داغ ترین ها :
مقایسه S21 FE با 11 تی پرو شیائومی

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو شیائومی

گلکسی S21 FE بالاخره معرفی شد و بلافاصه هم در بازار کشور در دسترس قرار گرفت. این کهکشانی تلاش کرده تا نقص‌های نسل قبل را بهبود ببخشد و حالا قاتل پرچمدار کامل‌تری باشد. در طرف دیگر شیائومی 11T Pro قاتل پرچمدار بسیار خوبی است که در همه‌ زمینه‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پس چه چیزی بهتر از این که به مقایسه S21 FE با 11 تی پرو بپردازیم تا مشخص شود کدام قاتل پرچمدار ارزش خرید بیشتری دارد و هر گوشی در کدام بخش‌ها بهتر از رقیب عمل می‌کند. قبل از شروع مقایسه S21 FE با 11 تی پرو بد نیست نگاهی به جدول مشخصات این دو گوشی بیندازید.

 

جدیدترین گوشی های هوشمند را با پیشنهادهای تخفیف ویژه از سایت تکنولایف بخرید: قیمت گوشی

 

گوشی ‌شیائومی 11 تی پرو گلکسی S21 اولترا
تاریخ معرفی مهر ۱۴۰۰ دی ۹۹
ابعاد ۱۶۴.۱ در ۷۶.۹ در ۸.۸ میلی‌متر ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متر
وزن ۲۰۴ گرم ۲۲۷ گرم
سیم‌کارت دو سیم‌کارت دو سیم‌کارت
صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچ – امولد FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی ۶.۸ اینچ – سوپر امولد QHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز تطبیقی
سیستم‌عامل Miui 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱  One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ (اکنون)
تراشه اسنپدراگون 888 اگزینوس 2100
کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند پشتیبانی نمی‌کند
حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
رم ۸ و ۱۲ گیگابایت ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین پشت ۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۸ مگاپیکسل فوق عریض

۵ مگاپیکسل تله فوتو ماکرو

۱۰۸ مگاپیکسل اصلی

۱۲ مگاپیکسل فوق عریض

۱۰ مگاپیکسل پریسکوپ تله فوتو

۱۰ مگاپیکسل تله فوتو

دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسل ۴۰ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع ۱۲۰ وات ۲۵ وات
رنگ مشکی، سفید و آبی نقره‌ای و مشکی

مقایسه S21 FE با شیائومی 11T پرو از نظر طراحی و کیفیت ساخت

برتری گلکسی S21 FE:

  • ارگونومی بهتر
  • پشتیبانی از گواهی IP68

برتری 11T Pro:

  • کیفیت ساخت کلی بهتر

با اولین نگاه به S21 FE متوجه شباهت بسیار زیاد این گوشی با برادران بزرگ‌تر خود یعنی سری S21 می‌شویم. قاب پشتی این گوشی دقیقا مثل سری S21 دوربین‌های یکپارچه دارد. این قاب پلاستیکی که طراحی ماتی نیز دارد به گونه‌ای است که انگار همه بخش‌های این گوشی به صورت یکدست هستند.

در پایین این قاب لوگوی سامسونگ قرار گرفته و لبه‌های کناری مثل برادران بزرگ‌تر طراحی تختی دارند. این موضوع شاید نگه داشتن گوشی را کمی دشوار کند؛ چرا که گوشی به خوبی در کف دست قرار نمی‌گیرد.

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو

در طرف دیگر شرکت چینی برای شیائومی 11 تی پرو سنگ تمام گذاشته و بهترین متریال را استفاده کرده است تا این گوشی کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته باشد و هنگام استفاده حس متریال خوب خود را به شما منتقل کند.

این گوشی قاب پشتی شیشه‌ای دارد که از طراحی مات بهره می‌برد (به جز رنگ مشکی). در رنگ سفید این قاب ساده است و در رنگ خاکستری خطوطی مانند فلز برس خورده به روی آن دیده می‌شود. در رنگ آبی هم که این قاب مانند رنگین کمان می‌شود و در هر زاویه‌ای طیفی از رنگ‌های جذاب را به خود می‌گیرد.

مقایسه گوشی S21 Fe با شیائومی 11T Pro

به روی این قاب لوگوی شیائومی در پایین قاب به چشم می‌آید و در بالا فریم بزرگ دوربین و فلش و دیگر موارد قرار گرفته است که خوشبختانه بیرون زدگی زیادی هم ندارد.

فریم اطراف هر دو قاتل پرچمدار از جنس آلومینیوم بوده و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را شامل می‌شود. در بالا کهکشانی سامسونگ تنها میکروفون دوم را دارد و 11T پرو از میکروفون دوم، اسپیکر دوم و اینفرارد میزانی می‌کند. به روی فریم پایینی هر دو گوشی نیز اسپیکر، میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و خشاب سیم کارت دیده می‌شود.

اما کدام قاتل پرچمدار ارگونومی بهتری دارد و خوش دست‌تر است؟ گلکسی S21 FE وزنی ۱۷۷ گرمی و ضخامت ۷.۹ میلی متری دارد و در طرف دیگر این اعداد برای رقیب ۲۰۴ گرم و ۸.۸ میلی متر هستند. این موضوع و همچنین طول و عرض کمتر کهکشانی سامسونگ به سادگی نشان می‌دهد که S21 FE گوشی بسیار خوش دست‌تری به نسبت رقیب است.

مقایسه گلکسی S21 fe با شیائومی 11t پرو

سامسونگ نماینده‌ خود را به گواهی IP68 مجهز کرده و این یعنی کهکشانی کره‌ای‌ها می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. شیائومی 11 تی پرو از گواهی IP53 به معنای مقامت در برابر پاشش آب پشتیبانی می‌کند که طبیعتا قابل مقایسه با رقیب نیست.

فضای روبرویی این دو محصول بسیار شبیه به هم است؛ زیرا نمایشگر هر دو گوشی توانسته‌اند حدود ۸۵ درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص دهند و همچنین هر دو از دوربین سلفی درون پانچ هول کوچک مرکز بالای نمایشگر میزبانی می‌کنند.

مقایسه شیائومی 11t pro با گوشی s21 fe

خوشبختانه هر دو دستگاه برای مراقبت از شیشه‌های به کار رفته در طراحی خود از گوریلاگلس ویکتوس کمک گرفته‌اند که عملکرد بسیار خوب و مقاومی در برابر ضربه و همچنین خط و خش دارد.

در نهایت انتخاب برنده این بخش بر عهده شما، اما در حالت کلی در زمینه کیفیت ساخت نماینده شیائومی وضعیت بهتری دارد و از طرفی کهکشانی سامسونگ از نظر ارگونومی و همچنین پشتیبانی از گواهی IP68 بهتر از رقیب عمل می‌کند.

 

دو گوشی دیگر هم در رنج مشابه، مقایسه کردیم:
مقایسه بلک شارک 4 با گلکسی S21 Ultra

 

مقایسه S21 FE با شیائومی 11 تی پرو از نظر صفحه نمایش

برتری گلکسی S21 FE:

  • ندارد

برتری 11T Pro:

  • روشنایی بیشتر نمایشگر
  • پشتیبانی از Dolby Vision و گستره ۱ میلیارد رنگ

شیائومی به خوبی از این موضوع آگاه بوده که یک قاتل پرچمدار باید بتواند کیفیت نزدیک به پرچمداران را در اختیار بگذارد و در واقع با همین منطق در بخش نمایشگر 11 تی پرو کار کرده است. شیائومی 11 تی پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره‌ی ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. به علاوه این پنل نرخ تاچ ۴۸۰ هرتزی دارد که برای بازی کردن نکته‌ی بسیار با اهمیتی و خوبی است.

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با گوشی s21 fe سامسونگ

کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی و تحسین برانگیز است و قطعا شما را به وجد خواهد آورد. رنگ‌های بسیار زنده، شارپ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و محتوا کنتراست بالا دارد. رنگ مشکی در این پنل عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این مجموعه را تکیمل می‌کند. در این بازه‌ی قیمتی این قطعا بهترین پنلی است که می‌توان خریداری کرد.

سامسونگ نیز همواره عملکرد بسیار عالی در زمینه نمایشگر گوشی‌های خود دارد و برای این کهکشانی نیز همین اتفاق رخ داده و شاهد یک پنل ۶.۴ اینچی با رزولوشن FHD+ هستیم که در نهایت تراکم پیکسلی ۴۱۱ را در اختیار می‌گذارد. این پنل سوپر امولد از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما امکان مشاهده محتوای HDR10+ را خواهید داشت.

کیفیت این پنل نیز واقعا عالی است. همان طور که از سامسونگ و نمایشگرهای سوپر امولد آن انتظار داریم رنگ‌ها بسیار شارپ و با کنتراست عالی به نمایش گذاشته می‌شوند و شما تنها می‌توانید از دیدن محتوا در این صفحه نمایش لذت ببرید. این نمایشگر نیز مانند رقیب از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کرده و محتوا را به صورتی بسیار روان نمایش می‌دهد.

مقایسه صفحه نمایش s21 fe با شیائومی 11t pro

یکی دیگر از موضوعات مهم در این بخش روشنایی صفحه نمایش است. روشنایی نمایشگر شیائومی 11 تی پرو در حالت حداکثری تا حدود ۸۳۰ نیت قابل افزایش است و این عدد برای کهکشانی سامسونگ به حدود ۷۹۰ نیت محدود می‌شود. این یعنی در محیط‌های باز نماینده شیائومی مقداری نمایشگر روشن‌تری دارد و محتوا را واضح‌تر نمایش می‌دهد. البته که در حالت دستی نیز روشنایی پنل 11 تی پرو بیشتر از رقیب خود است.

در آخر با وجود این که صفحه نمایش هر دو قاتل پرچمدار واقعا عالی است می‌توانیم با اختلاف جزئی 11 تی پرو را به دلیل روشنایی بیشتر و پشتیبانی از Dolby Vision و گستره ۱ میلیارد رنگ برتر بدانیم.

 

قیمت شیائومی 11T Pro با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو از نظر اسپیکر

برتری گلکسی S21 FE:

  • ندارد

برتری 11T Pro:

  • کیفیت صدای بهتر و بیس بیشتر

هر دو گوشی از اسپیکرهای استریو برخوردار هستند. این اسپیکرها در این دو گوشی از نظر میزان و بلندی صدا بسیار شبیه به هم عمل کرده و هر دو عملکرد خوبی دارند. در واقع صدا به اندازه کافی بلند است.

از نظر کیفیت البته اسپیکرهای شیائومی 11 تی پرو کیفیت و شفافیت بهتری دارند و بیس بهتری نیز تولید می‌کنند. این اسپیکرها نت‌های میانی و بالا را تفکیک شده پخش می‌کنند و برنده این بخش هستند.

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو از نظر نرم افزار و رابط کاربری

از آنجایی که گلکسی S21 FE 5G گوشی بسیار جدیدی است از One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد.

البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو از نظر نرم افزار و رابط کاربری

در طرف دیگر شیائومی 11 تی پرو از MIUI 12.5 بر مبنای اندروید ۱۱ بهره می‌برد. این رابط کاربری به بلوغ خود بسیار نزدیک شده و شما عملکرد سریع و بدون مشکلی را از این رابط کاربری شاهد خواهید بود.

MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

پس انتخاب رابط کاربری برتر را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از نظر نرم افزاری بسیار خوب و سریع هستند و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شوید.

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو از نظر عملکرد سخت افزاری

برتری گلکسی S21 FE:

  • ندارد

برتری 11T Pro:

  • تراشه قوی‌تر و بهینه‌تر اسنپدراگون 888
  • نسخه رم ۱۲ گیگابایتی

شیائومی باز هم سنگ تمام گذاشته و برای گوشی خود به سراغ آخرین تراشه‌ی پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 رفته تا این محصول از نظر سخت افزاری در دنیای اندرویدی بی رقیب باشد.

اسنپدراگون 888 معماری ۵ نانومتری دارد و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kryo 680 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 660 را در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این گوشی بی نظیر است و تمام برنامه‌ها و بازی‌ها در نهایت گرافیک و کیفیت و بسیار سریع اجرا می‌شوند و شما می‌توانید از داشتن گوشی با سخت افزار عالی تا چند سال آسوده خاطر باشید. درواقع برنامه و بازی در حال حاضر نیست که بتواند تمام قدرت این تراشه را به چالش بکشد و با خیال راحت می‌توانید پردازش‌های سنگین خود را با این غول سخت افزاری انجام دهید.

این گوشی را ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و حافظه‌ی رم در نسخه‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی همراهی می‌کند.

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.

این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند. اما بحث اینجاست که این تراشه زودتر از رقیب داغ می‌شود و همچنین مصرف باتری خیلی بهینه‌ای هم ندارد.

مجموعه سخت افزاری کهکشانی سامسونگ را ۱۲۸و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1  و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا شما از بابت ذخیره سازی اطلاعات و مولتی تسکینگ آسوده خاطر باشید.

هر دو گوشی همچنین طبق چیزی که انتظار داریم از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از سریع‌ترین فناوری اینترنت همراه موجود در جهان بهره مند شوید.

در نهایت باید برنده‌ی این بخش را شیائومی 11 تی پرو اعلام کنیم؛ زیرا تراشه این گوشی مقداری قوی‌تر بوده و عملکرد بهینه‌تری نیز دارد. هرچند یادمان نرود که این جمله اصلا به این معنا نیست که گلکسی  S21 FEضعیف است و این کهکشانی قدرت سخت افزاری بسیار خوبی دارد.

 

خرید شیائومی 11 تی پرو با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو از نظر باتری

برتری گلکسی S21 FE:

  • ندارد

برتری 11T Pro:

  • مقداری شارژ دهی بهتر
  • سرعت شارژ بسیار بیشتر

شیائومی 11 تی پرو یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و کهکشانی کره‌ای‌ها از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. از آنجایی که اگزینوس 2100 به صورت خیلی خوبی بهینه نیست و همچنین سامسونگ در اقدامی عجیب از نرخ نوسازی تطبیقی استفاده نکرده و در نهایت شارژ دهی S21 FE خیلی عالی نیست.

در استفاده روزمره هر دو گوشی می‌توانند یک روز کامل را دوام بیاورند اما شارژ دهی 11 تی پرو مقداری بهتر از رقیب است.

شیائومی 11 تی پرو از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند، فناوری که این گوشی را به معنای واقعی کلمه بی رقیب می‌کند. در طرف مقابل گلکسی S21 FE شارژ سریع ۲۵ واتی دارد تا در مقابل رقیب عددی خنده دار به نظر برسد.

شیائومی 11 تی پرو در مدت زمان ۲۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ می‌شود و ۰ تا ۶۳ درصد این گوشی به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. واقعا حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند و فقط می‌توان شیائومی و این فناوری شارژ سریع بی نظیر این شرکت را تحسین کرد.

مقایسه S21 FE با 11 تی پرو از نظر دوربین

برتری گلکسی S21 FE:

  • دوربین تله فوتو
  • فوق عریض بهتر
  • برخورداری از لرزشگیر اپتیکال

برتری 11T Pro:

  • دوربین ماکرو
  • سلفی‌های کمی بهتر

به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مقایسه گوشی‌ها و به خصوص گوشی‌های قاتل پرچمدار می‌رسیم. دوربین‌ها نقش بسیار پر رنگی در انتخاب گوشی برتر دارند و در این بخش تلاش می‌کنیم تا دوربین‌های مختلف این دو محصول را با هم مقایسه کنیم.

دوربین اصلی

شیائومی 11 تی پرو سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین شیائومی 11 تی پرو

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S21 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی S21 FE و 11 تی پرو واقعا خوب بوده و در حد و اندازه دو گوشی قاتل پرچمدار است. عکس‌های هر دو محصول جزئیات زیادی دارند و رنج دینامیکی گسترده و همچنین نویز کم جزو مشخصات تصاویر آن‌ها است.

دوربین اصلی شیائومی 11 تی پرو در ثبت رنگ‌ها عملکرد بهتری دارد و سوژه‌ها را با رنگ بندی دقیق‌تری به ثبت می‌رساند. کنتراست و شارپنس هر دو دوربین خوب است اما باز هم 11 تی پرو از نظر وایت بالانس کمی متعادل‌تر عمل می‌کند.

در نهایت بسیار سخت است که یکی از این دو گوشی را برنده بدانیم؛ زیرا ممکن است شما تصاویر با غلظت رنگ بیشتر یا به اصطلاح Vivid‌ را ترجیح بدهید.

 

 

دوربین فوق عریض

شیائومی برای نماینده خود دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی را مناسب دیده و سامسونگ به سراغ سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی رفته است. دوربین فوق عریض شیائومی 11 تی پرو معمولی است و نمی‌توانیم آن را به خوبی دوربین اصلی بدانیم. درواقع تصاویر قابل قبول بوده و عالی نیستند.

از طرف دیگر گلکسی S21 FE بهتر از 11 تی پرو در این بخش عمل می‌کند و تصاویری با جزئیات بیشتر و کنتراست بهتر به ثبت می‌رساند و همین موضوع برای برنده اعلام کردن کهکشانی کره‌ای‌ها در این بخش کافی است.

 

 

 

دوربین تله فوتو

گلکسی S21 FE دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی دارد و برای شیائومی 11T pro این لنز در نظر گرفته نشده است. به لطف لنز تله فوتو، کهشکانی سامسونگ می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال و تا ۳۰ برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. کیفیت تصاویر دوربین تله فوتو را مناسب ارزیابی می‌کنیم و شما می‌تواند تصاویر خوبی به خصوص در حالتی که تا ۳ برابر یا کمتر به روی سوژه زوم کرده باشید به ثبت برسانید.

 

قیمت گوشی S21 Fe 5g سامسونگ با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

دوربین سلفی

برای دوربین سلفی 11 تی پرو سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و در طرف دیگر گلکسی S21 FE سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد. سلفی‌های ثبت شده با هر دو گوشی برای این بازه قیمتی مناسب هستند اما سلفی‌های نماینده شیائومی شارپنس بهتری دارند و به نظر جزئیات بیشتری را هم شامل می‌شوند.

البته که کمی دشوار است بخواهیم یکی را برتر از دیگری بدانیم اما به نظر می‌رسد در بسیاری از مواقع سلفی‌های 11 تی پرو کمی بهتر از رقیب هستند.

ماکرو

شیائومی 11 تی پرو دوربین تله فوتو ماکرو با سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. این دوربین شاید از نظر رزولوشن مانند بسیاری دیگر از گوشی‌ها باشد اما به دلیل فوکوس خودکار و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری می‌تواند عکس‌های ماکرو بسیار جذابی به ثبت برساند.

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید با این دوربین ماکرو عکس‌های بسیار خلاقانه و جالبی به ثبت برسانید و طبیعتا S21 FE چنین قابلیتی ندارد و شاید بتوانید به کمک لنز تله فوتو عکس‌های ماکرو به ثبت برسانید.

کیفیت دوربین ماکرو با شیائومی 11t

پرتره

پرتره‌های هر دو گوشی با دوربین اصلی به ثبت می‌رسد و فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه به حالت نرم افزاری انجام می‌شود. کیفیت این تصاویر بسیار خوب است؛ چرا که سوژه به خوبی از پس‌زمینه برش می‌خورد و همچنین سوژه جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب دارد.

البته که چون دوربین اصلی این دو گوشی اختلاف رنگ دارد طبیعتا این موضوع در عکس‌های پرتره نیز نمود پیدا می‌کند ولی به طور کلی پرتره‌ها رضایت شما را جلب خواهند کرد و از جزئیات سوژه و همچنین دقت برش رضایت خواهید داشت.

 

 

جمع بندی

این دو گوشی در حال حاضر قیمتی بسیار نزدیکی به هم دارند و هر دو هم واقعا گوشی‌های خوبی هستند. اگر قاتل پرچمداری می‌خواهید که ارگونومی بهتری داشته باشد و از گواهی IP68 بهره ببرد و همچنین از دوربین تله فوتو و امکان زوم ۳۰ برابری بهره مند شوید باید به سراغ S21 FE بروید.مقایسه شیائومی 11t پرو با گلکسی s21 fe

از طرفی اگر گوشی با کیفیت ساخت بهتر می‌خواهید که نمایشگر روشن‌تری داشته باشد و در بخش اسپیکر، سخت افزار، باتری و سرعت شارژ و همچنین دوربین ماکرو و سلفی بهتر از رقیب عمل کند به نظر انتخاب 11 تی پرو منطقی‌تر از رقیب است.

سوالات متداول

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد و برای بازی مناسب‌تر است؟ هر دو گوشی در زمینه سخت افزاری جزو بهترین گوشی‌های جهان هستند و قطعا نگرانی از این بابت وجود ندارد. اما به طور کلی عملکرد بهتر و پایدارتر اسنپدراگون 888 باعث می‌شود 11 تی پرو را برتر بدانیم.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ از نظر شارژ دهی نماینده شیائومی مقداری بهتر از رقیب عمل می‌کند و در زمینه سرعت شارژ با اختلاف بسیار زیادی نماینده شیائومی برنده است.

کدام گوشی دوربین‌های بهتری دارد؟ گلکسی S21 FE از دوربین تله فوتو برخوردار است و همچنین از OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز بهره می‌برد. پس از نظر کیفیت هر دو دوربین‌های بسیار عالی دارند اما ترکیب دوربین‌های کهکشانی سامسونگ جذاب‌تر است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

29 نظر

  1. Meysam

    سلام 11tpro پک هند ارزش خرید داره یا فرقی با گلوبال نداره ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Meysam

      سلام وقت خوش مشکلی نداره
  2. امین

    سلام یه سوال داشتم
    من خودم به سامسونگ علاقه دارم اما تو این مقایسه معلومه که شیائومی بهتره. به نظرتون کدوم ارزش خرید داره ؟

    1. Kami

      پاسخ به امین

      قطعاً 11tporo
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امین

      سلام وقت بخیر بسته به نیاز شما داره سخت افزار ۱۱ تی پرو قوی‌تر هست و سرعت شارژ بسیار بهتری هم داره، باتری هم کمی بهتر نگه میداره از طرفی S21 fe دوربین تله فوتو داره و زوم اپتیکال ارائه میده تصمیم با شما
      1. Parsa amid

        پاسخ به احسان نیک پی

        با سلام سامسونگ s21fe ارزش خرید بالایی داره یا شیاعومی 11tpro
  3. Bahman

    من s21 fe دارم و همکارم ۱۱تی پرو…دوربین اس توی رنگبندی طبیعی ولی درکل به پای پرو نمیرسه…تنها مزیت گوشی اس ضد آب بودنشه نسبت به پرو و تمام

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Bahman

      سلام وقت بخیر شیائومی ۱۱ تی پرو ارزش خرید بیشتری داره قطعا
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-s21-fe-%d8%a8%d8%a7-11-%d8%aa%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads