داغ ترین ها :
7 ویژگی جدید آیفون 13 پرو؛ از فناوری پروموشن تا تراشه A15 Bionic

7 ویژگی جدید آیفون 13 پرو؛ از فناوری پروموشن تا تراشه A15 Bionic

شرکت اپل پس از گذشت چند ماه از انتشار شایعات گوناگون، سرانجام در رویداد خود از گوشی‌های جدید سری آیفون 13 رونمایی کرد. با این که گوشی‌های جدید آیفون در مدل‌های مختلف در دسترس قرار گرفته‌اند، اما در صورتی که به دنبال یکی از قدرتمندترین مدل‌های آن هستید، بهتر است iPhone 13 Pro را به عنوان یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها مدنظر قرار دهید. در نگاه اول، آیفون 13 پرو را می‌توان مشابه آیفون 12 پرو دانست، اما شرکت اپل تغییرات قابل توجهی را در آیفون 13 پرو ایجاد کرده که می‌تواند برای کاربران، جذاب و هیجان‌انگیز باشد. در ادامه شما را با 7 مورد از ویژگی های آیفون 13 پرو آشنا خواهیم کرد.

1: طراحی ناچ کوچک

ناچ کوچک آیفون 13 پرو

طراحی ناچ کوچک در آیفون 13 پرو

همانطور که ذکرشد، آیفون 13 Pro را می‌توان در نگاه اول مشابه آیفون 12 پرو دانست، اما نخستین تفاوتی که می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند، کوچک‌تر شدن ناچ در مقایسه با مدل قبل است. شرکت اپل در ساخت آیفون 13 پرو با جابه‌جایی گریل بلندگو و سخت افزار مربوط به قابلیت Face ID موفق شد اندازه کلی ناچ را 20 درصد کاهش دهد. از زمان معرفی آیفون ایکس در سال 2017 تاکنون، اندازه ناچ بدون تغییر باقی مانده است. با این که کوچک‌تر شدن ناچ در آیفون 13 پرو را نمی‌توان با حفره روی نمایشگر بسیاری از پرچمداران اندروید مقایسه کرد، اما همین مقدار از پیشرفت در گوشی‌های آیفون هم تحسین‌برانگیز است. قطعا هنگام خرید گوشی جدید آیفون متوجه کوچک‌تر شدن طراحی ناچ iPhone 13 Pro و به دنبال آن افزایش سایز نمایشگر دستگاه خواهید شد.

2: صفحه نمایش 120 هرتز با فناوری پروموشن

صفحه نمایش 120 هرتز آیفون 13 پرو

صفحه نمایش 120 هرتز پروموشن

بدون تردید وجود نمایشگر  با نرخ تازه‌سازی بالا را می‌توان به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم گوشی آیفون 13 پرو دانست. کاربران و علاقه‌مندان به گوشی‌های آیفون با مشاهده گوشی‌های جدید اندروید که مجهز به نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا بودند، همواره منتظر بودند تا چنین قابلیتی را در گوشی‌های شرکت اپل مشاهده کنند و با آیفون 13 پرو به این خواسته خود دست پیدا کردند. صفحه نمایش جدید پروموشن از فناوری LTPO برای تنظیم نرخ تازه‌سازی از 10 هرتز هنگام تماشای محتوای ثابت تا 120 هرتز هنگام نمایش محتوای جدید استفاده خواهد کرد. هنگامی که یک تصویر یا محتوای جدید را برای نمایش انتخاب کنید، خواهید دید که نرخ تازه‌سازی نمایشگر در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت و هنگامی که مدت زمان خاصی را در همان محتوا بمانید و مشغول مشاهده آن باشید، نرخ تازه‌سازی به صورت خودکار و پلکانی تا 10 هرتز کاهش خواهد یافت. تغییر خودکار نرخ تازه‌سازی نمایشگر می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مصرف باتری داشته باشد.

3: تراشه اپل A15 Bionic

چیپست A15 بایونیک

تراشه قدرتمند A15 Bionic

شرکت اپل در هر سال اقدام به معرفی یک تراشه اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند جدید خواهد کرد و سال جاری هم با سال‌های گذشته تفاوتی نداشته است. تراشه A14 Bionic به اندازه‌ای قدرتمند بود که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد، اما تراشه جدید اپل با نام A15 Bionic می‌تواند عملکرد سریع‌تر 50 درصدی را در مقایسه با رقیب خود، یعنی کوالکام ارائه کند. تراشه A15 Bionic یک سیستم 6 هسته‌ای روی تراشه بوده که دارای دو هسته با کارایی بالا و 4 هسته با تاثیر بالا دارد، اما بهتر است بدانید که عملکرد CPU فقط یک سمت ماجرا قرار دارد. از نظر گرافیکی می‌توان گفت گوشی جدید آیفون مجهز به پردازنده 5 هسته‌ای بوده و می‌تواند عملکردی تا 50 درصد بالاتر از رقیبان اندرویدی را ارائه دهد. در حالت کلی می‌توان تراشه A15 Bionic گوشی آیفون 13 پرو را به عنوان یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب آورد.

4: حافظه رم 8 گیگابایت

رم 8 آیفون 13 پرو

حافظه رم قدرتمند در گوشی آیفون 13 پرو

اپل در رویداد معرفی گوشی‌های سری آیفون 13، اطلاعاتی پیرامون میزان حافظه رم دستگاه‌ها را ارائه نکرد، اما مدل آیفون 13 پرو مجهز به حافظه رم بیشتری در مقایسه با مدل‌های قبل است. در حقیقت گوشی آیفون 12 پرو مجهز به 6 گیگابایت رم بود، اما گوشی iPhone 13 Pro با 2 گیگابایت حافظه رم بیشتر در دسترس قرار دارد. در صورتی که شما در زمره کاربرانی هستید که چند اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا می‌کنید، می‌توانید با حافظه رم 8 گیگابایت خیالی آسوده برای کار کردن با دستگاه داشته باشید. مشاهده رقابت اپل با گوشی‌های اندروید در زمینه حافظه رم جذاب است، اما در حال حاضر بسیاری از پرچمداران اندروید با حافظه رم 12 گیگابایت تولید می‌شوند. البته فراموش نکنید که عملکرد اپل در مدیریت حافظه با گوشی‌های اندروید متفاوت بوده و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

5: دوربین پیشرفته

دوربین پیشرفته آیفون 13 پرو

دوربین پیشرفته در گوشی آیفون 13 پرو با قابلیت‌های بسیار جذاب

در کنار نمایشگر، بخش دوربین آیفون 13 Pro هم با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده است. این دستگاه مجهز به دوربین سه‌گانه بوده و هر سه سنسور از حالت شب به منظور ثبت و نمایش جزئیات بیشتر در محیط‌های کم نور پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر سنسور تله فوتو 77 میلی‌متر بوده و از زوم اپتیکال 3 برابری پشتیبانی می‌کند. این سنسور اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/1.8 همراه بوده و می‌تواند در محیط کم نور، بهبود عملکرد 92 درصدی را به ارمغان آورد. همچنین دوربین واید دستگاه هم با گشودگی دیافراگم f/1.5 همراه بوده و می‌تواند بهبود عملکرد 2.2 برابری را در محیط‌های کم نور به همراه داشته باشد. سنسور اولترا واید گوشی آیفون 13 پرو توانایی قابل توجهی در تصویربرداری ماکرو خواهد داشت. بله؛

برای تصویربرداری از اجسام ریز در فاصله نزدیک نیازمند سنسور جداگانه‌ای با نام ماکرو بودید، اما هم اکنون سنسور اولترا واید آیفون 13 پرو می‌تواند از عهده انجام کار برآید. شما می‌توانید با استفاده از سنسور اولترا واید، اجسام ریز را از فاصله 2 سانتی‌متر به خوبی شکار کنید. برخلاف گوشی‌های گذشته آیفون، هیچگونه تفاوت سخت افزاری را در دوربین مدل‌های آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس مشاهده نمی‌کنید. البته نباید تصویربرداری محاسباتی اپل که هر سال با بهبود همراه است را فراموش کنید.

6: باتری قدرتمند و ماندگاری بیشتر

باتری آِفون 13 پرو

آیفون 13 پرو مجهز به باتری قدرتمند است

از آن جایی که گوش آیفون 13 پرو مجهز به یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی دو برابری آیفون 12 پرو است، بنابراین وجود یک باتری قدرتمندتر هم ضروری خواهد بود. یکی از شگفتی‌های اپل را می‌توان تلاش برای افزایش ماندگاری شارژ باتری عنوان کرد، آن هم زمانی که گوشی آیفون 13 Pro مجهز به پردازنده قوی‌تر، نمایشگر جدید با قابلیت پروموشن و روشن‌تر است. آیفون 13 پرو می‌تواند در مقایسه با آیفون 12 پرو، 1.5 ساعت ماندگاری باتری را رقم بزند و این در حالی است که آیفون 13 پرو مکس می‌تواند در مقایسه با مدل قبل خود، 2.5 ساعت ماندگاری بیشتر را ارائه کند. البته در کنار وجود باتری قدرتمند، نمی‌توان نقش فناوری نمایشگر LTPO را نادیده گرفت که با تنظیم خودکار نرخ تازه‌سازی تلاش می‌کند ماندگاری شارژ بیشتری را رقم بزند. همچنین باید از تراشه A15 Bionic هم به علت تلاش برای مدیریت مصرف انرژی دستگاه تشکر کرد.

7: حالت سینمایی برای خلق اثر بوکه در فایل‌های ویدیویی

حالت سینماتیک آیفون 13 پرو

حالت سینمایی در فایل‌های ویدیویی

حالت جدید سینمایی را می‌توان به عنوان حالت پرتره در فایل‌های ویدیویی به حساب آورد. در صورتی که همواره از گوشی آیفون خود برای فیلمبرداری استفاده می‌کنید، این قابلیت زمین بازی را تغییر خواهد داد. گوشی آیفون 13 پرو می‌توانید روی سوژه‌های در حال حرکت هم فوکوس کند و این کار را در زمان واقعی روی سوژه‌های جدید هم انجام دهد. شما برای انجام فوکوس خودکار، نیازمند انتخاب هیچ گزینه‌ای نخواهید بود، اما در صورتی که علاقه‌مند به کنترل دستی قابلیت موردنظر هستید، می‌توانید روی سوژه خود در تصویر دو بار ضربه بزنید. اپل از الگوریتم‌های محاسباتی برای این قابلیت استفاده می‌کند، اما توجه داشته باشید که حالت سینمایی به وضوح 1080p در 30FPS محدود شده است.

جمع‌بندی

در صورتی که دارای آیفون 12 پرو هستید، بهتر است بدانید که مدل جدید آن قابلیت‌های بسیار خوبی داشته و ارزش خرید بالایی دارد. توجه داشته باشید که بهبود عمر باتری، ارتقا عملکرد دوربین، صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا موجب شده است تا یک گوشی آیفون جدید و قدرتمند در اختیار داشته باشید.

 

آخرین اخبار از محصولات اپل:

ویژگی های فعال نشده ios 15 را بشناسید

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. ادم ندار

    منم میخواممممم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads