شوید که باتری کدام گوشی دوام بیشتری دارد.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
در مقایسه دو گوشی وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو، وان پلاس 9 پرو از نظر شارژ سیمی 65 وات و بی‌سیم 50 وات برنده این قسمت از رقابت است. حداکثر شارژ سیمی آیفون 20 وات است و در این رقابت شکست می‌خورد. وان پلاس 9 پرو می‌تواند باتری بزرگ خود را فقط در 30 دقیقه به‌صورت کامل شارژ کند، اما آیفون 12 پرو حتی نمی‌تواند به این میزان نزدیک شود و بعد از نیم ساعت شارژ با شارژرهای MagSafe اپل، فقط 31 درصد شارژ می‌شود.

 

مقایسه نرم‌افزاری و ویژگی‌های آیفون 12 پرو و وان پلاس 9 پرو

هر دو گوشی آیفون 12 پرو و وان پلاس 9 پرو، از فناوری نسل جدید ارتباطات یعنی، اینترنت 5G استفاده می‌کنند؛ با این تفاوت که آیفون 12 پرو، جزو اولین گوشی‌هایی است که از 5G استفاده می‌کند؛ همچنین هر دو گوشی از دو سیم‌کارت فعال پشتیبانی می‌کنند.
با وجود اینکه وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو در چند بخش باهم شباهت‌هایی دارند، ولی از نظر نرم‌افزاری کاملاً باهم متفاوت هستند. OnePlus 9 Pro با سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی وان پلاس یعنی OxygenOS ارائه می‎شود. این رابط کاربری بسیار کاربردی و پر از ویژگی و امکانات است و تنظیمات زیادی برای شخصی‌سازی گوشی شما دارد تا احساس کنید گوشی شما منحصربه‌فرد است.
وان پلاس 9 پرو فقط دو به‌روزرسانی سیستم‌عامل، یعنی تا اندروید 13 را دریافت خواهد کرد و برای سه سال (یعنی تا سال 2024) به‌روزرسانی امنیتی خواهد داشت که در مقایسه با عملکرد سیستم‌عامل IOS بسیار ناامیدکننده است.

وان پلاس 9 پرو و آیفون 12 پرو
در همین حال،iPhone 12 Pro با iOS 14 یعنی بهترین نسخه iOS، ارائه ‌شده است که پشتیبانی به‌روزرسانی 5 تا 6 ساله دارد. در مقایسه وان پلاس 9 پرو با آیفون 12 پرو، بهتر از همه این است که اپل از گوشی‌های خود برای زمانی طولانی پشتیبانی می‌کند. آیفون 6s، یک گوشی قدیمی 6 ساله است که می‌تواند iOS 14 را اجرا کند. قطعاً iPhone 12 Pro می‌تواند در سال 2025 با iOS 19 آپدیت شود؛ یعنی سه سال بعد از این‌که وان پلاس 9 پرو پشتیبانی از آپدیت سیستم‌عامل اندروید را متوقف کرد. البته اپل برنامه پشتیبانی خود را رسماً اعلام نکرده و این‌ها بر اساس تجربه و عملکرد کنونی کمپانی اپل است، پس در این مقایسه به‌وضوح آیفون 12 پرو برنده این قسمت از مسابقه است.

 

بین گوشی های اندرویدی کدام یک نرم افزار و رابط کاربری بهتری دارد؟ مطلب زیر را بخوانید:

مقایسه رابط کاربری سامسونگ و شیائومی و هواوی

 

در نهایت | آیفون 12 پرو بهتر است یا وان پلاس 9 پرو؟

همان‌طور که در مقایسه بالا مشاهده کردید، هر دو گوشی بسیار رقابت نزدیک و حساسی داشتند؛ اما این سلیقه کاربر است که کدام گوشی را برای خرید انتخاب کند. اگر می‌توانید با محدودیت‌های نسبی اپل کنار بیایید، صددرصد آیفون 12 پرو بهترین گزینه بازار است؛ اما اگر به‌دسترسی آزادانه معتاد شده‌اید، وان پلاس 9 پرو یکی از گزینه‌های اصلی این بازار داغ و پررقابت است.
به‌نظر شما کدام گوشی بهتر است؟ آیفون 12 پرو یا وان پلاس 9 پرو؟ شما تجربه کار با کدام‌یک از این گوشی‌های قدرتمند را داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-9-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-12-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%88/
ads
ads