داغ ترین ها :
دلیل به وجود آمدن نقطه سفید نورانی روی صفحه گوشی چیست؟

دلیل به وجود آمدن نقطه سفید نورانی روی صفحه گوشی چیست؟

دستگاه‌های الکترونیکی به دلیل سر و کار داشتن با برق، عمر مشخصی ندارند و ممکن است اتفاقی پیش بیاید و در اثر یک نوسان برق وسیله الکترونیکی شما از کار بیوفتد. به‌همین دلیل بستگی به‌وسیله‌ای که می‌خرید دارد، آیا این وسایل به‌خوبی محافظت شده‌اند و در برابر نوسانات برق و دیگر مشکلات مقاوم هستند یا خیر؟ یکی از مشکلات گوشی‌های هوشمند، سوختن پیکسل‌های نمایشگر است؛ این پدیده زمانی به‌وجود می‌آید که قسمتی از سخت‌افزار گوشی به‌مشکل بخورد و برق رسانی بیش از حد یا کمتر باشد، برخی اوقات هم بر اثر ضربه به‌ نمایشگر می‌تواند اتفاق بیوفتد. در ادامه دلیل به وجود آمدن نقطه سفید نورانی روی صفحه گوشی سامسونگ، آیفون و شیائومی را توضیح می‌دهیم و حتی سعی می‌کنیم آموزش حذف دایره سفید روی صفحه گوشی را هم به آن اضافه کنیم، همراه ما باشید.

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

دلیل به وجود آمدن نقطه سفید نورانی روی صفحه گوشی

اگر زمانی یک نقطه سفید روی صفحه گوشی روشن دیدید که پر نور است و در بک گراند سفید نورش بیشتر می‌شود، بدانید که این مشکل پیکسل سوختگی یا هات پیکسل نام دارد. هات پیکسل بر اثر فشار به نمایشگر یا ضربه به وجود می‌آید و مشکلی نیست که بدون اتفاق خاصی یکدفعه اتفاق بی‌افتد.
به همین دلیل زمانی که پیکسل سوخته مشاهده می‌شود باید چک کنید که آیا به گوشی ضربه وارد شده، آیا باتری گوشی خراب شده و باد کرده است و یا این اتفاق به خودی خود رخ داده که احتمالش بسیار کم است.

هیچ تفاوتی بین گوشی و تبلت وجود ندارد، هر دو دستگاه حتی تلویزیون‌ها هم می‌توانند دچار هات پیکسل شوند؛ بستگی به این دارد که چطور از دستگاه استفاده می‌کنید. برای مثال اگر نمایشگر گوشی یا تبلت شما مدت زیادی در شبانه روز روی یک صفحه روشن است، باعث می‌شود پیکسل‌ها در مدت زمان طولانی یک نور و تصویر را نشان دهند که باعث سوختن پیکسل ها و هات پیکسل می‌شود. البته یکی از دلایل پیکسل سوختگی گوشی‌ها زیاد بودن بیش از حد نور صفحه گوشی است.

علت نقطه سفید روی صفحه تبلت و گوشی

روش حذف دایره سفید روی صفحه گوشی

متاسفانه دایره های سفید روی گوشی فقط توسط تعویض ال سی دی از بین می‌روند، پیکسل سوختگی یا هات پیکسل هیچ روشی برای برطرف شدن به جز عوض کردن صفحه ندارد. پس تمام حواستان را جمع کنید که به نمایشگر گوشی ضربه وارد نشود و اگر باتری گوشی تان زمان زیادی است که عوض نشده، حتما آن را پیش یک تعمیرکار تخصصی ببرید تا بفهمید که آیا باتری گوشی باد کرده یا خیر. نقطه سفید روی صفحه گوشی آیفون 8 بسیار بیشتر از سری‌های بعدی است، زیرا نوع نمایشگر تغییر پیدا کرد و عملکرد نمایشگرهای آیفون بهتر شد. ممکن است هزینه بسیار زیادی برای گوشی‌های آیفون سری X به بعد بپردازید. با اینکه امکان پیکسل سوخته شدن نمایشگرها کم است؛ اما اگر این اتفاق بی‌افتد باید هزینه زیادی برای تعمیر آن متقبل شوید.

 

 

علت نقطه سفید روی صفحه تبلت و گوشی

پیکسل سوختگی گوشی شیائومی

اگر با مشکل نقطه سفید روی صفحه گوشی شیائومی مواجه شدید، باید آن را به دست تعمیرکار بسپرید تا نمایشگر را تعویض کنید؛ به‌هیچ عنوان فکر نکنید که با روش‌های سنتی بدون تعمیر می‌توانید پیکسل سوختگی را برطرف کنید، زیرا سوختن پیکسل با هیچ روشی قابل تعمیر نیست به جز عوض کردن نمایشگر و نصب صفحه ال سی دی جدید روی گوشی.

اما اگر می‌‌خواهید گوشی شیائومی را تست کنید و ببینید که آیا گوشی شیائومی پیکسل سوخته دارد یا خیر، شماره *#64663#*#* را شماره گیری کنید تا وارد صفحه تست گوشی شیائومی شوید. سپس تست‌های Touchpanel را انتخاب کنید و دقت کنید که در رنگ های مختلف هیچ پیکسل سوختگی ای مشاهده نشود.

تست صفحه گوشی

پیکسل سوختگی گوشی هواوی

گوشی های هواوی هم با اینکه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما ممکن است گاهی دچار پیکسل سوختگی یا همان Hot Pixel شوند. اگر گوشی هواوی شما هم دچار پیکسل سوختگی نمایشگر شده، تنها راه رفع مشکل آن عوض کردن نمایشگر است.
درکل هیچ پیکسل سوختگی و خرابی نمایشگر را نمی توانید بدون تعویض آن درست کنید، پس سعی نکنید که با قرار دادن گوشی درون گونی برنج یا سشوار گرفتن روی آن، کار را سخت تر و گوشی را خراب تر کنید. سعی کنید در اسرع وقت گوشی را به یک تعمیرکار حرفه ای نشان دهید تا پیکسل سوختگی گسترش پیدا نکند و کل صفحه از بین برود و حتی به IC تصویر هم صدمه بزند.

اما قبل از تعمیر کردن صفحه گوشی، حتما یک بار آن را تست کنید تا مطمئن شوید که مشکل از نمایشگر است؛ برای این کار می توانید از روش های هارد ریست، پاک کردن کش گوشی از طریق Wipe Cache و بردن گوشی روی حالت Safe mode ببینید که مشکل از نمایشگر است یا یک برنامه مخرب یا ویروس باعث شده که گوشی شما به این حال و روز بی افتد.

اگر مشکل رفع نشد، پس یعنی مشکل احتمالا از نمایشگر است؛ اما باز هم تسلیم نشوید و از روش تست صفحه گوشی هواوی یک بار دیگر نمایشگر را به خوبی بررسی کنید. برای تست صفحه هواوی به شماره گیر گوشی خود بروید و کد *#2846#* را شماره گیری کنید. در صورت اشتباه بودن کد می توانید از کد های *#*#0*#*# و *#*#0842#*#* و *#*#2664#*#* استفاده کنید؛ این کدها تمام کدهای تست نمایشگر گوشی هواوی در نسخه های مختلف هستند که می توانید به کمک آن ها در رنگ های مختلف مانند سفید، قرمز و آبی که نشان می دهد بررسی کنید نمایشگر پیکسل سوخته دارد یا خیر.

 

 

پیکسل سوختگی گوشی سامسونگ

گوشی های سامسونگ از بهترین های اندرویدی هستند که طرفداران زیادی دارند و از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند؛ به همین دلیل افراد زیادی چه در ایران و چه در کشورهای دیگر از این گوشی استفاده می کنند و در نتیجه مشکلات پیش آمده در این گوشی ها فراگیر تر و تجربه کاربران از اتفاقاتی مانند پیکسل سوختگی بیشتر است. متاسفانه نمایشگر برخی از گوشی های سامسونگ برد و ic بسیار ضعیفی دارند و این اتفاق ممکن است در گوشی های گران قیمت سامسونگ هم پیش بیاید.

تست گوشی سامسونگ
برای تست صفحه گوشی سامسونگ وارد شماره گیر گوشی شوید و کد *#0*#را شماره گیری کنید، سپس به کمک سه گزینه ابتدایی بالا که نمایشگر را به رنگ های قرمز، سبز و آبی در می آورند، چک کنید که پیکسل سوختگی دارد یا خیر؛ همچنین به کمک گزینه Touch می توانید حساسیت لمس صفحه را تست کنید که بر اثر پیکسل سوختگی از کار افتاده نباشد.

اگر روش هایی مانند هارد ریست، پاک کردن کش به کمک ریکاوری مود و حتی ریست فکتوری گوشی جوابگو نبود و مشکل حل نشد، بهتر است هرچه سریع تر گوشی را نزد یک تعمیرکار ماهر ببرید تا صفحه نمایش را تعویض کند، در غیر این صورت ممکن است به دیگر قطعات هم صدمه برسد و متحمل هزینه های بیشتری شوید.

 

در عیب یابی هم به شما کمک کرده ایم:
علت سیاه شدن صفحه گوشی شیائومی هنگام بازی

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

38 نظر

  1. مهدی

    سلام من تبلتم پد ۶ پرو‌هست . دوماهه خریدم نه بیرون بردم نه فشاری بهش وارد کردم همش هم با حفاظ میزنم به شارژ تا مشکلی براش پیش نیاد _اما الا متوجه شدم بالای نمایشگر ۲ تا نقطه کنار هم روشن تر از بقیه جاهاس اما فقط فقط در صفحه سفید مشخص میشه و در رتگ های دیگه تا یه فشار کوچیک ب صفحه نیاد یا لمس نزنی مشخص نمیشه
    الا ممکنه بیشتر هم بشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام بله ممکنه
  2. Sepideh

    گوشی من شیاومی هست تو زمینه مشکی یه نقطه ی سفید هست ولی تو رنگ های دیگه محوه و معلوم نیست ، اسکرین سوخته ؟ باید عوضش کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Sepideh

      سلام شاید یه پیکسل مشکل پیدا کرده باشه نه نیازی به تعمیر نیست اصلا مگر تاچ مشکلی پیدا کنه
  3. مریم

    سلام من دوهفتس گوشی سامسونگ a34رو خریدم الان متوجه شدم دقیقن مرکز صفحه نمایش یک دایره شکل، نورش بیشتر از کل صفحه هست،، ان شماره ستاره صفر تست رنگ وصفحه تاچ هست رو تست کردم اوکی بود،، علتش چی میتونه باشه.. البته همون اولین روز صفحه تاچ کارنمیکردانکار گوشی هنگ کرده بالا وپایین نمیرفت..چند بار اینحوری شدالان دیدم وسطش نور سفید ایجاد شده… باید چیکارکنم.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مریم

      اگه واقعا چنین چیزی هست به شرکت گارانتی مراجعه کنید
  4. ناشناس

    سلام.گوشی من شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو ۵جی هست.نه از دستم افتاده نه ضربه خورده.تازه چهار روزه خریدمش.امروز روی السیدیش دون دون شده

  5. Alimalki

    سلام گوشیم افتاد تو اب نمک سالم بود همون لحظه خاموشش کردم تکون دادم بعدش گذاشتم گونی زرنج فردا دم تعمییر گاه روشن کردم روشن شد ولی صفحه نمایشش بهم ریخته بود کلیدا لمسش قذطی کرده بود و نتوتستم خامدشش کنم دادم تعمییر کار درست کنه گفت ال سی دی سوخته گوشی ا ۱۳ سامسونگ هزینش ۱۶۰۰میشه گفتم ببندش نمیخام ۲۵۰گرفت گفت بردش خشک کردم دادم ینفر دیگه تو همون پاساژ گفت درست میشه با ۸۰۰ تومن ک بعدش دبه کرد ۱تومن گرفت حالا سالمه ولی نقطه سفید داره دقیقا وسط گوشی نزدیکای اخر صفحه ن خیلی هم پایین نیست حالا بنظر شما ال سی دی عوض کرده؟یا مال خودمه؟یا دست دونه؟ توروخدا ب هر تعمییر کاری اعتماد نکنید ولله نمیدونم چطور اینجوری پول خرج میکنن اعتماد من ب همه کم شده

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Alimalki

      سلام وقت بخیر خیلی دقیق نمیشه تشخیص داد راستش ولی در کل اگه درست تعمیر و تعویض بشه نباید این مشکل به وجود بیاد
  6. الناز سلامت

    سلام من گوشیم ایفون8یک دفعگی یک نقطه آبی افتاد روگوشیم بااینکه نه ضربه خورده نه آب بهش خورده بعد نقطه در حین کار کردن با گوشی کم رنگ پر رنگ میشه

  7. Kia

    سلام خسته نباشید گوشی من ازدستم افتاد زمین انداز سه تا نقطه سر سوزن رو السیدی گوشیم ب رنگ سبز افتاده ممکن هست خود ب خود بره یا باید تعویض بشه مدل گوشی ایفون ۱۱ هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Kia

      سلام وقت بخیر بعیده خودش درست بشه
      1. ابوالفضل

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام گوشی من پوکو ایکس تری جی تی است و پنجشنبه از دستم افتاد داخل استخر در عمق یک نیم متری بعد از سه روز گوشی رو از برنج در آوردیم روشن شد ولی نقطه های سفید روی پایین صفحه ایجاد شده است اندازه یک مثلث چی کا کنم؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ابوالفضل

          سلام وقت بخیر باید به تعمیرکار مراجعه کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d9%82%d8%b7%d9%87-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af-%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads