داغ ترین ها :
نوت 5 و نوت 8: آیا زمان تغییر رسیده است؟

نوت 5 و نوت 8: آیا زمان تغییر رسیده است؟

آیا زمان تعویض نوت قدیمی رسیده؟!

 

با نوسانات کیفیتی سریع در گوشی نوت7، بسیاری از مردمی که رو به سوی گوشی نوت5 آورده بودند، در پی خریداری مدل جدیدتر هستند. امروزه گوشی نوت5 را ،با اندک استدلالاتی، می توان همچنان گوشی با کیفیتی خواند اما با روی کارآمدن قرارداد ها و طرح های مالی دوسال پس از ارائه این گوشی، روند بروزرسانی دراختیار کسانی که بدنبال مدل جدیدتری هستند قرارداده شد.همزمان، کاربرانی که مدل نوت7 را داشتند یا خریداری کرده بودند، هیجان بیشتری برای ورود مدل جدید به بازار پیدا کردند.

 

کاربران نوت به طور معمول همواره علاقه ی خاصی به تعویض مدل قدیمی دارند، درواقع آن ها خواهان تغییر گوشی به نوت جدید هستند نه هر مدل گوشی دیگری!

و امروزه گوشی گلکسی نوت 8 به بازار آمده. پس به نظر می رسد زمان بروز شدن است.درحقیقت زمان آشنایی با یک گوشی کاملا متفاوت فرا رسیده است.

تغییرات و پیشرفت ها

بزرگترین و قابل ملاحظه ترین ویژگی متفاوت این بروزرسانی دوساله، اندازه ی بسیار بزرگ گوشی است.با تغییر اندازه به ابعاد تازه18.5:9 ratio و صفحه نمایش عریض تر، گوشی نوت8 بلندتر و سنگین تر از نوت5 است. تقریبا 1 سانتی متر بلندتر و 14 درصد وزن بیشتری دارد که گوشی را بسیار قوی و سنگین کرده است.لبه های آن منحنی و کمی ظریف تر است. که آن را خوش دست می کند.اگر پیش تر از سری گوشی های نوت استفاده کرده اید به راحتی با ابعاد بزرگ این مدل کنار می آیید اما باید بدانید که واقعا بزرگ است!

اما برای این تغییرسایز، شما دید واضح تری به صفحه ی نمایش گوشی دارید.داخل گوشی به طور قابل ملاحظه ای بزرگ است، پردازشگر قدرتمند و موثر، حافظه ی داخلی بالا64گیگابایت، رام جانبی2 گیگابایتی و باطری10 درصد بزرگتر ، ویژگی های برجسته ای هستند که در این گوشی تعبیه شده اند. صفحه ی نمایش آن بسیار خوب است به خصوص از لحاظ اشباع رنگ و اوج درخشندگی.اما صفحه ی نمایش گوشی نوت5 هم همچنان باکیفیت است پس فقط به این دلیل نیازی به بروز کردن گوشی نوت5 خود ندارید.

ویژگی مقاومت دربرابر آبIP68 پیشرفت بزرگی است که هر کس از آن لذت می برد، همچنین اتصال USB_C در ورودی جدید شما را از شر مشقت های بیرون کشیدن کابل و لوازم ورودی راحت می کند.مدل نوت8 همچنین از ویژگی اسکن مردمک چشم و پردازش چهره برای قفل گشایی پشتیبانی می کند.اما با یک سبک – سنگین کردن متوجه می شوید که محل قرارگیری اسکنر اثرانگشت به بخش بالای پشت گوشی انتقال پیدا کرده که ممکن است کمی استفاده از آن را سخت کند.

از دیگر ویژگی های تغییریافته، بهبود دوربین پشتی است.دوربین گوشی نوت8 وضوح کمتری دارد اما لنز سریع تر و پیکسل های بزرگ ترش آن را بر دوربین نوت5 ارجعیت می دهند.دوربین دوم امکان بزرگنمایی بدون ازبین رفتن وضوح و گرفتن تصاویر تمیز و باکیفیت با پس زمینه ی محو را به شما می دهد.

مواردی که چندان تغییر نکرده اند

شاید زیاد تعجب برانگیز نباشد که بسیاری موارد در سری گوشی های نوت طی دوسال تغییر نکرده است. البته قلمS سامسونگ ازنظر پیگردی کمی پیشرفت کرده است اما تغییر چندانی درمقایسه با قلم نوت5 درآن دیده نمی شود.ازطرفی ویژگی های جدیدی به نرم افزار S Pen-focused اضافه شده که در مدل نوت5 نیز با بروزوسانی به نسخه اندروید7.0Nougat دردسترس قرار می گیرند.تعدادی امکانات کاربردی در نوت8 وجود دارد که در مدل نوت5 نمی بینید اما هیچکدام تغییرات چشمگیری نیستند.

تصورکنید گوشی نوت5 شما نسخه ی جدیدNougat را دارد، بدین ترتیب90 درصد از امکانات نوت8 را دارید.این نکته ی منفی برای شرکت سامسونگ در بهبود مدل های قدیمی است اما این بدان معنا است که شما دیگر نیازی به خریدن گوشی نوت8 برای داشتن نرم افزار جدید ندارید.البته در آینده ای نزدیک که عمر گوشی نوت5 به آخر می رسد و نرم افزار آن قدیمی می شود، این روند تغییر خواهد کرد و گوشی نوت8 یکی از نخستین گوشی های اندروید8.0 Oreo م یشود.

بدون شک سخت افزار گوشی نوت8 معرکه است و پیش تر راجع به آن صحبت کرده ایم اما نوت5 حتی طبق استاندارد های2017 نیز گوشی بسیار باکیفیتی است.فلز و شیشه ای که در این گوشی مدل2015 بکاربرده شده به خوبی موارد کنونی است، آلومینیوم بکاربرده شده درآن اگر بهتر نباشد درست به اندازه ی نوت8 خوب است که با شیشه ی مسطح صفحه که آسیب پذیزی کمتری دارد همراه است.

 

آیا باید گوشی نوت5 خود را عوض کنید؟!

سامسونگ هرساله کارهای شگفت انگیزی در طراحی مدل های جدیدش انجام می دهد که شامل بروزرسانی های قابل توجه در پردازشگرهای بدون دور شدن از کیفیت اصلی می شود.با نگاه به گوشی نوت8 و نوت5 تغییرات زیر را مشاهده می کنیم:

صفحه ی نمایش عریض تر و بهتر

ویژگی های بهتر

دوربین پیشرفته شده

خاصیت ضدآبی

نسخه بروزرسانی نرم افزار

و تغییر منفی آن را می توان اندازه ی بیش از حد بزرگ و جابجایی محل اسکنر اثرانگشت دانست.

چنانچه کاربر نوت5 هستید، باید همچنان به داشتن آن افتخار کنید.درواقع خریداری نوت8 تصمیمی است که بهتراست فورا آن را عملی نکنید.

 

پرسش اصلی که همواره مطرح است برای کاربرانی است که ازداشتن نوت5 راضی هستند اما زیاد آن را دوست ندارند و درپی خریداری مدل متفاوتی هستند.

گوشی گلکسیS8 همان ویژگی ها را دارد، به جز قلمS و دوربین دوجانبه.و برای کاربرانی که از اندازه ی نوت5 خسته شده اند مناسب است. از سال2015 رقابت بینLG،HTC و دیگر برندها افزایش یافت و باعث شد تا دستگاه های بزرگتر با مشخصات فوق العاده_ که به جز داشتن قلم در دیگر موارد معمولا یکسان هستند_ به بازار ارائه شوند.

 

اگر قیمت نوت8 برایتان خیلی گران است و زیاد به قلمS توجهی ندارید، بهتراست نظری به دیگر مدل های گوشی هوشمند هم بیاندازید و تنها وابسته به سری گوشی های نوت نباشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d9%88%d8%aa-5-%d9%88-%d9%86%d9%88%d8%aa-8-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
ads
ads