داغ ترین ها :
مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9

پوکو ایکس 3 و همچنین ردمی نوت 9 پرو از جمله محبوب‌ترین گوشی‌های سال قبل شیائومی هستند که این محبوبیت باعث شده حالا بعد از گذشت یک سال همچنان محبوبیت داشته باشند و به فروش برسند. در ایم مطلب به مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 پرو خواهیم پرداخت تا مشخص شود کدام گوشی شیائومی در حال حاضر ارزش خرید بیشتری دارد و بر اساس نیازهای شما انتخاب مناسب‌تری است.

گوشی پوکو X3 NFC ردمی نوت 9 پرو
تاریخ معرفی شهریور ۹۹ اردیبهشت ۹۹
ابعاد ۱۶۵.۳ در ۷۶.۸ در ۹.۴ میلی‌متر ۱۶۵.۸ در ۷۶.۶ در ۸.۸ میلی‌متر
وزن ۲۱۵ گرم ۲۰۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز ۶.۶۷ اینچ – IPS LCD FHD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  MIUI 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  Miui 12 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 732G اسنپدراگون 720G
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۳ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۲۰ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۳ وات ۳۰ وات
رنگ خاکستری و آبی سبز و سفید و خاکستری

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

اولین موضوعی که باعث متمایز شدن این دو گوشی در بخش طراحی می‌شود کیفیت ساخت متفاوت آن‌ها است. قاب پشتی ردمی نوت 9 پرو از جنس شیشه است و طراحی براقی هم دارد. در طرف دیگر قاب پشتی پوکو ایکس 3 پلاستیکی بوده و از طراحی ترکیبی براق و مات استفاده می‌کند. درواقع قاب این گوشی با خطی به سه بخش تقسیم شده است.

 

خرید گوشی پوکو X3 NFC با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9

جایگاه فریم دوربین در هر دوی این گوشی‌ها در میانه‌ی بالایی و وسط قاب است با این تفاوت که در ردمی نوت 9 پرو شاهد طراحی مستطیلی و در پوکو X3‌ شاهد طراحی دایره شکل هستیم. در پایین قاب پوکو ایکس 3 با فونت بزرگ واژه‌ی پوکو خودنمایی می‌کند و لوگوی ردمی هم کوچک پایین ردمی نوت 9 پرو نوشته شده است.

فریم اطراف گوشی اما قضیه را برعکس می‌کند. ردمی نوت 9 پرو فریم پلاستیکی دارد و فریم پوکو ایکس 3 از جنس آلومینیوم است. در سمت راست هر دو گوشی دکمه‌های ولوم و پاور دیده می‌شود و در بالا میکروفون دوم، اینفرارد و اسپیکر دوم (برای پوکو ایکس 3) به چشم می‌آید.

 

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9

در سمت چپ خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی قرار گرفته و فریم پایینی از اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا میزبانی می‌کند.

از نظر ارگونومی البته شرایط دو گوشی تا حد زیادی شبیه به هم است و هیچ کدام را نمی‌توانیم خوش دست بدانیم. ردمی نوت 9 پرو ۲۰۹ گرم وزن و ۸.۸ میلی متر ضخامت دارد و این اعداد برای پوکو X3 به ترتیب ۲۱۵ گرم و ۹.۴ میلی متر هستند.

بخش روبرویی این دو گوشی اما چه شرایطی دارد؟ در این بخش دو نماینده‌ی شیائومی به حدی به هم شبیه هستند که شاید به سختی بتوان آن‌ها را از هم تشخیص داد. هر دو گوشی پانچ هول برای قرار گیری دوربین سلفی دارند و از نسبت نمایشگر به بدنه‌ای حدود ۸۵ درصد استفاه می‌کنند.مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9

پوکو ایکس 3 در دو رنگ آبی و خاکستری در دسترس قرار دارد و برای ردمی نوت 9 پرو سه رنگ سفید، آبی و خاکستری در نظر گرفته شده است. در آخر انتخاب برنده‌ی این بخش کار دشواری است؛ چرا که از نظر ارگونومی و حاشیه‌های قاب جلویی شرایط تقریبا یکسان است و از نظر کیفیت ساخت هم ردمی نوت 9 پرو قاب پشتی باکیفیت‌تری دارد و پوکو ایکس 3 فریم بهتری. در نهایت انتخاب باید بر اساس سلیقه‌ی شما انجام شود.

 

 

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر صفحه نمایش

پوکو ایکس 3 نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع IPS LCD دارد و از رزولوشن FHD+  و تراکم پیکسلی ۳۹۵ بهره می‌برد. این پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده و از محتوای HDR10  تیز پشتیبانی می‌کند.مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر صفحه نمایش

ردمی نوت 9 پرو هم از پنلی IPS با اندازه ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این رزولوشن در کنار این اندازه باعث می‌شود تا در هر اینچ از نمایشگر ۳۹۵ پیکسل قرار بگیرد. این صفحه نمایش نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی دارد و از نسبت ۲۰ به ۹ بهره می‌برد.

کیفیت صفحه نمایش این دو گوشی یکسان است؛ چرا که هر دو از یک پنل و یک رزولوشن استفاده می‌کنند. به طور کلی کیفیت خوبی را می‌توان از نمایشگر دو گوشی دریافت کرد و شما به نسبت مبلغ پرداخت شده صفحه نمایشی رضایت بخش تحویل می‌گیرید.

 

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر صفحه نمایش

البته که به نسبت پنل‌های سوپر امولد یا امولد به کار رفته در گوشی‌های گران قیمت‌تر یا حتی گوشی‌های جدیدتر این دو گوشی از نظر صفحه نمایش یک پله پایین‌تر قرار می‌گیرند اما به گونه‌ای نیست که این نمایشگرها خوب نباشد و شما می‌توانید محتوای مورد نظر خود را با شارپی خوبی مشاهده کنید.

از نظر نرخ نوسازی اما پوکو ایکس 3 خود را از رقیب جدا کرده و محصول بسیار بهتر و جذاب‌تری نشان می‌دهد. این نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باعث می‌شود صفحه نمایش پوکو X3 بسیار روان‌تر و بهتر بتواند محتوا را به نمایش دربیاورد.

میزان روشنایی هر دو پنل در حالت دستی حدود ۴۶۰ نیت است که عدد مناسب و رضایت بخشی برای محیط‌های بسته و داخلی ارزیابی می‌شود. برای محیط‌های باز روشنایی خودکار فعال شده و این عدد را تا حدود ۶۳۰ نیت افزایش می‌دهد که عدد نسبتا خوبی برای قرارگیری در محیط‌های باز است.

همان طور که خودتان هم حدس می‌زنید از آنجایی که از نظر کیفیت و روشنایی دو پنل شرایط یکسانی دارند اما پوکو ایکس 3 از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند این گوشی برنده‌ی بخش نمایشگر است.

 

قیمت پوکو X3 NFC با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر اسپیکر

برای ردمی نوت 9 پرو اسپیکر تکی در نظر گرفته شده و در نتیجه این محصول می‌تواند صدایی مونو تولید کند. پوکو ایکس 3 البته شرایط بهتری دارد و از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد.

صدای تولید شده توسط پوکو ایکس 3 به صورت فراگیرتر و جذاب‌تر به گوش می‌رسد و همچنین بلندی بسیار بهتری دارد. همچنین اسپیکرهای این گوشی شفافیت بهتری هم دارند و به همین دلیل هم پوکو ایکس 3 برنده‌ی بخش اسپیکر خواهد بود و یک پله بالاتر از رقیب قرار می‌گیرد.

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

رابط کاربری بخشی است که شما طبق سلیقه باید گوشی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما به طور کلی باید بدانید که رابط کاربری گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین‌های موجود در بین گوشی‌های هوشند است و امکانات و قابلیت‌های متعددی دارد.

این قابلیت‌ها حتی گاهی از رابط کاربری محبوب سامسونگ هم بیشتر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بیشترین تعامل را با گوشی شیائومی خود برقرار کنید. به طور کلی Miui قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی هم دارد و شما می‌توانید ظاهر تمام بخش‌ها را به طور کامل تغییر دهید. یعنی شما قادر هستید آیکون‌ها را عوض کنید و حتی شکل و شمایل لاک اسکرین را با نصب تم تغییر دهید.

هر دو گوشی در حال حاضر از جدیدترین نسخه نرم افزاری موجود استفاده می‌کنند و به احتمال زیاد یک بروزرسانی دیگر هم دریافت می‌کنند. یعنی به احتمال زیاد Miui 13 بر مبنای اندروید ۱۲ برای این دو گوشی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر عملکرد سخت افزاری

شیائومی برای ردمی نوت 9 پرو به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 720G رفته است. این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را در بر می‌گیرد.

در طرف دیگر پوکو X3 از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G استفاده می‌کند که از پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kyro 470 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 470 Silver  با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 برخوردار است.

پوکو X3 را می‌توانید در دو نسخه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم خریداری کنید و برای ردمی نوت 9 پرو نیز نسخه‌ها مشابه رقیب هستند و هر دو گوشی هم از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند.مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر عملکرد سخت افزاری

عملکرد سخت افزاری این دو گوشی بسیار شبیه به هم است تا حدی که در استفاده روزمره بعید است اصلا متوجه تفاوتی شوید. هر دوی گوشی می‌توانند به خوبی و با سرعت بالایی از پس کارهای روزمره بربیایند و شما حتی می‌توانید بازی‌های سنگین را هم با این دو گوشی اجرا کنید.

بازی مثل کال اف دیوتی موبایل با درجه گرافیکی متوسط و حتی بالا بدون افت فریم اجرا می‌شود که عملکرد بسیار خوبی است و باعث می‌شود این دو نماینده شیائومی را از نظر سخت افزاری توانا بدانیم.

البته که مقدار بسیار کمی پوکو ایکس 3 از نظر سخت افزاری بهتر است و همچنین پشتیبانی آن از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باعث می‌شود که شما در طول استفاده حس سریع‌تری از کار با آن داشته باشید و انجام بازی‌ها لذت بیشتری به شما بدهد.

اما در آخر نمی‌توانیم برای این بخش برنده‌ای در نظر بگیریم و هر دو گوشی عملکرد کم و بیش یکسانی دارند.

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر باتری

هر دو گوشی باتری‌هایی با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعت دارند(این ظرفیت برای پوکو ایکس 3 برابر با ۵۱۶۰ است). این مقدار ظرفیت یکسان در کنار مشخصات سخت افزاری و پنل نمایشگر یکسان باعث می‌شود انتظار شارژ دهی یکسانی از این دو گوشی داشته باشیم.

در عمل هم دقیقا همین اتفاق رخ می‌دهد و هر دو نماینده‌ی شیائومی با استفاده عادی و نرمال می‌توانند حدود ۱.۵ روز دوام بیاورند که عملکرد بسیار خوب و مناسبی به حساب می‌آید. درست است که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پوکو ایکس 3 مصرف زیادی دارد اما این نرخ نوسازی به صورت تطبیقی است و در مصرف شارژ کمک شایانی می‌کند.

برای ردمی نوت 9 پرو فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی در نظر گرفته شده و پوکو ایکس 3 از شارژ سریع ۳۳ واتی استفاده می‌کند. به لطف این فناوری هر دوی این محصولات در مدت زمان بسیار خوب ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ می‌شوند.

در نهایت این بخش هم برنده‌ای ندارد و هر دو گوشی عملکرد مشابهی را ارائه می‌کنند.

 

خرید گوشی Redmi note 9 با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر دوربین

 در این بخش از بررسی، دوربین‌های دو گوشی را به طور کامل مقایسه خواهیم کرد و در آخر برنده را مشخص می‌کنیم.مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر دوربین

مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر دوربین اصلی

دوربین اصلی ردمی نوت 9 پرو سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مدل Bright S5KGW1 با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند (به دلیل قابلیت Quad Bayer).مقایسه پوکو X3 با ردمی نوت 9 از نظر دوربین اصلی

شیائومی برای دوربین اصلی پوکو X3 به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS  ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور اندازه‌‌ی 1/1.73 اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم 0.8 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت عکس‌های گرفته شده با هر دو گوشی برای این بازه‌ی قیمتی بسیار خوب است. این تصاویر جزئیات کافی، کنتراست بالا و رنج دینامیکی رضایت بخشی دارند و دقت رنگ هم تقریبا خوب و مناسب است.

کیفیت عکس‌های این دو میانرده بسیار شبیه به هم است و خیلی نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست و در واقع هر دو در یک سطح قرار می‌گیرند.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پوکو ایکس 3 سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد و این در حالیست که ردمی نوت 9 پرو به سنسور ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است. هر دو دوربین به نسبت قیمت گوشی‌ها و همچنین ماهیت دوربین‌های فوق عریض عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند و جزئیات زیادی دارند.

به علاوه اعوجاج لبه‌های تصویر به لطف قابلیت‌های نرم افزاری تا حد زیادی تصحیح می‌شود تا جزئیات در لبه‌ها هم به حد کفایت ثبت شوند. این تصاویر وایت بالانس مناسب و رنج دینامیکی خوبی دارد و در نهایت با اختلاف جزئی پوکو X3 بهتر از رقیب عمل می‌کند.

ماکرو

دوربین ماکرو ردمی نوت 9 پرو ۵ مگاپیکسلی است و مهم‌تر این که از فوکوس خودکار بهره می‌برد. این یعنی شما به راحتی می‌توانید به روی سوژه مورد نظر خود فوکوس کنید و مجبور نیستید چندین عکس برای داشتن فوکوس صحیح به ثبت برسانید.

دوربین ماکرو پوکو ایکس 3 سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد. این دوربین از فوکوس خودکار بی بهره مانده تا به این دلیل و همچنین به دلیل جزئیات بیشتر تصاویر ردمی نوت 9 پرو این گوشی را برتر بدانیم.

 

 

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان گرفته می‌شود. این دوربین در دو میانرده سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد.

هر دو گوشی پرتره‌های خوب و باکیفیت به ثبت می‌رسانند که در این پرتره‌ها برش سوژه از پس‌زمینه دقت مناسبی دارد و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود. بنابراین نمی‌توانیم یکی را برتر از دیگری بدانیم.

جمع بندی

این دو گوشی با وجود این که از نظر ظاهری بسیار با هم متفاوت هستند اما در بخش‌های مختلف شبیه به هم عمل می‌کنند و ژن‌های مشترک شرکت شیائومی به وضوح در این دو محصول به چشم می‌آید.

در بخش طراحی که انتخاب به عهده شماست اما از نظر نمایشگر به دلیل بهره از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پوکو ایکس 3 محصول برتر است و در دیگر زمینه‌ها مانند باتری و سخت افزار و حتی دوربین عملکرد دو گوشی بسیار شبیه به هم است.مقایسه Poco X3 با Redmi note 9

در نهایت اگر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر و همچنین اسپیکرهای بهتر پوکو ایکس 3 برایتان اهمیت دارد به سراغ این گوشی بروید و اگر طراحی ردمی نوت 9 پرو را ترجیح می‌دهید شاید بهتر است این میانرده را خریداری کنید.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم از نظر کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی دقیقا شرایط مشابهی دارند و تنها دلیل برتری پوکو ایکس 3 در این بخش نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی خواهد بود که باعث می‌شود محتوا به شکل روان‌تر و جذاب‌تری به نمایش دربیاید.

گوشی بهتر از نظر باتری کدام است؟ هر دو گوشی شارژ دهی خوبی دارند و می‌توانید تا ۱.۵ روز دوام بیاورند و از نظر سرعت شارژ هم در مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فول شارژ می‌شوند که عملکرد بسیار خوبی است.

کدام گوشی برای بازی بهتر است؟ هر دو گوشی سخت افزار مناسبی برای بازی دارند اما تراشه‌ی پوکو ایکس 3 مقدار بسیار کمی بهتر است و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی باعث می‌شود در هنگام بازی حس بهتری داشته باشید بنابراین پاسخ پوکو X3 است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-x3-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9/
ads
ads