داغ ترین ها :
همه شایعات و اطلاعات در مورد ایفون 14 پرو

همه شایعات و اطلاعات در مورد ایفون 14 پرو

همیشه شایعات و گفتگوها پیرامون ایفون بعدی زیاد است و امسال نیز مدتی است که خبرهایی از ایفون 14 پرو به گوش می‌رسد. این اطلاعات بیشتر شایعه هستند اما معمولا بخش زیادی از همین شایعات و رندرها نهایتا به واقعیت تبدیل می‌شود. در ادامه به اطلاعات و شایعات موجود از ایفون 14 پرو اپل می‌پردازیم.

کاربران ایفون‌ها دو سال است که بیشتر هر چیز دیگری می‌خواهید شاهد نمایشگر بدون ناچ بزرگ باشند و حالا ممکن است این اتفاق در سری ایفون 14 رخ دهد و ناچ بالای نمایشگر مانند گوشی‌های اندرویدی فقط محل دوربین سلفی باشد و فناوری فیس آیدی بار دیگر جای خود را به فناوری تاچ آیدی بدهد.

طبق شایعات گفته می‌شود که ممکن است سری ایفون 14 طراحی متفاوتی نسبت به نسل‌های قبل داشته باشد و اپل به سراغ طراحی جدیدی برود تا کاربران دیگر از تکراری بودن ایفون‌ها گلایه نکنند.

طبق رندرهای منتشر شده دکمه‌های ولوم ایفون 14 پرو شبیه به ایفون 4 خواهند بود و از حالت کشیده به حالت دایره‌ای و کوچک‌تر تغییر حالت می‌دهند.

در بخش از عکس‌ها و رندرهای منتشر شده ظاهرا دوربین‌های ایفون 14 پرو دیگر درون یک فریم مربعی قرار نمی‌گیرند و به نوعی هم سطح با قاب پشتی یا با برآمدگی کم طراحی می‌شوند. طبق شایعات ایفون 14 پرو از 8 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد تا بیش از پیش بتواند مولتی تسکینگ را به نحو احسن انجام دهد و چندین برنامه را به صورت همزان باز در حافظه داشته باشد.

به طور کلی اپل بسیار حساس است که اطلاعات، زمان انتشار و قیمت ایفون‌های جدیدش به بیرون درز نکند و به خوبی از اطلاعات این گوشی‌ها مراقبت می‌کند. البته که احتمالا قیمت ایفون‌های سری 14 بدون تغییر باشد و ایفون 14 پرو مجددا قیمت پایه‌ای 999 دلار داشته باشد.

یکی از شایعاتی که اگر درست باشد می‌تواند ایفون‌های جدید را بسیار جذاب‌تر کند درگاه Type C است که بالاخره قرار است جایگزین درگاه لایتنینگ سنتی اپل شود و کاربران ایفون‌ها در نهایت بتوانند با درگاه Type C کار کنند. این درگاه قطعا یکی از ایرادات اصلی وارد به سری ایفون 13 است و تغییر آن بسیار خوشایند خواهد بود.

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که تاچ آیدی قرار است به ایفون‌های جدید بازگردد اما نکته جذاب‌تر این است که این تاچ آیدی از نوع زیر نمایشگر خواهد بود و احتمالا طبق انتظاری که از اپل داریم سرعت و دقت بالایی خواهد داشت.

رنگ‌های ایفون 14 پرو نیز احتمالا مشکی، سفید، نارنجی کم رنگ و سبز تیره خواهند بود.

 

 

نمایشگر ایفون 14 پرو

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس نسبت به نسل قبل پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بود. این گوشی‌ها می‌توانند برای مصرف کمتر باتری بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز نرخ نوسازی را تنظیم کنند و همین هم باعث شده تا شارژ دهی عالی باتری را از این دو گوشی شاهد باشیم.

نمایشگر ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس احتمالا مانند نسل قبل 6.1 و 6.7 اینچی خواهد بود و از فناوری ساخت یکسانی برای نمایشگر استفاده می‌شود. البته ممکن است این فناوری ساخت پنل به گونه‌ای باشد که انرژی کمتری مصرف کند تا شارژ دهی این گوشی‌ها بهتر از حال حاضر شود.

دوربین‌های ایفون 14 پرو

چند سالی است که اپل رزولوشن سنسورهای خود را تغییر نداده و شاهد سنسورهای 12 مگاپیکسلی برای پرچمداران این شرکت هستیم. البته نمی‌توان به این موضوع ایرادی وارد کرد؛ چرا که همه گوشی‌های سری ایفون 13 جزو بهترین گوشی‌های جهان از نظر دوربین هستند پس اپل به خوبی می‌داند که باید چه اعداد و ارقامی را برای دوربین‌های خود در نظر بگیرد.

طبق شایعات اما ممکن است سری جدید پرچمداران اپل از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده کنند. البته احتمال دارد این سنسور فقط برای مدل‌های پرو باشد و مدل‌های دیگر همچنان از سنسورهای 12 مگاپیکسلی بهره ببرند.

با این وجود همه‌ی ما می‌دانیم که مهم‌تر از رزولوشن دوربین کیفیت نهایی تصاویر است و به غیر از رزولوشن سنسور بسیاری از موارد دیگر از جمله اندازه سنسور و اندازه پیکسل‌ها و گشودگی دیافراگم می‌تواند به روی کیفیت نهایی تصاویر تأثیر مستقیم داشته باشد.

دوربین‌های دیگر احتمالا مشخصات مشابهی با نسل قبل خواهند داشت و فقط شاید برخی مشخصات دیگر تغییر کند و همچنین کیفیت عکس‌ها به لطف تراشه جدید و قابلیت‌های نرم افزاری بهبود پیدا کند.

 

 

شارژ دهی باتری ایفون 14 پرو

اپل در سری ایفون 13 شارژ دهی باتری را بهبود بخشید تا جایی که اکثر کاربران و سایت‌های بررسی مختلف ایفون 13 پرو مکس را بهترین پرچمدار جهان از نظر باتری معرفی کردند. این گوشی‌ها باتری پر ظرفیت‌تری داشتند و همچنین تراشه بهینه‌تر A15 باعث شده بود تا انرژی کمتری مصرف شود.

از آنجایی که در سری ایفون 14 تراشه A16 را شاهد هستیم و این تراشه فناوری 4 نانومتری خواهد داشت مصرف آن کمتر می‌شود و همچنین احتمالا مودم 5G این گوشی‌ها را نیز خود اپل تولید کند و بتواند از این طریق نیز مصرف باتری را کاهش دهد تا به این ترتیب شارژ دهی پرچمداران نسل قبل حتی نسبت به ایفون‌های سری 13 نیز بهتر شود.

جزئیات خاصی از ظرفیت باتری ایفون 14 پرو به بیرون درز نکرده است اما به طور حتم اپل تلاش می‌کند تا شارژ دهی ایفون 13 پرو را حفظ کرده و حتی آن را بهبود ببخشد. این گوشی‌ها حافظه داخلی 128 گیگابایت تا 1 ترابایت خواهند داشت و بعید است این موضوع تغییر خاصی را به خود ببیند.

نظر شما در مورد ایفون‌های نسل بعدی چیست؟ به نظرتان بروزرسانی‌ها در حدی خواهد بود که ارزش آپدیت از نسل 13 به 14 وجود داشته باشد؟ و در آخر شما خرید ایفون‌ها را با توجه به قیمت بیشتر در بازار کشور منطقی می‌دانید یا به سراغ کهکشانی‌های سامسونگ و پرچمداران شیائومی و وان پلاس و هواوی می‌روید؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. بهروز

    ۱۴ پرومگس ۳ روز خریدم همه چیز اورجینال در شارژ کردن استفاده کردم
    هیچ علامتی نشون نمیده میزنم به شارژ دینا هم نمیده
    کلان شارژ نمیشه با مکسیو شارژ می‌کنم واقعان

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%b4%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads