داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G؛ این دوقلوهای دوست‌داشتنی

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G؛ این دوقلوهای دوست‌داشتنی

سیاست جدید سامسونگ در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به این شکل است که یک محصول جدید روانه‌ی بازار می‌کند و سپس بعد از آن مدل‌های مختلفی از آن‌ را تحت نام‌های 5G می‌سازند تا کاربران مختلف ترغیب به خرید شوند و بهتر بتوانند با محصول مورد نظر ارتباط برقرار کنند. در همین راستا سامسونگ دو گوشی A52 5G و A52s 5G را پس از A52 روانه‌ی بازار کرده است که شباهت‌های زیادی به هم دارند و در این مطلب مقایسه گوشی قصد داریم به مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G در تکنولایف بپردازیم و آن‌ها را در بخش‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم.

 

جدیدترین انواع گوشی سامسونگ را از تکنولایف تهیه کنید: قیمت گوشی سامسونگ

 

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر طراحی و کیفیت ساخت؛ دوقلوهای همسان

در زمینه طراحی از آنجایی که با دو نسخه از یک محصول مواجه هستیم طبیعی است که در بخش طراحی و کیفیت ساخت تفاوتی بین آن‌ها وجود نداشته باشد و دو کهکشانی دقیقا مانند هم باشند. هر دو گوشی از قاب پشتی از جنس پلاستیک استفاده می‌کنند که طراحی کاملا ماتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و این قاب از فریم دوربین‌ها و همچنین لوگوی سامسونگ در قسمت پایینی میزبانی می‌کند.مقایسه A52 با A52s 5g

هر دو گوشی به دلیل طراحی جدید و جذاب کره‌ای‌ها فریم دوربینی یکپارچه با قاب پشتی دارند و این یعنی فضای بین لنزها نیز دقیقا هم رنگ قاب پشتی شده و شما با نگاه کردن به این دو محصول پیوستگی بسیار بیشتری در بخش طراحی دارید. هر دو کهکشانی ۱۸۹ گرمی هستند و ضخامت ۸.۴ میلی متری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. فریم پلاستیکی دو دستگاه طراحی کاملا براقی دارد و بسیار هم کثیفی را به خود جذب می‌کند. این فریم در سمت راست از دکمه‌های پاور و ولوم، در بالا از خشاب سیم کارت و میکروفون دوم و در پایین از جک ۳.۵ میلی متری صدا، درگاه Type C، میکروفون اصلی و اسپیکر میزبانی می‌کنند.گوشی A52s 5g

هر دوی این گوشی‌های خوشبختانه به گواهی IP67 مجهز شده‌اند و این یعنی می‌توانند در عمق ۱ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه مقاومت کنند که برای یک گوشی میانرده امری جذاب به نظر می‌رسد. به سراغ قسمت جلویی دو محصول برویم، جایی که برای مراقبت از شیشه‌ی جلویی گوریلاگلس ۵ در نظر گرفته شده و این نمایشگر در گلکسی A52s حدود ۸۵ درصد قاب جلویی و در گلکسی A52 5G حدود ۸۴ درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص داده است.مقایسه گلکسی A52s با A52

به دلیل وزن و ضخامت مناسب نگه داشتن هر دو گوشی با یک دست به خوبی انجام می‌شود فقط نکته‌ای که وجود دارد این است که فریم پشتی در لبه‌ها تقریبا هیچ انحنایی نداشته و به صورت تخت طراحی شده که این موضوع کمی نگه داشتن این دو کهکشانی را دشوار می‌کند.

گلکسی A52 5G در چهار رنگ مشکی، سفید، بنفش و آبی ساخته شده و از طرف دیگر برای گوشی A52s 5G چهار رنگ سبز، مشکی، سفید و بنفش در نظر گرفته شده است.گوشی A52s

برای جمع بندی این قسمت باید گفت که قطعا نمی‌توان هیچ یک از این دو محصول را در بخش طراحی برتر از دیگری دانست؛ چرا که همه‌ی شرایط دقیقا یکسان بوده و این دو کهکشانی هیچ تفاوتی با یکدیگر در این زمینه ندارند.

 

خرید گوشی A52 با حافظه 128 و رم 6

 

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر صفحه نمایش

هر دو کهکشانی از نمایشگرهای ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ استفاده می‌کنند. هر دو پنل به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند تا بتوانند محتوایی روان‌تر و سریع‌تر را به نمایش در بیاورند.

کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی واقعا عالی بوده و بهترین نسخه‌ای است که می‌توانیم از دو گوشی میانرده انتظار داشته باشیم. در این پنل‌ها رنگ مشکی با عمق بینهایت به نمایش گذاشته می‌شود و از طرف دیگر شما می‌توانید از قابلیت‌هایی چون AOD برخوردار شوید.مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G

در کنار این کیفیت عالی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نیز حس بسیار خوبی را هنگام اسکرول کردن در منوها و برنامه‌های مختلف و همچنین گشت و گذار در اینترنت برای شما به وجود می‌آورد و هنگام کار با این دو گوشی نمایشگرها بسیار روان و عالی محتوا را برای شما به نمایش درمی‌آورند.

این نرخ نوسازی در هر دو کهکشانی به صورت تطبیقی است. این یعنی در موارد لازم گوشی نرخ نوسازی را تا ۱۲۰ هرتز افزایش می‌دهد تا محتوا حالت روان‌تری داشته باشد و در مواقع دیگر نیز می‌تواند این عدد را به ۶۰ هرتز یا حتی عدد کمتری برساند تا در مصرف باتری نیز صرفه جویی شود.مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر صفحه نمایش

در تنظیمات صفحه نمایش هر دو رقیب می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

روشنایی هر دو پنل در حالت دستی تا حداکثر ۳۸۰ نیت افزایش می‌یابد که عددی خیلی خوبی نیست اما در عوض در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید این عدد می‌تواند تا حدود ۸۰۰ نیت افزایش پیدا کند و باعث شود شما زیر نور مستقیم خورشید نیز قادر باشید محتوایی خوب را مشاهده کنید. پس در نهایت این بخش نیز برنده ندارد و هر دو برادر نمایشگرهایی دقیقا مشابه و بسیار خوب و باکیفیت دارند.

 

قیمت گوشی A52 با ظرفیت 128 و رم 8

 

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر اسپیکر

در بخش اسپیکر برای هر دو گوشی اسپیکرهای تکی در نظر گرفته شده و برای تولید صدای استریو هر دو به سراغ اسپیکر مکالمه رفته‌اند و از این بخش برای تولید صدای استریو استفاده می‌کنند.

کیفیت صدا و همچنین حجم و فراگیری این دو اسپیکر قابل قبول است اما نمی‌توانیم آن را عالی بدانیم؛ چرا که صدا از اسپیکر پایینی مقداری بلندتر بوده و این موضوع گاهی اوقات بالانس صدایی را بر هم می‌زند.

در نهایت اسپیکر این دو گوشی نیز شرایط برابر و شبیه به هم دارند و نمی‌توان هیچ کدام را با توجه به بازه‌ی قیمتی خیلی عالی دانست.

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

این رابط کاربری به روی جدیدترین سیستم عامل گوگل، اندروید ۱۱ نصب شده و ترکیب این دو باعث شده تا عملکرد خوبی را  از گلکسی A52 5G و گلکسی A52s 5G شاهد باشیم.

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر عملکرد سخت افزاری و ارتباطات

این بخش جایی است که تفاوت‌های موجود بین این دو گوشی مشخص می‌شود. گلکسی A52s 5G از تراشه اسنپدراگون 778G استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kyro 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار خوب است و گلکسی A52s‌ می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این کهکشانی در استفاده روزمره سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن حساب کنید.مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر پردازنده

در طرف دیگر گلکسی A52 5G تراشه‌ای ۸ نانومتری به نام اسنپدراگون 750G دارد. این تراشه پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kyro 570 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kyro 570 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 619 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این محصول نیز خوب است و به خوبی می‌تواند از پس کارهای روزمره و حتی بازی‌های سنگین در کیفیت مناسب بربیاید اما زمانی که این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم متوجه قدرت سخت افزاری بسیار بهتر A52s 5G خواهیم شد.

هر دو گوشی از 5G هم پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از پرسرعت‌ترین اینترنت موجود بهره مند شوید. در نهایت بین این دو گوشی اگر سخت افزار برای شما اهمیت دارد بهتر است به سراغ A52s 5G بروید.

 

خرید گوشی A52s

 

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر باتری

هر دو گوشی به باتری‌هایی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده‌اند. این باتری‌ها شارژ دهی یک روزه و خوبی را برای این دو برادر به ارمغان آورده‌اند و شما با استفاده روزمره حتی تا ۱.۵ روز نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

هر دو کهکشانی از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند اما برای A52 5G آداپتور ۱۵ واتی درون جعبه قرار داده شده در حالی که A52s 5G از آداپتور ۲۵ وات استفاده می‌کنید. با آداپتورهای داخل جعبه شارژ کامل A52s حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و شارژ کامل A52 5G حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

بنابراین در بخش باتری نیز کم و بیش عملکرد مشابهی را شاهد هستیم و تنها A52s چه از نظر شارژ دهی و چه از نظر سرعت شارژ مقداری بهتر از برادر خود عمل می‌کند.

مقایسه گوشی A52s 5G با A52 5G از نظر دوربین

هر دو گوشی از ترکیب چهار گانه دوربین استفاده می‌کنند که در ادامه به طور کامل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی

دوربین گوشی A52s 5G

دوربین گوشی A52s 5G

دوربین اصلی هر دو گوشی دقیقا یکسان هستند. سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A52 5G  و همچنین A52s 5Gبه سراغ سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل IMX682 Exmor RS ساخت شرکت سونی رفته است. این سنسور هم اندازه‌‌ی ۱/۱.۷ اینچی دارد و اندازه‌ی پیکسل آن هم ۰.۸ میکرونی است. این سنسور در پس لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

کیفیت دوربین اصلی هر دو گوشی برای یک میانرده بسیار مناسب و خوب است؛ چرا که رنج دینامیکی نسبتا وسیعی را شاهد هستیم و از طرف دیگر جزئیات و شارپنس و کنتراست نیز در سطح خوبی قرار می‌گیرند.

 

بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟

بهترین گوشی سامسونگ برای عکاسی

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض گلکسی A52 5G و A52s 5G هر دو از سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. این سنسور اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرونی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین‌ها توانایی ثبت تصاویری با زاویه‌ی ۱۲۳ درجه‌ای را دارا هستند.

مقایسه دوربین A52s با A52 5g

دوربین گوشی مقایسه A52 5G

دوربین فوق عریض هر دو گوشی عملکرد خوبی دارند و می‌توان به روی جزئیات و شارپنس مناسب تصاویر حساب باز کرد. هر دو گوشی اعوجاج کناره‌های عکس‌های فوق عریض را به خوبی تصحیح می‌کنند اما همچنان مقداری نرمی در کنارها به چشم می‌آید.

در کل عکس‌های فوق عریض هر دو گوشی نزدیک به هم بوده و قطعا شما را راضی خواهد کرد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی با اندازه ۱.۲۸ اینچ و اندازه پیکسل ۰.۸ میکرونی داشته و در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد و به همین جهت به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۸ مگاپیسکلی به ثبت می‌رساند.

دوربین سلفی هر دو میانرده بسیار خوب هستند؛ زیرا عکس‌ها جزئیات فراوانی دارند و رنج دینامیکی مطلوبی نیز شاهد هستیم. از طرف دیگر نویز کمی در این تصاویر دیده می‌شود و رنگ‌ها نیز حالتی نزدیک به واقعیت دارند.

دوربین ماکرو

دوربین ماکرو گلکسی A52 5G و A52s 5G هر دو از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که این سنسور در پس لنزی با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. فوکوس این لنز همچنان ثابت است اما بازه‌ی گسترده‌تری را شامل می‌شود و این یعنی راحت‌تر می‌توان فاصله‌ی مناسب با سوژه را برای داشتن فوکوسی درست پیدا کرد.

عکس‌های ماکرو گرفته شده با هر دو گوشی جزئیات بسیار رضایت بخشی دارند، به طوری که شما از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی انتظار چنین جزئیات خوبی را ندارید. دقت رنگ این تصاویر هم مناسب است و اگر شما به ثبت سوژه‌ها از نمای نزدیک علاقه داشته باشید، این دوربین می‌تواند شات‌های جذابی برایتان به ثبت برساند.

پرتره

هر دو کهکشانی سنسورهای ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان دارند. این سنسور به دوربین اصلی کمک می‌کند تا بتواند سوژه را از پس‌زمینه جدا کرده و پس از آن پس‌زمینه را به حالت مات و پرتره دربیاورد.

کیفیت این تصاویر پرتره کاملا مطلوب هستند و سوژه‌ها از جزئیات کافی بهره می‌برند و رنگ پوست نیز نزدیک به واقعیت ثبت می‌شود. البته که کمی خطا در این فرایند وجود دارد اما باز هم پرتره‌های رضایت بخش هستند.

 

مقایسه های مرتبط:

مقایسه گوشی A52s با A72 سامسونگ

 

جمع بندی

سامسونگ در سخت A52s 5G به این شکل عمل کرده که دقیقا A52 5G را به روی یک گوشی جدید Paste کرده و تنها تراشه‌ی موجود در دل آن را تغییر داده است و از یک تراشه قوی‌تر استفاده کرده است.

بین این دو گوشی قطعا A52s 5G انتخاب بهتری به حساب می‌آید؛ چرا که تقریبا در همه‌ی بخش‌ها عملکرد دقیقا مشابهی را از این دو گوشی شاهد هستیم و تنها در بخش سخت افزار گلکسی A52s بسیار بهتر عمل می‌کند و توان پردازشی بیشتری به شما می‌دهد.

پس اگر بین این دو گوشی مردد هستید باید به شما بگوییم که قطع به یقین گلکسی A52s با توجه به قیمت نزدیک به A52 5G ارزش خرید بالاتری دارد.

سوالات متداول

 بین A52 5G و A52s 5G کدام برای انجام بازی قوی‌تر است؟

گوشی a52s 5G به تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G 5G مجهز شده است که در مقایسه با گوشی A52 5G که به تراشه اسنپدراگون 750G 5G مجهز شده عملکرد قابل قبول‌تری را ارائه می‌دهد.

بین A52 5G و A52 5G کدام برای عکس‌برداری و فیلم‌‌برداری مناسب است؟

در بخش دوربین هر دو گوشی عملکرد یکسانی را ارائه می‌دهند و در نتیجه نمی‌توان به یکی از آن‌ها برتری بخشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-a52s-5g-%d8%a8%d8%a7-a52-5g/
ads
ads