داغ ترین ها :
موتورولا اج X30 همراه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شد

موتورولا اج X30 همراه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شد

درنهایت زمان آن فرا رسیده تا شاهد معرفی جدیدترین پرچم‌دار زیرمجموعه‌ی لنوو یعنی موتورولا اج X30 باشیم که همراه با مشخصات درخور توجه ازجمله تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 1 معرفی شده است.

اگر از علاقه‌مندان به حوزه‌ی فناوری باشید، حتما خبر دارید که کوالکام چندی پیش تراشه‌ی پرچم‌دار جدید خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 را معرفی کرد؛ تراشه‌ای که از توان پردازشی قابل توجهی بهره می‌برد و گویا موتورولا اج X30 اولین گوشی هوشمندی است که همراه با چنین تراشه‌ای معرفی شده و به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود.

موتورولا اج X30 در دو مدل معرفی شده که مدل ویژه‌ی آن یعنی X30 Special Edition علاوه بر امکانات نسخه‌ی استاندارد از ویژگی دوربین سلفی مخفی شده در پشت صفحه‌نمایش استفاده می‌کند. چنین اتفاقی در حالی رخ داده که مدل استاندارد از حفره‌ای بالای صفحه‌نمایش برخوردار شده تا دوربین سلفی را در درون این حفره، میزبانی کند. موتورولا علاوه بر سری X30 گوشی هوشمند دیگری به نام موتو S30 را معرفی کرده که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده می‌کند.

 

قیمت امروز گوشی های موتورولا را در سایت تکنولایف بررسی کنید: گوشی موتورولا

 

مشخصات سخت‌افزاری موتورولا اج X30

موتورولا اج X30 از صفحه‌نمایشی ۶.۷ اینچی برخوردار شده که پنل OLED به همراه دارد و از وضوح تصویر +FHD و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کند. همانطور که پیشتر ذکر شد در بالای صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند، حفره‌ای قرار گرفته تا دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی را در خود جای دهد.

دوربین سلفی محصول برند چینی از سایز حسگر ۱/۲.۸ اینچی برخوردار شده و سایز پیکسل آن نیز به ۰.۶۱ میکرومتر می‌رسد. نسخه‌ی ویژه‌ی پرچم‌دار جدید موتورولا نیز از چنین دوربین سلفی استفاده می‌کند، البته دوربین سلفی در زیر صفحه‌نمایش مخفی خواهد بود. با این حال، جالب به نظر می‌رسد که بتوان کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین‌های دو محصول را کنار یکدیگر قرار داده و آن‌ها را مقایسه کرد.

بنچمارک گوشی موتو edge x30

صفحه‌نمایش پرچم‌دار جدید موتورولا علاوه بر اینکه خروجی با رنگ‌های ۱۰ بیتی ارائه می‌دهد، بلکه از محتوای +HDR نیز به صورت نیتیو پشتیبانی می‌کند. موتورولا در مورد مشخصات سخت‌افزاری و توانمندی تراشه‌ی جدید کوالکام گفته که اسنپدراگون 8 نسل 1 می‌تواند در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس از نظر پردازنده‌ی مرکزی ۲۰ درصد عملکرد بهتر و از نظر پردازنده‌ی گرافیکی ۳۰ درصد عملکرد بهتر ارائه دهد. چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که از نظر هوش مصنوعی نیز عملکرد تراشه‌ی جدید کوالکام در حدود ۴۰۰ درصد بهتر از تراشه‌ی نسل پیشین است.

چنین آماری را بنچمارک‌هایی مانند انتوتو نیز تایید می‌کنند. اخیرا گزارشی منتشر شده که عملکرد پرچم‌دار جدید موتورولا به همراه تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را در بنچمارک انتوتو نشان می‌داد. موتورولا اج X30 توانسته بود امتیاز ۱۰۶۱۳۶۱ را به دست آورد. باید در نظر داشت که محصول جدید شرکت موتورولا همراه با حافظه‌ی رمی از نوع LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 به بازار عرضه می‌شود.

 

 

مشخصات موتو اج ایکس 30

در پنل پشتی پرچم‌دار جدید شرکت چینی ماژول دوربینی قرار گرفته که از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین از حسگر OV50A شرکت امنی‌ویژن استفاده می‌کند از سایز حسگر 1/1.55 اینچی و OIS برخوردار است. ابعاد پیکسل این دوربین به ۲ میکرومتر می‌رسد. البته چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که پیکسل‌های تصویر ثبت شده از طریق ادغام پیکسل‌ها از ۴ پیکسل به ۱ پیکسل تنزل یابند.

روی ماژول، دوربین دیگری نیز قرار دارد که از وضوح تصویر ۵۰ مگاپیکسلی و حسگر S5KGM1 سری ایزوسل استفاده می‌کند. این دوربین از لنز اولتراواید یا فوق عریض برخوردار شده است. آخرین دوربین روی ماژول نیز از وضوح تصویر ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و از آن برای سنجش میزان عمق در تصویر استفاده خواهد شد. شما می‌توانید با استفاده از دوربین پرچم‌دار جدید موتورولا ویدئوهایی را با فرمت 4K ضبط کند.

دوربین سلفی Moto Edge X30

از امکانات دیگر موتورولا اج X30 می‌توان به باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد که امکان شارژ آن به‌صورت باسیم در سرعت ۶۸ وات وجود دارد. برای سیستم‌عامل نیز موتورولا در نظر دارد محصول جدید خود را همراه با سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به بازار عرضه کند.

قیمت موتورولا اج X30

موتورولا اج X30 در سه مدل روانه‌ی بازار می‌شود. مدل اول از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که از برچسب قیمتی معادل ۵۰۱ دلار برخوردار خواهد بود. مدل دوم از همان حافظه‌ی رم برخوردار است، اما میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن به ۲۵۶ گیگابایت افزایش یافته که درنتیجه با برچسب قیمتی معادل ۵۳۲ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

مدل سوم دارای ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهد بود. این مدل نسبت به دو مدل دیگر گران‌تر است و برچسب قیمتی معادل ۵۶۴ دلار خواهد داشت. نسخه‌ی ویژه‌ی موتورولا اج X30 نیز که دارای دوربین سلفی پنهان شده در پشت صفحه‌نمایش است همراه با برچسب قیمتی معادل ۶۲۷ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

باید در نظر داشت که قیمت‌های ذکر شده مخصوص بازار چین است و امکان دارد مدل قابل عرضه به بازار جهانی از برچسب قیمت متفاوتی برخوردار باشد یا در ظرفیت‌های حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی متفاوتی راهی بازار جهانی شود. موتورولا در نظر دارد محصولات خود را در ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) روانه‌ی بازار چین کند.

 

 

مشخصات سخت‌افزاری موتورولا اج S30

موتورولا تنها به معرفی پرچم‌داری با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بسنده نکرده و گوشی هوشمند دیگری را نیز رونمایی کرده که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند که موتورولا اج S30 نام دارد همانطور که گفتیم مجهز به تراشه‌ی اسنپدارگون ۸۸۸ پلاس می‌شود و از امکاناتی مانند صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی برخوردار است.

رنگ های موتو edge s30

موتورولا برای محصول جدید خود از پنل IPS LCD استفاده کرده که رزولوشن آن به +FHD می‌رسد و از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی برخوردار است، اما نرخ نوسازی این گوشی هوشمند متغیر بوده و با توجه برنامه‌ی در حال اجرا بین ۴۸ تا ۱۴۴ هرتز تغییر می‌یابد.

در پنل پشتی موتورولا اج S30 به ماژول دوربینی برمی‌خوریم که از سه دوربین تشکیل می‌یابد. این دوربین‌ها متشکل می‌شوند از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید با وضوح تصویر ۱۳ مگاپیکسل و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر که قادر به ارائه‌ی ویژگی سنجش میزان عمق در تصویر است.

در پنل جلو دوربین سلفی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسلی به چشم می‌خورد و در دل دستگاه نیز باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت قرار گرفته که می‌توان آن را با استفاده از فناوری شارژ ۳۳ وات، شارژ مجدد کرد. برخلاف مدل بالارده‌تر ایکس ۳۰، موتورولا اج S30 از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ برخوردار خواهد بود.

قیمت موتورولا اج S30

موتورولا اعلام کرده که گوشی هوشمند جدید این شرکت با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی به قیمتی معادل ۳۱۳ دلار روانه‌ی بازار چین می‌شود. البته مدلی نیز وجود دارد که از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است و با قیمتی معادل ۴۰۷ دلار روانه‌ی بازار چین خواهد شد. متاسفانه به زمان عرضه‌ی این گوشی هوشمند در بازار جهانی اشاره‌ای نشده است؛ اما انتظار می‌رود موتورولا اج S30 در ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) روانه‌ی بازار جهانی شود.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات موتورولا:
موتو G31 موتورولا همراه با هلیو G85 به بازار عرضه شد

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%a7-%d8%a7%d8%ac-x30-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%b4%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88/
ads
ads