داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A21s با گلکسی M12 سامسونگ

مقایسه گلکسی A21s با گلکسی M12 سامسونگ

گلکسی M12 را می‌توانیم یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های سری M و همچنین یکی از ارزان‌ترین کهکشانی‌های سامسونگ بدانیم. از طرفی گوشی گلکسی A21s که مدتی از زمان عرضه آن به بازار می‌گذرد هنوز مورد توجه کابران قرار دارد. در این مطلب تصمیم گرفتیم تا به مقایسه A21s با M12 بپردازیم و محصول برتر در هر بخش را مشخص کنیم. این مقایسه می‌تواند به شما در انتخاب گوشی در بازه قیمتی گوشی‌های میانرده یا اقتصادی کمک شایانی بکند، پس در ادامه همراه تکنولایف باشید.

گوشی گلکسی M12 گلکسی A21s
تاریخ معرفی فروردین ۱۴۰۰ اردیبهشت ۹۹
ابعاد ۱۶۴ در ۷۵.۹ در ۹.۷ میلی‌متر ۱۶۳.۷ در ۷۵.۳ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۱۲ گرم ۱۹۲ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۵ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ۶.۴ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اگزینوس 850 اگزینوس 850
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت ۲ و ۳ و ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۴۸ مگاپیکسل اصلی

۵ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۲ مگاپیکسل ماکرو

۲ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۸ مگاپیکسل ۱۳ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و قرمز آبی، مشکی و قرمز و سفید

مقایسه A21s با M12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ در طراحی گوشی‌های سری M خیلی طراحی را اولویت خود قرار نمی‌دهد و تلاش می‌کند تا به بخش باتری و سخت افزار و نمایشگر توجه بیشتری داشته باشد. در M12 شاهد استفاده از بدنه‌ای تمام پلاستیکی هستیم، دقیقا مانند همه‌ی میانرده‌های این شرکت کره‌ای.

این محصول ۲۱۲ گرم وزن و ۹.۷ میلی متر ضخامت دارد که اعدادی قابل قبول برای این گوشی به حساب نمی‌آیند و باید بگوییم که کمی عجیب است که دستگاهی با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی چنین وزن و ضخامتی داشته باشد.مقایسه A21s با M12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

طراحی قاب پشتی برعکس بسیاری از گوشی‌های سازنده کره‌ای ساده نیست و خطوطی موازی از بالا به سمت پایین به روی قاب پشتی دیده می‌شوند. این نوع طراحی بسته به سلیقه شما می‌تواند زیبا یا زشت باشد.

در طرف دیگر گلکسی A21s وزنی برابر با ۱۹۶ گرم و ضخامتی ۸.۹ میلی متری دارد. این اعداد به سادگی نشان می‌دهند که این کهکشانی خوش دست‌تر از M12 است و ارگونومی بهتری دارد.

قاب پشتی A21s هم پلاستیکی بوده و طراحی ساده و براقی دارد. در بالا سمت چپ فریم مشکی رنگ دوربین‌ها دیده می‌شود و در میانه بالایی حسگر اثر انگشت خودنمایی می‌کند و در پایین هم لوگوی سامسونگ قرار گرفته است.مقایسه A21s با M12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

فریم اطراف هر دو گوشی از جنس پلاستیک است و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ خشاب سیم‌ کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین اسپیکر، میکروفون اصلی، درگاه Type C و جک ۳.۵ میلی متری صدا را شامل می‌شود.

به سراغ بخش جلویی این دو کهکشانی برویم، جایی که هر دو محصول از نمایشگرهایی ۶.۵ اینچی میزبانی می‌کنند. این دو پنل توانسته‌اند حدود ۸۲ الی ۸۳ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهند. از این نظر این دو کهکشانی را شبیه می‌دانیم اما محل قرار گیری دوربین سلفی باعث تفاوت بین این دو برادر می‌شود.

دوربین سلفی A21s درون یک پانچ هول کوچک سمت چپ نمایشگر قرار گرفته و این در حالیست که M12 از یک ناچ قطره‌ای در مرکز بالایی نمایشگر میزبانی می‌کند. سازنده کره‌ای برای A21s چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و قرمز را در نظر گرفته و M12 نیز از رنگ‌های مشکی، سبز و آبی استفاده می‌کند.مقایسه A21s با M12 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

در نهایت در این بخش برنده خاصی نخواهیم داشت؛ چرا که جنس بدنه و دیگر مشخصه‌های دو گوشی بسیار شبیه به هم است و نمی‌توان یکی از این کهکشانی‌ها را برتر از دیگر در نظر گرفت. البته که اگر ارگونومی برای شما اهمیت زیادی دارد احتمالا A21s گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مقایسه A21s با M12 از نظر صفحه نمایش

گلکسی A21s یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ دارد و تراکم پیکسلی ۲۷۰ را ارائه می‌کند. این نمایشگر هم مانند رقیب نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده می‌کند.مقایسه A21s با M12 از نظر صفحه نمایش

در طرف مقابل سامسونگ برای گلکسی M12 یک نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS با رزولوشن HD+ و تراکم پیکسلی ۲۷۰ در نظر گرفته و این پنل از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند. نسبت این صفحه نمایش نیز مانند رقیب ۲۰ به ۹ است.

از نظر کیفیت هر دو گوشی دقیقا مشابه هم هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. هر دو صفحه نمایش کیفیت معمولی دارند و با توجه به بازه‌ی قیمتی و مخصوصا در مدل  M12، می‌توانیم پنل‌ها را مناسب ارزیابی کنیم.

گلکسی M12 اما در بخش صفحه نمایش برگ برنده خود یعنی نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را رو می‌کند تا مجموعه نمایشگر بهتری نسبت به رقیب داشته باشد. این نرخ نوسازی باعث می‌شود محتوا به شکلی روان‌تر و جذاب‌تر به نمایش دربیاید و شما در حین جابجایی بین منوها و گشت و گذار در برنامه‌ها حس روان‌تری داشته باشید.مقایسه A21s با M12 از نظر صفحه نمایش

کره‌ای‌ها در حالت دستی برای این دو کهکشانی روشنایی حداکثری ۴۰۰ نیتی را در نظر گرفته‌اند که برای محیط‌های بسته عدد کاملا مناسبی ارزیابی می‌شود. اگر در محیط باز قرار بگیرید این روشنایی می‌تواند به صورت خودکار تا حدود ۵۰۰ نیت افزایش پیدا کند.

این مقدار روشنایی در محیط باز کاملا معمولی است و اگر برای مثال زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید قطعا از میزان خوانایی نمایشگر کاسته می‌شود و روشنایی به حدی نیست که بتواند در همه‌ی شرایط محتوایی کاملا خوانا را به نمایش درآورد.

برنده این قسمت در نهایت قطعا M12 خواهد بود؛ زیرا از نظر رزولوشن و کیفیت با رقیب خود برابری می‌کند و از طرف دیگر با وجود داشتن قیمت کمتر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم بهره می‌برد تا محتوا به شکل جذاب‌تری به نمایش گذاشته شود.

 

قیمت گوشی M12 سامسونگ با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه A21s با M12 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی از اسپیکرهای تکی استفاده می‌کنند و طبیعتا خبری از صدای بلند و استریو نیست. عملکرد اسپیکرهای دو گوشی کمی نا امید کننده است و این اسپیکرها چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت صدا عملکرد خوبی ندارند.

در واقع باید بگوییم برخی از رقبای هم قیمت این گوشی که توسط شیائومی تولید شده‌اند از اسپیکرهای استریو و توانایی استفاده می‌کنند و به همین دلیل هم هیچ کدام از دو گوشی را نمی‌توان در این بخش چندان خوب بدانیم.

مقایسه A21s با M12 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی در حال حاضر از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 استفاده می‌کنند. در واقع گلکسی A21s با اندروید ۱۰ روانه بازار شده ولی در حال حاضر بروزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت کرده است.

رابط کاربری One UI یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

رابط کاربری سامسونگ از قابلیت‌های زیاد و کاربردی مثل Split screen، دارک مود، Float window و بسیاری از موارد دیگر پشتیبانی می‌کند و باعث می‌شود شما بتوانید ارتباط ساده و در عین حال کارامدی با گوشی سامسونگ خود داشته باشید. شما امکان نصب تم‌های مختلف و همچنین تغییر پس زمینه AOD را خواهید داشت و می‌توانید ظاهر گوشی به همان نحوه‌ی که دوست دارید دربیاورید.

بنابراین برنده‌ای در این بخش نخواهیم داشت و تنها می‌توانیم بگوییم که به احتمال زیاد گلکسی M12 یک بروزرسانی بیشتر از A21s دریافت می‌کنند؛ چرا که از ابتدا با اندروید نسخه جدیدتری به بازار عرضه شده‌ است.

مقایسه A21s با M12 از نظر عملکرد سخت افزاری

سامسونگ منبع قدرت گلکسیM12  و A21s را تراشه‌ی اگزینوس 850 خود قرار داده است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

از عمر این تراشه سامسونگ تقریبا دو سال می‌گذرد ولی سامسونگ همچنان آن را برای M12 مناسب دیده است. این تراشه با ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌شود تا به این ترتیب مجموعه سخت افزاری این دو کهکشانی تکمیل شود. البته A21s نسخه رم ۲ گیگابایتی و نسخه رم ۶ گیگابایتی نیز دارد.

قدرت سخت افزاری این دو گوشی اقتصادی برای استفاده‌های روزمره و عادی مانند وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های سبک مناسب است اما با این گوشی نمی‌توانید به سراغ کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی بروید.مقایسه A21s با M12 از نظر عملکرد سخت افزاری

به نوعی شاهد بهتر بود سامسونگ از تراشه‌ای کمی جدیدتر استفاده می‌کرد تا قدرت سخت افزاری بیشتری را در این دو محصول شاهد باشیم. اگر بازی مانند کال اف دیوتی موبایل را به روی این گوشی نصب کنید این عنوان با کیفیت پایین اجرا می‌شود ولی در طول بازی عملکرد روانی را شاهد نیستیم و نمی‌توانید با آن به بازی کردن فکر کنید.

یکی از ایرادات دیگر تراشه اگزینوس بهینه نبودن آن است و در طولانی مدت شاید نتوان به روی عملکرد و ثبات پردازشی این تراشه حساب باز کرد.

اگر استفاده شما از گوشی سبک و ساده است و در حد باز کردن چند برنامه با گوشی کار می‌کنید احتمالا با این دو کهکشانی مشکلی در بخش سخت افزاری نخواهید داشت اما اگر به دنبال بازی کردن و انجام کارهای سنگین هستید باید بگوییم که این گوشی‌ها شاید شما را نا امید کنند.

 

مقایسه های ما را دنبال کنید:
مقایسه گلکسی S21 Fe با شیائومی Mi 11i

 

مقایسه A21s با M12 از نظر باتری

گلکسی M12 و A21s هر دو از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برند. شاید در نگاه اول این ظرفیت چندان زیاد نباشد و تصور کنید که بسیاری از میانرده‌ها ظرفیت این چنینی دارند اما زمانی که رزولوشن HD نمایشگر و قدرت سخت افزاری معمولی این دو محصول را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت برای این کهکشانی‌ها بسیار زیاد است.

با استفاده عادی و روزمره می‌توانید با یک بار شارژ کامل بین ۱.۵ تا ۲ روز کامل از این محصولات استفاده کنید که عملکردی بسیار عالی به حساب می‌آید. اگر استفاده سنگین‌تر و بیشتری از گوشی داشته باشید باز هم احتمالا دو کهکشانی شما را حدود یک روز کامل همراهی می‌کنند تا به این ترتیب شارژدهی این دو گوشی اقتصادی را بسیار مناسب بدانیم.

در زمینه سرعت شارژ کره‌ای‌ها به سراغ شارژ سریع ۱۵ واتی برای این دو گوشی رفته‌اند. این شارژ سریع به شما کمک می‌کند تا این دو رقیب را در مدت زمان حدود ۲ ساعت فول شارژ کنید که برای محصولاتی اقتصادی عملکرد رضایت بخشی ارزیابی می‌شود.

بنابراین در این بخش برنده‌ای نداریم و هر دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند.

مقایسه گلکسی A21s با M12 از نظر دوربین

در این بخش به سراغ دوربین‌های این دو کهکشانی خواهیم رفت و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.مقایسه A21s با M12 از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی هر دو گوشی سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی از نوع Samsung S5KGM2 با اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی و اندازه 1/2.0 اینچی داشته و در پس یک لنز با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخورداری از قابلیت Quad Bayer عکس‌های پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب عکس هایی شارپ، با کنتراست مناسب، نویز کم، رنج دینامیکی مطلبوب و همچنین دقت رنگ بالا به ثبت می‌رساند اما جزئیات در تصاور در حد معمولی هستند و نمی‌توان آن را عالی دانست.مقایسه A21s با M12 از نظر دوربین

در کل اما می‌توانیم کیفیت این دو دوربین را مناسب و رضایت بخش برای دو گوشی اقتصادی در نظر بگیریم.

دوربین فوق عریض

گلکسی A21s یک دوربین فوق عریض با سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد. در طرف دیگر گلکسی M12 از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین فوق عریض همان طور که انتظار داریم کیفیت کمتری نسبت به دوربین اصلی دارد و در عکس‌های فوق عریض گرفته شده نویز بیشتری دیده می‌شود. جزئیات این تصاویر چندان زیاد نیستند و رنج دینامیکی نیز به نسبت دوربین اصلی تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

در این بین اما عکس‌های فوق عریض A21s وضعیت بهتری دارند و به غیر از شارپنس نه چندان خوب در دیگر بخش‌ها از جمله رنج دینامیکی، جزئیات، کنتراست و دقت رنگ خوب عمل می‌کنند. پس برنده این بخش A21s است.

دوربین سلفی

دوربین سلفی A21s سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی M12 سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد. هر دو دوربین سلفی به نسبت بازه قیمتی این کهکشانی‌ها کیفیت قابل قبولی دارند و به احتمال زیاد رضایت شما را جلب می‌کنند، ولی در عین حال نباید انتظار سلفی‌های عالی را داشته باشید.

ماکرو

دوربین ماکرو دو کهکشانی سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد و خبری هم از فوکوس خودکار نیست و این یعنی دوربین ماکرو بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا استفاده‌ و بیشتر برای سرگرمی می‌توانید از آن بهره ببرید.

پرتره

دوربین تشخیص عمق میدان نیز که به کمک دوربین اصلی می‌آید تا شما بتوانید پرتره های خوبی ثبت کنید. عکس های پرتره گوشی گلکسی M12 و A21s کیفیت مطلوبی دارند و سوژه به خوبی از پس زمینه جدا شده و عملیات تار شدن به میزان مناسبی انجام می‌شود.

 

خرید گوشی M12 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

جمع بندی

گلکسی M12 حدود ۲۰ درصد از رقیب قیمت کمتری دارد و این در حالیست که گوشی جدیدتری است و در بخش نمایشگر هم بهتر از A21s عمل می‌کند. گلکسی A21s در زمینه دوربین فوق عریض بهتر از M12 است و همچنین ارگونومی بهتری نیز دارد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد گلکسی M12 ارزش خرید بالاتری داشته باشد؛ زیرا پکیج یکسانی را با قیمت پایین‌تر در اختیار می‌گذارد و به علاوه شما از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و همچنین آپدیت‌های بیشتری بهره مند می‌شود.

تصمیم نهایی مانند همیشه با شما خواهد بود ولی بین این دو گوشی انتخاب ما گلکسی M12 خواهد بود.

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ از نظر کیفیت هر دو گوشی دقیقا مشابه هم هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. گلکسی M12 اما در بخش صفحه نمایش برگ برنده خود یعنی نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را رو می‌کند تا مجموعه نمایشگر بهتری نسبت به رقیب داشته باشد.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ با استفاده عادی و روزمره می‌توانید با یک بار شارژ کامل بین ۱.۵ تا ۲ روز کامل از این محصولات استفاده کنید که عملکردی بسیار عالی به حساب می‌آید و تفاوتی از نظر شارژ دهی و سرعت شارژ بین این دو کهکشانی وجود ندارد.

قدرت سخت افزاری کدام کهکشانی بیشتر است؟ قدرت سخت افزاری این دو گوشی اقتصادی برای استفاده‌های روزمره و عادی مانند وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های سبک مناسب است اما با این گوشی سامسونگ نمی‌توانید به سراغ کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی بروید. هر دو محصول از تراشه اگزینوس 850 خود سامسونگ استفاده می‌کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. م

    سلام ، من گوشی m12دارم ، خیلی ازش راضی ام ، و مدت زمان استفاده ازش شارژ کمی کم میکرد, اما بعد نصب چند برنامه ، مصرف باتریش بالا رفته ، اما من برنامه ها رو حذف کردم ، گوشی داغ میکنه و حدودا مصرف باتریش نزدیک دوبرابر شده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به م

      سلام وقت بخیر آپدیت کردید؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a21s-%d8%a8%d8%a7-m12/
ads
ads