داغ ترین ها :
چطوری صفحه نمایش موبایل را به کامپیوتر یا لپ تاپ انتقال دهیم؟

چطوری صفحه نمایش موبایل را به کامپیوتر یا لپ تاپ انتقال دهیم؟

با پیشرفت تکنولوژی می توانید تمام محصولات الترونیکی را به یکدیگر متصل کنید، متصل شدن گوشی به تلویزیون شاید شایع ترین نوع اتصال محصولات الکروتیکی باشد، اما بسیاری از کاربران نمی دانند که می‌تواند نمایشگر گوشی خود را روی لپ تاپ یا کامپیوتر نمایش دهند. انتقال نمایشگر موبایل به کامپیوتر برای کسانی جذاب است که با گوشی بازی می کنند، فیلم می بینند و یا یک محتوای متنی یا تصویری را می خواهند در ابعاد بزرگ تر به نمایش بگذارند، پس اگر شما هم از دسته افرادی هستید که نام بردیم یا به دلیل دیگری می خواهید صفحه موبایل را به لپ تاپ انتقال دهید، تا آخر این مطلب همراه ما باشید با آموزش انتقال صفحه موبایل به لپ تاپ و کامپیوتر.

برای خرید گوشی به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

انتقال نمایشگر موبایل به کامپیوتر و قدم اول

انتقال صفحه گوشی موبایل به کامپیوتر یا لپ تاپ در دو صورت کلی امکان پذیر است، در حالت اول باید گوشی شما روت باشد تا بدون نیاز به برنامه خاصی بتوانید این کار را انجام دهید و در حالت دوم اگر گوشی شما روت نشده باید برنامه های جانبی برای این کار دانلود و نصب کنید. شاید دیگر تب و تاب روت کردن گوشی های اندرویدی افتاده باشد و دیگر کمتر کسی گوشی خود را روت کند، زیرا با روت شدن گوشی صدمات زیادی به گوشی وارد می شود و در حقیقت سیستم دفاعی سیستم عامل پایین آمده و هر تهدیدی می تواند برای گوشی روت شده خطر آفرین باشد؛ پس پیشنهاد می کنیم به هیچ دلیل گوشی خود را روت نکنید و از برنامه های جانبی استفاده کنید.

پس حالا که به روت کردن نیازی نداریم لازم است یک کار را در ابتدا انجام دهیم که هیچ ضرری به گوشی نمی رساند؛ در این قسمت باید یک گزینه را در تنظیمات پیشرفته گوشی فعال کنید تا بتوانید چیزی که روی گوشی نمایش داده می شود را در کامپیوتر یا لپ تاپ خود مشاهده کنید.

  • ابتدا وارد تنظیمات یا Settings شوید.
  • سپس گزینه درباره تلفن یا About Phone را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Software Information را انتخاب کنید.
  • حالا روی گزینه Build Number پشت سر هم 7 مرتبه ضربه بزنید.
  • احتمالا از شما رمز گوشی را می خواهد، آن را وارد کنید تا تنظیمات پیشرفته در گوشی شما فعال شود.
  • به منوی تنظیمات برگردید و گزینه Developer Options را انتخاب کنید.
  • به دنبال گزینه USB Debugging باشید و آن را فعال کنید.

انداختن صفحه گوشی روی لپ تاپ

به همین راحتی، حالا گوشی اندرویدی شما آماده است که به کامپیوتر متصل شود؛ الان زمانی است که باید توسط برنامه های جانبی صفحه گوشی خود را به کامپیوتر انتقال دهید و با کابل USB آن را به کامپیوتر وصل کنید؛ برای این کار ابتدا باید برنامه هایی که توصیه می کنیم را دانلود و نصب کنید.

خرید مک بوک

انتقال نمایشگر گوشی به کامپیوتر با برنامه AirDroid

برنامه AirDroid

یکی از بهترین برنامه های انتقال صفحه موبایل به کامپیوتر Airdroid است که از بهترین و آسان ترین رابط کاربری ها را به مخاطبینش ارائه می دهد. این برنامه به راحتی می تواند صفحه گوشی را به ویندوز، مک و لینوکس انتقال دهد و تنها نکته آن این است که باید مطمئن شوید هر دو دستگاه به یک WiFi متصل باشد، یعنی هم گوشی هم کامپیوتر سا لپ تاپ باید به یک مودم متصل شوند.

اگر برنامه را برای کامپیوتر دانلود نکنید هم باز می توانید صفحه گوشی خود را به کمک این برنامه در کامپیوتر مشاهده کنید.

  • برای این کار ابتدا آدرس IP وب را که در زیر Airdriod Web نوشته شده ببینید.
  • این آدرس را کپی کنید و در مرورگر کامپیوتر خود وارد کنید.
  • حالا گزینه Enter روی گوشی شما ظاهر می شود، آن را انتخاب کنید تا گوشی به کامپیوتر متصل شود.

 

۸ برنامه اشتراک گذاری موقعیت مکانی با عملکرد عالی:

اپلیکیشن های فرستادن لوکیشن روی گوشی موبایل

 

نمایش صفحه گوشی موبایل روی لپتاپ با کابل usb توسط برنامه Vysor

دانلود برنامه Vysor

یکی دیگر از برنامه هایی که می توانید به کمک آن صفحه گوشی اندرویدی را به کامپیوتر یا لپ تاپ انتقال دهید، برنامه Vysor است که می توانید به صورت رایگان دانلود کنید؛ نکته مثبت استفاده از این برنامه این است که اکثر کارایی ها و ویژگی های این برنامه رایگان است و مجبور به خرید درون برنامه ای نیستید.

  • دانلود برنامه Vysor برای اندروید را انجام دهید و آن را نصب کنید.
  • گوشی را با کابل وصل کنید به کامپیوتر.
  • اگر پیغام Allow USB Debugging را روی گوشی مشاهده کردید Allow را انتخاب کنید.
  • برنامه را باز کنید و سپس اعلان Vysor has Detected a Device را مشاهده خواهید کرد که به معنی این است که برنامه گوشی شما را شناسایی کرده.
  • حالا تنها کافیست روی گزینه view که در کنار نام مدل گوشی شما نوشته شده را انتخاب کنید تا صفحه گوشی شما به کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل شود.
لپ تاپ گیمینگ بنر

برنامه انتقال تصویر گوشی به کامپیوتر TeamViewer

برنامه teamviewer

یکی از معروف ترین و محبوب ترین برنامه های انتقال صفحه و کنترل از راه دور برای گوشی و کامپیوتر برنامه Team Viewer است که به شما اجازه می دهد صفحه گوشی خود را به کامپیوتر منتقل کنید، برای انجام این کار و استفاده از این برنامه ابتدا دانلود برنامه TeamViewer Host لازم است.

  • سپس یک حساب کاربری در nTeamViewerwer بسازید.
  • حالا در کامپیوتر خود مرورگر جست و جو را باز کنید و teamviewer.com را وارد کنید.
  • حالا وارد همان حساب کاربری که ساخته اید بشوید.
  • گوشی خود را به عنوان دستگاهی که در حساب کاربری فعال است مشاهده می کنید، روی گزینه Connect کلیک کنید.
  • حالا به صورت خودکار برنامه روی کامپیوتر شما اجرا می شود و صفحه گوشی شما به صفحه رایانه تان منتقل می شود.

 

بهترین گوشی برای درس خواندن و حضور در کلاس های آنلاین کدام است؟ گوشی دانش آموزی

 

انتقال نمایشگر گوشی به کامپیوتر با برنامه ApowerMirror

دانلود برنامه ApowerMirror

این برنامه هم از برنامه های بسیار مفید در انتقال صفحه گوشی به رایانه است که ویژگی های جذابی مانند چرخش همزمان صفحه گوشی با رایانه، استفاده از کیبورد و اتصال همزمان 3 گوشی را پشتیبانی می کند. برای استفاده از این روش باید دانلود برنامه ApowerMirror برای گوشی و دانلود برنامه ApowerMirror برای کامپیوتر را انجام دهید.

  • پس از نصب و اجرای برنامه در هر دو دستگاه، گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید.
  • حالا گزینه Start Now را روی برنامه کلیک کنید.
  • سپس روی برنامه در گوشی گزینه M را انتخاب کنید.
  • حالا کامپیوتر خود را که شناسایی شده توسط برنامه انتخاب کنید.
  • حالا گزینه Phone Screen Mirroring را انتخاب کنید و Start Now را بزنید تا برنامه شروع به کار کنید.

اگر می خواهید انتقال صفحه گوشی به کامپیوتر بدون سیم را امتحان کنید باید کابل را جدا کنید و سپس از مرحله 2 به بعد دوباره مراحل را تکرار کنید؛ فقط نکته اینجاست که نمی توانید به صورت بی سیم از کامپیوتر گوشی را کنترل کنید.

انتقال نمایشگر گوشی به کامپیوتر با برنامه Mobizen

دانلود برنامه Mobizen

این برنامه هم با رابط کاربری بسیار ساده و آسانی که دارد مورد پسند کاربران واقع شده و از دانلود زیادی طی این سال ها برخوردار شده است. ابتدا دانلود برنامه Mobizen برای گوشی و دانلود برنامه Mobizen برای کامپیوتر را انجام دهید و پس از نصب آن این برنامه را روی هر دو دستگاه خود اجرا کنید.

  • وارد برنامه که شدید که یک حساب کاربری بسازید.
  • سپس در برنامه نسخه کامپیوتر حساب را وارد کنید.
  • حالا از بین حالت بی سیم و یا کابل USB / Wireless انتخاب کنید که مایلید با کدام روش صفحه گوشی خود را انتقال دهید.
  • در آخر هم Start Now را بزنید تا صفحه موبایل به رایانه منتقل شود.

 

سریال های برتر نتفلیکس را بررسی کردیم؟

بهترین سریال های نتفلیکس

 

انتقال نمایشگر گوشی به کامپیوتر با برنامه Screen Stream Mirroring

دانلود برنامه Stream screen Mirror

برنامه Screen Stream Mirroring سریع ترین برنامه انتقال صفحه گوشی به کامپیوتر یو لپ تاپ است به صورتی که هیچ نیازی به کابل ندارد و به وسیله وای فای دو دستگاه را به هم متصل می کند. برای این کار کافیست دانلود برنامه Screen Stream Mirroring برای اندروید و دانلود برنامه Screen Stream Mirroring برای کامپیوتر را انتخاب کنید.

پس از اجرا و نصب برنامه آن را باز کنید و مطمئن شوید که هر دو گوشی به یک اینترنت مشترک متصل باشند و سپس آدرس Ip که در برنامه نسخه گوشی نشان داده  می شود را در مروگر خود وارد کنید یا با ساختن حساب کاربری مانند دیگر برنامه ها صفحه گوشی را به کامپیوتر خود منتقل کنید. همچنین می توانید به کمک این برنامه صفحه خود را به صورت مستقیم در فیسبوک، توئیچ و یوتیوب استریم کنید.

نمایش صفحه موبایل روی کامپیوتر با LetsView

دانلود برنامه LetsView

یک برنامه انتقال تصویر گوشی به کامپیوتر دیگر که می توانید به کمک آن صفحه موبایل خود را به لپ تاپ در کمترین زمان و بدون دردسر انتقال دهید برنامه LetsView است. از ویژگی های مفید این برنامه این است که می توانید عکس، فیلم و یادداشت های گوشی خود را در ویندوز یا مک ببینید و همچنین با پشتیبانی از AirPlay و Miracast می تواند محتوای تصویری شما را با صدا انتقال دهد و پخش کند.

  • برای استفاده از این برنامه ابتدا دانلود برنامه LetsView برای آیفون، دانلود برنامه LetsView برای اندروید و دانلود برنامه LetsView برای کامپیوتر را انجام دهید و پس از نصب آن را اجرا کنید.
  • مطمئن شوید که هر دو دستگاه به یک اینترنت متصل باشند، یعنی هم گوشی هم رایانه به یک مودم WiFi وصل شده باشند.
  • حالا می بینید که در برنامه در کنار اسم دستگاهتان LetsView نشان داده می شود، آن را انتخاب کنید تا صفحه گوشی به کامپیوتر منتقل شود.
  • اگر به این صورت متصل نشدید پس در گوشه بالای سمت راست محیط برنامه گزینه Scan را بزنید تا توسط QR کد یا رمز معینی که به شما می دهد متصل شوید.

انتقال تصویر موبایل روی لپ تاپ ویندوز 10

انتقال صفحه گوشی به کامپیوتر در ویندوز 10

ویندوز از بهترین و پر مخاطب ترین سیستم عامل های رایانه ها می باشد و طی سال های زیادی به این مهم دست یافته که به عنوان بهترین سیستم عامل رایانه ها لقب بگیرد. ویندوز قابلیت های بسیار زیادی دارد که شاید از یک دهم آن ها با خبر هستیم و شاید یک صدم آن ها را استفاده می کنیم.

ویندوز 10 از سیستم عامل هایی است که سیل زیادی از ویژگی های متنوع در آن نهفته شده که بسیاری از کاربران از آن خبر ندارند، یکی از این ویژگی ها انتقال تصویر موبایل روی لپ تاپ ویندوز 10 است؛ به کمک این قابلیت هیچ نیازی به برنامه های اضافی و جانبی برای انتقال صفحه گوشی موبایل به لپ تاپ ویندوز 10 نداریم.

  • برای استفاده از این ویژگی ابتدا در ویندوز 10 در گوشه سمت راست پایین صفحه گزینه action center که نماد یک پیام است را انتخاب کنید تا یک پنجره باز شود.
  • روی گزینه Connect کلیک کنید.
  • در این قسمت روی گزینه Projecting to this PC کلیک کنید.
  • گزینه Available Everywhere را از بین چند گزینه ای انتخاب کنید.
  • در قسمت پایینی First time only را انتخاب کنید.
  • حالا به ویندوز شما پیامی ارسال می شود که یک دستگاه دیگر می خواهد به آن متصل شود، روی Yes کلیک کنید.
  • حالا گوشی شما به لپ تاپ وصل شده و می توانید سایز صفحه را تغییر دهید.

به کمک این روش ها می توانید به راحتی نمایشگر گوشی خود را برای دیدن فیلم، پخش بازی و یا نشان دادن فایل های کاری در محل کارتان به صفحه لپ تاپ خود منتقل کنید، شما به کمک کدام یک از روش های بالا این کار را انجام می دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش روشن و خاموش کردن صفحه نمایش گوشی با دو ضربه

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

37 نظر

  1. حسین

    سلام هیچکدوم کار نکرد بعضی برنامه ها اصلا کارشون چیز دیگه ای بود

  2. Elahe

    سلام. دم شما گرم. من از برنامه powermirror استفاده کردم و خیلی کمک کننده بود🌻

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Elahe

      سلام ممنون از همراهی شما🌱
  3. رضا

    سلام
    خیلی عالی بود
    کار من با vysor راه افتاد
    دمتون گرم

  4. Poco X3 Pro NFC

    سلام ببخشید با قابلیت بازتاباندن شیاعومی میشه اینکارو کرد

  5. Ali

    سلام گوشی من pocox3هست منم گزینه software ندارم چی کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Ali

      سلام وقت بخیر تو تنظیمات سرچ کنید Software
  6. Mr.Headshot

    سلام گوشی من شیائومی Poco M3 هستش من رفتم تویه بخش About Phone و گزینه Software Information برای من نداشت چیکار باید بکنم ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mr.Headshot

      سلام وقت بخیر مگه میشه این گزینه وجود نداشته باشه؟
  7. بینام

    سلام با کدوم برنامه صفحه مبایل کل صفحه لپ تاپ رو میپوشنه ؟؟ برا فیلم دیدن میخواستم صفحه مبایل رو تو لپ تاپ انتقال بدم که با برنامه any desk کل صفحه تو لپ تاپ پخش نشد

  8. محمدی

    سلام
    وفت بخیر
    گوشی شیائومی نت 8 دارم
    قصد اتصال آن به لپ تاپ دارم
    طبق راهنمایی های موجود قسمت developer آنرا فعال کرده و usb debugging آنرا نیز فعال کردم
    ولی جواب نداد
    آیا مشکل مدل گوشی هست و یا کار دیگری باید انجام داد.
    کدام یک از برنامه های معرفی شده بالا را پیشنهاد می کنید.
    لطفا راهنمایی کنید
    خیلی ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدی

      سلام وقت خوش برنامه Airdroid خوبه
  9. مهدی اسکندری

    همه این برنامه ها یه قسمتی ازشون کامل نیست مثلا تصویر هست و صدا نیست یا حتما باید کابل متصل بشه و… اما بین اینا بهترینشون Airdroid هست که تصویر و صدا کاملا منطبقه و قابلیت دانلود تحت شبکه رو بهتون ارائه میده. اما اگر باز اشکالی توش دیدین میتونین با دیسکورد از گوشی یا بالعکس از pc استریم کنید و نه تنها خودتون بلکه به همراه دوستان و خانواده از راه دور به تماشای فیلم و سریال و محتوای دلخواه بنشینید و لذت ببرید

  10. آریو

    سلام ،،،،، خیلی خوب بود ،،،، سپاس

    1. مهدی

      پاسخ به آریو

      سلام داداش من تاچ و السیدیم شکسته ولی روشن میشه گوشی میخوام صفحه گوشی رو رو لپ تاپ بندازم میشه؟؟
      1. محمد

        پاسخ به مهدی

        یه موس با otg بهش وصل کن راحت نیازی به تاچ گوشی دیگه نیست
        1. مجتبی موسوی

          پاسخ به محمد

          سلام دادش میشه یکم بهم توضیح بدی ممنونت میشم لطفأ
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آریو

      سپاس از همراهی شما🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/
ads
ads