داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A21s با گلکسی A30s

مقایسه گوشی A21s با گلکسی A30s

گلکسی A21s توانست سال قبل در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های اقتصادی نظر کاربران را به خود جلب کند و حالا پس از گذشت یک سال این گوشی همچنان مورد توجه کاربران قرار دارد. از این جهت قصد داریم در این مطلب به مقایسه A21s با A30s بپردازیم و در هر بخش گوشی برتر را مشخص کنیم. در ادامه مطلب همراه تکنولایف باشید. قبل از مقایسه A21s با A30s نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی سامسونگ؛

گوشی گلکسی A30s گلکسی A21s
تاریخ معرفی مرداد ۹۸ اردیبهشت ۹۹
ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۴.۷ در ۷.۸ میلی‌متر ۱۶۳.۷ در ۷۵.۳ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۱۶۹ گرم ۱۹۲ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴ اینچ – سوپر امولد HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۴ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 7904 اگزینوس 850
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم 3 و 4 گیگابایت ۲ و ۳ و ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۲۵ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، سفید، سبز و بنفش آبی، مشکی و قرمز و سفید

 

مقایسه تخصصی انواع گوشی هوشمند را در تکنولایف بخوانید.
مقایسه A21s و ردمی نوت 9

 

 

مقایسه گوشی A21s با A30s از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ گوشی‌های میانرده خود را کم و بیش شبیه به هم طراحی می‌کند و این موضوع در این دو کهکشانی نیز به وضوح قابل مشاهده است. البته میان این دو گوشی و بخش قاب پشتی تفاوت‌هایی وجود دارد و A30s برعکس رقیب طراحی ساده‌ای ندارد و مانند A51 و A71 خطوطی انتزاعی به روی قاب پشتی آن دیده می‌شود.مقایسه گوشی A21s با A30s از نظر طراحی

لوگوی سامسونگ در میانه‌ی بالایی این قاب دیده می‌شود و در بالا سمت چپ هم فریم دوربین‌ها با چیدمان زیر هم قرار گرفته است. این قاب در نور به حالت‌های جذاب و متفاوتی در می‌آید و می‌تواند بسیار جذاب باشد.

قاب پشتی گوشی a21s اما بسیار ساده و براق بوده و به غیر از فریم دوربین و لوگوی سامسونگ در میانه‌ی بالایی از حسگر اثر انگشت میزبانی می‌کند.مقایسه گوشی A21s با A30s از نظر طراحی

فریم اطراف هر دو گوشی از جنس پلاستیک است و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ خشاب سیم‌ کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا را شامل می‌شود.

از نظر ارگونومی بین این دو کهکشانی گلکسی A30s وضعیت بهتری دارد؛ چرا که وزن این گوشی ۱۶۹ گرم بوده و ضخامتی معادل با ۷.۸ میلی متر دارد. این اعداد در مقایسه با ۱۹۲ گرم وزن A21s و ضخامت ۸.۹ میلی متری این گوشی بسیار کمتر هستند و این نشان دهنده‌ی ارگونومی بهتر A30s است.مقایسه گوشی A21s با A30s

اما قاب جلویی این دو دستگاه چه وضعیتی دارند؟ کدام گوشی می‌تواند برای مشاهده‌ی محتوا گزینه‌ی جذاب‌تری باشد؟

اولین تفاوتی که در نگاه اول به فریم روبرویی این دو گوشی خودنمایی می‌کند تفاوت ناچ این دو گوشی است. ناچ A30s از نوع قطره‌ای است و در وسط نمایشگر قرار گرفته در صورتی که A21s پانچ هولی در سمت چپ نمایشگر دارد.مقایسه گلکسی A21s با A30s

دومین تفاوت هم مربوط به حاشیه‌های اطراف نمایشگر است که A30s حدود ۲ درصد نسبت نمایشگر به بدنه بیشتری دارد و این یعنی حاشیه‌های کمتری را شاهد خواهیم بود. البته که به نسبت قیمت حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش در هر دو محصول قابل قبول است.مقایسه گوشی A30s با A21s

گلکسی A30s در رنگ‌های مشکی، بنفش، سبز و سفید ساخته شده و گلکسی A21s در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و قرمز در دسترس قرار دارد. از نظر طراحی و همچنین ارگونومی در این بخش برنده گوشی A30s است و اگر زیبایی و همچنین خوش دست بودن گوشی برایتان اهمیت دارد این محصول را برگزینید.

 

 

مقایسه A21s با A30s از نظر صفحه نمایش

گلکسی A30s از یک نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن HD+ استفاده می‌کند و به این ترتیب تراکم ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش نرخ نوسازی معادل ۶۰ هرتز دارد و از نسبت ۱۹.۵ به ۹ بهره می‌برد.مقایسه A21s با A30s از نظر صفحه نمایش

در طرف مقابل A21s یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ دارد و تراکم پیکسلی ۲۷۰ را ارائه می‌کند. این نمایشگر نسبت ۲۰ به ۹ دارد و مانند رقیب از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده می‌کند.

در ابتدا باید یک مفهومی را توضیح دهیم و سپس به مقایسه نمایشگر این دو کهکشانی بپردازیم. نمایشگرهای سوپر امولد به طور کلی کیفیت بیشتری به نسبت پنل‌های IPS دارند و قابلیت‌های بیشتری را هم ارائه می‌کنند اما به دلیل ساختار متفاوت در یک پنل امولد راحت‌تر می‌توان پیکسل‌های صفحه نمایش را مشاهده کرد و این چندان نکته‌ی جذابی نیست.مقایسه A21s با A30s

اگر بخواهیم این گفته را خلاصه کنیم می‌توان بگوییم که پنل سوپر امول با رزولوشن HD چندان جذاب نیست و پیکسل‌ها در این پنل بیشتر مشخص هستند تا یک پنل IPS LCD با رزولوشن HD.

به همین جهت کار در این بخش دشوار می‌شود؛ زیرا از طرفی در نمایشگر A21s شما کمتر می‌توانید پیسکل‌ها را با چشم غیر مسلح مشاهده کنید و از طرفی A30s نمایشگر با عمق رنگ مشکی بینهایت دارد و شما می‌توانید از قابلیت‌هایی چون AOD بهره مند شوید.

از نظر روشنایی در حالت دستی هر دو پنل می‌توانند حدود ۴۲۰ نیت نور از خود ساطع کنند که برای محیط‌های بسته و داخل خانه عدد خوبی به حساب می‌آید. زمانی که زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید حالت خودکار فعال شده و این روشنایی برای A30s تا حدود ۵۵۰ نیت و برای A21s تا حدود ۴۹۰ افزایش می‌یابد.

 

 

مقایسه گلکسی A21s با گلکسی A30s

به این ترتیب در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشیدA30s  نمایشگر روشن‌تر و خواناتری دارد و شاید برای مشاهده‌ی محتوا در A21s کمی با دشواری مواجه شوید.

در نهایت به دلیل روشنایی بیشتر پنل A30s و همچنین قابلیت‌های و امکانات بیشتر این نمایشگر باید این کهکشانی را برنده‌ی این بخش اعلام کنیم اما باید در نظر داشته باشید که از نظر شارپ بودن تصاویر دو پنل تقریبا در یک سطح قرار می‌گیرند.

مقایسه A21s با A30s از نظر اسپیکر

هر دو کهکشانی از اسپیکرهای تکی برخودار هستند و این یعنی صدای مونو به گوش شما خواهد رسید. برعکس پرچمداران سامسونگ که به اسپیکرهای AKG مجهز می‌شوند و صدای بسیار خوبی دارند و در دنیای میانرده‌های این شرکت کره‌ای اسپیکرهای خیلی خوبی را شاهد نیستیم.مقایسه A21s با A30s از نظر اسپیکر

حجم صدای هر دو اسپیکر و کیفیت صدای آن‌ها کاملا معمولی است و نباید انتظار خیلی بالایی از آن‌ها داشته باشید. باز هم اگر بخواهیم این دو کهکشانی را با رقبای حال حاضر بازار که اسپیکر استریو دارند مقایسه کنیم باید گفت که این دو گوشی سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارند.

مقایسه A21s با A30s از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند (در حال حاضر البته نه نسخه‌ی ابتدایی).

One UI  یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

هر دو گوشی احتمالا رابط کاربری One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد و شما با خرید این دو گوشی می‌توانید از آخرین نرم افزار موجود برای گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید.

 

قیمت گوشی A21s با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه A21s با A30s از نظر عملکرد سخت افزاری

سامسونگ برای هر دو کهکشانی خود به سراغ تراشه‌های اگزینوس خود رفته و قدرت سخت افزاری این گوشی‌ها را از طریق تراشه‌های اختصاصی خود تأمین می‌کند.

گلکسی A30s چیپست ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۹۰۴ دارد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G71 را شامل می‌شود.

رقیب این گوشی یعنی A21s به سراغ تراشه‌ی ۸ نانومتری اگزینوس 850 رفته است. این تراشه‌ نیز هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G52 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری هر دو گوشی بسیار نزدیک به هم و مشابه است و تنها می‌توان مقدار خیلی کمی A21s را قوی‌تر دانست. هر دو کهکشانی می‌توانند برنامه‌ها و امور روزمره را با سرعت قابل قبولی و مناسبی اجرا کنند اما برای اجرای بازی‌ها خیلی نمی‌توان به روی این دو گوشی حساب باز کرد.مقایسه A21s با A30s از نظر پردازنده

بازی‌های معمولی و سبک به روی این گوشی اجرا می‌شوند اما شما نمی‌توانید بازی‌های سنگین را با این دو کهکشانی اجرا کنید.

گلکسی A21s در ظرفیت‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۲، ۳، ۴ و ۶ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و از طرفی A30s از نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

با توجه به این توضیحات ارائه شده در بالا در این بخش برنده‌ای نخواهیم داشت و دو گوشی قدرت سخت افزاری برابری دارند و تنها می‌توانند از پس کارهای روزمره بربیایند و با گوشی‌هایی مناسب بازی مواجه نیستیم.

 

بیشتر بخوانید: مقایسه A30s با نوکیا 6.2

 

 

باتری

گلکسی A30s یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از طرف دیگر گلکسی A21s از یک باتری با حجم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد. همان طور که از مشخصات دو گوشی و همچنین ظرفیت باتری آن‌ها مشخص است گلکسی A21s شارژ دهی بهتری دارد.

این گوشی می‌تواند با استفاده عادی با یک بار شارژ کامل حدود ۱.۵ روز دوام بیاورد در صورتی که این شارژ دهی برای A30s حدود ۱ روز است و به این ترتیب می‌توانیم گلکسی A21s را محصول برتر از نظر شارژ دهی در نظر بگیریم.

برای هر دو گوشی فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی در نظر گرفته شده است که به کمک این تکنولوژی می‌توان A21s را در مدت ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه و گلکسی A30s را در مدت ۲ ساعت به طور کامل شارژ کرد.

به طور کل اگر شارژ دهی برای شما مهم‌تر است باید گلکسی A21s را انتخاب کنید و اگر به سرعت شارژ بیشتر اهمیت می‌دهید به سراغ A30s بروید. البته در نهایت شخصا برنده را گلکسی A21s می‌دانم.

 

 

مقایسه A21s با A30s از نظر دوربین

گلکسی A30s به سه دوربین مجهز شده و از طرفی گوشی رقیب از چهار لنز بهره می‌برد. در ادامه تک تک این لنزها و سنسورهای آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم تا محصول برتر مشخص شود.مقایسه A21s با A30s از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A21s سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KGM2 با اندازه 1/2 اینچ و اندازه پیکسل 0.8 میکرون داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین از قابلیت Quad Bayer پشتیبانی کرده و به همین دلیل تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به صورت پیش فرض به ثبت می‌رساند و قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز برای این کهکشانی در نظر گرفته شده است.مقایسه A21s با A30s از نظر دوربین

در طرف مقابل گلکسی A30s سنسوری ۲۵ مگاپیکسلی دارد و سازنده‌ی این سنسور هم مشخص نیست. این سنسور در پشت لنزی ۲۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت تصاویر ثبت شده با گلکسی A21s به نسبت قیمت بسیار مناسب و رضایت بخش است. عکس‌ها جزئیات کافی دارند و از رنج دینامیکی گسترده‌ای بهره می‌برند. به غیر از این موارد، شارپنس و وایت بالانس و کنتراست این تصاویر نیز رضایت بخش و مناسب است تا به این ترتیب کیفیت عکس‌های دوربین اصلی این کهکشانی را خوب بدانیم.

عکس‌های ثبت شده با گلکسی A30s هم کیفیت مناسبی دارند و خصوصا به دلیل دیافراگم f/1.7 این دوربین شما می‌توانید حتی در نور کم هم تصاویر رضایت بخشی به ثبت برسانید. در نهایت اما برنده‌ی این بخش A21s خواهد بود.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی از سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و این دوربین می‌تواند تصاویری ۱۲۳ درجه‌ای را به ثبت برساند.

عکس‌های فوق عریض گرفته شده با این دو محصول جزئیات کافی دارند و رنج دینامیکی در سطح مناسبی قرار می‌گیرد اما شارپنس چندان خوب نیست و در اکثر سوژه‌ها مرزها در هم رفته به ثبت می‌رسند.

به طور کلی البته با توجه به بازه‌ی قیمتی دو گوشی می‌توانیم کیفیت تصاویر فوق عریض این دو دستگاه را مناسب ارزیابی کنیم و به احتمال زیاد مشکلی با این دوربین نخواهید داشت.

دوربین سلفی

دوربین سلفی گلکسی A30s سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی و A21s سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی دارد. عکس‌های سلفی گرفته شده با A30s کیفیت خوبی دارند و به راحتی می‌توانند برنده‌ی این بخش در نظر گرفته شوند.

سلفی‌های A21s از طرف دیگر خیلی عالی نیستند و تنها می‌توان آن‌ها را قابل قبول به حساب آورد و این در حالیست که دوربین سلفی A30s به نسبت بازه‌ی قیمت عملکرد بسیار رضایت بخشی را ارائه می‌دهد.

پرتره

عکس‌های پرتره در هر دو گوشی با دوربین اصلی و به کمک لنز تشخیص عمق میدان به ثبت می‌رسد. این دوربین در A30s سنسور ۵ و در A21s سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد. کیفیت پرتره‌های دو گوشی بسیار خوب هستند.

به خصوص A30s که فراتر از انتظار عمل می‌کند و کمتر پیش می‌آید که گوشی نتواند به خوبی سوژه را از پس‌زمینه تشخیص داده و جدا کند. پرتره‌ها در نهایت جزئیات خوبی دارند و پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود.

انتخاب محصول برتر در این بخش کمی دشوار است؛ چرا که کیفیت پرتره‌های A21s بهتر است اما A30s برش دقیق‌تری انجام می‌دهد.

ماکرو

گلکسی A21s از دوربین ماکرویی ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و این در حالیست که A30s این دوربین را ندارد. عکس‌های ماکرو A21s خیلی جزئیات زیادی ندارند و نمی‌توانیم از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی انتظار خیلی زیادی داشته باشیم.

کیفیت تصاویر ماکرو در کل قابل قبول هستند و طبیعتا ترجیح می‌دهیم دوربین ماکرو با همین کیفیت هم موجود باشد تا به طور کلی گوشی از وجود آن بی بهره بماند.

جمع بندی

گلکسی A21s نسبت به A30s گوشی جدیدتری است که شارژ دهی باتری بهتری دارد و دوربین اصلی آن هم بهتر از رقیب عمل می‌کند. قدرت سخت افزاری این کهکشانی مقداری بیشتر از رقیب است و در نمایشگر آن کمتر پیکسل‌ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند.

از طرفی گلکسی A30s طراحی زیباتری دارد و از ارگونومی بهتری هم برخوردار است. این گوشی نمایشگر امولد دارد که باعث می‌شود شما بتوانید رنگ مشکی را با عمقی بینهایت مشاهده کنید.

در نهایت انتخاب با شماست اما به نظر می‌رسد ارزش خرید A21s در حال حاضر بیشتر از رقیب باشد.

نمایشگر کدام کهکشانی کیفیت بیشتری دارد؟ از نظر عمق رنگ مشکی و امکاناتی مانند AOD پنل A30s بهتر است اما در نمایشگر A21s همان طور که اشاره کردیم کمتر پیکسل‌ها قابل مشاهده هستند.

کدام گوشی برای بازی بهتر است؟ هیچ کدام از این دو گوشی برای بازی مناسب نیستند اما اگر بخواهیم بین آن‌ها انتخاب کنیم گوشی a21s به دلیل قدرت سخت افزاری کمی بهتر و همچنین شارژ دهی باتری بیشتر گزینه‌ی مناسب‌تری ارزیابی می‌شود.

شارژ دهی باتری کدام گوشی بهتر است؟ گلکسی A21s می‌تواند ۱.۵ روز شارژ دهی کند و این عدد برای A30s تنها یک روز است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a21s-%d8%a8%d8%a7-a30s/
ads
ads