داغ ترین ها :
مقایسه گلکسی A71 با S10 لایت سامسونگ

مقایسه گلکسی A71 با S10 لایت سامسونگ

گلکسی A71 و همچنین گلکسی S20 لایت دو گوشی میانرده از سامسونگ هستند که دو سال پیش به بازار عرضه شدند و به دلیل مشخصات مناسب و در حال حاضر افت قیمت همچنان مورد توجه کاربران قرار دارند. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم به مقایسه A71 با S10 لایت بپردازیم تا مشخص شود کدام میانرده ارزش خرید بالاتری دارد و نسبت به رقیب برتر است. قبل از شروع مقایسه A71 با S10 لایت بد نیست نگاهی داشته باشید به مشخصات سخت افزاری این دو گوشی.

گوشی گلکسی A71 گلکسی S10 لایت
تاریخ معرفی آذر ۹۸ دی ۹۸
ابعاد ۱۶۳.۶ در ۷۶ در ۷.۷ میلی‌متر ۱۶۲.۵ در ۷۵.۶ در ۸.۱ میلی‌متر
وزن ۱۷۲ گرم ۱۸۶ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز ۶.۷ اینچ – سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز
سیستم‌عامل  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)  One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 730 اسنپدراگون 855
کارت حافظه پشتیبانی می‌کند پشتیبانی می‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت  ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۶ و ۸ گیگابایت ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین پشت ۶۴ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

۵ مگاپیکسل عمق میدان

۴۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل ماکرو

دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسل ۳۲ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات ۴۵ وات
رنگ آبی، مشکی و صورتی و نقره‌ای سفید، مشکی و آبی

مقایسه گلکسی A71 با S10 لایت از نظر طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ عادت دارد که برای گوشی‌های میانرده خود از متریال پلاستیک استفاده کند و این موضوع در گوشی‌های جدیدتر این کمپانی نیز تغییر نکرده است. به همین جهت هر دوی این گوشی‌ها قاب پشتی از جنس پلاستیک دارند.

 

جدیدترین گوشی های سامسونگ را با گارانتی معتبر و قیمت عالی از تکنولایف تهیه کنید: گوشی سامسونگ

 

مقایسه گلکسی A71 با S10 لایت

قاب پشتی گلکسی A71 و S10 لایت هر دو طراحی براقی دارد و به روی قاب پشتی A71 الگوهایی به شکل خطوط مورب و به حالت انتزاعی دیده می‌شود. این قاب پلاستیکی در دو گوشی از دوربین و لوگوی سامسونگ میزبانی می‌کند و این موارد همگی باعث می‌شود تا با ظاهری آشنا از سامسونگ مواجه باشیم.

البته فریم دوربین‌ها در S10 لایت مقداری بزرگ‌تر از رقیب است و فضای بیشتری از قاب پشتی را در اختیار گرفته است. بیرون زدگی این قاب هم مقدار بسیار جزئی بیشتر از رقیب است اما به طور کلی این بیرون زدگی اصلا آزار دهنده نیست.مقایسه گلکسی A71 با S10 لایت

طراحی قاب پشتی A71 به صورتی است که زمانی که شما به این گوشی‌ها در نور نگاه می‌کنید ظاهری متفاوت در هر بخش قاب پشتی به چشمتان می‌آید و این پترن‌ها با تفاوت در زاویه‌ی تابش نور و شدت نور تغییر خواهند کرد. قاب پشتی S10 لایت اما بسیار ساده طراحی شده و زیبایی A71 را ندارد.

فریم اطراف گلکسی S10 لایت و A71 براق‌تر از قاب پشتی آن طراحی شده و در سمت راست از دکمه پاور و دکمه‌های ولوم، در بالا از میکروفون دوم، در سمت چپ از درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین از اسپیکر، درگاه Type C، جک ۳.۵ میلی متری صدا و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند. البته S10 لایت جک ۳.۵ میلی متری صدا ندارد و خوشبختانه جنس فریم اطراف آن از آلومینیوم است و کیفیت ساخت بهتری را نسبت به A71 ارائه می‌کند.مقایسه گلکسی A71 با S10 لایت

نمای روبرویی این دو گوشی نیز بسیار شبیه به هم است؛ چرا که هر دو گوشی پانچ هولی در مرکز بالایی نمایشگر دارند و از حاشیه‌های کمی برخوردار هستند. اسپیکر مکالمه هر دو گوشی در بالای پانچ هول و به صورت کشیده دیده می‌شود.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر هر دوی این کهکشانی‌ها بسیار خوب و کم است و حدود ۸۷ درصد از فضای پنل روبرویی را نمایشگر به خود اختصاص داده که این باعث می‌شود شما بتوانید محتوا را با لذت دو چندانی در این گوشی‌ها تماشا کنید.

 

 

مقایسه گوشی A71 با S10 لایت

جالب است که این دو گوشی حتی در زمینه ارگونومی هم تقریبا یکسان هستند. گلکسی A71 وزنی ۱۷۹ گرمی دارد و وزن A51 ۱۸۶ گرم است. از طرفی A71 ضخامت ۷.۷ میلی دارد در حالی که ضخامت A51 ۸.۱ میلی متر است. پس می‌توانیم از نظر ارگونومی نیز این دو کهکشانی را مشابه بدانیم.

گلکسی S10 لایت در سه رنگ مشکی، سفید و آبی ساخته شده و گلکسی A71 رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، صورتی و آبی دارد.

در نهایت برنده‌ی این بخش گلکسی S10 لایت خواهد بود؛ زیرا فریم آن از جنس آلومینیوم است و کیفیت ساخت بهتری دارد. البته از نظر زیبایی قاب پشتی A71 جذاب‌تر به نظر می‌رسد و شما باید بین این دو کهکشانی بنا به سلیقه یکی را انتخاب کنید.

مقایسه گوشی A71 با S10 Lite سامسونگ از نظر صفحه نمایش

سامسونگ چندین سال است که با نمایشگرهای سوپر امولد خود بازار را در اختیار گرفته و کمتر شرکتی می‌تواند از نظر کیفیت و میزان روشنایی با نمایشگرهای شرکت کره‌ای رقابت کند.

گلکسی S10 لایت به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن FHD+ مجهز شده که به این ترتیب تراکم ۳۹۴ پیسکل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر نسبت ۲۰ به ۹ دارد و از نوع سوپر امولد پلاس است. این نمایشگر از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.مقایسه گوشی A71 با S10 Lite سامسونگ از نظر صفحه نمایش

گلکسی A71 نیز نمایشگری سوپر امولد با اندازه‌ی ۶.۷ اینچ دارد که رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی ۳۹۳ از دیگر مشخصات اصلی آن هستند. این صفحه نمایش نیز نسبت ۲۰ به ۹ دارد. این مشخصات به سادگی نشان می‌دهد که باید به نوعی نمایشگر این دو برادر را دقیقا یکسان بدانیم.

کیفیت هر دو نمایشگر بسیار عالی است و این کیفیت بسیار رضایت بخش در کنار حاشیه‌های نسبتاً کم نمایشگر باعث می‌شود که مشاهده‌ی انواع محتوا به روی این دو دستگاه به کاری لذت بخش و اعتیاد آور تبدیل شود.

صفحه نمایش این دو کهکشانی برای تماشای فیلم‌های سینمایی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، خواندن کتاب و … کاملا مناسب و خوب ارزیابی می‌شود و باید سازنده کره‌ای را به خاطر این پنل مورد تحسین قرار داد.

 

 

مقایسه گوشی A71 با S10 Lite سامسونگ از نظر صفحه نمایش

روشنایی هر دو پنل در حالت دستی حدود ۴۰۰ نیت است اما زمانی که زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید این عدد در پنل A71 تا حدود ۵۰۰ نیت افزایس می‌یابد در حالی که این عدد برای پنل S10 لایت به حدود ۷۰۰ نیت می‌رسد.

به این ترتیب با اختلاف پنل S10 لایت روشنایی بیشتری دارد و در محیط‌های باز این گوشی محتوا را به صورت خواناتر و بهتری نمایش می‌دهد. به این ترتیب به دلیل پشتیبانی از محتوای HDR10+ و همچنین روشنایی بیشتر برنده‌ی این بخش S10 لایت خواهد بود، هرچند که باید در نظر داشته باشید کیفیت دو پنل مشابه است.

مقایسه A71 با گلکسی S10 Lite از نظر اسپیکر

هر دو کهکشانی از اسپیکرهای تکی برخودار هستند و این یعنی صدای مونو به گوش شما خواهد رسید. برعکس پرچمداران سامسونگ که به اسپیکرهای AKG مجهز می‌شوند و صدای بسیار خوبی دارند و در دنیای میانرده‌های این شرکت کره‌ای اسپیکرهای خیلی خوبی را شاهد نیستیم.مقایسه A71 با گلکسی S10 Lite از نظر اسپیکر

حجم صدای هر دو اسپیکر و کیفیت صدای آن‌ها کاملا معمولی است و نباید انتظار خیلی بالایی از آن‌ها داشته باشید. باز هم اگر بخواهیم این دو کهکشانی را با رقبای حال حاضر بازار که اسپیکر استریو دارند مقایسه کنیم باید گفت که این دو گوشی سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارند.

مقایسه A71 با S10 لایت از نظر نرم افزار و رابط کاربری

طبیعتا در این بخش تفاوتی بین این دو کهکشانی دیده نمی‌شود و هر دو از جدیدترین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ استفاده می‌کنند.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط کاربری‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است. این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.مقایسه A71 با S10 لایت از نظر نرم افزار و رابط کاربری

هر دو گوشی به احتمال زیاد One Ui 4 بر مبنای اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد و شما با خرید این دو گوشی می‌توانید از آخرین نرم افزار موجود برای گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید.

 

خرید گوشی A71 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه A71 با S10 لایت از نظر عملکرد سخت افزاری

بیشتر گوشی‌های سازنده کره‌ای به خصوص در بازار ایران (گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در بازار ایران با تراشه اگزینوس به فروش می‌رسند در حالی که در بازار چین و آمریکا برای این کهکشانی‌های تراشه‌ی کوالکام در نظر گرفته می‌شود) از تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کنند.

خوشبختانه هر دوی این کهکشانی‌ها از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند و این یعنی نگرانی زیادی از بابت پایداری در عملکرد وجود ندارد. برای گلکسی A71 تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 730 در نظر گرفته شده است که از هشت هسته پردازنده مرکزی (دو هسته Kryo 470 Gold با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز  و شش هسته Kryo 470 Silver با سرعت کلاک ۱.۸ گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 میزبانی می‌کند.

از طرفی برای گلکسی S10 لایت تراشه‌ی ۷ نانومتری اسنپدراگون 855 در نظر گرفته شده است. این تراشه که پرچمدار دو نسل قبل است از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kryo 485 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 485 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 485 با فرکانس 1.78 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آدرنو 640 میزبانی می‌کند.

 

 

مقایسه A71 با S10 لایت از نظر عملکرد سخت افزاری

قدرت سخت افزاری گلکسی A71 برای انجام کارهای روزمره و عادی کاملا کافی به نظر می‌رسد و حتی این کهکشانی می‌تواند بازی‌های جدید را هم با سطح گرافیکی متوسط اجرا کند. در سوی دیگر قدرت سخت افزاری گلکسی S10 لایت بسیار خوب است. این گوشی با سرعت بالایی همه‌ی برنامه‌ها را اجرا می‌کند و شما می‌توانید بازی‌های سنگین را با گرافیک بالا به روی این محصول اجرا کنید.

گلکسی A71 نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگاباین حافظه رم دارد و در طرف دیگر S10 لایت از نسخه‌های ۱۲۸ و ۵۱۲ گیگابایتی حافظه داخلی و ۶ یا ۸ گیگابایت حاظفه رم بهره می‌برد.

پس در نهایت برنده‌ی بخش سخت افزار با اختلافی قابل توجه گلکسی S10 لایت خواهد بود و اگر قدرت سخت افزاری برای شما اهمیت دارد این گوشی را انتخاب کنید.

مقایسه A71 با S10 لایت از نظر باتری

سامسونگ برای هر دو گوشی باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت را مناسب دیده است. با وجود اندازه و رزولوشن برابر نمایشگر و همچنین قدرت سخت افزاری بیشتر S10 لایت این گوشی در تست‌های انجام شده مقداری بیشتر از رقیب دوام می‌آورد.

هر دو کهکشانی با استفاده نرمال می‌توانند یک روز کامل را همراه شما باشند و حتی مقدار کمی هم در انتهای شب از شارژ آن‌ها باقی مانده باشد. گلکسی A71 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند درصوتی که S10 لایت به شارژ سریع ۴۵ واتی مجهز شده است.

شارژ شدن A71 حدود ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد در حالی که این زمان برای S10 لایت حدود ۱ ساعت است. به همین دلیل در بخش باتری گوشی برتر S10 لایت خواهد بود و چه از نظر شارژ دهی و چه از نظر باتری این گوشی مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کند.

 

 

مقایسه دوربین گوشی A71 با S10 Lite

در این بخش دوربین دو کهکشانی را به طور کامل با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا محصول برتر مشخص شود.مقایسه A71 با S10 لایت از نظر دوربین

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A71 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی مدل Samsung Bright S5KGW1 دارد. این سنسور با اندازه‌ی 1/1.72 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین به دلیل برخوداری از قابلیت Quad Bayer به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۶ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند و از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز بهره مند است.مقایسه دوربین گوشی A71 با S10 Lite

دوربین اصلی S10 لایت سنسور ۴۸ مگاپیکسلی مدل سونی IMX586 Exmor RS با اندازه‌ی 1/2 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

هر دو دوربین عملکرد رضایت بخش و خوبی برای یک محصول میانرده دارند اما نمی‌توان یکی را برتر دانست؛ چرا که هر کدام ضعف‌های خاص خود را دارند. در کل اما به احتمال بسیار زیاد از کیفیت تصاویر گرفته شده با این دو کهکشانی رضایت خواهید داشت.

 

با بهترین دوربین های سلفی گوشی آشنا شوید:

بهترین دوربین سلفی

 

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دوربین فوق عریض با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند اما گلکسی S10 لایت در این بخش بهتر از رقیب عمل می‌کند و برنده خواهد بود. عکس‌های فوق عریض S10 لایت رنج دینامیکی وسیع‌تری دارند و جزئیات بیشتری را به ثبت می‌رسانند.

دوربین سلفی

هر دو گوشی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارند. کیفیت عکس‌های سلفی هر دو گوشی به نسبت بازه‌ی قیمتی  بسیار خوب است و کاملا می‌تواند شما را راضی نگه دارد. البته که A71 می‌تواند ویدئو سلفی 4K ضبط کند و این کیفیت برای S10 لایت به 1080P محدود شده است.

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی ثبت می‌شود اما A71 لنز تشخیص عمق میدان دارد و S10 لایت از این لنز بی بهره مانده است و این فرایند را به صورت نرم افزاری انجام می‌دهد.

عملکرد هر دو گوشی در گرفتن عکس‌های پرتره بسیار خوب است. هر دو گوشی به خوبی سوژه را از پس‌زمینه جدا کرده و پس‌زمینه را به اندازه‌ی کافی مات می‌کنند. دقت رنگ و شارپنس و رنج دینامیکی عکس‌های پرتره نیز خوب است و در زمینه جزئیات نیز هر دو برادر خوب عمل می‌کنند.

ماکرو

دوربین ماکرو هر دو رقیب سنسور ۵ مگاپیسکلی دارد. این دو دوربین به فوکوس خودکار مجهز نشده‌اند و این یعنی فوکوس تنها در فاصله‌ی ۳ تا ۵ سانتی متری سوژه انجام می‌شود. نبود فوکوس خودکار باعث می‌شود تا به سختی بتوانید فاصله‌ی مناسب با سوژه را پیدا کنید و به طور کلی باید چند عکس از سوژه ثبت کنید تا یکی از آن‌ها با فوکوس صحیح و با جزئیات کافی به ثبت برسد.

عکس‌هایی که فوکوس صحیحی داشته باشند کیفیت قابل قبولی دارند و می‌توانید از این دوربین در جهات گرفتن عکس‌های کلوزآپ خلاقانه استفاده کنید.

جمع بندی

اگر بخواهیم این مطلب را در این بخش خلاصه کنیم می‌توانیم بگوییم که گلکسی A71 در از نظر ظاهری و همچنین قیمت کمتر به نسب S10 لایت برتری دارد اما گلکسی S10 لایت در بخش‌های سخت افزاری، باتری، صفحه نمایش و کیفیت ساخت رقیب خود را شکست می‌دهد.

انتخاب مثل همیشه با شما خواهد بود اما اگر می‌توانید اختلاف قیمتی این دو کهکشانی را پرداخت کنید خرید S10 لایت منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

باتری کدام گوشی بهتر است؟ شارژ دهی این دو گوشی تقریبا نزدیک به هم است اما مقداری S10 لایت بهتر عمل می‌کند و همچنین در بخش سرعت شارژ هم S10 لایت محصول برتر است.

کدام گوشی برای بازی بهتر است؟ از آنجایی که S10 لایت قدرت سخت افزاری بسیار بهتری دارد برای بازی گزینه‌ی مناسب‌تری به حساب می‌آید.

دوربین کدام کهکشانی بهتر است؟ از نظر دوربین عملکرد این دو محصول بسیار نزدیک به هم است و شاید نتوان یکی را خیلی برتر از دیگری دانست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a71-%d8%a8%d8%a7-s10-%d9%84%d8%a7%db%8c%d8%aa/
ads
ads