داغ ترین ها :
مقایسه پوکو F3 با گلکسی M52

مقایسه پوکو F3 با گلکسی M52

پوکو اف 3 از ابتدای معرفی مورد توجه کاربران قرار گرفت و با مشخصات بسیار خوبی که داشت توانست فروش خوبی داشته باشد. در طرف دیگر سامسونگ نسل بعد گلکسی M51 را حالا با بروزرسانی‌های خوبی وارد بازار کرده تا کار را برای رقیبان دشوار کند. در ادامه‌ این مطلب مقایسه پوکو f3 با M52 پرداختیم تا شما راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد. قبل از شروع مقایسه پوکو اف 3 با M52 باید نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی هوشمند:

 

آخرین لیست گوشی های هوشمند موجود در بازار را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت گوشی

 

گوشی گلکسی M52 5G Poco F3
تاریخ معرفی مهر ۱۴۰۰ فروردین ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۶.۴ در ۷.۴ میلی‌متر ۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر
وزن ۱۷۳ گرم ۱۹۶ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱  Miui 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 778G 5G اسنپدراگون 870
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۲۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۳۳ وات
رنگ سفید، مشکی و آبی سفید، مشکی و آبی

مقایسه Poco F3 با M52 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی M52 از طراحی تکراری و خسته کننده‌ی M51 خود را خارج کرده و حالا از قابی پلاستیکی با خطوط عمودی میزبانی می‌کند. نکته‌ی جذاب‌تر این است که دیگر فریم دوربین‌ها به رنگ مشکی نیست و قاب پشتی فضای میانی لنزها را پوشش داده است.

لوگوی سامسونگ هم مطابق معمول در بخش پایینی جای گرفته تا برعکس نسل قبل حالا این کهکشانی طراحی مناسبی داشته باشد. در طرف مقابل پوکو اف 3 از یک قاب شیشه‌ای ساده با طراحی ساده و جذاب بهره می‌برد.مقایسه پوکو f3 با m52

در بالای این قاب و متمایل به سمت چپ فریم دوربین‌ها قرار گرفته‌اند و در پایین لوگوی پوکو دیده می‌شود. فریم دوربین پوکو اف 3 طراحی دو تکه دارد. بخش سمت راست با رنگ قاب پشتی همخوانی دارد و بخش چپ همواره به رنگ مشکی است.

در بخش ارگونومی با دو گوشی خوش دست مواجه هستیم. گلکسی M52 حالا دقیقا برعکس نسل قبل ارگونومی بسیار مناسبی داشته و وزن و ضخامت ۱۷۳ گرمی و ۷.۴ میلی متری برای آن در نظر گرفته شده است. پوکو اف 3 هم ضخامتی ۷.۸ میلی متری و وزنی ۱۹۶ گرمی دارد.

 

 

مقایسه m52 با f3

فریم اطراف هر دو گوشی از جنس پلاستیک است و در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم میزبانی می‌کند. در بالا برای کهکشانی سامسونگ میکروفون دوم و خشاب سیم کارت قرار گرفته و پوکو اف 3 میکوفون دوم، اسپیکر دوم و همچنین اینفرارد را شامل می‌شود.

در فریم پایینی دو گوشی میکروفون اصلی، اسپیکر اصلی، درگاه Type C را شامل می‌شوند. گلکسی M52 در فریم پایینی جک ۳.۵ میلی متری صدا هم دارد و پوکو اف 3 در پایین از خشاب سیم کارت میزبانی می‌کند.مقایسه پوکو F3 با گلکسی M52 سامسونگ

اما قاب روبرویی دو گوشی در چه وضعیتی قرار دارند؟ شباهت‌های زیادی بین این دو محصول در قاب جلویی وجود دارد؛ چرا که هر دو از پانچ هول استفاده می‌کنند و از طرفی نسبت نمایشگر به بدنه تقریبا یکسان و برابر با ۸۶ درصد دارند.مقایسه پوکو F3 با گلکسی M52 سامسونگ

انتخاب برنده‌ی این بخش بیشتر به شما بستگی دارد که کدام طراحی را بیشتر می‌پسندید اما از نظر کیفیت ساخت به طور حتم پوکو اف 3 وضعیت بهتری دارد؛ زیرا قاب پشتی آن به جای پلاستیک از جنس شیشه است و حس بهتری را هنگام در دست گرفتن گوشی منتقل می‌کند.

 

قیمت Poco F3 با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه پوکو F3 با گوشی M52 از نظر صفحه نمایش

پوکو اف 3 از یک پنل امولد با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی استفاده کرده و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ نیز برای آن در نظر گرفته شده است.مقایسه پوکو F3 با گوشی M52 از نظر صفحه نمایش

در طرف دیگر گلکسی M52 نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچی و رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۳ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

کیفیت هر دو نمایشگر برای این رنج قیمتی بسیار خوب است. به لطف فناوری امولد نمایشگر رنگ مشکی با عمق بینهایت به نمایش گذاشته می‌شود و رنگ‌های دیگر هم حالت پویا و زنده دارند.

محتوا در این دو نمایشگر با کنتراست و شارپی بالایی به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌توانید با لذت زیاد به تماشای محتوا مورد نظر خود بنشینید. به همه‌ی این تعاریف نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی را هم بیفزایید. این نرخ نوسازی باعث می‌شود که همه چیز بسیار سریع و روان در این پنل نمایش داده شود و شما حس بسیار خوبی از کار کردن با این دو گوشی داشته باشید.

 

اصطلاحی متداول در دنیای سوشال مدیا:
منشن کردن چیست و چگونه انجام میشود

 

مقایسه پوکو F3 با گوشی M52 از نظر صفحه نمایش

در حالت دستی گلکسی M52 می‌تواند حدود ۴۰۰ نیت روشنایی تولید کند در صورتی که این عدد برای گوشی رقیب حدود ۵۰۰ نیت است. این یعنی در حالت دستی روشنایی نمایشگر پوکو اف 3 بیشتر است. در حالت خودکار اما M52 کمی بهتر از رقیب عمل می‌کند ولی در نهایت هر دو گوشی از نظر روشنایی خوب هستند و مشکلی از بابت مشاهده‌ی محتوا در محیط‌های باز وجود ندارد.مقایسه پوکو F3 با گوشی M52 از نظر صفحه نمایش

برنده‌ای نمی‌توانیم برای این بخش در نظر بگیریم؛ چرا که هر دو گوشی مشخصات یکسانی را ارا‌ئه می‌کنند و به طور کلی هم به نسبت بازه‌ی قیمتی نمایشگرهای بسیار خوب و جذابی دارند و اگر گوشی می‌خواهید که بتوانید در آن محتوای مختلف را با کیفیت بالا مشاهده کنید این دو گوشی جزو بهترین گزینه‌های شما هستند.

مقایسه پوکو اف 3 با M52 از نظر اسپیکر

پوکو اف 3 تنها توانایی تولید صدای استریو را دارد. این اتفاق در این محصول به کمک اسپیکرهای دوگانه انجام می‌شود در حالی که در گلکسی M52 شاهد اسپیکر تکی و در واقع صدای مونو هستیم.

اسپیکرهای هر دو دستگاه خوب هستند اما اسپیکرهای پوکو اف 3 توانایی بیشتری دارند و صدایی بلندتر، واضح‌تر و بیس دارتر تولید می‌کنند و به طور حتم پوکو اف 3 برنده این بخش خواهد بود.

 

خرید گوشی پوکو F3 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه پوکو اف 3 با M52 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

در طرف دیگر رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui نیز حالا به بلوغ رسیده و می‌تواند عملکرد خوب و پایداری را به شما ارائه دهد. به علاوه این رابط کاربری نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث می‌شود انتخاب بین این دو رابط کاربری را به سلیقه‌ی شخصی شما واگذار کنیم.

هر دو محصول از جدیدترین نسخه از رابط کاربری موجود برای برند خود استفاده می‌کنند و به احتمال زیاد هر دو گوشی به مدت حداقل دو سال از زمان حال بروزرسانی خواهند شد.

 

 

مقایسه پوکو اف 3 با M52 از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی M52 5G از تراشه اسنپدراگون G778 استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است و گلکسی M52 می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این کهکشانی در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن حساب کنید.

اما وضعیت پوکو اف 3 به چه صورت است؟ این گوشی از تراشه اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد. این تراشه ۷ نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 585 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 585 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 میزبانی می‌کند.

تراشه‌ی استفاده شده برای پوکو اف 3 را می‌توان به نوعی تراشه‌ی پرچمدار دانست و همین به راحتی نشان می‌دهد که قدرت سخت افزاری پوکو اف 3 از رقیب بیشتر و بهتر است. این گوشی با سرعت بسیار بالا فرمان‌های مختلف را اجرا می‌کند و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌ها را در نهایت کیفیت اجرا کند.

درواقع بخواهیم خیلی ساده بگوییم قدرت سخت افزاری M52 خوب و رضایت بخش است ولی قدرت سخت افزاری پوکو اف 3 عالی است و این محصول توانسته با این تراشه خود را در میان پرچمداران جای دهد.

برای پوکو اف 3 دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است و از طرفی گلکسی M52 از حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی استفاده می‌کند. هر دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید به میزان حافظه‌ی آن‌ها بیفزایید.

در نهایت برنده‌ی این بخش قطعا پوکو اف 3 خواهد بود. یعنی اگر گوشی میانرده‌ای می‌خواهید که قدرتی در حد پرچمداران داشته باشد بدون شک این محصول یکی از بهترین انتخاب‌ها است. همچنین اگر گوشی برای بازی کردن می‌خواهید طبیعتا این گوشی وضعیت بهتری به نسب M52 دارد.

 

 

مقایسه پوکو اف 3 با M52 از نظر باتری

سامسونگ برای کهکشانی خود یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته تا این محصول بتواند شارژ دهی خوبی داشته باشد. شیائومی اما به یک باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعتی بسنده کرده است.

هر دو گوشی می‌توانند در صورت داشتن استفاده متوسط و معمولی یک روز کامل را دوام بیاورند و حتی مقداری هم شارژ برای ابتدای روز دوم داشته باشند. به این ترتیب شارژ دهی هر دو گوشی را خوب و رضایت بخش می‌دانیم.

گلکسی M52 از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و برای پوکو اف 3 شارژ سریع ۳۳ واتی در نظر گرفته شده است. پوکو اف 3 به لطف فناوری سریع‌تر و همچنین باتری با ظرفیت کمتر می‌تواند در مدتی کمتر از ۱ ساعت فول شارژ شود در صورتی که این مدت برای گوشی رقیب حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

بنابراین برنده‌ی کلی بخش باتری را با اختلافی جزئی پوکو اف 3 شیائومی می‌دانیم.

 

مقایسه M52 با نوا 8 را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.

مقایسه M52 با نوا 8

 

 

مقایسه پوکو اف 3 با M52 از نظر دوربین

در این بخش به سراغ دوربین‌های مختلف این دو گوشی می‌رویم و تک به تک لنزهای مختلف را با هم مقایسه می‌کنیم.

دوربین اصلی

سامسونگ اطلاعات دقیقی از سنسور لنز اصلی گلکسی M52 5G عنوان نکرده و نمی‌دانیم که این سنسور ساخت کدام شرکت است اما دوربین اصلی این کهکشانی از سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۰.۸میکرون بهره می‌برد. این سنسور پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین اصلی پوکو اف 3 از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad-Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند

کیفیت تصاویر ثبت شده با هر دو گوشی برای بازه‌ی قیمتی میانرده کاملا خوب و مناسب ارزیابی می‌شود اما اگر بخواهیم به صورت ریزتر این تصاویر را بررسی کنیم باید بگوییم که دوربین اصلی M52 رنج دینامیکی وسیع‌تری را به ثبت می‌رساند و جزئیات هم مقداری بهتر از گوشی رقیب هستند.

در واقع دوربین‌های اصلی هر دو دستگاه خوب هستند اما در مقام مقایسه گلکسی M52 مقداری بهتر عمل می‌کند و برنده‌ی این بخش خواهد بود.

 

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو F3 سنسوری ۸ مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد که در پس لنزی ۱۵ میلی متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد.

دوربین فوق عریض گلکسی M52 از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این سنسور اندازه پیکسل 1/1.2 میکرونی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین توانایی ثبت تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای را داراست.

کیفیت عکس‌های فوق عریض گلکسی M52 قطعا بهتر از رقیب خود است؛ چرا که نویز کمتری دارد و نرمی کمتری در این تصاویر دیده می‌شود. همچنین عکس‌های فوق عریض M52 رنج دینامیکی بهتر و حتی جزئیات بیشتری نیز دارند و به همین دلیل هم کهکشانی سامسونگ از دوربین فوق عریض بهتری برخوردار است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی پوکو اف 3 سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی گلکسی M52 سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد. هر دو دوربین از قابلیت Quad bayer استفاده می‌کنند و این یعنی به صورت پیش فرض عکس‌هایی به ترتیب ۵ و ۸ مگاپیکسلی را شاهد خواهیم بود.

کیفیت عکس‌های سلفی هر دو گوشی بسیار خوب بوده و قطعا رضایت شما را جلب خواهد کرد. هر دو دوربین عکس‌هایی با جزئیات زیاد و رنج دینامیکی مناسب به ثبت می‌رسانند و نویز نیز تا حد خوبی کنترل می‌شود. در کل نمی‌توان در بخش دوربین سلفی برنده‌ای در نظر گرفت.

ماکرو

هر دو گوشی دوربین‌های ماکرو با سنسور ۵ مگاپیکسلی دارند اما تفاوت اینجاست که ماکرو پوکو اف 3 از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و این یعنی بسیار راحت‌تر می‌توانید عکسی با فوکوس صحیح به ثبت برسانید.

کیفیت عکس‌های ماکرو هر دو گوشی خوب است اما قطعا برنده این بخش پوکو اف 3 خواهد بود؛ زیرا هم بسیار بهتر و راحت‌تر به روی سوژه‌ها فوکوس می‌کند و هم این که کیفیت نهایی عکس‌ها بهتر هستند.

پرتره

هر دو گوشی پرتره‌های خود را با دوربین اصلی و به کمک قابلیت‌های نرم افزاری انجام می‌دهند و هیچ کدام از لنز تشخیص عمق میدان استفاده نمی‌کنند.

کیفیت پرتره‌های هر دو محصول رضایت بخش و خوب است و شما می‌توانید پرتره‌هایی با جزئیات خوب و دقت رنگ مناسب به ثبت برسانید. البته در هر دو گوشی دیده می‌شود که گاهی بخش از سوژه به عنوان پس‌زمینه مات شود اما این موضوع تقریبا در این بازه‌ی قیمتی طبیعی است.

جمع بندی

اگر گوشی می‌خواهید که قدرت سخت افزاری بسیار عالی داشته باشد و بتواند توانی نزدیک به گوشی‌های پرچمدار را به شما ارائه کند و کیفیت ساخت خوبی هم داشته باشد و در مدت زمان کوتاه‌تری هم شارژ شود به سراغ پوکو اف 3 بروید.

از طرفی اگر گوشی می‌خواهید که دوربین‌های بهتری داشته باشد و برای شما بخش دوربین یکی از اولویت‌های اصلی است شاید انتخاب گلکسی M52 برای شما مناسب‌تر باشد.

 

قیمت گوشی M52 5G سامسونگ با رم 8 گیگابایت

 

 

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ نمایشگر هر دو گوشی مشخصات شبیه به هم دارند و برای این رنج قیمتی بسیار باکیفیت و جذاب هستند و برای این بخش نمی‌توان برتری در نظر گرفت.

کدام محصول دوربین‌های بهتری دارد؟ دوربین‌های گلکسی M52 مقداری بهتر از رقیب هستند و به خصوص در بخش دوربین اصلی و دوربین فوق عریض کهکشانی کره‌ای‌ها بهتر از اژدهای چینی‌ها عمل می‌کند.

کدام دستگاه قدرت سخت افزاری بیشتری دارد و برای بازی مناسب‌تر است؟ پوکو f3 قدرت سخت افزاری بیشتری نسبت به M52 دارد و اگر برای شما این موضوع مهم است در خرید نماینده شیائومی شک نکنید. برای بازی کردن هم به طور کلی هر دو مناسب هستند اما باز هم پوکو اف 3 وضعیت بهتری دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-%d8%a7%d9%81-3-%d8%a8%d8%a7-m52/
ads
ads