داغ ترین ها :
مقایسه A21s و ردمی نوت 9

مقایسه A21s و ردمی نوت 9

از آن جایی که خرید گوشی‌های هوشمند پرچمدار برای بیشتر خریداران به یک کار دشوار تبدیل شده است، کمپانی‌های مختلف سعی می‌کنند گوشی‌های باکیفیت که مجهز به سخت افزار و ظاهر جذاب هستند را با قیمت‌های مقرون به صرفه تولید و عرضه کنند. بدون تردید سامسونگ گلکسی A21s و شیائومی ردمی نوت 9 را می‌توان به عنوان دو گوشی ارزان قیمت و در عین‌حال، ارزشمند معرفی کرد، اما آیا می‌دانید کدام یک از این دو مدل برای خرید می‌توانند بهتر و مناسب‌تر باشد؟ در این مقاله با مقایسه A21s و ردمی نوت 9 همراه شما خواهیم بود؛ با ما در تکنولایف همراه باشید.

مقایسه A21s و ردمی نوت 9 ؛ طراحی

گوشی سامسونگ گلکسی A21s را می‌توان یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه غول تکنولوژی کره جنوبی معرفی کرد که از طراحی قابل قبولی برخوردار است. جنس بدنه و فریم دستگاه از پلاستیک باکیفیت بوده و هنگامی که بخش عقب آن را نگاه کنید، قطعا شفافیت بدنه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در سمت چپ بخش عقب سامسونگ A21s یک ماژول مستطیل شکل به صورت عمودی قرار گرفته که محل قرارگیری چهار سنسور دوربین و یک فلاش ال ای دی است. همچنین در کنار ماژول دوربین یک حسگر اثر انگشت قرار گرفته است؛ این دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر نبوده و شما می‌توانید از این حسگر در بخش مرکزی بخش عقب استفاده کنید؛ معمولا عملکرد حسگرهای اثر انگشت خارج از نمایشگر در مقایسه با حسگرهای درون صفحه نمایش، بهتر بوده و این مسئله می‌تواند یک امتیاز به حساب آید. فراموش نکنید که قسمت پایین بخش عقب دستگاه هم شاهد درج شدن نام شرکت سامسونگ (Samsung) به صورت افقی خواهید بود که اصالت محصول را نشان می‌دهد؛ همچنین در قسمت پایین آن هم شناسه IMEI دستگاه با فونت بسیار کوچک درج شده است. هنگامی که بخش جلوی دستگاه را نگاه کنید، یک صفحه نمایش با حاشیه‌های کم خواهید دید که مجهز به حفره روی نمایشگر به منظور قرارگیری سنسور سلفی است؛ البته سنسور سلفی گلکسی A21s به جای بخش مرکزی در سمت چپ قسمت قرار گرفته و این مسئله توانسته جذابیت دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهد. همانطور که می‌دانید، وجود یک حفره روی نمایشگر در بخش مرکزی قسمت بالای نمایشگر ممکن است هنگام تماشای فایل‌های ویدیویی، کاهش جذابیت را به دنبال داشته باشد، اما قرارگیری حفره در سمت چپ می‌تواند حساسیت‌های احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهد. کلیدهای پاور و حجم صدا را در سامسونگ گلکسی A21s می‌توانید در سمت راست مشاهده کنید و این در حالی است که خشاب سیم کارت هم در سمت چپ قرار دارد.

شیائومی ردمی نوت 9 را باید به عنوان یکی دیگر از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت کمپانی چینی شیائومی معرفی کرد که طراحی مناسب و کاربرپسندی دارد. بدون تردید بخش جلوی ردمی نوت 9 شباهت زیادی به سامسونگ گلکسی A21s دارد و وجود یک حفره در سمت چپ قسمت بالای نمایشگر به خوبی این موضوع را تایید می‌کند، اما شرایط در بخش عقب تفاوت زیادی با محصول میان‌رده سامسونگ دارد. گوشی شیائومی ردمی نوت 9 در بخش عقب مجهز به یک بدنه از جنس پلاستیک باکیفیت و نسبتا شفاف بوده که همین مسئله اهمیت نگه‌داری مناسب یا استفاده از قاب‌های محافظ را افزایش می‌دهد. در مرکز بخش عقب شاهد یک باکس مستطیل با رنگ مشکی خواهید بود که درون آن هم یک ماژول مربع شکل به منظور قرارگیری سنسورهای دوربین قرار دارد. در قسمت پایین ماژول مربع شکل که شامل سنسورهای دوربین می‌شود، حسگر اثر انگشت قرار گرفته و همانند سامسونگ A21s، حسگر اثر انگشت ردمی نوت 9 هم در بخش میانی عقب دستگاه قرار دارد. البته فلاش ال ای دی در سمت راست ماژول دوربین و خارج از باکس مشکی قرار گرفته است. در ادامه درج عبارت Redmi در قسمت پایین بخش عقب که نشان‌دهنده اصالت دستگاه است، توجه را به خود جلب می‌کند. گوشی ردمی نوت 9 و سامسونگ گلکسی A21s به ترتیب با وزن 199 و 192 گرم در دسترس قرار دا رند؛ در صورتی که علاقه‌مند به خرید یک گوشی سبک هستید، گلکسی A21s می‌تواند انتخاب خوبی باشد. شاید طراحی زیبای یک دستگاه بتواند تاثیر زیادی در انتخاب کاربران داشته باشد، اما بهتر است برای تصمیم‌گیری عجله نکنید و تا انتهای مقاله همراه ما باشید. موقعیت مکانی قرارگیری کلیدهای پاور، حجم صدا و خشاب سیم کارت مشابه سامسونگ A21s است.

 

خرید گوشی A21s با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

مقایسه A21s و ردمی نوت 9 ؛ صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A21s مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچ PLS IPS با وضوح 720×1600 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 20:9 است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه معادل 82.8 درصد بوده که مقدار پایین حاشیه صفحه نمایش را تایید می‌کند. شرایط و کیفیت نمایشگر ردمی نوت 9 را هم نمی‌توان متفاوت‌تر از سامسونگ A21s توصیف کرد. این دستگاه مجهز به صفحه نمایش 6.53 اینچ IPS LCD با وضوح 1080×2340 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 19.5:9 بوده و فقط 0.03 اینچ از نمایشگر گلکسی A21s بزرگ‌تر است. نسبت نمایشگر به بدنه ردمی نوت 9 هم معادل 83.5 درصد بوده که نشان می‌دهد حاشیه صفحه نمایش در مقایسه با گلکسی A21s معادل 1 درصد بیشتر بوده که ناچیز به نظر می‌رسد. کیفیت نمایشگر هر دو دستگاه به گونه‌ای که در برابر نور خورشید، باید میزان نور را از حالت پیش‌فرض خارج کرده و تغییر دهید؛ با افزایش شدت نور نمایشگر امکان مشاهده بخش‌های مختلف آن در برابر نور آفتاب وجود خواهد داشت، اما در محیط‌های کم نور می‌توان عملکرد آن را رضایت‌بخش دانست. یکی از مزایای ردمی نوت 9 در بخش نمایشگر را می‌توان مجهز بودن به کورنینگ گوریلا گلس 5 دانست که می‌تواند ضریب ایمنی را افزایش دهد، اما قطعا نمی‌تواند یک امتیاز ویژه و تعیین‌کننده به حساب آید. بد نیست بدانید عملکرد تاچ هر دو نمایشگر را می‌توان عالی توصیف کرد.

 

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A21s شیائومی ردمی نوت 9
صفحه نمایش 6.5 اینچ PLS IPS 6.53 اینچ IPS LCD
وضوح 720×1600 پیکسل 1080×2340 پیکسل
نسبت نمایشگر به بدنه 82.8 درصد 83.5 درصد
محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 5

 

مقایسه A21s و ردمی نوت 9 ؛ نرم افزار و سخت افزار

مقایسه گلکسی A21s و ردمی نوت 9 ؛ نرم افزار و سخت افزار

هنگامی که برای نخستین بار گوشی سامسونگ A21s را روشن کنید با سیستم عامل اندروید 10 مواجه خواهید شد، اما فراموش نکنید که آپدیت اندروید 11 هم برای این مدل منتشرشده و پس از یک مدت کوتاه، اعلان آن را برای دانلود و نصب دریافت خواهید کرد. همچنین رابط کاربری سامسونگ A21s هم One UI 3.1 خواهد بود که مبتنی بر جدیدترین نسخه اندروید بوده و امکان استفاده از جدیدترین قابلیت‌های نرم افزاری را برای شما فراهم خواهد کرد. گوشی شیائومی ردمی نوت 9 مجهز به رابط کاربری MIUI 12 بوده که مبتنی بر اندروید 10 است، اما آپدیت‌های جدید MIUI 12.5 را هم دریافت خواهد کرد که مبتنی بر سیستم عامل جدید اندروید است. در حالت کلی می‌توان گفت در هر دو دستگاه از جدیدترین امکانات و ویژگی‌های سیستم عامل اندروید بهره‌مند خواهید شد.

گوشی سامسونگ A21s قدرت خود را از پردازنده اگزینوس 850 (تراشه 8 نانومتر) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 دریافت می‌کند و این در حالی است که ردمی نوت 9 مجهز به پردازنده مدیاتک هلیو G85 (تراشه 12 نانومتر) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 است. عملکرد هر دو دستگاه در زمینه پردازش را می‌توان قابل قبول توصیف کرد، اما در صورتی که سایر مشخصات فنی آن‌ها هم یکسان باشند. بر اساس بررسی‌های دقیق انجام شده، عملکرد پردازنده اگزینوس 850 در زمینه افزایش طول عمر باتری و کاهش فشار روی آن به مراتب بهتر از عملکرد مدیاتک هلیو G85 موجود در ردمی نوت 9 است، اما توان پردازش اطلاعات تراشه موجود در گوشی شیائومی بهتر از سامسونگ A21s بوده که همین مسئله موجب بروز تفاوت‌هایی خواهد شد. هر دو دستگاه با حافظه داخلی و حافظه رم متفاوت تولید شده‌اند. به عنوان مثال، حداقل و حداکثر حافظه رم سامسونگ گلکسی A21s را می‌توان 2، 3، 4 و 6 گیگابایت دانست و این در حالی است که حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه هم از 32 گیگابایت آغاز شد و در مدل‌های 64 و 128 گیگابایت هم توسعه پیدا کرد. همچنین حافظه رم شیائومی ردمی نوت 9 هم 3، 4 و 6 گیگابایت بود که به ترتیب با حافظه‌های ذخیره‌سازی 64 و 128 گیگابایت همراه بودند. در صورتی که اجرای بازی برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، می‌توانید گوشی شیائومی ردمی نوت 9 را با حافظه رم 4 گیگابایت خریداری کنید، اما بهتر است سراغ خرید مدل 3 گیگابایت آن نروید. همچنین گوشی سامسونگ A21s هم توانایی پردازش قابل قبولی دارد و به لطف سایز کوچک تراشه خود می‌تواند سرعت عملکرد قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار دهد. بد نیست بدانید هر دو دستگاه از کارت حافظه میکرو اس دی هم به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی داخلی پشتیبانی می‌کنند.

 

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A21s شیائومی ردمی نوت 9
پردازنده اگزینوس 850 مدیاتک هلیو G85
پردازنده گرافیکی Mali-G52 Mali-G52 MC2
حافظه ذخیره‌سازی 32، 64 و 128 گیگابایت 64 و 128 گیگابایت
حافظه رم 2، 3، 4 و 6 گیگابایت 3، 4 و 6 گیگابایت

 

مقایسه A21s و ردمی نوت 9 ؛ دوربین

هر دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A21s و شیائومی ردمی نوت 9 مجهز به دوربین چهارگانه هستند، اما کدام یک از آن‌ها می‌تواند عملکرد بهتری از خود ارائه کند؟

سامسونگ A21s مجهز به چهار سنسور دوربین بوده که شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو سنسور ماکرو و سنجش عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌شود. زاویه تحت پوشش سنسور اولترا واید در این دستگاه هم معادل 123 درجه بوده که نشان‌دهنده کیفیت عملکرد آن است. در نقطه مقابل، ردمی نوت 9 مجهز به سنسور اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو سنسور ماکرو و سنجش عمق دو مگاپیکسلی است. همانطور که مشخص است، سنسور اصلی ردمی نوت 9 می‌تواند تصاویر بهتری را در محیط‌های کم نور ثبت و ضبط کند، اما این مسئله نباید کیفیت سنسور سامسونگ A21s را زیر سوال ببرد. هر دو دستگاه در زمینه سنسورهای دوربین هم عملکرد مشابهی دارند، اما سنسور اولترا واید موجود در سامسونگ A21s عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد. ردمی نوت 9 و سامسونگ A21s مجهز به سنسور سلفی 13 مگاپیکسل هستند، اما گشودگی دیافراگم آن‌ها مقدار اندکی با یکدیگر و به سود سامسونگ A21s تفاوت دارند. هنگامی که وارد برنامه دوربین شوید، می‌توانید از قابلیت‌هایی همانند پانوراما، لایو فوکوس و سایر موارد استفاده کنید.

 

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A21s شیائومی ردمی نوت 9
سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 سنسور اصلی 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8
سنسور اولترا واید سنسور 8 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2
سنسور سنجش عمق سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
سنسور ماکرو سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
سنسور سلفی سنسور 13 مگاپیکسل سنسور 13 مگاپیکسل

مقایسه A21s و ردمی نوت 9 ؛ باتری

گوشی سامسونگ A21s مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 15 وات پشتیبانی می‌کند، اما شرایط در ردمی نوت 9 متفاوت است. این دستگاه مجهز به باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی است، اما از فناوری شارژ سریع 18 وات و شارژ معکوس 9 وات پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید، فناوری شارژ معکوس هنوز فراگیر نشده است، اما مجهز بودن گوشی‌های هوشمند به این فناوری می‌تواند یک امتیاز مثبت به حساب آید. البته فراموش نکنید که تاثیر تراشه سامسونگ A21s روی عملکرد باتری به مراتب بهتر از تاثیر تراشه موجود در ردمی نوت 9 روی باتری است. به نظر می‌رسد عملکرد باتری سامسونگ A21s بهتر از عملکرد باتری ردمی نوت 9 باشد.

 

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A21s شیائومی ردمی نوت 9
ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت 5020 میلی‌آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع 15 وات – بدون فناوری شارژ معکوس 18 وات – مجهز به فناوری شارژ معکوس 9 وات

جمع‌بندی

هر دو گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 9 و سامسونگ گلکسی A21s می‌توانند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهند و تصمیم نهایی با توجه به اطلاعات ارائه شده بر عهده شما خواهد بود. در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از محصولات سامسونگ هستید، قطعا گلکسی A21s بهترین انتخاب است، اما اگر می‌خواهید تجربه یک گوشی میان‌رده شیائومی را هم کسب کنید، ردمی نوت 9 با حداقل حافظه رم 4 گیگابایت می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

 

 

سوالات متداول

آیا هر دو دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت هستند؟ بله؛ هر دو گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت 9 و سامسونگ گلکسی A21s مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش عقب هستند.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت هر دو دستگاه ارزش خرید دارند، اما تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است. در صورتی که علاقه‌مند به خرید محصولات تولیدشده توسط سامسونگ باشند، باید انتخاب نهایی آن‌ها گلکسی A21s باشد و در غیر این صورت، می‌توانند تجربه جدیدی را با انتخاب ردمی نوت 9 برای خود رقم بزنند.

قیمت این دو دستگاه چه قدر است؟ هر دو دستگاه در رده گوشی‌های میان‌رده قرار دارند و شما می‌توانید متناسب با بودجه خود برای خرید آن‌ها اقدام کنید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید شیائومی ردمی نوت 9 و سامسونگ گلکسی A21s وارد وب سایت تکنولایف شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a21s-%d9%88-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-9/
ads
ads