داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A23 با A32 سامسونگ

مقایسه گوشی A23 با A32 سامسونگ

میان‌رده‌های جدید سامسونگ در سری A وارد بازار کشور شده‌اند و حالا در هر بازه قیمتی شما می‌توانید به سراغ میان‌رده نسل قبل یا میان‌رده جدید بروید. اما چگونه باید بین این دو میان‌رده کهکشانی با ارزش خرید بالاتر را انتخاب کنید؟ آیا میان‌رده‌های جدید در همه بخش‌ها فقط بهبود داشته‌اند یا با پسرفت‌هایی نیز مواجه هستیم؟

در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی A32 با گلکسی A23 بپردازیم و این دو کهکشانی که حالا در بازار کشور هم‌قیمت هستند را در زمینه‌های مختلف به طور کامل با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام کهکشانی ارزش خرید بالاتری دارد.

سامسونگ Galaxy A32

سامسونگ Galaxy A23

سامسونگ Galaxy A32

امتیاز

7
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7
باتری :
8
اسپیکر :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
7

نقاط قوت

  • صفحه‌ نمایش بزرگ با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • مجهز به پنل Super AMOLED
  • باتری بادوام
  • پشتیبانی نرم‌افزاری بلندمدت

نقاط ضعف

  • تراشه‌ بهتری می‌توانست داشته باشد
  • عدم پشتیبانی از قابلیت فیلم‌برداری 4K

سامسونگ Galaxy A23

امتیاز

7
طراحی :
7
صفحه نمایش :
6.5
باتری :
8
اسپیکر :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
7

نقاط قوت

  • صفحه نمایش مجهز به گوریل گلس 5
  • صفحه‌ نمایش 90 هرتزی
  • عملکرد مناسب دوربین گوشی

نقاط ضعف

  • بدنه پلاستیکی و جذب اثر انگشت
  • سرعت شارژ پایین‌

 

تکنولایف امکان خرید پرفروش‌ترین گوشی های سامسونگ را برایتان فراهم کرده است: قیمت گوشی سامسونگ

 

مقایسه طراحی A23 و A32 سامسونگ

گلکسی A23 به تازگی از راه رسیده و از جدیدترین طراحی سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده این برند کره‌ای استفاده می‌کند. این میان‌رده قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و سامسونگ این بار هم سنت شکنی نکرده است. این قاب که طراحی براقی دارد از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند.

طراحی فریم دوربین گلکسی A23 به شکل مستطیلی است و این فریم با انحنای کمی به قاب پشتی متصل می‌شود تا یکپارچگی جذابی را برای این کهکشانی به ارمغان بیاورد. فضای بین لنزها در این فریم نیز به رنگ قاب پشتی است و این باعث شده تا طراحی این گوشی را به نسبت قیمت واقعا خوب و زیبا بدانیم.

مقایسه گوشی A32 با A23 سامسونگ

طراحی گلکسی A32 در طرف دیگر کمی متفاوت است. این گوشی نیز خوشبختانه از فریم مشکی رنگ دوربین‌ها استفاده نمی‌کند ولی فریم یکپارچه نیز ندارد و دوربین‌های این کهکشانی بدون هیچ فریمی هم‌سطح با قاب پشتی طراحی شده‌اند، شبیه به چیزی که در گلکسی S22 اولترا سامسونگ شاهد هستیم و دیگر فریمی اطراف لنزهای دوربین دیده نمی‌شود.

قاب پشتی A32 مانند رقیب از جنس پلاستیک است و طراحی براقی دارد و اثر انگشت و چربی را به سرعت به خود جذب می‌کند و کثیف می‌شود. به‌غیر از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ در پایین نیز لوگوی سامسونگ دیده می‌شود.

اما از نظر ارگونومی وضعیت دو گوشی به چه صورت است؟ گلکسی A32 وزنی 184 گرمی و ضخامت 8.4 میلی متری دارد. ضخامت گلکسی A23 نیز مشابه به A32 است و این کهکشانی تنها 10 گرم وزن بیشتری دارد. همچنین A23 طول و عرض بیشتری دارد و همین باعث می‌شود تا ارگونومی A32 را بهتر بدانیم.

گوشی A32 بخریم یا A23

فریم این دو کهکشانی در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند و در بالا میکروفون دوم را شامل می‌شود. در سمت چپ هر دو گوشی خشاب سیم کارت دیده می‌شود و در نهایت فریم پایینی میزبان اسپیکر، میکروفون، درگاه Type C و جک 3.5 میلی متری هدفون است.

نوبت به قاب جلویی دو گوشی می‌رسد، قسمتی که هر دو در بالا از ناچ قطره‌ای میزبانی می‌کنند. البته نسبت نمایشگر به بدنه در A32 حدود 85 درصد و در A23 حدود 83 درصد است و همین باعث می‌شود تا حاشیه‌های اطراف نمایشگر کهکشانی قدیمی‌تر را بهتر در نظر بگیریم.

در نهایت برای این بخش برنده‌ای را نمی‌توان معرفی کرد ولی به صورت کلی اگر ارگونومی گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد به طور حتم A32 گزینه بهتر نسبت به A23 است و همچنین حاشیه‌های کمتر نیز اطراف نمایشگر دارد.

 

قیمت گوشی A32 4G با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش A23 با A32

سامسونگ را به نمایشگرهای سوپر امولد و باکیفیت آن می‌شناسیم و در A32 هم شرکت کره‌ای از همین پنل استفاده کرده است. این نمایشگر اندازه‌ی ۶.۴ اینچی داشته و برای آن رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده تا تراکم ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ قرار بگیرد. خوشبختانه صفحه نمایش A32 از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد تا محتوا به شکل روان‌تری به نمایش دربیاید.

A32 بخریم یا A23

کیفیت این صفحه نمایش به نسبت بازه قیمتی واقعا خوب است و هیچ حرف و حدیثی را باقی نمی‌گذارد. پنل سوپر امولد طبق انتظاری که از آن داریم محتوا را خوش آب و رنگ به نمایش درمی‌آورد و رنگ مشکی نیز عمقی بینهایت دارد و این موضوع در مصرف باتری در حالت دارک مود تأثیر به‌سزایی می‌گذارد

گلکسیA23  در بخش نمایشگر از یک پنل PLS LCD با اندازه 6.6 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و تراکم 399 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش خوشبختانه از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این نمایشگر به نسبت قیمت محصول رضایت‌بخش است و محتوا به صورت شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌تواند به خوبی در صفحه نمایش این گوشی محتوا را مشاهده و مطالعه کنید. در کنار این موارد نرخ نوسازی 90 هرتزی این صفحه نمایش عملکرد خوبی دارد و باعث می‌شود همه چیز هنگام مشاهده سریع‌تر اتفاق بیفتد.

تفاوت A32 با A23

نکته مهم دیگر در بخش نمایشگر روشنایی است. در این زمینه با اختلاف بسیار زیاد گلکسی A32 به لطف فناوری سوپر امولد خود برنده است. این گوشی می‌تواند در حالت حداکثری و قرار گرفتن شما زیر نور مستقیم خورشید بیشتر از 800 نیت روشنایی تولید کند که عملکردی عالی است و باعث می‌شود شما بدون هیچ مشکلی بتوانید محتوا را مشاهده کنید.

روشنایی پنل A23 در حالت حداکثری حدود 460 است و حتی به 500 نیت نیز نمی‌رسد. این میزان روشنایی باعث می‌شود در محیط‌های باز نتوانید با شفافیت و خوانایی زیاد محتوا را مشاهده کنید و کمی با دشواری مواجه شوید.

همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا گلکسی A32 را در بخش نمایشگر برنده این مقایسه بدانیم؛ چرا که پنل این گوشی هم روشنایی بسیار بیشتری دارد و هم می‌تواند محتوا را باکیفیت بالاتری به نمایش بگذارد و رنگ مشکی را نیز با عمق بی‌نهایت پخش می‌کند و تماشای محتوا در آن لذت دو چندانی دارد.

 

 

اسپیکر

متأسفانه در هیچ یک از این دو گوشی اسپیکرهای استریو نداریم و این در صورتی است که در گوشی‌های هم قیمت شیائومی و حتی بعضا ارزان قیمت‌تر امکان تولید صدای استریو وجود دارد.

اسپیکر این دو گوشی بسیار معمولی هستند. این اسپیکرها صدای متوسطی دارند و کیفیت نیز در حد صرفا قابل قبول است و اگر صدای این گوشی‌ها را در کنار گوشی‌های رقیب با امکان تولید صدای استریو قرار دهید بهتر متوجه تفاوت آن‌ها خواهید شد.

در نهایت اما از نظر بلندی اسپیکر گلکسی A23 بهتر از A32 عمل می‌کند و می‌تواند صدایی با حجم بیشتر را به گوش شما برساند و به همین دلیل هم برنده این بخش خواهد بود، با وجود این که هیچ یک از دو گوشی در برابر رقبای هم‌قیمت شیائومی چندان حرفی برای گفتن ندارند.

 

قیمت گوشی A23 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 6

 

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی A23

از آنجایی که گلکسی A23 گوشی بسیار جدیدی است از One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد.

البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید. این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.

نرم افزار و رابط کاربری گلکسی A23

درست است که به صورت پیش فرض گلکسی A32 نسخه نرم افزاری قدیمی‌تری دارد ولی به زودی One UI 4 بر پایه اندروید 12 برای این کهکشانی نیز در دسترس قرار می‌گیرد به این ترتیب هیچ تفاوتی بین دو گوشی در این قسمت وجود ندارد.

رابط کاربری سامسونگ به خصوص در نسخه 4 از One UI بسیار به پختگی و بلوغ رسیده و حالا عملکرد پایداری و کم نقصی را از خود به نمایش می‌گذارد و به طور حتم در دنیای گوشی‌های هوشمند این رابط کاربری را می‌توانیم یکی از بهترین‌ها در نظر بگیریم.

 

خرید گلکسی A23 ظرفیت 128 با رم 4

 

عملکرد سخت افزاری

سامسونگ عادت ندارد در گوشی‌های میان‌رده خود از سخت افزار و تراشه‌های عالی استفاده کند آن هم در کهکشانی‌هایی با این حدود قیمتی. در این دو گوشی ولی خوشبختانه تراشه‌هایی رضایت بخش و توانمند را شاهد هستیم که شما را نا امید نخواهند کرد و می‌توانید به روی عملکرد آن‌ها حساب باز کنید.

گلکسی A23 از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.


قدرت سخت افزاری گلکسی A23 با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط به روی این تراشه و گوشی حساب باز کنید. این کهکشانی را 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی به میزان حافظه داخلی این کهکشانی بیفزایید.

در طرف مقابل گلکسی A32 تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از مدیاتک به نام هلیو G80 دارد. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Mali-G52  بهره می‌برد.

پردازنده A23 بهتر است یا A32

گلکسی A32 در انجام امور روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و به لطف نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی روان کار می‌کند. این گوشی اما در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی چندان موفق عمل نمی‌کند و مناسب این کار نیست. البته که امکان اجرای بازی‌های با گرافیک معمولی یا پایین بدون افت فریم وجود دارد. این کهکشانی را نیز 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی به میزان حافظه داخلی این کهکشانی بیفزایید.

اگر بخواهیم این دو برادر را از نظر سخت افزاری با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که در اجرای بازی‌ها عملکرد هر دو یکسان است (بازی‌ها برای تراشه‌های اسنپدراگون بهتر بهینه‌سازی شده‌اند و از این جهت احتمالا در عمل A23 کمی بهتر عمل می‌کند) ولی در زمینه پردازش‌های کلی گلکسی A23 حدود 20 درصد بهتر از رقیب عمل کرده و به دلیل معماری به‌روزتر حدود 35 درصد نیز بهینه‌تر عمل می‌‌کند.

پس برنده این بخش را با اختلاف نه چندان زیاد گلکسی A23 می‌دانیم و اگر اولویت شما برای خرید گوشی بخش سخت افزاری است به سراغ این محصول بروید. گوشی جدیدی مثلا ردمی نوت 11 شیائومی نیز از همین تراشه A23 استفاده می‌کند و عملکرد مناسبی هم دارد.

 

خرید گوشی A23 سامسونگ 64 گیگابایت با رم 4

 

باتری و امنیت

هر دو برادر از باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند. به لطف این باتری‌ها عملکرد شارژ دهی هر دو گوشی رضایت بخش و خوب است و شما می‌توانید حدود 1.5 روز به روی دوام این گوشی‌ها حساب باز کنید.

به طور جزئی‌تر باید گفت گلکسی A32 به دلیل فناوری سوپر امولد در پخش ویدئو بهتر عمل می‌کند و طولانی‌تر دوام می‌آورد و A23 در زمینه وبگردی و چک کردن شبکه‌های اجتماعی. در کل اما در استفاده نرمال و ترکیبی هر دو می‌توانند حدود 1 تا 1.5 روز بدون نیاز به شارژ مجدد شما را همراهی کنند.


در زمینه سرعت شارژ شدن اما گلکسی A23 از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و سرعت شارژ A32 به 15 وات محدود شده است. اما از سوی دیگر درون جعبه هر دو کهکشانی آداپتورهای 15 واتی قرار داده و اگر می‌خواهید از تمام توان A23 استفاده کنید باید آداپتور 25 واتی را به صورت جداگانه خریداری کنید. البته از وجود آداپتور برای A23 بسیار خوشحال هستیم؛ زیر بیشتر گوشی‌های این سری از شارژر درون جعبه بی‌بهره مانده‌اند.

شارژر گوشی A32

گلکسی A23 با آداپتور 15 واتی درون جعبه در مدت زمان 30 دقیقه حدود 32 درصد و در مدت 1 ساعت و 45 دقیقه فول شارژ می‌شود. گلکسی A32 اما با وجود ظرفیت باتری مشابه و آداپتور 15 واتی مشابه در مدت 30 دقیقه حدود 25 درصد و در مدت 2 ساعت و 20 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

پس در زمینه شارژ دهی برنده‌ای نداریم و هر دو گوشی خوب عمل می‌کنند. در زمینه سرعت شارژ اما A23 برنده است و حتی با آداپتور 15 واتی یکسان نیز سریع‌تر از رقیب شارژ می‌شود و شما امکان استفاده از آداپتور 25 واتی را نیز خواهید داشت.

هر دو گوشی در بخش امنیتی از دو روش متداول تشخیص چهره دو بعدی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سرعت و دقت قابل قبول و مناسبی دارد ولی به روی امنیت کامل آن نمی‌توان حساب باز کرد و همچنین با کم شدن نور محیط نیز کارایی خود را از دست می‌دهد.

حسگر اثر انگشت گلکسی A32 به دلیل نمایشگر سوپر امولد به صورت زیر نمایشگر و اپتیکال است و گلکسی A23 از حسگر اثر انگشت فیزیکی یکپارچه با دکمه پاور استفاده می‌کند. حسگر زیر نمایشگر A32 سرعت و دقت قابل قبولی دارد ولی عملکرد آن به سرعت حسگر اولتراسونیک پرچمداران سامسونگ نیز و گاهی شاهد مشکلاتی با این حسگر خواهید بود. از طرف دیگر حسگر A23 عملکرد سریع‌تر و بهتری دارد و کمتر پیش می‌آید با آن به مشکل مواجه شوید.

 

 

دوربین

هر دو کهکشانی از چهار دوربین واید، اولترا واید، ماکرو و عمق میدان بهره‌مند هستند ولی سنسور این لنزها یکسان نیست و در ادامه این دو برادر را در بخش‌های مختلف دوربین با هم مقایسه می‌کنیم تا گوشی برتر مشخص شود.

دوربین A32 سامسونگ

دوربین اصلی

با گلکسی A32 شروع می‌کنیم. دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۶۴ مگاپیکسلی مدل    Samsung GW3  با اندازه 1/1.97 اینچ و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و همچنین Quad Bayer پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A23 به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

عکس‌های ثبت شده با هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی کیفیت خوبی دارند و نمی‌توان به آن‌ها ایراد خاصی وارد کرد. در این عکس‌ها جزئیات کافی دیده می‌شود و سوژه‌ها شارپ و با کنتراست مطلوب به ثبت می‌رسند.

ماژول دوربین A23 سامسونگ

رنگ‌های این تصاویر زنده و جذاب است بدون این که غلظت بیش از اندازه افزایش پیدا کند. رنج دینامیکی تصاویر قابل قبول و مناسب است ولی طبیعتا نمی‌توان آن را با گوشی‌های بالارده یا گران قیمت‌تر مقایسه کرد.

در بین این دو گوشی اما گلکسی A23 تازه از راه رسیده شرایط بهتری دارد و می‌تواند عکس‌های جذاب‌تری به ثبت برساند. هرچند که این اختلاف خیلی زیاد نیست و هر دو به نسبت قیمت بسیار خوب هستند ولی باز هم کهکشانی جدیدتر کمی در این زمینه نسبت به رقیب خود برتری دارد و همچنین پشتیبانی آن از OIS باعث می‌شود که لرزش دست تأثیر بسیار کمتری به روی کیفیت نهایی داشته باشد.

دوربین فوق عریض

گلکسی A23 از یک لنز فوق عریض با سنسور 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد و در طرف مقابل گلکسی A32 سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های فوق عریض A32 کیفیا قابل قبول و مناسبی دارند ولی کیفیت این تصاویر برای A23 رضایت بخش نیست و عکس‌ها نویز زیاد و جزئیات کمی دارند.

عکس‌های فوق عریض گلکسی A23 به صورت نرم به ثبت می‌رسند و نمی‌توان به روی کیفیت آن‌ها حساب باز کرد. در نهایت برنده این بخش گلکسی A32 است و عکس‌های فوق عریض این کهکشانی با وجود کیفیت کمتر نسبت به دوربین اصلی باز هم مناسب هستند.

دوربین سلفی

سنسور سلفی گلکسی A23 رزولوشن 8 مگاپیکسلی و برای A32 رزولوشن 20 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های سلفی هر دو کهکشانی به نسبت قیمتی که در حال صحبت در مورد آن هستیم رضایت بخش بوده و بعید است که نتواند شما را راضی کند. سلفی‌های A32 اما مقدار کمی جزئیات و شارپنس بهتری دارند و رنج دینامیکی در این تصاویر وسیع‌تر است و به همین دلیل با اختلاف کم کهکشانی قدیمی‌تر یعنی A32 را برنده این بخش می‌دانیم.

 

گوشی هایی بهتر و جدیدتر از Poco X3 Pro با قیمت نزدیک:
به جای پوکو X3 پرو چی بخریم؟

 

دوربین ماکرو

گلکسی A23 یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد و رقیب از سنسوری 5 مگاپیکسلی استفاده می کند. این دوربین ماکرو در گلکسی A23 مطابق انتظار عملکرد خیلی خوبی ندارد و بیشتر باید از جهت سرگرمی از آن استفاده کنید. جزئیات تصاویر کم و کنتراست و رنج دینامیکی محدود است و نمی‌توان کیفیت را قابل قبول دانست.

عکس‌های ماکرو A32 به دلیل رزولوشن بیشتر سنسور، مقداری جزئیات بهتری دارد ولی در کل باز هم عالی نیست و شاید نتوانید به عنوان یک دوربین با عملکرد مناسب به روی آن حساب باز کنید.

پرتره

پرتره‌های به ثبت رسیده با این دو دستگاه بهتر از تصور است و این دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند. سوژه با برش مناسبی از پس زمینه جدا شده و فرآیند مات شدن پس زمینه به خوبی انجام می‌شود تا در نهایت شما پرتره با کیفیتی تحویل بگیرید.

در این بخش هر دو گوشی خوب عمل می‌کنند ولی به دلیل برتری نسبی A23 در زمینه دوربین اصلی در این قسمت هم پرتره‌ها کمی بهتر از رقیب به ثبت می‌رسند و سوژه وضعیت بهتری دارد.

جمع بندی

گلکسی A23 و گلکسی A32 گوشی‌هایی از دو نسل متفاوت هستند که در بازار کشور ما نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی و رم 6 گیگابایتی این دو کهکشانی دقیقا با قیمتی مشابه به فروش می‌رسد، اما کدام میان‌رده ارزش خرید بالاتری دارد و در برابر هزینه پرداختی امکانات بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد؟

رنگ هلویی گلکسی A23

ارزش خرید این دو دستگاه را تقریبا یکسان می‌دانیم و انتخاب آن‌ها را بیشتر متناسب با نیازهای کاربر می‌دانیم. اگر شما نمایشگر برایتان اولویت است و ارگونومی بهتر و دوربین سلفی و فوق عریض و ماکرو بهتری می‌خواهید به سراغ گلکسی A32 بروید، ولی اگر دوربین اصلی بهتر، سرعت شارژ بیشتر، اسپیکر با صدای بلندتر و سخت افزار با مقداری قدرت بیشتر برای شما مهم است گلکسی A23 را برای خرید انتخاب کنید.

سوالات متداول

کدام گوشی قدرت سخت افزاری بهتری دارد؟ اگر بخواهیم این دو برادر را از نظر سخت افزاری با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که در اجرای بازی‌ها عملکرد هر دو یکسان است (بازی‌ها برای تراشه‌های اسنپدراگون بهتر بهینه‌سازی شده‌اند و از این جهت احتمالا در عمل A23 کمی بهتر عمل می‌کند) ولی در زمینه پردازش‌های کلی گلکسی A23 حدود 20 درصد بهتر از رقیب عمل کرده و به دلیل معماری به‌روزتر حدود 35 درصد نیز بهینه‌تر عمل می‌‌کند.

کدام کهکشانی نمایشگر بهتری دارد؟ همه این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا گلکسی A32 را در بخش نمایشگر برنده این مقایسه بدانیم؛ چرا که پنل این گوشی هم روشنایی بسیار بیشتری دارد و هم می‌تواند محتوا را باکیفیت بالاتری به نمایش بگذارد و رنگ مشکی را نیز با عمق بی‌نهایت پخش می‌کند و تماشای محتوا در آن لذت دو چندانی دارد.

کدام میان‌رده دوربین بهتری دارد؟ دوربین اصلی گلکسی A23 بهتر است و این گوشی پرتره‌های بهتری نیز به ثبت می‌رساند. در زمینه عکس‌های سلفی، فوق عریض و ماکرو اما گلکسی A32 بهتر از رقیب خود عمل می‌کند و به این ترتیب شاید بتوان آن‌ها را برابر دانست و انتخاب برنده را به عهده کاربر و اولویت‌های او واگذار کرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. ابورضا

    این مقایسه بی سامسونگ آ 23 و 32 بیشتر باعث شد برای خرید دچار سردرگمی شویم .
    مقایسه باید جامع و مانع باشد اما برنده نهایی هم مشخص بشه .ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ابورضا

      سلام وقت بخیر دوست خوبم در پایان هر بخش مشخص شده هر گوشی برای چه کاربردی مناسب تره و کردم گوشی در هر بخش برنده
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a23-%d8%a8%d8%a7-a32-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads