داغ ترین ها :
نکاتی برای افزایش عمر گوشی [+ویدئو]

نکاتی برای افزایش عمر گوشی [+ویدئو]

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از خرید یک گوشی، دائما از سرعت، دوربین، صفحه نمایش و بقیه امکانات آن ناراضی باشید. اما با انجام دادن راه‌کارهایی که در ادامه این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، می‌‌توانید با اطمینان بیشتری نسب به خرید گوشی اقدام کنید، پس با ما همراه باشید.

 

اگر عمر گوشی قدیمی شما به انتها رسیده، از محصولات جدید ما دیدن کنید: قیمت گوشی

 

خرید گوشی نیازمند توجه به چه نکاتی است؟

خرید گوشی، اصولی دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید گوشی مناسب با نیاز خود را بخرید و برای مدت بیشتری آن را نگه دارید و از کاهش کارایی زود هنگام آن جلوگیری کنید. مثلا اگر گیمر هستید و وقت زیادی را صرف بازی‌های کامپیوتری می‌کنید بهتر است قبل از خرید گوشی حتما عملکرد پردازنده آن را بررسی کنید. یا اگر به عکاسی علاقه‌مندید پس دوربین گوشی برای شما اهمیت خیلی بالایی دارد، بنابراین باید مشخصات دوربین را بررسی کنید. اما اگر بخواهیم به‌صورت کلی در مورد نکات خرید گوشی صحبت کنیم موارد زیر را باید در نظر داشته باشید.

خرید گوشی طبق استانداردهای درست خود

وقتی برای خرید گوشی به فروشنده مراجعه می‌‌کنید ممکن است از شما بپرسد بودجه‌تان چه قدر است و چه قدر می‌خواهید هزینه کنید، اما این درست نیست. شما نباید بر اساس بودجه‌ای که دارید صرفا یک گوشی انتخاب کنید چرا که گوشی‌هایی که در یک بازه قیمتی مشخص هستند، امکانات مختلفی دارند که برای نیازهای مختلف ساخته شده‌اند. یک گوشی ممکن است صفحه نمایش خوبی داشته باشد، در حالی که یک گوشی دیگر با همان قیمت ممکن است پردازنده قدرتمندی داشته باشد، و گوشی دیگری با همان قیمت دوربین خوبی داشته باشد و احتمالا هیچ یک از آنها تمام این‌ها را با هم ندارند. شما باید طبق استاندارد و اولویت‌های خودتان گوشی مناسب خود را انتخاب کنید. اگر دوربین برایتان مهم است باید از فروشنده درخواست کنید گوشی‌هایی با رنج قیمتی که به بودجه شما می‌‌خورند و دوربین‌های خوبی دارند را به شما پیشنهاد کنند. و اگر به صفحه نمایش اهمیت می‌‌دهید باید گوشی با صفحه نمایش با کیفیت‌تر را انتخاب کنید. برای مثال صفحه نمایش IPS صفحه نمایش خیلی خوبی نیست و اگر صفحه نمایش برای شما مهم است بهتر است گوشی‌های با صفحه نمایش AMOLED  یا SUPER AMOLED را در گزینه‌های خود قرار دهید.

 

هندزفری ها را هم مقایسه میکنیم:
مقایسه گلکسی بادز 2 و بادز لایو سامسونگ

 

مراقبت‌های رابط کاربری و نرم‌افزاری گوشی

وقتی شما یک گوشی را راه‌اندازی می‌کنید یک سری مراحل وجود دارد که باید آن‌ها را بگذرانید. توصیه می‌شود آن‌ها را Skip نکنید و از آن ها سرسری عبور نکنید. با دقت بررسی شان کنید و طبق استانداردها‌یتان آن‌ها را انتخاب کنید چون بعضی از اوقات امکان این که دوباره به آن‌ها برگردید و مجددا تنظیمات را انجام دهید وجود ندارد.

نکته بعدی که در این مورد وجود دارد این است که هر اپلیکیشنی را روی گوشی خود نصب نکنید. بعضی از اپلیکیشن‌ها به صورتی هستند که شما هر چه قدر هم آن‌ها را حذف کنید باز هم دیتای آن‌ها روی گوشی شما می‌‌مانند و علاوه بر اشغال حافظه گوشی ممکن است برای آن آسیب‌زا هم باشند. پس هر اپلیکیشنی را نصب نکنید، علی‌الخصوص توصیه می‌شود اپلیکیشن هایی که تبلیغ دارند را به هیچ عنوان نصب نکنید چون بسیار برای گوشی شما مضر هستند.

از جمله مراقبت‌های نرم‌افزاری دیگری که باید درباره گوشی خود انجام دهید این است که گوشی خود را از برنامه‌ها و عکس‌های اضافی پاک‌سازی کنید و به طور کل حواس‌تان به حافظه گوشی باشد.

مراقبت‌های فیزیکی گوشی

خیلی از افراد عادت دارند وقتی به خانه می‌‌رسند گوشی خود را روی مبل پرت می‌کنند. درست است که ضربه کمی به آن وارد می‌‌شود اما این به معنای بی‌اهمیت بودن آن نیست چرا که همین ضربه‌های کم،‌ به مرور زمان می‌توانند باعث آسیب دیدن گوشی شوند.

همچنین باید از قرار دادن گوشی خود در معرض آفتاب و گرما خودداری کنید چون گرمای بیش از حد می‌تواند به سی پی یوی گوشی آسیب برساند. همچنین از قرار گرفتن گوشی در معرض رطوبت زیاد هم باید خودداری شود. قرار گرفتن گوشی در معرض براده‌های چوب نجاری هم از جمله موارد آسیب‌زایی است که عمر گوشی را کم می‌کند. همچنین به افرادی که در نیروگاه‌های برق کار می‌کنند توصیه می‌شود از به همراه بردن گوشی خودداری کنند چون نیروگاه‌ها دارای برق با فشار قوی هستند که برای گوشی آسیب‌زا هستند. پس با رعایت این موارد و واردن نکردن ضربه‌های هر چند کوچک به گوشی می‌توانیم از کاهش عمر آن جلوگیری کنیم.

 

شانس خود را امتحان کنید:
چگونه یک گوش هندزفری خراب را درست کنیم

 

پشتیبانی و گارانتی معتبر

هنگام خرید گوشی ،‌ همیشه حواستان باشد که چه گارانتی ای دارد و معتبر هست یا نه، و تا چه مدت پشتیبانی و خدمات به شما می‌دهد. مثلا یک گارانتی مانند گارانتی شرکت آرون سرویس تا ۵ سال به شما ضمانت می‌ دهد وشما دیگر خیالتان از گوشی ای که خریده اید راحت می شود. همچنین گوشی ها بعد از یک سال استفاده ، نیاز دارند که هر چند وقت یک بار آن ها را برای چک کردن مواردی مثل سالم بودن میکروفون، ال سی دی، اسپیکر و …نزد متخصص ببریم. اگر می خواهیم گوشی مان عمر کوتاهی نداشته باشد و تا مدتها برایمان کار کند، همانطور که از دندان های خود مراقبت می‌کنیم و هرازگاهی برای چکاپ نزد دکتر می رویم باید حواسمان به گوشی موبایل خود هم باشد و از آن هم مراقبت کنیم.

استفاده از اکسسوری و لوازم جانبی کاربردی

حتما باید از لوازم جانبی اصلی برای گوشی خود استفاده کنید. از کابل ، شارژر ، و هندزفری های اصلی برای گوشی خود استفاده کنید. از استفاده از قاب های فانتزی که اصلا برای سلامت گوشی مناسب نیستند و به آن آسیب می رسانند استفاده نکنید. از گلس هایی که برای گوشی شما ساخته نشده اند اما ابعادشان به صفحه گوشی شما می خورد استفاده نکنید چون ممکن است سنسور تماس یا میکروفون گوشی شما جایی باشد که وقتی گلس سایر گوشی ها را برای آن استفاده می‌ کنید روی آن ها قرار بگیرند و مانع فعالیت درست آن ها شوند.

با رعایت نکاتی که گفتیم می‌توانید با دقت بیشتری گوشی موردنظرتان را خریداری کنید و از انتخاب‌تان پشیمان نشوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88/
ads
ads