داغ ترین ها :
وعده قابلیت تحلیل قند خون در ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل

وعده قابلیت تحلیل قند خون در ساعت‌های هوشمند سامسونگ و اپل

رسانه کره‌ای ET News گزارشی مبنی بر تلاش ساعت هوشمند اپل و ساعت هوشمند سامسونگ برای رساندن قابلیت تحلیل قند خون به ساعت‌های هوشمند بعدیشان ارائه داده است. این گزارش بیشتر روی سامسونگ متمرکز است، که انتظار می‌رود سه گجت پوشیدنی را در دومین رویداد رونمایی سال این شرکت معرفی کند. در نیمه دوم ۲۰۲۱، پوشیدنی‌های سامسونگ ممکن است در کنار تلفن‌های جدید تاشو معرفی شوند. ویژگی تحلیل سطح خون به Galaxy Watch4 یا Galaxy Watch Active3 می‌رسد. البته این دو نام آزمایشی هستند، زیرا سامسونگ هنوز نام ساعت‌های بعدی را تأیید نکرده است.
برای این کار از یک سنسور نوری‌ای استفاده می‌شود که قادر به تشخیص سطح گلوکز (قند) خون است، که برای افراد مبتلا به دیابت حیاتی است. این کار به طور معمول شامل خونگیری و استفاده از دستگاهی است که میزان گلوکز موجود در نمونه خون را تشخیص می‌دهد.
روشی که گفته شده سامسونگ قصد استفاده از آن را دارد، بر اساس طیف سنجی Raman و با تحقیق انجام‌شده توسط سامسونگ و MIT توسعه یافته است. سنسور نوری اطلاعات را از طول موج‌هایی که در اثر لرزش ماده در هنگام پخش شدن نور لیزر پس از برخورد به ماده ایجاد می‌شود، جمع می‌کند. دقت این سیگنال همان چیزی است که MIT و سامسونگ توانسته‌اند به آن برسند.
اپل و سامسونگ موفق شده‌اند قابلیتهای ECG (نوار قلب) را در Apple Watch Series6 و Samsung Galaxy Watch3 معرفی کنند. البته این شرکت‌ها پیش از اجرای این ویژگی‌ها، تأییدیه دولت برای استفاده از فناوری‌های پزشکی را دریافت کرده‌اند. این انتظار می‌رود که در صورتی که این شرکت‌ها موفق به تکمیل و افزودن تحلیل قند خون به ساعت‌های هوشمند شدند، با همان نوع فرآیند گرفتن تأییدیه دولت روبه‌رو شوند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. صابری

    چرا قادر به اضافه نمودن تعیین قند خون نیستند؟!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به صابری

      سلام یعنی چی؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%d8%b9%d8%af%d9%87-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d9%82%d9%86%d8%af-%d8%ae%d9%88%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c/
ads
ads