داغ ترین ها :
ویدئو پروژکتور لیزری شیائومی: با WeMax One Pro بهترین سینمای خانگی ممکن را داشته باشید

ویدئو پروژکتور لیزری شیائومی: با WeMax One Pro بهترین سینمای خانگی ممکن را داشته باشید

ترجیح می‌دهید یک تلویزیون هوشمند بخرید یا یک ویدئو پروژکتور لیزری از شیائومی؟ پروژکتورهای مدرن در بسیاری موارد از تلویزیون‌های هوشمند با بزرگ‌ترین صفحه‌ها ارزان‌ترند. رشد نمودار فروش پروژکتور، نشان‌دهنده افزایش رغبت مشتریان به جایگزینی آن‌ها با تلویزیون‌هاست.اوایل ۲۰۱۹، شیائومی از پروژکتور لیزری WeMax One Pro 4K، اولین پروژکتور با فاصله کانونی فوق‌کوتاه و فناوری پیشرفته نمایشگر لیزری رونمایی کرد. از ویژگی‌های شگفت‌انگیز ویدئو پروژکتور شیائومی، باید به بزرگ‌نمایی تصاویر تا ۱۵۰ اینچ با کیفیت HD اشاره کرد.

همانطور که می دانید، اغلب محصولات شیائومی برای فروش روی وب سایت تکنولایف موجود هستند. برای آشنایی بیشتر با این پروژکتور لیزری فوق‌العاده لوکس و گران، با مجله تکنولایف همراه باشید:

بررسی طراحی و ظاهر پروژکتور WeMax One Pro

این پروژکتور به اندازه یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی و به رنگ اوچر سیاه است. بدنه آن از پلاستیک ساخته شده، اما از ماده خاصی در سطح آن استفاده شده که از خراش، آسیب‌دیدگی و اثر انگشت جلوگیری می‌کند. سطح مات جلوه خاصی به دستگاه داده است.

پروژکتور به شکل سنتی مستطیل طراحی شده که روی‌ آن فرورفتگی کوچکی برای جایگاه لیزر وجود دارد. روی لبه داخلی فرورفتگی می‌توان آرم و مدل دستگاه را در کنار لیزر مشاهده کرد. پنل لیزر از دو قسمت تشکیل شده است: ۱. درپوش لنز شیشه‌ای بلند، ۲. لنز پروژکتور.

حسگرهای مادون قرمزِ کنارِ لیزر به خوبی و به طور کامل دیده می‌شوند. وجود چنین حسگرهایی برای این است که در صورت نزدیک شدن شخصی به لنز لیزری (کودک کنجکاو یا بزرگسال حواس‌پرت)، روشنایی دستگاه را کاهش دهند. در حین کاهش روشنایی، پیام هشدار «Please do not look directly at the light source (لطفا به منبع نور مستقیما نگاه نکنید)» نیز روی صفحه ظاهر می‌شود.

تصویر جلوی پروژکتور

تمام قسمت جلویی پروژکتور با صفحه فلزی مشبک بلندگو پوشیده شده است. توان بلندگوهای دستگاه در مجموع ۳۰ وات است، که هنگام بازی یا تماشای فیلم صدای شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهند.

تصویر سمت راست پروژکتور

در سمت راست، صفحه مشبک بخش تهویه و چرخ کوچکی در گوشه پایین سمت راست برای تنظیم ارتفاع پایه راست وجود دارد. یک درگاه USB 2.0 هم در بین چرخ و تهویه برای اتصال دستگاه‌های اضافی وجود دارد. در سمت چپ نیز صفحه مشبک بخش تهویه و چرخ کوچک تنظیم‌کننده ارتفاع پایه چپ وجود دارد.

قسمت پشتی دستگاه، جایگاه پورت‌ها و اتصالات است: HDMI1، HDMI2، HDMI 3 ARC، USB3.0، جک خروجی صدا، ورودی AV، خروجی صدای دیجیتال S/PDIF، ورودی شبکه و در آخر، جایگاه اتصال کابل برق. این درگاه‌ها به شما امکان استفاده از دستگاه‌های اضافی مختلف، مثل کنسول بازی، ساب‌ووفر و… را می‌دهند.

تصویر زیر پروژکتور

در کف پروژکتور پیچ‌هایی برای بستن دستگاه به براکت تعبیه شده است. در مرکز آن نیز برچسب اطلاعات مختصر دستگاه چسبانده، و در بالای آن نیز بخش تهویه دیگری قرار داده‌اند. سه پایه پلاستیکی هم وجود دارد که از لیز خوردن پروژکتور و خراشیده‌شدن کف آن توسط سطحی که روی‌ آن قرار دارد، جلوگیری می‌کند.

باید اشاره کرد که WeMax One Pro 4K با وزن ۶.۹ کیلوگرم، پروژکتور سنگینی است. ابعاد آن نیز ۴۱×۲۹.۱×۸.۸ سانتی‌متر است؛ پس قاعدتا یک پروژکتور قابل‌حمل محسوب نمی‌شود.

ریموت کنترل پروژکتور

کنترل دستگاه، هم‌رنگِ خود پروژکتور است و از طریق بلوتوث کار می‌کند. در ضمن، از ورودی صدای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند که کارها را بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

 

اگر نیاز دارید صدای روی یک ویدئو را بردارید، مطلب زیر را از دست ندهید:
تبدیل فایل تصویری به صوتی

 

تکنولوژی نمایشگر لیزری WeMax One Pro شیائومی

قاعدتا نمایشگر یک پروژکتور، مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی آن است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. برای اثبات منحصربه‌فرد بودن لیزر این پروژکتور باید به شرکت گوانگ‌فنگ اوپتوالکترونیک اشاره کرد که یکی از تولیدکنندگان آن است. این شرکت، یکی از پیشروهای قدرتمند در صنعت منبع نور لیزری به شمار می‌رود.

این پروژکتور دارای تراشه ۰.۴۷ اینچی DMD و منبع نور پیشرفته نسل سوم ALPD است. در این نسخه جدید، نسبت نور قرمز با توجه به نسخه‌های قبلی، به میزان قابل‌توجهی (۱۶.۸٪) بهبود یافته است. همچنین کنتراست به ۱:۴۰۰۰ و روشنایی به ۱۸۰ نیت رسیده است.

نگاهی به رابط کاربری ویمکس وان پرو

رابط کاربری WeMax One Pro 7000 Lumens 4K

ویدئو پروژکتور شیائومی با سیستم‌عامل یک‌پارچه MIUI TV کار می‌کند، که دقیقا همان سیستم‌عامل به‌کار‌رفته در تلویزیون‌ها و ستاپ‌باکس‌های شیائومی است. اندروید ۶ دستگاه نیز می‌تواند به دانلود برخی چیزها و ایجاد سرگرمی بیشتر کمک بسیاری کند. در این رابط کاربری، هر دسته بخش مربوط به خود را دارد که در لیست افقی برگه‌ها جای گرفته‌اند: سریال، فیلم، ورزشی و… .

منوی اصلی WeMax One Pro 7000 Lumens 4K

به طور کلی می‌توان گفت که این سیستم یک‌پارچه، استفاده روزمره را بسیار تحت تأثیر قرار داده است. اما بزرگ‌ترین مشکل در آن، انبوه سرویس‌ها و برنامه‌های چینی‌ست، که از جذابیت این قسمت برای باقی استفاده‌کنندگان کاسته است.

 

مطالب مرتبط: به‌روزرسانی بزرگ رابط کاربری MIUI 12.5 برای گوشی های شیائومی

 

تحلیل کیفیت صدا و تصویر ویدئو پروژکتور لیزری جدید شیائومی

با چشم غیرمسلح می‌توان به خوبی دریافت که روشنایی تصویر هیچ کم از تلویزیون ندارد و کنتراست بین رنگ‌های روشن و تیره بسیار خوب است. قسمت‌های درخشان اصلا توی چشم نمی‌زنند و جزئیات تصویر به خوبی حفظ شده‌اند. همچنین در هیچ‌کجا روشنایی افراطی و غیرعادی به چشم نمی‌خورد و چشم‌اندازها کاملا طبیعی به نظر می‌رسند. البته با این‌که در نور شدید خورشید هم جزئیات تصویر به خوبی حفظ می‌شوند، اما نمی‌توان از کاهش روشنایی و رنگ خاکستری مشخص ناشی از نور شدید سفید جلوگیری کرد.

اندازه‌های قابل‌ارائه توسط WeMax One Pro 7000 Lumens 4K با کیفیت‌های مناسب

لنز کانونی فوق‌کوتاه آن با عمق زیاد ۱۸.۰۸ میلی‌متر و نسبت ابعاد ۰.۲۳۳:۱، قادر است در فاصله ۵۰ سانتی‌متری دیوار، یک تصویر ۱۵۰ اینچی نمایش دهد. پس اگر پروژکتور را به فاصله ۲۵ سانتی‌متری دیوار ببرید، تصویری ۱۰۰ اینچی خواهید داشت. توجه کنید که کیفیت تصاویر حتی در بزرگ‌ترین حالت هم از HD پایین‌تر نمی‌رود و این یعنی هرگز در هنگام تماشای یک فیلم با پروژکتور احساس بدی نخواهید داشت.

قابلیت فوق‌العاده دیگری که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، فوکوس خودکار و اصلاح دستی Keystone است. برای استفاده از این قابلیت، باید دکمه منو را در کنترل فشار داده و نگه دارید تا تنظیم فوکوس و اصلاح تصویر به طور خودکار انجام شود.

علاوه بر نمایش بسیار باکیفیت تصاویر، بلندگوهای درجه‌یکی هم در آن قرار گرفته است. کیفیت صدا، کاملا مناسب، واضح و غیرقابل‌تفکیک بود؛ این مورد به‌خصوص هنگام انجام بازی‌های دارای جلوه‌های صوتی پیشرفته بسیار کارآمد خواهد بود.

جزئیات سخت‌افزاری ویدئو پروژکتور لیزری WeMax One Pro

طول عمر ۲۵۰۰۰ ساعتی (۱۷ سال در صورت استفاده ۴ ساعته در هر روز)

طول عمر لامپ لیزری این پروژکتور، ۲۵۰۰۰ ساعت عنوان شده است. این یعنی شما با روزی ۴ ساعت استفاده، می‌توانید ۱۷ سال از آن لذت ببرید!

پردازنده T968 Cortex A53 ۴هسته‌ای با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی در آن تعبیه شده است. همچنین از اتصالات Wi-Fi دوگانه و بلوتوث پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به سادگی به هر دستگاهی متصل شود.

وضوح تصویر استاندارد آن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ است و نرخ تازه‌سازی صفحه آن می‌تواند بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز تغییر کند. در ضمن، از تصاویر ۳بعدی، صدای دالبی و DTS دارای رمزگشایی دوگانه نیز پشتیبانی می‌کند.

تصمیم دشوار: پروژکتور یا تلویزیون؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که دل‌تان می‌خواهد تلویزیون خود را با این پروژکتور عوض کنید. طبق نظر کلی، پروژکتور لیزری شیائومی، بهترین کاندید انتخاباتی جایگزین تلویزیون است. پس چندان هم بیراه نرفته‌اید. چه بسا با کمک این پروژکتور می‌توانید اتاق‌تان را به یک سینمای خصوصی با کیفیت تصویر 4K و صدای عالی تبدیل کنید.

نمای پروژکتور WeMax One Pro 7000 Lumens 4K در چیدمان اتاق

امروزه با وجود پیشرفت چشمگیر در زمینه تولیدات پروژکتورها، مطمئنا به زودی شاهد کاهش روزافزون مخاطبان و مشتریان تلویزیون‌ها خواهیم بود. البته باید توجه کنید که هنوز قیمت این پروژکتورها آنچنان همه‌پسند و مورد استقبال عموم نیست، اما در سال‌های آینده، با همه‌گیری این انتخاب و بهبود وضع پروژکتورها در بازار، این قیمت‌ها نیز شکسته شده و به ترازی می‌رسند که مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا از امروز به فکر خرید یک پروژکتور هوشمند برای خانه خود افتاده‌اید یا هنوز هم خرید تلویزیون را به آن ترجیح می‌دهید؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads