داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A52 و Galaxy A33 سامسونگ

مقایسه گوشی A52 و Galaxy A33 سامسونگ

نسل جدید گوشی‌های سری A سامسونگ از راه رسیدند و حالا مانند همیشه این سوال در ذهن کاربران به‌وجود می‌آید که آیا باید به سراغ گوشی‌های نسل قبل بروند که حالا کاهش قیمت را نیز تجربه کرده‌اند یا گوشی‌های نسل جدید را خریداری کنند؟ در ادامه این مطلب قصد داریم در جهت پاسخ به همین سوال دو گوشی گلکسی A52 و گلکسی A33 را با هم مقایسه کرده و در هر بخش گوشی برتر و برنده را مشخص کنیم. پس اگر قصد دارید یک میانرده از سامسونگ خریداری کنید در ادامه با مقایسه گوشی A33 با A52 سامسونگ همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که در حال حاضر در بازار گلکسی A33 نسخه 128 رم 8 حدود 500 یا 1 میلیون تومان از گلکسی A52 نسخه 128 رم 8 گران‌تر است و هنگام خرید باید این اختلاف را در نظر بگیرید.

 

لیست قیمت امروز گوشی های سامسونگ را در تکنولایف ببنید: موبایل سامسونگ

 

مقایسه گلکسی A52 و گلکسی A33 از نظر طراحی

شرکت سامسونگ در نسل قبل طراحی میان‌رده‌های خود را بعد از چند سال تغییر داد و گلکسی A52 یکی از گوشی‌هایی بود که نسبت به A51 تغییرات زیاد و گسترده‌ای را در بخش طراحی به خود دید. گلکسی A33 و سری جدید این گوشی‌ها راه سری قبل را ادامه داده‌اند و قاب پشتی این گوشی دقیقا طراحی یکسانی دارد.

در این دو گوشی قاب پشتی به حالت مات درآمده و مهم‌تر این که فریم دوربین‌ها ظاهر جدیدی به خود گرفته است. در طراحی جدید فریم دوربین‌ها، دیگر با یک فریم سیاه مواجه نیستیم و به نوعی رنگ قاب پشتی فضای میان دوربین‌ها را هم در بر می‌گیرد، به گونه‌ای که تمام قاب پشتی به صورت یکپارچه درآمده و بسیار جذاب‌تر می‌شود. به غیر از این فریم، تنها لوگوی سامسونگ در پایین قاب دیده می‌شود و باقی فضا را قاب مات دو گوشی در برگرفته است.

مقایسه گوشی A33 یا A52 سامسونگ

مات بودن قاب پشتی باعث می‌شود حس بهتری از دست گرفتن این دو گوشی داشته باشید و اصطکاک محصول با دستتان بیشتر شود. از طرفی مات بودن قاب باعث می‌شود تا کثیفی و جای اثرانگشت کمتری باقی بماند و این موضوع زیبایی گوشی را تحت تأثیر قرار ندهد.

جنس قاب پشتی هر دو گوشی همچنان از پلاستیک است و سامسونگ اعتقادی به استفاده از شیشه در میانرده‌های خود ندارد. فریم اطراف دو کهکشانی هم از جنس پلاستیک است، اما در گلکسی A52 طراحی براق و در A33 طراحی مات دارد.

این فریم در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا از خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و میکروفون دوم و در پایین از درگاه Type C، جک 3.5 میلی متری صدا، میکروفون اصلی و اسپیکر میزبانی می‌کند (در نظر داشته باشید که A33 فاقد جک 3.5 میلی متری صدا است و تنها A52 از این جک استفاده می‌کند).

گلکسی A33 وزنی برابر با 186 گرم و ضخامتی 8.1 میلی متری دارد و این اعداد برای گوشی رقیب به‌ترتیب 189 و 8.4 میلی متر هستند. این دو گوشی طول و عرض برابری هم دارند تا به طور کلی بتوانیم به نوعی ارگونومی هر دو را رضایت بخش و بسیار شبیه به هم بدانیم.مقایسه گلکسی A52 با A33

خوشبختانه سامسونگ گواهی IP67 که به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب تا ارتفاع 1 متری به مدت 30 دقیقه است را به گلکسی A33 اضافه کرده در حالی که گلکسی A32 سال قبل از این قابلیت بی‌بهره مانده بود و گلکسی A52 و A72 از این قابلیت استفاده می‌کردند. وجود این گواهی برای دو گوشی میانرده بسیار جذاب است و یک نقطه قوت حتمی در بخش طراحی و کیفیت ساخت به حساب می‌آید.

به سراغ بخش جلویی دو کهکشانی برویم، جایی که شرایط مانند قاب پشتی دقیقا مانند هم نیست و گلکسی A33 از ناچ قطره‌ای استفاده می‌کند در حالی که A52 از یک پانچ هول بهره می‌برد و همین باعث ایجاد تفاوت بین این دو برادر می‌شود. البته حاشیه‌های اطراف نمایشگر تقریبا یکسان است و هر دو پنل توانسته‌اند حدود 84 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهند که عددی عالی نیست ولی رضایت بخش است.

گلکسی A52 در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و بنفش در دسترس قرار دارد و در رنگ‌بندی A33 رنگ بنفش با نارنجی جایگزین شده و دیگر رنگ‌ها ثابت مشابه هستند. در نهایت در این بخش برنده‌ای نداریم و هر دو گوشی هم متریال یکسانی دارند و هم طراحی مشابهی و همین باعث می‌شود که هر دو را در این زمینه رضایت بخش بدانیم.

 

قیمت گوشی A33 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 8

 

مقایسه صفحه نمایش A33 با A52

سامسونگ یکی از شرکت‌های برتر و پیشتاز در زمینه ساخت پنل‌های باکیفیت برای گوشی‌های هوشمند است. پنل‌های امولد و سوپر امولد این سازنده کیفیت بسیار خوبی دارند و قبل‌تر تنها برای پرچمداران مورد استفاده قرار می‌گرفتند و حالا در گوشی‌های میانرده نیز شاهد استفاده از این نوع پنل هستیم.

گلکسی A52 نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ دارند و در نتیجه تراکم پیکسلی ۴۰۷ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این پنل نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از گوریلاگلس ۵ برای مراقبت از آن‌ استفاده شده و مهم‌‌تر اینکه از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A52 بهتر است یا A33

در طرف دیگر سازنده کره‌ای برای A33 نیز صفحه نمایشی 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ در نظر گرفته است. این پنل سوپر امولد تراکم 411 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار داده و مانند گوشی رقیب از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

همان طور که مشاهده می‌کنید مشخصات و در نتیجه کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی کاملا یکسان است. هر دو کهکشانی نمایشگرهایی زنده با رنگ‌بندی جذاب و پویا دارند و به دلیل ساختار صفحه نمایش رنگ مشکی نیز با پیکسل‌های خاموش و عمق بی‌نهایت به نمایش گذاشته می‌شود.

خرید گوشی 5G
کیفیت نمایشگر هر دو گوشی بسیار خوب است و به طور حتم شما را راضی خواهد کرد، به‌علاوه که نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز باعث می‌شود محتوا روان‌تر از حالت معمول به نمایش دربیاید و در نتیجه هنگام اسکرول کردن و گشتن در شبکه‌های اجتماعی حس بهتر و سریع‌تری داشته باشید.

مقایسه گوشی A33 با A52

البته به واسطه‌ی امولد بودن پنل‌ها رنگ سفید کمی مایل به زرد به نمایش درمی‌آید و شما می‌توانید به صورت دستی در تنظیمات این موضوع را تا حد خوبی برطرف کنید. در نهایت اما رنگ سفید دقیقی را مانند پنل‌های IPS شاهد نیستیم.

در تنظیمات صفحه نمایش هر دو گوشی می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

مقایسه گلکسی A33 با A52

هر دو نمایشگر در حالت قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید و در محیط باز و با فعال شدن روشنایی حداکثری می‌توانند حدود 800 نیت نور تولید کنند که برای مشاهده محتوا زیر نور مستقیم خورشید کافی و مناسب است و شما از این نظر با هیچ مشکل و دشواری مواجه نخواهید شد.

در نهایت این بخش هم برنده‌ای نخواهد داشت و عملکرد دو گوشی را می‌توانیم تمام و کمال یکسان بدانیم. هر دو کهکشانی عملکرد خوب و رضایت بخشی دارند و تنها شاید بتوان به نرخ نوسازی A33 با توجه به جدیدتر بودن و وجود رقبای هم‌قیمت با نرخ نوسازی 120 هرتزی مقداری ایراد وارد کرد.

 

قیمت گوشی A52 سامسونگ 256 گیگابایت با رم 8

 

اسپیکر

گلکسی A33 و A52 هر دو از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند و اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم برای ایجاد صدای استریو ظاهر می‌شود.

اسپیکر گوشی A52

صدای تولید شده توسط هر دو کهکشانی حالتی فراگیر دارد و از کیفیت مناسبی بهره می‌برد، هر چند که شاید در مقایسه با برخی از رقبا از نظر بلندی در سطح پایین‌تری قرار بگیرند. در نهایت این بخش برنده‌ای ندارد و عملکرد هر دو محصول را تا حد زیادی شبیه به هم می‌دانیم و از این موضوع که سامسونگ میان‌رده‌های خود را به اسپیکرهای استریو مجهز می‌کند خرسند هستیم.

 

قیمت گوشی A52 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 8

 

نرم افزار و رابط کاربری

از آنجایی که گلکسی A33 5G گوشی بسیار جدیدی است از One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد.

البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

رابط کاربری سامسونگ

این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد. درست است که به صورت پیش فرض گلکسی A52 نسخه نرم افزاری قدیمی‌تری دارد ولی در حال حاضر One UI 4 بر پایه اندروید 12 برای این کهکشانی نیز در دسترس است به این ترتیب هیچ تفاوتی بین دو گوشی در این قسمت وجود ندارد.

رابط کاربری سامسونگ به خصوص در نسخه 4 از One UI بسیار به پختگی و بلوغ رسیده و حالا عملکرد پایداری و کم نقصی را از خود به نمایش می‌گذارد و به طور حتم در دنیای گوشی‌های هوشمند این رابط کاربری را می‌توانیم یکی از بهترین‌ها در نظر بگیریم.

عملکرد سخت افزاری و ارتباطات

بخش سخت افزاری جایی است که تفاوت‌های نسبتا زیادی بین این دو گوشی وجود دارد و این دو برادر از هم متمایز می‌شوند. گلکسی A52 از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G بهره می‌برد. این تراشه که معماری ۸ نانومتری دارد پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای شامل دو هسته Kryo 465 Gold با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 465 Silver با فرکانس 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 را دربر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این کهکشانی برای انجام امور روزمره کاملا کافی است و حتی شما می‌توانید بازی‌های روز را هم در حالت متوسط گرافیکی با آن به اجرا دربیاورید. به نوعی باید بگوییم که حضور این تراشه در این گوشی نه مزیت است و نه نقطه ضعف و به نوعی چیپست انتخاب شده می‌تواند در حدی که از آن انتظار می‌رود از پس پردازش‌های مختلف بربیاید.

خرید پاوربانک
در طرف دیگر گلکسی A33 برعکس نسل قبل به‌جای تراشه مدیاتک به تراشه اگزینوس خود سامسونگ مجهز شده است. این چیپست با معماری 5 نانومتری از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 میزبانی می‌کند.

این تراشه همان تراشه‌ای است که گلکسی A53، گوشی نسل بعدی A52 نیز از آن استفاده می‌کند و استفاده از این چیپست در گوشی گلکسی A33 نشانه مثبت و خوبی است. این چیپست در انجام کارهای روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و می‌تواند بازی‌های جدید را نیز بدون مشکل با گرافیک و فریم ریت مناسب به اجرا دربیاورد.

مقایسه گوشی A33 با A52

اگر بخواهیم این تراشه را با اسنپدراگون 720G موجود به روی A52 مقایسه کنیم باید بگوییم که در زمینه پردازنده مرکزی گلکسی A33 حدود 25 درصد بهتر از A52 عمل می‌کند و در زمینه پردازش‌های گرافیکی این اختلاف به حدود 30 درصد می‌رسد.

به‌علاوه گلکسی A33 از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند و شما پس از راه‌ اندازی کامل این نسل از اینترنت همراه در کشور می‌توانید از سرعت بسیار بیشتر اینترنت بهره‌مند شوید و این هم یکی دیگر از برتری‌های A33 نسبت به A52 در بخش‌ سخت افزاری است.

هر دو کهکشانی از 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند و برای هر دو نیز کارت حافظه جانبی در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز بتوانید میزان حافظه داخلی آن‌ها را افزایش دهید.

در آخر این بخش باید گلکسی A33 را برتر گلکسی A52 بدانیم؛ چرا که تراشه استفاده شده در این کهکشانی قدرت بیشتری از نظر پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی دارد و بهتر می‌تواند از پس کارهای سنگین بربیاید، هرچند که فراموش نکنید که تراشه A52 هم قدرت مناسب و کافی برای انجام کارهای مختلف دارد.

 

خرید گلکسی A33 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 6

 

باتری و امنیت

گلکسی A33 از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند در طرف مقابل برای گلکسی A52 باتری با 500 میلی آمپر ظرفیت کمتر در نظر گرفته شده و ظرفیت باتری این کهکشانی 4500 میلی آمپر ساعت است. به دلیل اختلاف در ظرفیت و همچنین تفاوت در تراشه‌های دو گوشی شارژ دهی متفاوتی را انتظار داریم.

در عمل هم شارژ دهی دو گوشی با هم تفاوت دارد و گلکسی A52 می‌توانید در صورت داشتن استفاده روزمره و عادی یک روز کامل را دوام بیاورد در حالی که گلکسی A33 نه‌تنها یک روز کامل دوام می‌آورد بلکه می‌توانید روز دوم نیز تا نیمه‌های روز به روی آن حساب باز کنید و به این ترتیب از نظر شارژ دهی برتری با کهکشانی جدیدتر است.

سازنده کره‌ای برای هر دو نماینده خود شارژ سریع 25 واتی را مناسب دیده اما همان طور که احتمالا می‌دانید درون جعبه گلکسی A33 خبری از آداپتور نیست و باید به صورت جداگانه به‌دنبال خرید شارژر باشید. درون جعبه گلکسی A52 نیز به‌جای آداپتور 25 وات آداپتوری 15 واتی دیده می‌شود.

پس از این جهت که A52 درون جعبه آداپتور دارد برتر است اما در حالت کلی سرعت شارژ شدن این دو گوشی تفاوت چندانی با هم ندارد و هر دو در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شوند (البته با آداپتور 25 واتی). در آخر برنده این بخش را A33 می‌دانیم، مگر اینکه به دلیل نبود شارژ درون جعبه بخواهید به سراغ گلکسی A52 بروید.

مقایسه گلکسی A33 با گوشی A52

هر دو گوشی در بخش امنیتی از دو روش متداول تشخیص چهره دو بعدی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سرعت و دقت قابل قبول و مناسبی دارد ولی به روی امنیت کامل آن نمی‌توان حساب باز کرد و همچنین با کم شدن نور محیط نیز کارایی خود را از دست می‌دهد.

حسگر اثر انگشت این دو کهکشانی به صورت زیر نمایشگر و اپتیکال است. این حسگر سرعت و دقت قابل قبولی دارد ولی عملکرد آن به سرعت حسگر اولتراسونیک پرچمداران سامسونگ نیز و گاهی شاهد مشکلاتی با این حسگر خواهید بود.

 

 

دوربین

هر دو کهکشانی از ترکیب چهار دوربین استفاده می‌کنند ولی سنسورهای مشابهی ندارند. در ادامه این بخش به تک تک دوربین‌ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

مقایسه گوشی A52 با A33

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 و به سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض به دلیل بهره‌مندی از قابلیتQuad Bayer  تصاویری ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

در طرف دیگر گلکسی A33 5G از سنسوری 48 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. سازنده این سنسور توسط سامسونگ مشخص نشده اما می‌دانیم که این سنسور با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پشت لنزی 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین هم از لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین گلکسی A52 در نور روز عکس‌های باکیفیتی به ثبت می‌رساند. این تصاویر دقت رنگ مناسبی دارند و رنج دینامیکی نیز در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد. جزئیات این تصاویر خوب است و از نظر شارپنس و کنتراست هم با وضعیت مناسبی روبرو هستیم. این اطلاعات در کنار هم باعث می‌شود تا به سادگی عنوان کنیم که عکس‌های گرفته شده با گلکسی A52 در نور روز و با توجه به بازه‌ی قیمتی بسیار راضی کننده هستند.

مقایسه گوشی A52 با A33

در طرف دیگر دوربین اصلی گلکسی A33 هم عکس‌های رضایت بخش و مناسبی به ثبت می‌رساند ولی نمی‌توانیم کیفیت تصاویر را مانند A52 بدانیم و دوربین اصلی این گوشی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. البته که در نظر داشته باشید که کیفیت تصاویر این گوشی مناسب است و می‌تواند شما را راضی کند.

دوربین فوق عریض

گلکسی A52 دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی دارد و A33 از سنسوری 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. عکس‌های گرفته شده با دوربین فوق عریض A52 در نور روز از رنج دینامیکی وسیعی برخوردار هستند و جزئیات قابل قبولی هم دارند. اگر بخواهیم این تصاویر را با دوربین اصلی مقایسه کنیم، طبیعتا شارپنس کمتری را شاهد هستیم و از طرفی رنگبندی سردتری را هم مشاهده می‌کنیم.

با توجه به این که با دوربین فوق عریض مواجه هستیم و همچنین این گوشی هم یک میانرده است می‌توان کیفیت تصاویر فوق عریض را مناسب ارزیابی کرد. گفتنی است که اعوجاج کناره عکس‌های فوق عریض در این گوشی به کمک قابلیت‌های نرم افزاری به خوبی تصحیح می‌شود.

عکس‌های فوق عریض گلکسی A33 مانند دوربین اصلی در سطح پایین‌تری نسبت به رقیب قرار می‌گیرد و تصاویر ثبت شده با این دوربین را برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم مناسب ارزیابی کنیم ولی اگر بخواهید این عکس‌ها را در مانیتور بزرگ مشاهده کنید سوژه‌ها حالت نرم به خود می‌گیرند.

 

 

دوربین سلفی

سامسونگ برای دوربین سلفی گلکسی A52 از سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. کیفیت تصاویر سلفی هر این کهکشانی واقعا خوب است؛ چرا که در این عکس‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود و نویز هم به خوبی تحت کنترل قرار دارد. از نظر دقت رنگ پوست اما این دوربین عملکرد عالی ندارد و رنگ پوست طبیعی را شاهد نیستیم. این مشکل تا حد خوبی با روشن کردن قابلیت HDR حل می‌شود و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم هنگام ثبت عکس سلفی این قابلیت را روشن کنید.

دوربین سلفی گلکسی A33 در سویی دیگر سنسوری 13 مگاپیکسلی دارد. تصاویر سلفی این میانرده نیز قابل قبول و رضایت بخش هستند اما به طور حتم یک پله از رقیب پایین‌تر قرار می‌گیرند و اگر عکس‌های سلفی برایتان اهمیت دارد به سراغ A52 بروید.

ماکرو

دو گوشی از دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برند. عکس‌های ماکرو گرفته شده با گلکسی A52 و A33 5G جزئیات بسیار رضایت بخشی دارند، به طوری که شما از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی انتظار چنین جزئیات خوبی را ندارید. دقت رنگ این تصاویر هم مناسب است و اگر شما به ثبت سوژه‌ها از نمای نزدیک علاقه داشته باشید، این دوربین می‌تواند شات‌های جذابی برایتان به ثبت برساند.

خرید تبلت

پرتره

پرتره‌ها در هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک دوربین تشخیص عمق میدان به ثبت می‌رسد. این لنز در A52 سنسوری 5 مگاپیکسلی و در A33 سنسوری 2 مگاپیکسلی دارد. پرتره‌های ثبت شده با دو کهکشانی برش قابل قبول و کیفیت مناسبی دارند و جزئیات کافی از سوژه به چشم می‌خورد.

از نظر رنگ بندی هم پرتره‌ها مناسب هستند و تنها گاهی دیده می‌شود که گوشی نمی‌تواند خیلی دقیق سوژه را از پس‌زمینه تشخیص داده و برش را انجام دهد. در نهایت اما پرتره‌ها کیفیت مناسبی دارند و شما با ثبت چند پرتره به یک پرتره ایده‌آل خواهید رسید.

در این بخش نیز به دلیل برتری دوربین اصلی گلکسی A52 پرتره‌های بهتری نسبت به رقیب به ثبت می‌رساند.

جمع بندی

هر دو گوشی محصولات خوبی برای خرید در بازه قیمتی خود هستند و احتمالا تا مدتی دیگر قیمت A33 نیز مقداری کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر باید بگوییم که دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند و اگر سخت افزار بهتر، شارژ دهی بهتر و فناوری 5G می‌خواهید به سراغ A33 بروید و اگر دوربین برای شما اهمیت بیشتری دارد گلکسی A52 را خریداری کنید.

مقایسه گوشی A52 با A33 سامسونگ

 

 

سوالات متداول

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ در بخش سخت افزاری باید گلکسی A33 را برتر از گلکسی A52 بدانیم؛ چرا که تراشه استفاده شده در این کهکشانی قدرت بیشتری از نظر پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی دارد و بهتر می‌تواند از پس کارهای سنگین بربیاید، هرچند که فراموش نکنید که تراشه A52 هم قدرت مناسب و کافی برای انجام کارهای مختلف دارد. همچنین A33 از 5G نیز پشتیبانی می‌کند که یک مزیت به حساب می‌آید.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ در عمل هم شارژ دهی دو گوشی با هم تفاوت دارد و گلکسی A52 می‌توانید در صورت داشتن استفاده روزمره و عادی یک روز کامل را دوام بیاورد در حالی که گلکسی A33 نه‌تنها یک روز کامل دوام می‌آورد بلکه می‌توانید روز دوم نیز تا نیمه‌های روز به روی آن حساب باز کنید و به این ترتیب از نظر شارژ دهی برتری با کهکشانی جدیدتر است.

کدام کهکشانی دوربین بهتری دارد؟ با وجود این که گلکسی A33 دوربین مناسب و رضایت بخشی دارد ولی نمی‌تواند با گلکسی A52 در این زمینه رقابت کند و همه دوربین‌های A52 نسبت به رقیب برتری دارند و به طور کلی این کهکشانی محصول بهتری از نظر دوربین به حساب می‌آید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. MohammadAslani

    سلام یه سوال داشتم . بنظرتون a33 بهتره یا note10pro؟
    یه گوشی میخوام ک پکیج کامل باشه ولی اگه بخوام اولویت هامو بگم اینطوریه:
    ۱.سخت افزار و دوربین
    ۲.باتری و نمایشگر
    ۳.رابط کاربری خوب و نرم افزاره بدون باگ

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به MohammadAslani

      سلام وقت خوش گلکسی A33 خریداری کنید ردمی نوت 10 کمی از عرضه گذشته دیگه ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس در صورت امکان خریداری کنید
  2. Jafar

    ممنون از توضیحات عالیتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Jafar

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده پاینده باشید
      1. اااااا

        پاسخ به احسان نیک پی

        فقط a33
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a52-%d9%88-galaxy-a33-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads