داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A22 5G با A23 سامسونگ

مقایسه گوشی A22 5G با A23 سامسونگ

نسل سوم از گوشی‌های میانرده سامسونگ بالاخره از راه رسیدند و حالا شما می‌توانید گلکسی A13 که نسخه ارزان‌تر است تا گلکسی A73 که گران‌ترین کهکشانی این سری است را خریداری کنید. اما سری سوم از میانرده‌های سامسونگ تا چه حد ارزش خرید در مقایسه با نسل قبل دارند؟

در ادامه این مطلب به سراغ مقایسه A22 5G با A23 سامسونگ می‌رویم و این دو کهکشانی را به طور کامل با هم مقایسه می‌کنیم تا شما در صورت تمایل به خرید گوشی در این بازه قیمت بهتر بتوانید بر اساس نیازهای خود انتخاب نهایی را انجام دهید.

توجه داشته باشید که در بازار در حال حاضر گلکسی A23 نسخه 64 رم 4 با گلکسی A22 5G نسخه 128 رم 4 هم قیمت است و اگر به سراغ نسخه 128 گیگابایتی A23 بروید قیمت کمی بیشتر از رقیب می‌شود.

 

مشاهده جدیدترین های سامسونگ در فروشگاه تکنولایف: خرید گوشی های سامسونگ

 

مقایسه طراحی گلکسی A22 5G با A23

گلکسی A23 به تازگی از راه رسیده و از جدیدترین طراحی سامسونگ برای گوشی‌های میانرده این برند کره‌ای استفاده می‌کند. این میانرده قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و سامسونگ این بار هم سنت‌شکنی نکرده است. این قاب که طراحی مات دارد از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند.

طراحی فریم دوربین گلکسی A23 به شکل مستطیلی است و این فریم با انحنای کمی به قاب پشتی متصل می‌شود تا یکپارچگی جذابی را برای این کهکشانی به ارمغان بیاورد. فضای بین لنزها در این فریم نیز به رنگ قاب پشتی است و این باعث شده تا طراحی این گوشی را به نسبت قیمت واقعا خوب و زیبا بدانیم.

مقایسه طراحی گلکسی A22 5G با A23

گلکسی A22 5G نیز در طرف دیگر قابی پلاستیکی با طراحی مات دارد و به جای فریم مستطیلی از یک فریم مربعی شکل استفاده می‌کند. این فریم مانند رقیب با انحنا به قاب پشتی متصل نشده و حالت پله‌ای دارید. فریم دوربین‌های این کهکشانی نیز همرنگ قاب پشتی طراحی شده تا این محصول هم طراحی خوبی داشته باشد.

فریم این دو کهکشانی در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند و گلکسی A23 در بالا میکروفون دوم را شامل می‌شود. در سمت چپ هر دو گوشی خشاب سیم کارت دیده می‌شود و در نهایت فریم پایینی میزبان اسپیکر، میکروفون، درگاه Type C و جک 3.5 میلی متری هدفون است.

گلکسی A23 وزنی برابر با 195 گرم و ضخامتی برابر با 8.4 میلی متر دارد و این اعداد برای گوشی رقیب به ترتیب 203 گرم و 9 میلی متر هستند. گلکسی A23 مقداری هم از گوشی رقیب کوتاه‌تر است تا در نهایت به طور کلی بتوانیم ارگونومی آن را کمی بهتر از A22 5G بدانیم.

قاب جلویی هر دو گوشی نمایشگری 6.6 اینچی را شامل می‌شود که در بالای آن دوربین سلفی درون یک ناچ قطره‌ای قرار گرفته و نسبت نمایشگر به بدنه حدود 83 درصد است. این یعنی حاشیه‌های کنار نمایشگر در هر دو گوشی نسبتا زیاد است که با توجه به قیمت کهکشانی‌ها می‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد.

مقایسه طراحی گلکسی A22 5G با A23

برای A23 سامسونگ از گوریلاگلس 5 استفاده کرده تا نمایشگر مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش داشته باشد ولی در مورد A22 5G به طور دقیق محافظ صفحه مشخص نشده که حدس می‌زنیم نسل قدیمی‌تری نسبت به رقیب باشد.

در نهایت در بخش طراحی و کیفیت ساخت نمی‌توانیم یک گوشی را نسبت به دیگری برتر بدانیم و در واقع شما باید بر اساس سلیقه خود یک گوشی را برگزینید و از نظر متریال یا حتی ارگونومی تفاوت چشمگیری بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود، هرچند که به صورت سخت گیرانه می‌شود A23 را برتر دانست.

 

قیمت گوشی A23 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش گلکسی A22 5G با A23

گلکسی A22 5G در بخش نمایشگر از یک پنل TFT LCD با اندازه 6.6 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و تراکم 399 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش خوشبختانه از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

کیفیت این نمایشگر به نسبت قیمت محصول رضایت بخش است و محتوا به صورت شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌تواند به خوبی در صفحه نمایش این گوشی محتوا را مشاهده و مطالعه کنید. در کنار این موارد نرخ نوسازی 90 هرتزی این صفحه نمایش عملکرد خوبی دارد و باعث می‌شود همه چیز هنگام مشاهده سریع‌تر اتفاق بیفتد.مقایسه صفحه نمایش گلکسی A22 5G با A23

گلکسی A23 در طرف مقابل از یک پنل PLS LCD با اندازه مشابه 6.6 اینچی و رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی مشابه استفاده می‌کند. این گوشی هم از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا به غیر این نوع پنل همه چیز بین نمایشگر این دو کهکشانی یکسان باشد.

اما این اختلاف فناوری ساخت پنل در عمل تفاوتی ایجاد می‌کند؟ بله در صورتی که دو گوشی را کنار هم قرار دهید و خیر در صورتی که از آن‌ها به شکل جداگانه استفاده کنید. پنل گوشی A23 زاویه دید بهتری دارد و از کناره‌ها محتوای بسیار بهتری را به نمایش می‌گذارد.

از طرف دیگر این پنل در مقایسه با TFT LCD مقداری‌ هم شارپ‌تر و با کیفیت‌تر است ولی شاید بتوانیم این مقدار را حدود 10 درصد بدانیم پس در صورت استفاده از دو گوشی به صورت مجزا خیلی متوجه این تفاوت نخواهید شد.

مقایسه صفحه نمایش گلکسی A22 5G با A23

هر دو صفحه نمایش روشنایی حدود 400 نیت دارند. این میزان روشنایی چندان عالی نیست و زمانی که زیر نور مستقیم خورشید در محیط‌های باز قرار بگیرید به احتمال قوی نمی‌توانید به طور کاملا واضح محتوای موجود در صفحه نمایش را مشاهده کنید.

در نهایت برنده این بخش با اختلاف جزئی گلکسی A23 است و این کهکشانی با توجه به فناوری ساخت پنل زاویه دید بهتری دارد و مقداری هم کیفیت بهتری را به شما ارائه می‌دهد، البته همان طور که در بالا هم گفتیم شاید اگر از این دو گوشی به صورت جداگانه استفاده کنید متوجه این موضوع نشوید.

 

مقایسه های تخصصی ما را دنبال کنید:
مقایسه ردمی نوت 11 شیائومی با گلکسی A23 سامسونگ

 

اسپیکر

شرکت کره‌ای هنوز توانایی تولید صدای استریو را به میانرده‌های ارزان قیمت خود اضافه نکرده است و این گوشی‌ها همچنان از اسپیکرهای تکی و صدای مونو استفاده می‌کنند. بلندی صدای این دو گوشی کاملا معمولی است و نمی‌توانیم آن را بلند و خوب بدانیم.

از نظر کیفیت صدا نیز دقیقا همین موضوع برقرار است و می‌توانیم این دو کهکشانی را گوشی‌هایی کاملا معمولی بدانیم و خبری از تفکیک صدای عالی یا فراگیر بودن صدا نیست در صورتی که برخی از رقبای هم قیمت شیائومی از اسپیکرهای استریو با بلندی بسیار بهتر استفاده می‌کنند.

 

اگر یک گوشی میانرده در بازار روز می‌خواهید، مطلب زیر را بخوانید:
گوشی میان رده

 

نرم افزار و رابط کاربری

از آنجایی که گلکسی A23 گوشی بسیار جدیدی است از One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد.

البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید. این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.

درست است که به صورت پیش فرض گلکسی A22 5G نسخه نرم افزاری قدیمی‌تری دارد ولی به زودی One UI 4 بر پایه اندروید 12 برای این کهکشانی نیز در دسترس قرار می‌گیرد به این ترتیب هیچ تفاوتی بین دو گوشی در این قسمت وجود ندارد.

رابط کاربری سامسونگ به خصوص در نسخه 4 از One UI بسیار به پختگی و بلوغ رسیده و حالا عملکرد پایداری و کم نقصی را از خود به نمایش می‌گذارد و به طور حتم در دنیای گوشی‌های هوشمند این رابط کاربری را می‌توانیم یکی از بهترین‌ها در نظر بگیریم.

 

خرید گوشی A22 5G با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

عملکرد سخت‌افزاری و امنیت

سامسونگ عادت ندارد در گوشی‌های میانرده خود از سخت افزار و تراشه‌های عالی استفاده کند آن در کهکشانی‌هایی با این حدود قیمتی. در این دو گوشی ولی خوشبختانه تراشه‌هایی خوب و توانمند را شاهد هستیم که شما را نا امید نخواهند کرد و می‌توانید به روی عملکرد آن‌ها حساب باز کنید.

گلکسی A23 از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری گلکسی A23 با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط به روی این تراشه و گوشی حساب باز کنید.

این کهکشانی را 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی به میزان حافظه داخلی این کهکشانی بیفزایید.

در طرف دیگر گلکسی A22 5G از تراشه 7 نانومتری Dimensity 700 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز را و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 را در بر می‌گیرد.

این گوشی قدرت سخت افزاری بیشتری به نسبت A23 دارد و می‌تواند به خوبی و با سرعت مناسب از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین شما می‌توانید برای اجرای بازی‌ها نیز به روی این گوشی حساب باز کنید. گلکسی A22 5G حدود 20 درصد از نظر پردازش‌های کلی و حدود 40 درصد در اجرای بازی‌ها بهتر عمل می‌کند و در کل حدود 15 درصد قوی‌تر از رقیب است.

این کهکشانی را مانند رقیب 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی به میزان حافظه داخلی این کهکشانی بیفزایید.

برتری دیگر گلکسی A22 5G نسبت به A23 در بخش سخت افزار پشتیبانی این کهکشانی از نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G است. شاید این موضوع در حال حاضر چندان اهمیت نداشته باشد ولی باعث می‌شود در یکی دو سال آینده شما بتوانید از اینترنت سریع‌تری برخوردار شوید و دیرتر نیاز به تعویض گوشی داشته باشید.

هر دو گوشی در بخش امنیتی از دو روش متداول تشخیص چهره دو بعدی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سرعت و دقت قابل قبول و مناسبی دارد ولی به روی امنیت کامل آن نمی‌توان حساب باز کرد و همچنین با کم شدن نور محیط نیز کارایی خود را از دست می‌دهد.

حسگر اثر انگشت هر دو میانرده به صورت یکپارچه با دکمه پاور درآمده و سرعت و دقت بالایی هم دارد و پیشنهاد می‌کنیم از این روش برای وارد شدن به گوشی کهکشانی خود استفاده کنید تا امنیت اطلاعات شما به خطر نیفتد.

 

قیمت گوشی A22 5G با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

باتری

هر دو برادر از باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کنند. به لطف این باتری‌ها عملکرد شارژ دهی هر دو گوشی رضایت بخش و خوب است و شما می‌توانید حدود 1.5 روز به روی دوام این گوشی‌ها حساب باز کنید.

بین این دو کهکشانی A22 5G مقداری شارژ دهی بهتری دارد و شاید با داشتن استفاده نرمال بتوانید تا 2 روز از این گوشی بدون نیاز به شارژ مجدد بهره ببرید. برای A22 5G شارژ سریع 15 واتی و برای A23 که گوشی جدیدتری است شارژ سریع 25 واتی در نظر گرفته شده است. با آداپتور 15 واتی سرعت شارژ دو کهکشانی برابر است ولی اگر از آداپتور 25 واتی استفاده کنید با توجه به ظرفیت باتری یکسان گلکسی A23 سریع‌تر شارژ می‌شود.

برنده‌ای در این بخش نخواهیم داشت؛ چرا که از نظر شارژ دهی و سرعت شارژ دو گوشی نزدیک به هم عمل می‌کنند و هر دو عملکرد رضایت بخش و خوبی به نسبت بازه قیمتی دارند و شما را راضی خواهند کرد.

دوربین

گلکسی A23 از چهار لنز اصلی، فوق عریض، ماکرو و عمق میدان استفاده می‌کند و A22 5G تنها از داشتن لنز ماکرو بی بهره مانده است. در ادامه تک تک دوربین‌ها را بررسی کرده و سپس به کیفیت نهایی تصاویر می‌پردازیم.دوربین گلکسی A23 سامسونگ

 

 

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A23 به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

در طرف مقابل دوربین اصلی گلکسی A22 5G سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KGM2 با اندازه 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی به صورت پیش فرض 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارند و نمی‌توان به آن‌ها ایراد خاصی وارد کرد. در این عکس‌ها جزئیات کافی دیده می‌شود و سوژه‌ها شارپ و با کنتراست مطلوب به ثبت می‌رسند.

دوربین اصلی a22 5g

رنگ‌های این تصاویر زنده و جذاب است بدون این که غلظت بیش از اندازه افزایش پیدا کند. رنج دینامیکی تصاویر قابل قبول و مناسب است ولی طبیعتا نمی‌توان آن را با گوشی‌های بالارده یا گران قیمت‌تر مقایسه کرد.

در بین این دو گوشی اما گلکسی A23 تازه از راه رسیده شرایط بهتری دارد و می‌تواند عکس‌های جذاب‌تری به ثبت برساند. هرچند که این اختلاف خیلی زیاد نیست و هر دو به نسبت قیمت بسیار خوب هستند ولی باز هم کهکشانی جدیدتر کمی در این زمینه نسبت به رقیب خود برتری دارد.

 

بیشتر بخوانید:
مقایسه شیائومی 11T 5G با هواوی Nova 9</

 

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض هر دو کهکشانی سنسور 5 مگاپیکسلی دارد. این تصاویر چندان کیفیت خوب و رضایت بخشی ندارند و جزئیات در آن‌ها محدود است. به همین دلیل و همچنین شارپنس نه چندان خوب سوژه‌ها حالت نرم به خود می‌گیرند و خیلی نمی‌توان به روی کیفیت کلی این تصاویر حساب باز کرد.

البته شاید عکس‌های فوق عریض این دو گوشی برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی کیفیت کافی داشته باشند ولی اگر آن‌ها را در نمایشگرهای بزرگ‌تر تماشا کنید متوجه کم بودن کیفیت کلی خواهید شد.

دوربین ماکرو

گلکسی A23 یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد و رقیب از داشتن این لنز بی بهره مانده است. این دوربین ماکرو مطابق انتظار عملکرد خیلی خوبی ندارد و بیشتر باید از جهت سرگرمی از آن استفاده کنید. جزئیات تصاویر کم و کنتراست و رنج دینامیکی محدود است و نمی‌توان کیفیت را قابل قبول دانست.

دوربین سلفی

دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای گلکسی A23 و A22 5G هر دو 8 مگاپیکسلی است. سلفی‌های این دو کهکشانی به نسبت بازه قیمتی این دو محصول کیفیت خوب و رضایت بخشی دارند. دقت رنگ این عکس‌ها و جزئیات مناسب است اما از نظر رنج دینامیکی شرایط چندان رضایت بخش به نظر نمی‌رسد. به طور کلی اما عملکرد دوربین سلفی این دو محصول می‌تواند شما را راضی کند.

پرتره

پرتره‌های به ثبت رسیده با این دو دستگاه بهتر از تصور است و این دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند. سوژه با برش مناسبی از پس زمینه جدا شده و فرآیند مات شدن پس زمینه به خوبی انجام می‌شود تا در نهایت شما پرتره با کیفیتی تحویل بگیرید.

در این بخش هر دو گوشی خوب عمل می‌کنند ولی به دلیل برتری نسبی A23 در زمینه دوربین اصلی در این قسمت هم پرتره‌ها کمی بهتر از رقیب به ثبت می‌رسند و سوژه وضعیت بهتری دارد.

جمع بندی

با توجه به این که دو گوشی قیمت برابری دارند فاکتور هزینه کنار گذاشته می‌شود و شما مستقیما بسته به نیاز خود باید یکی از این دو گوشی را انتخاب و خریداری کنید. اگر برای شما قدرت سخت افزاری اهمیت دارد و اولویت اول است و می‌خواهید گوشی شما از 5G پشتیبانی کند به سراغ A22 5G بروید. از طرفی اگر دوربین اصلی و نمایشگر مقداری بهتر می‌خواهید و دوست دارید گوشی خریداری شده جدیدتر باشد به سراغ A23 بروید. انتخاب در نهایت با شما خواهد بود.عکس گوشی A23 هلویی

 

تفاوت گلکسی A33 با A52:
مقایسه گوشی A33 با A52 سامسونگ

 

سوالات متداول

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ در نهایت برنده بخش صفحه نمایش با اختلاف جزئی گلکسی A23 است و این کهکشانی با توجه به فناوری ساخت پنل زاویه دید بهتری دارد و مقداری هم کیفیت بهتری را به شما ارائه می‌دهد، البته همان طور که در بالا هم گفتیم شاید اگر از این دو گوشی به صورت جداگانه استفاده کنید متوجه این موضوع نشوید.

کدام کهکشانی قدرت سخت افزاری بهتری دارد و برای بازی مناسب‌تر است؟ گلکسی A22 5G قدرت سخت افزاری بیشتری به نسبت A23 دارد و می‌تواند به خوبی و با سرعت مناسب از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین شما می‌توانید برای اجرای بازی‌ها نیز به روی این گوشی حساب باز کنید. گلکسی A22 5G حدود 20 درصد از نظر پردازش‌های کلی و حدود 40 درصد در اجرای بازی‌ها بهتر عمل می‌کند و در کل حدود 15 درصد قوی‌تر از رقیب است.

کدام گوشی دوربین بهتری دارد؟ در بین این دو گوشی اما گلکسی A23 تازه از راه رسیده شرایط بهتری دارد و می‌تواند عکس‌های جذاب‌تری به ثبت برساند. هرچند که این اختلاف خیلی زیاد نیست و هر دو به نسبت قیمت بسیار خوب هستند ولی باز هم کهکشانی جدیدتر کمی در این زمینه نسبت به رقیب خود برتری دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. ارمین

    من الان میتونم گوشی a23 رو با اداپتور ۲۵ واتی شارز کنم مشکلی پیش نمیاد که

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ارمین

      سلام وقت بخیر خیر مشکلی نداره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a22-5g-%d8%a8%d8%a7-a23-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads