داغ ترین ها :
مقایسه گوشی گلکسی A71 و پوکو X3 NFC

مقایسه گوشی گلکسی A71 و پوکو X3 NFC

رقابت میان کمپانی شیائومی و شرکت سامسونگ بسیار نزدیک بوده و با حساسیت زیاد ادامه دارد. شرکت شیائومی سعی می‌کند با تولید گوشی‌های مقرون به صرفه که مجهز به جدیدترین سنسورها و پردازنده‌ها هستند، بتواند جایگاه ویژه‌ای را در بازارهای جهانی به دست آورد و در مقابل هم شرکت سامسونگ تلاش می‌کند جایگاه خود را در بازار حفظ کند. گوشی سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی پوکو X3 را می‌توان به عنوان دو دستگاه برتر کمپانی سامسونگ و شیائومی به حساب آورد که ارزش خرید بسیار زیادی دارند، اما کدام یک از این دو مدل در مقایسه با مدل دیگر، ارزشمندتر است؟ در این مقاله با مقایسه سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی پوکو X3 همراه شما خواهیم بود. برای مقایسه گوشی می توانید علاوه بر دنبال کردن مقالات ما به سایت تکنولایف هم مراجعه کنید.

مقایسه سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی پوکو X3 ؛ طراحی

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A71 را می‌توان مشابه سایر گوشی‌های سری گلکسی دانست. این دستگاه مجهز به یک نمایشگر بزرگ بوده و با حاشیه بسیار کم همراه است. در بخش جلوی دستگاه شاهد حفره روی نمایشگر خواهید بود که محل قرارگیری سنسور سلفی است. همچنین در بخش عقب اسمارتفون شاهد طراحی مشابه گوشی سامسونگ A51 خواهید بود که محل قرارگیری ماژول و سنسورهای دوربین می‌شود. همانطور که گفته شد، طراحی خاص و منحصر به فردی را نباید از سامسونگ A71 انتظار داشته باشید، اما شیائومی پوکو X3 در نقطه مقابل آن قرار گرفته و می‌توان عملکرد آن را در زمینه طراحی درخشان توصیف کرد.

گوشی شیائومی پوکو X3 در بخش جلو شباهت زیادی به سامسونگ A71 دارد و این مسئله با حفره روی نمایشگر هم تکمیل شده است، اما شرایط در طراحی بخش عقب متفاوت بوده و می‌توان امتیاز بالایی را به پوکو X3 داد. هنگامی که بخش عقب پوکو ایکس 3 را نگاه کنید، یک ماژول دوربین دایره‌ای شکل و درون آن هم ماژول مستطیل شکل دیگری وجود دارد که محل قرارگیری سنسورهای دوربین است. همچنین ترتیب قرارگیری سنسورها هم زیبایی دستگاه را تا حد زیادی افزایش داده است. عبارت POCO به صورت عمودی در قسمت پایین ماژول دوربین و از حالت پایین به سمت بالا درج شده که تاثیر زیادی در افزایش زیبایی دستگاه دارد. البته فراموش نکنید که وزن گوشی سامسونگ A71 و پوکو X3 به ترتیب معادل 179 و 215 گرم است؛ در صورتی که علاقه‌مند به خرید یک دستگاه با وزن پایین هستید، قطعا پوکو X3 نمی‌تواند رضایت شما را به دست آورد. بد نیست بدانید فریم و بدنه سامسونگ A71 از پلاستیک باکیفیت بوده و این در حالی است که فریم پوکو X3 از جنس آلومینیوم و بدنه آن از پلاستیک باکیفیت است. یکی دیگر از ویژگی‌های پوکو X3 را می‌توان دریافت تاییدیه IP53 دانست؛ این ویژگی می‌تواند از دستگاه در برابر گرد و غبار و پاشش آب محافظت کند.

 

خرید Poco X3 Nfc با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی پوکو X3 ؛ صفحه نمایش

گوشی سامسونگ گلکسی A71 مجهز به صفحه نمایشگر 6.7 اینچ سوپر آمولد پلاس با وضوح 1080×2400 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 20:9 است. همچنین نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه معادل 87.2 درصد بوده که نشان می‌دهد بیشتر فضای جلوی دستگاه از نمایشگر تشکیل شده و حاشیه‌های آن، کم است. یک گوشی هوشمند با نمایشگر سوپر آمولد پلاس می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش کیفیت فایل‌های ویدیویی و اجرای بازی‌ها داشته باشد؛ سامسونگ گلکسی A71 می‌تواند این مزایا را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین گوشی شیائومی پوکو X3 مجهز به صفحه نمایش 6.67 اینچ IPS LCD با وضوح 1080×2400 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 20:9 است. همانطور که می‌دانید، اختلاف و تفاوت میان نمایشگر سوپر آمولد و IPS LCD بسیار زیاد و قابل توجه است، اما نمایشگر شیائومی پوکو X3 مجهز به نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بوده و از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. هر دو دستگاه مجهز به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس هستند، اما سامسونگ A71 و شیائومی X3 به ترتیب از نسخه 3 و 5 آن بهره‌مند هستند؛ بنابراین گوشی شیائومی پوکو X3 می‌تواند ضریب ایمنی بیشتری را به کاربران ارائه دهد. با این که ویژگی‌های نمایشگر پوکو X3 همانند نرخ تازه‌سازی 120 هرتز جذابیت زیادی دارد، اما نمی‌توان از کیفیت نمایشگر سوپر آمولد پلاس هم به سادگی گذشت. توجه داشته باشید که نمایشگر باکیفیت گلکسی A71 می‌تواند برای تماشای فیلم و مشاهده کیفیت بازی‌ها، بسیار مناسب باشد.

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A71 شیائومی پوکو X3
صفحه نمایش سوپر آمولد پلاس 6.7 اینچ 6.67 اینچ IPS LCD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10
وضوح 2400×1080 پیکسل 2400×1080 پیکسل
نسبت نمایشگر به بدنه 87.2 درصد 84.6 درصد
محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 3 کورنینگ گوریلا گلس 5

 

مقایسه های نزدیک به این مقاله را در وبلاگ تکنولایف بخوانید.
مقایسه گلکسی A71 با ردمی نوت 9 پرو

 

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی پوکو X3 ؛ نرم افزار و سخت افزار

گوشی گلکسی A71 به صورت پیش‌فرض مجهز سیستم عامل اندروید 10 بوده که مبتنی بر رابط کاربری One UI است، اما توجه داشته باشید که آپدیت اندروید 11 و رابط کاربری جدید One UI 3.1 هم برای آن منتشر شده است. گوشی شیائومی پوکو X3 مجهز به سیستم عامل اندروید 10 بوده که قابلیت ارتقاء به اندروید 11 را هم دارد، اما شما با رابط کاربری MIUI 12.5 مواجه خواهید شد که به صورت انحصاری برای گوشی‌های شیائومی عرضه می‌شود.‌ در حالت کلی شما می‌توانید با خرید هر دو دستگاه از جدیدترین قابلیت‌های نرم افزاری سیستم عامل گوگل بهره‌مند شوید. همچنین بروزرسانی‌های گسترده برای این دو دستگاه تا سال‌های آینده فراهم و منتشر خواهد شد.

گوشی سامسونگ گلکسی A71 مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 730 (تراشه 8 نانومتر) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 بوده و این در حالی است که گوشی شیائومی پوکو X3 قدرت خود را از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 732 جی (تراشه 8 نانومتر) و پردازنده گرافیکی مشابه Adreno 618 دریافت می‌کند؛ با این که عملکرد پردازنده هر دو دستگاه با یکدیگر در زمینه‌های گیمینگ، باتری و عملکرد کلی اختلاف اندکی دارند، اما به نظر می‌رسد گوشی شیائومی پوکو X3 با تراشه کوالکام اسنپدراگون 732 جی می‌تواند قدرت بیشتری را در مقایسه با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 730 گوشی سامسونگ A71 ارائه کند. در صورتی که قصد دارید یک گوشی گیمینگ خریداری کنید، می‌توان گفت مدل شیائومی پوکو ایکس 3 شانس بیشتری خواهد داشت.

گوشی سامسونگ A71 در دو مدل و بر اساس تفاوت در حافظه رم تولید و عرضه شد که شامل مدل‌های زیر می‌شود:

  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

 

خرید گوشی A71 با حافظه 128 و رم 6 گیگابایت

 

البته گوشی شیائومی پوکو X3 در مدل‌های بیشتری عرضه شده که شامل موارد زیر می‌شود:

  • 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

 

قیمت پوکو X3 NFC با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

شما می‌توانید هر کدام از مدل‌ها را بر اساس بودجه و نیاز خود، انتخاب کرده و خریداری کنید. توجه داشته باشید که هر دو دستگاه از حافظه ذخیره‌سازی میکرو اس دی هم پشتیبانی می‌کنند و در صورت نیاز، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را به سادگی و با خرید یک حافظه میکرو اس دی افزایش دهید.

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A71 شیائومی پوکو X3
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 730 کوالکام اسنپدراگون 732 جی
پردازنده گرافیکی Adreno 618 Adreno 618
حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت 64 و 128 گیگابایت
حافظه رم 6 و 8 گیگابایت 6 و 8 گیگابایت

مقایسه سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی پوکو X3 ؛ دوربین

گوشی سامسونگ گلکسی A71 مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2، سنسور 5 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4 و سنسور 5 مگاپیکسل سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2 است. همچنین گوشی شیائومی پوکو X3 هم مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.9، سنسور اولترا واید 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و دو سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو و سنجش عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 است. هر دو دستگاه از قابلیت‌های مختلف همانند پانوراما، لایو فوکوس، HDR و سایر موارد پشتیبانی می‌کنند، اما در حالت کلی می‌توان عملکرد سنسورهای گلکسی A71 را در مقایسه با پوکو X3 بهتر توصیف کرد. همچنین گوشی سامسونگ گلکسی A71 مجهز به سنسور سلفی 32 مگاپیکسل بوده و این در حالی است که گوشی شیائومی Poco X3 از سنسور 20 مگاپیکسل بهره‌مند است. بدون تردید گلکسی A71 در زمینه دوربین با اختلاف قابل توجه از شیائومی پوکو X3 قوی‌تر بوده و کاربرانی که کیفیت دوربین برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد، باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند.

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A71 شیائومی پوکو X3
سنسور اصلی 64 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.8 سنسور اصلی 64 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9
سنسور اولترا واید سنسور 12 مگاپیکسل اولترا واید با گشودگی دیافراگم f.2.2 سنسور اولترا واید 13 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2
سنسور سنجش عمق سنسور ماکرو 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
سنسور ماکرو سنسور سنجش عمق 5 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 سنسور 2 مگاپیکسل ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4
سنسور سلفی سنسور 32 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 سنسور 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2

مقایسه سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی پوکو X3 ؛ باتری

گوشی شیائومی Poco X3 مجهز به باتری 5160 میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند. بر اساس آزمایش‌های انجام شده، 62 درصد از شارژ مجدد باتری در مدت 30 دقیقه انجام می‌شود و تکمیل ظرفیت آن نیازمند زمان 65 دقیقه است. گوشی سامسونگ A71 قدرت خود را از باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند و شاهد پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع 25 وات خواهید بود. شیائومی پوکو ایکس 3 در زمینه باتری و سرعت شارژ مجدد، فاصله زیادی با سامسونگ گلکسی A71 دارد. علاقه‌مندان به دنیای گیم اهمیت در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند با قابلیت شارژ سریع را به خوبی درک می‌کنند.

ویژگی‌ها سامسونگ گلکسی A71 شیائومی پوکو X3
ظرفیت باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت 5160 میلی‌آمپر ساعت
فناوری شارژ سریع 25 وات 33 وات

 

بهترین بازی هایی که بدون اینترنت می‌توانید در اندروید و iOS تجربه کنید:
بهترین بازی آفلاین

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، هر دو دستگاه در زمینه‌های مختلف می‌توانند حرف‌های زیادی برای گرفتن داشته باشند و تصمیم نهایی برعهده شما خواهد بود. در صورتی که طراحی، عملکرد سخت افزار و باتری اهمیت بیشتری برای شما دارد، پوکو ایکس 3 می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد و در صورتی که کیفیت دوربین در کنار قدرتمند بودن سایر مشخصات برای شما اهمیت دارد، گلکسی A71 را فراموش نکنید.

سوالات متداول

آیا هر دو دستگاه مجهز به حسگر اثر انگشت هستند؟ بله؛ هر دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A71 و شیائومی Poco X3 مجهز به حسگر اثر انگشت هستند؛ حسگر اثر انگشت شیائومی پوکو ایکس 3 با کلید پاور به صورت اشتراکی بوده و حسگر اثر انگشت سامسونگ A71 هم درون نمایشگر است.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ بر اساس بررسی‌های انجام شده می‌توان گفت مدل شیائومی پوکو X3 مجهز به پردازنده و باتری قدرتمندتری بوده و در عین حال، ظاهر جذابی هم در مقایسه با گلکسی A71 دارد، اما گوشی هوشمند سامسونگ A71 هم عملکرد دوربین فوق‌العاده‌ای خواهد داشت؛ شما باید این موارد و برتری‌ها را با سلیقه و نیازتان تظبیق دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

قیمت این دو دستگاه چه قدر است؟ هر دو دستگاه در رده گوشی‌های میان‌رده باکیفیت بالا قرار دارند و شما می‌توانید متناسب با بودجه خود برای خرید گوشی اقدام کنید. شما می‌توانید برای مشاهده قیمت و شیائومی پوکو X3 و سامسونگ گلکسی A71 وارد وب سایت تکنولایف شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-a71-%d9%88-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-x3/
ads
ads