داغ ترین ها :
نام برند فیسبوک تغییر کرد؛ به متا سلام کنید!

نام برند فیسبوک تغییر کرد؛ به متا سلام کنید!

شرکت فیسبوک که مالک مجموعه‌های مختلف ازجمله واستاپ و اینستاگرام می‌شود، نام خود را به متا تغییر داد.

برای چند هفته‌ای می‌شد که گزارش‌هایی در مورد تغییر نام برند فیسبوک وجود داشت. حتی گفته شد که فیسبوک می‌خواهد نامی را انتخاب کند که مرتبط با متاورس باشد. حال، چنین اتفاقی رخ داده برند مادر شرکت فیسبوک که مجموعه‌های دیگری ازجمله واتساپ و اینستاگرام را پوشش می‌دهد از این پس با نام متا (Meta) شناخته خواهد شد.

 

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

البته نام شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک تغییری نمی‌کند و همچنان با همین نام فعالیت خواهد کرد. آنچه تغییر یافته، نام شرکت مادر از فیسبوک به متا است. درواقع متا نام شرکتی خواهد بود که واتساپ، اینستاگرام، آکیولس و همچنین فیسبوک زیر نظر آن فعالیت خواهند کرد.

شرکت متا از نظر ساختاری در دو زمینه فعالیت خواهد کرد که شامل مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها و آزمایشگاه‌های مرتبط با حوزه‌ی واقعیت مجازی می‌شود.متا در بخش اول به توسعه و گسترش اپلیکیشن‌های فعلی خود می‌پردازد و اگر اپلیکیشن جدیدی به مجموعه‌ی متا اضافه شد در این بخش مدیریت خواهد شد.

در بخش دوم نیز متا در نظر دارد حضور خود در دنیای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را گسترش دهد و درواقع تمامی فعالیت‌های متا در زمینه‌های واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی در این بخش قرار می‌گیرند که می‌تواند شامل هدست، اپلیکیشن، بازی یا موارد دیگر شود.

هدف اصلی متا یا فیسبوک سابق ساخت دنیایی به نام متاورس است که کاربران بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده یا دسترسی به شبکه‌ای از کاربران دیگر داشته باشند. همچنین صاحبان کسب و کار کوچک و بزرگ نیز بتوانند از خدمات متا برای گسترش تجارت خود و یافتن مشتریان جدید استفاده کنند.

 

 

از دیدگاه شرکت متا، متاورس یعنی ترکیبی از امکانات فعلی برای دسترسی به شبکه‌های اجتماعی است به این صورت که از حالت مجازی به حالت واقعی درآمده و کاربران بتوانند در دنیایی سه بعدی با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنند. با استفاده از ترکیب دنیای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده با شبکه‌های اجتماعی درواقع متا می‌خواهد تعامل میان کاربران را افزایش دهد.

درواقع حتی اگر کاربران از یکدیگر دور باشند باز هم می‌توانند از تعاملی بالا برخوردار شوند. البته باید گفت که فیسبوک در ابتدای راه قرار دارد و برای رسیدن به آنچه سران شرکت متا برنامه‌ریزی کرده‌اند زمان بسیاری باقی مانده است.

متا نام جدید فیسبوک

نام برند فیسبوک به متا تغییر کرد

یکی از  مواردی نیز که متا را در رسیدن به هدف خود کمک می‌کند شبکه‌ای اجتماعی با نام هورایزن هوم است؛ شبکه‌ای که بر مبنای واقعیت مجازی توسعه یافته و به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی کوئیست به تعامل با کاربران دیگر بپردازند.

در شبکه‌ی اجتماعی هورایزن هوم، کاربران می‌توانند دوستان خود را دعوت کرده و به تجربه‌ی بازی‌ها، تماشای ویدئو یا انجام کارهای دیگر بپردازند. به زودی امکانات دیگری نیز در اختیار کاربران هورایزن هوم قرار می‌گیرد که شامل هورایزن ورلدز (Horizon Worlds) و هورایزن ورک‌رومز (Horizon Workrooms) می‌شود. علاوه بر موارد فوق، خدماتی نیز به نام هورایزن ونیوز (Horizon Venues) قرار دارد که کاربران بتوانند در فضای مجازی در کنسرت‌ها شرکت کرده یا مسابقات ورزشی را مشاهده کنند.

از خدمات دیگری که کاربران به آن دسترسی خواهند داشت، امکان برقراری تماس در مسنجر به صورت واقعیت مجازی خواهد بود. درواقع انتظار می‌رود به زودی متا در زمینه‌های مختلف از تجارت گرفته تا سرگمی و موارد دیگر فعالیت خود را شروع کرده یا حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

نظر شما کاربران تکنولایف در مورد متا و متاورس چیست؟ آیا فکر می‌کنید آینده به شرکت متا و زیرمجموعه‌های آن تعلق دارد؟

برای آشنایی بیشتر با متاورس شاید بد نباشد که بدانید متاورس چیست و زاکربرگ چه آینده‌ای را برایمان تصور می‌کند؟

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. ترانه

    ما توی ایران پتانسیل اینو داریم شبکه اجتماعی خوب داشته باشیم ولی شرطی لازمه که هیچ وقت این موضوع محقق نخواد شد.

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%b1%d8%af/
ads
ads