داغ ترین ها :
ویندوز 365 معرفی شد؛ ویندوز ابری همیشه و همه جا در دسترس خواهد بود

ویندوز 365 معرفی شد؛ ویندوز ابری همیشه و همه جا در دسترس خواهد بود

مایکروسافت بالاخره ویندوز را ابری کرد. این شرکت در اقدامی هیجان انگیز نسخه ابری ویندوز را با نام ویندوز 365 معرفی کرد. این سیستم عامل ابری باعث می‌شود که کسب و کارهای مختلف بتوانند در هر لحظه و هر مکانی به یک کامپیوتر ویندوزی دسترسی داشته باشند. ویندوز 365 باعث می‌شود که بتوانید ویندوز 10 و ویندوز 11 را از روی مرورگر اینترنتی خود اجرا کنید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ابزارهای مختلفی برای استفاده از کامپیوترهای ویندوزی از راه دور وجود داشت و حالا مایکروسافت با ویندوز 365 قصد دارد جان تازه‌ای به کامپیوترهای ابری ببخشد و روند کار کردن از راه دور را راحت‌تر کند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی ویندوز 365 را مشاهده کنید:

 

 

 

ویندوز 365 روی تمام مرورگرهای اینترنتی مدرن یا از طریق نرم‌افزار Microsoft’s Remote Desktop در دسترس خواهد بود. با این دو روش می‌توانید به یک کامپیوتر ویندوزی ابری دسترسی داشته باشید. موضوع جالب اینجاست که ویندوز 365 بالافاصله بارگزاری خواهد شد و برای استفاده از آن نیازی به صبر کردن نخواهید داشت. این امکان باعث می‌شود که بتوانید به صورت همزمان از طریق کامپیوترهای مک، آی پد، لینوکس و هر دستگاهی دیگری به اطلاعات، نرم‌افزارها و ابزارهای کامپیوتر ویندوزی ابری خود دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید پروژه‌ای که روی این کامپیوتر ابری شروع کرده‌اید را بالافاصله روی یک دستگاه دیگر دنبال کنید. اگر در زمان خرید گوشی، موبایلی انتخاب کنید که صفحه نمایش بزرگی داشته باشد، می‌توانید ویندوز ۳۶۵ را هم روی آن استفاده کنید.

زمان عرضه ویندوز 365

مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز 365 در حال حاضر تنها برای کسب و کارها در دسترس خواهد بود و از تاریخ ۲ آگوست هم کسب و کارهای مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.  البته مشخص شده که برای استفاده از این نسخه ابری ویندوز باید حق اشتراک داشته باشید. در حال حاضر هزینه استفاده از ویندوز 365 اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: نصب ویندوز 11 +آموزش، دانلود و نحوه فعال کردن TPM 2

سیستم مورد نیاز برای اجرای ویندوز 365 و نسخه‌های مختلف آن

تا این لحظه مشخص شده که ویندوز 365 دو نسخه خواهد داشت که Business و Enterprise نام دارند. هر دو نسخه از این ویندوز ابری با Azure Virtual Desktop کار می‌کنند و توانایی اجرا روی کامپیوترهایی با پردازنده تک هسته‌ای، دو گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را دارند. البته این نسخه ها از ویندوز 365 را هم می‌توانید روی کامپیوترهایی با پردازنده هشت هسته‌ای، ۳۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و حتی بیشتر هم اجرا کرد.

مایکروسافت در حال حاضر ۱۲ پیش فرض مختلف برای هر دو نسخه Business و Enterprise در نظر گرفته که نسبت به بزرگی هر کسب و کاری متفاوت خواهند بود. کسب و کارهای مختلف در کمتر از یک دقیقه می‌توانند یک کامپیوتر ویندوزی ابری برای خود و کارمندانشان خلق کنند و با این کار دیگر نیازی به تهیه سخت افزار جدید هم نخواهند داشت. این روش باعث می‌شود که بسیاری از کسب و کارها بتوانند روند فعالیت خود را به صورت دورکاری ادامه دهند یا بتوانند به صورت موقت به شبکه ابری شرکت دسترسی داشته باشند. از آنجایی که این کامپیوترها کاملا روی فضای ابری قرار گرفته‌اند، کارمندان برای دسترسی به آن نیاز به هیچ گونه وی پی ان و ابزار تغییر ای پی نخواهند داشت.

 

برای خرید لپ تاپ می توانید به فروشگاه اینترنتی تکنولایف رجوع کنید

مایکروسافت اعلام کرده که ویندوز 365 برای افرادی که تاکنون از ویندوز استفاده نکرده‌اند هم مناسب خواهد بود و می‌تواند تجربه‌ای کامل از این سیستم عامل را پیش روی کاربران قرار دهد.

 

شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل اصلی ساخت و توسعه سیستم عامل ویندوز 365 بوده و مایکروسافت با توسعه آن مرزهای کارکردن به صورت ریموت را جا به جا کرد. مایکروسافت در طول سال‌های گذشته روی توسعه اپلیکیشن Teams هم سرمایه‌گذاری کرد و این اپلیکیشن هم اکنون یکی از بهترین ابزار برای دور کاری به حساب می‌آید.

در حالی که سیستم عامل ویندوز 365 فعلا برای کسب و کارها راه اندازی شده، این احتمال وجود دارد که مایکروسافت در آینده کامپیوترهای بسیار قوی‌تری را از طریق مرورگرهای اینترنتی در اختیار کاربران قرار دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-%db%b3%db%b6%db%b5-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads