داغ ترین ها :
مقایسه mi band 5 و 6 ؛ بررسی تفاوت ها

مقایسه mi band 5 و 6 ؛ بررسی تفاوت ها

معرفی می بند 6 سوالات زیادی را برای علاقه‌مندان به مچ‌بندهای شیائومی ایجاد کرد. بدون تردید می بند 6 یا می بند 5 را باید به عنوان یکی از ارزان قیمت‌ترین ساعت‌های هوشمند معرفی کرد که در دسترس قرار دارد. ما در این مقاله از تکنولایف قصد داریم با مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5 همراه شما باشیم تا بتوانید تصمیم‌گیری مناسب و خوبی پیرامون خرید خود داشته باشید.

 

مچ بند و ساعت های شیائومی را با یک قیمت عالی تهیه کنید: ساعت هوشمند شیائومی

 

مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5 ؛ طراحی و نمایشگر

مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5

اگر بخواهید تفاوت‌ها را به خوبی متوجه شوید، باید می بند 6 و می بند 5 را کنار یکدیگر قرار دهید تا بتوان تفاوت آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. این دو مچ بند هوشمند شیائومی دارای بند و جعبه یکسان هستند؛ همچنین این دو اسمارت واچ از مواد اولیه مشابه هم ساخته شده‌اند. هر دو محصول در برابر نفوذ قطرات آب مقاومند؛ در حقیقت شما می‌توانید از این ساعت در عمق 50 متر آب استفاده کنید. هنگامی که به صورت دقیق به ابعاد نگاه کنید، تفاوت‌های کوچکی مشاهده می‌شود. شیائومی می بند 5 دارای بدنه 46 میلی‌متر بوده و ضخامت آن معادل 12.45 میلی‌متر است. همچنین می بند 6 دارای یک بدنه 47 میلی‌متری با ضخامت 12.7 میلی‌متر است؛ بنابراین می‌توان گفت تفاوت آن‌ها بسیار کم است.

مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5 - 2

مهم‌ترین تفاوت می بند 6 و می بند 5 را باید صفحه نمایش دانست. با این که شیائومی می بند 5 دارای نمایشگر 1.1 اینچ آمولد با وضوح 126×29 است، اما می بند 6 دارای صفحه نمایش 1.56 اینچ با وضوح 152×486 پیکسل بوده که می‌توان تفاوت را چشمگیر دانست. البته هنگامی که به این دو دستگاه نگاه کنید، قطعا تفاوت آن‌ها سخت به نظر خواهد رسید. در حقیقت شیائومی قاب مشکی اطراف نمایشگر را کاهش داده تا پیکسل‌های بیشتری برای کار در اختیار کاربران قرار دهد.

هر دو دستگاه دارای 450 نیت روشنایی یکسان هستند؛ بنابراین یک صفحه نمایش باکیفیت و روشن را مشاهده خواهید کرد که فاقد قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که می‌توانید در نمایشگر می بند 6 در مقایسه با می بند 5 تجربه کنید، افزایش وضوح و نمایش باجزئیات بالای رنگ‌ها است. همچنین شما می‌توانید بخش‌های بیشتری را روی نمایشگر مشاهده کنید. با این که تفاوت قابل توجهی را در نمایشگر میان می بند 6 و 5 مشاهده کردیم، اما هنوز باید می بند 5 را در مقایسه با قیمت آن، قابل توجه توصیف کرد. در صورتی که به رنگ‌ها اهمیت می‌دهید، می بند 5 دارای شش بند رنگی مختلف است. بندهای زرد، آبی، سبز، آبی، نارنجی و مشکی برای می بند 5 در دسترس قرار دارند. همچنین بندهای می بند 6 با رنگ‌های زرد، سبز زیتونی، سفید عاجی، آبی، مشکی و نارنجی تولید شده‌اند.

 

شاید نیاز داشته باشید: فارسی کردن Mi Band 4 و Mi Band 5

 

 

تفاوت Mi Band 5 و Mi Band 6 ؛ بدنسازی و سلامت

تفاوت Mi Band 5 و Mi Band 6 ؛ بدنسازی و سلامت

آن‌ها تا حد زیادی در بخش حسگرها به یکدیگر شباهت دارند. به عنوان مثال عملکرد حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ برای ردیابی حرکت و سنسورهای ضربان قلب برای نظارت مداوم روی ضربان قلب کاربران هنگام ورزش می‌توانند عملکرد یکسان و خوبی ارائه کنند. فراموش نکنید که حسگر ضربان قلب می‌تواند ردیابی استرس و امتیازهای PAI را در هر دو دستگاه در اختیار کاربران قرار دهد.

یکی دیگر از ویژگی‌های می بند 6 را باید مجهز بودن به سنسور اکسیژن خون (SpO2) دانست که به شما اجازه می‌دهد اندازه‌گیری میزان اکسیژن موجود در خون را انجام دهید. همچنین این سنسور می‌تواند ویژگی کیفیت تنفس در خواب را هم بررسی و ارزیابی‌های انجام شده را در اختیار شما قرار دهد. در حقیقت شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید اختلال‌های احتمالی تنفسی را شناسایی کرده و اطلاعات خوبی از وضعیت جسمانی در اختیارتان قرار خواهد داد. شما می‌توانید تفکیک مراحل خواب همانند خواب REM که با حافظه و یادگیری مرتبط است را دریافت کنید. امتیازدهی به شرایط و وضعیت خواب در مقایسه با سایر کاربران می بند می‌تواند در تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به وضعیت جسمانی کاربرد زیادی داشته باشد.

 

آموزش کار با گلکسی واچ:
نحوه روشن شدن ساعت هوشمند سامسونگ

 

مقایسه می بند 6 با می بند 5

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم می بند را باید شمارش گام‌ها، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده و هشدارهایی پیرامون ثابت ماندن یا عدم حرکت دانست؛ در حقیقت شما با استفاده از می بند می‌توانید به اطلاعات ذکرشده دسترسی کامل داشته باشید. همچنین شما امتیاز PAI را خواهید داشت که ضربان قلب بالا را اندازه‌گیری کرده و در کنار آن وضعیت فعالیت هفتگی برای امتیازدهی را هم در نظر خواهد گرفت. در حقیقت این امتیاز نشان می‌دهد شما توانسته‌اید به 150 دقیقه فعالیت هفتگی توصیه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برسید.

تعداد زیادی از معیارهای ذکرشده به مانیتور ضربان قلب متکی هستند و می‌توان گفت شرایط می بند 6 و می بند 5 در رابطه با موضوع ذکرشده یکسان است. هنگام فعالیت‌های ورزشی با شدت بالا می‌توان گفت عملکرد می بند 6 در ارسال داده‌های پیوسته بهتر از می بند 5 است. در صورتی که قصد خرید یک حسگر ضربان قلب باکیفیت و دقت بالا را دارید، ممکن است این دستگاه برای شما مناسب نباشد، اما کماکان می‌توان از آن به عنوان یک راهنمای کاربردی استفاده کرد. در صورتی که قصد دارید از ساعت هوشمند یا ردیاب سلامتی برای هدف‌های پزشکی استفاده کنید، شرایط متفاوت خواهد بود.

مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5 ؛ ردیابی ورزشی

مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5 ؛ ردیابی ورزشی

برای ردیابی ورزشی می‌توان گفت روش پیگیری تمرین‌ها یکسان است. می بند 5 می‌تواند یازده حالت تمرین اختصاصی را ارائه کند و این در حالی است که می بند 6 با 30 حالت گوناگون در دسترس قرار دارد، اما ورزش‌های اصلی همانند دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا (فقط در استخر) و طناب زدن در دسترس قرار دارند که معیارهای مختلف را پوشش می‌دهند. شیائومی می بند 6 دارای پروفایل‌هایی همانند بسکتبال، والیبال، کریکت، بولینگ و بوکس است؛ در حقیقت شما فقط می‌توانید با استفاده از موارد ذکرشده، مدت زمان تمرین و اطلاعات پیرامون ضربان قلب را دریافت کنید.

از نظر عملکرد می‌توان گفت می بند 6 و 5 دارای قابلیت و ویژگی‌های مشابه هستند. برای فعالیت‌های خارج از محیط منزل می‌توانید از GPS متصل برای نقشه‌برداری مسیرها استفاده کنید، اما نسبت به حضور در فضای آزاد به منظور ارتباط و دریافت دقیق اطلاعات از سوی GPS هم باید اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توان گفت با فعالیت‌هایی همانند پارو زدن و پرش می‌تواند تطبیق خوبی در زمینه شمارش و پایش ضربان قلب پیدا کند، اما به صورت شگفت‌انگیزی با شدت بالای تمرین‌ها مشکل پیدا خواهد کرد. فراموش نکنید که کلیه داده‌ها در برنامه Mi Fit ذخیره‌سازی خواهند شد و شما می‌توانید داده‌ها را به Google Fit و Strava ارسال کنید.

 

چگونه روی ساعت هوشمند برنامه نصب کنیم؟ مطلب زیر را دنبال کنید:
برنامه ساعت هوشمند

 

مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5 ؛ ویژگی‌های ساعت هوشمند

مقایسه Mi Band 6 و Mi Band 5 ؛ ویژگی‌های ساعت هوشمند

به عنوان یک ساعت هوشمند می‌توان گفت کلیه قابلیت‌هایی که در می بند 6 دریافت می‌کنید را می‌توانید در می بند 5 هم مشاهده کنید. هر دو دستگاه با گوشی‌های اندروید و آیفون سازگار هستند و می‌توانند مهم‌ترین قابلیت‌های یک ساعت هوشمند را پوشش دهند. شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کرده و موسیقی را کنترل کنید. همچنین امکان پیشبینی آب و هوا و تنظیم هشدارها و یادآوری‌ها وجود دارد. شما می‌توانید زمان را بر اساس مناطق زمانی مختلف مشاهده کرده و مجموعه‌ای از واچ فیس‌های ساعت را انتخاب کنید.

ویژگی‌های موجود می‌توانند عملکرد مشابه یکدیگر را در می بند 5 و 6 از خود نشان دهند. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید به اعلان‌ها پاسخ دهید و فقط آن‌ها را در یک نمایشگر کوچک خواهید دید. نمایشگر بزرگ‌تر موجود در می بند 6 می‌تواند کنترل موسیقی و نمایش اطلاعات آب و هوا را بهتر از می بند 5 انجام دهد. در این بخش می‌توان گفت عملکرد می بند 5 و 6 یکسان بوده و حال و هوای خوبی را به کاربران خواهند بخشید.

تفاوت mi band 5 و mi band 6 ؛ عمر باتری

هر دو ساعت هوشمند می بند 6 و می بند 5 با ظرفیت 125 میلی‌آمپر ساعت همراه هستند که می‌توانند ماندگاری دو هفته‌ای را برای شما به ارمغان آورند. در صورتی که قصد داشته باشید بیشترین دوام باتری را به دست آورید، باید ویژگی‌هایی همانند پایش مداوم ضربان قلب را نادیده بگیرید. همچنین ردیابی استرس در طول روز و نظارت پیشرفته روی خواب را هم غیرفعال کنید. البته کاهش روشنایی نمایشگر هم می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش طول عمر باتری داشته باشد. بر اساس آزمایش‌های انجام شده می‌توان گفت در صورت روشن بودن کلیه قابلیت‌ها و استفاده از کلیه ویژگی‌ها، می بند 5 می‌تواند شارژ یک هفته ماندگاری و ثبات را ارائه کند. البته شرایط در می بند 6 بهتر از می بند 5 بود و ما توانستیم 10 روز پایداری باتری را ثبت کنیم. در صورتی که یک کاربر معمولی هستید و از تمام ویژگی‌های می بند استفاده نکنید یا بهتر بگوییم، یک کاربر با رفتار معمولی باشید، می‌توانید می بند 6 را با یک بار شارژ کردن برای مدت زمان 14 روز در اختیار داشته باشید.

 

کارایی ساعت هوشمند شیائومی را یاد بگیرید:
تنظیم ساعت هوشمند شیائومی

 

جمع‌بندی

تفاوت‌های کلیدی می بند 6 و می بند 5 را باید در نمایشگر بهبودیافته، تعداد بیشتر حالت‌های تمرینی و حسگر اکسیژن خون در می بند 6 دانست که در می بند 5 وجود ندارد. البته با توجه به کلیه قابلیت‌های ذکرشده می‌توان افزایش سایز و کیفیت نمایشگر را در مقایسه با سایر موارد، تاثیرگذارتر عنوان کرد.

با این که صفحه نمایش می بند 5 هنوز عملکرد خوبی دارد، اما قطعا وجود یک نمایشگر بزرگ‌تر می‌تواند جذابیت دستگاه را افزایش دهد. همچنین می بند 6 می‌تواند حالت‌های تمرین بیشتری را ارائه کند و این در حالی است که حالت‌های اصلی می‌توانند معیارهای بهتری را در دسترس قرار دهند. استفاده از حسگر SpO2 در می بند 6 را نباید دقیق و بسیار واضح توصیف کرد، اما اگر شیائومی در آینده داده‌ها را کاربردی‌تر کند، قطعا شگفت‌انگیز خواهد بود.

در صورتی که دارای می بند 5 هستید، احساس نمی‌کنیم که باید برای خرید نسخه 6 عجله داشته باشید، اما اگر میان خرید می بند 5 و می بند 6 دچار تردید هستید، اختلاف قیمت این دو محصول زیاد نبوده و توصیه می‌کنم می بند 6 را خریداری کنید.

 

اگر می بند دارید مطلب زیر را حتما بخوانید:
20 ترفند کاربردی Mi band 6

 

سوالات متداول

آیا امکان مشاهده اطلاعات و برنامه‌های بیشتر در می بند 6 وجود دارد؟ به لطف نمایشگر بزرگ‌تر موجود در می بند 6 می‌توانید برخی موارد همانند اطلاعات آب و هوا را بیشتر و بهتر مشاهده کنید.

آیا دقت حسگر اکسیژن خون و ضربان قلب بالا است؟ در صورتی که برای اهداف پزشکی نیازمند مدیریت و مشاهده ضربان قلب هستید، بهتر است گزینه‌های دیگر را مدنظر قرار دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-mi-band-6-%d9%88-mi-band-5/
ads
ads