داغ ترین ها :
مقایسه A30s با نوکیا 6.2

مقایسه A30s با نوکیا 6.2

برای این که شما راحت‌تر بتوانید محصولی مطابق با نیازهای خود پیدا کنید در تکنولایف گوشی‌های مختلف در بازه‌های قیمتی متفاوت را با هم مقایسه می‌کنیم تا پشت سر گذاشتن این فرایند برای شما آسان‌تر شود. از این رو در این مطلب به سراغ گلکسی A30s رفته‌ایم و قصد داریم این کهکشانی را با یک رقیب از نوکیا یعنی نوکیا 6.2 مقایسه کنیم. پس اگر در بازه‌ی قیمتی گوشی‌های میانرده و نزدیک به اقتصادی قصد خرید گوشی دارید حتما ادامه مطلب با ما همراه باشید. قبل از شروع مقایسه A30s با نوکیا 6.2 نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری این گوشی‌ها:

گوشی گلکسی A30s نوکیا 6.2
تاریخ معرفی مرداد ۹۸ شهریور ۹۸
ابعاد ۱۵۸.۵ در ۷۴.۷ در ۷.۸ میلی‌متر ۱۵۹.۹ در ۷۵.۱ در ۸.۳ میلی‌متر
وزن ۱۶۹ گرم ۱۸۰ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۴ اینچ – سوپر امولد HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۳ اینچ – IPS LCD HD با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  اندروید ۱۱، پروژه اندروید وان (اکنون)
تراشه اگزینوس 7904 اسنپدراگون 636
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۳۲ و۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت ۳ و ۴ گیگابایت
دوربین پشت ۲۵ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۱۶ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۸ مگاپیکسل
باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۵ وات ۱۰ وات
رنگ آبی، سفید، سبز و بنفش مشکی و یخی

مقایسه A30s با نوکیا 6.2 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

با کهکشانی سامسونگ شروع می‌کنیم، گوشی که طراحی قاب پشتی آن شباهت‌های بسیاری با A51 و A71 دارد و علاوه بر این که با متریال پلاستیک مواجه هستیم این قاب از خطوط انتزاعی مانند برادران بزرگ‌تر خود میزبانی می‌کند که جلوه‌ی خاصی به این گوشی بخشیده است.

این قاب براق است و نور در آن پخش می‌شود و لوگوی سامسونگ در میانه‌ی بالایی و فریم کشیده شکل دوربین‌های با طراحی لنزهای زیر هم در بالا سمت چپ قاب به چشم می‌خورد.

 

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

در طرف دیگر نوکیا 6.2 قاب پشتی شیشه‌ای دارد تا به راحتی در همین بخش رقیب خود را پشت سر بگذارد و متریال باکیفیت‌تر و جذاب‌تری را به کاربران ارائه کند. این قاب شیشه‌ای براق است و در پایین از لوگوی اندروید وان میزبانی می‌کند. در میانه‌ی قاب لوگوی نوکیا و در میانه‌ی بالایی حسگر اثر انگشت به چشم می‌خورد و در نهایت در بالای قاب فریم دایره شکل دوربین‌ها خودنمایی می‌کند.

فریم دوربین‌ها در نوکیا 6.2 مقداری بیرون زدگی دارد اما این بیرون زدگی به حدی نیست که در طول استفاده مشکلی را ایجاد کند و با استفاده از قاب دیگر این موضوع احساس نمی‌شود.

نوکیا 6.2 وزنی برابر با ۱۸۰ گرم و ضخامتی ۸.۳ میلی متری دارد و در طرف دیگر کهکشانی سامسونگ ۱۶۹ گرم وزن و ۷.۸ میلی متر ضخامت دارد. این اعداد مشخص می‌کنند که در کل هر دو گوشی ارگونومی مناسبی دارند اما A30s به دلیل وزن و ضخامت کمتر و همچنین خمیدگی بیشتر قاب پشتی در لبه‌ها بهتر در دست قرار می‌گیرد و به اصطلاح خوش دست‌تر است.

فریم پلاستیکی اطراف نوکیا 6.2 کاملا مات است و گلکسی A30s از فریم براقی استفاده می‌کند. در سمت راست هر دو گوشی دکمه‌های ولوم و پاور قرار گرفته و در بالا A30s فقط میکروفون را دارد و نوکیا 6.2 از جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون میزبانی می‌کند.

 

 

در سمت چپ دو گوشی خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی دیده می‌شود و نوکیا 6.2 یک دکمه برای دستیار صوتی گوگل اضافه‌تر از رقیب دارد. در پایین‌ هم اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه Type C به چشم می‌خورد و A30s جک ۳.۵ میلی متری خود را هم به روی این لبه جای داده است.

قاب جلویی دو گوشی تقریبا شبیه به هم است و دلیل آن هم به قرارگیری دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای برای هر دو محصول برمی‌گردد. البته نسبت نمایشگر به بدنه A30s حدود ۲.۵ درصد از رقیب بیشتر است و حاشیه‌های اطراف نمایشگر این کهکشانی کمتر است که باعث می‌شود تماشای محتوا لذت بیشتری داشته باشد.

گلکسی A30s در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و بنفش و نوکیا 6.2 در دو رنگ مشکی و یخی در دسترس قرار دارد. برنده‌ی این بخش از نظر کیفیت ساخت قطعا نوکیا 6.2 خواهد بود اما از نظر ارگونومی A30s وضعیت بهتری دارد.

مقایسه A30s با نوکیا 6.2 از نظر صفحه نمایش

نوکیا 6.2 یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی خوب ۴۰۰ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. نسبت این نمایشگر ۱۹ به ۹ است و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

در طرف دیگر گلکسی A30s از یک نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن     HD+  استفاده می‌کند و به این ترتیب تراکم ۲۶۸ پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش نرخ نوسازی معادل ۶۰ هرتز دارد و از نسبت ۱۹.۵ به ۹ بهره می‌برد.

طبق مشخصات باید بگوییم که پنل گلکسی A30s پنل بهتر و باکیفیت‌تری است اما مشکل اینجاست که برای آن رزولوشن HD در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر نوکیا 6.2 رزولوشن FHD با پنل IPS دارد.

کیفیت نمایشگر نوکیا 6.2 رضایت بخش است و شما با توجه به بازه‌ی قیمتی از کیفیت آن رضایت کامل خواهید داشت. پنل گلکسی A30s رنگ‌ها را جذاب‌تر به نمایش درمی‌آورد و عمق رنگ مشکی بینهایت دارد و به علاوه از AOD هم پشتیبانی می‌کند. اما شارپی عالی ندارد و محتوا خیلی شارپ نیستند و رزولوشن HD باعث شده تا پیکسل‌ها با چشم غیر مسلح هم دیده شوند.

به شخصه پنل نوکیا 6.2 و رزولوشن FHD را ترجیح می‌دهم اما این بخش جاییست که شما باید مشخص کنید کدام پنل را بیشتر دوست دارید، سوپر امولد HD یا IPS با رزولوشن FHD.

از نظر روشنایی اما هر دو پنل در یک سطح قرار می‌گیرند و روشنایی کافی برای قرار گیری در محیط‌های داخلی دارند. در مورد محیط‌های باز و قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید اما در برخی از مواقع ممکن است احساس کنید روشنایی مقداری کم است.

انتخاب برنده‌ی این بخش را بر عهده شما می‌گذاریم اما شخصا معتقدم که نمایشگر سوپر امولد با رزولوشن HD چندان جذاب نیست.

 

 

مقایسه A30s با نوکیا 6.2 از نظر اسپیکر

هر دو گوشی اسپیکرهای مونو دارند و خبری از صدای استریو و فراگیر نیست. این اسپیکرها به نسبت اسپیکرهای استریو بلندی کمتری دارند و شما صدایی تکی به گوشتان می‌رسد.

از نظر کیفیت اسپیکر و بلندی آن‌ها دو گوشی بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند اما از نظر بلندی صدا مقداری نوکیا 6.2 بهتر از رقیب است و صدایی بلندتر را تولید می‌کند، البته این تفاوت چندان در عمل به چشم نمی‌آید و می‌توانیم عملکرد هر دو را مشابه بدانیم.

مقایسه A30s با نوکیا 6.2 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

قبل از هرچیزی باید بدانید که اندروید وان چیست و سپس به بخش نرم افزاری این دو گوشی بپردازیم. اندروید خام فقط و فقط به روی گوشی‌های پیکسل گوگل دیده می‌شود اما پروژه اندروید وان باعث شد تا شرکت‌های مثل نوکیا از اندروید خام شبیه به گوشی‌های پیکسل استفاده کنند.

این پروژه باعث می‌شود تا این محصولات زودتر از دیگر گوشی‌ها بروزرسانی شوند و از طرفی مدت زمان طولانی‌تری هم به روز بمانند. اندروید خام بسیار روان و دوست داشتنی است اما از جهت منفی بسیاری از امکانات و قابلیت‌های رابط‌ کاربری‌های موجود را هم ندارد.

گلکسی A30s در حال حاضر از رابط کاربری One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کند و نوکیا 6.2 از اندروید خام نسخه ۱۱ بهره می‌برد. انتخاب بین اندروید وان نوکیا 6.2 یا رابط کاربری One Ui سامسونگ کاملا سلیقه‌ای است اما اگر حس خالص بودن اندروید را دوست دارید نوکیا 6.2 گزینه‌ی بهتری است و اگر قابلیت‌های One Ui را ترجیح می‌دهید به سراغ A30s بروید.

 

بیشتر بخوانید:
آموزش ساخت qr code حرفه ای

 

مقایسه A30s با نوکیا 6.2 از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A30s چیپست ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۹۰۴ دارد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G71 را شامل می‌شود.

این کهکشانی می‌تواند برنامه‌ها و امور روزمره را با سرعت قابل قبولی و مناسبی اجرا کند اما برای اجرای بازی‌ها خیلی نمی‌توان به روی این گوشی حساب باز کرد. بازی‌های معمولی و سبک به روی این گوشی اجرا می‌شوند اما شما نمی‌توانید بازی‌های سنگین را با این کهکشانی اجرا کنید.

نوکیا 6.2 از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری اسنپدراگون 636 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 260 Gold با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 260 Silver با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 509 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی بسیار شبیه به رقیب است و به نوعی می‌توانیم این دو گوشی را از نظر سخت افزاری کم و بیش یکسان بدانیم. البته در نظر داشته باشید که تراشه‌ی کوالکام در طولانی مدت پایداری بیشتری دارد و بهتر می‌تواند عملکرد خود را حفظ کند.

هر دو گوشی در نسخه‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارند و از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کنند.

در نهایت این بخش برنده‌ای نخواهد داشت و دو گوشی قدرت سخت افزاری بسیار شبیه به هم و معمولی دارند و شاید برای اجرای بازی‌های نسبتا سنگین مناسب نباشند. البته برای امور روزمره بعید است با مشکل خاصی مواجه شوید.

 

 

 

مقایسه A30s با نوکیا 6.2 از نظر باتری؛ ضعف نوکیا

نوکیا برای این محصول خود یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته که ظرفیت چندان زیادی در مقایسه‌ با گوشی‌های رقیب و هم قیمت نیست و احتمالا باعث شارژ دهی ضعیف نوکیا 6.2 شود.

در طرف دیگر گلکسی A30s یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. در حالی که گلکسی A30s می‌توانید یک روز کامل و حتی بیشتر از یک روز شارژ دهی کند این عدد برای نوکیا 6.2 تنها از صبح تا غروب است و این محصول نمی‌تواند تا آخر شب دوام بیاورد.

همین باعث می‌شود که در زمینه شارژ دهی باتری نماینده سامسونگ را محصول برتر بدانیم. برای نوکیا 6.2 شارژ ۱۰ واتی در نظر گرفته شده و A30s از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی بهره می‌برد. با توجه به اختلاف ظرفیت موجود هر دو میانرده در مدت ۲ ساعت فول شارژ می‌شوند.

برنده کلی این بخش گلگسی A30s خواهد بود که اگر باتری برایتان بخش با اهمیتی به حساب می‌آید از بین این دو گوشی به سراغ کهکشانی کره‌ای‌ها بروید.

مقایسه A30s با نوکیا 6.2 از نظر دوربین

به سراغ دوربین‌های دو گوشی برویم تا مشخص شود در این زمینه کدام محصول نسبت به دیگری برتری دارد.

دوربین اصلی

نوکیا 6.2 دوربین اصلی با سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی دارد. سازنده‌ی این سنسور مشخص نشده و به همین دلیل نمی‌توانیم از این موضوع صحبتی کنیم. این سنسور که اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد در پس یک لنز ۲۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

در طرف مقابل گلکسی A30s سنسوری ۲۵ مگاپیکسلی دارد و سازنده‌ی این سنسور هم مشخص نیست. این سنسور در پشت لنزی ۲۷ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

عکس‌های گرفته شده با A30s با اختلاف بهتر از رقیب هستند. عکس‌های نوکیا 6.2 بعضا نویز زیادی دارند و رنج دینامیکی در بسیار از تصاویر چندان وسیع نیست. از طرفی دقت رنگ عکس‌های این گوشی هم خوب نیست تا در کل دوربین این محصول نوکیا را بسیار معمولی و نه چندان رضایت بخش بدانیم.

از طرفی دوربین اصلی A30s عکس‌های باکیفیت و رضایت بخشی به ثبت می‌رساند که رنج دینامیکی و کنتراست مناسبی دارند و نویز هم در بیشتر تصاویر در حد پایین نگه داشته می‌شود.

برنده بخش دوربین اصلی به طور حتم گلکسی A30s خواهد بود.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین‌های فوق عریض ۸ مگاپیکسلی دارند. این دوربین در حد بسیار معمولی است و نمی‌توانیم عکس‌های فوق عریض هیچ کدام از این دو گوشی را خیلی خوب بدانیم. البته که به نسبت ماهیت دوربین فوق عریض کیفیت عکس‌ها چندان بد نیست اما در کل نباید انتظار خیلی زیادی داشته باشید.

البته جالب است بدانید که عکس‌های فوق عریض نوکیا 6.2 به نسبت ماهیت این دوربین در واقع از دوربین اصلی این گوشی بهتر هستند اما در کل فقط شاید در نور بسیار مساعد بتوانید عکس‌های قابل قبولی به ثبت برسانید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی نوکیا 6.2 برابر با ۸ مگاپیکسل است و از طرفی گلکسی A30s از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در حالی که نوکیا 6.2 سلفی‌های بسیار معمولی و متوسطی به ثبت می‌رساند کیفیت عکس‌های سلفی نماینده سامسونگ به نسبت قیمت بسیار خوب است و این محصول برنده‌ی این بخش خواهد بود.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی گرفته می‌شود و فرایند جدا سازی سوژه از پس‌زمینه در هر دو گوشی به کمک دوربین سنجش عمق میدان ۵ مگاپیکسلی اتفاق می‌افتد.

کیفیت پرتره‌های هر دو محصول خوب است و هر دو گوشی به خوبی سوژه را از پس زمینه تشخیص داده و پس‌زمینه را مات می‌کنند. البته که همان طور که در بالا گفتیم دوربین اصلی A30s عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند پس طبیعی است که پرتره‌های این کهکشانی بهتر از رقیب باشند و در این بخش هم A30s را برنده می‌دانیم.

جمع بندی

اگر به دنبال یک میانرده هستید که اندروید خام داشته باشد و تجربه‌ی دوست داشتنی اندروید خالص گوگل را در اختیارتان بگذارد و ترجیح می‌دهید یک نمایشگر FHD داشته باشید و کیفیت ساخت گوشی برایتان مهم است باید به فکر خرید نوکیا 6.2 باشید.

از طرفی اگر الزاما پنل سوپر امولد می‌خواهید حتی با وجود HD بودن و شارژ دهی باتری و همچنین کیفیت دوربین برایتان مهم است و ترجیح می‌دهید از رابط کاربری One Ui و قابلیت‌های بسیار زیاد آن بهره مند شوید به نظر باید به سراغ A30s بروید.

کدام گوشی دوربین‌های بهتری دارد؟ گلکسی A30s در زمینه دوربین‌ها بهتر از رقیب عمل می‌کند و نوکیا 6.2 چندان در این زمینه موفق نیست.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ گلکسی A30s می‌تواند بین ‍۱ تا ۱.۵ روز به شما شارژ دهی کند و این در حالیست که نوکیا 6.2 حتی ۱ روز کامل هم دوام نمی‌آورد و به همین دلیل هم باید کهکشانی سامسونگ را محصول بهتری از نظر شارژ دهی بدانیم.

قدرت سخت افزاری کدام گوشی بیشتر است؟ هر دو گوشی تراشه‌های متوسط و معمولی دارند که می‌تواند از پس کارهای عادی و روزمره بربیاید و خیلی برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیست. هیچ کدام از این دو دستگاه نسبت به دیگری در این بخش برتری ندارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a30s-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-6-2/
ads
ads