داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A52s با وان پلاس نورد CE

مقایسه گلکسی A52s با وان پلاس نورد CE

اگر قصد داشته باشید یک میانرده بسیار خوب خریداری کنید حتما به نام گلکسی A52s برخورده‌اید و می‌دانید که این گوشی ارزش خرید بالایی دارد. اما یک گوشی دیگر که در این رنج قیمتی مشخصات بسیار خوبی را ارائه می‌کند و ارزش خرید بالایی دارد OnePlus Nord CE 5G است. در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ی دو گوشی گلکسی A52s 5G با OnePlus Nord CE 5G بپردازیم و مزایا و معایب هر کدام را مشخص کنیم تا شما با دید بهتری بتوانید بسته به اولویت‌ها و نیازهای خود یکی از این دو میانرده را برای خرید گزینش کنید.

 

لیست آفرهای امروز گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف کنید: قیمت گوشی

 

گوشی وان‌پلاس نورد CE گلکسی A52s 5G
تاریخ معرفی خرداد ۱۴۰۰ شهریور ۱۴۰۰
ابعاد ۱۵۹.۲ در ۷۳.۵ در ۷.۹ میلی‌متر ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۷۰ گرم ۱۸۹ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچ – فلوید امولد FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
سیستم‌عامل OxygenOS 11.0.5.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 750G اسنپدراگون 778G 5G
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل مونوکروم

۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۳۰ وات ۲۵ وات
رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی بنفش، سفید، بنفش، سبز

مقایسه نورد CE با A52s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در بخش طراحی با نماینده وان پلاس شروع می‌کنیم، گوشی که بدنه‌ای پلاستیکی دارد و طراحی ساده و براقی برای آن در نظر گرفته شده است. قاب پشتی میزبان لوگوی وان پلاس در میانه و فریم دوربین‌ها با چیدمان زیرهم در بالا سمت چپ است.

این نوع چیدمان دوربین‌ها کمی قدیمی به نظر می‌رسد و کهکشانی‌های سامسونگ تقریبا دو سال پیش از چنین طراحی بهره می‌بردند. در طرف دیگر اتفاقا گلکسی A52s از طراحی جدید و به روزی استفاده می‌کند.

در این طراحی قاب پشتی پلاستیکی این کهکشانی طراحی مات دارد و لوگوی سامسونگ در پایین و فریم مستطیلی دوربین‌ها در بالا سمت چپ را شامل می‌شود. این فریم که به صورت یکپارچه با قاب پشتی طراحی شده کمی بیرون زدگی دارد، اما این بیرون زدگی خیلی زیاد نیست و شما را آزار نمی‌دهد.

وزن و ضخامت این دو گوشی به گونه‌ای است که می‌توانیم به نوعی هر دو را خوش دست بدانیم اما وان پلاس نورد CE مقداری وضعیت بهتری دارد و می‌توانیم آن را دارای ارگونومی بهتر بدانیم. وزن و ضخامت نورد CE به ترتیب ۱۷۰ گرم و ۷.۹ میلی است و این اعداد برای گوشی رقیب ۱۸۹ گرم و ۸.۴ میلی متر هستند.مقایسه گوشی A52s با وان پلاس نورد CE

فریم پلاستیکی هر دو گوشی براق هستند و در پایین از اسپیکر، میکروفون، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا میزبانی می‌کنند. در سمت چپ نورد CE دکمه‌های ولوم و خشاب سیم کارت قرار دارد. در سمت راست هر دو گوشی دکمه‌‌ی پاور را شامل می‌شوند و کهکشانی سامسونگ دکمه‌های ولوم را هم در همین بخش دارد. در نهایت در بالا هم نورد CE تنها میکروفون دوم را دارد و کهکشانی سامسونگ از میکروفون دوم و خشاب سیم کارت میزبانی می‌کند.

قبل از پرداختن به بخش روبرویی دو گوشی لازم است اشاره کنیم که A52s از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و به لطف همین گواهی می‌تواند برای مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد و گوشی رقیب چنین قابلیتی ندارد که به این ترتیب کهکشانی کره‌ای‌ها در این زمینه برتری قابل توجهی پیدا می‌کند.

بالاخره نوبت به فضای روبرویی دو گوشی می‌رسد. در این بخش هر دو گوشی نمایشگرهایی دارند که حدود ۸۵ درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته‌اند و تفاوت تنها در محل پانچ هول است که در A52s در مرکز قرار گرفته و برای نورد CE به سمت چپ منتقل شده است.

در نهایت برنده‌ی این بخش را گلکسی A52s می‌دانیم؛ چرا که ظاهری مدرن‌تر و جدیدتر دارد و همچنین از گواهی IP67 هم پشتیبانی می‌کند. البته که ارگونومی وان پلاس نورد CE مقداری بهتر است و اگر این موضوع اولویت شماست باید این محصول را گزینش کنید.

 

مقایسه های در رنج قیمتی مشابه:
مقایسه S20 FE 5G با وان پلاس نورد 2

 

مقایسه گوشی A52s با نورد CE صفحه نمایش

سامسونگ برای A52s یک پنل سوپر امولد با رزولوشن FHD+ در نظر گرفته است که به دلیل داشتن اندازه‌ی ۶.۵ اینچی در هر اینچ ۴۰۷ پیکسل قرار گرفته است. نرخ نوسازی این پنل ۱۲۰ هرتزی و نسبت آن ۲۰ به ۹ است.مقایسه صفحه نمایش A52s با وان پلاس نورد CE

کیفیت این صفحه نمایش عالی است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. از نظر رنگ بندی که محتوا به صورتی بسیار جذاب و زنده به نمایش درمی‌آیند و از نظر نرخ نوسازی هم که کهکشانی کره‌ای‌ها حرفی باقی نگذاشته است و به سراغ نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی رفته تا همه چیز به روان‌ترین شکل ممکن مقابل چشمان شما قرار بگیرد.

اما وان‌پلاس نورد CE چه وضعیتی دارد؟ این گوشی یک پنل ۶.۴۳ اینچی از نوع فلوید امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه در هر اینچ تراکم ۴۱۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این پنل ۹۰ هرتز است و این پنل هم نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

کیفیت این نمایشگر هم بسیار خوب است و همان طور که از یک پنل امولد انتظار داریم رنگ‌ها به صورت جذاب نمایش داده می‌شوند و رنگ مشکی عمق بسیار زیاد و بینهایت دارد. این پنل رنگ‌ها را زنده و پویا نشان می‌دهد و در کنار این موضوع نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم باعث می‌شود تا اسکرول کردن و جابجایی بین منوها بسیار جذاب‌تر از حالت عادی باشد.مقایسه وان پلاس نورد CE و گلکسی A52s

روشنایی یک نمایشگر اهمیت زیادی دارد به خصوص هنگام قرار گیری در محیط‌های باز. در این زمینه A52s در حالت دستی می‌تواند حدود ۳۸۰ نیت روشنایی تولید کند و این عدد برای نورد CE حدود ۴۳۰ است. بنابراین در حالت دستی نماینده‌ی وان پلاس برتری دارد.

در حالت خودکار اما قضیه کاملا عکس می‌شود. گلکسی A52s می‌تواند تا ۸۰۰ نیت روشنایی تولید کند که عددی بسیار عالی است و این مقدار برای وان پلاس نورد CE به حدود ۶۰۰ نیت محدود می‌شود. بنابراین در محیط باز قطعا نماینده‌ی سامسونگ وضعیت بسیار بهتری دارد و محتوایی واضح‌تر را به نمایش می‌گذارد.

برنده‌ی این بخش به طور حتم گلکسی A52s خواهد بود، گوشی که هم نمایشگر روشن‌تری دارد و هم از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در مقایسه با ۹۰ هرتز رقیب بهره می‌برد. البته که از نظر کیفیت هر دو پنل واقعا عالی هستند و در یک سطح قرار می‌گیرند.

 

خرید گوشی A52s 5G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

اسپیکر

سامسونگ برای A52s اسپیکرهای استریو در نظر گرفته اما در نورد CE خبری از اسپیکر استریو نیست و باید به اسپیکر تکی و صدای مونو این گوشی رضایت بدهید. از نظر بلندی صدا قطعا اسپیکرهای کهکشانی سامسونگ بهتر عمل می‌کنند و صدایی بلندتر و رسا‌تر را به گوش می‌رسانند.

اسپیکرهای A52s کیفیت بهتری هم دارند و از نظر شفافیت و میزان تفکیک صدا هم مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کنند تا در این بخش هم برگ برنده در اختیار نماینده سامسونگ قرار بگیرد.

نرم افزار و رابط کاربری

وان‌پلاس نورد CE رابط کاربری OxygenOS 11.0.5.5 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ دارد. این رابط کاربری شاید برای شما کمی ناشناخته باشد اما یکی از جذاب‌ترین رابط کاربری‌های اندرویدی است که عملکردی بسیار روان دارد و بسیار ساده و جذاب طراحی شده است.

در این رابط کاربری شما قابلیت‌های معمول و مرسوم را دارید و می‌تواند شکل و شمایل آیکون‌ها و دیگر بخش‌ها را طبق سلیقه خود تغییر دهید. یک نکته‌ای که این رابط کاربری را دوست داشتنی‌تر از قبل می‌کند این است که وان‌پلاس تلاش کرده که خیلی از اندروید خام هم فاصله نگیرد و بتواند همزمان قابلیت‌های یک رابط کاربری خوب را در هنگام حس ناب اندروید انتقال دهد.

بنابراین اگر تا به حال با گوشی‌های وان‌پلاس کار نکرده‌اید اصلا نگران بخش نرم افزاری این محصولات نباشید و به احتمال زیاد این رابط کاربری ساده و جذاب را دوست خواهید داشت.مقایسه وان پلاس نورد ce با گوشی A52s

در طرف دیگر A52s از رابط کاربری One UI 3.1‌ بر پایه‌ی اندروید ۱۱ استفاده می‌کند. One UI یکی از پخته‌ترین رابط کاربری‌های اندروید است که حاصل چندین سال تجربه‌ی شرکت سامسونگ و آزمون و خطاهای مختلف این برند است.

شما در این رابط کاربری شاهد عملکردی سریع و روان هستید و برای شما قابلیت‌های بسیار زیادی در نظر گرفته شده است. شما می‌تواند تا حد بسیار زیادی با نصب تم ظاهر گوشی خود را تغییر دهید و ظاهر نرم افزاری این کهکشانی را مطابق با سلیقه‌ی خود بازطراحی کنید.

عملکرد سخت افزاری

وان پلاس برای تأمین قدرت نماینده خود به سراغ تراشه‌ی اسنپدراگون 750G 5G رفته است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته kryo 570 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته kryo 570 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 میزبانی می‌کند.

قدرت سخت افزاری این تراشه خوب است و نورد CE به راحتی و با سرعت بالا می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های مختلف و دستورات متفاوت بربیاد. این محصول حتی قادر است که بازی‌های سنگین گرافیکی را در حالتی مناسب و بدون افت فریم اجرا کند و شما با مشکلی در این بخش مواجه نخواهید شد.

از طرفی گلکسی A52s 5G از تراشه اسنپدراگون G778 استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری A52s بسیار خوب است. این گوشی با سرعت بسیار خوبی همه‌ی فرمان‌ها را اجرا می‌کند و شما می‌تواند بازی‌هایی مثل کال اف دیوتی یا آسفالت 9 را در نهایت گرافیک و بدون افت فریم بازی کنید. به علاوه نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این گوشی در کنار این سخت افزاری عالی باعث شده شما حس بسیار روان و سریعی هنگام کار با این کهکشانی داشته باشید.

هر دو گوشی نسخه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه‌ی داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند و البته نماینده وان پلاس نسخه رم ۱۲ گیگابایتی هم دارد. گلکسی A52s از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

در نهایت گوشی برنده در این بخش A52s خواهد بود و به بیان ساده این گوشی بیشتر از ۳۰ درصد قوی‌تر از رقیب است و اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت است حتما کهکشانی کره‌ای‌ها را انتخاب کنید.

 

قیمت گوشی A52s با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه وان پلاس نورد CE با گلکسی A52s باتری

هر دو گوشی باتری‌ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند و از آنجایی که مشخصات تقریبا نزدیک به هم است انتظار دور از ذهنی نیست که شارژ دهی این دو گوشی نیز نزدیک یا حتی مشابه باشد. در عمل شارژ دهی هر دو بسیار خوب است اما نورد CE بهتر عمل می‌کند.

با استفاده نرمال و متوسط گلکسی A52s می‌تواند بین ۱ تا ۱.۵ روز دوام بیاورد و این عدد برای گوشی رقیب بین ۱.۵ تا ۲ روز است. بنابراین شارژ دهی نورد CE بهتر بوده و به طور کلی بسیار خوب است.

در زمینه سرعت شارژ شدن هم A52s از شارژ سریع ۲۵ واتی بهره می‌برد و برای وان پلاس نورد CE فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی در نظر گرفته شده است. به لطف این فناوری‌ها گلکسی A52s در مدت زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و وان پلاس نورد CE در مدت ۱ ساعت فول شارژ می‌شود.

پس در نهایت در بخش سخت افزاری هم از نظر شارژ دهی و هم سرعت شارژ Nord CE بهتر از رقیب عمل می‌کند و این محصول را برنده‌ی بخش باتری اعلام می‌کنیم.

 

خرید گوشی OnePlus Nord CE با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

دوربین

در بخش پشتی کهکشانی سامسونگ چهار لنز و برای نورد CE سه لنز دیده می‌شود. در ادامه به تک تک این دوربین‌ها پرداخته خواهد شد و آن‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد تا دستگاه با دوربین بهتر مشخص شود.مقایسه گوشی A52s با وان پلاس نورد CE

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52s به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS  ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی هم به صورت پیش فرض ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

در طرف مقابل دوربین اصلی وان پلاس نورد CE سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل Omnivision OV64B با اندازه 1/2.0 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرون دارد. این سنسور در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

هر دو گوشی دوربین‌ها خوب و باکیفیتی دارند و به احتمال زیاد شما را راضی خواهند کرد اما گلکسی A52s بهتر از رقیب عمل می‌کند و در تصاویر این گوشی نویز کمتری دیده می‌شود. به علاوه شارپنس و کنتراست هم کمی بهتر است. البته به نظر می‌رسد رنج دینامیکی تصاویر نورد CE مقداری بهتر از رقیب باشد.

برنده این بخش نهایتا کهکشانی سامسونگ است و لرزشگیر اپتیکال هم در گرفتن عکس‌هایی با نویز کمتر کمک شایانی می‌کند.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض نورد CE سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و برای A52s سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. نماینده‌ی وان پلاس عکس‌های فوق عریضی معمولی و قابل قبول برای این رنج قیمتی به ثبت می‌رساند اما A52s بسیار بهتر عمل می‌کند.

عکس‌های فوق عریض کهکشانی سامسونگ از سطح قیمتی خود مقداری بهتر عمل می‌کنند و کیفیت خوبی دارد. در این عکس‌ها جزئیات به حد کفایت دیده می‌شود و کنتراست و جذب نور هم متعادل است.

بنابراین در این بخش هم برنده نماینده‌ی سامسونگ خواهد بود.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی A52s و وان پلاس نورد CE به ترتیب ۳۲ و ۱۶ مگاپیکسلی است. هر دو گوشی سلفی‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رسانند و واقعا دشوار است که بخواهیم یک گوشی را برتر از دیگری بدانیم.

رنج دینامیکی و دقت رنگ سلفی‌های نورد CE بهتر از رقیب است و از طرفی A52s سلفی‌هایی با مقداری جزئیات بیشتر و کنتراست بهتر به ثبت می‌رساند. در نهایت این بخش برنده‌ای نخواهد داشت و هر دو بسیار خوب عمل می‌کنند.

دوربین ماکرو

گلکسی A52s دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی دارد و برای گوشی رقیب این لنز در نظر گرفته نشده است.

عکس‌های ماکرو گرفته شده با گلکسی A52s جزئیات بسیار رضایت بخشی دارد، به طوری که شما از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی انتظار چنین جزئیات خوبی را ندارید. دقت رنگ این تصاویر هم مناسب است و اگر شما به ثبت سوژه‌ها از نمای نزدیک علاقه داشته باشید، این دوربین می‌تواند شات‌های جذابی برایتان به ثبت برساند.

پرتره

دوربین تشخیص عمق میدان در A52s سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد و این سنسور در گوشی رقیب ۲ مگاپیکسلی است. پرتره‌های وان پلاس نورد CE چندان جذاب نیستند و اولا برش سوژه از پس‌زمینه با دقت خیلی خوبی انجام نمی‌شود و در ادامه هم سوژه با جزئیات نه چندان زیاد ثبت می‌شود و پرتره‌ها نویز زیادی دارند.

پرتره‌های A52s هم عالی نیستند اما عملکرد بهتری به نسبت رقیب دارند. این عکس‌ها در اکثر مواقع برش مناسبی دارند و پس‌زمینه نیز به حالت طبیعی مات می‌شود. سوژه در تصاویر پرتره جزئیات کافی دارد و دقت هم رضایت بخش است.

جمع بندی

در این بررسی تلاش کردیم تا در هر بخشی دو گوشی را به طور کامل با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود هر محصول در چه بخشی بهتر از رقیب خود عمل می‌کند و به این طریق شما بر اساس اولویت‌های خود راحت‌تر بتوانید محصول مناسب را برگزینید.

اگر گوشی می‌خواهید که در بخش نمایشگر برتر باشد و قدرت سخت افزاری بیشتری هم داشته باشد و دوربین‌های بهتری را در اختیار قرار دهد و همچنین از اسپیکرهای استریو و گواهی IP67 هم برخوردار باشد به سراغ گلکسی A52s بروید.

اما در صورتی که گوشی با ارگونومی بهتر می‌خواهید که مقداری هم ارزان‌تر باشد و در بخش باتری بهتر از رقیب عمل کند به نظر می‌رسد باید به خرید وان پلاس نورد CE فکر کنید.

 

قیمت گوشی وان پلاس نورد CE با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ از نظر کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی عالی است و در یک سطح قرار می‌گیرد. اما به طور کلی به دلیل روشنایی بیشتر و نرخ نوسازی بالاتر A52s در این بخش بهتر از رقیب است.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ وان پلاس نورد CE هم از نظر شارژ دهی و هم از نظر سرعت شارژ بسیار خوب عمل می‌کند و بهتر رقیب است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ هر دو گوشی قدرت سخت افزاری خوبی دارند و از شبکه‌ی 5G هم پشتیبانی می‌کنند اما اگر قدرت سخت افزاری بیشتری می‌خواهید A52s وضعیت بهتری دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a52s-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%af-ce/
ads
ads