داغ ترین ها :
دو گوشی نوکیا XR20 و نوکیا C30 معرفی شدند

دو گوشی نوکیا XR20 و نوکیا C30 معرفی شدند

به تازگی دو گوشی هوشمند توسط HMD Global معرفی شدند و مدعی هستند که برای استفاده و ماندگاری طولانی‌مدت طراحی و تولید شده‌اند. نوکیا XR20 و نوکیا C30 با شعار جدید آن را دوست داشته باش، به آن اعتماد کن و آن را حفظ کن در دسترس قرار گرفته‌اند. در حقیقت می‌توان گفت HMD Global قصد دارد از دستگاه‌های جدید خود برای سال‌ها پشتیبانی کرده و بروزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی آن را برای مدت زمان طولانی انجام دهد؛ انجام این اقدامات موجب خواهد شد امکان حفظ و نگه‌داری از گوشی هوشمند برای سال‌های طولانی توسط کاربران وجود داشته باشد. برای خرید گوشی نوکیا می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

نوکیا XR20

بدون تردید باید گوشی نوکیا XR20 را به عنوان نخستین گوشی هوشمند مقاوم عنوان کرد. شما می‌توانید دوام و ماندگاری را از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشاهده کنید. این دستگاه مجهز به استانداردهایی همانند MIL-STD-810H بوده که از مهم‌ترین استانداردهای نظامی به حساب می‌آید. همچنین این دستگاه به لطف تولید باکیفیت و استاندارد IP68 در برابر آب و گرد و غبار هم مقاوم است. جالب است بدانید که HMD Global به شما توصیه می‌کند هنگام کثیف شدن دستگاه، آن را زیر آب قرار داده و شستشو دهید. گوشی جدید نوکیا می‌تواند در دمای مثبت 55 درجه و منفی 22 درجه سانتی‌گراد هم مقاومت کند. بد نیست بدانید Nokia XR20 می‌تواند در عمق 1.8 متر آب تا 1 ساعت دوام خود را حفظ کند.

یکی از نکات مهمی که در طراحی دستگاه مشاهده می‌شود، ضخامت قابل قبول آن است. با این که گوشی جدید نوکیا از مقاومت بالایی برخوردار است، اما ضخامت بسیار زیادی ندارد و خبر خوبی به حساب می‌آید. بخش جلوی این دستگاه توسط Gorilla Glass Victus پوشانده شده که می‌توان آن را به عنوان یکی از سخت‌ترین شیشه‌هایی دانست که در گوشی‌های برند نوکیا قرار گرفته است. گوشی جدید نوکیا مجهز به حسگر اثر انگشت در بخش کناری بوده و جالب آن که دارای کلید اضافی قابل برنامه‌ریزی است؛ شما می‌توانید از دکمه اضافی موجود برای مدیریت عملکردهای بیشتر دستگاه هم استفاده کنید.

لازم به ذکر است گوشی جدید نوکیا XR20 مجهز به جک هدفون 3.5 میلی‌متری بوده و در کنار آن از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند. بد نیست بدانید این دستگاه از قطب‌نما با 3 محور و فشارسنج هم پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های گوشی جدید و محکم نوکیا را می‌توان بلندگوهای بسیار باکیفیت آن عنوان کرد. این دستگاه در دو رنگ Ultra Blue و Granite طراحی و تولید شده است.

نوکیا XR20 ؛ نمایشگر و دوربین

گوشی نوکیا XR20 مجهز به نمایشگر 6.67 اینچ LCD با وضوح فول اچ دی پلاس است. با این که روشنایی نمایشگر گوشی جدید نوکیا بالا است، اما نرخ تازه‌سازی آن 60 هرتز بوده و توسط Gorilla Glass Victus هم پوشیده شده است. نوکیا از حاشیه نمایشگر خود کوتاه نیامده و کماکان شاهد طراحی نمایشگر با مقداری حاشیه هستیم.

این دستگاه مجهز به دوربین دوگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل و سنسور اولترا واید 13 مگاپیکسل است. این سنسورها با ZEISS Optics همراه هستند و از قابلیت ضبط صدا OZO Spatial Audio با حذف نویز هم پشتیبانی می‌کند. این گوشی به لطف فلاش‌های ال ای دی که دارد، می‌تواند درخشان‌ترین چراغ قوه موجود در گوشی‌های هوشمند را ارائه کند. همچنین این دستگاه مجهز به سنسور سلفی 8 مگاپیکسل بوده که در بخش مرکزی نمایشگر قرار گرفته است؛ سنسور ضعیف سلفی دستگاه در زمانی که شاهد تجهیز گوشی‌های هوشمند به سنسورهای سلفی 32 مگاپیکسلی هستیم، آزاردهنده است.

گوشی نوکیا XR20 از زاویه‌های مختلف

نوکیا XR20 ؛ عملکرد، حافظه، نرم افزار و باتری

این دستگاه مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 480 بوده و از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. گوشی جدید نوکیا در دو مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه داخلی تولید شده است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

توجه داشته باشید که امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی به دلیل پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف 512 گیگابایت هم امکان‌پذیر است. گوشی نوکیا XR20 به صورت پیش‌فرض مجهز به سیستم عامل اندروید 11 است. بر اساس اطلاعات موجود، HMD Global تضمین پشتیبانی و انتشار بروزرسانی سیستم عامل برای سه سال آینده را داده و این بدان معنا است که شاهد نسخه‌های اندروید 12 و 13 هم خواهیم بود. همچنین این شرکت از پشتیبانی و انتشار آپدیت‌های ماهانه به مدت 1 سال هم خبر داده است.

گوشی جدید نوکیا مجهز به باتری 4630 میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 18 وات در کنار شارژ بی سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند. بر اساس اطلاعات موجود، باتری دستگاه به مدت زمان دو روز ماندگاری خواهد داشت.

نوکیا XR20 ؛ قیمت و تاریخ عرضه

گوشی جدید نوکیا با قیمت 549 دلار و از تاریخ 24 آگوست برای فروش در ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار خواهد داشت. همچنین این گوشی با قیمت 499 یورو هم در تاریخ 27 جولای و در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

نوکیا C30

این دستگاه کمی ضخیم‌تر بوده و با وزن 237 گرم در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین شاهد طراحی و تولید آن با بدنه پلاستیکی خواهید بود. در بخش جلوی دستگاه شاهد طراحی ناچ و یک حاشیه بزرگ هستیم. همچنین ماژول دوربین دستگاه در بخش مرکزی عقب قرار دارد. یکی از بخش‌های ناامیدکننده در طراحی دستگاه را می‌توان قرارگیری اسپیکر در بخش عقب عنوان کرد. گوشی نوکیا C30 در سه رنگ متفاوت سفید، خاکستری تیره و سبز در دسترس قرار خواهد گرفت.

نوکیا C30 ؛ نمایشگر و دوربین

این دستگاه مجهز به نمایشگر 6.82 اینچ LCD با وضوح اچ دی پلاس است. با این که قرارگیری یک نمایشگر با کیفیت ذکرشده نمی‌تواند ما را تحت تاثیر بگذارد، اما نباید فراموش کرد که نوکیا C30 به عنوان یک گوشی هوشمند ارزان قیمت طراحی و تولید شده است.

همچنین این دستگاه مجهز به دوربین دوگانه با سنسور اصلی 13 مگاپیکسل و سنسور سنجش عمق 2 مگاپیکسل است. در بخش جلوی دستگاه هم شاهد قرارگیری سنسور 5 مگاپیکسلی هستیم.

مدل‌های مختلف گوشی نوکیا C30

گوشی نوکیا C30 در رنگ‌های مختلف

نوکیا C30 ؛ عملکرد، حافظه ذخیره‌سازی، نرم افزار و باتری

گوشی هوشمند نوکیا C30 مجهز به پردازنده Unisoc SC9863A بوده و در دو مدل متفاوت با رم 2 و 3 گیگابایت در دسترس قرار خواهد گرفت؛ این پردازنده را نمی‌توان به عنوان یک چیپست قدرتمند توصیف کرد و به همین علت هم شاهد سیستم عامل Android Go خواهید بود که برای گوشی‌های ضعیف کاربرد دارد.

این دستگاه مجهز به حافظه ذخیره‌سازی 32 یا 64 گیگابایت است، اما به لطف خشاب کارت حافظه جانبی می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خود را تا سقف 256 گیگابایت هم افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این دستگاه را می‌توان باتری قدرتمند 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی دانست که بر اساس اعلام HMD Globla به مدت 3 روز هم ماندگاری شارژ خواهد داشت. توجه داشته باشید که این گوشی موبایل از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

نوکیا C30 ؛ قیمت و تاریخ عرضه

گوشی جدید نوکیا C30 با قیمت 99 یورو و از تاریخ 27 جولای در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. برای دنبال کردن قیمت گوشی (تمام مدل‌های جدید) از برندهای مختلف می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-xr20-%d9%88-%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-c30/
ads
ads