داغ ترین ها :
مقایسه پوکو F3 و Poco X3 GT؛ جنگ بر سر ارزش خرید!

مقایسه پوکو F3 و Poco X3 GT؛ جنگ بر سر ارزش خرید!

قطعا با شنیدن نام برند پوکو اولین چیزی که در ذهنمان نقش می‌بندد بحث ارزش خرید بسیار بالای گوشی‌های این سازنده است. گوشی‌های پوکو به نسبت بازه‌ی قیمتی و هزینه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌کنید امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی ارائه می‌کنند و همین باعث فروش بالای آن‌ها می‌شود. در این مطلب به سراغ یک گوشی جدید پوکو یعنی X3 GT رفته‌ایم تا این محصول را با رقیبی از خود شرکت پوکو یعنی F3 مقایسه کنیم. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا در مقایسه پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 جی تی بیشتر با این محصولات آشنا شوید و بتوانید خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید. گوشی های شیائومی به خصوص گوشی پوکو به خاطر قیمت ارزان در کنار پردازنده های قوی به شدت محبوب هستند.

مقایسه پوکو F3 و پوکو X3 GT از نظر طراحی و کیفیت ساخت

درست است که با دو گوشی تقریبا هم قیمت از پوکو مواجه هستیم اما در عمل چه از نظر کیفیت ساخت و متریال استفاده شده و چه از نظر طراحی تفاوت‌های زیادی بین این دو گوشی وجود دارد. پوکو اف 3 قاب پشتی شیشه‌ای دارد که طراحی براق برای آن در نظر گرفته شده و به خصوص در رنگ مشکی اثر انگشت بسیاری جذب می‌کند و این می‌تواند بر زیبایی گوشی تأثیر منفی داشته باشد.

این قاب پشتی طراحی ساده‌ای هم دارد و تنها از فریم دوربین‌ها و لوگوی پوکو در بخش پایینی میزبانی می‌کند. خود فریم دوربین‌ها به صورت دو بخشی طراحی شده که در بخش سمت چپ لنز دوربین‌ها قرار گرفته و در بخش سمت راست فلش و توضیحات دوربین دیده می‌شود.پوکو F3

البته باید بدانید که در رنگ آبی طراحی این گوشی کمی با دو رنگ سفید و مشکی تفاوت دارد و پترن‌هایی مورب به روی قاب پشتی دیده می‌شود و اگر طراحی پیچیده‌تر را ترجیح می‌دهید شاید بد نباشد که به سراغ رنگ آبی پوکو اف 3 بروید. شیشه‌ی قاب پشتی به کمک گوریلاگلس ۵ مراقبت می‌شود تا کمتر دچار شکستگی و خط و خش شود. این قاب در لبه‌های کناری کمی انحنا دارد تا به خوبی در کف دست قرار بگیرد و بتوان با یک دست با آن کار کرد.

در سمت دیگر قاب پشتی پوکو ایکس 3 جی تی از جنس پلاستیک بوده و این گوشی نیز طراحی براقی دارد. در رنگ آبی و سفید این محصول شاهد خطوط موازی از بالا به پایین هستیم و در رنگ مشکی این خطوط جای خود را به نقاط سفید رنگ می‌دهند، گویی که به یک آسمان پر ستاره نگاه می‌کنید.poco x3 gt vs poco f3

فریم دوربین‌ها در این دستگاه طراحی بزرگ‌تری دارد و بیشتر به چشم می‌آید. در قسمت پایین این قاب نیز طبق معمول شاهد لوگوی پوکو هستیم. البته که داخل فریم دوربین‌ها و اطراف یکی از لنزها، این سازنده از یک رنگ نقره‌ای استفاده کرده که خیلی دلیلی نمی‌توان برای آن پیدا کرد و شاید تنها برای جلب توجه این اتفاق رخ داده است.

به محض در دست گرفتن دو گوشی متوجه خواهید شد که پوکو اف 3 به لطف استفاده از شیشه که متریال باکیفیت‌تری است هنگام در دست گرفتن حس بهتری را به شما انتقال می‌دهد و شما بیشتر احساس می‌کنید که با یک گوشی باکیفیت مواجه هستید.

در بخش ارگونومی اما وضعیت چگونه است؟ هر دو گوشی حدود ۱۹۵ گرم وزن دارند و از این نظر می‌توان آن‌ها را مشابه یکدیگر در نظر گرفت اما از نظر ضخامت تفاوت زیادی بین آن‌ها دیده می‌شود و پوکو ایکس 3 جی تی با ضخامت ۸.۹ میلی متر در مقایسه با ۷.۸ میلی متر پوکو اف 3 در دست بسیار ضخیم‌تر حس می‌شود.مقایسه پوکو X3 جی تی با پوکو F3

فریم اطراف هر دو گوشی از جنس پلاستیک ساخته شده و در پوکو ایکس 3 جی تی طراحی مات و در پوکو اف 3 طراحی براقی دارد. هر دو گوشی در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور یکپارچه با دکمه‌ی پاور میزبانی می‌کنند و در بالا اسپیکر دوم و میکروفون دوم به چشم می‌آید.

در فریم پایینی هر دو گوشی نیز اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه Type C و همچنین خشاب سیم کارت دیده می‌شود (خشاب سیم کارت در ایکس 3 جی تی به روی فریم سمت چپ است). همان طور که متوجه شدید هیچ یک از این دو محصول از جک ۳.۵ میلی متری صدا پشتیبانی نمی‌کنند و باید از تبدیل استفاده کنید.

در نهایت نوبت به قاب جلویی می‌رسد، جایی که دو گوشی بسیار به هم شبیه هستند و هر دو از یک دوربین سلفی درون پانچ هول کوچک بالا وسط نمایشگر میزبانی می‌کنند. نسبت نمایشگر به بدنه در اف 3 حدود ۸۶ درصد و در ایکس 3 جی تی حدود ۸۵ درصد است که باعث می‌شود پوکو اف 3 حاشیه‌های کمتری داشته باشد و نگاه کردن به آن لذت‌ بخش‌تر شود.مقایسه poco f3 با پوکو x3 جی تی

همچنین هر دو گوشی به گواهی IP53 مجهز شده‌اند و این یعنی می‌توانند در برابر پاشش قطرات آب از خود مقاومت نشان دهند. در آخر برای جمع بندی بخش طراحی باید گفت که پوکو اف 3 گوشی بهتری است؛ چرا که هم متریال و کیفیت ساخت بهتری دارد و هم مقداری خوش دست‌تر است. در مورد بحث زیبایی نیز بهتر است خودتان در مورد این دو برادر قضاوت کنید.

 

قیمت گوشی poco f3 با حافظه 256 و رم 8

 

مقایسه پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 جی تی از نظر صفحه نمایش

پوکو اف 3 از یک پنل امولد با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچی استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر پوکو ایکس 3 جی تی به یک پنل IPS با رزولوشن FHD+ و اندازه‌ی ۶.۶ اینچی مجهز شده که تراکم پیکسلی ۳۹۹ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر نیز از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و همچنین HDR10 پشتیبانی می‌کند.

همان طور که احتمالا خودتان هم از مشخصات گفته شده حس می‌زنید کیفیت نمایشگر پوکو اف 3 بسیار بهتر از رقیب است و به دلیل امولد بودن رنگ مشکی را با عمق بینهایت به نمایش می‌گذارد و دیگر رنگ‌ها نیز با حالت شاداب‌تری به نمایش درمی‌آیند.مقایسه poco f3 با پوکو x3 جی تی

هر دو صفحه نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنند که این نرخ نوسازی در هر دو نمایشگر به صورت تطبیقی بوده و باعث می‌شود تا پنل بتواند نرخ نوسازی را به نسبت محتوای مختلف تنظیم کند. گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی و مرور کردن محتوا به دلیل این نرخ نوسازی در هر دو پنل بسیار لذت بخش است و باعث می‌شود حس بسیار سریع‌تر و روان‌تری هنگام کار کردن با این دو گوشی داشته باشید.

اما از نظر روشنایی وضعیت به چه شکل است؟ در حالت دستی نمایشگر پوکو ایکس 3 جی تی می‌تواند تا ۴۳۰ نیت روشنایی تولید کند در حالی که این عدد برای پوکو اف 3 حدود ۵۱۰ نیت است. در حالت خودکار نیز روشنایی ایکس 3 جی تی تا حدود ۵۴۰ نیت افزایش پیدا می‌کند و این در صورتی است که حداکثر روشنایی پنل اف 3 حدود ۷۱۰ نیت است.

این یعنی صفحه نمایش پوکو اف 3 به نسبت رقیب روشنایی بسیار بهتری دارد و این باعث می‌شود در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید هم به خوبی بتوانید با گوشی کار کرده و محتوا را به صورت واضح مشاهده کنید.

روشنایی نمایشگر پوکو ایکس 3 جی تی صرفا قابل قبول است و ممکن است در هنگام تابش مستقیم نور خورشید برای مشاهده‌ی محتوا کمی با دشواری مواجه شوید.مقایسه پوکو F3 با poco x3 gt

پنل IPS LCD استفاده شده برای ایکس 3 جی تی رنگ سفید دقیق‌تری تولید می‌کند و رنگ‌ها با دقت بیشتری به نمایش درمی‌آیند اما در طرف دیگر نمایشگر پوکو اف 3 رنگ‌ها را جذاب‌تر نشان می‌دهد و طبیعتا عمق رنگ مشکی بی نظیری دارد. به علاوه در این گوشی شما از قابلیت AOD نیز برخوردار می‌شوید.

در نهایت تعیین برنده‌ی این بخش کار بسیار آسانی است و به سادگی می‌توانیم پوکو اف 3 را برنده‌ی بخش نمایشگر اعلام کنیم. پنل این گوشی روشنایی بسیار بیشتری دارد و همچنین از نوع امولد است که کیفیت بهتری نسبت به پنل رقیب دارد. پس اگر نمایشگر برای شما بخش مهمی است به طور حتم بین این دو محصول به سراغ poco f3 بروید.

 

خرید پوکو F3 با حافظه 128 و رم 6

 

مقایسه پوکو f3 با poco x3 gt از نظر اسپیکر

خوشبختانه هر دو میانرده از اسپیکرهای دوگانه بهره می‌برند که این اسپیکرهای به روی لبه‌ی پایینی و بالایی قرار گرفته‌اند. به لطف این اسپیکرهای دوگانه هر دو گوشی می‌توانند صدای استریو تولید کنند. بلندی صدا و کیفیت آن در هر دو محصول خوب است و صدا به صورت فراگیر به گوش می‌رسد. بیس این اسپیکرها مناسب است و صدایی بالانس شده از دو اسپیکر خارج می‌شود. در این بین اما اسپیکرهای پوکو اف 3 چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت بهتر از رقیب عمل می‌کنند.

به واقع کیفیت صدای خارج شده از اسپیکرهای پوکو اف برای یک میانرده بسیار خوب است و قطعا شما را سوپرایز خواهد کرد. این اسپیکر تن‌های صدای بالا و پایین را به یک اندازه خوب پخش می‌کند و شما از گوش دادن به موسیقی با این محصول لذت خواهید برد. پس در نهایت با وجود این که هر دو میانرده عملکرد خوبی دارند اما باز هم پوکو اف 3 در این بخش هم از برادر دیگر خود بهتر عمل می‌کند.

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی موبایل را در مجله خبری تکنولایف بخوانید.
مقایسه Nova 8 و Poco F3

 

مقایسه پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 جی تی از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.مقایسه پوکو ایکس 3 جی تی با پوکو f3 شیائومی

حتی شاید جالب باشد که بدانید شیائومی به شما اجازه داده تا هر بخش از گوشی را از یک تم انتخاب کنید. یعنی مثلا لاک اسکرین شما متعلق به یک تم باشد و آیکون‌های شما متعلق به یک تم دیگر و حتی هوم اسکرین متعلق به یک تم دیگر.

هر دو گوشی از Miui 12.5‌ بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند و تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود و به خوبی می‌توانید به روی عملکرد نرم افزاری هر دو گوشی پوکو حساب باز کنید.

 

 

مقایسه پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 جی تی از نظر عملکرد سخت افزاری و ارتباطات

پوکو برای این دو گوشی به سراغ دو نوع تراشه متفاوت اما بسیار قوی رفته و یکی را به چیپست کوالکام و دیگری را به چیپست مدیاتک مجهز کرده است. از پوکو اف 3 شروع می‌کنیم که تراشه اسنپدراگون 870 5G دارد.

این تراشه ۷ نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kyro 585 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، سه هسته Kyro 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 585 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 میزبانی می‌کند.

این تراشه را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا مجموعه سخت افزاری تکمیل شود. قدرت سخت افزاری این گوشی بی نظیر است و این تراشه کمی بهتر از اسنپدراگون 865 که پرچمدار سال قبل کوالکام است عمل می‌کند.

این تراشه به راحتی می‌تواند از پس انجام همه‌ی کارها بربیاید و شما می‌توانید همه‌ی بازی‌های سنگین موجود را در حالت حداکثری به صورت بسیار روان به روی این گوشی اجرا کنید. با خرید پوکو اف 3 تا چند سال می‌توانید از بخش سخت افزاری گوشی آسوده خاطر باشید و این گوشی قدرتی در حد و اندازه‌ی پرچمداران دارد و از این نظر خود را از دنیای میانرده‌ها جدا کرده است.

اما تراشه مدیاتک گوشی پوکو ایکس 3 جی تی چه شرایطی دارد؟ آیا این تراشه می‌تواند با تراشه قدرتمند پوکو اف 3 رقابت کند و آن را شکست دهد؟

پوکو ایکس 3 جی تی از تراشه Dimensity 1100 5G استفاده می‌کند. این تراشه معماری ۶ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی Mali-G77‌ را شامل می‌شود. پردازنده مرکزی این گوشی چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A55‌ با فرکانس 2.0 را در برمی‌گیرد.

مجموعه سخت افزاری پوکو ایکس 3 جی تی با ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم تکمیل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی نیز بسیار عالی است و می‌تواند همه‌ی برنامه‌ها با بازی‌های موجود را در نهایت کیفیت ممکن اجرا کند.

اگر بخواهیم این دو چیپست را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که مقدار کمی تراشه پوکو اف 3 عملکرد بهتری دارد اما در عمل این اختلاف خیلی به چشم نمی‌آید. البته طبق تجربه همواره تراشه‌های کوالکام در طول زمان عملکرد پایدارتر و بهتری داشته‌اند.

هر دو گوشی از نسل پنجم اینترنت همراه نیز پشتیبانی می‌کنند و این یعنی شما می‌توانید با خیال راحت چند سال دیگر از این فناوری بهره ببرید. برای جمع بندی این قسمت باید یادآور شد که هر دو گوشی با اختلاف از رقبای هم قیمت خود بهتر هستند و قدرتی نزدیک به گوشی‌های پرچمدار دارند اما در مقام مقایسه با اختلاف کم باز هم پوکو اف 3 برنده است.

 

قیمت poco x3 gt

 

مقایسه پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 جی تی از نظر باتری و امنیت

پوکو ایکس 3 جی تی و پوکو اف 3 به ترتیب از باتری‌های ۵۰۰۰ و ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کنند. با وجود حجم کمتر باتری پوکو اف 3 اما در عمل شارژ دهی آن‌ها یکسان است و هر دو می‌توانند یک روز کامل با استفاده نسبتا سنگین دوام بیاورند و با استفاده معمولی می‌توانید حدود ۱.۵ روز به روی شارژ دهی آن‌ها حساب باز کنید.

از نظر ساعت شارژ شدن نیز پوکو ایکس 3 جی تی از شارژ سریع ۶۷ واتی و پوکو اف 3 از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنند. به کمک این فناوری شما می‌توانید پوکو اف 3 را در مدت کمتر از ۱ ساعت به شارژ کامل برسانید و شارژ کامل گوشی رقیب حدود ۴۸ دقیقه به طول می‌انجامد. پس پوکو ایکس 3 جی تی حدود ۱۰ دقیقه سریع‌تر شارژ می‌شود اما هر دو عملکردی عالی دارند.

در نهایت نمی‌توان خیلی برنده‌ای برای بخش باتری در نظر گرفت و هر دو عملکرد نزدیک به همی دارند.

از نظر امنیتی نیز هر دو گوشی به دو روش تشخیص چهره و حسگر اثر انگشت مجهز شده‌اند. هر دو روش برای هر دو دستگاه عملکرد بسیار خوبی دارند و می‌توانید به روی آن‌ها حساب باز کنید و هر دو در زمینه امنیتی بسیار خوب عمل می‌کنند.

 

اگر از باتری گوشی همچنان توقع بیشتری دارید، مطلب زیر را بخوانید:

بهترین گوشی از نظر باتری

 

مقایسه پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 جی تی از نظر دوربین

هر دو رقیب از ترکیب سه دوربین به روی قاب پشتی استفاده می‌کنند که در این بخش قصد داریم به طور کامل به این دوربین‌ها بپردازیم و گوشی برتر از نظر دوربین را به شما معرفی کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی پوکو اف 3 از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور Sony IMX 582 در پس یک لنز ۲۵ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad-Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.دوربین پوکو F3

در طرف مقابل دوربین اصلی پوکو ایکس 3 جی تی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرون دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

کیفیت عکس‌های ثبت شده با هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی قابل قبول و مناسب است، هرچند که قطعا به نسبت ردمی نوت 10 پرو خود شیائومی یک پله عقب‌تر قرار می‌گیرد. جزئیات عکس‌ها در دوربین اصلی پوکو ایکس 3 جی تی کمی بیشتر هستند و به طور کلی می‌توان با کمی دقت متوجه کیفیت بهتر این تصاویر شد. بنابراین در بخش دوربین اصلی ایکس 3 جی تی محصول برنده است.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو F3 سنسوری ۸ مگاپیکسلی Sony IMX355 دارد که در پس لنزی ۱۵ میلی متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت قرار گرفته و توانایی ثبت تصاویری ۱۱۹ درجه‌ای را دارد.

در طرف مقابل سازنده سنسور دوربین فوق عریض پوکو ایکس 3 جی تی توسط شرکت مشخص نشده است و تنها می‌دانیم این سنسور ۸ مگاپیکسلی بوده و در پس لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

عکس‌های فوق عریض گرفته شده با هر دو گوشی کیفیت کاملا معمولی دارند و نباید از آن‌‌ها انتظار خیلی زیادی داشته باشید. در این تصاویر به خصوص در نور کم نویز دیده می‌شود و رنج دینامیکی نیز خیلی عالی نیست.poco f3 vs poco x3 gt

در کل نمی‌توان بین دوربین فوق عریض این دو گوشی برنده اعلام کرد و در یک سطح قرار می‌گیرند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی پوکو اف 3 سنسوری ۲۰ مگاپیکسلی دارد و برای دوربین سلفی پوکو ایکس 3 جی تی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی به ترتیب به صورت پیش فرض سلفی‌های ۵ و ۴ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسانند.

دوربین سلفی هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند و شما در شرایط نوری مناسب می‌توانید سلفی‌های عالی بگیرید. این سلفی‌ها رنج دینامیکی بسیار خوبی برای دوربین سلفی دارند و جزئیات نیز به حد کافی در تصاویر دیده می‌شود.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو پوکو اف 3 سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد و از فوکوس خودکار نیز بهره می‌برد در حالی که برای گوشی رقیب سنسور ۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و خبری هم از فوکوس خودکار نیست.

دوربین ماکرو پوکو اف 3 عکس‌های بسیار خوبی برای یک سنسور ۵ مگاپیکسلی می‌گیرد در حالی که گوشی رقیب عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد و به همین جهت برنده دوربین ماکرو پوکو اف 3 است.

پرتره

هیچ یک از این دو گوشی سنسور به خصوصی برای تشخیص عمق میدان و سوژه از پس‌زمینه ندارند و این فرایند به صورت نرم افزاری انجام می‌شود. پرتره‌های هر دو رقیب کیفیت مناسبی دارند؛ چرا که برش سوژه از پس‌زمینه با دقت مناسبی انجام می‌شود و سوژه نیز به حد کافی جزئیات دارد.

البته که هر دو گوشی در برخی از پرتره‌ها نمی‌توانند برخی قسمت‌های مو را به درستی تشخیص دهند اما خیلی نمی‌توان با توجه به بازه‌ی قیمتی به آن‌ها ایراد گرفت.

 

اگر از دوربین گوشی بیشتر می‌خواهید، مطلب زیر را بخوانید:

بهترین دوربین گوشی

 

جمع بندی

در هر بخش تلاش کردیم تا دو گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما بهتر متوجه شوید که کدام گزینه برای شما ارزش خرید بالاتری دارد. به طور کلی قطعا می‌توانیم بگوییم که پوکو اف 3 در بیشتر بخش‌ها برتر از رقیب خود است و طبیعتا ارزش خرید بالاتری دارد.

این گوشی در بخش نمایشگر، کیفیت ساخت، قدرت سخت افزاری و ارگونومی بهتر برنده است و پوکو ایکس 3 جی تی تنها می‌تواند عکس‌های بهتری با دوربین اصلی به ثبت برساند. در نهایت تصمیم آخر با شماست.

شما ارزش خرید کدام محصول را بیشتر می‌دانید؟ حتما نظر خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بین گوشی Poco F3 و گوشی  پوکو X3 پرو کدام یک برای انجام بازی قوی‌تر است؟

گوشی پوکو اف 3 به تراشه کوالکام اسنپدراگون 870 مجهز شده است که به شما امکان می‌دهد در مقایسه با گوشی پوکو ایکس 3 پرو که به تراشه اسنپدراگون 860 مجهز شده عملکرد قابل قبولتری را ارائه می‌دهد.

بین گوشی Poco F3 و گوشی پوکو X3 پرو کدام یک برای عکس‌برداری و فیلم‌‌برداری مناسب است؟

در بخش دوربین هر دو گوشی پوکو اف 3 و پوکو ایکس 3 پرو عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهند که نمی‌توان یکی از آنها را نسبت به دیگری برتر دانست.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

17 نظر

  1. حمید

    سلام نظراتو‌ خوندم، حالا از تجربه خودم بگم، اف ۳ گوشیه خوبیه فقط یکم چیپستش‌ ظعف داره تو بخش دوربین و عکس، و داخل بازی بعد از یکی دو ساعت خیلی داغ میکنه، و بعضی مواقع لگ کوچیک‌ و مختصر میزنه، از اون طرف جی تی گرمای کمتری ایجاد می‌کنه بعد از استفاده یکی دو ساعت تو کالاف، و خیلی روون‌ بازیو‌ اجرا میکنه، واقعا گوشیه خیلی خوبیه ،البته هردو عالی بودن، ولی من از جی تی بیشتر خوشم اومد ، درکل جفتشون‌ مثل همن‌ ولی آف سه صفحه نمایشش بهتره ولی جی تی هم باطری هم شارژر بهتری داره، هیچ فرق آنچنانی دیگه ای باهم ندارن.

  2. Maede

    سلام . به نظرتون پوکوf3 رم ۶ حافظه ۱۲۸
    یا پوکوx3 gt رم ۸ حافظه ۲۵۶
    از همه نظر البته دوربین . گیم . سخت افزار
    و سوال دیگه ام اینگه پردازنده مهم هست برا گیم رم چکار میکنه ؟ مثلا من پولم به رم ۸ پوکو f3 نمی رسه مجبورم رم ۶ بگیرم

    1. .......

      پاسخ به Maede

      نگاه پکو x3gt خیلی بهتره من خودم پکو f3 داشتم حدود 2 ماه داشتمش توی کالاف خیلی داغ میکرد و کمی لگ میزد گول اسنپ دراگونو نخورید الان حدود یک ماه پکو x3جی تی دارم خداست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Maede

      سلام وقت بخیر از نظر سخت افزار پوکو اف 3 از نظر دوربین مقدار کمی پوکو ایکس 3 جی تی به شخصه به دلیل نمایشگر قطعا اف 3 ترجیح میدم رم بیشتر برای مولتی تسکینگ و اجرای چند برنامه در کنار هم کاربرد داره قطعا با رم 6 به مشکل بر نمیخورید موفق باشید
  3. سام

    سلام وقت بخیر
    ممنون از تیمتون بابت زحماتی که می کشید انشالله که همیشه موفق و سربلند باشید ❤️
    من کلا کارم بازیه والان گوشیم poco x3 pro و میخوام گوشیمو عوض کنم و گوشی جدید بگیرم
    پیشنهاد شما برای بهترین گوشی گیمینگ تا قیمت
    10 میلیون تومان چیه؟؟
    برای اجرای بازیهای سنگین میخوام (کالاف دیوتی موبایل)

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سام

      سلام وقت شما بخیر خوشحالیم که مطالب ما رو دنبال می‌کنید و براتون مفید بوده شیائومی ۱۱ تی و پوکو اف 3 گزینه‌های خوبی هستن پاینده باشید
      1. سام

        پاسخ به احسان نیک پی

        ممنونم بابت پاسخگویی سریعتون ❤️🙏🏻 نوع پردازنده f3 اسنپ دراگونه ولی 11 تی مدیا تکه میشه بگید کدومشون گزینه بهترین؟ و بین f3 و f3 gt کدوم بهتره برای گیم؟؟؟ اختلاف پردازنده f3 و پوکو x3 زیاده؟؟ اگه نه که با همین poco x3 pro سر کنم
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سام

          سلام وقت بخیر به طور کلی مقایسه برند تراشه ها با هم خیلی درست نیست و بهتره دو مدل با هم مقایسه بشن ولی به طور کلی تراشه‌های کوالکام یا در واقع اسنپدراگون پایداری بیشتری دارن و بازی ها بهتر براشون بهینه شده پوکو اف ۳ رو برای بازی ترجیح میدم به شخصه منظورتون از اختلاف چیه؟ از نظر نمایشگر بله کیفیت پوکو اف خیلی بهتره از نظر سخت افزار اما نمیدونم در عمل چقدر تفاوت حس کنید ولی قطعا تراشه اف 3 قوی‌تر هست و در بازی ها بهتر عمل می‌کنه پاینده باشید
  4. مهدی

    به نظر من مقایسه بی طرف نداشتید اول اینکه اسپیکر جی تی کاملا سر تر هست میتونی یه تحقیق مختصر انجام بدی حداقل دوم به نظر شما شارژر 32 وات با 67 وات تقریبا در یه حد هستن؟ اینجا هم کاملا برتری با جی تی هست دوربین هم که واقا باز جی تی سرتره! بنده هیچ کدوم از این گوشی‌ها و ندارم و قبول دارم که روهم رفته کمی f3سرتره ولی مقایسه باید درست انجام بشه!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر مقایسه ها به توجه به بررسی گوشی ها در تکنولایف و همچنین تست‌های انجام شده توسط منابع معتبر نوشته میشه در مورد باتری هم عنوان شده که جی تی سریع تر شارژ میشه ولی در حد ۱۰ دقیقه موفق باشید
  5. HOSSein sheikhloo

    چی داری میگی داداش فقط دوربین بهتره هم اسپیکر هم باتری با اختلاف فاحشی جی تی بهتره تازه گوشی گیمری و تو گیمم بهتره از اسمش مشخصع

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به HOSSein sheikhloo

      سلام دوست عزیز وقت بخیر تراشه اسنپدراگون 870 پوکو اف 3 قدرت بیشتری داره به علاوه که بهینه‌تر هم هست و کمتر داغ میشه از نظر باتری عملکرد این دو گوشی تا حد زیادی شبیه به هم هست این گفته‌ها طبق بررسی‌های انجام شده و استفاده از منابع معتبر مختلف نوشته میشه و طبق سلیقه نیست پاینده باشید
      1. Amir ali

        پاسخ به احسان نیک پی

        البته تراشه‌های کوالکام همیشه قدرتمند بودن ولی داغ میکنن اونم زیاد.توی حرارت گوشیم نمیشه از روی دست زدن فهمید و بهتره با تجهیزات قدرتمند انجام شده.حالا نمیدونم شما چطوری برآورد کردین.
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Amir ali

          سلام وقت بخیر دوست عزیز در دنیای گوشی‌های اندرویدی تراشه‌های کوالکام بهترین و پایدارترین تراشه‌ها هستن از طرفی داغ کردن تا حدی طبیعی هست ولی مهم اینه که عملکرد تراشه بعد از گذشت مثلا ۲ سال چجوری هست پیروز باشید
  6. MMS

    بسیار عالی

  7. محمد

    این بررسی چشم بسته ظاهرا انجام شده اسپیکر پوکو جی تی ساخت جی بی ال هست و کیفیت و بلندی صداش کاملا بهتر از پوکو اف سه هستش نمیدونم چجوری گفتید پوکو اف سه بهتره! باتریش چه در بخش شارژ شدن چه شارژ دهی باز هم بهتره ک گفتید برابرن، بنده هم پوکو اف سه رو کااااملا سرتر میدونم از جی تی ولی باید انصاف رو در نظر داشت و حقیقت رو گفت، بخش دوربین لنز اصلی در روز و پرتره برتری تمام با جی تی هست اما در شب و ماکرو اف سه سرتره، موفق باشید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      با سلام و عرض ادب دوست عزیرم بررسی‌های انجام شده در تکنولایف همگی بر اساس مقایسه گوشی‌ها توسط همکاران ما و همچنین در نظر گرفتن امتیازات و همچنین عملکرد گوشی‌ها در سایت‌های معتبر نوشته می‌شه و اگر گفتیم در بخش باتری عملکرد برابری رو شاهد هستیم یا به عنوان مثال بلندی اسپیکر پوکو F3 بیشتره به این دلیل هست که این موضوع یا از نزدیک تجربه شده و یا این که اکثر منابع معتبر فعال در این حوزه به بهتر بودن اون محصول در بخش مورد نظر رأی دادن. برای ما هیچ گوشی به صورت پیش فرض برتر نیست و فرآیند بررسی محصولات بین اون‌ها تفاوت ایجاد می‌کنه مرسی که ما رو دنبال می‌کنید پیروز باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-%d8%a7%d9%81-3-%d9%88-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%b3-3-%d8%ac%db%8c-%d8%aa%db%8c/
ads
ads