داغ ترین ها :
مقایسه S21 fe با S20 fe 5G

مقایسه S21 fe با S20 fe 5G

گوشی‌های قاتل پرچم‌دار دسته‌بندی خاصی از گوشی‌های هوشمند هستند که در دنیایی بین پرچم‌دار و گوشی‌های میانرده قرار می‌گیرند. این گوشی‌ها در بسیاری از موارد شبیه به پرچم‌داران هستند و مهم‌ترین برتری آن‌ها قیمت پایین‌تر است. شرکت کره‌ای سامسونگ قاتل پرچم‌دارها خود را با پسوند FE یا Fan Edition یا نسخه طرفداران روانه بازار می‌کند و امسال شاهد نسخه دوم این سری گوشی‌های سامسونگ یعنی S21 FE هستیم. نسل قبل یعنی S20 FE نیز همچنان با قیمت کمتر در بازار قابل خرید است اتفاقا همچنان هم ارزش خرید خوبی دارد.

در ادامه این مطلب قصد داریم دو گوشی گلکسی S21 FE 5G را با S20 FE 5G در بخش‌های مختلف مقایسه کرده و کهکشانی برتر را مشخص کنیم و در نهایت به این سوال پاسخ بدهیم که آیا S21 FE 5G ارزش اختلاف قیمت حدود 2 الی 2.5 میلیونی را دارد یا خیر. پس در ادامه همراه تکنولایف باشید.

 

خرید جدیدترین گوشی های برند Samsung را در سایت تکنولایف بررسی کنید: قیمت گوشی های سامسونگ

 

مقایسه طراحی گلکسی S20 FE با S21 Fe

این بخش را با گلکسی S20 FE‌ آغاز می‌کنیم، کهکشانی که از قاب پشتی پلاستیکی با طراحی مات استفاده می‌کند و به روی قاب پشتی آن تنها یک فریم مستطیلی دوربین‌ها و یک لوگوی سامسونگ در پایین دیده می‌شود.

فریم دوربین‌های این گوشی سه دوربین را شامل می‌شود و خود فریم مشکی رنگ است. این فریم کمی بیرون زدگی نیز دارد ولی به حدی نیست که مشکلی را برای شما در طول استفاده ایجاد کند و به‌راحتی بیرون‌زدگی با استفاده از قاب برطرف می‌شود.

مقایسه طراحی گلکسی S20 FE با S21 Fe

در طرف دیگر طراحی S21 FE با نسل قبل تفاوت دارد و این کهکشانی از طراحی جدیدتر و به روزتری استفاده می‌کند. در طراحی این گوشی به طور کلی لبه‌ها کمی تخت‌تر شده‌اند ولی جنس بدنه همچنین پلاستیک است و از طراحی مات نیز بهره می‌برد.

به روی این قاب پشتی فریم دوربین قرار گرفته که حالا شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته و دیگر به صورت یک فضای مشکی کامل نیست و قاب پشتی به صورت یکپارچه با فریم دوربین درآمده و فضای بین لنزها را نیز به اشغال خود درآورده است. این فریم کمی بیرون زدگی دارد ولی چون با شیب ملایمی این بیرون زدگی به قاب پشتی متصل شده است خیلی به چشم نمی‌آید.

طراحی قاب پشتی S21 FE حس بسیار بهتری را به شما منتقل می‌کند و طراحی جدید فریم دوربین‌ها باعث می‌شود که طراحی از یکپارچگی بیشتری برخوردار باشد. کهکشانی جدید نسبت به نسل قبل وزن و ضخامت کمتری نیز دارد که این باعث می‌شود گوشی خوش دست‌تری به حساب بیاید.مقایسه طراحی گلکسی S20 FE با S21 Fe

گلکسی S21 FE وزنی برابر با 177 گرم دارد و این عدد برای نسل قبل برابر با 190 گرم است. از طرفی ضخامت S21 FE حدود 0.5 میلی متر کمتر از S20 FE بوده و ضخامتی برابر با 7.9 میلی متر دارد. به علاوه کهکشانی نسل جدید حدود 4 میلی متر نیز کوتاه‌تر است تا همه جوره خوش دست‌تر باشد و برنده بخش ارگونومی شود.

فریم اطراف هر دو کهکشانی آلومینیومی است با این تفاوت که S21 FE از طراحی مات استفاده می‌کند و نسل قبل طراحی برق دارد. در سمت راست هر دو گوشی دکمه‌های پاور قرار گرفته است و S20 FE در بالا از خشاب سیم کارت و میکروفون دوم میزبانی می‌کند. کهکشانی جدید در بالا فقط اسپیکر دوم را شامل می‌شود.

هر دو قاتل پرچم‌دار در پایین میکروفون اصلی، درگاه Type C و اسپیکر را در برمی‌گیرند و S21 FE در این بخش از خشاب سیم کارت نیز میزبانی می‌کند. در نهایت نوبت به قاب جلویی می‌رسد قسمتی که یک تفاوت قابل توجه بین دو گوشی وجود دارد.

به طور کلی قاب جلویی این دو برادر شبیه به هم است و هر دو در بالا از دوربین سلفی درون یک پانچ هول پشتیبانی می‌کنند ولی تفاوت در حاشیه‌های اطراف نمایشگر و نسبت نمایشگر به بدنه است. پنل گلکسی S21 FE توانسته حدود 90 درصد از نمای روبرویی گوشی را به خود اختصاص دهد در صورتی که این عدد برای S20 FE برابر با 85 درصد است.مقایسه طراحی گلکسی S20 FE با S21 Fe

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسل جدید بسیار کمتر است و تماشای محتوای در نمایشگر کم حاشیه این کهکشانی لذتی دو چندان دارد. تفاوت بزرگ دیگر در مقاومت شیشه جلویی خود را نشان می‌دهد، جایی که  S21 FE از گوریلاگلس ویکتوس استفاده می‌کند و S20 FE به گوریلاگلس نسل 3 مجهز شده که این دو اصلا با هم قابل مقایسه نیستند و نمایشگر کهکشانی جدید مقاومت بسیار بیشتری در برابر شکستن و خط افتادن دارد.

هر دو قاتل پرچم‌دار از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند تا از این نظر نیز خود را به دنیای گوشی‌های پرچم‌دار نزدیک کنند. این یعنی دو کهکشانی می‌توانند برای مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری از ورود آب به درون گوشی جلوگیری کنند.

مقایسه طراحی گلکسی S20 FE با S21 Fe

در نهایت برنده این بخش را S21 FE می‌دانیم؛ چرا که این گوشی ارگونومی بهتری دارد و خوش دست‌تر است و همچنین نمایشگر آن حاشیه‌های بسیار کمتری دارد و شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ است. در آخر پنل روبرویی این گوشی مقاومت بسیار بهتری به نسبت نسل قبل دارد و ظاهر جدیدتر این کهکشانی زیبایی بیشتری را برای آن به ارمغان آورده است.

 

قیمت گوشی S20 Fe 5G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش گوشی S21 Fe با S20 Fe

گلکسی S20 FE یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن مرسوم FHD+ و تراکم ۴۰۷ پیکسل بر هر اینچ دارد و از محتوای HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این مشخصات یک نمایشگر بسیار خوب را نوید می‌دهند.

کیفیت نمایشگر S20 FE دقیقا همان چیزی است که از سامسونگ انتظار داریم. پنل کیفیت بسیار خوبی دارد و محتوا با شارپی عالی و رنگ بندی خوش آب و رنگ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و عمق رنگ مشکی بینهایت است. این پنل همه چیز را زنده و پویا به نمایش می‌گذارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم باعث می‌شود تجربه‌ای بسیار لذت بخش از کار کردن با این گوشی نصیبتان شود و همه‌ی محتوا بسیار روان در این پنل به نمایش گذاشته شوند.مقایسه صفحه نمایش گوشی S21 Fe با S20 Fe

در طرف مقابل در S21 FE هم شاهد یک پنل ۶.۴ اینچی با رزولوشن FHD+ هستیم که در نهایت تراکم پیکسلی ۴۱۱ را در اختیار می‌گذارد. این پنل سوپر امولد از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما امکان مشاهده محتوای HDR10+ را خواهید داشت.

کیفیت این پنل نیز واقعا عالی است. همان طور که از سامسونگ و نمایشگرهای سوپر امولد آن انتظار داریم رنگ‌ها بسیار شارپ و با کنتراست عالی به نمایش گذاشته می‌شوند و شما تنها می‌توانید از دیدن محتوا در این صفحه نمایش لذت ببرید. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی کرده و محتوا را به صورتی بسیار روان نمایش می‌دهد.

پنل S21 FE به دلیل حاشیه‌های کمتر گزینه جذاب‌تری برای مشاهده محتوا است و در غیر این صورت از نظر کیفیت وضعیت دو پنل یکسان است. روشنایی صفحه نمایش این دو کهکشانی در حالت دستی حدود 400 نیت است و در صورت فعال شدن روشنایی خودکار و قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید این عدد به حدود 800 نیت می‌رسد. این میزان روشنایی برای کار کردن با گوشی در محیط‌های باز کاملا کافی است و از این نظر با هیچگونه محدودیتی مواجه نخواهید شد.مقایسه صفحه نمایش گوشی S21 Fe با S20 Fe

در تنظیمات صفحه نمایش هر دو رقیب می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

به واسطه‌ی امولد بودن پنل‌ها رنگ سفید کمی مایل به زرد به نمایش درمی‌آید و شما می‌توانید به صورت دستی در تنظیمات این موضوع را تا حد خوبی برطرف کنید. در نهایت اما رنگ سفید دقیقی را مانند پنل‌های IPS شاهد نیستیم.

در آخر باید بگوییم که در این بخش برنده‌ای وجود ندارد و هر دو گوشی مانند هم عمل می‌کنند و تنها S21 FE 5G از نظر حاشیه‌های کمتر نسبت به رقیب برتری دارد که این موضوع باعث نمی‌شود این کهکشانی را در این بخش برتر در نظر بگیریم.

 

قیمت گوشی S21 Fe با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

تفاوت اسپیکر S20 Fe با S21 Fe

هر دو کهکشانی از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند. اسپیکر اصلی هر دو گوشی قاتل پرچم‌دار در پایین قرار گرفته و اسپیکر مکالمه در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو ظاهر می‌شود.

از نظر بلندی هر دو گوشی عملکرد بسیار شبیه به هم و قابل قبول و مناسبی دارند. نمی‌توانیم بلندی صدا را عالی بدانیم و باید آن را خوب در نظر بگیریم. صدا به صورت فراگیر به گوش می‌رسد و وکال شفافیت رضایت بخشی دارد و صدایی تفکیک شده به گوش شما می‌رسد.تفاوت اسپیکر S20 Fe با S21 Fe

در کل در بخش اسپیکر هر دو محصول بسیار شبیه به هم و البته رضایت بخش عمل می‌کنند ولی عملکرد آن‌ها کمی ضعیف‌تر از گوشی‌های پرچم‌دار است که این موضوع کاملا امری منطقی به نظر می‌رسد و به دلیل قیمت کمتر نسبت به پرچم‌دار باید تفاوت‌هایی نیز وجود داشته باشد.

 

مقایسه گلکسی S21 FE با 12 تی پرو:
شیائومی 12t pro بهتر است یا S21 fe

 

قیاس نرم افزار و رابط کاربری S20 اف ای با S21 Fe

از آنجایی که گلکسی S21 FE 5G گوشی بسیار جدیدی است از One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد.

البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.قیاس نرم افزار و رابط کاربری S20 اف ای با S21 Fe

درست است که به صورت پیش فرض گلکسی S20 FE نسخه نرم افزاری قدیمی‌تری دارند ولی در حال حاضر One UI 4 بر پایه اندروید 12 برای این کهکشانی نیز در دسترس است به این ترتیب هیچ تفاوتی بین دو گوشی در این قسمت وجود ندارد.

رابط کاربری سامسونگ به خصوص در نسخه 4 از One UI بسیار به پختگی و بلوغ رسیده و حالا عملکرد پایداری و کم نقصی را از خود به نمایش می‌گذارد و به طور حتم در دنیای گوشی‌های هوشمند این رابط کاربری را می‌توانیم یکی از بهترین‌ها در نظر بگیریم.

 

خرید گوشی S21 Fe 5G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

عملکرد سخت افزاری و امنیت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی قاتل پرچم‌دار همین بخش سخت افزاری است؛ زیرا محصول باید توانایی رقابت کردن با گوشی‌های پرچم‌دار در این زمینه را داشته باشد و معمولا گوشی‌های پرچم‌دار هم از بهترین تراشه‌های موجود برخوردار هستند.

همان طور که قطعا می‌دانید S20 FE در دو نسخه 4G و 5G در دسترس قرار دارد و در این مطلب ما در حال بررسی نسخه 5G این کهکشانی هستیم. گلکسی S20 FE 5G از تراشه‌ی اسنپدراگون 865 بهره می‌برد. این تراشه‌ی ۷ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kryo 585 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 585 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 را در بر می‌گیرد.

این تراشه پرچم‌دار کوالکام بوده و به خوبی نشان داده که چه توانایی‌های زیادی دارد. S20 FE 5G هم به راحتی و به خوبی می‌تواند از پس همه‌ی کارها بربیاید و همه‌ی بازی‌های سنگین را در نهایت گرافیک موجود و بدون افت فریم اجرا کند. با داشتن این سخت افزار شما می‌توانید از داشتن عملکردی بسیار خوب حداقل تا ۲ سال آسوده خاطر باشید.

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.

این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند. اما بحث اینجاست که این تراشه زودتر از رقیب داغ می‌شود و همچنین مصرف باتری خیلی بهینه‌ای هم ندارد.عملکرد سخت افزاری و امنیت S21 fe

در واقع به طور کلی تراشه اگزینوس 2100 موجود به روی S21 FE حدود 10 الی 15 درصد قوی‌تر از تراشه اسنپدراگون 865 موجود به روی S20 FE 5G است اما باید در نظر داشت که پایداری تراشه S20 FE بیشتر از رقیب است و به همین دلیل شاید کمی دشوار باشد که بخواهیم یکی از کهکشانی‌ها را در این بخش برنده بدانیم.

هر دو گوشی در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایتی حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و حافظه رم 6 یا 8 گیگابایتی در دسترس قرار دارند و بین این دو کهکشانی تنها S20 FE از درگاه کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید حافظه داخلی آن را به کمک کارت حافظه افزایش دهید.

هر دو گوشی در بخش امنیتی از دو روش متداول تشخیص چهره دو بعدی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سرعت و دقت قابل قبول و مناسبی دارد ولی به روی امنیت کامل آن نمی‌توان حساب باز کرد و همچنین با کم شدن نور محیط نیز کارایی خود را از دست می‌دهد.

حسگر اثر انگشت این دو کهکشانی به صورت زیر نمایشگر و اپتیکال است. این حسگر سرعت و دقت قابل قبولی دارد ولی عملکرد آن به سرعت حسگر اولتراسونیک پرچم‌دار سامسونگ نیز و گاهی شاهد مشکلاتی با این حسگر خواهید بود.

 

 

مقایسه باتری گوشی S20 Fe با S21 Fe

برای هر دو قاتل پرچم‌ دار باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است ولی در عمل به دلیل تفاوت در تراشه به احتمال زیاد شارز دهی متفاوتی را شاهد خواهیم بود. گلکسی S21 FE می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند که این عملکرد قابل قبول و خوبی به حساب می‌آید.

گلکسی S20 FE 5G عملکرد بهتری دارد و می‌توان گفت که شارژ دهی این کهکشانی حدود 15 درصد بهتر از رقیب است و این موضوع به دلیل پایداری بیشتر تراشه اسنپدراگون 865 حاصل شده است.

گلکسی S20 FE از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند ولی در طی حرکتی عجیب از سامسونگ با آداپتوری 15 واتی روانه بازار شده است. با آداپتور داخل جعبه 1 ساعت و 35 دقیقه برای شارژ این کهکشانی نیاز است و با خرید آداپتور 25 وات این زمان به 1 ساعت و 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.مقایسه باتری گوشی S20 Fe با S21 Fe

گلکسی S21 FE هم از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند ولی درون جعبه این قاتل پرچم‌ دار خبری از آداپتور نیست و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید. این کهکشانی نیز با آداپتور 25 واتی مانند رقیب در مدت حدود 1 ساعت و 10 دقیقه فول شارژ می‌شود.

در نهایت در بخش باتری شاید بتوانیم S20 FE 5G را برنده اعلام کنیم؛ چرا که اولا حدود 15 درصد شارژ دهی بهتری به نسب نسل جدید دارد و ثانیا آداپتور درون جعبه آن وجود دارد و نیاز نیست که به صورت جداگانه شما اقدام به خرید آداپتور کنید.

 

مقایسه جزئیات پرچمداران:
شیائومی 11t Pro بخریم یا آیفون 13 معمولی

 

دوربین

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در گوشی‌های قاتل پرچم‌ دار همین بخش دوربین آن‌ها است. هر دو کهکشانی در قاب پشتی میزان سه لنز مختلف اصلی، فوق عریض و تله فوتو هستند که در ادامه به معرفی این لنزها و کیفیت نهایی آن‌ها می‌پردازیم.

مقایسه باتری گوشی S20 Fe با S21 Fe

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S20 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S21 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

همان طور که مشاهده می‌کند عملا دوربین اصلی هر دو برادر یکسان است و سامسونگ از سنسور جدیدی استفاده نکرده است. اما این باعث می‌شود که خروجی عکس‌های دوربین اصلی نیز یکسان باشد؟ خیر! تفاوت تراشه تفاوت‌هایی را در پردازش تصاویر به وجود آورده و به روی کیفیت نهایی تأثیر می‌گذارد.

مقایسه دوربین S20 Fe با S21 Fe

هر دو گوشی می‌توانند عکس‌های خوبی با جزئیات بالا و رنج دینامیکی وسیع به ثبت برسانند و نویز در عکس‌های هر دو گوشی به ندرت دیده می‌شود. کنتراست و شارپنس عکس‌های هر دو کهکشانی نیز خوب و رضایت بخش است ولی در نهایت S21 FE به لطف پردازنده خود کمی بهتر عمل می‌کند و تصاویر این گوشی شارپنس و کنتراست بهتری دارند.

البته این تفاوت به گونه‌ای نیست که بتوانیم بگوییم دوربین اصلی S21 FE خیلی بهتر از S20 FE 5G عمل می‌کند ولی به طور کلی عملکرد آن در بخش دوربین اصلی کمی بهتر است و تصاویر بهتر پردازش می‌شوند.

دوربین فوق عریض

هر دو قاتل پرچم‌ دار از دوربین فوق عریض با سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. سنسور S21 FE ساخت سونی است ولی اطلاعاتی از سنسور فوق عریض S20 FE 5G در دست نیست و نمی‌دانیم که دوربین فوق عریض دو گوشی سنسور یکسانی دارد یا خیر.

عکس‌های فوق عریض هر دو کهکشانی به نسبت ماهیت تصاویر فوق عریض بسیار خوب هستند و به خصوص S21 FE عالی عمل می‌کند. در این عکس‌ها جزئیات مناسب و کافی دیده می‌شود و شارپنس نیز در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد.

نویز این تصاویر کم است و رنج دینامیکی و دقت رنگ مطلوبی را نیز داریم، هرچند که عکس‌های فوق عریض کمی گرم‌تر از عکس‌های دوربین اصلی به ثبت می‌رسند. در نهایت با وجود عملکرد بسیار خوب دو کهکشانی در این بخش گلکسی S21 FE را برنده می‌دانیم.

دوربین تله فوتو

هر دو گوشی دوربین تله فوتو با سنسور 8 مگاپیکسلی دارند و می‌توانند تا 3 برابر به صورت اپتیکال به روی سوژه‌ها زوم کنند. عکس‌های تله فوتو هر دو قاتل پرچم‌ دار رضایت بخش و قابل قبول هستند و از بودن این لنز در این دو گوشی بسیار خوشحال هستیم. در واقع طبیعتا کیفیت کمتر از پرچم‌ دار است ولی قیمت هم کمتر است و همین انتظار را داریم.

جالب است که تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت می‌شوند و سامسونگ به صورت نرم افزاری رزولوشن را تغییر می‌دهد که البته خیلی هم موافق این موضوع نیستیم و گاهی باعث کاهش کیفیت تصاویر می‌شود.

این عکس‌ها با توجه به داشتن جزئیات کافی و رنج دینامیکی قابل قبول و شارپنس و کنتراست مناسب می‌توانند رضایت شما را جلب کنند و به احتمال قوی از عملکرد دوربین تله فوتو رضایت خواهید داشت.

دوربین سلفی

هر دو برادر از دوربین‌های سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و کیفیت عکس‌های سلفی نیز خوب است. این تصاویر نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند و نویز به خوبی در آن‌ها کنترل شده و در حد کم نگه داشته می‌شود.

از نظر کنتراست، شارپنس و رنج دینامیکی نیز می‌توانیم تصاویر سلفی را مناسب و رضایت بخش بدانیم و در کل به نسبت قیمت کیفیت سلفی‌ها خوب است. البته که برنده‌ای در این بخش نداریم و تصاویر بسیار شبیه به نظر می‌رسند.

پرتره

شما می‌توانید پرتره‌های خود را هم با دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری و هم با دوربین اصلی به ثبت برسانید. در هر دو صورت در تصاویر پرتره سوژه با برش نسبتا دقیقی از پس زمینه جدا شده و پس زمینه به صورت بسیار طبیعی مات می‌شود.

تفاوت این دو پرتره در جزئیات سوژه است. پرتره‌های گرفته شده با لنز تله فوتو جزئیات کمتری دارند و سوژه در بسیار از مواقع حالت نرم و بدون جزئیات به خود می‌گیرد و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پرتره‌های خود را با دوربین اصلی به ثبت برسانید.

 

شاید نیاز داشته باشید:
چگونه بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم

 

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا گلکسی S21 FE و گلکسی S20 FE 5G را در تمام بخش‌ها به طور مفصل با هم مقایسه کرده و در نهایت برنده هر بخش را مشخص کنیم تا شما بسته به اولویت‌های خود کار ساده‌تری پیش رو داشته باشید.

به طور کلی اما اگر گوشی با ارگونومی بهتر و ظاهر جذاب‌تر می‌خواهید که نمایشگر آن حاشیه‌های کمتری داشته باشد و دوربین اصلی و فوق عریض آن مقداری عکس‌های بهتری به ثبت برسانند و اختلاف قیمت برای شما چندان مهم نیست به سراغ S21 FE بروید.تفاوت S21 Fe با S20 Fe

اما اگر بودجه محدودتری دارید و می‌خواهید یک گوشی همه فن حریف خریداری کنید که در زمینه باتری نیز مقداری بهتر عمل کند و درون جعبه نیز آداپتور داشته باشد به سراغ گلکسی S20 FE 5G بروید. در نهایت انتخاب با شما خواهد بود.

سوالات متداول

کدام گوشی در بخش طراحی بهتر است؟ برنده بخش طراحی و کیفیت ساخت را S21 FE می‌دانیم؛ چرا که این گوشی ارگونومی بهتری دارد و خوش دست‌تر است و همچنین نمایشگر آن حاشیه‌های بسیار کمتری دارد و شبیه به گوشی‌های پرچم‌ دار سامسونگ است. در آخر پنل روبرویی این گوشی مقاومت بسیار بهتری به نسبت نسل قبل دارد و ظاهر جدیدتر این کهکشانی زیبایی بیشتری را برای آن به ارمغان آورده است.

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ به‌طور کلی تراشه اگزینوس 2100 موجود به روی S21 FE حدود 10 الی 15 درصد قوی‌تر از تراشه اسنپدراگون 865 موجود به روی S20 FE 5G است اما باید در نظر داشت که پایداری تراشه S20 FE بیشتر از رقیب است و به همین دلیل شاید کمی دشوار باشد که بخواهیم یکی از کهکشانی‌ها را در این بخش برنده بدانیم.

کدام گوشی باتری بهتری دارد؟ در نهایت در بخش باتری شاید بتوانیم S20 FE 5G را برنده اعلام کنیم؛ چرا که اولا حدود 15 درصد شارژ دهی بهتری به نسب نسل جدید دارد و ثانیا آداپتور درون جعبه آن وجود دارد و نیاز نیست که به صورت جداگانه شما اقدام به خرید آداپتور کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-s21-fe-%d8%a8%d8%a7-s20-fe/
ads
ads