داغ ترین ها :
نگاهی آماری به گوشی های معرفی شده در نیم سال اول 2018

نگاهی آماری به گوشی های معرفی شده در نیم سال اول 2018

اکنون که نیمه اول سال 2018 را پشت سر می گذاریم بد نیست از حرکت کردن دست کشیده و به مرور دنیای گوشی های هوشمند در طی نیمه اول امسال بپردازیم و در قالب یک مقاله نیمه اول سال را تحلیل کنیم. در طی این مقاله، گوشی های برتر در رنج های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند و نگاهی آماری به آن ها خواهیم داشت. شما می‌توانید برای مشاهده جدیدترین گوشی های هوشمند در فروشگاه تکنولایف روی لینک قیمت گوشی کلیک کنید.

طراحی و مدل ساخت

در سال 2017 شاهد گوشی هایی با ابعاد بلند 18:9 و 19.5:9 بودیم که میانگین را نسبت سال های قبل 3.65 میلی متر افزایش داده بود. اما در سال 2018 این روند متوقف نشده و مجدد شاهد افزایش 1.54 میلی متری بودیم. در قسمت ضخامت نیز شاهد رشد 0.47 میلی متری محصولات بودیم که نسبت به سال 2017 روند افزایشی را نشان می داد. در قسمت وزن نیز مانند سایر بخش های قبلی شاهد افزایش بودیم. افزایش 5.6 گرمی وزن می تواند ناشی از سنگین تر شدن شیشه گوشی های همراه باشد. در بخش دیگر شاهد افزایش سایز باتری ها و قدرتمند تر شدن آن ها هستیم.

افزایش سایز گوشی ها در سال 2018

مواد تشکیل دهنده

حدود ثلث قاب های پشتی گوشی های هوشمند را شیشه تشکیل می دهد. این موضوع جدا از زیبایی، ایراداتی نیز دارد که می توان به اختلال در شبکه های بلوتوث و Wi-Fi و LTE در هنگام متراکم شدن شیشه اشاره کرد. اما با  این حال فقط 22 درصد از گوشی های هوشمند با قاب شیشه ای قادر به شارژ وایرلس هستند. قابل ذکر است که درصد بالایی از قاب گوشی ها را آلومینیوم تشکیل می دهد. همانگونه که در نمودار مشاهده می کنید 10 درصد گوشی ها گواهینامه IP68 را دریافت کرده اند و مابقی این قابلیت را ساپورت نمی کنند.

مواد اولیه در ساخت گوشی

رنگ

همانگونه که نمودار پایین نشانگر این موضوع است، اقبال مردم به سمت گوشی های هوشمند با رنگ مشکی با اختلاف بیشتر از دیگر رنگ ها می باشد. این موضوع نشانگر آن است که هنوز این رنگ طرفداران خاص خود را دارد. در جایگاه بعدی شاهد رنگ های آبی و طلایی هستیم. اکثر گوشی های در حال انتشار و معرفی شده، سه رنگ اول را به عنوان سه رنگ اصلی تولید و برای گوشی های خود انتخاب می کنند ولی در بعضی از محصولات شاهد حضور رنگ های دیگر هستیم که بیشتر برای تنوع می باشند.

نمودار آماری رنگ گوشی های موبایل

صفحه نمایش

در رابطه با صفحه نمایش شاهد رشد سایز و اندازه آن هستیم تا جایی که میانگین سایز صفحه نمایش در حدود 5.8 اینچ بوده و در رابطه با میانگین پیکسل ها در هر اینچ باید ذکر شود که متوسط بدست آمده 369.1 ppi می باشد که برای میانگین عدد بسیار خوبی است.

صفحه نمایش گوشی ها چه تغییراتی کرده است

از طرف دیگر شاهد این موضوع هستیم که فقط 22 درصد از گوشی های هوشمند از صفحه نمایش ناچ استفاده می کنند و ما بقی 78 درصدی طرح های دیگر را برای صفحه نمایش خود در نظر می گیرند که این انتظار می رود در ادامه راه شاهد گوشی های بیشتری با صفحه نمایش ناچ باشیم. در دیگر نمودار شاهد استفاده زیاد از صفحه نمایش LCD هستیم که چیزی در حدود 77 درصد را تشکیل می دهد و 23 مابقی در اختیار صفحه نمایش Super AMOLED می باشد.

Amo led or lcd

شنیداری

در بخش شنیداری باید اعلام کنیم، با وجود آنکه دیگر جک 3.5 میلی متری نفس آخر خود را در گوشی های پرچمدار می کشد اما همچنان در گوشی های میان رده پر استفاده بوده و توانسته 87 درصد استفاده را به خود اختصاص دهد و به نظر می رسد اکثر 13 درصد باقی، گوشی های رنج بالا و پرچمدار باشند.

نکته دیگر استفاده 8 درصدی از اسپیکر های استریو بوده که نشانگر حکومت اسپیکر مونو می باشد.

تغییرات اسپیکر

باتری و شارژ

باتری یکی از مهم ترین پارامتر ها در انتخاب گوشی می باشد که کاربران توجه زیادی به آن می کنند. اما میانگین 6 ماهه اول سال بیانگر این موضوع بوده که متوسط باتری های بکار گرفته شده در گوشی های هوشمند 3422 میلی آمپر با 82 ساعت نگه داری بوده که این میانگین برای باتری قابل قبول است.

باتری گوشی های 2018

 

مطالب مرتبط: راهنمای خرید شارژر

 

طول عمر باتری

در قسمت شارژ باید به اطلاع شما برسانیم که در حدود 49 درصد از گوشی ها از شارژ سریع استفاده کرده و 51 درصد مابقی از شارژ استاندارد استفاده می کنند. نکته جالب تر آمار ما این است که از 100 درصد ممکن فقط 8 درصد از گوشی ها، از شارژ وایرلس بهره می برند که افزایش این درصد در آینده دور از ذهن نیست.

تغییرات در مدل شارژر گوشی

USB

با وجود آنکه گوشی های پرچمدار و به طبع آن گوشی های هوشمند در رده های پایین تر دارند به سمت استفاده از USB 3 Type-C می روند، این تکنولوژی فقط 11 درصد از نمودار را به خود اختصاص داد که مطمئناً این عدد در آینده بیشتر خواهد شد.

انواع usb

Biometric

در این بخش که  اثر انگشت یکی از مهم ترین پارامتر های آن است شاهد این موضوع هستیم که 11 درصد از سنسور ها در قسمت جلویی، 2 درصد در قسمت کنار و حدود 3 درصد در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند. اما در قسمت دیگر شاهد این موضوع هستیم که همچنان 95 درصد از گوشی های هوشمند سیستم قفل چهره اندروید استفاده می کنند. در حالی فقط 5 درصد گوشی ها از تشخیص چهره پیش رفته استفاده می کنند که مطمئناً این عدد در آینده افزایش خواهد یافت.

ویژگی های بیومتریک گوشی

دوربین

یکی از جذاب بخش های گوشی برای کارشناسان و کاربران، دوربین گوشی های هوشمند می باشد و در ادامه اطلاعات جالبی برای شما داریم.

دوربین پشت

در این قسمت نظاره گر رشد چشمگیر دوربین های دوگانه نسبت به سال قبل هستیم درست در جایی که 55 درصد نمودار را این مدل از دوربین ها اشغال کرده است. در این بین دوربین های سه گانه فقط 1 درصد را به خود اختصاص داده اند که منتظر رشد این عدد خواهیم نشست اما به نظر نمی آید روند رشد آن سریع باشد. البته کمی ناراحت کننده است که فقط 28 درصد از لرزشگیر دوربین های اپتیکال و دیجیتال استفاده می شود.

در نمودار دیگری از مقدار مگاپیکسل سنسور های دوربین، شاهد میانگین 14.5 مگاپیکسلی هستیم که این انتظار می رود در طول سال جاری این عدد رو به بهبود باشد.

تغییرات در مگاپیکسل دوربین گوشی ها

با توجه به ارتقاء چیپست ها شاهد افزایش درصد، گوشی هایی هستیم که از قابلیت فیلمبرداری 4K استفاده می کنند. این عدد در حدود 40 درصد می باشد که قابل قبول بوده و پیشرفت با سرعت بیشتری را نوید می دهد. البته نکته ای که حائز اهمیت است این بوده که فقط 6 درصد از گوشی ها از قابلیت سوپر اسلوموشن استفاده می کنند که گوشی سونی Xperia XZ2 در این دسته قرار دارد.

رزولوشن صفحه گوشی

دوربین جلو

در بخش دوربین سلفی فقط 6 درصد از گوشی ها از دوربین سلفی دو گانه استفاده کرده اند که عدد بسیار پایینی است و ما بقی 94 درصدی از دوربین های تک گانه استفاده کرده اند. صد البته این موضوع در مورد دوربین سلفی اپتیکال و دیجیتال نیز صدق می کند.

دو سیم یا یک سیم

نمودار دیگری که در رابطه با دوربین های سلفی منتشر گردیده میانگین 11 مگاپیکسلی دوربین های سلفی را نشان می دهد.

میانگین مگاپیکسل دوربین در سال 2018

سیستم عامل اندروید

نمودار این بخش بسیار جالب بوده و نشانگر آن است که فقط 35 درصد گوشی ها از اندروید 8 و 29 درصد از اندروید 8.1 استفاده می کنند. نکته جالب تر آن بوده که هنوز اندروید 6 کارایی داشته و 1 درصد از نمودار را به خود اختصاص داده است.

توزیع اندروید در سال 2018

رم و حافظه داخلی

در این بخش مسئله عجیبی دیده نشده و مانند گذشته شاهد افزایش رم و حافظه داخلی محصولات هستیم. که نمودار بیانگر تمامی مسائل است.

نمودار میزان رم و حافظه داخلی گوشی های 2018

زمانی که پای اپل به نمودار ها باز شود شاهد کاهش درصد گوشی های هستیم که از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کنند.

 

حتما بخوانید: بهترین گوشی برای فیلمبرداری کدام است؟

 

پردازنده و کارایی

در بخش پردازنده ها همچنان کوالکام با در اختیار داشتن 42 درصد از پردازنده های گوشی ها همچنان صدرنشین بوده و پردازنده های اپل با 20 درصد، مدیاتک با 14 درصد، سامسونگ با 11 درصد، های سیلیکون با 8 درصد و اسپریادترم با 5 درصد در رده های بعدی هستند.

حال در بخش کارایی شاهد پیشرفت روز افزون گوشی های هوشمند هستیم که نمودار پایین به خوبی بیانگر میانگین در بخش GPU و بنچمارک است.

گرافیک گوشی

قیمت

از دیگر بخش های مهم در انتخاب گوشی توسط کاربران قیمت گوشی های هوشمند می باشد که در قالب یک نمودار دیگر میانگین قیمت در نیمه اول امسال 354 دلار می باشد. قیمت بالای گوشی های هوشمند پرچمدار باعث افزایش میانگین قیمت گوشی ها شده است.

نمودار قیمت گوشی های 2018

این بود مقابله ای در باب گوشی های هوشمند نیمه اول سال 2018 که برای به تحلیل آن پرداختیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads