داغ ترین ها :
مقایسه گوشی A71 با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه گوشی A71 با گلکسی A51 سامسونگ

همه‌ی کاربران به امکانات زیاد گوشی‌های پرچمدار نیاز ندارند و به همین دلیل میانرده‌های شرکت‌های مختلف همواره بیشتر مورد توجه اکثر افراد قرار می‌گیرد و فروش بیشتری هم تجربه می‌کند. گلکسی A71 و گلکسی A51 دو میانرده از سامسونگ هستند که جزو محبوب‌ترین گوشی‌های تولید شده توسط این سازنده کره‌ای به حساب می‌آیند و در این مطلب قصد داریم به مقایسه A71 با A51 بپردازیم. مقایسه A71 با A51 می‌تواند برای خیلی‌ها جذاب باشد. چرا این دو گوشی از پرطرفدارترین محصولات بازار به‌حساب می‌آیند. اما قبل از اینکه به مقایسه A71 با A51 بپردازیم، بد نیست نگاهی داشته باشیم به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی هوشمند:

گوشی گلکسی A71 گلکسی A51
تاریخ معرفی آذر ۹۸ آذر ۹۸
ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر ۱۵۸.۵ در ۷۳.۶ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم ۱۷۲ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۵ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 730 اگزینوس 850
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۱۵ وات
رنگ آبی، مشکی و صورتی و نقره‌ای آبی، مشکی و صورتی و سفید

 

برای خرید گوشی سامسونگ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

مقایسه A71 با A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ عادت دارد که برای گوشی‌های میانرده خود از متریال پلاستیک استفاده کند و این موضوع در گوشی‌های جدیدتر این کمپانی نیز تغییر نکرده است. به همین جهت هر دوی این گوشی‌ها قاب پشتی از جنس پلاستیک دارند.

قاب پشتی گلکسی A71 و A51 هر دو طراحی براقی دارد و الگوهایی به شکل خطوط مورب و به حالت انتزاعی به روی این قاب دیده می‌شود. این قاب پلاستیکی از دوربین و لوگوی سامسونگ میزبانی می‌کند و این موارد همگی باعث می‌شود تا با ظاهری آشنا از سامسونگ مواجه باشیم.مقایسه A71 با A51 از نظر طراحی و کیفیت ساخت

طراحی قاب پشتی این دو گوشی به صورتی است که زمانی که شما به این گوشی‌ها در نور نگاه می‌کنیم ظاهری متفاوت در هر بخش قاب پشتی به چشمتان می‌آید و این پترن‌ها با تفاوت در زاویه‌ی تابش نور و شدت نور تغییر خواهند کرد.مقایسه گوشی A71 با A51 از نظر طراحی

فریم اطراف گلکسی A51 و A71 براق‌تر از قاب پشتی آن طراحی شده و در سمت راست از دکمه پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند.

نمای روبرویی این دو گوشی نیز بسیار شبیه به هم است؛ چرا که هر دو گوشی پانچ هولی در مرکز بالایی نمایشگر دارند و از حاشیه‌های کمی برخوردار هستند. اسپیکر مکالمه هر دو گوشی در بالای پانچ هول و به صورت کشیده دیده می‌شود.مقایسه گوشی A51 با A71 سامسونگ

حاشیه‌های اطراف نمایشگر هر دوی این کهکشانی‌ها بسیار خوب و کم است و حدود ۸۷ درصد از فضای پنل روبرویی را نمایشگر به خود اختصاص داده که این باعث می‌شود شما بتوانید محتوا را با لذت دو چندانی در این گوشی‌ها تماشا کنید.مقایسه گوشی A51 با A71 سامسونگ

جالب است که این دو گوشی حتی در زمینه ارگونومی هم تقریبا یکسان هستند. گلکسی A71 وزنی ۱۷۹ گرمی دارد و وزن A51 ۱۷۲ گرم است. از طرفی A71 ضخامت ۷.۷ میلی دارد در حالی که ضخامت A51 ۷.۹ میلی متر است. پس می‌توانیم از نظر ارگونومی نیز این دو کهکشانی را مشابه بدانیم.مقایسه گوشی A51 با A71 سامسونگ

به طور حتم این بخش نمی‌تواند برنده‌ای داشته باشد؛ زیرا گلکسی A71 و A51 طراحی دقیقا مشابهی دارند و ارگونومی این دو گوشی نیز برابر است. به علاوه که متریال برابری در ساخت این دو محصول استفاده شده و به همین دلیل در این قسمت عملکرد مشابهی را شاهد هستیم.

 

 

مقایسه A71 با A51 از نظر صفحه نمایش

سامسونگ چندین سال است که با نمایشگرهای سوپر امولد خود بازار را در اختیار گرفته و کمتر شرکتی می‌تواند از نظر کیفیت و میزان روشنایی با نمایشگرهای شرکت کره‌ای رقابت کند.

گلکسی A71 نیز نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی بهره می‌برد.مقایسه A71 با A51 از نظر صفحه نمایش

گلکسی A51 نیز نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۵ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۴۰۵ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ داشته و به نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی مجهز است.

کیفیت هر دو نمایشگر بسیار عالی است و این کیفیت بسیار رضایت بخش در کنار حاشیه‌های نسبتاً کم نمایشگر باعث می‌شود که مشاهده‌ی انواع محتوا به روی این دو دستگاه به کاری لذت بخش و اعتیاد آور تبدیل شود.

صفحه نمایش این دو کهکشانی برای تماشای فیلم‌های سینمایی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، خواندن کتاب و … کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و باید سازنده کره‌ای را به خاطر این پنل مورد تحسین قرار داد.مقایسه گوشی A71 با A51 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

روشنایی نمایشگر هر دو کهکشانی در حالت دستی حدود ۴۰۰ نیت است که برای تماشای محتوا در محیط‌های بسته کاملا کافی به نظر می‌رسد و با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. از طرفی  در حالت خودکار روشنایی پنل A51 به حدود ۶۴۰ نیت می‌رسد و این در حالیست که A71 حداکثر روشنایی حدود ۵۲۰ نیت دارد.

بنابراین پنل A51 روشنایی بیشتری به نسبت رقیب دارد و به این ترتیب شما می‌توانید محتوای بهتر و واضح‌تری را هنگام تابش مستقیم نور خورشید در محیط‌های باز مشاهده کنید.مقایسه صفحه نمایش A51 با A71

به دلیل همین روشنایی بیشتر به نظر می‌رسد با وجود یکسان بودن مشخصات دو نمایشگر باید گلکسی A51 را برنده‌ی این بخش بدانیم.

 

130 عدد از بهترین بازیهای اندرویدی که نباید از دست بدهید:

بهترین بازی های اندروید

 

مقایسه گوشی A71 با A51 سامسونگ از نظر اسپیکر

هر دو کهکشانی از اسپیکرهای تکی برخودار هستند و این یعنی صدای مونو به گوش شما خواهد رسید. برعکس پرچمداران سامسونگ که به اسپیکرهای AKG مجهز می‌شوند و صدای بسیار خوبی دارند و در دنیای میانرده‌های این شرکت کره‌ای اسپیکرهای خیلی خوبی را شاهد نیستیم.مقایسه گوشی A71 با A51 سامسونگ از نظر اسپیکر

حجم صدای هر دو اسپیکر و کیفیت صدای آن‌ها کاملا معمولی است و نباید انتظار خیلی بالایی از آن‌ها داشته باشید. باز هم اگر بخواهیم این دو کهکشانی را با رقبای حال حاضر بازار که اسپیکر استریو دارند مقایسه کنیم باید گفت که این دو گوشی سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارند.

 

مقایسه ای در رنج قیمتی بالاتر:

مقایسه گوشی S20 Ultra با نوت 20 اولترا سامسونگ

 

مقایسه A71 با A51 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.مقایسه A71 با A51 از نظر نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی به احتمال بسیار زیاد One Ui 4 بر مبنای اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد و شما با خرید این دو گوشی می‌توانید از آخرین نرم افزار موجود برای گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید.

 

مقایسه های نزدیک به این مقاله را در مجله تکنولایف بخوانید.
مقایسه گلکسی A70 با گوشی A51 سامسونگ

 

 

مقایسه A71 با A51 از نظر عملکرد سخت افزاری

گلکسی A51 از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری خود شرکت سامسونگ یعنی اگزینوس 9611 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Coretx-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز را در برمی‌گیرد و برای پردازش‌های گرافیکی به پردازنده Mali-G72 مجهز شده است.مقایسه A71 با A51 از نظر عملکرد سخت افزاری

برای گلکسی A71 تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 730 در نظر گرفته شده است که از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Kryo 470 Gold با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با سرعت کلاک 1.8گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 میزبانی می‌کند.

قدرت سخت افزاری A71 بسیار بهتر است و این گوشی به خوبی می‌تواند از پس کارهای نسبتا سنگین و اجرای بازی‌های گرافیکی جدید بربیاید در حالی که خیلی نمی‌توان به روی عملکرد A51 برای کارهای سنگین حساب باز کرد.

در انجام کارهای روزمره نیز A71 سرعت بیشتری دارد و بهتر از پس پردازش‌های مختلف برمی‌آید. A71 تنها در نسخه ۱۲۸ گیگابایتی حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و A51 از نسخه‌های ۶۴ رم ۴، ۱۲۸ رم ۴، ۱۲۸ رم ۶، ۱۲۸ رم ۸ و ۲۵۶ رم ۸ استفاده می‌کند.

بنابراین در بخش سخت افزاری برنده با اختلاف نسبتا زیاد A51 است و اگر قدرت سخت افزاری گوشی برای شما مهم است قطعا باید A71 را برای خرید انتخاب کنید.

 

مقایسه ای در رنج قیمتی پایینتر:

مقایسه گوشی A12 Nacho با M12 سامسونگ

 

مقایسه A71 با A51 از نظر باتری

سازنده کره‌ای برای تغذیه A71 یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را مناسب دیده و برای A51 یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. همین تفاوت در ظرفیت باتری باعث می‌شود A71 شارژ دهی بهتری داشته باشد.

با استفاده نرمال و عادی A71 می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند در صورتی که A51 در انتهای شب به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کند و به همین دلیل هم گلکسی A71 در زمینه شارژ دهی به نسبت رقیب برتری دارد.

گلکسی A71 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و برای A51 تنها شارژ سریع ۱۵ واتی در نظر گرفته شده و همین باعث می‌شود A51 با وجود ظرفیت کمتر باتری دیرتر شارژ شود.

شارژ کامل گلکسی A71 از ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد و برای شارژ شدن A51‌ باید حدود ۲ ساعت و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و به این جهت به طور کلی برنده‌ی بخش باتری A71 است.

 

مقایسه های نزدیک به این مقاله: مقایسه دو گوشی گلکسی M51 و A51 سامسونگ

 

مقایسه A71 با A51 از نظر دوربین

بخش دوربین یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای گوشی‌های میانرده است و این محصولات تلاش می‌کنند تا در این بخش از یکدیگر پیشی بگیرند. این دو گوشی نیز از چهار لنز مختلف استفاده می‌کنند که در این بخش این دوربین‌ها را تک تک مقایسه خواهیم کرد.مقایسه A71 با A51 از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A71 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung Bright S5KGW1 دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره مند است.

دوربین اصلی گلکسی A51 سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل Sony IMX582 Exmor RS دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.مقایسه دوربین اصلی گوشی a51 با a71

هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمت عکس‌های خوب و باکیفیتی به ثبت می‌رسانند اما گلکسی A71 به لطف سنسوری با رزولوشن بیشتر به نسبت رقیب بهتر عمل کرده و عکس‌هایی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر به ثبت می‌رساند و باید برنده‌ی بخش دوربین اصلی را A71 معرفی کنیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض هر دو کهکشانی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و سازنده این سنسور هم توسط سامسونگ مشخص نشده است. هر دو گوشی در زمینه عکس‌های فوق عریض عملکرد خوب و قابل قبولی را با توجه به بازه‌ی قیمتی ارائه می‌کنند.

گلکسی A71 و A51 به خوبی اعوجاج تصاویر فوق عریض را به کمک قابلیت‌های نرم افزاری حدف می‌کنند تا جزئیات در کناره‌های عکس کاهش پیدا نکند. در زمینه رنج دینامیکی دوربین فوق عریض A71 مقداری بهتر عمل می‌کند و در زمینه جزئیات و شارپنس عملکرد تقریبا برابری را بین این دو گوشی شاهد هستیم.

در نهایت باید گفت که عملکرد دوربین فوق عریض هر دو گوشی بسیار شبیه به هم بوده و نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست.

دوربین سلفی

دوربین سلفی هر دو کهکشانی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد. کیفیت عکس‌های سلفی هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی  بسیار خوب است و کاملا می‌تواند شما را راضی نگه دارد. همچنین امکان فیلم برداری 4K با دوربین سلفی برای هر دو گوشی در نظر گرفته شده است که موضوعی بسیار جذاب برای یک گوشی میانرده به حساب می‌آید.

ماکرو

دوربین ماکرو هر دو رقیب سنسور ۵ مگاپیسکلی دارد. این دو دوربین به فوکوس خودکار مجهز نشده‌اند و این یعنی فوکوس تنها در فاصله‌ی ۳ تا ۵ سانتی متری سوژه انجام می‌شود. نبود فوکوس خودکار باعث می‌شود تا به سختی بتوانید فاصله‌ی مناسب با سوژه را پیدا کنید و به طور کلی باید چند عکس از سوژه ثبت کنید تا یکی از آن‌ها با فوکوس صحیح و با جزئیات کافی به ثبت برسد.

عکس‌هایی که فوکوس صحیحی داشته باشند کیفیت قابل قبولی دارند و می‌توانید از این دوربین در جهات گرفتن عکس‌های کلوزآپ خلاقانه استفاده کنید.

پرتره

گلکسی A51 و گلکسی A71 هر دو دوربین‌های تشخیص عمق میدان با سنسور ۵ مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها حین ثبت تصاویر پرتره به کمک دوربین اصلی می‌آیند تا فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه با دقت بالایی صورت بگیرد.

عملکرد هر دو گوشی در گرفتن عکس‌های پرتره بسیار خوب است. هر دو گوشی به خوبی سوژه را از پس‌زمینه جدا کرده و پس‌زمینه را به اندازه‌ی کافی مات می‌کنند. دقت رنگ و شارپنس و رنج دینامیکی عکس‌های پرتره نیز خوب است و در زمینه جزئیات نیز هر دو برادر خوب عمل می‌کنند.

 

اگر به دنبال تبلت مناسب با برند معتبر هستی:

بهترین تبلت تا 4 میلیون

 

جمع بندی

پس از خوان مقاله مقایسه گوشی متوجه خواهید شد که اگر به دنبال گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر هستید که قدرت سخت افزاری خوبی داشته باشد و دوربین‌های آن عکس‌های بهتری به ثبت برسانند و در آخر شارژ دهی و سرعت شارژ آن هم بهتر باشد باید به سراغ A71 بروید.

از طرفی اگر قیمت گوشی برای شما اهمیت دارد و محصولی جمع و جورتر می‌خواهید باید گلکسی A51 را انتخاب کنید.

ارزش خرید کدام گوشی بیشتر است؟ با توجه به باتری و دوربین اصلی و سخت افزار بهتر گلکسی A71 این گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

حسگر اثر انگشت این گوشی‌ها چه عملکردی دارد؟ هر دو حسگر به صورت اپتیکال زیر نمایشگر بوده و سرعت و دقت معمولی دارد.

قیمت این دو کهکشانی سامسونگ چقدر است؟ این دو گوشی سامسونگ میانرده هستند اما چندان ارزان قیمت به حساب نمی‌آیند و برای خرید آن‌ها باید بیشتر از یک گوشی معمولی هزینه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. Mamad

    الان با ۸ تومن ۸ .۵۰۰ a71 دست دو ارزش خرید داره ؟
    برام پردازنده و دوربین مهمه شیائومی و پوکو هم اصلا نمیخوام
    یا با ۶ تومن a51 بگیرم؟

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به Mamad

      هنوز گوشی‌های خوبی هستن. البته اگه از نظر باتری سالم باشن و آسیب فیزیکی هم ندیده باشن
      1. Mamad

        پاسخ به مجید نوردوست

        برای ادیت مناسبن؟ باتری جوری هست که حداقل تو کارای نسبتا سنگین مثل ادیت اونم جوری نه که گوشی دم به دقیقه دستم باشه تا یه روز جواب گو هست؟ A51 رو اگه بگیرم با توجه به خاسته هام میتونه خوب باشه ؟ خودتون تا ۸ تومن چی پیشنها میکنین؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Mamad

          سلام گلکسی A51 رو پیشنهاد نمیکنم سخت افزار خوبی نداره به شخصه خرید گوشی جدیدی مثل نوت ۱۲ فورجی رو منطقی تر میدونم
  2. محمدرضاآهنجان

    خوب

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a71-%d8%a8%d8%a7-a51/
ads
ads